Metropolia

apinaaapo

Onko kellään tullut vielä pääsykoekutsuja metropoliasta?

119

8200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meteroopooliin

      ...mut varmaan tällä viikolla tulee jos on tullakseen. Lähetetäänköhän kieltävät ilmoitukset samaan aikaan?

    • Eipä oo vielä näkynyt. Tällä viikolla pitäisi tulla jos on tullakseen, sillä ennakkotehtäväohjeiden lopussa luki et ne tulis 2vko ennen pääsykoetta.

    • jeeijee

      Ei ole tullut, todella ihme kuhnailua. Mulla on pääsykokeet n. viikon päästä!! Onneksi asun suht lähellä, mutta mitä jos asuisin toisella puolen Suomea ja mun tarvis varata jotain lentoja, junamatkoja, majoitus tms.

      :(

      Kertokaa kun saatte kutsun.

      • Sanna1234

        Tänään oli postiluukkuun kolahtanut pääsykoekutsu Metropoliasta :)


      • Apinaapo
        Sanna1234 kirjoitti:

        Tänään oli postiluukkuun kolahtanut pääsykoekutsu Metropoliasta :)

        Mikä linja?


      • sh
        Apinaapo kirjoitti:

        Mikä linja?

        Sosiaali- ja terveysalalle kutsut lähetetään vasta 25.5 alkaen... Tosin kokeetkin ovat "vasta" 7.-10.6.


      • jbaa
        sh kirjoitti:

        Sosiaali- ja terveysalalle kutsut lähetetään vasta 25.5 alkaen... Tosin kokeetkin ovat "vasta" 7.-10.6.

        tekniselle puolelle kutsut tulee kesäkuun alussa, ja kokeet on muistaakseni 12.6..


      • varaa aikaa
        jbaa kirjoitti:

        tekniselle puolelle kutsut tulee kesäkuun alussa, ja kokeet on muistaakseni 12.6..

        Jos meet muualta kuin hesasta varaa aikaa pari viikkoa muuten myöhästyt ja pääsykokeisiin pääsee vain turvamiesten saattamana. Se on metropolia se!


      • toisetopiskelijat

        et ole tainnut tulla hyväksytyksi pääsykokeeseen,lälläs lää...


      • mennyt
        toisetopiskelijat kirjoitti:

        et ole tainnut tulla hyväksytyksi pääsykokeeseen,lälläs lää...

        olen sekä tullut valituksi että ottanut opiskelupaikan vastaan - mutta opsikelen muualla ja vien vain paikan sulta,


      • jeeijee
        toisetopiskelijat kirjoitti:

        et ole tainnut tulla hyväksytyksi pääsykokeeseen,lälläs lää...

        Mitenköhän se olisi mahdollista? Oppaan mukaan pääsykokeeseen kutsutaan kaikki, jotka suoriutuvat ennakkotehtävistä, olisko ollut vähintään jollakin 5/20 pisteellä.

        Olisinko todella ollut niin (suoraan sanoen) paska? Kyseessä on kuitenkin suuri haaveeni.

        Mikään Metropolian nettisivukaan ei auta minua. Ihmettelen.


    • maihki

      Ei mullekkaan ole vielä tullut kutsua, haen graafiselle puolelle.

    • kyyllä
      • Miten multa on mennyt toi ohi :o En tosin graafiseen hae, mutta näkyis mullakin tuo sama 14.5. tuolla olevan. Hienoa, oon hermoillut ja kehittänyt itselleni päänsärkyä turhaan viime viikosta lähtien :D


      • apinaaapo

        Eli kirjettä voi alkaa odotella 14.5 ja jälkeen, vai tuleeko ne ennen 14.5?


      • wiiiiiiiiii
        apinaaapo kirjoitti:

        Eli kirjettä voi alkaa odotella 14.5 ja jälkeen, vai tuleeko ne ennen 14.5?

        mä olin tänään jo ihan varma, että se ois postiluukussa. eikö siinä vaan vois lukea, että "tulee 14.5." eikä tolleen mahdollisimman monimutkaisesti, että joudutaan vieläkin odottamaan. :( ehkä maanantaina. jos ei tule niin luovun toivosta ja muutan ilmeisesti kouvostoliittoon..


      • apinaaapo
        wiiiiiiiiii kirjoitti:

        mä olin tänään jo ihan varma, että se ois postiluukussa. eikö siinä vaan vois lukea, että "tulee 14.5." eikä tolleen mahdollisimman monimutkaisesti, että joudutaan vieläkin odottamaan. :( ehkä maanantaina. jos ei tule niin luovun toivosta ja muutan ilmeisesti kouvostoliittoon..

        Ne lähettää niitä 14.5 alkaen, mutta hakutoimisto on tänään kiinni? o.O

        Varmaan ensviikolla on tulossa jos on tullakseen


      • wiiiiiiiiii
        apinaaapo kirjoitti:

        Ne lähettää niitä 14.5 alkaen, mutta hakutoimisto on tänään kiinni? o.O

        Varmaan ensviikolla on tulossa jos on tullakseen

        Peukut pystyyn siis! Toivotaan, että maanantaina tulis.. Tuntuu, että oisin odottanut jo kuukausia =D Stressaavaa aikaa tällainen.


      • apinaaapo
        wiiiiiiiiii kirjoitti:

        Peukut pystyyn siis! Toivotaan, että maanantaina tulis.. Tuntuu, että oisin odottanut jo kuukausia =D Stressaavaa aikaa tällainen.

        Mille linjalle muuten edes hait?

        ite digitaalinen viestintä..


      • wiiiiiiiiii
        apinaaapo kirjoitti:

        Mille linjalle muuten edes hait?

        ite digitaalinen viestintä..

        Hain kulttuuripuolelle (interiöörikonservointi). Alkaa vain 4 vuoden välein ja sisään otetaan vain 10 opiskelijaa. Tää konservaattorin ammatti on ollut haaveissa jo pitkään, eli harmittaisi ihan sairaasti, jos eivät edes kutsu pääsykokeisiin.


      • n1989
        apinaaapo kirjoitti:

        Mille linjalle muuten edes hait?

        ite digitaalinen viestintä..

        sama mulla. ja olin niin innoissani oottaa kirjettä täks pvks mut eipä oo tullu, no kuten kaikki muutkin sanoo täällä niin maanantaina tai tiistaina.. :D muuten metropolia sucks. ja tää oon toinen kerta ku haen, mut viimeks hain graafiseen.


    • odaoffdsf

      Itellekkään ei ole vieläkään tullu.. eli ei varmaan oo tulossakaan.. :(

      • teemu n

        Eiköhän maanantaina kolaha.
        Ite pamautan televisio & radiotyö-linjalle


      • wiiiiiiiiii
        teemu n kirjoitti:

        Eiköhän maanantaina kolaha.
        Ite pamautan televisio & radiotyö-linjalle

        Soitin äsken Metropoliaan ja ainakin vielä kulttuuripuolen pääsykoekutsuja pitäis tulla tällä viikolla. Sanoi myöskin, että jos ei oo kutsua tullut perjantaihin mennessä, niin kannattaa soittaa.


      • wiiiiiiiiii
        wiiiiiiiiii kirjoitti:

        Soitin äsken Metropoliaan ja ainakin vielä kulttuuripuolen pääsykoekutsuja pitäis tulla tällä viikolla. Sanoi myöskin, että jos ei oo kutsua tullut perjantaihin mennessä, niin kannattaa soittaa.

        JA! Että tänäänkin oli vielä lähdössä kai kutsuja. Eli ei luovuta toivosta vielä :)


      • apinaaapo
        wiiiiiiiiii kirjoitti:

        JA! Että tänäänkin oli vielä lähdössä kai kutsuja. Eli ei luovuta toivosta vielä :)

        Peukut pystyyn siis! Tänään ei siis ainakaan itelle vielä tullut kutsua


      • n1989
        apinaaapo kirjoitti:

        Peukut pystyyn siis! Tänään ei siis ainakaan itelle vielä tullut kutsua

        eip mullekkaan, toiv. huomenna.. :)


      • äähh :I
        n1989 kirjoitti:

        eip mullekkaan, toiv. huomenna.. :)

        Kylläpä ahistaa, töistä pitäisi saada vapaata noihin kokeisiin, mutta tietoa ei saa kuin ~viikon varoajalla.


      • wiiiiiiiiii kirjoitti:

        Soitin äsken Metropoliaan ja ainakin vielä kulttuuripuolen pääsykoekutsuja pitäis tulla tällä viikolla. Sanoi myöskin, että jos ei oo kutsua tullut perjantaihin mennessä, niin kannattaa soittaa.

        Toivottavasti se kutsu sitten tällä viikolla tulisi, odottelu ärsyttää. Eniten kyrsii kun ei tiedä onko sitä kutsua ollenkaan tulossa, tiiä vaikka olis viikkotolkulla venaillut ihan turhaan : 


      • Tahtoo opiskelee
        superblue kirjoitti:

        Toivottavasti se kutsu sitten tällä viikolla tulisi, odottelu ärsyttää. Eniten kyrsii kun ei tiedä onko sitä kutsua ollenkaan tulossa, tiiä vaikka olis viikkotolkulla venaillut ihan turhaan : 

        Kokoaika on semmonen pelko persiissä että ei sitä kutsua tuu. Sekin että mitä jos tehtävät on eksyny postiin ja toi pääsykoe kutsu. Arrrgggh!!!


      • wiiiiiiiiii
        Tahtoo opiskelee kirjoitti:

        Kokoaika on semmonen pelko persiissä että ei sitä kutsua tuu. Sekin että mitä jos tehtävät on eksyny postiin ja toi pääsykoe kutsu. Arrrgggh!!!

        Alkaa kyllä kieltämättä vituttaa. Oon tässä viimeisen parin viikon aikana mennyt intoa täynnä postilaatikolle joka aamu, että "EHKÄ TÄNÄÄN!". =D Odottaminen ei oo kivaa...


      • apinaaapo
        apinaaapo kirjoitti:

        Peukut pystyyn siis! Tänään ei siis ainakaan itelle vielä tullut kutsua

        Jaaha, ei tänäänkään. *Nyyh*


      • apinaaapo
        wiiiiiiiiii kirjoitti:

        Alkaa kyllä kieltämättä vituttaa. Oon tässä viimeisen parin viikon aikana mennyt intoa täynnä postilaatikolle joka aamu, että "EHKÄ TÄNÄÄN!". =D Odottaminen ei oo kivaa...

        Jaaha, ei tänäänkään. *Nyyh*


      • peili12
        apinaaapo kirjoitti:

        Jaaha, ei tänäänkään. *Nyyh*

        Ärsyttävää, toivon tosiaan, että tänään tulisi. Harmittaa tällainen odottelut, kun se häiritsee toisiin pääsykokeisiin valmistautumista. Ja luvattiin että kutsut tulisivat 2 viikkoa ennen kokeita.. Just.. :P Hain tv- ja radiotyöhön ja vaikea uskoa, että kutsua ei tulisi, kun lukiosta täydet lähtöpisteet ja ei ne tehtävätkään nyt paskemmin menneet.


      • Iloisaaa
        peili12 kirjoitti:

        Ärsyttävää, toivon tosiaan, että tänään tulisi. Harmittaa tällainen odottelut, kun se häiritsee toisiin pääsykokeisiin valmistautumista. Ja luvattiin että kutsut tulisivat 2 viikkoa ennen kokeita.. Just.. :P Hain tv- ja radiotyöhön ja vaikea uskoa, että kutsua ei tulisi, kun lukiosta täydet lähtöpisteet ja ei ne tehtävätkään nyt paskemmin menneet.

        Käsikirjoitukseen hain ja pääsykoekutsu tuli tänään. Pienoisena yllätyksenä, että kokeet kestää ma-pe klo. 08.30-18.00. On siinä puurtamista. Tsemmpiä kaikille hakijoille!


      • hajotushommia
        Iloisaaa kirjoitti:

        Käsikirjoitukseen hain ja pääsykoekutsu tuli tänään. Pienoisena yllätyksenä, että kokeet kestää ma-pe klo. 08.30-18.00. On siinä puurtamista. Tsemmpiä kaikille hakijoille!

        onko kenellekään digitaaliseen viestintään hakeneista tullut vielä kutsulappuja?

        Tuleeko ei-lappusia myös, vaiko pelkästään nämä kutsut?


      • apinaaapo
        hajotushommia kirjoitti:

        onko kenellekään digitaaliseen viestintään hakeneista tullut vielä kutsulappuja?

        Tuleeko ei-lappusia myös, vaiko pelkästään nämä kutsut?

        Ei ole tullut digitaaliseen viestintään ainakaan mulle.


      • iliisa
        hajotushommia kirjoitti:

        onko kenellekään digitaaliseen viestintään hakeneista tullut vielä kutsulappuja?

        Tuleeko ei-lappusia myös, vaiko pelkästään nämä kutsut?

        Ei-laput ovat ainakin aiempina vuosina tulleet vasta puolessavälissä kesää, eli jos ei ole valittu pääsykokeisiin, saa siihen mennessä tyytyä hiljaisuuteen ellei sitten soittele heille päin...

        (hain digitaaliseen viestintään, ei ole kutsua näkynyt)


      • notta sit minä vaan
        iliisa kirjoitti:

        Ei-laput ovat ainakin aiempina vuosina tulleet vasta puolessavälissä kesää, eli jos ei ole valittu pääsykokeisiin, saa siihen mennessä tyytyä hiljaisuuteen ellei sitten soittele heille päin...

        (hain digitaaliseen viestintään, ei ole kutsua näkynyt)

        Melkosta puuhaa tämmönen, ettei tiedossa ole yhtään varmistettua kutsua vielä tuonne digiviestintään :) peli on kovaa, sano! Ehkä ollaan kaikki vain surkeita luusereita ;)


      • hrhhgfgh
        notta sit minä vaan kirjoitti:

        Melkosta puuhaa tämmönen, ettei tiedossa ole yhtään varmistettua kutsua vielä tuonne digiviestintään :) peli on kovaa, sano! Ehkä ollaan kaikki vain surkeita luusereita ;)

        ei ole itsellekään tullut vielä digitaalisesta viestinnästä mitään. ehkä ollaan yhdessä vaan huonoja


      • Apinaapo
        hrhhgfgh kirjoitti:

        ei ole itsellekään tullut vielä digitaalisesta viestinnästä mitään. ehkä ollaan yhdessä vaan huonoja

        Toisaalta, eikö se helpota yhtään kun tietää että kutsuja ei ole vielä tullut muille?? Joten vielä pitäisi olla mahkuja :)


      • hrhhgfgh
        Apinaapo kirjoitti:

        Toisaalta, eikö se helpota yhtään kun tietää että kutsuja ei ole vielä tullut muille?? Joten vielä pitäisi olla mahkuja :)

        Toki, mutta toisaalta meitä ilman kutsua jääneitä on tässä keskustelussa vain kourallinen - ei siis voida vetää juuri mitään johtopäätöksiä vielä. Voi myös olla että harva kutsun saanut jaksaa vaivautua kirjoittamaan asiasta näille foorumeille, jolloin tänne kerääntyy juuri se epäonnistunut porukka. Huomenna varmaan nähdään sitten viimeistään.


      • peili12
        hrhhgfgh kirjoitti:

        Toki, mutta toisaalta meitä ilman kutsua jääneitä on tässä keskustelussa vain kourallinen - ei siis voida vetää juuri mitään johtopäätöksiä vielä. Voi myös olla että harva kutsun saanut jaksaa vaivautua kirjoittamaan asiasta näille foorumeille, jolloin tänne kerääntyy juuri se epäonnistunut porukka. Huomenna varmaan nähdään sitten viimeistään.

        Noniin, tänään tuli kutsu tv- ja radiotyöhön :)


      • Teemu n
        peili12 kirjoitti:

        Noniin, tänään tuli kutsu tv- ja radiotyöhön :)

        No tulis nyt se kutsu itellekin sinne tv- ja radiotyöhön. Tärkee paikka mulle, ja tulis nyt ees se kutsu että pääsee paikan päälle pätemään ! :P
        Ärsyttävää.
        Mutta jos kerta kulttuuripuolelle on vielä mahdollista tulla kutsuja ni... toiv. nyt tulee.
        Ja onhan tänä vuonna ennätysmäärä hakijoita metropoliaan, mikä hidastaa kutsujen lähetystä.


      • egnn
        Teemu n kirjoitti:

        No tulis nyt se kutsu itellekin sinne tv- ja radiotyöhön. Tärkee paikka mulle, ja tulis nyt ees se kutsu että pääsee paikan päälle pätemään ! :P
        Ärsyttävää.
        Mutta jos kerta kulttuuripuolelle on vielä mahdollista tulla kutsuja ni... toiv. nyt tulee.
        Ja onhan tänä vuonna ennätysmäärä hakijoita metropoliaan, mikä hidastaa kutsujen lähetystä.

        Joo, eiköhän niillä oo ihan saatanasti niitä kutsuja lähetettävänä! Toivotaan nyt, että tulis. Mulla ei oo mitään inspiraatiota lukea kokeisiin, kun ei oo ees varma, että sinne kutsutaan. :( Toivottavasti tulis huomenna. TÄÄ EI JAKSA ENÄÄ OOTTAA!


      • minnizzi
        egnn kirjoitti:

        Joo, eiköhän niillä oo ihan saatanasti niitä kutsuja lähetettävänä! Toivotaan nyt, että tulis. Mulla ei oo mitään inspiraatiota lukea kokeisiin, kun ei oo ees varma, että sinne kutsutaan. :( Toivottavasti tulis huomenna. TÄÄ EI JAKSA ENÄÄ OOTTAA!

        Tänään tuli kutsu Metropoliaan, muotoilun vaatesuunnittelun koulutusohjelman valintakokeeseen... Nyt täytyy tsempata kokeissa että menee nappiin :-)


      • apinaaapo
        minnizzi kirjoitti:

        Tänään tuli kutsu Metropoliaan, muotoilun vaatesuunnittelun koulutusohjelman valintakokeeseen... Nyt täytyy tsempata kokeissa että menee nappiin :-)

        Ei tänäänkään tullu.. ei väkisin :)


      • hohhoijaata
        apinaaapo kirjoitti:

        Ei tänäänkään tullu.. ei väkisin :)

        uskomatonta


      • apinaaaoi
        hohhoijaata kirjoitti:

        uskomatonta

        Ehkä sitä ei tulekkaan. Noh, ensi vuonna uudestaan. :)

        Kattoo vielä jos perjantaihin menessä ei tule niin.


      • saapi traumoja
        apinaaaoi kirjoitti:

        Ehkä sitä ei tulekkaan. Noh, ensi vuonna uudestaan. :)

        Kattoo vielä jos perjantaihin menessä ei tule niin.

        joo-o, puhelimet vaan tuuttaili ilmeisesti tyhjässä huoneessa kun äsken soittelin...

        ...myyn siis sieluni ja ryhdyn pukuhörhöksi (otan vastaan liiketalouden paikan).


      • ihmettelijä23
        saapi traumoja kirjoitti:

        joo-o, puhelimet vaan tuuttaili ilmeisesti tyhjässä huoneessa kun äsken soittelin...

        ...myyn siis sieluni ja ryhdyn pukuhörhöksi (otan vastaan liiketalouden paikan).

        Siis onko kukaan vielä täällä saanut kutsua metropoliaan, viestintään?


      • Teemu n kirjoitti:

        No tulis nyt se kutsu itellekin sinne tv- ja radiotyöhön. Tärkee paikka mulle, ja tulis nyt ees se kutsu että pääsee paikan päälle pätemään ! :P
        Ärsyttävää.
        Mutta jos kerta kulttuuripuolelle on vielä mahdollista tulla kutsuja ni... toiv. nyt tulee.
        Ja onhan tänä vuonna ennätysmäärä hakijoita metropoliaan, mikä hidastaa kutsujen lähetystä.

        Kerkesin jo iloita nähdessäni eteisen lattialla Metropolian kirjekuoren, mutta kirjeestä kuoriutuikin jotain ihan muuta ko pääsykoekutsu. Tarkemmin sanottuna meikä voikin nyt sanoa hyvästit haaveille opiskelupaikasta ainakin tämän syksyn osalta, sillä Metropoliaan ei ainakaan ole asiaa. Ton kirjeen mukaan mun ennakkotehtävät on hylätty. Päätöstä tuskin saa enää mitenkään muutettua, mut laitoinpa kuitenkin meiliä hakutoimistoon, sillä haluan tietää edes miksi ne hylättiin.

        Nyt ei kyl oo fiilis katossa.


      • apinaaapo
        superblue kirjoitti:

        Kerkesin jo iloita nähdessäni eteisen lattialla Metropolian kirjekuoren, mutta kirjeestä kuoriutuikin jotain ihan muuta ko pääsykoekutsu. Tarkemmin sanottuna meikä voikin nyt sanoa hyvästit haaveille opiskelupaikasta ainakin tämän syksyn osalta, sillä Metropoliaan ei ainakaan ole asiaa. Ton kirjeen mukaan mun ennakkotehtävät on hylätty. Päätöstä tuskin saa enää mitenkään muutettua, mut laitoinpa kuitenkin meiliä hakutoimistoon, sillä haluan tietää edes miksi ne hylättiin.

        Nyt ei kyl oo fiilis katossa.

        Harmin paikka.. Ensvuonna parempi onni!

        Mille linjalle hait? En tiennytkään että tulee kirje hylkäämisestä?


      • apinaaapo kirjoitti:

        Harmin paikka.. Ensvuonna parempi onni!

        Mille linjalle hait? En tiennytkään että tulee kirje hylkäämisestä?

        Toivottavasti. Haluun tonne opiskelemaan niin kipeesti etten kyl lopeta hakemista ennenko pääsen.

        Hain kuvaukseen ja leikkaukseen. Mäki luulin ettei hylkäyskirjeitä tule, tai jos tulee ni vasta joskus myöhemmin kesällä ko on jo ilmiselvää ettei oo päässy.


      • *.*
        superblue kirjoitti:

        Toivottavasti. Haluun tonne opiskelemaan niin kipeesti etten kyl lopeta hakemista ennenko pääsen.

        Hain kuvaukseen ja leikkaukseen. Mäki luulin ettei hylkäyskirjeitä tule, tai jos tulee ni vasta joskus myöhemmin kesällä ko on jo ilmiselvää ettei oo päässy.

        Kyllä muuten masentaa ja pahasti...
        Itse jo huudahdin "No niiin, tulihan se!", mutta ihmettelin kuoren laihuutta. Syynä hylkäyslappu.
        Saavat kyllä selittää.....................


    • jepujee...

      Onko kukaan saanut kutsua? Must vähän tuntuu et kutsua ei tuu ollenkaan...

      • Jossuliini

        Mulle tuli kutsu kuvauksen ja leikkauksen valintakokeeseen Metropoliaan :-)
        Olin ihan varma etten pääsisi edes yrittämään, koska noi ennakkotehtävät eivät menneet mielestäni kovin kehuttavasti, näköjään raati on ollut eri mieltä :-)


      • Jossuliini kirjoitti:

        Mulle tuli kutsu kuvauksen ja leikkauksen valintakokeeseen Metropoliaan :-)
        Olin ihan varma etten pääsisi edes yrittämään, koska noi ennakkotehtävät eivät menneet mielestäni kovin kehuttavasti, näköjään raati on ollut eri mieltä :-)

        Olisko Jossuliini mahdollista, että kävisit valintakokeen jälkeen kirjoittelemassa tänne mitä siellä piti tehdä ja millaiset fiilikset jäi? Haluan kiduttaa itseäni vielä vähän lisää, ja olisipahan sitten tiedossa mikä ensi vuonna mahdollisesti odottaa.


      • jossuliini
        superblue kirjoitti:

        Olisko Jossuliini mahdollista, että kävisit valintakokeen jälkeen kirjoittelemassa tänne mitä siellä piti tehdä ja millaiset fiilikset jäi? Haluan kiduttaa itseäni vielä vähän lisää, ja olisipahan sitten tiedossa mikä ensi vuonna mahdollisesti odottaa.

        Varsinkin jos pääsen sisään niin preppaan mielelläni ensi vuoden kokeisiin.
        Älä huoli, monet eivät pääse ( voi hyvinkin olla että itsekin jään rannalle ruikuttamaan ) ensimmäisellä kerralla haluamaansa koulutukseen, tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus.
        Mutta uskon että asiat loksahtavat sinullakin vielä paikoilleen, tsemppiä !


    • muuvs

      ...yhtään graafiseen suunnitteluun hakeneita? Onko tullut kutsuja vielä? Ymmärtääkseni pitäis tänään tai huomenna tulla jos on tullakseen.... odotus alkaa käymään sietämättömäksi :(

      • leevis

        Mä oon kans hakenu graafiseen suunnitteluun, mutta ei oo vielä ainakaa tullu kutsua.. Tosin posti ei oo vielä tänää tullu.


    • puppua

      Tänään tuli vihdoin kirje digitaaliseen viestintään... Ei kyllä yhtään huvittaisi hukata kahta päivää tehokasta pääsykoelukemista, mitä ihmettä tuolla mitataan kun pitää olla kaksi päivää 9-17? Ja valtavasti tarvikkeitakin pitää ottaa mukaan.

      Onko kenelläkään tietoa, millaisia vämä valintakokeet suunnilleen ovat? Viime vuonna käväisin eri paikassa johdon assistentin linjalla, siellä oli haastattelu, odottamista, palikkatestien tekemistä, odottelua ja lisää odottelua. Olisi kiva, jos joku osaisi sanoa edes jotain, niin tietäisi mitä odottaa! :)

      • nappokääpiö

        Noniin, ensimmäinen varmistettu tapaus. Me loput ollaan vaan säkkejä jos ei kutsua kuulu :)


      • helpottunut

        Onnittelut! Itselle tuli myös tänään kutsu samaiseen paikkaan, vähän ehti jo jännittää ettei kutsua tulisi.


      • dudiiih
        helpottunut kirjoitti:

        Onnittelut! Itselle tuli myös tänään kutsu samaiseen paikkaan, vähän ehti jo jännittää ettei kutsua tulisi.

        lippulappu tuli digitaaliseen viestintään hakeneelle. Kovin ohut kuori, mutta silti sisälsi kutsun.

        Sivuhuomautuksena; luulin hakeneeni digitaaliseen viestintään, mutta käskivät ottaa vesivärit mukaan - iso lol


      • apinaapo
        dudiiih kirjoitti:

        lippulappu tuli digitaaliseen viestintään hakeneelle. Kovin ohut kuori, mutta silti sisälsi kutsun.

        Sivuhuomautuksena; luulin hakeneeni digitaaliseen viestintään, mutta käskivät ottaa vesivärit mukaan - iso lol

        Huh, onneksi en sitten saanut kutsua. :)

        Vesivärejä digitaalisessa viestinissä? Huhuh.


    • dd

      Tänään vihdoin sain kutsun graafisen suunnittelun kokeeseen. Tipahti luukusta vasta iltapäivällä, koska kahden aikaan kun käytin lounastaukoni asian tarkastamiseen, postiluukku ammotti tyhjyyttään... Soitin myös hakutoimistoon ja kuulemma myöntävät postitettiin ma 17.5. ja kieltävät ti 18.5... Tsemppiä kaikille!

      • ihmettelijääää

        Tuleeko siis kaikille hakeneille joko kieltävä/hyväksytty?


      • Mulla tossa kieltävässä kyl luki et olis lähteny matkaan 17.5. Tuhannen Metropolia, ei sitä jaksa tajuta.


    • luusifer

      Lappu tuli, ennakkotehtävät hylätty elokuvan ja television Ääni -linjalle. conclusion: luuserit päätyy tänne ihmettelemään:D

      odottelu alkokin jo kyllästyttää...

      • egn

        eikä :( mä en tiedä kestänkö jos huomenna tulee joku "ei kiitos"-kirje. tai perjantaina.. oon jo niin kauan odottanut sitä hetkeä, että oon siellä valintakokeessa ja näytän niille, miten paljon haluan päästä sisään.


      • JJIH
        egn kirjoitti:

        eikä :( mä en tiedä kestänkö jos huomenna tulee joku "ei kiitos"-kirje. tai perjantaina.. oon jo niin kauan odottanut sitä hetkeä, että oon siellä valintakokeessa ja näytän niille, miten paljon haluan päästä sisään.

        Mulle tuli eilen kutsu tv- ja radiotyön pääsykokeisiin:)!! Kuulemma kaikille tulee ilmoitus, tosin ei kiitos- kirjeet on postitettu päivää myöhemmin kuin itse kutsut.


    • jepujee..

      Mulle ei vielä tänäänkään tullut kutsua eikä sen paremmin kieltoakaan. Ärsyttää...

      • egn

        kun soitin maanantaina, ne sanoi, että jos ei oo tullut perjantaihin mennessä kannattaa soittaa ja kysyä.


      • ihmettelijäh
        egn kirjoitti:

        kun soitin maanantaina, ne sanoi, että jos ei oo tullut perjantaihin mennessä kannattaa soittaa ja kysyä.

        Tuleeko kieltävä kirje myös digitaalisen viestintää, eli kaikkiin kulttuurialoihin? Kannattaako huomenna soittaa jos ei tule huomenna mitään?


      • jepujee...

        Pistin muutama tunti sitten sähköpostia ja sain tiedon että en päässy valintakokeeseen. Ilmoittivat myös että mut tullaan kutsumaan toisenvaihtoehdon kokeeseen(ei metropoliaan) eikä ne siksi lähetetä kieltävää lappusta. "Ei-kirjeet" lähetetään siis niille jotka ei ole hakenu muualle.


      • ihmettelijääh
        jepujee... kirjoitti:

        Pistin muutama tunti sitten sähköpostia ja sain tiedon että en päässy valintakokeeseen. Ilmoittivat myös että mut tullaan kutsumaan toisenvaihtoehdon kokeeseen(ei metropoliaan) eikä ne siksi lähetetä kieltävää lappusta. "Ei-kirjeet" lähetetään siis niille jotka ei ole hakenu muualle.

        Itse en ole hakenut muualle, kuin vain kulttuuripuolelle, eikä mitään kirjettä ole tullut? :/

        Voitko antaa sähköpostin josta kyselit?

        Kiitos


      • jepujee...
        ihmettelijääh kirjoitti:

        Itse en ole hakenut muualle, kuin vain kulttuuripuolelle, eikä mitään kirjettä ole tullut? :/

        Voitko antaa sähköpostin josta kyselit?

        Kiitos

        [email protected]

        Tarkennuksena ei-kirje tulee niille jotka ei päässeet minkään hakutoiveen pääsykokeseen.

        Kyselin vielä syytä hylkäämiseen ja vastaus:

        Ennakkotehtävät arvioidaan hyväksytty/hylätty. Hyväksytyn arvioinnin saaneet kutsutaan valintakokeeseen. Valintakokeeseen kutsuttiin 24 hakijaa(ennakkotehtävän palauttaneita oli 168). Valitettavasti ennakkotehtävistä ei anneta palautetta kuten tehtävänannossa on ilmoitettu.

        Näin siis kuvaus ja leikkaus-linjalla. Aika huonosti on menny jos vaan 24 on saanu tehtävät läpi.


      • egn
        jepujee... kirjoitti:

        [email protected]

        Tarkennuksena ei-kirje tulee niille jotka ei päässeet minkään hakutoiveen pääsykokeseen.

        Kyselin vielä syytä hylkäämiseen ja vastaus:

        Ennakkotehtävät arvioidaan hyväksytty/hylätty. Hyväksytyn arvioinnin saaneet kutsutaan valintakokeeseen. Valintakokeeseen kutsuttiin 24 hakijaa(ennakkotehtävän palauttaneita oli 168). Valitettavasti ennakkotehtävistä ei anneta palautetta kuten tehtävänannossa on ilmoitettu.

        Näin siis kuvaus ja leikkaus-linjalla. Aika huonosti on menny jos vaan 24 on saanu tehtävät läpi.

        Soitin ja nyt vihdoin kerrottin, että kutsua ei ole tulossa. Pahimmalta tuntuu se, että en edes päässyt näyttämään miten paljon halusin päästä sisään. I'm gonna end up sooo bitter...


      • huooh

        Mullekkaan ei tullu. Mitähän sitä keksis jos huomenakaan ei tuu? Kerran jo soitin ja käskivät odotella - kirje tulee kuulemma joka tapauksessa. Kannattaa varmasti varautua tässä vaiheessa hylkäämiseen.


      • egn
        huooh kirjoitti:

        Mullekkaan ei tullu. Mitähän sitä keksis jos huomenakaan ei tuu? Kerran jo soitin ja käskivät odotella - kirje tulee kuulemma joka tapauksessa. Kannattaa varmasti varautua tässä vaiheessa hylkäämiseen.

        Mulle suostuttiin kertomaan jo ihan puhelimen välityksellä, että kirjettä ei ole tulossa. Sillon maanantaina eivät suostuneet. Koe ois ollut jo ens viikolla, eli kyllä sen kirjeen ois pitänyt jo tulla. Aika luuseri-fiilis nyt.


      • ihmettelijäh
        egn kirjoitti:

        Mulle suostuttiin kertomaan jo ihan puhelimen välityksellä, että kirjettä ei ole tulossa. Sillon maanantaina eivät suostuneet. Koe ois ollut jo ens viikolla, eli kyllä sen kirjeen ois pitänyt jo tulla. Aika luuseri-fiilis nyt.

        Itelle tuli kuulemma kirje kotiin, mutta luulen otta on se kuuluisa "Ei" kirje kun tulee näin myöhään.

        Ei mitään, matka jatkuu.


      • sfgj
        ihmettelijäh kirjoitti:

        Itelle tuli kuulemma kirje kotiin, mutta luulen otta on se kuuluisa "Ei" kirje kun tulee näin myöhään.

        Ei mitään, matka jatkuu.

        Itse hain metropoliaan liiketalouden koulutusohjelmaan, ja hakuohjeissa lukee, että kaikki hakukelpoiset kutsutaan, niin tarkoittaako tuo, että periaatteessa kaikki? Kun pääsykutsut piti lähettää 19.5, eli tänään olis kyllä kerenny jo tuleen järjen mukaan.


      • ihmettelijäh
        sfgj kirjoitti:

        Itse hain metropoliaan liiketalouden koulutusohjelmaan, ja hakuohjeissa lukee, että kaikki hakukelpoiset kutsutaan, niin tarkoittaako tuo, että periaatteessa kaikki? Kun pääsykutsut piti lähettää 19.5, eli tänään olis kyllä kerenny jo tuleen järjen mukaan.

        Ei ne kaikkia kutu.

        Siis eikö ne kutu kaikki joilla on tarpeeksi "lähtöpisteitä" ? Esim. 15/35 jos jää 15 alle, ei pääse kokeeseen.


      • nnäin
        ihmettelijäh kirjoitti:

        Ei ne kaikkia kutu.

        Siis eikö ne kutu kaikki joilla on tarpeeksi "lähtöpisteitä" ? Esim. 15/35 jos jää 15 alle, ei pääse kokeeseen.

        Pääsykokeeseen kutsutaan tietyn kiintiön verran porukkaa. Ennakkotehtävät pisteytetään ja kokeeseen pääsee esim. 50 parhaiten ennakkotehtävät tehnyttä.


      • mmelody
        nnäin kirjoitti:

        Pääsykokeeseen kutsutaan tietyn kiintiön verran porukkaa. Ennakkotehtävät pisteytetään ja kokeeseen pääsee esim. 50 parhaiten ennakkotehtävät tehnyttä.

        Mä olin jo luopunu toivosta mutta tänään tuli kutsu TV- ja radiopuolen pääsykokeeseen, JIAA! :))

        Näkeekö muuten mistään että monta sinne on hakenut ja monta pääsee tuohon pääsykoevaiheeseen? että kannattaako tässä vaiheessa vielä elätellä toivoa kouluun pääsystä.. ja onkohan kenelläkään kertoa, millaiset pääsykokeet ovat olleet aiempina vuosina?
        jännittää!


      • sfgj
        mmelody kirjoitti:

        Mä olin jo luopunu toivosta mutta tänään tuli kutsu TV- ja radiopuolen pääsykokeeseen, JIAA! :))

        Näkeekö muuten mistään että monta sinne on hakenut ja monta pääsee tuohon pääsykoevaiheeseen? että kannattaako tässä vaiheessa vielä elätellä toivoa kouluun pääsystä.. ja onkohan kenelläkään kertoa, millaiset pääsykokeet ovat olleet aiempina vuosina?
        jännittää!

        No liiketalouteenhan ei oo mitään ennakkotehtäviä. Ja pisteitä mulla tulee päättötodistuksesta ja yo-todistuksesta näillö näkymin 44/50. Ja sit pari pinnaa työkokemusta, ja Metropolia tosiaan ykkösvaihtoehtona. HMM... Kaveri oli saanu Tampereelle pääsykoekutsun tänään (oli sillä siis ykkösvaihtoehto), mutta siis kaiken järjen mukaan huomenna pitäis mulle sit tulla. Kun ei tässä pitäis olla mitään kiintiötä, ei missään lue..


      • Uusia hakuja tulee
        mmelody kirjoitti:

        Mä olin jo luopunu toivosta mutta tänään tuli kutsu TV- ja radiopuolen pääsykokeeseen, JIAA! :))

        Näkeekö muuten mistään että monta sinne on hakenut ja monta pääsee tuohon pääsykoevaiheeseen? että kannattaako tässä vaiheessa vielä elätellä toivoa kouluun pääsystä.. ja onkohan kenelläkään kertoa, millaiset pääsykokeet ovat olleet aiempina vuosina?
        jännittää!

        Olen kuullut, että Metropolian Elokuvan ja TV:n koulutusohjelmaan olisi tänä vuonna ollut lähes 1300 hakijaa. En tiedä paljonko kutsutaan pääsykokeisiin, mutta sinne on 40 aloituspaikkaa. Jos et pääse niin älä masennu, voit olla silti aika hyvä.

        Elokuussa on jälkihaku 2.-5.8. Metropoliaan ei välttämättä jää mitään jälkihaussa jaettavia paikkoja, mutta esim. Lamkiin, Humakiin, Savoniaan, Kemi-Tornioon ja muuallekin on monesti jäänyt paikkoja, joita voi kysellä suoraan noitten amkien hakutoimistoista.

        Jos elokuussakaan ei onnista, niin syyskuussa alkaa seuraava yhteishaku 13.9. - 15.10.2010. Siinä välissä voi tehdä muutaman kurssin valmiiksi avoimen amk:n kautta.


      • tällaista
        Uusia hakuja tulee kirjoitti:

        Olen kuullut, että Metropolian Elokuvan ja TV:n koulutusohjelmaan olisi tänä vuonna ollut lähes 1300 hakijaa. En tiedä paljonko kutsutaan pääsykokeisiin, mutta sinne on 40 aloituspaikkaa. Jos et pääse niin älä masennu, voit olla silti aika hyvä.

        Elokuussa on jälkihaku 2.-5.8. Metropoliaan ei välttämättä jää mitään jälkihaussa jaettavia paikkoja, mutta esim. Lamkiin, Humakiin, Savoniaan, Kemi-Tornioon ja muuallekin on monesti jäänyt paikkoja, joita voi kysellä suoraan noitten amkien hakutoimistoista.

        Jos elokuussakaan ei onnista, niin syyskuussa alkaa seuraava yhteishaku 13.9. - 15.10.2010. Siinä välissä voi tehdä muutaman kurssin valmiiksi avoimen amk:n kautta.

        Televisio- ja radiotyöhön oli 252 hakijaa, joista ennakkotehtävien perusteella 74 parasta kutsuttiin valintakokeeseen. Yhteensä 40 paikkaa viiteen suuntautumisvaihtoehtoon. Voisi tuosta pienellä laskutoimituksella kuvitella, että sisään pääsee n. 8 opiskelijaa per suuntaus.
        Kilpailua on. :)


      • Jepsjepss
        tällaista kirjoitti:

        Televisio- ja radiotyöhön oli 252 hakijaa, joista ennakkotehtävien perusteella 74 parasta kutsuttiin valintakokeeseen. Yhteensä 40 paikkaa viiteen suuntautumisvaihtoehtoon. Voisi tuosta pienellä laskutoimituksella kuvitella, että sisään pääsee n. 8 opiskelijaa per suuntaus.
        Kilpailua on. :)

        Käsikirjoittamiseen oli ollut puolestaan 184 hakijaa, joista 20 pääsi kokeisiin. Kiintiö on tosiaan tuo neljäkymmentä, mutta paikkoja ei jaeta tasan suuntautumisvaihtoehtojen kesken. Pienille aloille, joilla työllistymistilanne on "huonompi" ja joille ei yksinkertaisesti kannata kouluttaa liikaa jengiä, otetaav vähemmän. Uskoisin esim. käsikirjoittamisen ja ohjauksen kuuluvan tähän kategoriaan.

        Myös hakijoiden kyvyt ja potentiaali ratkaisee. Jos johonkin suuntautumisvaihtoehtoon on loistavia hakijoita, mutta toisessa huono sato sinä vuonna, näkyy se myös sisäänpääsijöissä. Ihan hyvä systeemi mielestäni.


      • lukutoukk4
        Jepsjepss kirjoitti:

        Käsikirjoittamiseen oli ollut puolestaan 184 hakijaa, joista 20 pääsi kokeisiin. Kiintiö on tosiaan tuo neljäkymmentä, mutta paikkoja ei jaeta tasan suuntautumisvaihtoehtojen kesken. Pienille aloille, joilla työllistymistilanne on "huonompi" ja joille ei yksinkertaisesti kannata kouluttaa liikaa jengiä, otetaav vähemmän. Uskoisin esim. käsikirjoittamisen ja ohjauksen kuuluvan tähän kategoriaan.

        Myös hakijoiden kyvyt ja potentiaali ratkaisee. Jos johonkin suuntautumisvaihtoehtoon on loistavia hakijoita, mutta toisessa huono sato sinä vuonna, näkyy se myös sisäänpääsijöissä. Ihan hyvä systeemi mielestäni.

        Mistäs te näitä lukuja olette saaneet? Mielenkiintoista statistiikkaa! Jos sellaista ylipäätään on mahdollista olla...

        Tietääkö joku digitaalisen viestinnän vastaavia?


      • Jepsjeps2
        lukutoukk4 kirjoitti:

        Mistäs te näitä lukuja olette saaneet? Mielenkiintoista statistiikkaa! Jos sellaista ylipäätään on mahdollista olla...

        Tietääkö joku digitaalisen viestinnän vastaavia?

        No ihan hakutoimistosta. Sinne kun soittaa ja kysyy niin saa vastauksia, ainakin tässä vaiheessa kun kutsut on lähetetty ja valinta selvä. :)


    • turuntyttö5

      heei! onko kellekkään 2014 vuoden käsikirjoittajahakijoista tullut vielä kutsuja? :)

      • 123987

        E&Tv-linjan tuotannon kutsuja ei ainakaan mulle oo vielä tullut :/


    • Pöllöneito

      Herätetään tämäkin ketju henkiin. Onko kellekkään tullut metropolian digitaalisen viestinnän pääsykokeisiin kutsua?

      • eäöö

        ei ole ainakaan tänne viel mitään kuulunu :/


      • jepssss

        Tänään tuli mulle ainakin postissa kutsu 3D animoinnin ja -visualisoinnin pääsykokeisii


    • jeehaa

      Paperikonservoinnin pääsykokeisiin tuli kutsu tänään.:)

    • 18-9

      Onkos kukaan ollut hakutoimistoon yhteydessä kulttuurialojen pääsykoekutsujen postitusten suhteen?

    • jehu4

      Ja tuleeko hylkäämisestä lappua? :D

      • 123987

        Mulle tuli myös elokuva- ja televisiotuotannon valintakoekutsu 7. päivä. Hylkäämisestä pitäisi tulla myös lappu, mutta viestiketjun perusteella se saattaa tulla vähän myöhemmin kuin koekutsut.


    • Miukki

      Mulle tuli 7.5. kutsu digitaalisen viestinnän pääsykokeisiin.

    • mra1

      Nyt alko pelottamaan.. graafiseen suunnitteluun hain ja mitään ei ole kuulunut. Päivystän postia päivittäin, taitaa laiha kirje tulla.. :/

      Onko muita graafiseen suunnitteluun hakeneita? Ja onko kutsua tullut?

      • juuh

        Eipä ole kutsua näkynyt, mutta toisaalta en ole myöskään netissä törmännyt yhteenkään tyyppiin joka olisi saanut vielä kutsua grasun kokeisiin. Ehkä ne ei sitten vain turhia huutele niistä haha.. Joo-o, täytyy sanoa että vähän ihmettynyt olen jos en kutsua saa, meni tehtävät sen verran hyvin omasta mielestäni.

        Kai tässä pitäisi soitella kohta hakutoimistoon, niin pääsisi tästä odottamisen tuskasta. :C Kirjeet on kuitenkin metropolian sivujen mukaan lähetetty viime viikolla, mutta mitään tarkempaa päivämäärää ei ole annettu. Näköjään digitaalisen viestinnän ja 3d-animoinnin kutsut on jo ehtinyt saavuttaa ainakin osan onnekkaista hmm.


    • Pläää

      Graafiseen suunnitteluun hain myös, eikä kutsua oo näkyny... ;(

    • Waitingwaiting

      Millonkohan nuo sosiaali ja terveyspuolen kutsut tulee? Onko muita esim ensihoitoon tai sairaanhoitajaksi hakijoita?

    • mra1

      Tsemppiä kaikille muillekkin odottajille! Toivotaan että tulisi, ainakin muiden netistä löytämieni keskusteluiden perusteella joskus kutsut ovat tulleet vasta n. viikkoa ennen.

      Odotan vielä tämän viikon, jos mitään ei kuulu soitan hakutoimistoon..

    • Waitingwaiting

      Soitin metropoliaan. Sanoivat että kutsut tulee viikolla 22 ja niitä voi tiedustella sitten sen viikon keskiviikkona puhelimitse. Kerrottiin myös että pahimmillaan samana aamuna kun koe on! Onneksi itse tajusin varata päivät vapaaksi töistä, muuten olisikin kiva ku välillä töihin lähtee ennen kuin posti tullut :D
      Nyt puhun siis sosiaali- ja terveysalan kokeista, muista en tiedä.
      Nyt alkoi jännittämään ja kunnolla!

    • kuumotaa

      Itse odottelen 3D -animoinnin kutsua, mutta ei ole vielä postiin tipahtanut mitään... Miksi eivät voisi vain ilmoittaa kaikille hakijoille sähköisesti : /

      • Auurgh

        Täälläkin odotellaan kutsua 3D:hen, vähän alkaa epätoivo iskeä pikkuhiljaa... Sormet ristiin!


    • juuh

      Jaaha, soitto toimistolle paljasti että ei ole mulle kutsua luvassa tänä vuonna. :l Harmittaa aika paljon. Olis ollu ihan kiva tarkemmin tietää, että mikä noissa mun töissä sitten tökki niin paljon ettei ees kokeisiin asti pääse. Varsinkin kun takana mulla on jo kuvataidelukio ja yks ammattitutkintokin taidealalta eli en ihan täysin tietämättömänä oo sinne hakenu. Mut hylätty/hyväksytty-akselillahan noi arvioidaan, että se ei paljoa valitettavasti kerro.

      Toimistolta muuten kerrottiin että alkuviikosta ne kutsut on lähetetty (siis viikon 19), että ellei muiden suunnalla itella oo ihan älyttömän hidas niin vähän huonoja uutisia saattaa olla luvassa muillekin tässä vaiheessa.. :

    • kuumottaa

      Feel you bro/sis :/

      Ensi vuonna vaan uudestaan jos ei tärppää. Ulkomaillakin on paljon hyviä koulutusohjelmia tarjolla, joissa hakeminen ei ole näin turhauttavaa kuumottelua. Esim. Tanskassa toimiva Animation Workshop kiinnostaisi ensi vuonna : )

    • kaiku1

      Jännittää, huomenna alkaa pääsykokeet, osa I :D apua!
      Ja hain tosiaan elokuvan- ja television linjalle tuotannon puolelle.

      Kutsu tuli siinä pari viikkoa sitten, tyyliin loppu viikosta :) lisäks tuli haastattelukutsu taikkiin samalle linjalle, eli nyt ollaan jännän äärellä!! Mielestäni onnistuin ennakkotehtävissä ja tässä ollaan, kyl se näytön paikka alkaa jo ennakkotehtävistä ;)

      • kaiku1

        itseasiassa tarkemmin ku muistelen, oma kutsu tuli luukusta 8.5 to.


      • kaiku1
        kaiku1 kirjoitti:

        itseasiassa tarkemmin ku muistelen, oma kutsu tuli luukusta 8.5 to.

        Olen joskus pari vuotta sitten saanut hylkäämiskirjeen kun hain eri linjalle, kulttuuripuolella tosin sekin. Olihan se shokki kun odotti kutsua, mut ei tarvinnut edes avata kun jo tiesi, oli niin ohut kirje :/ Tällä kertaa kun kutsu tuli, paksuus kertoi että nyt mennään! :D


    • keepi

      Osaako joku kertoa mitä digitaalisen viestinnän pääsykokeissa kysytään? Pääsykokeet on ilmeisesti muuttuneen aika paljon muutaman vuoden takaisesta. Esitykset on jo valmiina, mutta olisi kiva tietää vähän jotain ennen kuin hyppää silmät kiinni syvään päätyyn :D

      • divi1

        http://digiviestinta.metropolia.fi/

        Tuolla ei ole nyt suoria vastauksia siihen mitä pääsykokeissa kysytään, mutta ainakin näkee mitä koulussa yleisesti tehdään niin ehkä siitä saa jotain vinkkiä millaisia asioita pääsykokeissakin saattaa olla :)


    • alxndr nyugen

      kellää kokemusta metropolian sähköpuolesta?

      Aika jännä sijainti...

    • enooenäänormaali

      Kukaan hakenut tänävuonna? Ite hain ekaa kertaa ja pääsin vikaan vaiheeseen asti, mutten jaksa uskoa että pääsen kouluun kuitenkaan. Kamalasti ne otti sinne tokaan vaiheeseen porukkaa, että ei ekoista tehtävistä karsinut paljon mitään. Ja harmittaa etten ilmoittanut lukihäiriöstäni niille. Hain siis elokuvaa ja televisioon : radioon ja tv

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      28
      5393
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      307
      3796
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      36
      2910
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      37
      2879
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      160
      2353
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2056
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      122
      1940
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1624
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      5
      1566
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      27
      1528
    Aihe