Kenestä tulisi hyvä uusi lapsiasiavaltuutettu nykyisen tehtävän haltijan, Maria Kaisa Aulan (kesk) tilalle? Jyväskylään on pystytetty lapsiasiavaltuutetulle konttori, jossa Aula on pääosin työtään hoitanut. Jyväskyläläisillä alan rouvilla olisi nyt hyvät mahdollisuudet päästä hyvää virkaan.
Aulan kausi päättyy ensi syksynä. Hänet valittiin viisivuotiskaudelle syyskuussa 2005.
http://www.lapsiasia.fi/nyt/viikko_ohjelma/ohjelma/view/1423132
Ehdotan Aulan työn jatkajaksi kansanedustaja Aila Paloniemeä Jyväskylästä. Hän on jämerästi halunnut turvata lapsille hyvän lapsuuden. Sijaisperheessä. Yritystoiminnan vahvistamisen vuoksi olisi hyvä, että suomalaisille lapsille ryhdyttäisiin etsimään sijaiskoteja. Oma koti ja perhe alkaa olla hiukan vanhanaikainen juttu, keskustalaisten mielestä.
Lopputulos on, että Jyväskylä aikoo käyttää lasten sijaishuoltoon (eli huostaanotettujen lasten sijoittamiseen kodin ulkopuolelle eli laitostamiseen) 12 miljoonaa euroa vuodessa. Sen verran kaupungilta on luvassa rahaa niille yrityksille, jotka jättävät sille huhtikuun aikana tarjouksensa kaupungin huostaanottamien lasten hoidosta.
Koko Suomessa veronmaksajat maksavat lasten sijaishuollosta vuodessa peräti 600 miljoonaa euroa.
Minä kannatan äänekästä Perhehoitoliiton puheenjohtajaa Aila Paloniemeä. Hän on ollut luomassa Jyväskylästä lastensuojelun pääkaupunkia tähän maahan.
Sosiaalitantat elävät kaupungissa kissanpäiviä. Minä olen kissaihminen.
Lapsiasiavaltuutettu Aulan kausi loppuu, tilalle Aila Paloniemi!
Auts Paloniemi
0
854
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375116- 823636
- 373050
- 613005
- 102936
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562363- 411848
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91790- 181731
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1391718