AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

2009 toyota

59 Vastausta 3 389 Lukukertaa
moottoriöljy, laittavat huollossa tuota shellin 0w40 moottoriöljyä uuteen aurikseen,vaikka vaihtoehtoina olisi tgmo eli toyotan omat moottoriöljyt eri viskositeeteilla 0w20 5w30? Eikä joku 0w20 olisi uuteen autoon parempaa kuin 0w40? vai...
"Eikä joku 0w20 olisi uuteen autoon parempaa kuin 0w40? vai... "

Ja miksi se 0W-20 olisi parempaa? Nyt alat miettiä asiaa oikein toden teolla ja kerrot sitten mihin olet päätynyt. Kysy vaikka apua isältä.

no mieti sitä

esimerkiksi että 0w20 sopisi hyvin tänne kylmään pohjolaan,täällähän on aina kylmä,voitelu toimisi paremmin jne.
Kun siihen ei 0W-20 öljyä suositella niin kannattaako sitä öljykalvoa alkaa ohentaa, mitä? Meinaan, että toimisi se voitelu paremmin.

kyllä ohjekirjan

mukaan 0w20 5w30 sun muut ohuet öljyt kävisivät tähän auriksen 1.6 dual-vvti koneeseen.Mut tosta 0w40 öljystä ei puhuttu mitään,no ei kai sillä nyt niin väliä oo kun vaan on 0w tavaraa koneessa...ainaki talvella

EI EI EI

Lue uusin Toyota-lehti, oliko se nyt plussa nimeltään. Siinä on hyvä artikkeli moottoriöljyistä.
0w20 öljyt on tarkoitettu hybrideihin. Toyotan VVTi-koneet ja sitä tuoreemmat vaativat "energy conserving"-öljyjä, eli ACEA-luokituksen A1/A5 tavaraa, D4D dieseleihin taas B5:sta.

Lisäys

Se Toyotan oma 5w30 öljy täyttää ACEA A5-luokituksen, toki noita löytyy jokaiselta isommalta valmistajalta(öljymerkiltä).

jep

Toki koska Toytotan ja Lexuksen (kyllä molemmilla omat merkkiöljynsä) öljyt valmistaa ExxonMobil Corporaatio.

Kerro lisää

Mistäs tämä juttu on peräisin vai mutuilitko vain? Ameriikan markkinoilla oleva Lexus öljy ei ainakaan tule ExxonMobililta.

Se tulee täältä:
http://www.sharlu.com/
Tässä vielä lisää infoa:
http://www.alibaba.com/product-free/107912642/LEXUS_MOTOR_OIL/showimage.html

Euroopassa myytävillä öljyillä voi olla myös joku muukin valmistaja tai sitten se voi olla tuota samaa arabien tekemää, joka kuulostas loogisemmalta. Joku joka omistaa Toyota tai Lexus öljy tonkan voisi kurkata, että missä se on tehty.
En mutuillut. Ihan omin silmin nähnyt toyotan ja lexuksen öljypaketteja jotka ovat tulleet EM:n PJG jalostamolta Ranskasta.

Ok.

Asia selvä, Port Jerome Gravenchon siis.

Entä Avensis 2,0 bensa 2010?

Itse meinaan teettää ensihuollon eli ekan öljynvaihdon max 3 tkm:n kohdalla (vapaaehtoinen). Onko tässä parempi laitattaa he Toyotan omat öljyt kuten 0-30 vai esim. Mobilin tai Castrolin litkut? Vaihtoväli öljyillä on se 15 tkm.

Ihan

sama! Mitään eroa et ikänä missään huomaa.
Laita sellaiset, jotka täyttävät auton valmistajan asettamat vaatimukset, ne selviää ohjekirjasta. Pelkkään viskositeettiin ei kannata tuijottaa.

0/40 vai 5/50?

Kumpaa 1,8 valvematic-Avensikseen (2009-mallia, uusin korimalli): Mobilin 0/40 vai 5/50? Tuo 5/50 jkv halvempaa, vaihtoväli siis 15 tkm.
"Kumpaa 1,8 valvematic-Avensikseen (2009-mallia, uusin korimalli): Mobilin 0/40 vai 5/50? Tuo 5/50 jkv halvempaa, vaihtoväli siis 15 tkm."

Ei kumpaakaan eikä missään nimessä sitä 5W-50 öljyä.

Onko se nyt niin s-tanan mahdotonta ottaa sitä omistajan käsikirjaa kouraan ja katsoa minkä viskositeetin öljyä siinä suositellaan käytettävän, mitä?

Kumpi vain

Kyllä siellä Toyotan kirjassa on mainittu myös 40- ja 50-luokan öljyt eli edellinen kirjoittaja voi hieman tarkentaa tietojaan.

Mikäli laitat laadukasta öljyä välillä 0w-30 5w-50 kaikkine variaatioineen niin Toyotasi toimii kaikilla niillä erittäin hyvin.

Mutta voihan näistä keskustella...

puhut soopaa

Toivottavasti kukaan ei tosissaan kaltaisiasi puuntakaa tulleita mutupaskan kirjoittelijoita.

Mikä pielessä

Niin mikä on mutuilua, omistan toisena autona Toyotan, jossa on juurikin nuo kaikki viskositeetit kirjassa lueteltu. Viskositeetti riippuu vallitsevista olosuhteista, noin pääpiirteissäin. Noin kymmenen vuottahan on bensa-Toyotoissa suositeltu laittamaan tuo 5w-30, lähinnä nimenomaan mitättömän polttoainesäästön takia.

Kerropa asiantuntija mikä on vika esim. 0w-40 öljyssä uuteen Toyotaan ja perustele myös asiantuntevasti.
"Niin mikä on mutuilua, omistan toisena autona Toyotan, jossa on juurikin nuo kaikki viskositeetit kirjassa lueteltu. Viskositeetti riippuu vallitsevista olosuhteista, noin pääpiirteissäin. Noin kymmenen vuottahan on bensa-Toyotoissa suositeltu laittamaan tuo 5w-30, lähinnä nimenomaan mitättömän polttoainesäästön takia.

Kerropa asiantuntija mikä on vika esim. 0w-40 öljyssä uuteen Toyotaan ja perustele myös asiantuntevasti. "
Jos auton valmistaja täkäläiseen ilmastoon suosittelee käytettäväksi 5W-30 moottoriöljyä niin miksi niin ei sitten voi tehdä vaan pitää alkaa päteä ja leikkiä viisaampaa kuin se autonvalmistajan moottorisuunnittelija?

Jos käytetään 0W-40 moottoriöljyä suositellun 5W-30 sijaan on moottoriöljy kuumana paksumpaa kuin mitä sen pitäisi olla ja tällöin moottori ei saa suunnitellun voitelun mukaista öljyvirtaa. Öljynpaine kyllä kasvaa paksumman öljyn myötä mutta samalla virtaus pienenee. Ja virtaus on se joka voitelee, ei paine.

Kukin tyylillään.

Jep

Eiköhän tämän voi lopettaa.

Tiedoksi vain, kyllä ne moottorit saavat voitelunsa suuremmillakin viskositeettiluokilla, tämän vuoksi mm. Toyotassa on ohjekirjassa tuo -50 luokan öljy mainittu kuumiin olosuhteisiin.

Kaikissa japaninilaisissa on tuo 5w-30 luokan Acea A1/B1 luokan matalakitkainen moottoriöljy suosituksena, vain ja ainoastaan kiristyvien päästövaatimusten takia. Myös esim. Subarussa, jossa kuitenkin kesällä (myös jotkut talvella) käytetetään yleisesti 10w-60 öljyä varsinkin jos autoa kuormitetaan esim. radalla jolloin öljyt oikeasti joutuvat koetukselle.

Esim. Shell Helix Ultra 5w-40 menee varmaan 30 prosentissa Toyotan merkkihuolloissa tynnyristä uusien Tojojen koneisiin..riippuu yrittäjien sopimuksista.

Ei nämä nyt mitään salatiedettä ole, eikä moottoriteknologia muutu vuosittain öljyn vaatimusten suhteen. Nykyöljyillä esim. tuo 5w-40 luokka toimii moitteettomasti 99.9 prosenttia Suomen autokannasta.

Kukin tyylillään :-)
"Tiedoksi vain, kyllä ne moottorit saavat voitelunsa suuremmillakin viskositeettiluokilla, tämän vuoksi mm. Toyotassa on ohjekirjassa tuo -50 luokan öljy mainittu kuumiin olosuhteisiin."

On mainittu niin. Suomessa vallitsevat sääolot eivät mielestäni lukeudu kuumiin olosuhteisiin. Ja niissä kuumissa olosuhteissa se 50-luokan öljy onkin notkeaa, ei meidän keleissä.

"Ei nämä nyt mitään salatiedettä ole, eikä moottoriteknologia muutu vuosittain öljyn vaatimusten suhteen. Nykyöljyillä esim. tuo 5w-40 luokka toimii moitteettomasti 99.9 prosenttia Suomen autokannasta."

Ei ole salatiedettä ei. Mutta mikä minä olen kyseenalaistamaan autonvalmistajan öljysuositusta? En mä kyseenalaista niiden huoltosuositustakaan. Vai jätetäänkö myös öljynvaihdoista vaikka joka toinen väliin jos sillä voitelulla ei ole niin tarkkaa?

Tosin mä en olekaan mikään besserwisser joka ei voi hyväksyä autonvalmistajan suositusta.
"Eiköhän tämän voi lopettaa. "
Toki kun sulla loppuu mutuperustelut.

Pistähän noille muille jutuillesi jotain faktaa kehiin? Nyttenhän ne on vain omia olettamuksiasi.
Miksi Sinä kaikkitietävä tuijotat öljyissä pelkkään viskositeettiin?

Mikäli moottorivalmistaja(autovalmistaja) suosittelee käytettäväksi A1 tai A5-luokituksen mukaisia ölljyjä, niin miksi pitäisi koneeseen tunkea jotain A3-luokituksen mukaista tavaraa???

Vielä kerran

En tiedä kannattaako mennä henkilökohtaisuuksiin, sanon vaan vielä kerran että Toyotat toimivat loistavasti laadukkailla öljyillä välillä 0w-30 -5w-50, ei tule mitään ongelmaa.

Ja se yleissuositus on Api-luokitettu SL / SM luokan 5w-30 öljy, mahtuu tuohon väliin.

Erittäin yleisesti vaan merkkikorjaamot ko. merkille laittavat 0w-30, 0w-40, 5w40 sekä 5w-30 öljyjä riippuen kenen kanssa heidän kanssa on sopimukset. Öljystä meinaan tulee hyvät katteet.

Esim. 0w-luokan öljyjä ei ole Toyotan kirjassa laisinkaan mainittu, tehdäänkö tästä seuraava ongelma.

Mutta ihan oikeasti laittakaa vaan 5w-30 öljyä, sekin toimii kyllä. Viekää tosin oma öljy huoltoon ettei tule sisään tynnyristä sellaista mikä ei mahdollisesti toimi :-)

Lopetan osaltani tähän.
"En tiedä kannattaako mennä henkilökohtaisuuksiin, sanon vaan vielä kerran että Toyotat toimivat loistavasti laadukkailla öljyillä välillä 0w-30 -5w-50, ei tule mitään ongelmaa."

Kun kerran valmistaja suosittelee käyttämään 5W-30 moottoriöljyä näissä Suomen olosuhteissa niin mua kiinnostaisi tietää, että minkälaiset takuut sä annat tälle omalle suosituksellesi JOS jotain ikävää sattuisi kuitenkin tapahtumaan?

"Lopetan osaltani tähän."

Kiitos siitä.
Mites se ACEA-luokitus?
Sun sepostuksista puuttuu edelleen fakta, sen takia varmaan lopetatkin mutuilemisesi.

Mobilin ohje

Tuossa Mobilin öljyvalitsimen ohje, vaihtoehto 2 näyttää olevan ehdottomasti kielletty tässä keskusteluketjussa, mutta tuskinpa nuo yhtiöt mitään tietää mistään...samaa tietoa voitte katsoa esim. Teboilin sivuilta.

_________________________________________________________________________
Tervetuloa autovoiteluaineiden valintaan.

Olemme huomioineet mitä olet kertonut meille ajoneuvostasi ja verranneet sitä tietokantamme tietoihin ja luokitelleet tuotteemme seuraavassa teknisten asiantuntijoidemme suositusten mukaan.

Saat lisätietoja tuotteesta napsauttamalla sen nimeä.

Nykyinen haku:
Toyota EU, Auris / Corolla, Auris / Corolla 1.6 16V Valvematic, 2009 - Tulostettava versio
Moottori

Moottori(1ZR-FAE)

Huoltotäytön kapasiteetti: 4,2 litraa

Vaihtoehto 1: Mobil 1 ESP Formula 5W-30

Vaihtoehto 2: Mobil 1 New Life 0W-40

Vaihtoehto 3: Mobil 1 Fuel Economy 0W-30

Tämä sivusto sisältää uusimmat sivuston julkistamisen aikana saatavilla olevat tiedot ja sitä päivitetään jaksottaisesti. Tarkista myös ajoneuvosi valmistajan ohjekirjasta ajoneuvoasi koskevat erityistiedot.
________________________________________________________________________
Ei se vaan näemmä vieläkään mene jakeluun. Sopii laittaa mun puolestani vaikka teräketjuöljyä sinne 2009 Toyotan moottoriin, ei ole mun lompakosta pois.

Valmistaja suosittelee käyttämään 5W-30 moottoriöljyä. Se on koko homman lähtökohta.

Eri ilmastoissa voidaan käyttää vaikkapa 5W...10W...15W...20W-50 öljyä mutta silloin on ulkolämpötila järjestään paljon yli 30 astetta - tämä taulukko on käyttöohjekirjassa. Milloin meillä on niin kuumaa kesällä että tarvittaisiin uusissa autoissa muuta kuin 30-luokan kuumapäätä?

Samaten voidaan tietysti valita 0W-luokan öljyä mikäli arktinen keli Suomessa yllättää. Mutta kun esimerkiksi Mobil 5W-30 ESP:n jähmepiste on -45 astetta niin ihmettelen kovasti mihin ihmeeseen 0W-luokan öljyjä Suomessa tarvitaan.

Katsokaa se öljysuositus sieltä omistajan käsikirjasta eikä öljy-yhtiöitten nettisivuilta.

:-)

"Eri ilmastoissa voidaan käyttää vaikkapa 5W...10W...15W...20W-50 öljyä mutta silloin on ulkolämpötila järjestään paljon yli 30 astetta - tämä taulukko on käyttöohjekirjassa."

Taulukko Toyotan Omistajan käsikirjasta;
20W-50 käyttö alkaen lämpötilasta -7 astetta
15W-40 käyttö alkaen lämpötilasta -14 astetta
10W-30 käyttö alkaen lämpötilasta -18 astetta
5W-30 käyttö alkaen lämpötilasta -33 astetta

Edelleen Toyotan Omistajan Takuu- ja huoltokirjasta, sivu 11, uusimman mallin RAV4

Ensihuolto suositus:

Toyota Auto Finland Oy suosittelee kuitenkin Toyota Ensihuollon teettämistä 1000-3000 ajokilometrin jälkeen mm. seuraavista syistä:

Esimerkiksi synteettinen Toyota Motor Oil 5W-40 soveltuu Suomen ankariin talviolosuhteisiin paremmin kuin Euroopan keskimääräisiin olosuhteisiin suunniteltu ensiasennusöljy.

Näyttää olevan öljy-yhtiöillä sekä maahantuojalla pahasti vellit sekaisin kun moisia vahingollisia ohjeita jaetaan...mitenkähän ne tuhannet ja taas tuhannet Toyotat Suomessa kestävät jatkossa kun ei ole 5W-30 öljyä sisällä.

Mutta vakavasti, Sinun on paras tehdä vain ja ainoastaan niin kuin katsot oikeaksi, elämä on helpompaa, Toyotan moottorit kyllä kestävät.
"Taulukko Toyotan Omistajan käsikirjasta;
20W-50 käyttö alkaen lämpötilasta -7 astetta
15W-40 käyttö alkaen lämpötilasta -14 astetta
10W-30 käyttö alkaen lämpötilasta -18 astetta
5W-30 käyttö alkaen lämpötilasta -33 astetta "

Juu. Tuossa käy ilmi miten kylmän pään viskositeetin suositus kulkee. Mitä ne sanoi siitä kuuman pään lämpötilarajoista, siitähän tässä lienee ollut kyse. Mihin asti 30-öljy riittää, n. +30...35 astetta?

Mä en oikein ymmärrä miten 5W-40 öljy sopisi "Suomen ankariin talviolosuhteisiin" paremmin kuin 5W-30 ensiasennusöljy. Molemmat kun ovat 5W öljyjä niin niiden jähmepiste on keskenään ihan samaa luokkaa.
Emmä kauheasti sokkona menis öljyyhtiöitten tuotevalitsimien ohjeitten perusteella: suosittelevat minunkin Volvo 240:een Mobil 0W-40 öljyä.
Tuo Mobil 1 ESP täyttääkin sen ACEA A5-luokituksen, 0w40 ei täytä.
Ei näytä nykyisissä esp purkeissa a5 luokitusta olevan!

Lue ajatuksella

http://www.synlube.com/sae5w-20.htm

Siinä englanniksi.
Ei kumpikaan noista!
Katsoppa sieltä omistajanoppaasta, että mitä luokituksia öljyltä vaaditaan, pelkkään viskositeettiin on turha tuijottaa, se ei kerro öljyn sopivuudesta nykyautoihin.
paskalinkki ei toimi
Hyvin tuo linkki toimii. Sä et vaan osaa.

Usko jo

Mikä tahansa laadukkaista nykyöljyistä käy. Halpahalli- ja teboilkurat kannattaa kiertää kaukaa.
Ensinnäkin: Toyota, eikä muutkaan automerkit ei valmista mitään öljyjä, kyllä ne tulee aivan muualta, eri öljy-yhtiöiltä!
Toiseksi: Kannattaa avata auton käyttäjän opas, sieltä löytyy tietoa, mitkä öljyt kannattaa laittaa koneeseen ja laatikkoon.
Meillä on toisena autona vaimon käytössä Toyota Urban Cruiser, siihen ainakin suositellaan 0w-20 öljyä, ja erittäin raskaissa olosuhteissa( Mitähän lienevät, vuoristoajoa?) käytettäväksi 5w-30 öljyä.
Tämä 0w-20 öljy on vaan Toyotalla sikakallista, n.90€ purkki, tosin pöntössä on 5 litraa öljyä, eli kun ostaa 2pönttöä, saa öljyt vaihdettua 3 kertaa tähän pikkukoneeseen.
"Toyota, eikä muutkaan automerkit ei valmista mitään öljyjä, kyllä ne tulee aivan muualta, eri öljy-yhtiöiltä!"

Tämä on totta, ja kaikkien hyvä pitää mielessä.

Syytä on myös muistaa kun kinastellaan näistä mikä öljy sopii Suomen olosuhteisiin, että nykyaikaiselle nestejäähdytetylle moottorille ulkolämpötila on aika lähellä ihan sama -tilannetta. Se moottori on kuitenkin suunniteltu öljynlämpötilaa 100C ja sinne sen öljyn pitäisi lämmetä normaalissa ajossa.

Kaikki öljyt ovat liian paksuja KYLMÄNÄ voitelemaan moottoria oikein, joten ainoa ero syntyy siitä kuinkan nopeasti moottoriöljy ohenee oikeaan viskositeettiin moottorin lämmetessä voidellakseen moottorin suunnitelulla tavalla.
5w-50 on parempi öljy kesällä käytettäväksi kuin 5w-30. Kestävämpi öljykalvo 50;llä, olen ajanut 2009 mallin bensa avellai myös talvella 5-50w eikä mitään ongelmia. Nyt mittarissa 120tkm josta 5w-50 90 tkm,
Suomessa ei edes kesäkelillä tarvita XW-50 öljyjä.

Miksi ihmeessä auton mootoriin pitää tunkea paksumpaa öljyä kuin mitä valmistaja suosittelee? En ymmärrä miksi voitelua pitää heikentää.
No se ei ole mikään uutinen että et ymmärrä. Voitelu toimii kun on paksumpi öljy kalvo. Meinaatko että moottori hajoaan jos kesällä käyttää 50 kympistä öljyä? Se on meinaa paljon ohuempaa kun sinun 30-kymppinen talvella.
"Voitelu toimii kun on paksumpi öljy kalvo."

Ei sinne laakeriin mahdu yhtään paksumpi öljykalvo kuin mitä laakerivälys mahdollistaa. Paitsi jos sulla on sellaiset venyvät välykset...

Jos autonvalmistaja suosittelee Suomen olosuhteissa käyttämään esimerkiksi 5W-30 moottoriöljyä niin en mä kyllä näe yhtään syytä miksi sitä voitelua pitäisi heikentää vaikkapa 5W-50 öljyllä joka on kuumana huomattavasti paksumpaa.

Jokainen tietysti ryssii autonsa halunsa mukaan.
Koita ymmärtää että 50-kymppinen on ohuempaa kesällä kuin 30-kymppinen talvella. Racing koneissa käytetään 60-kymppisiä öljyjä, ei ne niistä hajoo, välykset varmasti yhtä tiukat kuin avaessa.
Autojen moottorin välykset ovat ihan samat kesällä ja talvella joten edelleenkään ei ole mitään syytä heikentää voitelutapahtumaa paksummalla öljyllä kuin mitä valmistaja suosittelee.

Racing koneissa on isommat välykset kuin käyttöautoissa ja siksi niissä käytetään paksumpia öljyjä.

Kyllä mä edelleenkin näkisin, että Toyota autonvalmistajana tietää mitä tekee suositellessaan Aurikseen 5W-30 öljyä.
Paksumpi öljykalvo kestää paremmin laakereissa yms.pinnoilla olevia voimia. Eli maksimaalinen paksuus suojaa konetta.Välykset voivat olla samat, mutta öljy ohenee kun lämpötila nousee siksi moottoriurheilussa käytetään 60-kympisiä öljyjä.

Sitä paitsi racing koneissa toleranssit/välykset ovat pienemmät kuin tavallisissa koneissa.

Autonvalmistajan ohje on yleisohje tietylle maa-alueella siellä esiintyviin lämpötiloihin, eli se on komporomissi suomessa talven/kesän lämpötiloihin.
"Paksumpi öljykalvo kestää paremmin laakereissa yms.pinnoilla olevia voimia. Eli maksimaalinen paksuus suojaa konetta.Välykset voivat olla samat, mutta öljy ohenee kun lämpötila nousee siksi moottoriurheilussa käytetään 60-kympisiä öljyjä."

Kun sinne olemassa olevaan laakerivälykseen ei mahdu yhtään paksumpi öljykalvo kuin minkä se välys sallii niin miksi siihen välykseen pitää yrittää tunkea paksumpaa öljyä kuin mitä se autonvalmistaja suosittelee? Se öljykalvo on 5W-30 öljyllä ihan yhtä paksu kuin 5W-50 öljyllä paitsi että sen paksumman 5W-50 öljyn virtaus on pienempi ja siten jotakin muuta kuin mitä autonvalmistaja haluaa.

Taannoin Turbo-Saabissani edellinen valopääomistaja oli käyttänyt Mobilin 5W-50 öljyä. Ensimmäsessä öljynvaihdossa koneeseen laitettiin Saabin suosittelemaa 5W-30 öljyä ja seurauksena oli se, että

a) öljynpaineet nousivat kylmäkäynnistyksessä nopeammin
b) bensankulutus putosi 0,5 l/100 km
c) öljynkulutus laski sillä 5W-30 säilyttää vahemmän lisäaineistettuna laatunsa paremmin kuin 5W-50 öljynvaihtovälin loppupuolella

Edelleenkin kysyn, että miksi sitä voitelutapahtumaa pitää ehdoin tahdoin heikentää kun virtaus on se mikä voitelee eikä ylisuuri öljynpaine? Liiallinen paine aiheuttaa vain vastusta öljynvirtaukselle.

"Sitä paitsi racing koneissa toleranssit/välykset ovat pienemmät kuin tavallisissa koneissa."

Ne ovat kylläkin isommat ne välykset kisakoneissa johtuen siitä, että niitä käytetään kovemmilla kierroksilla ja ne käyvät kuumempina kuin aloittaja Auris. Isommista välyksistä johtuen niihin tarvitaan "tilkkeeksi" esimerkiksi 20W-50 tai 10W-60 öljyä.

"Autonvalmistajan ohje on yleisohje tietylle maa-alueella siellä esiintyviin lämpötiloihin, eli se on komporomissi suomessa talven/kesän lämpötiloihin."

Suomen sää on mitä on ja sen vuoksi täällä käytetäänkin moniasteöljyjä. Toyota suosittelema 5W-30 on nykyautoille erittäin hyvin sopiva moniasteöljy joka sopii käyttöön kesät talvet.

Että silleen.
Kyllä se Mobil1 RF 5W50 on kaikkein paras valinta. Viskositeetti riittää kaikkiin olosuhteisiin ja ompa vieläpä huippuöljy edukkaaseen hintaan.
rally vormula 5w-50 eli nostaja liima,näin sanoi mobil expres paikka n 20 jo pitäny,ralliakin ajanu ammatti asentaja.Toki mekaanisil nostajil lienee ok,mut liika paksu pitkäs juoksus hyd nostajille.
Sori nyt vaan, mutta tuo 5W-50 Mobil on kyllä markkinoiden likimain kauheinta kuraa.
Radalla käytetään niitä 50-60 sarjan öljyjä siksi, että öljy ei ohene liikaa jolloin voitelu kärsii. Ei mielestäni ole hyväksi että öljy on paksua mutta ei se saa mitään rypsiöljyäkään olla. Itse käytän vag 18 tsi koneessa tulevaisuudessa 5w-30 öljyä, nyt siellä on tehtaan ölyt, mitä lie.... Normaali ajolla ei saa 30 ölyä ohenemaan liikaa, jos saa on autossa vikaa tai voi asennutt öljyn lauhduttimen niin se öljy ei kuumene liikaa ja ohene. Tosin itse en ole saanut 5w30 tavaraa kuumenee kun 100 asteesee vaikka vauhtia ollut yli kaks sataa.

Ps: tulee kalliiks vaihtaa niitä öljyjä joka kevät ja syksy, mitä ihmeen etua te haette sillä??
Merkkihuollossa tehtiin Toyota MerkkiKusetus®. Lisättiin jälkimarkkinatoimittajan öljyä, jonka laadusta Toyotisti ei voi olla varma. Toivottavasti muistivat periä aidon ToyotaHinnan®, sillä vain ToyotaHinnoin® Toyotan omistaja voi olla varma että hänen autonsa pelaa tarvikeosilla kuten turkkilaiset insinöörit ovat suunnitelleet.

Huolloissa mainostetaan alkuperäisiä Toyota LongLife® -polttimoita, joilla ToyotaOriginal hinta®, mutta joissa lukee Osram. Osram-polttimoiden valossa maanteita säteilyttäen Toyota kuljettaja ei voi olla varma säilyykö auton arvo korkealla tasolla vuosikausien ajan.
Merkkikorjaamoilla lisätään aina sitä mitä niillä on linjassa, usein Castrol tai sitten tämä TGMO eli Toyota Genuine Motor Oil. Uudempiin autoihin mallista riippumatta 5w-30.

Toyota ei myöskään tee polttimoita itse... Hankii ne esimerkiksi Philipsiltä tai Osramilta. Samoja ne on mitä uusissa autoissa.
Miksi muuten Toyotan merkkihuollossa ei luoteta TGMO öljyihin vaan käytetään enimmäkseen mitä tahansa muuta merkkiä?

Eikö Toyota alkuperäishuoltoon voi sittenkään luottaa?
Kyllä merkkihuollosta saa TGMO öljyä, kun vaatii. Eikä ole kallistakaan.
ESP:ssä vaan on parempi kate ja nuo hallit toimii kaupallisten tavoitteiden mukaisesti.
Alkuperäinen Toyota 0W-20 on Nippon Oil Eneos öljyä parannettuna Toyotan omalla lisäaineella. On ehkä parasta täyssynteettistä öljyä.
Ja milläköhän perusteella?

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta