Katselin eilen viisi minuuttia romanikerjäläismuijan touhua Keskustorilla. Akalla oli neljä tai viisi isoa muovikassillista vaatteita, joita hän kantoi Keskustorilla parkissa olevaan mustaan Romanian rekisterissä olevaan 2000-luvun Peugeot 406:een.
Auton tuulilasissa oli parkkisakko, mutta se ei tuntunut menoa haittaavan, vaan vaatekassit lastattiin Pösöön, jonka jälkeen lähdettiin Hämpin suuntaan hakemaan uutta saalista.
Tuntuu todella rehelliseltä porukalta tämä "hädänalainen" romanikerjäläissakki. Vieläkö joku vilpittömästi niiden kurjuuteen uskoo?
Mistähän ne muuten vaatteita saavat? Lahjoittavatko SPR:n tai vastaavien hyväuskoiset kukkahattutädit niitä vai käyvätkö rehelliset kerjäläiset itse pöllimässä ne esim. UFFin keräyssäiliöistä? SItäkin on uutisten mukaan Suomessa tapahtunut.
Hienoa, että Romania on EU:ssa.
Romanikerjäläiset tienaamassa
60
1981
Vastaukset
- B.Y.O.B.
auton rekisterinumeron poliisille? Jos et niin turha täällä ruikuttaa. Milläs muuten nämä kuriin saadaan, jos asioista ilmoiteta?
Samoin maanteillä pysäytystä yrittävistä kannattaa ilmoittaa heti.- GHagi
Mitä se poliisi niille pystyy tekemään?
Tänään kävelin taas Keskustorin ohi päivällä ja sama musta Pösö taas parkissa, hieman eri paikassa ja parkkisakko lasissa.
Käykääpä itse katsomassa, varmasti on siinä kirkon puoleisessa rivissä huomennakin. Musta 406, tummennetut takalasit, parkkisakko lasissa. - GHagi
GHagi kirjoitti:
Tänään kävelin taas Keskustorin ohi päivällä ja sama musta Pösö taas parkissa, hieman eri paikassa ja parkkisakko lasissa.
Käykääpä itse katsomassa, varmasti on siinä kirkon puoleisessa rivissä huomennakin. Musta 406, tummennetut takalasit, parkkisakko lasissa.Ja nyt on Poliisillekin ilmoitettu. Saas nähdä, onko mitään vaikutusta.
- B.Y.O.B.
GHagi kirjoitti:
Ja nyt on Poliisillekin ilmoitettu. Saas nähdä, onko mitään vaikutusta.
Olin taannoin yhdessä tilaisuudessa, jossa tuli puheeksi nämä maanteillä joskus pysäyttävät romanialaiset yms. niin poliisin edustaja sanoi että niistä pitää heti ilmoittaa poliisille.
Samoin kuin oven taakse tulee joku esittämään lappua, jossa kerrotaan opiskelijasta yms. taikka joku selvästi ulkomaalaiselta vaikuttava myy jotain etsauksia tms.
Edellisessä asuinkunnassani ilmoittelin ja kyllä ne häipyivät kulmilta. Olen nyt asunut Tampereella reilun puoli vuotta ja en ole törmännyt kuin näihin kaduilla oleviin, mutta nehän ovat kaikkien nähtävillä. Mutta, heti kun näen tai kohtaan kaupustelijoita niin ilmoitan heti. - mannekanne
B.Y.O.B. kirjoitti:
Olin taannoin yhdessä tilaisuudessa, jossa tuli puheeksi nämä maanteillä joskus pysäyttävät romanialaiset yms. niin poliisin edustaja sanoi että niistä pitää heti ilmoittaa poliisille.
Samoin kuin oven taakse tulee joku esittämään lappua, jossa kerrotaan opiskelijasta yms. taikka joku selvästi ulkomaalaiselta vaikuttava myy jotain etsauksia tms.
Edellisessä asuinkunnassani ilmoittelin ja kyllä ne häipyivät kulmilta. Olen nyt asunut Tampereella reilun puoli vuotta ja en ole törmännyt kuin näihin kaduilla oleviin, mutta nehän ovat kaikkien nähtävillä. Mutta, heti kun näen tai kohtaan kaupustelijoita niin ilmoitan heti.homma kun pystyy matkustamaan tänne asti kerjään? Eks kerjäläinen ole köyhä?
Tämä Romanialais kerjäläis homma on paikallisten mustalais mafioosojen pyörittämä bisnes!
Että sinne vaan vaatteita ja rahaa!
Ps. Hullu saa olla muttei tyhmä!!!!!!!!!!!!!!!!! - öosa2
Ehkä hieman OT mutta liittyy tuohon poliisiin.
Meidän ovella kävi "opiskelija". Käskin sen suoriutua vithuun mun tontilta. Se meni tonne naapurien tonteille pyörimään, ja siinä vaiheessa muijani soitti poliisille. Poliisi sanoi vaa että niitä riittää vaivoiksi asti, ja siinä se.
Ei auttanut vaikka muija koitti luuriin sanoa et tuol asustelee noita vanhuksia, jotka aukaisee varmaankin ovensa. Se siitä. Ei poliisi auta.
Kaikkihan varmaan tietää että ne kyttää omakotitaloja missä ei näyttäisi olevan ketään kotona. Meilläkin oli auto tallissa ja tämä näyttää silloin siltä kun ketään ei olisi kotona, jos nyt ei rieku terassilla tai ole muuten ulkosalla.
Ei meillä hätää ole kun mä olen aina kotona. Kyllä suoriudun hieman haasteellisemmastakin tilanteesta, mutta häiritsee että ne pyörii tuolla senioreiden tonteilla, he eivät pysty estämään ketään. - GHagi
GHagi kirjoitti:
Ja taas oli tänään sama Pösö Keskustorilla parkissa. Sama rivi, muutaman ruudun vaihtanut paikkaa, joten kyllä ne "työpäivän" jälkeen aina pois lähtevät. Poliisia ei näköjään kiinnosta. Onhan heillä toki parempaakin tekemistä, mutta ilmeisesti tämän voi tulkita myös niin, että romanikerjäläiset saavat pitää autoaan parkissa päivästä toiseen ilmaiseksi ja kerätä parkkisakkoja lasiin, eikä kukaan välitä. Eivät ne nimittäin niitä parkkisakkoja maksa.
Se hiukan ihmetyttää, että eikö pysäköinninvalvontakaan puutu asiaan millään tavalla, vaikka aivan varmasti muistavat, että sakottavat samaa autoa päivästä toiseen. - rümania
GHagi kirjoitti:
Ja taas oli tänään sama Pösö Keskustorilla parkissa. Sama rivi, muutaman ruudun vaihtanut paikkaa, joten kyllä ne "työpäivän" jälkeen aina pois lähtevät. Poliisia ei näköjään kiinnosta. Onhan heillä toki parempaakin tekemistä, mutta ilmeisesti tämän voi tulkita myös niin, että romanikerjäläiset saavat pitää autoaan parkissa päivästä toiseen ilmaiseksi ja kerätä parkkisakkoja lasiin, eikä kukaan välitä. Eivät ne nimittäin niitä parkkisakkoja maksa.
Se hiukan ihmetyttää, että eikö pysäköinninvalvontakaan puutu asiaan millään tavalla, vaikka aivan varmasti muistavat, että sakottavat samaa autoa päivästä toiseen.Heh, kävelin tänään tuosta ohi ja siellä oli kyseinen Pösö sakkolappu lasissa. Näköjään Romanian kansalainen saa toistuvasti rikkoa lakia joutumatta siitä vastuuseen :)
- Oikeus ja kohtuus
rümania kirjoitti:
Heh, kävelin tänään tuosta ohi ja siellä oli kyseinen Pösö sakkolappu lasissa. Näköjään Romanian kansalainen saa toistuvasti rikkoa lakia joutumatta siitä vastuuseen :)
olis jo laitettu lukkorauta renkaaseen niin ettei pääse ajamaan pois ennenkuin sakot on maksettu. Tai sitten hinattu auto talteen ja luovutettu vasta rahaa vastaan.
- thpsss
GHagi kirjoitti:
Käykääpä itse katsomassa, varmasti on siinä kirkon puoleisessa rivissä huomennakin. Musta 406, tummennetut takalasit, parkkisakko lasissa.Tänään seurasin hämeenkadulla Stockmannin edustalla istuskelevaa kerjäläistä. Joku mies huusi iäkkäälle naiselle, joka ilmeisesti oli hyvää hyvyyttään antanut rahaa tälle loiselle, että parin tunnin päästä joku äijä tulee noutamaan tienatut rahat. Näinhän siinä kävikin hyvin pian, ja seurasin tätä resuista kaksikkoa keskustorille. Vanhan kirkon ja vapaavalinnan välisellä parkkipaikalla oli parkissa kaksi wolksvagen merkkistä pakua, toinen suomen rekisterissä ja toinen ilmeisesti romanian tmv., nainen ahtautui vaalean ruskean pakettiauton takaosaan ja mies meni istumaan etupenkille ja näytti sytyttävän tupakan. Siitä ne sitten lähtivät Anttilan suuntaan, vaalean ruskea edellä ja viininpunainen perässä.
Tehkää siitä johtopäätöksenne ja miettikää uudestaan kun olette aikeissa antaa näille paskiaisille edes viittä senttiä. Varastelua en ole vielä havainnut, mutta agressiivisemmiksi ne ovat käymässä päivä päivältä. - niinpä...
GHagi kirjoitti:
Käykääpä itse katsomassa, varmasti on siinä kirkon puoleisessa rivissä huomennakin. Musta 406, tummennetut takalasit, parkkisakko lasissa.Huomasin yhtenä päivänä kun vanha nainen antoi rahaa naiskerjäläiselle akateemisen kirjakaupan edessä. Päihtynyt mies alkoi sitten naiselle huutamaan "ei niille kannata rahaa antaa kun joku kohta tulee ja ottaa ne rahat siltä!" Sitten kun mies oli poistunut ja vanhus mennyt bussiin tuli mieskerjäläinen ja otti rahat tältä naiskerjäläiseltä. Kauhea riitahan kerjäläisille tästä syntyi ja alkoivat huutaa toisilleen. Rauhoituttuaan kerjäläiset lähtivät keskustorille (juurikin vanhan kirkon parkkipaikalle) jossa kerjäläiset kerääntyivät ja lähtivät yhdessä kahdella pakettiautolla. Sunnuntain asiat-liitteessähän ei asiaa huomiotu kun oli artikkeli näistä kyseisistä kerjäläisistä. Mistäköhän ovat autot hankkineet ja pitäisihän kerjäys kieltää kokonaan kun eivät saa edes omia tuottojaan pitää itse.
- jurppii jurppii
GHagi kirjoitti:
Käykääpä itse katsomassa, varmasti on siinä kirkon puoleisessa rivissä huomennakin. Musta 406, tummennetut takalasit, parkkisakko lasissa.yleensäkään niille, jotka rikkovat lakia räikeimmin
- Et sommosta
jurppii jurppii kirjoitti:
yleensäkään niille, jotka rikkovat lakia räikeimmin
No, ei kai poliisi ehdi tekemään mitään, kun donitsikahvit painaa päälle ja myös Hervannan sanomien 341-palstalle pitäisi vielä ehtiä juttua kirjoittelemaan.
- lähiaikoina
GHagi kirjoitti:
nämä kyseisen maan kansalaiset (mustalaiset)ovat suomessa kaikkien viranomaisten hyvässä suojelussa.niille ei saa tehdä mitään etteivät vain suutu.
hesassa ei saada leiriä maantasalle kun on niin helvetin pöhköjä kaikki
viranomaiset etteivät uskalla tehdä näille kullan nupuille mitään muuta kun antaa
rahaa ettei tarvi lähteä pois hyvinvointi valtiosta.
Treellakin paapotaan kaikkia mulatteja ja mustalaisia ja keltanokkia.että oman
kunnan asukkaat unohtuu töitä ei nuorille hankita vaan saatanan mustalaisille
annetaan meidän kuntalaisten rahoja.tehdään oikein iso mielenosoitus ja laitetaan kaikki koko tampere kiinni ja sekaisin.tulkaa mukaan.
- nimierkkim
http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=28559:kerjaelaeislasten-kaedet-ja-jalat-katkottiin&cati
Siinä teille todellisuutta. Vittu, mutta vituttaa, kun näkee keski-ikäisten tamperelaisnaisten antavan näille pummeille rahaa. Siihen liittyy aina se pään pyörittely, että "näkihän kaikki, kun annoin rahaa köyhille."
Samaan aikaan "kerjäläiset" nauraa paskaista nauruaan hyväuskoisten suomalaisten kustannuksella. Ei ole tyhmyydellä rajaa.Minä katselin pari viikkoa sitten, kun kerjäläiset istu keskustorin kioskin edessä kahvilla ja tupakalla.
Sitten ne keräsivät kimpsunsa menivat kulmille.
Yksi näist naisista näytteli työkkärin edessä ilmeisesti jotain kuvaa, minun tyköni ei tullut koska mulkoilin pahasti.
Joku vaari pysäkillä antoi rahaa ja voi sitä halausta.
Olin lähdössä bussilla kun näin, että joku mummu antoi vitosen rahapussistaan. No bussi oli lähdössä joten näin vain kun mummu ei saanut lompsaansa takaisin kassiin, koska tämä romanitar suuteli kättä jossa rahapussi oli.
Bussi lähti, pysäkille ei jäänyt muita kuin mummu ja kerjäläinen, jäiköhän rahapussi mummelille vai menikö parempaan talteen.- jdye53
Aikko kirjoitti:
Minä katselin pari viikkoa sitten, kun kerjäläiset istu keskustorin kioskin edessä kahvilla ja tupakalla.
Sitten ne keräsivät kimpsunsa menivat kulmille.
Yksi näist naisista näytteli työkkärin edessä ilmeisesti jotain kuvaa, minun tyköni ei tullut koska mulkoilin pahasti.
Joku vaari pysäkillä antoi rahaa ja voi sitä halausta.
Olin lähdössä bussilla kun näin, että joku mummu antoi vitosen rahapussistaan. No bussi oli lähdössä joten näin vain kun mummu ei saanut lompsaansa takaisin kassiin, koska tämä romanitar suuteli kättä jossa rahapussi oli.
Bussi lähti, pysäkille ei jäänyt muita kuin mummu ja kerjäläinen, jäiköhän rahapussi mummelille vai menikö parempaan talteen.kun antaa rahaa on kuin sammuttais tulipaloo bensalla!
ALKÄÄ ANTAKO RAHAA!!!! se on loputon suo, mustalais mafian pyörittämää hommaa. - eistanaa
jdye53 kirjoitti:
kun antaa rahaa on kuin sammuttais tulipaloo bensalla!
ALKÄÄ ANTAKO RAHAA!!!! se on loputon suo, mustalais mafian pyörittämää hommaa.kovenee! Eilen viisihenkinen Romanialais perhe tukki Helsingissä moottoritien rampin kaupatakseen tupakkaa!!!
Tehokasta markkinointia ohi et mee jollet osta. poliisi oli korjannut talteen, Ollaanko me näiden edessä täysin "munattomia" . Sama porukka on varmasti jo vapaana sosiaalitädit pyörii ympärillä ja Helsinki hommaa asunnon? - Kaasua
eistanaa kirjoitti:
kovenee! Eilen viisihenkinen Romanialais perhe tukki Helsingissä moottoritien rampin kaupatakseen tupakkaa!!!
Tehokasta markkinointia ohi et mee jollet osta. poliisi oli korjannut talteen, Ollaanko me näiden edessä täysin "munattomia" . Sama porukka on varmasti jo vapaana sosiaalitädit pyörii ympärillä ja Helsinki hommaa asunnon?Mulla aina auton etu ovessa lamautus kaasu pullo jos joku pussirotta pysäyttää mut tiellä ja yrittää estää liikkeelle lähdön niin taju lähtee varmasti siinä sitten köllöttelee keskellä katua. Multa ei saa kyllä senttiäkään enkä kyllä osta niiltä mitään vaikka myis kultaa kympin kilo.
- et sillee
eistanaa kirjoitti:
kovenee! Eilen viisihenkinen Romanialais perhe tukki Helsingissä moottoritien rampin kaupatakseen tupakkaa!!!
Tehokasta markkinointia ohi et mee jollet osta. poliisi oli korjannut talteen, Ollaanko me näiden edessä täysin "munattomia" . Sama porukka on varmasti jo vapaana sosiaalitädit pyörii ympärillä ja Helsinki hommaa asunnon?Niin ja kukahan niitä tupakeita osti, suomalaiset kun halvalla sai
- 17+1
et sillee kirjoitti:
Niin ja kukahan niitä tupakeita osti, suomalaiset kun halvalla sai
Lukiko jossain, että joku oli ostanut niitä "tupakeita"?
Törkeintä tässä kerjäläistouhussa on se, että ne kerjäävät Keskustorin lähistöllä ala-asteikäisiltä lapsiltakin. Mitä hittoa joku kymmenvuotias osaa tehdä, kun useampi aikuinen piirittää ja alkaa vonkaamaan rahaa. Ja näille ei muka voida tehdä mitään? Kyllä suomalaiset on niin helvetin tyhmiä. - miestre...
17+1 kirjoitti:
Lukiko jossain, että joku oli ostanut niitä "tupakeita"?
Törkeintä tässä kerjäläistouhussa on se, että ne kerjäävät Keskustorin lähistöllä ala-asteikäisiltä lapsiltakin. Mitä hittoa joku kymmenvuotias osaa tehdä, kun useampi aikuinen piirittää ja alkaa vonkaamaan rahaa. Ja näille ei muka voida tehdä mitään? Kyllä suomalaiset on niin helvetin tyhmiä.Muistakaa sanoa miten asian laita on, noille rahan antajia jos niitä näette.
Suomessa ei vaan ole totuttu tuollaisiin kerjäläisiin. Järjestäytynyt rikollisuus noita tänne kuljettaa. Kummasti talvipakkasilla noita ei näkynyt. Oli löytyny rahaa matkustaa muualle kerjäämään. - AMGAM
miestre... kirjoitti:
Muistakaa sanoa miten asian laita on, noille rahan antajia jos niitä näette.
Suomessa ei vaan ole totuttu tuollaisiin kerjäläisiin. Järjestäytynyt rikollisuus noita tänne kuljettaa. Kummasti talvipakkasilla noita ei näkynyt. Oli löytyny rahaa matkustaa muualle kerjäämään."Kummasti talvipakkasilla noita ei näkynyt."
Sepä se. Ilmeisesti tienaavat kesällä niin hyvin, että talvipakkasilla on varaa lomailla. Vai olisivatko kuitenkin talvet kerjäämässä lämpimämmissä maissa.
Juuri jossain uutisessa poliisi sanoi, että kummallisen kalliilla autoilla nämä kerjäläiset liikkuvat, oli kuulemma Bemaria sun muita. Ja sitten hölmöt suomalaiset maksavat auliisti näiden Bemarien bensat. Hitto pitäisi keskustassakin olla poliisi, joka sakottaa jokaista kerjäläisille rahaa antavaa sillä niin kauan kuin näitä hölmöjä maksajia löytyy, niin meillä on varastelevia ja kusettavia romanikerjäläisiä maassamme. - yt6757
AMGAM kirjoitti:
"Kummasti talvipakkasilla noita ei näkynyt."
Sepä se. Ilmeisesti tienaavat kesällä niin hyvin, että talvipakkasilla on varaa lomailla. Vai olisivatko kuitenkin talvet kerjäämässä lämpimämmissä maissa.
Juuri jossain uutisessa poliisi sanoi, että kummallisen kalliilla autoilla nämä kerjäläiset liikkuvat, oli kuulemma Bemaria sun muita. Ja sitten hölmöt suomalaiset maksavat auliisti näiden Bemarien bensat. Hitto pitäisi keskustassakin olla poliisi, joka sakottaa jokaista kerjäläisille rahaa antavaa sillä niin kauan kuin näitä hölmöjä maksajia löytyy, niin meillä on varastelevia ja kusettavia romanikerjäläisiä maassamme.sosiaali tantat auttaan noita kerjäläis raukkoja jotka joutuu ajamaan käytetyillä BMW
autoilla!
Eikö Haloska ole jo puuttunut asiaan yleensä sitä kiinnostaa vaan nämä ihmis oikeus asiat!!!! - hulluus.
yt6757 kirjoitti:
sosiaali tantat auttaan noita kerjäläis raukkoja jotka joutuu ajamaan käytetyillä BMW
autoilla!
Eikö Haloska ole jo puuttunut asiaan yleensä sitä kiinnostaa vaan nämä ihmis oikeus asiat!!!!"Vapaa liikkuvuus -verkoston mielestä kaupungin tulisi osoittaa alue, jonne romanit voivat leiriytyä luvallisesti ja maksutta ja jossa heille tarjotaan sähkö, vesi ja saniteettitilat."
Siis ovatko nämä ihmiset tosissaan? Ajatelkaa, että Suomestakin löytyy oikeustoimikelpoisia ihmisiä, joiden mielestä suomalaisten pitäisi kustantaa näille kerjäläisille ilmainen asuminen. Siis öö... mitä vi**ua? - Verkostolta
hulluus. kirjoitti:
"Vapaa liikkuvuus -verkoston mielestä kaupungin tulisi osoittaa alue, jonne romanit voivat leiriytyä luvallisesti ja maksutta ja jossa heille tarjotaan sähkö, vesi ja saniteettitilat."
Siis ovatko nämä ihmiset tosissaan? Ajatelkaa, että Suomestakin löytyy oikeustoimikelpoisia ihmisiä, joiden mielestä suomalaisten pitäisi kustantaa näille kerjäläisille ilmainen asuminen. Siis öö... mitä vi**ua?Nyt odotamme julkilausumaa:
"Vapaa liikkuvuus -verkosto pyrkii hankkimaan jäsenmaksuillaan alueen, jonne romanit voivat leiriytyä luvallisesti ja maksutta ja jossa verkosto tarjoaa heille sähkön, veden ja saniteettitilat sekä terveydenhoidon ja kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Tämän lisäksi verkosto tulee opettamaan romaneille toista kotimaista kieltä, että he pärjäisivät Suomen viranomaisissa."
- erkkimerkki-
Helsinki harkitsee kerjäämisen kieltämistä. Toivottavasti Tamperekin herää tai kohta ne ovat kaikki täällä.
http://www.vartti.fi/artikkeli/2ee10d6d-f518-4b95-bda5-181aad4b2186/commented#thanks - Moldovalaiset kotiin
Keskustorilla on tänä vuonna pyörinyt ne neljä samaa moldovalaista. Kaikilla laput "minä moldovasta...". Kyllähän niille tulee naurettua kun katsoo rahakippoon ja siellä on alle euro. Mutta onhan näillä moldovalaisilla tosiaan ollut rahaa polttaa tupakkaa ja syödä pullaa, ettei niillä ihan paskasti mene. Viimeksi kun löysin Tampere osiosta kerjäläiskeskustelun, kaikki kommentit olivat luokkaa: "minä annoin kerjäläiselle 5e tänään" mistä suunnan muutos parempaan? Ja meidän talollehan ne eivät tule kun on koira pihalla. Yksi pääsi talvella tulemaan ja kerjäläisen lappua lukiessani repesin tahattomasti.
- Rosvot pois maasta
räkä reksa kirjoitti:
Katsokaa areenan dokumentti!!!
- Kungsgatan
"Viimeksi kun löysin Tampere osiosta kerjäläiskeskustelun, kaikki kommentit olivat luokkaa: "minä annoin kerjäläiselle 5e tänään" mistä suunnan muutos parempaan?"
On täällä aina vähintään puolet ollut kerjäläisten vastustajia, mutta nyt on tosiaan jäänyt ne kukkahattutätien kommentit vähemmälle. Ehkä tilanteeseen on herätty tai ehkä kukkahattutädit ovat menettäneet lompakkonsa.
Helsinkihän suunnittelee kerjäämisen kieltämistä, joten toivottavasti Tampere seuraa perässä. Muuten meillä on käsissämme vielä suurempi ongelma. Euroopassahan mm. Wien on kieltänyt kerjäämisen juuri tämän Romanian roskasakin takia. Itävaltalaiset ovat kauheita rasisteja :D
Kannattaa tosiaan katsoa tuo linkitetty Yleltä tullut dokumentti. On varmaan mukava rahoittaa näiden romaniruhtinaiden loistoelämää, puhumattakaan muista lieveilmiöistä. - MummeliX
Minullekin tuli yksi eukko tarjoamaan bussipysäkillä tuota "Olen Moldoviasta" -lappua eikä ollut millään lähteä, vaikka ravistin päätäni ja käänsi selkäni, oli taas työntämässä lappua lähes naamaan. Lopulta uskoin, mutta huomasin, että kiersi nimenomaan vanhempien naisten luona, kai ajatteli, että ne ovat parhaimpia saalistettavia.
Oveni takana on käynyt Nokialla "kuuromykkä" lappuineen, panin oven nenän edessä kiinni. Minua kun ei huiputeta! Mutta ärsyttää, kun kadullakin on koko ajan pidettäbvä laukusta kiinni ja oltava tarkkana. Ennen sai kulkea rauhassa, mutta nyt noita "onnettomia" on joka kulmassa vaanimassa, milloin lykkäämässä muka kukkaa, milloin lappua, Ja kun ne ovat niin sinnikkäitä, muutaman kerran ovat lähteneet perään eikä millään pääse eroon. Poliisihan ei tee mitään, eihän tuo ole kuulemma kiellettyä. Vain jos on "liian tunkeilevaa", mutta miten sekin käsitetään: sittenkö, kun itse sieppaavat laukun ja alkavat kaivaa lompakostani rahaa.... - Kiellettävä
räkä reksa kirjoitti:
Vaikka meno ei olekaan yhtä rajua Tampereella kuin Espanjassa ja Italiassa saa tuo silti ajattelemaan asiaa. Helvetinmoisia palatseja rakentavat kotimaahansa ja pakkohan se on myöntää, järjestäytynyttä kerjääminen on Tampereellakin. Erittäin kiva oli lukea Aamulehden liitteestä, että ensi kesänä Tampereella on ennätyksellisesti kerjäläisiä. Toivottavasti kerjäys ehditään kieltää lailla ennen sitä. Tuskin...
- lentosuukko ...
Minua ainakin pelottaa, kun ne tunkevat viereen ja yrittävät pakkomyydä. Olen todella peloissani, en halua, että minun viereeni tullaan työntämään kultakoruja ja väittämään 10 eurolla ja sekunnin kuluttua heti 5 eurolla - ja aitoa kultaa kuulemma!
Varmaan kävelisi heti kukkaro tai muuta käsilaukusta, jos alkaisi kaivaa sieltä rahaa niille.
Ei kiinnosta - en halua, että minulle kaupataan yhtään mitään! - oikein!
Olen nyt lukenut täältä ja Aamulehden sivuilta viidestä autosta joilla näitä kerjäläisiä kuljetetaan. Kuinka helvetissä niillä on viisi autoa? Tietääkö kukaan missä tai missä voisivat kyseiset kerjäläiset yöpyä? Paskat he tyytyvät autoissaan nukkumaan...
- suomi suomalaisille
valkonen romanian rekisterissä oleva paku parkissa yötä päivää vanhan kirkon pysäköintialueella(oli ainakin viime kesänä) huhut kertovat että kyseisessä pakussa olis runsaasti varastettua tavaraa mm.kuparia
- valeperheet
Kuulemma saavat kaikki toimeentulotuet, vaikka eivät EUn kansalaisina saakaan hakea turvapaikaa, joten ihan varmasti tietävät Suomen sosiaaliedut ja tulevat siksi, lapsilisät juoksee tekolapsille
- adressi tarvitaan
Tänään näin kahden kerjäläisnaisen ravaavan edestakaisin hämeenkatua. Valikoivat uhreikseen vanhoja ihmisiä, suurimmaksi osaksi naisia. Kuppiaan tyrkyttivät, eivätkä jättäneet rauhaan vaikka vanhukset antoivat ymmärtää ettei heiltä heltiä. Vanha mies antoi setelin kerjäläisen kuppiin, eikä sekään riittänyt. Kerjäläinen pidätteli miestä niin kauan että sai viimeisetkin hilut mieheltä. Adressi Tampereella kerjäämisen lopettamiseksi kiitos.
- arjalainen
tuli käytyä keskustassa vapputorilla, eipä sinne keskustaan ole paljoo asiaa.
Siellähän niitä kerjäläisiä oli HYI saatana kun sieppas teki mieli monottaa!! - taloudellinen
arjalainen kirjoitti:
tuli käytyä keskustassa vapputorilla, eipä sinne keskustaan ole paljoo asiaa.
Siellähän niitä kerjäläisiä oli HYI saatana kun sieppas teki mieli monottaa!!tänään kello 18 jälkeen oli linnainmaan prismassa romanialaiset ystävämme keikalla. Ulkopuolella oli auton luona vahti ,kun otin rekisterinumeron ylös, hän heti soitti sisällä oleville ja nämä poistuivat kiireen vilkkaan. En tiedä kerkisivätkö napata yhtään lompakkoa.
- jobbik
taloudellinen kirjoitti:
tänään kello 18 jälkeen oli linnainmaan prismassa romanialaiset ystävämme keikalla. Ulkopuolella oli auton luona vahti ,kun otin rekisterinumeron ylös, hän heti soitti sisällä oleville ja nämä poistuivat kiireen vilkkaan. En tiedä kerkisivätkö napata yhtään lompakkoa.
poliisi pystyisi tekemään asialle jotakin. soitetaan magyar garda tampereelle, niin rakastavat romaneja :)
- ...aika moni...
jobbik kirjoitti:
poliisi pystyisi tekemään asialle jotakin. soitetaan magyar garda tampereelle, niin rakastavat romaneja :)
...täälläkin päin!
http://www.hungarianambiance.com
Linkki jobbikien kuvaamaan videoon mustalaisten kotiseudulla. Hulppeimmat talot ovat kaikki kerjäläis-ruhtinaiden:
http://www.youtube.com/watch?v=g4_4Q8Rhqhg&feature=player_embedded
http://kalergisuunnitelma.blogspot.com/
- iisakkiw
Jos ovat ne ryysyt ostaneet? Tai kaivaneet roskista? Eikö sulla oo parempaa tekemistä kuin kyttäily ja arvailu?
- uffif
uffin laatikoista ne ainakin vaatteita kaivaa. siihen he ovat oikein kehittäneet sellaisen koukunkin. romani-innovaatio.
- poispois
Vanhanenkin puuttui jo asiaan ja kehotti - aivan oikein - ÄLKÄÄ ANTAKO KERJÄLÄISILLE MITÄÄN!
ÄLKÄÄ ANTAKO KERJÄLÄISILLE MITÄÄN!
ÄLKÄÄ ANTAKO KERJÄLÄISILLE MITÄÄN!
ÄLKÄÄ ANTAKO KERJÄLÄISILLE MITÄÄN! - kiertelevät
Ovat nyt tänne Messukyläänkin ehtineet. Tuli romaninainen ovelle jonkun lapun kanssa, muttei sitä siinä pidetty kun koira räksytti takana ja olisi halunnut päästä katsomaan mikä siellä ovella on. Naapurille nainen meni seuraavaksi ja juttelivat useita minuutteja. Pelkäsin pahinta koska naapurini on vanha nainen, muttei hänkään kerjäläiselle mitään antanut.
- UFFaffaa.
Tästä videota katsomaan, kuinka romanikerjäläiset varastavat Helsingissä suoraan UFFin keräyslaatikosta.
http://www.youtube.com/watch?v=hXdEeJ8LkgE&feature=player_embedded
Rehellisen oloista porukkaa. - ekologiaa
UFFaffaa. kirjoitti:
Tästä videota katsomaan, kuinka romanikerjäläiset varastavat Helsingissä suoraan UFFin keräyslaatikosta.
http://www.youtube.com/watch?v=hXdEeJ8LkgE&feature=player_embedded
Rehellisen oloista porukkaa.Sanon ensimmäiseksi, että varastaminen on väärin.
Seuraavaksi kerron, että esimerkiksi Tampereella viikon kuluttua lopettava kierrätyskeskus Mustalahdenkatu 22:ssa toimitti isot määrät käyttökelpoisia vaatteita kaatopaikalle, koska kukaan ei suostunut ottamaan niitä. Myös iso määrä kirjoja on mennyt Tarasteenjärven jätelavalle sekä kyseisestä lopetettavasta kierrätyskeskusta että Hatanpäänvaltatiellä jatkavasta toisesta kierrätyskeskuksesta.
Huonekaluja ja astioita saa vielä viikon ajan Mustalahdenkadun kierrätyskeskuksesta, joka sijaitsee pääkirjasto Metson takana. - tarttis tehdä jotain
ekologiaa kirjoitti:
Sanon ensimmäiseksi, että varastaminen on väärin.
Seuraavaksi kerron, että esimerkiksi Tampereella viikon kuluttua lopettava kierrätyskeskus Mustalahdenkatu 22:ssa toimitti isot määrät käyttökelpoisia vaatteita kaatopaikalle, koska kukaan ei suostunut ottamaan niitä. Myös iso määrä kirjoja on mennyt Tarasteenjärven jätelavalle sekä kyseisestä lopetettavasta kierrätyskeskusta että Hatanpäänvaltatiellä jatkavasta toisesta kierrätyskeskuksesta.
Huonekaluja ja astioita saa vielä viikon ajan Mustalahdenkadun kierrätyskeskuksesta, joka sijaitsee pääkirjasto Metson takana.Ei mitään muuta kuin poliisin jalkapartioita ajaan pois noita kerjäläisiä jos kerta rikoksiin syyllistyvät.
- mannekanne
tarttis tehdä jotain kirjoitti:
Ei mitään muuta kuin poliisin jalkapartioita ajaan pois noita kerjäläisiä jos kerta rikoksiin syyllistyvät.
ehdi kun pitää valvoa työssäkäyvää porukkaa joilta saa sakkorahaa!!!!!!
- Niin ymmärtävät
Neuvotaanpa mansesterilaisiakin. Tuosta blogista voi opetella romaniaksi muutamia valittuja lauseita, jotka karjaisee päin naamaa. Esim. Dute dracului = painu helvettiin, Sugi pula = ime kyrpää.
http://appolodor.blogspot.com/2008/10/romanian-profanity.html- KyttääjäTre
Kuinka hitossa näillä romanikerjäläisillä on varaa käydä hakemassa päiväruokansa Hesestä? Hämeenkadun Stockan päässä oleva kerjäläinen syö yleensä päivällä Hesen ateriaa ja sitten taas jatkaa hommia. En oikein pidä uskottavana sitä, että ne väittävät saavansa kerjäämällä 20 euroa päivässä, mutta kuitenkin on varaa syödä melkein kympin hampurilaisateria lähes joka päivä. Ja tuskin se niiden ainoa ateria päivän aikana on.
- 31
Kerjäläiset olivat viime syksynä onnistuneet pöllimään Visa Electron -korttini. En ymmärrä, miten se oli mahdollista, koska kortti oli laukussani vetoketjun takana. Muuta kortilla ei oltu tehty kuin käyty Mäkkärissä. Eli ei kovin huonosti mene, jos on varaa mäkkärissä käydä! Veivät myös henkilökorttini, ties mitä silläkin aikoivat tehdä. Rikosilmoituksen tein.
Toisaalta Mäkkäri on yksi harvoja paikkoja (tai ainakin oli silloin), jossa ei tarvitse tietää kortin tunnusta. Olisivat kyllä siellä Mäkkärissä voineet katsoa kortissa olevan nimen, joka oli supisuomalainen. Eipä olisi roskasakille myyty.- niimpäniinkin
Oulussa poliisi on rohkea ja aktiivinen, uskaltaa puuttua vanhuksien pahoinpitelyihin ja törkeisiin ryöstöihin. Kumpa Tampereellakin meneteltäisiin tuolla tavalla.
Oulun poliisi vei romanialaiskaupustelijat putkaan
http://www.kaleva.fi/uutiset/Oulun-poliisi-vei-romanialaiskaupustelijat-putkaan/851366
"Poliisi sai sunnuntain ja maanantain aikana ilmoituksia aggressiivisista kaupustelijoista Kaukovainion ja Myllyojan ostoskeskuksissa ja Jukolantiellä. "
Tampereella vanhuksia ryöstelevät romanialaiset pitäisi saada myös putkaan ja sitten pikaisesti pois maasta. Poliisi voi puuttua häiritsevään ja agressiiviseen kerjäämiseen, mutta kansalaisten pitäisi ilmoittaa poliisille tuollaisesta.
- hämeenkadun valtaajt
onko hallitus edennyt asiassa yhtään?
- Älä ruoki varista!
ettei kerjääjille pidä antaa mitään!
- ei tule..
Jos kerjäämiskieltoa ei tule, pitäisikö se ymmärtää niin, että hallituksemme ja vallassa olevat puolueet, tahtovat että suomalaisia, varsinkin vanhuksia, avoimesti ja häiritsemättä saadaan ryöstää ja kerjäämällä hyväksi käyttää ?
Onko se oikeudenmukaista, että monet suomalaiset vanhukset joutuvat elämään pelossa, näiden häikäilemättömästi käyttäytyvien romanialaisten rosvojen tähden?
Kerjäämiskielto olisi mahdollista toteuttaa vaikka heti, jos vain tahtoa siihen olisi. Samaten romanialaisten kerjäykseen ja muuhun rikolliseen toimintaan olisi mahdollista puuttua jo nyt olemassa olevien lakien avulla.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle984632Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493162Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852909- 791677
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411470450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1021264- 15997
Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan40911Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah25900- 184884