Olen hankkimassa toista kannettavaa asuntoon. Ennestään käytössä 5 vuotias kannettava joka yhteydessä Welhon wlan modemiin (Motorola).
Kysymykseni liittyy salaukseen. Nykyisin WEP salaus käytössä enkä viitsisi mennä muuttelemaan sitä.
Uusissa koneissa näyttää olevan kaikissa Windows 7 käyttöjärjestelmä.
Tukeeko W7 vanhaa WEP salausta? En ole oikein saanut siitä varmuutta vaikka olen kuinka googlettanut sekä lukenut Welho ohjeita.
Kiitos etukäteen!!
W7 ja wlan
12
305
Vastaukset
- wep-wap
Tuolla ihan suomeksi
http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows7/Set-up-a-security-key-for-a-wireless-network "Uusissa koneissa näyttää olevan kaikissa Windows 7 käyttöjärjestelmä."
Ei ole.
"Tukeeko W7 vanhaa WEP salausta?"
Tukee, niin kuin varmaan kaikki käyttöjärjestelmämerkit mitä on koneissa.- ExxonMaxxon
Nii, Ubuntu-maassa on vaan Ubuntua :D
Ei kyllä niitä joitain koneita on missä ei oo Windows 7:aa... esim. Macit :D
Linux-distrojahan ei niin monissa ole... Dellikin myi jokin aika sitten Ubuntu-koneita mutta ei ne tainneet käydä kaupaksi ihan odotusten mukaan, nyt on vaan pari mallia :D ExxonMaxxon kirjoitti:
Nii, Ubuntu-maassa on vaan Ubuntua :D
Ei kyllä niitä joitain koneita on missä ei oo Windows 7:aa... esim. Macit :D
Linux-distrojahan ei niin monissa ole... Dellikin myi jokin aika sitten Ubuntu-koneita mutta ei ne tainneet käydä kaupaksi ihan odotusten mukaan, nyt on vaan pari mallia :DEi niillä ollut aikaisemminkaan kuin pari mallia. Itseasiassa aloittivat yhdellä mallilla. Osaan suoralta kädeltä nimetä ainakin kuusi tietokonevalmistajaa jotka myy Ubuntua.
Entäs sitten ne esiasennetut Red Hatit, Solarikset, Suset, Debianit, Linpusit ja muut käyttiset?- punalakki.,
M-Kar kirjoitti:
Ei niillä ollut aikaisemminkaan kuin pari mallia. Itseasiassa aloittivat yhdellä mallilla. Osaan suoralta kädeltä nimetä ainakin kuusi tietokonevalmistajaa jotka myy Ubuntua.
Entäs sitten ne esiasennetut Red Hatit, Solarikset, Suset, Debianit, Linpusit ja muut käyttiset?Mulla on paksu RedHat kirja ja sen takana on asennuslevy jolla olen yrittänyt tuota järjestelmää asentaa ja saada toimivaksi. Kirja on vissiin 500 sivuinen mutta ei siitä mitään hyötyä ole kun ei tuota hattua saa kunnolla asennetuksi tai toimivaksi. Sain kirjan tutulta joka oli myös yrittänyt saada hattua koneelle siinä onnistumatta ja sanoikin minulle että nyt on muiden vuoro yrittää hänelle punahattu riittää.
punalakki., kirjoitti:
Mulla on paksu RedHat kirja ja sen takana on asennuslevy jolla olen yrittänyt tuota järjestelmää asentaa ja saada toimivaksi. Kirja on vissiin 500 sivuinen mutta ei siitä mitään hyötyä ole kun ei tuota hattua saa kunnolla asennetuksi tai toimivaksi. Sain kirjan tutulta joka oli myös yrittänyt saada hattua koneelle siinä onnistumatta ja sanoikin minulle että nyt on muiden vuoro yrittää hänelle punahattu riittää.
Red Hat Enterprisea ei minkään kirjan mukana jaella. Tuon täytyy olla varmaan joku dossiaikainen viritys, ei sillä mitään tee eikä se asennu sen paremmin.
Kannattaa huomioida, että ainoat Red Hatit joita edelleen tuetaan on Red Hat Enterprise 3, 4 ja 5. Ja näistä Red Hat Enterprise 3:n tuki loppuu syksyllä. Silloin vanhin Red Hatin julkaisu olisi vuodelta 2005, eikä joku 1995.- 13
M-Kar kirjoitti:
Ei niillä ollut aikaisemminkaan kuin pari mallia. Itseasiassa aloittivat yhdellä mallilla. Osaan suoralta kädeltä nimetä ainakin kuusi tietokonevalmistajaa jotka myy Ubuntua.
Entäs sitten ne esiasennetut Red Hatit, Solarikset, Suset, Debianit, Linpusit ja muut käyttiset?Huijareita lienevät, kun ilmaista Ubuntua myyvät.
13 kirjoitti:
Huijareita lienevät, kun ilmaista Ubuntua myyvät.
Ovat itse ostaneet Ubuntuun tukea ja sertifiointia Canonicalilta, ei se nyt mikään ilmainen ole.
- Vaari44
M-Kar kirjoitti:
Ovat itse ostaneet Ubuntuun tukea ja sertifiointia Canonicalilta, ei se nyt mikään ilmainen ole.
Niin se taas lähti keskustelu aivan muihin asioihin joilla ei ole mitään tekemistä alkuperäisen kysymksen kanssa!
Niin käy täällä lähes aina. Outoa! - vaari 43
Vaari44 kirjoitti:
Niin se taas lähti keskustelu aivan muihin asioihin joilla ei ole mitään tekemistä alkuperäisen kysymksen kanssa!
Niin käy täällä lähes aina. Outoa!>Niin se taas lähti keskustelu aivan muihin asioihin joilla ei ole mitään tekemistä alkuperäisen kysymksen kanssa!
Niin käy täällä lähes aina. Outoa! <
Sait kuitenkin vastauksen. - Vaari44
vaari 43 kirjoitti:
>Niin se taas lähti keskustelu aivan muihin asioihin joilla ei ole mitään tekemistä alkuperäisen kysymksen kanssa!
Niin käy täällä lähes aina. Outoa! <
Sait kuitenkin vastauksen.sain ja kiitos siitä!
- Vista_fani
""Uusissa koneissa näyttää olevan kaikissa Windows 7 käyttöjärjestelmä."
Ei ole."
Kyllä on macit poislukien.
Se että joissain volyymiltaan merkityksettömissä nyrkkipajoissa asennellaan jotain linukseja ei merkitse yhtään mitään.
Gigantti on tällä hetkellä suurin kodinkoneliike missä myydään paljon tietokoneita ja KAIKISSA normaalikokoisissa on W7 ja mini läppäreissä XP ja kauhea yllätys, EI AINOATAKAAN LINUKSIA YHTÄÄN MISSÄÄN!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k543686On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole382371Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi712318Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä602218Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.281638Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma711564- 761467
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?561022Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?68992Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40879