Tiesittekö että,
vuonna 2006 Suomessa oli 187 910 ulkomailla syntynyttä henkilöä ja 143 256 ulkomaan kansalaista?
vuonna 2007 Suomeen muutti ulkomailta 22 450 henkilöä?
vuosina 1860-1944 Suomesta muutti siirtolaisina ulkomaille 476 000?
vuosina1945-96 Suomesta muutti siirtolaisina ulkomaille 700 000?
Suomesta lähti vuosina 1934-45 80 000 lasta sotaa pakoon muihin pohjoismaihin? Vuonna 1940 Suomen kokonaisväkiluku oli 3 695 617.
1. polven ulkosuomalaisia, eli muualla kuin suomessa asuvia suomalaisia, on 310 000 ja toisen polven ulkosuomalaisia on 466 000? Suurin osa heistä asuu Ruotsissa ja Yhdysvalloissa ja he ovat muuttaneet työn, opiskelun tai esim. perheen vuoksi ( ei sodan), he ovat ns. elintasopakolaisia.
Miksi pakolaiset ja maahanmuuttajat eivät ole tervetulleita Suomeen tai Jämsään? Minun puolesta voisivat perustaa maahanmuuttajien vastaanottokeskuksen, vaikka Jämsän keskustaan parhaille paikoille.
Maahanmuuttajista...
28
425
Vastaukset
- Tuli mieleen
Se ero suomalaisten muuttajien kohdalla oli, että he menivät töihin. Työn teko alkoi heti vieraaseen maahan saapumisen jälkeen. Nyt näitä tulijoita makuutetaan laiskoina yhteiskunnan kustannuksella vähintään vuosi ennen päätöstä. Minäkin olen kääntymässä sille kannalle, että töitä on tehtävä heti ja ilmaisen rahan jakelu lopetettava. Juuri kerrottiin uutisissa, että Venäjän puolella kärkkyy peräti 200 000 laitonta maahanpyrkijää Suomeen pääsyä.
- Pärttyli_
En tiennyt, mutta nyt tiedän, kiitos vaan tiedosta.
Jos suomalaisille on rakennettu vastaanottokeskukset New Yorkin ja Tukholman keskustaan parhaille paikoille, niin tehdään mekin sitten sama. Siinäkin tapauksessa vastaanottokeskus tulee Helsinkiin eikä Jämsään.
Tiesittekö muuten, että Kotka on savolaisten Amerikka? Osa Amerikkaan lähteneistä ei nimittäin päässyt koskaan Kotkaa pidemmälle... - sera30
Kuten Vihreät ovat JS:ssa kirjoittaneet globalisaation ei voida enää pysäyttää ja hyvä näin. Monelle suomalaisille on vain omaksi parhaaksi, jos tänne hieman muitaki kulttuureja tulee, oppivat ehkä suvaitsevaisuutta. Maahanmuuttajiin kohdistuva suvaitsemattomuus parhaiten näkyy just Jämsän kaltaisissa pikkukylissä, mm. Helsingissä ihmiset ovat paljon rennompia maahanmuuttajia kohtaan, koska siellä heitä on paljon. Toivottavasti Jämsäänkin tulee tämä alaikäisille turvapaikkahakijoille ja pakolaisille suunnattu keskus.
- tn1488
samalla lailla helsingissäkin jakautuu ihmisten mielipiteet..ne jotka vastustavat ovat tavallisia tasamaan tallaajia ja nähneet tämän karmean tilanteen!
- sera30
tn1488 kirjoitti:
samalla lailla helsingissäkin jakautuu ihmisten mielipiteet..ne jotka vastustavat ovat tavallisia tasamaan tallaajia ja nähneet tämän karmean tilanteen!
Ketkä ovat sitten ne jotka puolustavat ja vastustajat ovat tavallisia tasamaan tallaajia? Ja mitähän nämä tallaajat ovat nähneet sellaista, mitä puolustajat eivät olleet?
- tn1488
sera30 kirjoitti:
Ketkä ovat sitten ne jotka puolustavat ja vastustajat ovat tavallisia tasamaan tallaajia? Ja mitähän nämä tallaajat ovat nähneet sellaista, mitä puolustajat eivät olleet?
juurikin sinunlaiset ihmiset puolustelevat..
- sera30
tn1488 kirjoitti:
juurikin sinunlaiset ihmiset puolustelevat..
Ei vastauksesi minulle mitään sano. Millainen ihminen mielestäsi sitten olen? Ja millaiset minunlaiset ihmiset ovat?
- tn1488
sera30 kirjoitti:
Ei vastauksesi minulle mitään sano. Millainen ihminen mielestäsi sitten olen? Ja millaiset minunlaiset ihmiset ovat?
yltiöliberaali joka ei haluakaan kuulla ja nähdä totuutta näistä villeistä!
- Sunshine city
Mihin perustuu väitteesi Helsinkiläisten suvaitsevuudesta mamuja(ei rasistinen lyhenne)kohtaan,kenties
Paateron blogiin.
Minulla on tuttavaperheitä(ei alkoholiongelmaisia) jotka ovat joutuneet muuttamaan pois
somalikulttuurin tieltä.
No nyt se sitten tuli sanottua että suurin ongelmaryhmä mamuissa on juuri nuo somalit ja
asiasta löytyy tilastoa mutta etsi itse jos kiinnostaa.
Minä ja muut duunarit ihmettelemme miten itseään viisaana pitävät ihmiset luulevat että juuri
me tarvitsemme tänne vieraan(suvaitsevan)uskonnon ja rikollisuuden maksettavaksi.
Tuosta maksuasiasta vielä senverran että käsitys "valtio maksaa kaikki kulut" on hieman
arvelluttava,nimittäin se perustuu arvioon ja on laskennallinen.
08 vuonna oli laskentaperuste vielä 93 tasolla miten lie nyt kun piti tulla indeksikorotuksia,asiasta
kunta tekee sopimuksen TE-keskuksen kanssa ja sen jälkeen todellinen kustanusten jakautuminen
on salassapidettävää tietoa ei tipu tietoo kuntalaisille.
Suomalainen duunari on suvaitsevainen mutta kuinka kauan,kas siinäpä kysymys.
- australiaan
suomalaisia ulkomailla
http://213.250.93.194/asiakas/evl/ulkosuom.nsf/sivut/WebPageE2AFB-2?OpenDocument&cid=Content94207- Saara P-H
Kuule, ei ne kaikki suoraan töihin menneet. Ameriikkaan lähteneille ei ollut mitään sos turvaa tarjollakaan, mutta Ruotsin suhteen tilanne oli toinen. Tukholman sossussa on vieläkin ihminen, jonka vastuulle kuuluvat suomalaiset syrjäytyneet alkoholistit, nämä entiset sosiaaliturvan perässä reissuun lähteneet.
Malmön Rosengård on nykyinen ongelmalähiö ja suomalaisten ykköspaikan vankiloissa on ottamassa serbit. Ongelmaa ei pidä kieltää, ainahan muuttoliike aiheuttaa niitä. Ei tälle kehitykselle voi kuitenkaan laittaa jarrua. Tai se tarkoittaisi eroamista YK:sta ja muutenkin Pohjois-Korean mallia liikkuvuuden suhteen. Ei Ruotsi aio vaikeuksista huolimatta jättää kansainvälisiä sopimuksia noudattamatta.
Seinäjoen Jorma Rasinmäki sanoi helmikuussa, että Seinäjoki tavoittelee 5 % asukasmäärästään ulkomaalaisia. Tavoite on työperäinen maahanmuutto, mutta "me otamme myös pakolaisia", sanoi Rasinmäki. Näin puhuu suoraselkäinen ihminen. Ei globalisaation pullasta voi poimia pelkkiä rusinoita koulutetun työperäisen maahanmuuton muodossa. On kannettava vastuu.
Mutta ei siirtolaisista Ruotsissakaan pelkkää harmia ollut eikä muissakaan maahanmuuttajia vastaanottavissa maissa. Helsingin lähes koko bussiliikenne on maahanmuuttajien varassa, ei ole nimittäin kuljettajakursseille riittänyt muita tulijoita enää vuosiin, vaikka työttömyyttä onkin.
Tämän päivän Jäsärissä KUA:n Pentikäinen puhui viisaita sanoja vastuusta ja ilmastonmuutoksen vaikutuksesta muuttoliikkeeseen. Hyvä kysymys meille oli se, että mihin me suomalaiset lähtisimme, jos ilmastonmuutoksen vuoksi Golf-virran suunta muuttuisi eikä meillä lumi sulaisi enää kesälläkään? Kynnelle kykenevät lähtisivät niin kuin nyt lähtevät kuivuudesta kärsiviltä alueilta.
Lopuksi: Schengenin itärajan valvonta asettaa Suomen rajavartiostolle valtavat paineet, mutta se luku oli 20 000. - add
Saara P-H kirjoitti:
Kuule, ei ne kaikki suoraan töihin menneet. Ameriikkaan lähteneille ei ollut mitään sos turvaa tarjollakaan, mutta Ruotsin suhteen tilanne oli toinen. Tukholman sossussa on vieläkin ihminen, jonka vastuulle kuuluvat suomalaiset syrjäytyneet alkoholistit, nämä entiset sosiaaliturvan perässä reissuun lähteneet.
Malmön Rosengård on nykyinen ongelmalähiö ja suomalaisten ykköspaikan vankiloissa on ottamassa serbit. Ongelmaa ei pidä kieltää, ainahan muuttoliike aiheuttaa niitä. Ei tälle kehitykselle voi kuitenkaan laittaa jarrua. Tai se tarkoittaisi eroamista YK:sta ja muutenkin Pohjois-Korean mallia liikkuvuuden suhteen. Ei Ruotsi aio vaikeuksista huolimatta jättää kansainvälisiä sopimuksia noudattamatta.
Seinäjoen Jorma Rasinmäki sanoi helmikuussa, että Seinäjoki tavoittelee 5 % asukasmäärästään ulkomaalaisia. Tavoite on työperäinen maahanmuutto, mutta "me otamme myös pakolaisia", sanoi Rasinmäki. Näin puhuu suoraselkäinen ihminen. Ei globalisaation pullasta voi poimia pelkkiä rusinoita koulutetun työperäisen maahanmuuton muodossa. On kannettava vastuu.
Mutta ei siirtolaisista Ruotsissakaan pelkkää harmia ollut eikä muissakaan maahanmuuttajia vastaanottavissa maissa. Helsingin lähes koko bussiliikenne on maahanmuuttajien varassa, ei ole nimittäin kuljettajakursseille riittänyt muita tulijoita enää vuosiin, vaikka työttömyyttä onkin.
Tämän päivän Jäsärissä KUA:n Pentikäinen puhui viisaita sanoja vastuusta ja ilmastonmuutoksen vaikutuksesta muuttoliikkeeseen. Hyvä kysymys meille oli se, että mihin me suomalaiset lähtisimme, jos ilmastonmuutoksen vuoksi Golf-virran suunta muuttuisi eikä meillä lumi sulaisi enää kesälläkään? Kynnelle kykenevät lähtisivät niin kuin nyt lähtevät kuivuudesta kärsiviltä alueilta.
Lopuksi: Schengenin itärajan valvonta asettaa Suomen rajavartiostolle valtavat paineet, mutta se luku oli 20 000.maahanmuuttajien työttömyysprosentti mahtaa olla? Rikollisuusprosentti on kylläkin kiitettävällä tasolla suhteutettuna väkilukuun. Ei ollut todellakaan meille suomalaisille mitään keskuksia tarjolla valtion puolesta Ruotsissa. Ekana päivänä töihin kielitaidottomana. Työpaikka oli jo Suomesta käsin järjestetty valmiiksi. Jos tännekin otetaan vain sellaiset maahanmuuttajat joilla on jo työpaikka valmiina niin se on hyvä. Ruotsissakin kaikki tumma hipiäiset saivat kunnan puolesta sateliittitelkkarin, eipä saanut Suomalaiset eivätkä Norjalaiset. Kosovon albaaneilla oli oiva tapa käydä kaupassa. Heitä tuli kerralla 20-30 hälisevää miestä kauppaan. Heistä puolet mätti tavaraa palttoittensa poveen ja puolet seisoi näkösuojana. Ei heitä koskaan kiinni saatu kuin vahingossa. Jos saitiinkin niin heti oli valtion ja järjestöjen puolesta tulkit ja avustajat.
- tn1488
add kirjoitti:
maahanmuuttajien työttömyysprosentti mahtaa olla? Rikollisuusprosentti on kylläkin kiitettävällä tasolla suhteutettuna väkilukuun. Ei ollut todellakaan meille suomalaisille mitään keskuksia tarjolla valtion puolesta Ruotsissa. Ekana päivänä töihin kielitaidottomana. Työpaikka oli jo Suomesta käsin järjestetty valmiiksi. Jos tännekin otetaan vain sellaiset maahanmuuttajat joilla on jo työpaikka valmiina niin se on hyvä. Ruotsissakin kaikki tumma hipiäiset saivat kunnan puolesta sateliittitelkkarin, eipä saanut Suomalaiset eivätkä Norjalaiset. Kosovon albaaneilla oli oiva tapa käydä kaupassa. Heitä tuli kerralla 20-30 hälisevää miestä kauppaan. Heistä puolet mätti tavaraa palttoittensa poveen ja puolet seisoi näkösuojana. Ei heitä koskaan kiinni saatu kuin vahingossa. Jos saitiinkin niin heti oli valtion ja järjestöjen puolesta tulkit ja avustajat.
selkeää faktaa tytöt;)
- sera30
tn1488 kirjoitti:
selkeää faktaa tytöt;)
"Kosovon albaaneilla oli oiva tapa käydä kaupassa. Heitä tuli kerralla 20-30 hälisevää miestä kauppaan. Heistä puolet mätti tavaraa palttoittensa poveen ja puolet seisoi näkösuojana. Ei heitä koskaan kiinni saatu kuin vahingossa. Jos saitiinkin niin heti oli valtion ja järjestöjen puolesta tulkit ja avustajat."
Hehheh :D Tämkö siis tutkittua faktaa? :D - Sunshine city
sera30 kirjoitti:
"Kosovon albaaneilla oli oiva tapa käydä kaupassa. Heitä tuli kerralla 20-30 hälisevää miestä kauppaan. Heistä puolet mätti tavaraa palttoittensa poveen ja puolet seisoi näkösuojana. Ei heitä koskaan kiinni saatu kuin vahingossa. Jos saitiinkin niin heti oli valtion ja järjestöjen puolesta tulkit ja avustajat."
Hehheh :D Tämkö siis tutkittua faktaa? :Dkun naurattaa nyt sitte tämä tavantallaajan kokemukset,varsinkin kun ei koske itseä.
Selvennyksen vuoksi tuossa tn viittaa kokemuspohjaiseen faktaan ei mihinkään tutkimukseen
joiden varassa pilvilinnassi lepäilee. - tn1488
sera30 kirjoitti:
Hehheh :D Tämkö siis tutkittua faktaa? :Dtutkittua?nähtyä!!
- sera30
tn1488 kirjoitti:
tutkittua?nähtyä!!
No... kukin uskoo mihin tahtoo...
Minulle taas ei yhden anonyymin suomi24 palstalla esittämä "kokemus" ei ole faktatietoa :/. Jos jollekin on niin olkoon :/ - Sunshine city
sera30 kirjoitti:
No... kukin uskoo mihin tahtoo...
Minulle taas ei yhden anonyymin suomi24 palstalla esittämä "kokemus" ei ole faktatietoa :/. Jos jollekin on niin olkoon :/kukin uskoo mihin tahtoo,ilmeisesti faktaa.
"Mitä itse olen esim. somaleja nähnyt, niin voin sanoa että moni kouluttatuu korkeasti, opii suomen kielen hyvin ja ovat hyviä veronmaksajia ja työntekijöitä. Eivät valita koko ajan kaikesta eivätkä vaadi lisää oikeuksia ja etuja." - tn1488
Sunshine city kirjoitti:
kukin uskoo mihin tahtoo,ilmeisesti faktaa.
"Mitä itse olen esim. somaleja nähnyt, niin voin sanoa että moni kouluttatuu korkeasti, opii suomen kielen hyvin ja ovat hyviä veronmaksajia ja työntekijöitä. Eivät valita koko ajan kaikesta eivätkä vaadi lisää oikeuksia ja etuja."nyt tais sera kirjottaa ittensä pussiin..no sattuuhan sitä korkeasti kouluttautuneellekin;)
- seraa
Sunshine city kirjoitti:
kukin uskoo mihin tahtoo,ilmeisesti faktaa.
"Mitä itse olen esim. somaleja nähnyt, niin voin sanoa että moni kouluttatuu korkeasti, opii suomen kielen hyvin ja ovat hyviä veronmaksajia ja työntekijöitä. Eivät valita koko ajan kaikesta eivätkä vaadi lisää oikeuksia ja etuja."Toisin kun sie paiste ja tn1488 en ole omia mielipiteitä ja kokemuksia faktoiksi kutsunut...
- löskuk
seraa kirjoitti:
Toisin kun sie paiste ja tn1488 en ole omia mielipiteitä ja kokemuksia faktoiksi kutsunut...
Sera. Nyt sinun kannattaakin naureskella minulle. Voi olla että muutaman vuoden kuluttua ei enää naurata. Tämä anonyymi todellakin asui Märstassa Tukholman ja Uppsalan puolessavälissä. Valsta centrumissa albaanit tulivat Ica.n kauppaan melkein päivittäin rosvoretkille. Samoin muihinkin Märstan liikkeisiin. Märsta ei ole edes pahinta mamu aluetta mutta sielläkin heillä oli runsaasti myytävänä kaikkea mahdollista autostereoista huumeisiin. Samoin nämä huntupäiset tytöt kaupittelivät anaaliseksiä koska ykkösosasto piti olla korkkaamaton avioliittoa varten. Tunsin näitä mamuja työni ja vapaa-ajankin kautta satoja. Heistä ei töissä käynyt kovinkaan moni mutta rahaa, koruja ja hienoja autoja heillä oli melkein jokaisella. Jokainen saa minun puolestani ajatella asiasta mitä haluaa se ei minua liikuta. Itse näin 24.n vuoden aikana miten liberaalin pakolaispolitiikan takia Ruotsi ajautui vuosi vuodelta aina vaan pahempiin ongelmiin. Suomessa ollaan menossa kohti samaa ongelmaa. Tietenkin siellä on myös Suomalaisiakin rosvoja ja sosiaalipummeja mutta prosentuaalisesti melko vähän Suomalaisista siirtolaisista. Olen täysin sanojeni takana mutta esiinnyyn mieluummin anonyyminä kuin että kuuntelen kitinää siitä että olen rasisti. Siperia opettaa myös mamuihin suhtautumisessa. Enkä muuten ole edes Jämsäläinen.
- sera30
löskuk kirjoitti:
Sera. Nyt sinun kannattaakin naureskella minulle. Voi olla että muutaman vuoden kuluttua ei enää naurata. Tämä anonyymi todellakin asui Märstassa Tukholman ja Uppsalan puolessavälissä. Valsta centrumissa albaanit tulivat Ica.n kauppaan melkein päivittäin rosvoretkille. Samoin muihinkin Märstan liikkeisiin. Märsta ei ole edes pahinta mamu aluetta mutta sielläkin heillä oli runsaasti myytävänä kaikkea mahdollista autostereoista huumeisiin. Samoin nämä huntupäiset tytöt kaupittelivät anaaliseksiä koska ykkösosasto piti olla korkkaamaton avioliittoa varten. Tunsin näitä mamuja työni ja vapaa-ajankin kautta satoja. Heistä ei töissä käynyt kovinkaan moni mutta rahaa, koruja ja hienoja autoja heillä oli melkein jokaisella. Jokainen saa minun puolestani ajatella asiasta mitä haluaa se ei minua liikuta. Itse näin 24.n vuoden aikana miten liberaalin pakolaispolitiikan takia Ruotsi ajautui vuosi vuodelta aina vaan pahempiin ongelmiin. Suomessa ollaan menossa kohti samaa ongelmaa. Tietenkin siellä on myös Suomalaisiakin rosvoja ja sosiaalipummeja mutta prosentuaalisesti melko vähän Suomalaisista siirtolaisista. Olen täysin sanojeni takana mutta esiinnyyn mieluummin anonyyminä kuin että kuuntelen kitinää siitä että olen rasisti. Siperia opettaa myös mamuihin suhtautumisessa. Enkä muuten ole edes Jämsäläinen.
Kuuleppa siekin, hyvä anonyymi. Vastaisitko tälläiseen kysymykseen:
Jämsässäkin on tarjolla huumeita, ja ihan suomalaiset myyvät, muttei se tarkoita että kaikki suomalaiset olisivat huumediilereita. Jotkut suomalaiset opiskelijatytöt myöskin myyvät kaikenlaisia "palveluja" ainakin isommissa kaupunkeissa, muttei tämä kuitenkaan tarkoita että kaikki isoissa kaupungeissa asuvat opiskelijatytöt olisivat "palveluidentarjoajia", jotkut suomalaiset rikkovat lakia monella tavalla, muttei se kuitenkaan tarkjoita että kaikki suomalaiset olisivat rikollisia ... Oletko samaa mieltä? - äö
sera30 kirjoitti:
Jämsässäkin on tarjolla huumeita, ja ihan suomalaiset myyvät, muttei se tarkoita että kaikki suomalaiset olisivat huumediilereita. Jotkut suomalaiset opiskelijatytöt myöskin myyvät kaikenlaisia "palveluja" ainakin isommissa kaupunkeissa, muttei tämä kuitenkaan tarkoita että kaikki isoissa kaupungeissa asuvat opiskelijatytöt olisivat "palveluidentarjoajia", jotkut suomalaiset rikkovat lakia monella tavalla, muttei se kuitenkaan tarkjoita että kaikki suomalaiset olisivat rikollisia ... Oletko samaa mieltä?mieltä siitä mutta toisilla kansallisuuksilla tuntuu olevan loisiminen ja rikollinen elämäntapa monin verroin yleisempää kuin toisilla. Näistä voi väitellä mutta ei se totuus siitä mihinkään muutu. Minä uskon omia silmiäni ja kokemusta enkä mihinkään utopistisiin kuvitelmiin. Toivotan teille Jämsäläisille onnea pakolaistenne kanssa jos heitä otatte, sillä sitä tulette tarvitsemaan.
- sera30
äö kirjoitti:
mieltä siitä mutta toisilla kansallisuuksilla tuntuu olevan loisiminen ja rikollinen elämäntapa monin verroin yleisempää kuin toisilla. Näistä voi väitellä mutta ei se totuus siitä mihinkään muutu. Minä uskon omia silmiäni ja kokemusta enkä mihinkään utopistisiin kuvitelmiin. Toivotan teille Jämsäläisille onnea pakolaistenne kanssa jos heitä otatte, sillä sitä tulette tarvitsemaan.
Se totuus ei tietenkään mihinkään muutu että : IHMISIÄ ON ERILAISIA eikä sekään muutu: IHMISTÄ EI VOIDA TUOMITA MUIDEN, KUIN HÄNEN OMIEN TEKOJENSA PERUSTEELLA.
- tietenkin.
sera30 kirjoitti:
Se totuus ei tietenkään mihinkään muutu että : IHMISIÄ ON ERILAISIA eikä sekään muutu: IHMISTÄ EI VOIDA TUOMITA MUIDEN, KUIN HÄNEN OMIEN TEKOJENSA PERUSTEELLA.
Näitä tuomittavia ihmisiä tuntuu vain olevan enempi noissa afriikkalaisissa, arabeissa ja vanhan Jugoslavian alueelta tulevissa.
- emmää
Ei ryssä ole haukkumanimi - he ovat rysslannista kotoisin.
En oikein jummarra mikä ero on suomalaisella ja suomeen muuttaneilla.
Hurrit ovat suomeen muuttaneita ruotsalaisia ja vallanneet läntisen rannikkoalueen asuinpaikakseen.
Karjalaiset on ryssänmaalta muuttaneitä karjalan heimon ryssiä.
Lappalaiset ovat aitoa alkuperäiskansaa, joka on ajettu pohjoissuomea asuttamaan.
Eteläsuomessa elää sekasiittoisia suomalaisia.
Eihän suomessa ole aitoja suomalaisia kuin hämäläiset ja savolaiset.
Vihreät ovat heinäladossa alkuunpantuja viherpiipertäjiä.
Ei tämmösestä porukasta ole yhteiskunnaksi. Ovet vain auki itään.
Myydään heille parhaat asutusalueet ja järvenrannat. Muutetaan kerrostaloon keskuksiin ja otetaan tuota roskakansaa siivoojiksi ja palvelijoiksi. Meistä tulee luonnonvaroiltaan mailman rikkain kansa.
Ja kun menet pesutupaa käytä aina ommoo siitä ei tauti tartu.
Elintasopakolaisista saadaan hyviä kantajia. Olisikohan heistä vastuunkantajiksi. Ainakin kauppakassinkantajina he olisi hyviä.
Vastuunkantajan tehtävän luovuttaminen vähän arveluttaa. Oisko heistä ? - on todella
sera30 kirjoitti:
Jämsässäkin on tarjolla huumeita, ja ihan suomalaiset myyvät, muttei se tarkoita että kaikki suomalaiset olisivat huumediilereita. Jotkut suomalaiset opiskelijatytöt myöskin myyvät kaikenlaisia "palveluja" ainakin isommissa kaupunkeissa, muttei tämä kuitenkaan tarkoita että kaikki isoissa kaupungeissa asuvat opiskelijatytöt olisivat "palveluidentarjoajia", jotkut suomalaiset rikkovat lakia monella tavalla, muttei se kuitenkaan tarkjoita että kaikki suomalaiset olisivat rikollisia ... Oletko samaa mieltä?tyhmä ja tietämätön tyttö!kyllä nuo ruotsin esimerkit ovat todellisia ja ikävä kyllä suomessakin ollaan menossa samaan malliin:(!tottakai suomalaisetkin tekevät rikoksia,mutta prosentuaalisesti mamut suuressa määrin.
- tn1488
on todella kirjoitti:
tyhmä ja tietämätön tyttö!kyllä nuo ruotsin esimerkit ovat todellisia ja ikävä kyllä suomessakin ollaan menossa samaan malliin:(!tottakai suomalaisetkin tekevät rikoksia,mutta prosentuaalisesti mamut suuressa määrin.
kyllä serakin muuttaa mielipiteitään kun huomaa nämä ongelmat;)ei tyttö ihan toivoton tapaus ole;)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17213225
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1575481Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454880Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493699Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392818Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1282012Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1161751Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3691671Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1111556Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1371495