menikö luottotiedot jo?

eieieoe

Joo ihan ensiksi en osaa käyttää niitä vähiä rahoja mitä saan kuukaudessa ja olen ylivelkaantunut työtön..mutta asiaan ja toivon asiallisia vastauksia haukkumisen sijaan.Eli nyt pääsi käymään niin että 200 euron pikavippi meni ensin perintään...sopisin maksettavaksi 3 erässä. 3x99e (maksusopimuskulut,korot yms.. niin yhdestä erästä tuli 99e). No maksoin ensimmäisen erän ajallaan..toinen erä jäi maksamatta koska piti maksaa vuokrarästit ettei tule häätöä. Tiedän että olisi pitänyt soittaa ja sopia uudelleen mutta...mutta näin en tyhmyyttäni tehnyt vaan ajttelin että maksan seuraavista rahoista koko lopun pois siis 2 loput erää.No nyt tuli kirje jossa luki että ILMOITUS OIKEUDELLISIIN TOIMENPITEISIIN SIIRTYMISESTÄ ja avoin saatava oli nyt reilu 400 euroa.eli summaan tullut 200e lisää :/ . Kirjeessä lukee että vältyt maksuhäiriömerkinnnältä mikäli suoritus koko avoinna olevalle saatavalle on saapunut ennen käräjäoikeuden antamaa ratkaisua asiassa.
En kyllä pysty millään maksamaan koko summaa kerralla vaan maksamiseen menisi ainakin 2kk ennen kun reilu 400e kuitattu...Eli kuinka nopeasti tälläisistä tulee käräjäoikeuden päätös? noin? ja tuleeko summaan vielä lisää jotain käräjäoikeuden palkkioita jos en saa maksettua ennen päätöstä? Onko luottotiedot menneet jo vai mennekö jos käräjäoikeuden päätös ehtii tulla?

6

398

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkasen...

riippuu velkojasta.Jotkut on aika herkkiä siinä suhteessa mut jos oot vielä livenny siitä maksusuunnitelmasta,niin melkee veikkaisin et merkintä tuli.

• pikkasen...

Mulle tuli asiakastiedolta kirje merkinnästä enneku käräjäkirjeet alko tulla.Oli aiemmi sellane kun ge-money,ne laitto heti sen merkinnän sinne et olipa niillä kiire.En mä viittiny enää ees sit sovitella mitään ku tollai kävi.Mä oon velkajärjestelyssä nyt et helpottipaha kaikki ne paineet näistä hommeleista.

• gameaddict**

Ei tule vielä merkintää vaikka saatava etenesikin oikeudelliseen perintään. Anna kun arvaan; velkoja perivä perintätoimisto on Lindorff? Ne on aika hanakoita laittamaan saatavia oikeudelliseen perintään.

Mutta tässä hieman infoa miten asia etenee;

Perintätoimisto lähettää käräjäoikeudelle haastehakemuksen ja käräoikeus lähettää sinulle sitten ilmoituksen haasteesta. Riippuu ihan paikkakunnasta kuinka nopeaa käräjäoikeus lähettää tuon ilmoituksen. Haaste tulee joko postiluukkuun suoraan tai se on noudettavissa lähimmästä postista. Haasteessa on päivämäärä, johon mennessä haasteeseen tulee vastata.

Jos saatava riidaton, niin allekirjoitus ja päivämäärä riittää ja palautat vastausosan postin kautta käräoikeudelle ( käräoikeus on maksanut postimaksun ). Siitä päivästä lähtien kun olet allekirjoittanut haasteen, alkaa juoksemaan 14päivän aika, jonka aikana pystyt vielä maksamaan saatavan perintätoimistolle kaikkine kuluineen, niin vetevät haasteen pois (ei tule enää siinä kirjeessäsi olevaan summaan lisäksi kuin viivästyskorot) . Jos, ette saa tuona aikana saatavaa suoritettua, niin voit soittaa vielä käräoikeuteen (asia hoitavan yhteystiedot haasteessa) ja pyytää 14 päivää lisäaikaa saatavan suorittamiseen. Sen jälkeen lisäaikaa voidaan vielä myöntää yhdet 14 päivää, mutta sitten pitää olla jo todella hyvät selitykset.

Jos et saa maksettua vielä tässäkään ajassa, niin haaste siirtyy käräoikeuden käsiteltäväksi ja sitten tulee merkintä. Eli kaikkineen prosessi voi kestää1,5kk - 6kk, riippuen käsittelevän käräoikeuden ruuhkista. Varsinkin pääkaupunkiseudulla on kuulemma tosi pitkät jonot, joten sitä haasteilmoitustakin saattaa joutua odottomaan jonkin aikaa.

Itselle meni eilen luottotiedot ja tänään tuli asiakastiedosta kirje merkinnän tallentamisesta. Seuraavaksi odotellaan ulosottomiehen yhteydenottoa, että pääsen tekemään hänen kanssaan sopimusta saatavista, joita on vielä muutamia menossa tuon lisäksi. Oulussa käsittelyyn meni reilut kaksi kuukautta ennen kuin tekivät päätöken ja luottotiedot menivät. Isosta pikavipistä oli kyse.

Mutta olen asennoitunut, niin että se minulle, pahasti peliriippuvaiselle ainoistaan hyväksi, että en saa mistään lisälainaa. Kohta kaksi kuukautta täynnä pelaamattomuutta ja nyt on edessä sitten velkojen maksu. Tai no pari kertaa pikavippisuma tuli purettua perintätoimistojen maksusuunnitelmilla, mutta ei tullut opittua niistäkään virheistä vaan taas piti tehdä samat virheet uusiksi. No nyt se loppu ja suunta on vain ylöspäin. Onneksi on sentään töitä, että pääsen joskus noista veloista eroon..

• maksuaikaa........

virkailijalle niin saat lisämaksuaikaa eräpäivästä 2-4 viikkoa. Jos et olisi hakenut heti sitä kirjettä postista olisit saanut lisämaksuaikaa sillä viivyttelyllä noin 2 viikkoa, koska maksuaika alkaa siitä päivästä kun lunastat käräjänoikeudesta tulleen kirjeen postista.

• eieieoe

kiitoksia asiallisista vastauksista...sieltä se haastekirje tuli sitten viime viikolla. Lähetin takaisin sen tiedoksianto osan allekirjotuksineen. Kyllä ne tiedot taitaa mennä kun on sen verran suuri summa minulle kerralla maksettavaksi..mutta eipä sille sitten mitään voi. Yritin lisää maksuaikaa mutta kantaja sanoi että 14pv aikaa maksaa koko summa..harmittaa vaan kun velka on 200e ja oikeudenkäynti kulut 210e. kulut enemmän kuin itse velka :/ .Olin ymmärtänyt että velka olisi kuitattu jos kerkeän maksaa tuon 200e kuluineen ja korkoineen pois ennen käräjäoikeuden päätöstä..mutta kantajan tietojen mukaan myös 210e oikeudenkäyntikulut pitää maksaa vaikka ei vielä käräjäoikuden päätöstä ole tehty...kirjaamis yms. kuluja kuulemma. Ja turun käräjäoikeudessa on...liekö sitten millainen ruuhka?

• ghytgg
        eieieoe kirjoitti:

kiitoksia asiallisista vastauksista...sieltä se haastekirje tuli sitten viime viikolla. Lähetin takaisin sen tiedoksianto osan allekirjotuksineen. Kyllä ne tiedot taitaa mennä kun on sen verran suuri summa minulle kerralla maksettavaksi..mutta eipä sille sitten mitään voi. Yritin lisää maksuaikaa mutta kantaja sanoi että 14pv aikaa maksaa koko summa..harmittaa vaan kun velka on 200e ja oikeudenkäynti kulut 210e. kulut enemmän kuin itse velka :/ .Olin ymmärtänyt että velka olisi kuitattu jos kerkeän maksaa tuon 200e kuluineen ja korkoineen pois ennen käräjäoikeuden päätöstä..mutta kantajan tietojen mukaan myös 210e oikeudenkäyntikulut pitää maksaa vaikka ei vielä käräjäoikuden päätöstä ole tehty...kirjaamis yms. kuluja kuulemma. Ja turun käräjäoikeudessa on...liekö sitten millainen ruuhka?

käräjänoikeus voi antaa laskulle maksuaikaa....... siis soitto sinne.... papereista löytyy puheklinnumero.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      20
      2242
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      76
      2195
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      41
      2069
    4. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      52
      1438
    5. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1366
    6. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      46
      893
    7. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      63
      892
    8. Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?

Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      781
    9. Arvaa sattuuko se

Että teen töitä siihen että unohdan sinut. Mitä muutakaan voin
      Ikävä
      52
      753
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      33
      744
    Aihe