Naisena olemisen plussat ja miinukset

tubu.

Onko naisena oleminen mielestäsi enemmän rajoittanut elämääsi kuin antanut mahdollisuuksia?

33

1685

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lottamari_1

Ei tuollaiseen voi vastata, kun ei ole kokemusta miehenä tai koirana olosta. Naisena synnyin ja naisena on hyvä olla.

• Ei rajoituksia

Sukupuoli ei ole rajoittanut tekemisiäni millään tavalla. En muista yhtään tilannetta, jossa olisin joutunut luopumaan jostakin sukupuoleni vuoksi, en itse asiassa edes sellaista tilannetta, jossa olisin joutunut ajattelemaan koko asiaa.

Sukupuolta (kumpaakin) on kyllä tosi helppo käyttää tekosyynä silloin, kun ei halua tehdä jotakin. Siinäpä oiva kasvualusta stereotypioille ja syrjinnälle.

• Noona

Tuntuu oikeastaan, että naisilla on enemmän mahdollisuuksia, koska naiset saavat käyttäytyä kuin miehet, mutta miestä katsotaan vinoon, jos käyttäytyy kuin nainen, luullaan vähintään homoksi.

• JuubaJaaba

No se on kohdallani tullut eteen, että hankalampi saada miesvaltaiselta alalta töitä, koska jos on 2 täysin samantasoista työntekijää, mies ja nainen, niin kyllä työnantaja valitsee hommaan miehen koska heillä on valitettavasti se käsitys että nainen ei pärjää niin hyvin "miesten" hommissa kuin mies sen tekisi.

• tubu.

ainakaan kärsiä näistä helvetillisistä hormonitoimintaan liittyvistä päänsäryistä (parhaillaan kunnon jysäri meneillään). Miehen ei tarvitse suunnitella menojaan kuukautiskierron päivien mukaan. Miehenä uskaltaisin myös liikkua yksin iltaisin ulkona, naisena en sitä rohkene tehdä. Miehenä olisin myös fyysisesti vahvempi. Painavienkin ostoskassien kantaminen sujuisi helpommin.

• Noona

välttämättä uskalla yksin kävellä pimeällä. Joku jengi voi tulla ja hakata tohjoksi. Kuukautiskierto voi toisilla naisilla olla todella ongelma. Itse olen siitä onnekas, ettei minulla sekään aiheuta vaivoja, sillä voi toisinaan vain selitellä suklaan himoja =)

• oppiva mies

"Miehen ei tarvitse suunnitella menojaan kuukautiskierron päivien mukaan. "

Valistaisitko tietämätöntä, mitä menoja lähinnä ajattelit, kun tuon kirjoitit? (Menopaussista olen kyllä kuullut.)

• tubu.
        oppiva mies kirjoitti:

"Miehen ei tarvitse suunnitella menojaan kuukautiskierron päivien mukaan. "

Valistaisitko tietämätöntä, mitä menoja lähinnä ajattelit, kun tuon kirjoitit? (Menopaussista olen kyllä kuullut.)

ei todellakaan viitsi mennä runsaiden menkkojen aikana eikä harrastaa mitään raskaampaa liikuntaa muutenkaan koska se pahentaa vuotamista ja aiheuttaa kipuja alavatsaan. Lisäksi runsaista menkoista on sekin riesa, että jos liikut kodin ulkopuolella on reitti suunniteltava siten että matkan varrella on vessoja. Siteitä ja tamponeja kun voi pahimmillaan joutua vaihtamaan puolen tunnin välein. Sitten vielä kaiken päälle tulevat ne karmeat päänsäryt joihin toisinaan liittyy myös oksentelua. En voisi ajatellakaan edes lähteväni teatteriin,elokuviin tai johonkin juhliin siinä kunnossa.

• on.

Puhutaampa työstä: Siksi, että olen nainen saan huonompaa palkkaa kuin mies. Elintaso on alhaisempi, naisen euro on 80 senttiä.

Puhutaampa seksistä: Siksi, että olen nainen en voi näyttää kaikkia haluja, saati toteuttaa niitä. Jos olen useamman miehen kanssa seksisuhteessa olen huora, päinvastoin kuin mies on sankari.

Puhutaampa työtilanteista: Siksi, että olen nainen käy useasti niin, että puhuva ihminen (yleensä mieshlö) ei kerro asiaansa minulle vaan sille sattumalta paikalla olevalle (yleensä mieshlö), vaikka asia ei koske kyseistä henkilöä ollenkaan eikä hänellä ole valtuuksia hoitaa sitä. Minut ohitetaan.

Puhutaampa lisää seksistä: Siksi, että olen nainen en saa yhdynnässä joka kerta orgasmia. Mies saa yleensä joka kerta ja on sen vuoksi innokkampi harrastamaan sitä useammin.

Puhutaampa "miesten töitä": Siksi, että olen nainen en kykyene esim. yksin veimään jääkaapia tai muuta painavaa vaikkapa kaatopaikalle, voimat ei yksinkertaisesti riitä.

Näin äkkiseltää tässä muutama esimerkki siitä minkä vuoksi minusta tuntuu, että naisena oleminen enemmän rajoittaa kuin antaa mahdollisuuksia.

• ...

"Jos olen useamman miehen kanssa seksisuhteessa olen huora, päinvastoin kuin mies on sankari."

Ei taida tuollainen mies olla sankari muuten kuin naisten silmissä.

• ?
        ... kirjoitti:

"Jos olen useamman miehen kanssa seksisuhteessa olen huora, päinvastoin kuin mies on sankari."

Ei taida tuollainen mies olla sankari muuten kuin naisten silmissä.

Juuri miesten silmissähän "naistenkaatajat" sankareita ovat. Siihenhän kaikki miehet pyrkivät, ja haaveilevat paneskelusta mahdollisimman nmonen naisen kanssa.

• deft

Naisen on helpompi saada työtä, ainakin useammalla alalla kuin miehen. Plussana se, että on olemassa enemmän niin sanotusti naisten aloja kuin miesten.

Pätee vain pienissä yhteisöissä. Ja kyllä...jos puhun omasta "kaupungistani", niin Lahdessa on pienet piirit, mutta sellaisia naisia ei ole sattunut eteen, joita huoriksi sanotaan.

Työtilanteesta en osaa sanoa, koska en ole koskaan työyhteisössä toiminut. Pojat on poikia ajattelun kyllä tiedän ja sen, että yhtä pätevistä työntekijöistä naiset katsovat helpommin alaspäin miesten ehdotuksia työasioihin liittyen. Näin siis sosiaalipuolella, nuorisotyössä.

"Siksi, että olen nainen en saa yhdynnässä joka kerta orgasmia. Mies saa yleensä joka kerta ja on sen vuoksi innokkampi harrastamaan sitä useammin."
        Tarvitseeko tähän edes sanoa mitään?

"Puhutaampa "miesten töitä": Siksi, että olen nainen en kykyene esim. yksin veimään jääkaapia tai muuta painavaa vaikkapa kaatopaikalle, voimat ei yksinkertaisesti riitä."
        Ei minullakaan aina, vaikka olen mies. Liian yksilökohtaiset erot, jotta voisi sanoa kumpi vai kampi. Paitsi että tietysti minä olen heikko, jos en miehenä raahaa kolmenistuttavaa sohvaa rapussa omin voimin.

Ja pillu pyörittää maailmaa...
        Kärjistetysti siis ;)

• ...
        ? kirjoitti:

Juuri miesten silmissähän "naistenkaatajat" sankareita ovat. Siihenhän kaikki miehet pyrkivät, ja haaveilevat paneskelusta mahdollisimman nmonen naisen kanssa.

En pilaile, mutta sinun määritelmiesi mukaan en siis ainakaan ole mies.

• Ann-e..

En koe naisena olemista rajoittavaksi, koska olen aina ollut nainen enkä muusta tiedä. Sama kun kysyisi: Haluaisitko olla joku toinen ihminen kuin olet nyt?

Täällä onkin jo hyvin tullut esiin, missä tilanteessa naisen on vaikeampi toimia kuin miehen: fyysiset voimat ovat hyväkuntoisellakin naisella heikommat kuin miehellä.

En muutenkaan koe maailmaa jakautuneena kahtia: miehet vastaan naiset. Minulle ihmiset ovat enemmän yksilöitä, ja sukupuolisuus on aika pitkälle sivuseikka. Kun kohtaan kiinnostavan miehen, niin oikeastaan vasta sinä tilanteessa alan ajatella, että minä olen nainen ja tuo mies. Siis vasta intiimissä suhteessa.

Naisen elämä noin yleisesti ottanen on minusta aika monipuolista ja mielenkiintoista. Naisella voi olla monenlaisia rooleja, ja ainakin Suomessa nainen voi monenlainen ja silti hyväksyttävä ihminen. Miehellä voi olla tässä suhteessa vaikeampaa.

• tyttö_87

Tässä joitain plussia ja miinuksia, joita olen pohdiskellut. Korostan, että kaikki ovat omia mielipiteitäni eivätkä välttämättä kaikkien mielestä tosia.

plussia:

- Naisen on hyväksyttävämpää olla heikko ja näyttää heikkoutensa niin fyysisesti kuin henkisestikin.

- Naisille on enempi kysyntää parisuhdemarkkinoilla kuin miehille.

- Naisten tasa-arvoisuutta korostetaan edelleen paljon, mutta osa miesten tasa-arvoisuutta rikkovista (jopa lakiin kirjatuista) epäkohdista jätetään huomiotta. Esimerkkinä miesten asevelvollisuus.

- Äidillä on suurempi todennäköisyys saada erotilanteessa lapsen huoltajuus kuin isällä

- Naiset ovat yleensä erittäin lojaaleja ystävilleen ja muodostavat helpommin vahvoja ystävyyssiteitä

- Status, raha, itsevarmuus, menestys ja vahvuus vaikuttavat enemmän miesten haluttavuuteen kuin naisten haluttavuuteen.

miinuksia:

- Ulkonäkö vaikuttaa naisen elämään enemmän kuin miehen. Rumaa naista arvostellaan ankarammin kuin rumaa miestä.

- Nuorta, lisääntymisikäistä naista ei välttämättä uskalleta ottaa töihin, koska on todennäköistä, että hän lähitulevaisuudessa haluaa äitiyslomalle. Isäksi tulo ei aiheuta työnantajalle yhtä pahoja ongelmia.

- Naisilta odotetaan perheen perustamista aikaisemmin kuin miehiltä. Ikä verottaa naisen haluttavuutta ankarammin kuin miehen ja mies voi tehdä lapsia vanhempana kuin nainen.

- Naisen on hankala soluttautua miesvaltaisen alan "hyvä jätkä"-yhteisöön. Miehen on helpompi sopeutua naisvaltaiseen ryhmään.

- Miehet muodostavat helpommin laajoja kaveripiirejä eivätkä ole kovin varovaisia ja ennakkoluuloisia tavatessaan toisen miehen. Naiset tutustuvat aluksi toisiinsa varauksella.

- Naiset kärsivät lisääntymiskyvystään enemmän: kuukautiset, synnytys (tämä voi tosin olla plussakin) ja siihen liittyvät epämukavuudet sekä hormonien syönti ehkäisyn ylläpitämiseksi

• deft

Hmm, no tämä tuntuukin jo todenmukaiselta :)

Jos noita plussia ja miinuksia yhdistäisi, ihan vain vaikkapa mielenkiinnosta, niin saisi vieläkin enemmän irti:

- Naisen ulkonäkö ei tee parisuhdemarkkinoilla niin paljon haittaa kuin miehillä. Toki kyseessä on myös sellaiset sanomattomat säännöt kuten esmes miten itsensä kantaa (miehisesti/naisellisesti)

- Mies ei tee lapsia, mies ei pysty vaikuttamaan raskausaikana lapseen juuri mitenkään.

- Nainen voi olla "hyvä jätkä", mies ei voi olla "hyvä gimma"

- Miehet eivät kilpaile keskenään, koska lähtökohtaisesti jokainen mies aloittaa pohjalta

"Status, raha, itsevarmuus, menestys ja vahvuus vaikuttavat enemmän miesten haluttavuuteen kuin naisten haluttavuuteen."
        Erittäin hyvin sanottu. Harmittavaa, mutta ah niin totta.

En nyt muuta raaskinut tähän kommentoida. Ehkä vielä myöhemmin...

• 24

Plussana pidän sitä, että voin olla vapaasti turhamainen ja iloluonteinen ilman epäilyjä seksuaalisesta suuntautumisestani. Voin silti olla myös äijämäinen. Eli sukupuolirooli on vapaampi.

Miinuksena pidän kuitenkin esim. matkustelun tuomia ongelmia tietyissä maissa, sitä ettei vanhemmuuden kustannuksia ole vieläkään tasattu, mikä näkyy kyllä työpaikoilla ja palkoissa vaikkei lapsia tekisikään. Feminiinisyyden vähättely - nainen voi olla yhtä tasa-arvoinen kuin mies, kunhan käyttäytyy kuin mies, eli on "hyvä jätkä". Raiskaukset ja sen uhka, seksuaalinen ahdistelu, ulkonäköpaineet, asennevammat naisista "miesten hommissa". Siinä jotain.

• vffdfgh

Vaikea tosiaan vastata koska en ole ollut mies. Mutta näin arvioiden sanoisin, että naisena oleminen on vaikeuttanut elämääni tuntuvasti. Mutta ärhäkän luonteeni vuoksi olisin voinut kyllä miehenä olla vielä pahempi...tiedä tuota.

• tjaah.

tykkään matkustella ja ottaa pannuun se että on paljon maita jonne ei yksinäisenä naisena voi mennä, oikeastaan suomi on niitä harvoja maita koko maailmassa jossa nainen voi suht vapaasti yksin liikkua.
      Lisäksi:
      -Palkkaerot.
      -Synnytys.
      -Kuukautiset.
      -Neitsyyden lähdön hetki on eri kuin miehille poikuuden lähdön hetki.

• rose18

itsetyydytys.

• KhiKhiKhi

Ööh.. Nyt en ihan ymmärtänyt.. Että naisella olisi "vaikeampaa" itsetyydytys???
        No tämä nyt ei pidä paikkansa, jos homman vaan osaa ;)

• deft

Toisaalta, naisen tarvitsee harvemmin tyydyttää itsensä yksin :D
        Luulemma...

Ei se miehellekään aina sitäpaitsi ole niin helppoa. Jos ei tee mieli, niin saa vatkata itsensä vereslihalle, eli väkisin ;)

• rose18
        KhiKhiKhi kirjoitti:

Ööh.. Nyt en ihan ymmärtänyt.. Että naisella olisi "vaikeampaa" itsetyydytys???
        No tämä nyt ei pidä paikkansa, jos homman vaan osaa ;)

sormen tökkinen ei ole ikinä niin yksinkertaista, mikä tuntuisi niin hyvältä.
        miehellä on uloke se on paljon helpompaa..

juuh,minulla on myös omat taktiikat 8)

• rose18
        deft kirjoitti:

Toisaalta, naisen tarvitsee harvemmin tyydyttää itsensä yksin :D
        Luulemma...

Ei se miehellekään aina sitäpaitsi ole niin helppoa. Jos ei tee mieli, niin saa vatkata itsensä vereslihalle, eli väkisin ;)

haluakkaan.

naisen halut on vaihetelevat toiset haluu enemmän ja toiset vähempi ja voin sanoa että kun ukkoni mielestä olen nymfomaani ja minulle mikkään tekokikkelit ei kelpaa, niin on se vaikeaa kun yrittää päästä täydellisyyteen..

• deft
        rose18 kirjoitti:

haluakkaan.

naisen halut on vaihetelevat toiset haluu enemmän ja toiset vähempi ja voin sanoa että kun ukkoni mielestä olen nymfomaani ja minulle mikkään tekokikkelit ei kelpaa, niin on se vaikeaa kun yrittää päästä täydellisyyteen..

Sinäänsä ainakin.
        Ideaalitilannehan olisi semmoinen, ettei kenenkään tarvitsisi tyydyttää itseään.
        Toisaalta, miehen on joskus vain pakko. Siis ihan välttämätöntä, tai on nivuset solmussa. Näin mä väitän. Naisesta en tiedä, että onko se yhtä pakollinen biologinen juttu ;D

Mä en ole koskaan tajunnut tota nymfomaani-juttua. Miten se niin kuin...hmm...taisiis, mistä se saa alkunsa?
        Ja joo, kyllä mä tajusin, ukolles riittää vähempi (mitä ikinä se ees tarkoittaa). Tai sitten ei vaan seksi maistu, edes sinun kanssasi. Outoa joka tapauksessa. Ne kaikki päänsärky-tekosyyt sun muut.
        Onneksi naisten kanssa on niin kiva leikkiä, ettei ne ehkä huomaa sitä epäreilua eroa miehen ulokkeeseen.

• Mies22vkl
        deft kirjoitti:

Sinäänsä ainakin.
        Ideaalitilannehan olisi semmoinen, ettei kenenkään tarvitsisi tyydyttää itseään.
        Toisaalta, miehen on joskus vain pakko. Siis ihan välttämätöntä, tai on nivuset solmussa. Näin mä väitän. Naisesta en tiedä, että onko se yhtä pakollinen biologinen juttu ;D

Mä en ole koskaan tajunnut tota nymfomaani-juttua. Miten se niin kuin...hmm...taisiis, mistä se saa alkunsa?
        Ja joo, kyllä mä tajusin, ukolles riittää vähempi (mitä ikinä se ees tarkoittaa). Tai sitten ei vaan seksi maistu, edes sinun kanssasi. Outoa joka tapauksessa. Ne kaikki päänsärky-tekosyyt sun muut.
        Onneksi naisten kanssa on niin kiva leikkiä, ettei ne ehkä huomaa sitä epäreilua eroa miehen ulokkeeseen.

"Ideaalitilannehan olisi semmoinen, ettei kenenkään tarvitsisi tyydyttää itseään."

Tuo ei olisi missään määrin ideaalitilanne. Mielestäni olisi hirveää jos en voisi tyydyttää itseäni. Seksi ja itsetyydytys joiltain osin sulkevat toisiaan pois, mutta ovat kuitenkin kaksi täysin eri asiaa. Itsetyydytyksessä saa keskittyä pelkästään itseensä ja mukana on selvästi fantasia. Seksissä taas ajatellaan molempien hyvää ja ollaan sen seksikumppanin kanssa läheisesti.

Itsetyydytys on myös erittäin tärkeää kun etsii sitä mistä itse pitää. Vain itse voi antaa itselleen myös ne parhaat kyydit. Tietenkin jos mielikuvitus on heikkoa luokkaa niin seksi voittaa varmasti itsetyydytyksen selvästi. Kuitenkin jos mielikuvitusta ja kiinnostusta löytyy niin masturboinnilla voi saada itsensä sellaiseen transsitilaan, jota ei seksissä voi molemmat ainakaan yhtäaikaa saavuttaa.

Tietenkin seksissä on omat hyvät puolensa, jotka masturboinnista puuttuvat. Siksi tarvitaankin molempia eikä ole mielestäni missään määrin perusteltua sanoa, että ilman itsetyydytystä olisi parempi olla.

• deft
        Mies22vkl kirjoitti:

"Ideaalitilannehan olisi semmoinen, ettei kenenkään tarvitsisi tyydyttää itseään."

Tuo ei olisi missään määrin ideaalitilanne. Mielestäni olisi hirveää jos en voisi tyydyttää itseäni. Seksi ja itsetyydytys joiltain osin sulkevat toisiaan pois, mutta ovat kuitenkin kaksi täysin eri asiaa. Itsetyydytyksessä saa keskittyä pelkästään itseensä ja mukana on selvästi fantasia. Seksissä taas ajatellaan molempien hyvää ja ollaan sen seksikumppanin kanssa läheisesti.

Itsetyydytys on myös erittäin tärkeää kun etsii sitä mistä itse pitää. Vain itse voi antaa itselleen myös ne parhaat kyydit. Tietenkin jos mielikuvitus on heikkoa luokkaa niin seksi voittaa varmasti itsetyydytyksen selvästi. Kuitenkin jos mielikuvitusta ja kiinnostusta löytyy niin masturboinnilla voi saada itsensä sellaiseen transsitilaan, jota ei seksissä voi molemmat ainakaan yhtäaikaa saavuttaa.

Tietenkin seksissä on omat hyvät puolensa, jotka masturboinnista puuttuvat. Siksi tarvitaankin molempia eikä ole mielestäni missään määrin perusteltua sanoa, että ilman itsetyydytystä olisi parempi olla.

En tullut ajatelleeksi loppuun asti. Mun moka...
        Oma näkö hämärtyy, kun vain toista on viimeisen...hmm...noh, pitkän aikaa tehnyt ;)

"Vain itse voi antaa itselleen myös ne parhaat kyydit."
        Tuo onkin se asia, minkä on itsekin ottanut esille muutamaan otteeseen. Ei täällä, mutta "oikeassa" elämässä.
        Tietysti, jos sellainen poikkeustapaus sattuu kohdalle, että omat kädet jää toiseksi, niin siitä luulisi pitävän sitten kiinni.

Ja tuo fantasia-asiakin unohtui itseltä. Kyllä voikin olla miehellä jokin ihmeellinen reikä päässä, kun ei tajunnut itsetyydytyksen hyviä puolia. Hävettää ihan.

• rose18
        deft kirjoitti:

Sinäänsä ainakin.

äkkiä ja pakko saada tyydydettyä halut niin se menee.
        minulle pelkkä seksin näkeminen tai ajatteleminen laukaisee halut ja on niitä muita mutta nuo on ne yleiset.
        halut minulla on päivittäisia ja kyllähän se tyydytys kertoo tarviiko seuraavana päivänä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Hyperseksuaalisuus

• Siinähän noita...

Naiset eivät saa joka kerta yhdynnässä orgasmia toisin kuin miehet...

Miehien ei tarvitse mennä yhdynnän jälkeen tyydyttämään itseään vessaan vaan voi käydä nukkumaan....

Miehien ei tarvitse hieroa käsin omaa penistään saadakseen orgasmin yhdynnässä.....

• Noona

ja nainen voi saada orgasmin monta kertaa peräkkäin tai orgasmi voi kestää uskomattoman kauan. Siis hyvässä mielessä. Ilman oman käden avustusta.

• Onnellinen mies
        Noona kirjoitti:

ja nainen voi saada orgasmin monta kertaa peräkkäin tai orgasmi voi kestää uskomattoman kauan. Siis hyvässä mielessä. Ilman oman käden avustusta.

Mutta niin moni kuitenkaan ei saa....

Miehet saavat lähes tulkoon jokakerta (99,9%) orgasmin yhdynnässä.

• 6+3
        Onnellinen mies kirjoitti:

(miesten kanssa jutellut, miehet kommentoivat orkkua kyseisellä tavalla) eli onko se nyt niin hienoa loppujen lopuksi, pelkkää paineen purkamista. Naiset ovat kuvailleet laukeamista paljon hienommaksi kokemukseksi. Ennemmin yksi kunnollinen kuin tusina sinne päin.

• m30.5
        Onnellinen mies kirjoitti:

toiset saa, toiset ei. En ole kertaakaan naisen kanssa saanut. Tosin vain kahden kanssa kokeillut ja viime yrityksestä n 5 vuotta aikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      47
      2498
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2487
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2372
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      57
      2145
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1877
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      84
      1695
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1153
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1024
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1015
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      886
    Aihe