Posti / Itella huijaa asiakkaita

Itella "palvelee"

Haluaisin tietää miksi posti lähettää saapumisilmoitukset joissa sanotaan että lähetys on noudettavissa kotipostistasi, vaikka se ei ole noudettavissa.

Mielestäni tämä on täysin epäasiallista ja turhaa asiakkaan juoksuttamista.

Maksaisivat edes korvauksen moisesta sikailusta.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Itella, Posti, Postiin, Itellalla, NetPosti, Netpostilla, netpostiin, postilla, itellassa, asiakaspalvelu, palaute, toiminta, toimimattomuus, ongelmia, ongelma, ei toimi, ongelmat.

37

8328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ItellaHuijaa

      Tässä vielä yhteystiedot mikäli Itella haluaa selvittää asiaa:
      itella-huijaa ät rcpt piste at

      - Kiitos

      Mutta uskon että heitä ei pätkän vertaa kiinnosta asiakkaiden tyytymättömyys. Mikäli vastauksia ei löydy, ilmoitan asiasta Kuningaskuluttajalle sekä vaadin korvauksia asiakkaiden turhasta juoksuttamisesta.

      Tässäkin olisi taas joukkokanteen paikka.

    • Hmm..

      jos niitä tarkoitatte niin kannattaisi opetella lukemaan ! Anttila ja Hobbyhall on semmosia jotka sunnuntaina pistävät viestinä asiakkaille " PAKETTINNE ON NOUDETTAVISSA LÄHEISESTÄ POSTISTA SEURAAVANA ARKIPÄIVÄNÄ".. Onko se sunnuntai arkipäivä? NO EI OLE! Tuntuu olevan melko monelle ongelma tuo ettei jakseta lukia ajatuksella. Huom: en ole postin työntekijä vaan ihan normi tallaaja jolle tulee myös nuita ilmoituksia, mutta kertaakaan ei ole turhaan tarvinu postissa käydä.

      Huom: Netpostiinkin tulee päivää aikaisemmin ilmoitukset jos sinne tulee niitä. Muistaakseni siinäkin ilmoituksessa lukee että SEURAAVANA ARKIPÄIVÄNÄ.

    • samavika=

      Puolisolle tuli tällainen lappu postilaatikkoon. Hän lähti hakemaan pakettia, eikä sitä sitten ollutkaan. Postissa sanottiin, että on vasta illalla haettavissa.
      Tää on kyllä erikoista, että miks ne laput pitää postin tuoda jo aamupäivällä, jos paketti on vasta illalla postin toimitiloissa.

      • 15+11

        Siinä lapussa lukee 17.30 alkaen tai vastaavaa. Eli opettele lukemaan tai opeta puolisosi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111111!!!!!!!!!!


      • taateli2k
        15+11 kirjoitti:

        Siinä lapussa lukee 17.30 alkaen tai vastaavaa. Eli opettele lukemaan tai opeta puolisosi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111111!!!!!!!!!!

        kyllä on ihmisillä isot ongelmat

        tee valitus vaikka ruotsin kuninkaalle


      • ...

        "miks ne laput pitää postin tuoda jo aamupäivällä, jos paketti on vasta illalla postin toimitiloissa. "

        Tekee sitten mitä tahansa, niin asiakas valittaa kuitenkin.

        Jos jakaja katsoo ennen postinjakelua kenelle on tulossa paketteja ja laittaa siitä ilmoituksen, haukutaan kun ilmoitus tulee liian aikaisin.
        Jos ilmoitus jaetaan vasta seuraavana päivänä, haukutaan siitä että paketti on odottanut yhden illan turhaan postissa.

        Itse olen muutaman sata kertaa hakenut postista lähetyksiä kortissa ilmoitetun ajan jälkeen illalla, ja yhden kerran ei lähetystä ole konttorista vielä silloin löytynyt... En kyllä puhuisi huijaamisesta vielä oman kokemukseni perusteella.


      • sama vika=
        15+11 kirjoitti:

        Siinä lapussa lukee 17.30 alkaen tai vastaavaa. Eli opettele lukemaan tai opeta puolisosi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111111!!!!!!!!!!

        Opettele ihan itse lukemaan. Siinä lapussa EI lukenut yhtään mitään kellon ajasta! Hieman se postin nainenkin pyöritteli lappua, kun kävi katsomassa onko paketti hyllyssä vai ei. Sitten hän totesi, ettei pakettia niissä tiloissa ole, joten se on ILMEISESTI illalla noudettavissa. No löytyihän se illalla!

        Tätini on ilmeisesti yhtä lukutaidoton, koska hänelle kävi samoin. Hänen tapauksessaan postivirkailija oli soittanut (ilmeisesti johonkin autoon) ja kysynyt, onko tällainen paketti autossa, koska sitä ei löydy heidän tiloistaan ja asiakas on kuitenkin saanut kehotuksen noutaa paketin.

        Eli vaikka kuinka intoat, kyllä virheitä sattuu!


    • Itella "palvelee"

      Lapussa EI ole mitään mainintaa arkipäivästä tai kellonajasta tai päivämäärästä:


      "
      Posti
      Saapumisilmoitus

      Hyvä asiakkaamme

      Sinulle on saapunut lähetys, joka on noudettavissa kotipostistasi.
      "

      Missään ei mainita, että milloin se on noudettavissa. Joten, eikö sen pitäisi olla noudettavissa kun ilmoitus saapuu?

      Eiköhän olisi muiden syytä opetella lukemaan, eikä syytellä toisia.

    • Itella "palvelee"

      Ehkä olisi järkevintä mainita että katsoo postin lähetysseurannasta onko paketti perillä.

      Mutta kun sitäkään ei kyseisessä dokumentissa mainita.

      Tietysti tuota parempi vaihtoehto olisi mainita se ajankohta milloin lähetys on noudettavissa, koska kaikilla ei ehkä ole verkkoyhteyttä aina käytettävissä.

      - Kiitos

      • iteljooni

        Ja onko lähetys ollut paketti vai maksikirje?
        Tuo teksti "Sinulle on saapunut lähetys, joka on noudettavissa kotipostistasi" vaikuttais maksikirjeeltä. Ja maksikirjeet ovat yleensä postinjakajalla mukana, ja jollei ole ketään kotona, tai lähetys ei mahdu laatikkoon, jakaja laittaa lapun ja vie _lenkin jälkeen!_ lähetyksen kotipostiin.... Eli se lähetys ei voi olla heti postissa kun lappu tulee luukkuun...


      • 151
        iteljooni kirjoitti:

        Ja onko lähetys ollut paketti vai maksikirje?
        Tuo teksti "Sinulle on saapunut lähetys, joka on noudettavissa kotipostistasi" vaikuttais maksikirjeeltä. Ja maksikirjeet ovat yleensä postinjakajalla mukana, ja jollei ole ketään kotona, tai lähetys ei mahdu laatikkoon, jakaja laittaa lapun ja vie _lenkin jälkeen!_ lähetyksen kotipostiin.... Eli se lähetys ei voi olla heti postissa kun lappu tulee luukkuun...

        Noista maksikirjeistä oma käsitykseni ja kokemukseni. Postinjakaja päättelee etukäteen, mahtuuko maksikirje postiluukusta sisään vai ei. Jos hän päättelee, että mahtuu, niin kirje tulee suoraan perille. Jos hän päättelee, että ei mahdu, niin hän kirjoittaa kortin, jossa kerrotaan, että isokokoinen kirje on noudettavissa postitoimipaikasta. Tämä kortti siis tulee tällöin postiluukusta sisään.

        Varsinkin ulkomailta tulee kirjelähetyksinä niin isoja lähetyksiä mitoiltaan, että ne ovat aivan selvästi maallikon mielestä paketteja. Joku päivä sitten tuli USA:sta kirje, jonka ulkomitat olivat 26 cm * 21 cm * 16 cm. Painoa oli 1,4 kg. Suomessahan tuollaista lähetystä ei voisi minään kirjeenä ymmärtääkseni lähettää.


      • 8+16
        151 kirjoitti:

        Noista maksikirjeistä oma käsitykseni ja kokemukseni. Postinjakaja päättelee etukäteen, mahtuuko maksikirje postiluukusta sisään vai ei. Jos hän päättelee, että mahtuu, niin kirje tulee suoraan perille. Jos hän päättelee, että ei mahdu, niin hän kirjoittaa kortin, jossa kerrotaan, että isokokoinen kirje on noudettavissa postitoimipaikasta. Tämä kortti siis tulee tällöin postiluukusta sisään.

        Varsinkin ulkomailta tulee kirjelähetyksinä niin isoja lähetyksiä mitoiltaan, että ne ovat aivan selvästi maallikon mielestä paketteja. Joku päivä sitten tuli USA:sta kirje, jonka ulkomitat olivat 26 cm * 21 cm * 16 cm. Painoa oli 1,4 kg. Suomessahan tuollaista lähetystä ei voisi minään kirjeenä ymmärtääkseni lähettää.

        itse tilailin pari vuotta sitten paljonkin tavaraa kotiin näissä "kirjeissä", ja kyllä postinjakaja toi niitä kotiovelle asti niin kauan kun vain olin kotona avaamassa ovea (eli parin kuukauden ajan).

        sitten kun en yhtenä viikkona ollutkaan kotona, vaihtui tyyli tuohon ylä mainittuun. :P


      • Itella "palvelee"
        iteljooni kirjoitti:

        Ja onko lähetys ollut paketti vai maksikirje?
        Tuo teksti "Sinulle on saapunut lähetys, joka on noudettavissa kotipostistasi" vaikuttais maksikirjeeltä. Ja maksikirjeet ovat yleensä postinjakajalla mukana, ja jollei ole ketään kotona, tai lähetys ei mahdu laatikkoon, jakaja laittaa lapun ja vie _lenkin jälkeen!_ lähetyksen kotipostiin.... Eli se lähetys ei voi olla heti postissa kun lappu tulee luukkuun...

        Se oli kirjattukirje.


      • Pate Postimies
        Itella "palvelee" kirjoitti:

        Se oli kirjattukirje.

        On kyllä huolestuttavaa jos Posti ei tiedä missä kirjatutkirjeet menevät.


      • ääääääää
        Pate Postimies kirjoitti:

        On kyllä huolestuttavaa jos Posti ei tiedä missä kirjatutkirjeet menevät.

        Itellan lähettämissä tekstiviesteissä on tarkka päivämäärä ja kellonaika millon lähetys on noudettavissa. Minä haen tuotteen pari päivää myöhemmin ollakseni varma että paketti on paikalla.
        Yleensä on. Jos menen postiin tekstiviestin ilmoittamana ajankohtana, paketti on melkein aina joko 35km, 50km tai 150km:n päässä. Netissä toki voi seurata lähetyksen kulkua mutta enpä luottaisi siihen sen enempää kuin Matkahuollonkaan toimintaan. Viimeisin tapaus: Lähettäjä laittoi matkahuollon kautta minulle paketin keskiviikkona. Maanantaina lähettäjä näki netistä että paketti oli saapunut perille, siis meidän kylämme asiamiesmatkahuoltoon. Tiistaina soitin kyseiseen paikkaan ja kysyin oliko sinne tullut lähetystä minulle. Ei ollut tullut. Epäilimme että lähetys on seuraavaksi lähimmässä matkahuollossa jonne minulla oli muutenkin asiaa sinä päivänä. Oli hyvä että kyselin omasta kyläkaupastamme ensin, koska kauppiaalta yritettiin periä tuon pakettini postiennakkomaksu jonka olin maksanut toisessa matkahuollossa. Pakettihan oli osoitettu kyläämme asti ja kauppias olisi voinut vahingossa maksun maksaakin mutta osasi nyt olla skarppina ja sai muutettua tilanteen.
        Enpä viitsiisi enää palveluista puhua.


    • jakaja

      Joskus asiakkaat saavat todella isoja/omituisen muotoisia maksikirjeitä. Painorajakin on 2 kg ja ylimeneviä ei kuljeteta mukana. Ja ne postilaatikot.... On tilavia laatikoita, peltisiä, joihin menisi vaikka mitä, mutta se aukko on niin mitätön ja kapea, ettei mikää lähetys siitä mene. Hyviä esimerkkejä on röntgenkuvat, putkipaketit jne. Koittakaahan saada normaalit laatikot, niin voisi lähetyksiä laatikoissa olla. Jos asut kerrostalossa, niin jakajan kuuluu soittaa ovikelloa/koputtaa antaakseen paketin. Jos ei ole ketään kotona, niin laitamme ilmoituksen.

      • it-ella

        Kyllä minä olen saanut aina pakettini kun tulee joko viesti-ilmoitus tai lapulla.pitää muistaa että joskus postissa menee aikaa ennenkuin on kaikki tulleet paketit,kirjattu ja laitettu hyllyihin.Siksi on usein maininta esim.haettavissa klo.16.00jälkeen.Itse seuraan itella-seurannasta koska paketti on tulossa.Ei ole valittamista itellasta,pakettien postimaksut tietenkin voisi olla huokeammat.


      • Ihmettelen vaan kova
        it-ella kirjoitti:

        Kyllä minä olen saanut aina pakettini kun tulee joko viesti-ilmoitus tai lapulla.pitää muistaa että joskus postissa menee aikaa ennenkuin on kaikki tulleet paketit,kirjattu ja laitettu hyllyihin.Siksi on usein maininta esim.haettavissa klo.16.00jälkeen.Itse seuraan itella-seurannasta koska paketti on tulossa.Ei ole valittamista itellasta,pakettien postimaksut tietenkin voisi olla huokeammat.

        Jos asia olisi näin. Mutta kun ilmiotuksessa lukee, että on noudettavissa. Niin oletan että se on silloin noudettavissa. Jos siinä olisi mainittu ajankohta jonka jälkeen kirje on noudettavissa on tilanne tietenkin aivan ok.

        Kyse onkin siitä, että ilmoittavat että on noudettavissa, kun ei kerran ole. Miksi näin?


    • njkmlööölklnjbhbjkl

      Itselleni on kaksi kertaa käynyt niin, että postiluukusta on tullut lappu
      "Paketti on noudettavissa pp/kk/vv kotipostista klo 14 jälkeen" ja kun olen sinä päivänä mennyt pakettia hakemaan (tämän kellon ajan jälkeen), ei paketti olekaan ollut siellä.
      Ei se nyt maailmaani ole kaatanut, mutta kerroinhan nyt vaan, kun satuin aloittajan viestin lukemaan.
      Onhan se tietysti kurjaa, jos sen takia on liikenteeseen lähtenyt. Mutta inhimillisiä erehdyksiä sattuu kaikilla aloilla.

    • Ihmettelen kovasti

      Törmäsin uuteen ja aika ärsyttävään ominaisuuteen tuon suhteen. On sovittu että posti hakee lähtevät kirjeet 3 kertaa viikossa. Kuitenkin piti lähettää pikakirje, joten se vietiin postiin. Sitten postissa totesivat, että kun on hinnoittelusopimus voi postia lähettää vain kolmena päivänä viikossa. Jättivät siis pikakirjeen postiin makaamaan, että voivat lähettää sen huomenna pikana. Aika naurettavaa, eikö olisi ollut järkevämpää toimittaa se sitten tavallisena kirjeenä? Tai kenties pistää kuitenkin menemään heti.

      Olisi kiva kuulla itellankin virallinen näkemys tähän, jos nyt sattui kyseessä olemaan kesäuuno tai jotain.

      En ole tällaisesta rajoituksesta koskaan ennen kuullut.

    • pappa45

      Itellan Netposti on surkea viritelmä. Miten sen voi irtisanoa? Netpostiin tulleen paketin saapumisilmoituksen vuoksi olen nyt käynyt postissa turhaan 2 kertaa ja tänään taas yritän..
      Kun sinne tulee reissun aikana ilmoitus saapuneesta lähetyksestä, sitä eivät muut näe - ja paketti palautetaan takaisin ilman, että oli mitään mahdollisuutta hoitaa asiaa. Paperiviesteihin/tekstiviesteihin takaisin!

    • Itellaan pettynyt
    • Itella Posti Oy

      Hei!

      ikävä kuulla tapahtuneesta, tokihan lähetyksen pitäisi olla noudettavissa saapumisilmoituksessa kerrotun mukaisesti.

      Jos havaitset virheen palvelussamme, toivomme että otat meihin yhteyttä esimerkiksi sähköpostilla [email protected] tai verkkosivujemme palautelomakkeella www.posti.fi/palaute. Yhteydenottoon on hyvä sisällyttää kyseessä olevan lähetyksen lähetystunnus, jotta voimme selvittää asiaa.


      Ystävällisin terveisin,

      Virpi, Postin asiakaspalvelu
      p. 0200 71 000 ma-pe 8-20, la 9-14
      [email protected]

      • erikoista1

        POSTIN ASIAKASPALVELULLE,VIRPI

        Mitä tehdä kun paketti on avattu ja osia puuttuu

        ei ole ensimmäinen kerta kun paketti tulee vamiiksi avattuna kotiovelle


        ITELLA PALVELU ON KYLLÄ MASENTAVAA


    • postinjakaja

      Tosi ikävää Sanni Arokoski että sinulle kävi noin. Olen itse ollut töissä postin jakelussa ja silloisen esimieheni ilmoituksen mukaan hän ei välittänyt siitä jos jakelu virheitä sattuu, pääasia ettei työaika ylity. Näitä tallaisia virheitä tekevälle sattuu. Minullekin on käynyt muutaman kerran niin että jaoin kokonaisen kerrostalon rapun asukkaille väärän talon postit. Siinä meni karkean arvion mukaan kerralla lähemmäs sata kirjettä väärille ihmisille. Oma lukunsa on myös lisäksi päivittäin tapahtuneet jakeluvirheet.

    • VIK

      Mulla kävi kans näin, saapumisilmoitus tuli mut pakettii ei ollu paikallisella ärrällä. Ja ei siis muuta ku viiminen säilytyspäivä ja postin leima vastaanottajatietojen lisäksi.
      Laitoin viestii Postin Online asiakaspalveluun ja selvis et paketti oli väärässä toimipisteessä ja saapuu omaani 16:00 : ))
      En tiiä millon paketti olis tullu oikeeseen paikkaan jos ei olis ite ottanu selvää mikä tässä nyt on ongelmana... Mutta suht helposti ja hyvin ratkesi asia kuitenkin.

      • kysyn vaan

        POSTIN ASIAKASPALVELULLE,VIRPI

        Mitä tehdä kun paketti on avattu ja osia puuttuu

        ei ole ensimmäinen kerta kun paketti tulee vamiiksi avattuna kotiovelle


        ITELLA PALVELU ON KYLLÄ MASENTAVAA


    • Itella Posti Oy

      Hei

      Jos lähetys on vahingoittunut ja siitä puuttuu osia, suosittelemme tekemään tapahtuneesta vahinkoilmoituksen, www.posti.fi/palaute > Lähetyksen vahingoittuminen, ja säilyttämään vahingoittuneen tavaran pakkausmateriaaleineen. Olemme yhteydessä vahinkoilmoituksen tekijään mahdollisimman pian. Jos kyseessä on tilattu tuote, suosittelemme vahinkoilmoituksen jälkeen olemaan yhteydessä lähettäjään.

      Ystävällisin terveisin

      Katja, Postin asiakaspalvelu
      p. 0200 71 000 ma-pe 8-18
      www.posti.fi/yhteystiedot

      • trukkimies

        Itse tein kerran vahinkoilmoituksen ja pitkän ajan päästä tuli vastaus, että emme korvaa mitään kun pakettisi ei ole kestänyt koneellista käsittelyä.
        Eli muistakaan varmuuden vuoksi testata pakettinne ennen kuin lähetätte esim. seisomalla sen päällä eli jos paketti kestää painosi niin se kestää heidän koneellisen käsittelyn.


    • saarinen5

      itellä on itelläään. useita kertoja ovelle paketista on tullut lappu: noudettavissa. vitut. mää hommaa välinettä jolla 500 kg lasti siirretä'än, kun oon maksanu ovelle toimituksen. siirtykää pikkuhiljaa parisataa vuotta eteen päin, ja ottakaa jo satavuotta sitten tehty keksintö käyttöön : PUHELIN . .. viimeksi seurasin paketin kulkua. siellä luki: yritetty toimittaa. vastaanottajaa ei tavoitettu. ..noutaessani pakettia, se luovutettiin pitkin hampain. olisko mun pitänyt pakkasessa kytätä, koska herra itellä suvaitsee tuoda toivomani paketin . ..
      joulukorteja en lähetä, koska itellä toimittaa vain vakuutetut lähetykset perille. ..
      jos suvaitsette muuttaa toimintatapojanne asiakasystävällisemmäksi, myös minä puhun toista. KIITOS.

    • Rööperi

      Matkahuoltoon hyvä veli.......matkahuoltoon !!

      • jussi9

        Itellaa ei kiinnosta tyytyväiset asiakkaat, kunhan raha saadaan niin siihen loppuu kiinnostus tyytyväisitä asiakkaista. Itselläni niin huonoja kokemuksia Itellasta. Mielestäni pitäisi antaa mahdollisuus kilpailuttaa tai jopa perustaa toisia itellan kaltaisia yrityksiä postin ja lähetysten jakeluun.


    • UskaltaakoOttaaPalvelua

      Meneekö nuo kirjeet joko Netpostiin tai kirjeenä kotiin, mutta ei ole mahdollista saada sekä kirjeenä että Netpostina?

    • q4t35h

      juu eräs ulkomailta tullut kirjattu lähetys : Postin saapumisilmoitus tuli kotiini viisi päivää ennen kuin lähetys oli lähipostissa. Toinen lähetys tullut Suomeen 3.10. vaan eipä Posti ole saanut sitä vielä toimitettua lähipostiini.
      Tätä ne irtisanomiset aiheuttavat siellä postissa.

    • OtetaankoPalveluVaiEi

      Niin siis, tuleeko posti ainoastaan joko netpostiin tai lokeroon, mutta molempiin ei saa?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4803
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1816
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1121
    10. 23
      1102
    Aihe