Mistä uusi kone?

minikö?

Ei enää ikinä FujitsuSiemensiä! Nyt simahti 5 vuoden aikana jo toinen kyseisen merkin läppäri ja on aika hankkia kokonaan uusi kone. Kätevästi ovat molemmat koneet kestäneet juuri takuuajan yli ja sitten on tullut kaikkea ongelmaa. Ensimmäinen kone ylikuumeni ja sammuili jatkuvasti. Lopulta kuului *poks* ja kone alkoi savuttamaan. Se oli siinä. Toinen kone alkoi myös ylikuumenemaan ja lopulta en voinut enää katsoa videoita tai elokuvia kun kone sammuui viiden minuutin kuluttua. Läppäriksi sitä ei voinut edes kutsua, koska virtapiuha piti olla koko ajan seinässä. Se oli siinä.

Minkälainen kone kannattaisi hankkia tilalle? Apple tuntuu hieman vieraalta. Acerista olen kuullut huonoja juttuja. HP:ta olen harkinnut. Entä nämä muut merkit? Sony, Lenovo, Dell..

Nyt on puhuttu paljon miniläppäreistä, olisiko sellainen hyvä vaihtoehto? Ne ovat hienoja koon ja hintaansa puolesta, mutta sopiiko mini kunnon työntekoon?. Kun niitä näkee ihmisillä niin ruutu näyttää niin pieneltä että se saattaa haitata kirjoittamista ja surffaamista.

Olisi kiva kuulla ihmisten mielipiteitä ja kokemuksia hyvistä ja kestävistä läppäreistä ja niiden ominaisuuksista. Minulla kone tulee ihan tavalliseen käyttöön. Kirjoitan tekstiä ja tarvitsen paljon levytilaa. Katson leffoja ja kuuntelen musiikkia. CD-asema, USB ja tv-yhteys pitäisi olla plus kaikki tavallisimmat herkut. Hintaluokka saisi olla alle 700 euroa, max alle 1000 euroa.

102

5268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuule tuossa ajassa olisit käynyt "läpi" jo 3-5 HP:tä.

      • Älä nyt valheita selitä. Vanhemmillani on molemmilla HP:t, toinen kestänyt 5v ja toinen 4v eivätkä ole kumpikaan hajoamassa. HP tekee oikein hyviä työläppäreitä.


      • joooopajoooooo
        M-Kar kirjoitti:

        Älä nyt valheita selitä. Vanhemmillani on molemmilla HP:t, toinen kestänyt 5v ja toinen 4v eivätkä ole kumpikaan hajoamassa. HP tekee oikein hyviä työläppäreitä.

        se kuule riippuu ihan käyttäjästä että kestääkö kone, merkistä huolimatta. Ja jos koneen käyttäjä osaa vähänkin korjata konettaan, sen ikä pitenee. Tällä tarkoitan sitä ettei kone ole heti "rikki" jos päivitykset ovat jääneet asentamatta tjsp.


      • joooopajoooooo
        joooopajoooooo kirjoitti:

        se kuule riippuu ihan käyttäjästä että kestääkö kone, merkistä huolimatta. Ja jos koneen käyttäjä osaa vähänkin korjata konettaan, sen ikä pitenee. Tällä tarkoitan sitä ettei kone ole heti "rikki" jos päivitykset ovat jääneet asentamatta tjsp.

        Niin ja itsellänihän on Fujitsun kone tällä hetkellä, tosin ei läppäri, mutta hyvin toimii. Ei mitään ongelmia ja kohta 2 vuotta on yhteiseloa eletty :) Tähän mennessä kaikki ilmestyneet pelit ovat pyörineet tällä. Tätä voi myös helposti päivittää uusilla osilla, joten ei pitäisi uuden koneen hankinta tulla vielä muutamiin vuosiin eteen. Itselläni fujitsusta ihan hyvät fiilikset! En sitten niistä niiden läppäreistä tiedä, mutta nämä "kunnon koneet" ovat ihan laadukkaita!


      • kastiketta...
        M-Kar kirjoitti:

        Älä nyt valheita selitä. Vanhemmillani on molemmilla HP:t, toinen kestänyt 5v ja toinen 4v eivätkä ole kumpikaan hajoamassa. HP tekee oikein hyviä työläppäreitä.

        Ammatikseni ko. laitteiden kanssa toimin ja voin sanoa, että etpä vääremmässä voisi olla. Lisäksi kun olet ostanut todennäköisesti halvan Fujitsun, niin se ei taida edes olla Fujitsu, vaan ainoastaan Fujitsu brändätty malli.
        FS:t ovat kestäneet todella hyvin, jopa liiankin hyvin....
        Sellaista kannettavaa, joka olisi oikeasti "kestävä" ei ole tehtykään. Kaikki ne jossain vaiheessa menevät rikki, varsinkin jos niitä kannetaan mukana paljon. Se, mihin itse sijoittaisin, on TAKUU! Joihinkin koneisiin saa aika pienellä rahalla lisätakuun ja se kannattaa. Myös 2v takuu on jo ihan ok.


      • piippaadaa
        M-Kar kirjoitti:

        Älä nyt valheita selitä. Vanhemmillani on molemmilla HP:t, toinen kestänyt 5v ja toinen 4v eivätkä ole kumpikaan hajoamassa. HP tekee oikein hyviä työläppäreitä.

        Meilläki HP:n kanssa ongelmia takuuajan jälkeen..!!

        Packard Bell toiminut sitävastoin hyvin.. ainakin vielä :D


      • piippaadaa kirjoitti:

        Meilläki HP:n kanssa ongelmia takuuajan jälkeen..!!

        Packard Bell toiminut sitävastoin hyvin.. ainakin vielä :D

        Oliko lelusarjaa vai työkone?


      • kjgjddggu

        MITEN KREIKAN LAINAPAKETTI LIITTYY KANNETTAVIIN TIETOKONEISIIN, ETTÄ VOITKO KERTOA?


      • FS

        Jepjep, ihan asiaa, muttei kuulu tälle foorumille. Täällä käsitellään ihan muuta eli tietsikan kestoa


      • Tässä jotain vinkkiä

        Olen vain hyvää kuullut HP:sta. Oma HP on vasta 2 vuotta vanha, mutta mulla on takuulaajennuksen myötä vielä vuosi takuuta jäljellä. Ei ole tarvinnut käyttää. DVD asema oli puoli vuotta sökönä, mutta vika korjaantui kun kiinnitin kännykän tietokoneeseen. Siellä oli kai joku virtapiikki. Bluetooth ei ole toiminut, en tiedä onko edes sitä koneessa, mutta ominaisuus listassa lukee Bluetoothin kohdalla N/A. En tosin koskaan käytä Bluetoothia, se vie kännykässä paljon virtaa ja USB:n kautta pääsee järjestelemään micro-SD muistikortin kansioita.

        Mun HP on 17 tuumainen Pavilion dv9888eo. AMD Turion 64x2, Nvidia GeForce 8400M GS, Vista käyttöjärjestelmä, en ole viitsinut vaihtaa Windows 7:aan, koska en jatkuvasti viitsi opetella uutta käyttöjärjestelmää läpi. Acer on kyllä aika samalla viivalla mitä HP, hieman matalammalla, mutta mitä minä olen Aceria nähnyt niin mun mielestä siinä on parempi tuo hiirialusta/ mikä lie juttu mitä HP:ssa. Tuttuni Acerissa ei ollut vikoja ennen kuin koirat pudottivat sen. Siinä Acerissa on Intel prosessori, eikä se lämpene samalla tavalla mitä AMD.

        Miniläppärissä on jumalattoman pieni ruutu, ja kaikki näyttää sen mukaisesti pieneltä. Tuttuni tutulla on sellainen ja hän ei pitänyt niistä. Tosin se on halpa ja kyllä se matkalla on varmasti kätevä internettiin ja sähköpostia varten.

        Jos katsot elokuvia, koneen on oltava silloin nopea. (siis suoratoistona netin kautta) Kaikissa koneissa on USB:t, TV-yhteydestä en voi sanoa mitään, tiedän sen että erikseen koneeseen voi hankkia Digi-tv antennin ja systeemin, mutta voi olla sisäänrakennettuja. Mulla on HDMI portti on ExpressCard korttipaikka, Muistikortinlukija 5in1, on joku 1394 portti, S-Video, Laajennusportti 3 sekä RJ-porttejakin 2, enkä mitään noista tarvitse. HDMI johto löytyy, samoin USB johtoja. Kone maksoi uutena 799€

        Enää kannettavissa on joko DVD asemia, Optisia asemia tai Blueray asemia. Mulla on Optinen asema, jossa on LightSribe, ostan LightSribe CD levyjä, joiden CD-leyjen päälipuoliin voi polttaa tekstiä ja kuvia, kylläkin vain mustavalkoisena. Muttei tarvitse kirjoitella CD/DVD tusseilla. Mulla olisi koneella aika monta vuorokautta musiikkia (olisiko lähemmäs 80 tuntia), ellen olisi hankkinut ulkoista kovalevyä. 1 teran sähköllä toimiva kovalevy maksoi satasen pintaan kun ostin sen. Kun koneella ei ole paljon tiedostoja sisällä, se toimii nopeammin. On mulla nytkin paljon musiikkia ja tiedostoja koneella, mutta Internet sivut toimivat heti kun avaa. Koneen käynnistyminen kyllä kestää sellaista 5-7 minuuttia, mutta mulla on joka ilta kone auki. Mulla maksoi tuo takuulaajennus tuolloin 110€, muttei ole tarvinnut käyttää. Se on sellainen että jos kone hajoaa, tulevat HP:n miehet noutamaan koneen kotiovelta, korjaavat ja palauttavat kotiovelle.

        Nettinä mulla on 4MB/512kbps nopea laajakaista, WLANilla eli langattomasti kone on yhteydessä tukiasemaan. Aluksi mulla oli Mokkula hitaimmalla nopeudella, mutta Skype-puhelut olivat niin huonoja että otin kunnon laajakaistan. Tosin mulla auttoi mokkulan nopeuteen jatko-usb johto, jonka avulla laitin mokkulan ikkunasta ulos. Toimi sen verran nopeammin että videopuhelutkin menivät läpi heikkolaatuisina. Toisaalta asun taajaman ulkopuolella, lähimpään taajamaan on reilu kilometri linnuntietä, joten aika hyvä verkko on koska noinkin hyvin toimi. WLAN on nopea, tosin asunnon seinät haittaavat sitä, mutta esim. viime kesänä käytin tietokonetta ulkona ja ADSL modeemin ja kannettavan välillä oli 25-30 metriä matkaa. Ikkuna oli auki, muuten ei olisi toiminut, mutta toimi sen verran hyvin että skype puhelut meni häiriöittä läpi.

        Koneen käyttömukavuuteen vaikuttaa tiedostojen määrä koneessa ja paljonko konetta käyttää. Myös päivitykset olisi hyvä pitää kunnossa. HP:lla on omat koneen päivitykset käytössä, Acerista en tiedä. Joku viisaampi voi valistaa siitä perään. Hyvä virusturva on tärkeä. Mulla on Norton Internet Security. Nyt koitan vanhassa tietokoneessa ilmaista Avast! -virustorjuntaa. Saman kokoinen mitä Norton, mutta ilmainen. Ei vaikuttanut huonolta näin aluksi. Mutta koska sillä koneella ei ole enää väliä, uskallan testata eri ratkaisuja sillä. Miniläppäri on kyllä itselläkin ajatuksessa, ADSL:n viereen. Mutta pelkästään Skypeä ja kalenteria varten, lankapuhelinkin on ADSL:n vieressä, niin saisin kaikki aikataulut keskitettyä ja jaettua siitä muihin laitteisiin (kännykät, tietokone, taskukalenteri ym.)


      • _qwerty_
        joooopajoooooo kirjoitti:

        Niin ja itsellänihän on Fujitsun kone tällä hetkellä, tosin ei läppäri, mutta hyvin toimii. Ei mitään ongelmia ja kohta 2 vuotta on yhteiseloa eletty :) Tähän mennessä kaikki ilmestyneet pelit ovat pyörineet tällä. Tätä voi myös helposti päivittää uusilla osilla, joten ei pitäisi uuden koneen hankinta tulla vielä muutamiin vuosiin eteen. Itselläni fujitsusta ihan hyvät fiilikset! En sitten niistä niiden läppäreistä tiedä, mutta nämä "kunnon koneet" ovat ihan laadukkaita!

        Itselläkään mitään valittamista Fujitsun kannettavista. Omalla koneella tulee syksyllä täyteen 5 vuotta eikä mitään ongelmaa. Tietysti pitää hieman siihen huoltoonkin keskittyä, eli pitää kone puhtaana. Varsinkin se tuuletin on hyvä puhdistaa ettei lämmöt kohoa, joka välittömästi lyhentää koneen käyttöikää.


    • pc-tuki

      Yksi vinkki koneen hankinnasta, neuvoa ei kannata ainakaan kysyä keltään pc-tukihenkilöltä, heillehän soitetaan siinä tapauksessa kun kone ei toimi, kukaan ei soittele pc-tukihenkilölle silloin kun kone toimii loistavasti!
      Ja myyjät nyt kertoo mitä sattuu!!!
      Paras tapa selvittää mikä kone on hyvä, on ottaa yhteyttä johonkin tuntemaasi tai muuten vain tietämääsi todelliseen "nörttiin"...

      • Riiviönrauta

        ...vähän siitäkin kiinni, minkä kokoisen firman pc-tuesta puhutaan. Suuressa firmassa pc-tuki varmasti tietää nimenomaan miten mikin merkki kestää ja mikä on missäkin mallissa hyvää tai huonoa...

        -Rr


    • lentokalanen

      Oma fujitsuni on myös hajoamassa alkutekijöihinsä, fyysisesti, kirjaimellisesti. Kolmisen vuotta käyttöä takana... :(
      Sen sijaan ostin kesällä rinnalle Applen Macbook Pron ja vaikka en ollut aiempi mäkkikäyttäjä niin tosi nopeasti oon tään oppinut ja koko ajan löytyy lisää hyviä puolia. Niin että suosittelen mitä lämpimimmin. Ei tilttaile ikinä. Käynnistyy ja sammuu nopeasti. Jykevä, ei irtoile ruuveja niin kuin fujitsussa :D Akku kestää edelleen monta tuntia vaikka kohta vuosi ollut jo aktiivikäytössä. Me like! Jos työhommiin en tarvitsisi PC:tä yhden ohjelmiston takia, niin luopuisin niistä heti.

      • siistiä

        Mäkkiin tottuu vi*un nopeesti, jos vaan haluaa tottua. Sitten onkin vi*usti kivempaa kuin ennen. Ei pärjää wintoys7 mäkille. Seuraavaksi hommaan ipadin äiskälle.


      • Macbook Pro on PC kone.


      • ...?...

        Mikä ohjelmisto on sellainen ettei kannettavalla toimi vaan vaatii PC:n? Vai tarkoititko ettei toimi Mac:issa vaan vaatii Windows:in?


      • Sarah84
        M-Kar kirjoitti:

        Macbook Pro on PC kone.

        Löysin tälläisen systeemin pari päivää sitten ja olen tehnyt muutaman tunnin pelaamisella jo yli 200 euroa rahaa! Klikkaa http://taitopeli.info/ ! Saat jopa 10$ ilmaista pelirahaa!


    • PalloBuu

      Jos haluaa täysvarman koneen, niin kannattaa ostaa MacBook. Hinta on 929€, eli hieman budjektisi yläpuolella, mutta se on sen arvoinen. Itselläni on nyt ensimmäinen Maccini menossa, ja en ole katunut sekuntiakaan ostostani. Tätä ennen minulla on ollut myös kaksi Fujitsu Siemensiä ja voin sanoa, että ero Macin ja PC:n välillä on melkoinen, positiivisesti Macin suuntaan.

      Tietenkin jos haluaa normi-PC:n, niin sanoisin Sony Vaio-kannettavan. HP on huonoin merkki, mitä on kohdalleni sattunut. Tässä taloudessa on myös kaksi HP:ta ja ne ovat perkeleen hitaita ja isoäänisiä. Lisäksi HP:lla on ikävä tapa lisätä omia vi*tutusohjelmiaan joka paikkaan ja ne vasta konetta hidastaakin.

      • siistiä

    • yxnörttinen

      Mun eka HP-läppäri (v.1995) on vielä appivanhemmilla käytössä "pankkikoneena" ja hyvin pelittää, mutta muuhunhan siitä ei oikeastaan ole.

      Fujitsu (v. 2005) toimii hyvin, lämpenee mutta ei kuumene - tämä oli yhdessä vaiheessa Fujien tyyppiongelma, lienevät päässeen siitä eroon.

      Nykyinen Compac (2009) (HP) toimii miten sattuu. Jumittaa ohjelmia satunnaisesti ja on välillä kohtuuttoman hidas, päivittäessään taustalla HP:n omia ohjelmia. Näppis on ala-arvoinen - näppäimet rikkoontuvat irtoavat aivan olemattomasta käytöstä.

      Kaikissa on omat ongelmat, nykyisin nää tekniset vehkeet tehdään max 3-vuoden käyttöön, mikä on egologisesti ajatellen ihan hanurista...

      • Ibm lenovo.

        vuodesta 1998 kokeilujen kautta en voi suositella kuin Sony tai Lenovo. Varahevoseksi Toshiba.
        Tällä hetkellä Lenovo on rupsuttanut 3 vuotta, ei pienintäkään ongelmaa. Kiinnitä huomio myös akun kestävyyteen, tosin se menettää tehonsa ajan myötä. Mutta kuitenkin.
        En jaksa uskoa miniläppiksiin, liian paljon liian pienessä tilassa sekunda komponentein kestää hyvä jos takuuajan.


      • kannettavaakatsellen

        eli siis uuden kannettavan hankinta harkinnassa. Itselläni on ollut HP ja hyvin on toiminut, kunnes nyt viiden vuoden jälkeen on alkanut tökkiä ohjelmien pyöritys ja nettiin kone ei enää suostu ollenkaan. Haluaisin myöskin kestävän koneen, joten HP olisi siihen hyvä (ja tuttu) ratkaisu. Myös Acerin kone meiltä löytyy kotoa ja sekin on toiminut moitteettomasti (ollut meillä 2-3v).

        Itsekin harkitsen mäkkiä, mutta koska ipod oli mulle suuri pettymys tavallisen mp3-soittimen jälkeen, en tiedä miten paljon haluan luottaa Appleen...


      • Nyt olet sekoillut konemalleissa. HP Compaqit on lelusarjan koneita. Samoin HP Pavilionit. Työkäyttöön tehdyt HP:n läppärit on Elitebookeja ja Probookeja nykyisin. Lelusarjan koneet nyt on ihan yleisesti roskaa. Etenkin HP:n lelukoneet.


      • phoneman
        M-Kar kirjoitti:

        Nyt olet sekoillut konemalleissa. HP Compaqit on lelusarjan koneita. Samoin HP Pavilionit. Työkäyttöön tehdyt HP:n läppärit on Elitebookeja ja Probookeja nykyisin. Lelusarjan koneet nyt on ihan yleisesti roskaa. Etenkin HP:n lelukoneet.

        munkin mieleste hp:n koneet on iha pikkulasten leikki tavaroita!!!!


      • kone. Compaq onkin

        vähemmän työkone mitä Pavilion. Kun sijoittaa kerran koneeseen ja ottaa takuulaajennuksen, ei tarvitse pelätä etteikö kone toimisi yli 3 vuotta. Ihmettelen miten saat näppäimet irtoamaan. Mulla ei Pavilionin kanssa ole vastaavaa ollut. Joskus joku näppäin voi jäädä pohjaan jumittamaan, jos on painanut liian kovaa sen alas, mutta että ihan irtoilevat... Omasta mielestä Fujitsun pöytäkoneet ovat kovia tekijöitä, mutta kannettavista en menisi niin takuuseen. On meinaan serkun työpaikalla pelkästään Fujitsun tietokoneita, pöytäkoneet ovat rautaa mutta tonnin kannettavat hajoilevat jatkuvasti ja menevät vaihtoon. En suosittele.


      • Mutta HP:n
        phoneman kirjoitti:

        munkin mieleste hp:n koneet on iha pikkulasten leikki tavaroita!!!!

        ohjelmistot ovat ihan heikkoja. Aina jumittavat. Kunnon ohjelmat niin kyllä HP pelaa. HP:lla on sen verran paljon malleja, että niistä löytyy toimivat koneet. Missä muuten on Elitebookeja ja Probookeja? En ole moisista kuullutkaan ennen. Kauanko niitä on valmistettu? Mulla on 2 vuotta vanha Pavillion. Ja Viihdemallin kone, toiminut moitteettomasti. Päivitykset kun pitää ajan tasalla ja tietoturva ohjelman uusii aina kun vanhenee, niin voi turvallisesti käytellä konetta. Compaqit ovatkin heikompia koneita, heikompia mitä Pavillionit. Jos pysyttäisiin vertailemassa näitä kotikäytön koneita, hintaluokkaa 500-900€ koneita. Olisi kohtuullista ettei mennä liiallisuuksiin, koska osa keskustelijoista on ihan tavallisia kotikäyttäjiä, ja joku tavallinen kotikäyttäjä voisi olla kiinnostunut tämän hintaluokan koneista.


    • Uusi kone myös vuode

      huomata, että muilla ihan samanlaisia kokemuksia FujitsuSiemensistä kuin itselläni. Toinen kovalevy jo menossa ja kone asui huollossa takuuajan. Fujitsu ei vastaa mistään ja homma ihan ympäripyöreää muutenkin. Huollossa sain kuulla, että on heille ihan tuttu juttu ja huoltomies suositteli Asus tai Acer merkkiä. Hänellä itsellään sellainen toisena koneena ja toiminut todella hyvin. Niissä kai hinta-laatusuhde parhaimmasta päästä, mutta ainakin ennen huollon takia joutui lähettämään Hollantiin =/. Se on itselleni ainakin iso miinus ko merkkien kohdalla. Huoltomies suositteli myös kaupassa kysymään yrityskoneita, ne ovat kuulemma testatuimpia ja varmempi toimisia. Mutta niinkuin joku totesi, että nillä saattaa olla "oma lehmä ojassa".

      • Yualle

        ei ainakaan kantta kannata turhanpäitten suljeksia. Muovisaranoiden voitelu tahmautuu aikaa myöten ja niistä tulee yhtä. Ei auta edes saippuointi.


      • retrostarcast
        Yualle kirjoitti:

        ei ainakaan kantta kannata turhanpäitten suljeksia. Muovisaranoiden voitelu tahmautuu aikaa myöten ja niistä tulee yhtä. Ei auta edes saippuointi.

        Kaikissa omistamissani acereissa (6 kpl) on ollut metallisaranat mutta muovia niissä on kaikissa suojana pölyltä. Acerit on ihan hyviä kunhan poistaa kaikki ohjelmat mitä sinne on tunkattu mukaan. Sama pätee varmaan myös muihin halpamerkkeihin. Ja sen verran että saippuahan on liukkaan tuntuista mutta tarkoitettu rasvan poistamiseen. Kuka ääliö siis menee saranoita saippuoimaan. Se kaiken lisäksi kuivuu saranoihin. Jos yhdenkin muovisaraisen läppärin löydät niin olet kyllä aika haka.

        Aloittajalle: Jos hp:ta mietit niin ei se acer ainakaan huonompi ole kunhan tietää mitä tekee. Akuista kannattaa sen verran opiskella että miten ne saa pitämään kapasiteettinsa pidempään. Akku kestoltaan ja Työkäyttöön sopivat myös lenovot ja sonyt erinomaisesti. Mitään erityisiä mediacentereitä ei kannata harkita koska kevyemmät ohjelmat hoitavat samat asiat paremmin.


      • läppäri masa

        koneessa Fujitsun tekemä levy? Jos ei, niin miksi se olisi Fujitsun vika? Ennemmin epäilen käyttöäsi. Näitä tietäjiä tuntuu löytyvän ja silti vain ei tunnu olevan mitään tietoa.
        Koneita käytetään ja käsitellään monesti tosi väärin. Nostellaan ja kannetaan yhdestä kulmasta, lyödään kantta vauhdilla kiinni ja ei odoteta, että kone sammuu/menee hibernateen. Varmasti hajoaa. Pidetään aina latauksessa ja sitten ihmetellään kun akku on kohta kaput. Otetaan kylmästä autosta pakkasella ja täräytetään virrat päälle ja ihmetellään miten paskaa tavaraa joku myy. Ostellaan muisteja ja lätkitään niitä koneeseen ymmärtämättä staattisen sähkön vaikutuksia. Juu, koneet ne huonoja on.... Toki osa koneista on mutta kyllä suuri osa vähän halvimmasta hiinasta ylöspäin ovat ihan hyviä patoja. Halvin on halvin. Se on monesti jonkun yhden merkin kone, johon lyödään päälle aina tarvittavan firman leima. Mulla on 2 konetta itsellä: FS joka on 4v ja työkäytössä eikä mitään vikaa ole koskaan ollut ja sitten tää Dell d600 vuodelta kilpi ja miekka ja nyt on pieniä murheita alkanut vasta ilmaantumaan. Noi on ne merkit joita suosittelen. Delliin saa vielä 3v takuun, FS:ssä ainakin ennen on ollut 2v vakiona.


    • Erittele mahdollisimman tarkasti mitä koneella olisi tarkoitus tehdä. Ennen ei voi suositella mitään. Tarvitset konetta ainakin tekstinkäsittelyyn, mutta entäs nämä leffat sitten? Onko ne Blu-ray, DVD, vaiko kiintolevylle siirrettyjä videoita? Entä mikä on tv-yhteys? Mitä verkkopalveluita käytät? Pelataanko koneella mitä pelejä?

      Mahdollisimman tarkka selvitys. Ellei koneen käyttötarkoituksia tarkalleen tiedä niin ei voi mitään merkkejä huudella koska se olisi vain jotain merkkifanittamista ilman tietoa siitä, sopiiko se edes käyttötarkoituksiin.

    • pc huoltaja.

      Fujitsun läppäreitä hajoittaa usein ylikuumeneminen, joka johtuu kun jäähdytysrivat ovat tukossa. Kun pitää ne puhtaina, ei ongelmia ole. Joissakin fujitsun malleissa jäähdytys on herkkä tukkeutumaan, eikä ulkopuolinen imurointi tms. auta irroittamaan kunnolla kaikkea pölyä sisältä. Siksi kannattaa viedä kone huoltoon esim. vuoden välein jossa kone puretaan ja putsataan. Fujitsun läppäreissä siis ei ole mitään kunnon tyyppivikoja, kuten HP:n tietyissä malleissa. Acerit on halpiskamaa ja halvimmat hyvin äänekkäitä, joten en niitäkään erityisesti suosittele.

      summasummarum: Jos haluat laatua, osta Lenovo

      • *******

        On ollut jo kaksi vuotta fujitsu käytössä, ei mitään ongelmia, tosin kesähelteellä lämpeni kun sylissä pidin ei muuta. Toimii ja on ihan tarpeeksi nopea, työpaikoilla on hitaammat koneet, vaikkei edes läppäreitä ole.


      • toimii edelleen..

        Toshiba ollut käytössä n. 5 vuotta kerran on mennyt kiintolevy. Hankinta hinta tuolloin aikanaan oli melko kova n. 1000,- mutta kannatti maksaa:)


      • ttuiio
        toimii edelleen.. kirjoitti:

        Toshiba ollut käytössä n. 5 vuotta kerran on mennyt kiintolevy. Hankinta hinta tuolloin aikanaan oli melko kova n. 1000,- mutta kannatti maksaa:)

        ollut kone 3,5 vuotta joka kerta kun avaan toshiba register remanin lakkaa toimimasta, en tiedä mikä se on ,mutta kone toimii hyvin.
        edellinen fujitsu ei ollut yhtään päivää kunnossa ,tosin ei tämäkään kone ,mutta ei ole tarvinnut korjaajaa


      • toshibisti
        toimii edelleen.. kirjoitti:

        Toshiba ollut käytössä n. 5 vuotta kerran on mennyt kiintolevy. Hankinta hinta tuolloin aikanaan oli melko kova n. 1000,- mutta kannatti maksaa:)

        Voisi olla minun viestini! Saman ikäinen Toshiba, kerran mennyt kiintolevy. Muuten pelittänyt erinomaisesti, ja niin miellyttävä käyttää kuin nyt PC voi vanhasta mäkististä olla. Käyttö kevyttä ammattikäyttöä eli freelance-toimittajan työkalu. Uskallan kyllä suositella muillekin, tosin uudempien Toshiban vehkeiden tasosta ei ole kokemusta.


      • läppäri-masa

        tukkeentuminen särkee myös muitakin merkkejä. 90% päivittäin avaamistani eri merkkisistä laitteista on kuin joku olisi sinne laittanut turkin sissään.
        Uusissa Fujitsuissa on sellainen suodatin, joka mallista riippuen lähtee joko ruuveilla tai sormella pois ja sen voi putsata. Lenovon laatu taas mielestäni on laskenut hurjasti siitä mitä se oli IBM:n aikaan, joten en kyllä yhdy mielipiteeseesi sen erityisestä laadusta...


    • 4v Tyytyväinen naine

      JL-center Oy:ltä tai
      http://www.jlcenter.fi
      tai vaistaavasti Scemo Oy
      http://www.scemo.fi

      Itse olen ostanut itselle Scemolta käytetyn IBM T43 läppärin ja edelleen toimii ongelmitta. Pojat on myös tehneet hyvää työtä koneen käytön koulutuksen kanssa ja tulleet nopeasti paikalle säätämään jos olen koneen jotenkin sotkenut. Pakko sanoa että täällä kyllä ylläpito toimii ja sen mistä maksaa ja joskus tuntuu että jopa enemmänkin. Eipä tee mieli soitella Helpsonille tai muille. Oman kokemukseni kautta näillä on tähän mennessä paras hinta/laatusuhde.

      • Tosh. kone

        Toshiba Satellite käytössä 2v.2kk ja olen ollut tyytyväinen. Tietokone nörtti ystäväni mielestä tämä on hyvä. Maksoi noin 700 silloin.


      • rakennustyöntekijä

        Jos hyvää ja p*rkeleen kestävää konetta haluat niin sitten suosittelen samaa minkä itse olen muinoin hankkinut tältä edellisen postin mainitsemasta Scemo Oy tyypeiltä. Ostin vuosi takaperin käytetyn panasonic toughbookin työkoneeksi. Kalliilta se tuntui, mutta eipä tuo ole hajonnut vielä työmaakäytössä.
        Konetta oon käyttäny ulkona sateessa ja pari kertaa oon siihen onnistunut kahvitkin kaatamaan pitkin näpistä parakissa. Hanan alle vaan kone pesuun :) putoillut tuon on kanssa jokusen kerran ja edelleen mennään. Tuntuu siltä että tuo värkki kestäisi vaikka betonimyllyssä pyörimistä :D Kotikäytössä perheelläni on scemolta muinoin hankittuja lenovon koneita (Lenovo sama asia kun ibm).

        Kannattaa kysyä näiltä jätkiltä mitä niillä on tarjolla. Niillä ei ole verkkokauppaa, mutta myyvät kyllä läppäreitä kun kysyy http://www.scemo.fi Palvelu ja hintataso on mielestäni erinomainen. Yhdyn edellisen kirjoittajan mielipiteeseen aivan täysin palvelun osalta.
        Pojat sijaitsee Tampereella, mutta hyvin on tänne Hämeenkyröön asti tulleet tyttären sotkemaa konetta korjaamaan.


    • töissähpnkanssa

      Tällä hetkellä työkäytössä tuollainen HP:n ~365€ perusläppäri, hyvin tää on ainakin pelittäny. Ikääkin taitaa olla noin puoltoista vuotta mutta ollut kylläkin suht rauhallisessa käytössä. Suosittelen jos ei tarvetta ihme specseihin ole!

    • Fujitsuasiantuntija

      Fujitsujen lämpöongelmien takana on 9/10:stä käyttäjä itse. Koneen jäähdytysjärjestelmä
      on lähes aina totaalisen tukkeessa kuiduista ja karvoista ja siksi lämpötilat nouset tappiin. Toinen syy on käyttää konetta polvien päällä tai pehmeällä alustalla esim. sängyssä. Jäähdytys estyy ja kone ei tätä kauaa siedä. Koneiden pohjassa on varoitus tästä. Nämä koskevat kaikkia konemerkkejä.

      Muutamien mallien biosien kanssa on ollut ongelmia, mutta fujitsun nettisivuilta löytyy ohjeistus ja
      päivitykset tähän ongelmaan. Fujitsu on luvannut kaikkiin koneisiin kahden vuoden takuun. Myös niihin
      joiden vuoden mittainen takuu on jo umpeutunut.

      • Hyvä.

        on hyvä kone. Gigantista ostettu.2v takuu ja huolto pelaa. Suosittelen.


      • Tos,,a!
        Hyvä. kirjoitti:

        on hyvä kone. Gigantista ostettu.2v takuu ja huolto pelaa. Suosittelen.

        Mulla on sama tilanne ja hyvät kokemukset.


      • känny vs.läppäri?
        Hyvä. kirjoitti:

        on hyvä kone. Gigantista ostettu.2v takuu ja huolto pelaa. Suosittelen.

        Kaverilla kansToshiba ja on tyytyväinen koneeseen. Mulla Fujitsu Siemens ja lokakuussa soppari päättyy. On pelannut tähän saakka hyvin, mutta entä sen jälkeen (takuuaika ummessa)? Sen tiesän, että nettitikku option 255:ttä ei voi päivittää= toiminta loppuu,. Tuolloin on hankittava uusi nettitikku, ehä uusi läppärikin. E nyt välttämättä halua sitä. No mulla on kaksi kännyä, jotka ovat nopeampia, kuin tää läppäri. Näyttö on toki pienenpi kuin tässä.


    • Vilkastus76

      Terve!

      Suosittelen Sony msx hit bit laitetta, jota mahdollista myöskin kantaa.

      Hinnat vaihtelee kovin, mutta ihan kohtuu hintaisesti nittä saa.

    • sgdfgf

      En myöskään todellakaan suosittele HP:tä :D Acer jos kerran kannettava pitää olla

      • thunderer

        Macbook se olla pitää! En ole parempaa nähnyt vielä!

        apple.fi


    • lenovo

      Noista yks ainoo vaihtoehto eli lenovo

    • 3 sylinteriä

      Jos haluaa luotettavaa konetta niin kannattaa ostaa kone, jossa on kannettaville tietokoneille tarkoitetut intelin sisuskalut näytönohjaimineen sekä oikea kannettavalle tietokoneelle tarkoitettu prosessori.

      Lenovo (entinen IBM) on yksi hyvä valmistaja, jolta saa yllä oleviin spekseihin sopivaa kestävää konetta.

      • kaizaz

        saattaa olla paljon hitaampi, kuin kannettava laajakaistalla. Acer on hyvä ja ergonominen.


    • hallooooo

      Sony, Lenovo
      Itse ajattelin ostaa käytettynä vanhan Leasing koneen Sony tai Lenovo noin 1.5 vuotta vanhan!
      hinta 200-350 euroa ..
      Hyvä paikka ostaa esim tietokoneliikkeestä suoraan tai katsoa netistä!
      edellinen läppäri ostin samalla periaatteella ja 2 vuotta noin kesti..ilman ongelmitta :)

    • Peter_Pan78

      Teen asiat yksinkertaiseksi ja listaan hyvät ja huonot valmistajat
      Hyvät:
      Dell
      Sony
      Samsung
      Lenovo
      Apple
      Asus
      Fujitsu (vain tietyt mallit)

      Huonot:
      Acer
      HP
      Fujitsu (vain tietyt mallit)

      Ei kokemusta:
      Nokia
      Panasonic


      Hyvistä mainittakoon Asuksen tuotantolinjoilta tulee laatutuotteita mutta aina voi olla joukossa ns. maanantaikappaleita kuin muiltakin valmistajilta. Applen tuotteissa on havaittu ylikuumenemisongelmia.
      Lenovon tuotemerkki herättää ehkä joillakin epäilyksiä kun kuulee, että kyseessä on kiinalaisvalmistaja mutta oikeasti ne on IBM:n läppäreitä jotka Lenovo aikoinaan osti. Mutta testeissä niiden todettu olevan varsin laadukkaita vaikka ei muotoiluun olla tehtykkään mitään muutoksia. Ei siis ihme, että moni yritys päätyy hankkimaan työntekijöilleen Lenovon läppärit.

      • I_Know

        ja kestävä on Acerin läppäri. HP ei kestä kauaa kun rupeaa jo temppuilemaan. Ittellä ollu acerin kone ny kohta vuoden eikä ole kertaakaan hajonnut, sammunut, tai mitään muutakaan ylimääräistä, ja vaivaset 450 euroo kun tuhlaa niin kyllä kannattaa.


      • paljonpuhuttunörtti

        Olen pitkälti samoilla linjoilla. pienin lisäyksin

        Hyvät:
        Dell puhtaasti työkonemerkki
        Sony ylihinnoiteltu mutta laadukas
        Samsung uusi merkki läppäreissä saattaa olla hyväkin, varauksin. Miniläppäreissä mainetta.
        Lenovo Tosiaan IBM uusissa kuorissa laadukas
        Apple laadukas kokonaisuus mutta työntekoon sopii oikeastaan vain graafiselle alalle.
        Asus Hyvää edullisesti, akkukeston edelläkävijä.
        Fujitsu (vain tietyt mallit) hieman kaksijakoinen merkki, hyviä malleja löytyy mutta myös huonoja.
        Acer Ihan päteviä laitteita kunhan miettii mitä haluaa ja jättää ne halvimmat tuonne huonojen kategoriaan.
        Panasonic Toughbookit ovat parasta mitä kannettavista löytyy mutta ne maksaa ja paljon. SA-INT käyttää näitä kentällä.

        Huonot:
        Acer Ne halvimmat.
        HP Tekee kaikenlaisia koneita ja ne halvimmat koittaa olla kaikkea samaan aikaan joka ei ole hyvä asia.
        Fujitsu (vain tietyt mallit) ne huonot mallit.

        Ei kokemusta:
        Nokia Ei kokemusta ja vain se yksi tuotos vasta tullut ulos. Brändi maksaa aivan liikaa kuten puhelimissakin.


    • talvi87

      ...Se on aivan hanurista!!! Siskollani ollut pian vuoden ja tänä aikana ollut huollossa ainakin kolme kertaa.. Netti tökkii, Joko ei käynnisty tai sammu kunnolla ja päivitykset epäonnistuu usein!!!

      Itselläni ollut HP pari vuotta ja hyvät kokemukset on :) Käytän läppäriä surffailuun, elokuvien katsomiseen ja musiikin kuunteluun.. Se on huono juttu niinkuin moni on maininnut jotain ihme päivityksiä tuppaa tulemaan välillä mutta olen niistä selvinnyt...

      Itse epäilen miniläppäreitä, tosi pieni näyttö Hmm -> epämiellyttävä varmasti elokuvia katsottaessa..

      • Think&Sink

        Lenovo tai nykyisin vielä IBM-brändätty ThinkPad voi olla monelle riittävä hankinta. CruzBroker antaa 6 kk takuun ja sijaitsee mm. Petikossa Vantaalla Espoon kainalossa.


      • et koneen vika

        jos netti tökkii. Koneen käynnistyminen ja sammuminen kylläkin. Netti jos tökkii, ni sillon on kyllä liittymässä se vika (ehkä sivuilla käyttäjiä paljon, nopeus hidas jne.). Se minkä merkkinen kone on, ni ei todellakaan vaikuta nettiin ja netin toimintaan. Ainaskaan minä en oo huomannu sellasta. Sen oon huomanu, et sillo tökkii, jos on esimerkiks mokkula tai nopeus muuten hidas. Itselläni nopeus on 8 meganen ja ei töki, kun tosi tosi harvoin. Erimerkkisiä koneitakin on ollut. Tällä hetkellä Acer (pöytäkone) ja toimii mainiosti :).


    • osta HP:tä

      Meillä Toshiba ja tyttärellä Acer ja tyytyväisiä ollaan oltu. Toimii hyvin. Pöytäkoneista meillä toinen HP ja toinen Acer..HP ollut huollettavana viimeisen 2 vuoden aikana 3 kertaa. Ennen läppärin hankkimista kyseltiin ympäriinsä, et mikä kannattaisi ostaa...kukaan ei suositellut HP:tä ja sitä emme olisi ostaneetkaan, koska pöytäkoneesta jo saimme kokemusta, et ei oo hyvä. Itse toki teet valintasi.

      • eivät ole hyviä.

        Mutta kannettavien osalta on toinen juttu. En kyllä ostaisi Compaq mallia, Pavilion tai joku muu HP sen olla pitää. Acer on kyllä myös hyvä, mutta niissä ei ole niin laadukkaita DVD asemia mitä HP:ssa. Yleensä jos ostaa saman hintaluokan Acerin ja vertaa sitä saman hintaiseen HP:een, on HP:ssä paremmat ominaisuudet mitä Acerissa. Toshibasta en tiedä, monet muut sen merkin valmistamat laitteet ovat olleet täysiä susia. Sony olisi mua eniten kiinnostava laite, koska sen osaaminen DVD-soitin valmistajana ja Stereolaitteiden äänenlaatu ja toimivuus on ollut hyvä. Miksei tietokoneetkin?


    • tietokoneasentaja

      Hei Minikö!

      En tiedä tarkkaan mikä tilanne sinulla oli vanhojen koneiden kanssa, mutta ylikuumeneminen johtuu yleensä prosessorin tuulettimesta. Tuuletin kestää yleensä merkistä riippumatta noin 2 vuotta ja jos kestää enemmän, niin saa olla onnellinen. Minulla on itsellä HP ja Fujitsu-Siemens, molemmat ovat olleet todella hyviä, mutta pakko sanoa että HP:lla on vähän laatuongelmia tällä hetkellä. Olen tietokoneasentaja ja miniläppäriä en kyllä ostaisi kunnon työntekoon, mielummin sitten pienikokoinen läppäri.

      Jos haluat hinta-laatu suhteelta hyvän läppärin, niin hyvä sääntö on sellainen, että ei kannata ostaa kalleinta eikä halvinta, vaan hieman siitä keskitason yläpuolelta. Ulkopuolinen kovalevy voisi olla kova sana sinulle, voisit tallentaa sinne videot ja musiikit niin kone ei hidastu.

      • Jos olisit, et suoltaisi tuollaista paskapuhetta.


    • jos kestää

      Minulla on Asus halpisläppäri nyt 4 tai 5 vuotta vanha. Se on aina auki ja sillä rumpataan pelejä yms. Kuukausi sitten irtosi yksi nuolinäppäin mutta muuta vikaa ei ole ollut.
      Toinen läppärini, vanha IBM jossa on vielä Win 98 on kaiket kesät rynkyttävässä veneessä ja toimii edelleen.

    • ex.sisäl.oksentaja

      Eikö suomi24 sivuston sisällönkirjoittaja enempää tiedä läppäreistä? Vaikka melko hyvin tuon avauskysymyksesi osasit muotoilla niin, että vähän jokainen pääsee vastaamaan...:)

    • FUJITSU!!

      Vaikka täällä haukututaaan fujitsua, niin itsellä pelittänyt oma siementäjä TODELLA HYVIN(maksoi jotain 1000€ luokkaa)! ei mitään vikaa!
      Kuullut kyllä paljon huonoa noista fujitsu siemenseistä (ylikuumennus ymym.) mutta taitaa olla myös käyttäjissä vika! eli ei katota yhtään mitä se kone pitää esim sisällään.(viruksia tai muuta paskaa jotka vie tilaa ja hidastavat konetta) ja nämä jolla on koneet sammuilllu niin ootteko koskaa n puhdistanut niitä koneita? tahtoo nuo fujitsut meinaan kerää tonne tuulettimeen tota pölyä niin perkeleesti (1vuoden välein ottanut semmosen pölykasan tuolta tuulettimesta pois.!) vaikuttaa hirveesti koneen nopeuteen! ei ihme jos sammuu kun ei saa kone happea! Mut joo, POJOT FUJITSuLLE täältä :)

    • kgdlsuperjklsdgj

      Osta vaan läppäreitä vino pino, mutta halpaa, hyvää, kestävää jne... on turha mahduttaa samaan pakettiin. Ota vaan läppäri tai peräti miniläppäri, niin saat ainakin "halvan"! Mistään muusta en menisi takuuseen. Hanki kunnollinen pöytäkone ja siltikin voi joutua pettymään koskapa mikään ei ole enää niin kuin ennen. Hinnat on romahtaneet ja niin myös laatu. Joo, ja kehitys menee semmoista haipakkaa eteenpäin että muutamassa vuodessa kone kuin kone on Aatamin aikainen antiikkihärveli.

      • rrrrrr,l

        läppäreissä, nyt tämä uusi läppärini tuntuu samalta hiukan kuin,niin kuin paino suhteuttuna kompaktiin kokoon ei ole siis lyijyn painoa enää ja kun ottaa reunasta kiini ja nostaa ilman voi tuntea seinän ja moottorin" välillä,kuten pöytäkoneissakin


    • Toshiba Satellite A5

      Tietokoneen tyyppi Kannettava
      muistikapasiteetti 500
      Kovalevyn tyyppi Hard Disk Drive
      RAM muisti 6144 MT
      Käyttöjärjestelmä Windows 7 Home Premium
      Intel Centrino teknologia Ei
      Media Center Edition Ei
      Kellotaajuus 2130 MHz
      Näyttö
      Sulje ikkuna
      Näytön koko tuumissa

      Näytön koko ilmoitetaan ruudun halkaisijana tuumissa.
      element_help_Näytön koko tuumissa Näytön koko tuumissa 16
      Resoluutio WXGA
      Ominaisuudet
      Kiinnitetty videokortti Ei
      Integroitu TV-kortti Ei
      Integroitu webcam Kyllä
      DVD poltin Blu-ray Writer
      Kaukosäädin Ei
      Sormenjäljen lukija Ei
      Kuvasuhde 16:9
      Prosessori
      Prosessorin merkki Intel
      Chipsetin merkki Intel
      Prosessorien määrä 2
      Näytönohjain
      GPU merkki nVidia
      Liitettävyys
      Wireless LAN Kyllä
      Bluetooth Kyllä
      TV ulostulo Ei
      Paino ja mitat
      Korkeus cm 3.6 cm
      Sulje ikkuna
      Paino

      Kiloina, ilman pakkausmateriaalia.
      element_help_Paino Paino 2.76 kg
      Muu
      LED tv Ei

    • Neuvosta kiitollinen

      Minulla on HP:een kone ollut melkein 2 vuotta. Sitten akku simahti kokonaan. Aina olen kuullut huonoja uutisia HP:stä. Tiedä sitten mikä on hyvä kone. Uutta akkua ostaessa sain mielestäni hyvän neuvon. Piuhan päässä ollessa akkua ei kannata pitää latauksessa vaan ladata se silloin kun sitä tarvitsee. Tätä neuvoa ei kuulemma tiedä 98% käyttäjistä. Suosituksesta ostin myös telineen jossa on tuuletin, ettei kone makaa pöydällä. Kone kuumeni aikaisemmin aika paljon.

      • ja akku toimii

        loistavasti. Ei ole ollut mitään vikoja. Mulla on kone auki joka ilta ja joka ilta laitan koneen virtajohdon nokkaan, että akku lataantuu täyteen. Akku menettää tietokoneessa nopeammin tehonsa kun se lataa ja tyhjenee jatkuvasti. Kännyköissä taas jatkuva lataus heikentää puhelimen akkua. Varmaan tuokin toimii että akun lataa silloin kuin sitä tarvitsee, mutta jos ajattelen kokemuksia porakoneiden akuista, niin tyhjänä harvoin käytetty akku menee huonoksi sen vuoksi, ettei siinä ole varausta. En voi sanoa onko tuo näin tietokoneiden osalta, mutta oman koneeni akku ei ole heikentynyt radikaalisti, ja sen toiminta on akkutestauksen mukaan hyvä, mikä onkin ihan normaalia 2 vuotiselle koneelle. Eikä kuluvat osat ole ikuisia.

        oman koneen tuuletin toimii hyvin vielä, kannan konetta päivittäin ja käytän konetta päivittäin 3-9 tuntia. Jos siis tuo pitää paikkaansa niin oli hyvä että otin takuulaajennuksen 3:ksi vuodeksi. Tuo teline voi olla ihan toimiva. itse tein tietokonepöydälle sellaisen jutun että tein porasin tietokoneen alta pöydän täyteen reikiä. Samalla voin käyttää pöytää kynätelineenä tietokoneen vieressä. Pöydän etuosaa jätin sen verran poraamatta että on hyvä kirjoittaa. Mutta välillä kone on tasaisella lastulevy pöydällä, pöydän paksuus on vajaat neljä senttiä ja koneen tuulettimen alta kun koittaa niin pöytälevy on aivan lämmin. Nettiä selatessa tuuletin on aika rauhassa, mutta videoita katsoessa se kyllä käy välillä täysillä kieroksilla.


    • X40-omistaja

      Lenovo ThinkPad, T- tai X-sarja. Jos kerran olet tottunut Lenovon näppäimistöön, et koskaan halua käyttää mitään muuta.
      Itselläni on IBM ThinkPad X40 ja entisellä työpaikalla oli T60, on aika h*ton ärsyttävä kirjoittaa nykyisellä työkannettavalla joka on tällainen HP EliteBook, muuten sama hintaluokka kuin T-sarja.

      • jerrrrp

        puhetta. Macbook 2 vuotta eikä ongelman ongelmaa koko aikana...


      • jes66
        jerrrrp kirjoitti:

        puhetta. Macbook 2 vuotta eikä ongelman ongelmaa koko aikana...

        minulla ollut vuodesta 2005,ei pienintäkään ongelmaa,toimiin huippu hyvin edeleen!


      • X40 rulaa

        x40 on huippukone. Näppäimistö ja tappihiiri. Tohon kun tottuu, ei paluuta ole. Itsellä viel vähän viilattu versio Kinspecin 32 gigan SSD-levyllä ja Nlitellä kutistetulla XP:llä. Liputan IBM/Lenovon Thinkpad koneita. Vähän viritellyt tuttavavien ja sukulaisten läppäreitä. Sitä Acer-Hp-Fujitsu-siemens roskaa. Mut kun Gigantista tms. sai halvalla...sen huomaa laatuläppärin, vieläpä vanhan semmoisen jälkeen. Et mee pahasti pieleen, jos ostat läppärin mikä on musta, ruma ja ei kiillä. Oot ostanut silloin Thinkpadin...


    • Tietämyskone.

      Nykyään on aivan sama,minkä merkkistä konetta ostaa,komponentit ovat valmistettu samoissa tehtaissa. Hinta / laatu on,mitä on,mutta aina kannattaa katsoa ensin,mitä takuita valmistaja antaa.Toshiba sinänsä ohjelmiston kanssa hyvä valinta,levyt tulevat mukaan,muut taitavat olla ilman ohjelmistolevyjä.Männäviikolla ostin Packard Bell Easynote LJ 65 alle 600,ja on led/hd/HDMI ja Win 7.Hinta/laatu kohdallaan.3 kpl DVD levyjä piti ostaa mukaan ja tehdä varmuuskopio käyttöjärjestelmästä. Ei muuta kuin osta ja asenna,asenna,päivitä.

      • kjhgcvbnm

        Ei ne komponentit yksistään tee sitä laatua. Toyotankin uskottavuus on kärsinyt, kun sitä valmistetaan missä sattuu. Toisaalta on kyllä kysymys myös jenkkien propagandasta.


    • seuraavaks aple

      Kaikki mitä olet acerista kuullut pitää varmasti paikkansa. Alle kaksi vuotta vanha ja kirjaimet irtoilee, läpän sarana poikki ja akun kesto surkea.

    • LiveCity2010

      Jos et ole vielä löytänyt sopivaa, niin minulla on uusi HP Pavilion DV7-3197eo, tehtaan paketissa. Hintaa 850e.

      • Ja toimii!

        Itsellä ollu jo n. 4,5v kannettava PB eikä mitään hajoamisen merkkejä. Kone on ku uus..


      • TS
        Ja toimii! kirjoitti:

        Itsellä ollu jo n. 4,5v kannettava PB eikä mitään hajoamisen merkkejä. Kone on ku uus..

        ...noi Asuksen koneet? Ainakin komponenttipuolella pitkä kokemus. Itse aattelin seuraavaksi kokeilla FS:n jälkeen sellasta...toki FS jo kolme vuotta vanha ja vieläkin pelittää hyvin, varsinkin kun asensin tähän Windows 7:n.


      • läppäri m
        TS kirjoitti:

        ...noi Asuksen koneet? Ainakin komponenttipuolella pitkä kokemus. Itse aattelin seuraavaksi kokeilla FS:n jälkeen sellasta...toki FS jo kolme vuotta vanha ja vieläkin pelittää hyvin, varsinkin kun asensin tähän Windows 7:n.

        Paljon samoja osia joten merkki ei kerro todellista kestävyyttä.Pitäisi tietää mikä heikko osa joka ei kestä,mallit vaihtuu niin tulee laadussa vaihtelua ja käyttö sen kukaan valita. Mulla 500e Acer vuoden ollut normali käytösä ei ongelmia ole ollut.


      • Lenovomies
        läppäri m kirjoitti:

        Paljon samoja osia joten merkki ei kerro todellista kestävyyttä.Pitäisi tietää mikä heikko osa joka ei kestä,mallit vaihtuu niin tulee laadussa vaihtelua ja käyttö sen kukaan valita. Mulla 500e Acer vuoden ollut normali käytösä ei ongelmia ole ollut.

        Moi

        Suosittelen ehdottomasti lenovon R tai T sarjaa. Molemmat ammattikäyttöön tehtyjä raskaansarjan kannettavia joilta odotettavissa pitkään käyttöikää. T -sarjan konetta saat tuskin rikki edes pudottamalla sitä lattialle (hinnat alkaen 1300e) ja lähes samaa luokkaa on R -sarja (alkaen 800e).

        T S-arjassa vakiona kolmen vuoden takuu R -sarjaan 3v takuu laajennus maksaa muutamia kymppejä.

        T. Pitkän linjan IBM (Lenovo) käyttäjä!


    • JH
    • jos kestoa etsit

      Leffojen katselussa halvat koneet käy liian kuumana, prossu ja näyttis lujilla,virtalähteet ei alimitoitettuina kestä. HD-matsku ei edes pelitä. 700 eurolla et pitkäikäistä konetta saa. HP:ta aina haukutaan mutta mulla ainakin Elitebook 6930p on toiminut ihan hyvin, on hiljainen ja käy tosi viileänä.

      • nbvcdfghjm,

        Mitä järkeä on katsoa leffoja kannettavalla? Aika köyhä kokemus meinaan.


    • Matti Viikate

      MikroBitti lehti kertoo kaiken oleellisen kun vain osaat sitä lukea, ja vaikket osaisikaan niin silti sieltä löytyy testeistä/vertailuista vähintään hyvä ratkaisu. Turhaa huhuja tai sattumia alat uskomaan, lue faktat MikroBitistä.
      http://mattiviikate.newsvine.com/

      • SatamaJätkänPoika

        Microsoftin tuotteet rauhaan ja siirtyisin Mäcintoshiin niin minä tein enkä kadu pätkääkään. Tämä on kokonaan eri maailma, tähän asuntoon ei koskaan enää tule vistaa windows 7 kokemukseni mukaan ne on täysyiä paskoja, mieti mitä oikeasti haluat ? Niin ymmärrät mitä tarkoitan.


    • Fyheeri

      Joo, se kuumeneminen johtuu yleensä siitä, että ilmanottoaukot, tuulettimet ja jäähdytysritilät "pölyttyvät" ajansaatossa ja näin ollen jäähdytys ei toimi enää kuten uutena. Kone pitää näet puhdistaa aika-ajoin.

      Sitten kun täällä lukee juttuja, että "ohjelmat eivät pyöri kunnolla tms. kone ei mene nettiin taikka vastaavaa" niin yleensä vika on softapuolessa taikka kone on niin täynä erilaista "paskaa" mikä vie mehut vaikka olis minkälainen prossu kiinni. Kone toimii aina sen mukaan minkälaiset komponetit siinä on ja esim. juuri pölyyntymisestä johtuva kuumeneminen saattaa hidastaa niitä, mutta sehän ei ole vika vaan käytöstä aiheutunut ominaisuus. Pölyyntynyt kone tulisi aina puhdistaa senkin tähden, että kuumetessaan se aiheuttaa tulipalovaaran, mutta myös siksi, että komponentin hajoavat liiasta kuumuudesta. Sitten itketäänkin täällä "kuinka paska se kone oli" vaikka itseasiassa koko ongelma johtui käyttäjän omasta tietämättömyydestä/osamaattomuudesta. Kannettavien puhdistuksen teettäisin jossain huoltoliikkeessä, pöytäkoneet onkin helpompi puhdistaa paineilmalla ihan kotioloissa.

      Uusista koneista voisin suositella HP:ta, Aceriä, Dell:iä. Itselläni on tälläkin hetkellä kaksi HP:n kannettavaa ja molemmat toimivat hyvin. Sen liäksi Acerin travelmate, joka toimii muuten ihan hyvin mutta omasta tyhmyydestä näyttöön tuli pikselivaurio. Sen lisäksi on Fujitsu Siemenssin pöytäkone eikä siinäkään mitään vikaa vaikka on jo 4 vuotta vanha,.Ja sitten projektikone, minkä olen koonnut osista, eikä siinäkään mitään vikaa, joten sanoisin, että suurin syy/tekijä erinäisiin vikoihin tms. istuu siinä näppiksen ja tuolin välissä. Väitän, että suurin osa pois heitettävistä koneista olisi ihan täysin käyttökuntoisia, mikäli niihin joku asiantuntija perehtyisi (itse olen mm. dyykannut pari konetta roskalavalta ja pienellä säädöllä saanut kuntoon tyyliin käyttiksen uudelleen asennus tms. vastaavaa) Lusikkaa ei kannata heittää heti kaivoon jos kone menee juntturaan.

    • miuuuuuu

      aika kummallista että aika moni puhuu vaan fujitsuista toshiboista ja hpeista.. :( sad panda

      ostakaa välillä jotain muuta kuin mitä kaikki muutkin ostaa :D

      no mutta itellä ollut nyt dell studio 15 ja mainio peli. makso sen vajaa 800e kohta vuos sitten. kone jaksaa hyvin pelit ja menot :)

      • winukka123

        Dell 4ever :)

        Mulla on uuden acerin lisäks dell pöytäkone (6v. vanha) ja LOISTAVASTI TOIMII Xp:llä! Dell!


    • Faiorfoks

      ostin kaverilta ikivanhan läppärin nimellishintaan. Fujitsu Siemens, käyttiksenä WIN 2000 (JOO!!!!) ja selaimena Firefox.

      Ei oo vielä päivääkään vituttanu, etteikö toimis... hyvin pelittää =)

      Tavallisessa käytössä, musat kuuluu, videot näkyy jne.. Ei oo tarvinnu tapella uusimpien ohjelmien ja koneiden kourissa, jotka aina vaan jumii ja jumii ja jumii..

      Näitten koneitten ja ohjelmien kaa tuntuu ihmisllä aina olevan se kuvitelma, että mitä uudempi versio/vehje, niin sen paremmin toimii ja se on heti hankittava.

      Ei se niin vaan aina mee... mä oon tyytyväinen omaan vanhaan "romuun" ja ratkaisuun, kun tää toimii edelleenkin ilman ylimääräisiä hammastenkiristelyjä!

      Se uusin ja nykyaikaisin ei aina oo kuitenkaan se parhain...

      • winukka123

        Totta puhut


    • fiufiu

      Mun HP Pavilion ze4900 on jo 7 vuotta toiminu ja toimii yhä. Välillä ollu jotain pientä häikkää, mut ei muuten mitään sen kummempaa. Ulkoinen Buffalon kovalevy 345GB on varmaan keventäny sen taakkaa.

    • empty???

      Kun hävität tai myyt vanhan läppärin, niin ota kiintolevy pois ensin. "Tyhjentämällä" et sitä tyhjäksi saa.

    • SiivousHomma

      Näen usein "rikkinäisiä" koneita. Johtuu vain ja ainoastaan siitä että niistä ei ole huolehdittu kunnolla. Eli pölyt pois koneista, niin johan toimii.

    • Kriitikko.. Pakalle

      Ei se ole merkistä kiinni, vaan lähinnä mallista...
      Samat tehtaat tuupaa mm. lenovoo, HP. Fujitsua, Vaio Laatukoneita...
      Suurin kirjo on Fujitsulla, sen koneit kötöstää lähes kaikki..
      Aceria ja asusta ei tehdä tuossa ns. laatupajoissa.

      Kun ostaa Yrityskannettavan on se yleensä kestävämpi.
      Yks HP silmieni alla heitetty metrin korkeudesta lattialle ja nostettaessa toimi moiteetta.. heh
      Fujitsun koneet on kivoja, niissä vähemmän sitä merkki sontaa kuin muissa.

      PItää vaan mainita! että mm Vaio pohjassa on made in China..
      Se onkin parempi kuin esim korea tai taivan, Kiinssa on uudemmat tuotantolinjat ja nykyaikainen laadun varmistus.

      Maku asia mutta minä suosittelisin Vaio, Fuji Elitebook, ja HB-yrityskoneita.
      Aplen koneissa edelleen kondensaatoriongelmia? Ihme kun ne jaksaa sitä paskaa..

      • winukka123

        Ohjeita koneen hankintaan:

        -Pöytäkone! Ei läppäreitä, ne on huuhaata :)
        -Dell merkkinen! Dell on kestävä eikä se mene rikki noin vain :)
        -Windows 7 Professional/Ultimate(Ei Homea)! Windows 4ever, ei tarvitse edes sanoa :)
        -DVD RW/BLU-RAY

        Muistakaa että Home Premiumin tuki loppuu 5v aikasemmin kun Professionalin ja Ultimaten!


      • Kaikkea sontaa
        winukka123 kirjoitti:

        Ohjeita koneen hankintaan:

        -Pöytäkone! Ei läppäreitä, ne on huuhaata :)
        -Dell merkkinen! Dell on kestävä eikä se mene rikki noin vain :)
        -Windows 7 Professional/Ultimate(Ei Homea)! Windows 4ever, ei tarvitse edes sanoa :)
        -DVD RW/BLU-RAY

        Muistakaa että Home Premiumin tuki loppuu 5v aikasemmin kun Professionalin ja Ultimaten!

        Ei yhtä käyttöjärjestelmää käytetäkään kuin n. 1 - 5 vuotta joten tuo ultimate tai professional on täysin turha.

        Kannattaa ostaa esim. Toshiba tai HP Pavillion läppäri hintaluokassa 500-600 E niin ei maksa turhasta,
        saa parhaimman vastineen rahoilleen.


    • kjhgfghj

      Tuossa hintaluokassa paras. Siirryn siihen itsekin. HP:tä olet epäillyt joskus rikkinäiseksi, mutta sitten olen tehnyt levyn eheytyksen tai poistanut pölyt.

    • j323

      Jeesus Kristus on Jumala ja rakastaa sinua niin paljon että kuoli syntiesi sovitukseksi.Usko Jeesukseen niin saat elää ikuisesti!!!

    • 19

      Turha siitä on koneen merkkiä syyttää jos on niin idiootti ettei osaa puhallella pölyjä pois tuuletusaukoista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe