Kuka kertoo

remonttia yrittävä

sen mitä kaikkea kuuluu irroittaa, että saa mondeo 1 versiosta eli-95:sta etu puskurin irroitettua?
olen löytänyt kyllä kaksi mutteria ja kaksi peltiruuvia mutta ei auta. Onko muttereita kenties enenmänkin?
Kirjan mukaan helppo homma, mutta ei tunnu sitä olevan!
tiedosta kiittäen ja kumartaen

9

567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mondeojeejee

      Siinä puskurissa taitaa ensin olla muovikuori päällä ja se on kynsittävä irti.
      * riisu sisälokarit
      * nypi sitä muovikuorta ja löydät vielä yhden peltiruuvin sieltä pyöräkotelosta joka pitää muovikuorta kiinni
      * muovihelyt jäähdyttänä etupuolelta pois, sielläkin taisi olla pari torx-kantaista ruuvia edessä

      Kun se muovikuori on pois, seuraapa kirjasi neuvoja. Pari ruuvia vielä ja varsinainen puskuri sitten irtoaa vetämällä.

      • ei listaa

        iavielä ei, ei ole mitään muovilistaa.


    • Mondeojeejee

      Mondeon korjausopas 93-99/Alfamer
      Kuvat ja tekstit on ihan oiken siinä. Lue uudestaan ja tutki kuvat. Niin se menee.

      • Mon_Teo

      • halvattu1
        Mon_Teo kirjoitti:

        Haynesin korjauskirja Mondeoon on täydellisempi, siinä ole asiavirheitä ja se on 10 euroa halvempi. Sen voit tilata esm noista:
        http://www.biltema.fi
        http://www.ago.fi

        sanoa, että onko se suomeksi kirjoitettu?


      • Mondeojeejee
        halvattu1 kirjoitti:

        sanoa, että onko se suomeksi kirjoitettu?

        Taitaa olla amerikankieltä tuo Haynes. Kuvat on kyllä pirunpaljon parempia. Tuo Aflamer on suomeksi ja jälki on kuin perunalla painettu, epäselviä mustavalkoisia kuvia.

        Ite olen ostanut korjausoppaan kun ostan auton. Onpa sitten mistä katella, kun autonromu on taas paskana. Se on käytetyn auton ostajan elämä tällaista ja Foordin omistajan eritoten.


      • Le MonDeo
        halvattu1 kirjoitti:

        sanoa, että onko se suomeksi kirjoitettu?

        Haynesithan on tietenkin englanninkielisiä, kun englantilainen kustantaja. Tuolta saa Mondeon vanhimpiin vuosimalleihin Haynesin jo 15:llä eurolla.


      • Bed-Ford
        Le MonDeo kirjoitti:

        Haynesithan on tietenkin englanninkielisiä, kun englantilainen kustantaja. Tuolta saa Mondeon vanhimpiin vuosimalleihin Haynesin jo 15:llä eurolla.

        Ainakin kirjaston suomen kielisistä puuttuu sähköpiirrokset.


    • Se on neljällä mutterillla takapuolelta kiinni. Molemmin puolin kaksi ne on lähes päällekkäin. Alakautta näkee paremmin. sen jälkeen muistaakseni puskurin päissä on vielä yksi ruuvi per puoli kun raottaa sisälokaria. tulee ihan vetämällä. Muista irrottaa myös lampunpesimet puskurista jos ne on vielä tallella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3199
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2811
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2628
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2598
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2466
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2315
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1753
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1707
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1570
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1426
    Aihe