Mistä yhtiöstä matkavakutus

63 ja 60v.

olen lukenut ehtoja kolme päivää, paljon on eroja,
en ole pystynyt päättämään mistä otan.

Ajattelin ottaa matkustajavakuutuksen ja matkatavaravakuutuksen, jossa tulee myös vastuuvakuutukset.

Pohjola on yli 20 % kalliimpi, mutta saa kortin, olisiko helppo toimia, jos jotain sattuu.
Tapiola on paljon halvempi, samoin iF ja Nordea.

mitä suosittelisitte, mitä ehkä ette suosittelisi ??

autot ja kodit, yms on yhtiössä josta en ota matkavakuutuksia,
ovat olleet jo 35vuotta ja ovat todella edullisia.

14

1110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt tyytyväinen

on matkavakuutus Lähivakuutuksesta, joka oli edullinenkin.
      Talvella jouduin perumaan matkan sairauden takia, sain korvaukset nopeasti.
      Kokemuksia myös aiemmin Pohjolan vakuutuksesta, jolloin meiltä varastetiin tavarat etelässä,
      korvausta EI saanut koska tavarat oli säilytetty huolimattomasti SIIS hotellihuoneessa,
      olis varmaan pitänyt palkata vartija huoneeseen.
      oon kuullu muilta vastaavia samasta yhtiöstä keksivät mitä vaan ettei tarvi maksaa

• fvfvfvfvff

Fennia, varkaustapauksessa matkalla tuli päätös alle viikossa ilmoituksen lähettämisen jälkeen. Jos matkustajia on enemmän, perhematkavakuutus kattaa 1-10 hlöä. Eikä se ollut erityisen kalliskaan.

Itsellä nykyään kultamasterin kylkiäisvakuutus, saa nähdä miten se sitten toimii jos jotain sattuu :)

• en tyhmä

tämä näyttää kyllä pahasti mainokselta

• todella
        en tyhmä kirjoitti:

tämä näyttää kyllä pahasti mainokselta

rajallisia, ymmärrän edellisen mainoksen, kun olen lukenut kortien ehdot.

• uuno:)one

Miksi ihmeessä et ota omasta vakuutusyhtiöstä? Se nyt olisi vaan kaikkein helpoin tapa hoitaa matkavakuutusturva kuntoon. Ja jos et ole nykyiseen tyytyväinen, niin vaihda kaikki muutkin samalla uuteen. Korvausasioiden hoitaminen on vaivattominta, jos kaikki on samassa paikassa. (Jos ne nyt koskaan niin vaivattomia ovat....)

• 63 ja 60v.

"Miksi ihmeessä et ota omasta vakuutusyhtiöstä?"

Olen lukenut ehdot ja mitä korvataan,
        aivan samoin kun luen kameroiden ym käyttöohjeet ennen kuin valitsen, minkä ostan.

Siellä ei ole myöskään matkavakuutus edullisin tai laajin,
        koska se ei ole pääartikkeli, mutta kyllä saa jos haluaa.

Tiedän, vakuutuksia/yhtiöitä on hyvin erilaisia, muutaman satasen saa helpolla kaikista,
        mutta kymppitonnit ovat toisissa tiukassa.

• lilybae

Vakuutus- ja rahoitusneuvonnan sivuille on juuri tullut uusi vertailu matkavakuutuksista. Käy tarkistamassa www.fine.fi

• Kalman Boy

En ota matkoille koskaan mukaan mitään arvokasta. Jätä kotiin minkkiturkkisi ja kamelinkarvapalttoosi. Matkustajavakuutus pitää ottaa siltä varalta, että kuolet ulkomailla kaukana kotoasi ja haluat, että kalmosi haudataan kotimaan multiin.

• liiton höpö vakuutu

Minulla on kokemuksia Ifistä.
      Älä missään tapauksessa ota sieltä matkavakuutusta.
      Minä olen Jyty liitossa ja siinä on ammattiliiton matkavakuutus IFissä.
      Olin lähdossä Ruotsiin kuorofestivaaleille. Päivää ennen lähtöä sairastuin ja lääkäri kielsi matkan.
      Olin tietenkin maksanut kaikki jo silloin.
      Laitoin IFiin paperit. Kuitin maksamastani laskusta,lääkärin todistuksen ja epikriisin.
      Vastaus:Valmismatkalain mukaisen pakettimatkan peruuntumisesta korvataan vain toimistokulut enintään 25% matkan hinnasta.
      Se ei ole mitään. Maksat matkat ja sairastut ja saat vain nimellisen korvauksen. Kaikki matkat ovat valmismatkoja.
      Metalli ja Jyty ovat tälläiset höpö vakuutukset ottaneet jäsinelleen. Niillä ei ole mitään virkaa.
      Kun otatte vakuutuksen niin kysykää tätä yhtiöltänne.
      Miten se olikaan se Ifin tv-mainos: Jätetään tielle.

• Matkustaja 1234567

Pohjolan vahinkoilmoituksen jättämisestä kului 3 viikkoa, eikä yhtiö ottanut mitään yhteyttä.
      Soitto sinne, ja vasta sitten saimme edes vahinkonumeron.

Yhtiö ei maksanut täysimäräistä odotusajan korvausta, koska ehdoissa lukee että pitää odottaa matkan kohteessa, eikä kuten esim. meidän tapauksessa 250km päässä suuremmassa kaupungissa, josta on paremmat jatkoyhteydet.

Jäi huono maku ko. yhtiöstä. Onneksi kyseessä ei ollut omaisuuteen/terveyteen kohdistunut vahinko...

• IF

Varokaa ja välttäkää pohjolaa!

Vahinkokorvausasiointi laitettu amerikan maliin hitaaaaksi ja vaikeaksi!

1000€ korvausta taistelin 9kk ja en jaksanut enempää.
      Toinen vakuutusyhtiö auttaa varmasti ja olen luvannut itselleni ja pohjolalle
      kehua heitä koko rahan edestä koko elämäni!

• Hyi.

IF virkailijat ovat innokkaita netissä olijoita,

sitä on muuallakin jo kirjoiteltu,
      hieman alhaista toimintaa !

• vaihda

Pohjolaa ei kannata missään tapauksessa edes harkita.
      Vankalla kokemuksella voi sanoa että tämä firma vääntää asiasta niin pitkälle että tavallista pesukoneen vuotoa vatvotaan silleen että asiakas luovuttaa.
      en jaksanu tapella yhtiötä vastaan.
      Usko, et tule sinäkään kun haet korvausta...

• VihainenVeera

No nyt on joku tällä kertaa suivaantunut Pohjolaan. Sitten haetaan kaikki viestiketjut, joissa keskustellaan ao. yhtiöstä ja samankaltainen kommentti kaikkiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      50
      3648
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      37
      2358
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      84
      2303
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      60
      2198
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      27
      1626
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      64
      1542
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1447
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      55
      1003
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      68
      982
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      40
      869
    Aihe