Heippa,osaako joku neuvoa miten pihkasalvaa tehtiin.Olen kuullut ohjeen parivuotta sitten kansanradiosta
mutta kadottanut.Nyt ajattelin kokeilla.
Kiitos asiallisista neuvoista,pelkään ,että myös asiattomia vastauksia tulee,toivon ettei tulisi.
pihkasalvaa
5
716
Vastaukset
- bleu royal
Pihkasalvan teko-ohje, Kansanradiosta
1 osa kuusenpihkaa.
1 osa ruokaöljyä.
Lämmitetään kattilassa kunnnes pihka on sulanut ja ainekset sekoittuneet.
Kaadetaan säilytysastiaan jonkun suodattimen läpi, jotta saadaan isoimmat roskat pois.
Pienimmät partikkelit laskeutuvat ajan myötä pohjalle. Teesihti käy varmaan hyvin suodatukseen.
http://www.vaellusnet.com/turinat/viewtopic.php?p=61564 - margariini
Tämmöisen reseptin minä löysin: Kuusen pihkaa ja suolatonta voita,kuumennetaan ja suodatetaan.
- kuusipuukuusipuu
Googlessa ohjeita pilvinpimein.Mutta itse olen tehnyt näin:
noin 50 gr nimenomaan kuusenpihkaa
noin 50 gr kookosrasvaa
noin 50 gr vaseliinia
kuumennetaan ja jos roskia suodatetaan teesiivilän läpi.Säilytys kylmässä ja ennen käyttöä voi hieman
pehmentää esim.mikrossa.- paraneekotällä
Minun ohje muuten sama,mutta lisään hieman hunajaa.
Äitini ohjeessa:pihkaa,siis nimenomaan kuusen
suolatonta voita saman verran kuin pihkaa,kuumennetaan ja hyvin sekoittaen lisätään munankeltuainen.
Säilytys kylmässä. - pahastipihkassa
paraneekotällä kirjoitti:
Minun ohje muuten sama,mutta lisään hieman hunajaa.
Äitini ohjeessa:pihkaa,siis nimenomaan kuusen
suolatonta voita saman verran kuin pihkaa,kuumennetaan ja hyvin sekoittaen lisätään munankeltuainen.
Säilytys kylmässä.Tähänastisista vastauksista minet kiitokset.
Onko kellään kokemuksia pihkasalvan käytöstä?Olisi kiva kuulla. Ja miksi juuri kuusen pihkaa????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117285Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista635368- 954924
- 524075
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494006- 2223903
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283618- 423305
- 522849
- 422427