Jos luonteenpiirteet vastaavat narsistista kuvausta, sekä elämänänkaari pitkin ja poikin leikattuna, olen minä syytön siihen. Minkä minä voin, että persoonani vastaa samoja merkkejä? MMPI sekä muut testaukset haastatteluineen antoi tuon tuloksen. Mielestäni en ole psykopaatti missään mielessä, mutta tunnen kyllä montaa psykopaattia. En ole sellainen. Onhan psykologia ja lääketiede erehtyväinen. Toisaalta kun katsoo positiivisia puolia, en ainakaan ole tavallinen tallaaja, vaan originelle.
Yksi piirre oli tunne olla etuoikeutettu. No, mutta kun minä tiedän olevani etuoikeutettu, niin sitä ei voi silloin soveltaa. Lisäksi kun puhun lääkärille minusta itsestä, se on kuulemma huono merkki. Naapurinko vaivoja tässä pitäisi valittaa?
Syyttömästi narsistiksi leimattu
9
240
Vastaukset
Tervetuloa oikeaan paikkaan :)
Täällä on syyttömiä ja syyllisiä kasapäin, sulassa sovussa!- lottamari_1
Kerrohan millainen originelle olet tai kuvittelet olevasi, mitä sellaisia piirteitä itesessäsi omaat, että voi kutsua itseäsi ainutlaatuiseksi? Mistä tuo etuoikeutettu tunne sinulla tulee?
- henna001
"Jos luonteenpiirteet vastaavat narsistista kuvausta, sekä elämänänkaari pitkin ja poikin leikattuna, olen minä syytön siihen. Minkä minä voin, että persoonani vastaa samoja merkkejä? MMPI sekä muut testaukset haastatteluineen antoi tuon tuloksen. "
MITENKÄS se narsismi pitäis sun mielestä diagnosoida, ettei ihmisparat tulis syyttömästi leimatuiksi?- lottamari_1
Ihmettelen, miksi yleensä koko narsistista persoonallisuushäiriötä pitää diagnosoida. Onkohan tuollaisella diagnoosilla kenellekään lopulta mitään tekoa ja arvoa, kun se ei kuitenkaan ole sairaus, eikä diagnoosi lopulta vapauta ketään mistään?
- psykan opiskelija
lottamari_1 kirjoitti:
Ihmettelen, miksi yleensä koko narsistista persoonallisuushäiriötä pitää diagnosoida. Onkohan tuollaisella diagnoosilla kenellekään lopulta mitään tekoa ja arvoa, kun se ei kuitenkaan ole sairaus, eikä diagnoosi lopulta vapauta ketään mistään?
erityisesti,jos on jokin toisin. Narsismi on virallisen DSM-IV luokituksen mukaan sairaus. Onhan siihen jotain hoitoa,mutta on ikävää, ettei kunnollista hoitoa vielä ole.Hypnoosilla ja meditaatiolla voisi yrittää hallita tiloja, toimii täysin ahdistuhäiriöiden hoidossa.
- lottamari_1
psykan opiskelija kirjoitti:
erityisesti,jos on jokin toisin. Narsismi on virallisen DSM-IV luokituksen mukaan sairaus. Onhan siihen jotain hoitoa,mutta on ikävää, ettei kunnollista hoitoa vielä ole.Hypnoosilla ja meditaatiolla voisi yrittää hallita tiloja, toimii täysin ahdistuhäiriöiden hoidossa.
Narsistinen persoonallisuushäirö ei ole sairaus vaan tunne-elämän häiriö, jonka hoitona meditaatio tai hypnoosi on yhtä tyhjän kanssa. Ahdistushäiriöitä voidaan lääkitä ja terapiallakin auttaa, sillä kyse on enemmänkin akuutista, jonkin ulkpuolisen tekijän laukaisemasta tilasta. Jokainen voi sairastua ahdistukseen ja masennukseen jossain elämänsä vaiheessa, mutta narsistinen persoonallisuushäiriö on saatu jo syntymässä tai varhaisessa lapsuudessa. Hoitoa ei narstiseen persoonallisuushäiriöön ole, koska se on luonteenpiirre, jota ei voi muuttaa, eikä tunteita tunteettomalle ihmiselle opettaa.
- Hui sentään
"...mutta tunnen kyllä montaa psykopaattia."
Tuohan on ihan kauheaa. Jo yhden psykopaatin tunteminen voi olla hengenvaarallista mutta että useita...Oletko ollut vankilassa koska sinnehän psykopaatit yleensä päätyvät, ja sielä on oiva tilaisuus tutustua useampaankin kerralla?- Duumia duumii Hmm
Olen tavannut hyvinkin korkealle menestyneissä narsisteja. Kotona tunnevammainen pösilö ja työyhteisössä ja kaveripiirissä mitä mukavin ja tehokkain kiva. Kestää kauan tajuta tyyppi, usein liian myöhään johtuen tyypin mielyttävyydestä päällepäin.
- minä ja sinä
Duumia duumii Hmm kirjoitti:
Olen tavannut hyvinkin korkealle menestyneissä narsisteja. Kotona tunnevammainen pösilö ja työyhteisössä ja kaveripiirissä mitä mukavin ja tehokkain kiva. Kestää kauan tajuta tyyppi, usein liian myöhään johtuen tyypin mielyttävyydestä päällepäin.
Narsisimi ei ole sairaus vaan luonnevika joka kehittyy varhaislapsuudessa. Se asia on minullekin selvinnyt vuosien aikana.
Minua haukutaan myös narsuksi, No, haukkuja on itse erittäin ihmeellinen persoona, että eipä siitä sen kummempaa. Minulla ei kuitenkaan ole minkäänlaista diagnoosia asiasta eikä hälläkään tietääkseni ole minua koskevia diagnooseja. VAi onkohan tehnyt diagnoosin netissä kaikkien täällä kirjoitettujen juttujen pohjalta joita itse tänne väsää.
Sehän on niin kun haluaa uskoa jonkin asian todeksi niin se muuttuu ajatuksissa todeksi vaikka kukaan toinen ei sitä myönnäkään.
Muutama vitsi nuista naapuri jutuista.
Tuli mieleeni kun eräs henkilö kertoi hänen saaneen kutsun lääkäriin ja kutsussa oli lukenut että ei sovi tulla omalla autolla joten henkilö oli sitten selittänyt lekurille tulleensa naapurin autolla. (Toimenpide johon henkilö oli kutsuttu vaati että henkilöllä oli kuski tai taksi.)
TAi kun saman henkilön vaimo oli ihmetellyt kun naapurin mies halaa ja suukottaa vaimoaan joka aamu niin miksi tämä ei tee samoin. Johon mies oli tohkeissaan vastannut että hulluko olet enhän tunne koko naista.
Hauskaa lauantaita kaikille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole412460Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742447Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732342Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512102Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl221826Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801663Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211098Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71004Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40959Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön55854