idrott och hälsopromotion

ilonann

Moi! Oon hakenut suomenkielisenä Arcadan idrott och hälsopromotion ko. Mua epäilyttää tosi paljon ne pääsykokeet et kuinka pärjään jossain ohajustilanteessa ruotsilla... onko joku opiskelemassa ruotsiks suomenkielisenä? entäs tätä alaa? Voisitteko rohkaista vähän... :s:)

6

354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IH

      Moi! haen itsekin suomenkielisenä samalle linjalle, ja en itsekään oikein tiedä mitä odottaa.

    • tässä ratkaisu

      jo ei tänä vuonna tärppää, niin mene jonnekin ruotsinkieliseen kansanopistoon vuodeksi. saat treenattua kieltä.

    • Velma/

      Mä opiskelen YH Noviassa ja valmistun tänä vuonna. Äidinkieli suomi ja opiskelukieli ruotsi. Kielikoe meillä ei ollut vaikea. Ja onhan se ruotsin käyttö alussa vähän vaikeampaa, mutta kyllä siihen tottuu. :)

      Tsemppiä kokeisiin, kyllä se siitä!

      • ilonann

        Mä oon tehnyt Åbo Akademin kielikokeen jo, että mun ei tarvitse nty enää kielikokeeseen osallistua. Eniten mua jännittää se ohjaustilanne ruotsinkielellä. Hui kamalaa, vaikka tiedän että osaan ruotsia, mutta niin pahasti jäädyn kun pitää sitä vieraille sönköttää.

        IH: Ootko sä lukenut sen kirjan mikä sinne oli? Mä en oo saanut sitä edes mistään ja ihan tuurilla meinaan vetää :D saas nähdä.


    • arcadaan hakeva

      mitä siinä ohjaustilanteessa pitää tehdä?

      • KimiJ1

        Viimeks ku ite hain sinne niin oli 5 minuutin pätkä mitä piti vetää jonkilaisen urheilu jutun, voi vetää vaikka venyttelyä jos on onni ja on vikana nii sehän on siinä tapauskes hyvä!
        Siellä jaettiin porukat kahteen ryhmään, toinen veti kordinaatio testiä ja piip-testiä, loikkaa, ja semmoista kun toinen ryhmä veti näitä ohjausharjoituksia.
        Suorituksen ne kuvaa videolle ja arvioi sen jälkeen miten on pärjännyt.

        Muista et olisi hyvä jos itekki jaksaa siinä samalla vetää esim. lihaskuntoa ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2022
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1559
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      146
      1475
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1328
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      274
      1090
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      126
      997
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      111
      976
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      51
      812
    Aihe