Esy eli Elävä sana yhdistys

ANTIlooppi

Siskoni on sekaisin kyseisestä lahkosta. Onko kellään henk. kohtaisia kokemuksia millaista meininki siellä?

50

4412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Junnuw

      Ei ole mitään pelättävää, Pyhänhengen vaikutus on vain suuri elävän sanan seurakunnissa.
      Joskus voi tuntua käsittämättömältä, miten joku voi hurahtaa, mutta voit olla 100% varma että mitään pahaa ei siitä seuraa ja kyllä se intokin laantuu pienen ajan perästä hieman.
      Toivottavasti se ei koskaan kuitenkaan kuole sillä niillä ihmisillä ei ole hyvä olla jotka ovat maailman valtiaan vietävissä. Tutustu itse linkki. http://www.jeesusonherra.se

      • ANTIlooppi

        Enemmän pelottaa siskoni mielenterveys kun hänet painostettu lopettamaan lääkitys. Hän on saanut nyt avopuolisonsa kääntymään ja he ovat lopettaneet esiaviollisen seksin, mitä kuitenkaan en tuomitse. Mutta homovastaisuus pelottaa kun yhteinen homo tuttavamme käy siellä ja on nyt "parantunut".

        Hän paasaa jumalan sanaa kaikille ja lukee raamattua hyvin paljon. Hän myös yrittää saada kaikkia perheen jäseniä ja kavereita tulemaan mukaan kokouksiin. Hän on vieraantunut tosielämästä ja läheisistään hän on lopettanut työt ja ei siedä ei- uskovaisten seuraa. Hän siis käyttää kaiken vapaa-aikansa käymällä kokouksissa.


      • ajatellasaa
        ANTIlooppi kirjoitti:

        Enemmän pelottaa siskoni mielenterveys kun hänet painostettu lopettamaan lääkitys. Hän on saanut nyt avopuolisonsa kääntymään ja he ovat lopettaneet esiaviollisen seksin, mitä kuitenkaan en tuomitse. Mutta homovastaisuus pelottaa kun yhteinen homo tuttavamme käy siellä ja on nyt "parantunut".

        Hän paasaa jumalan sanaa kaikille ja lukee raamattua hyvin paljon. Hän myös yrittää saada kaikkia perheen jäseniä ja kavereita tulemaan mukaan kokouksiin. Hän on vieraantunut tosielämästä ja läheisistään hän on lopettanut työt ja ei siedä ei- uskovaisten seuraa. Hän siis käyttää kaiken vapaa-aikansa käymällä kokouksissa.

        Elävä sana seurakunta on hyvin karismaattinen painotukseltaan. Toisin sanoen armolahjojen merkitystä korostetaan. Kyse on myös ns. menestysteologiasta. Se lupaa terveyden ja aineellisen siunauksen sen lisäksi, että Jeesuksen sovitustyö tuo rauhan Jumalan kanssa.

        Klassisempi ns. tavallinen kristinusko pitää syntien anteeksisaamista uskon keskeisimpänä asiana, mutta ei myöskään kiellä Pyhän Hengen vaikuttamia yliluonnollisia asioita. Joskaan paino ei ole koskaan ihmeissä.

        Kyse ei ole vain painotuseroista, koska Elävä sana -tyyppisessä seurakunnassa hyvin usein liitetään paranemiseen ajatus, että henkilön on tunnustettava terveyttä tullakseen terveeksi. Tämä on juuri riski, koska usein annetaan ymmärtää, että lääkkeisiin turvautuminen on ilmausta epäuskosta. Sitä ei välttämättä sanota suoraan, mutta paranemisen ja "uskon sanojen" voimakas korostaminen johtaa tähän.

        Ymmärrän siis huolesi. On aina riski silloin, kun elämän arkiasiat eivät hoidu tai lääkkeet jäävät pois ilman lääkärin vahvistusta terveydentilan paranemisesta.
        Pidä yhteyttä läheiseesi ja seuraa tilannetta. Etenkin mielenterveysasioissa kannattaa ajoissa turvautua ammattiapuun.
        Usko on hyvä asia, siitä ei ole nyt kysymys. Jos mahdollista, niin olisi hyvä löytää tasapainoisempi seurakuntayhteys.


      • Korjattavaa
        ANTIlooppi kirjoitti:

        Enemmän pelottaa siskoni mielenterveys kun hänet painostettu lopettamaan lääkitys. Hän on saanut nyt avopuolisonsa kääntymään ja he ovat lopettaneet esiaviollisen seksin, mitä kuitenkaan en tuomitse. Mutta homovastaisuus pelottaa kun yhteinen homo tuttavamme käy siellä ja on nyt "parantunut".

        Hän paasaa jumalan sanaa kaikille ja lukee raamattua hyvin paljon. Hän myös yrittää saada kaikkia perheen jäseniä ja kavereita tulemaan mukaan kokouksiin. Hän on vieraantunut tosielämästä ja läheisistään hän on lopettanut työt ja ei siedä ei- uskovaisten seuraa. Hän siis käyttää kaiken vapaa-aikansa käymällä kokouksissa.

        Kukaan ei painostanut siskoasi lopettamaan lääkitystä, hän söi lieviä masennuslääkkeitä jonkin aikaa ja tuskin lääkäri olisi määrännyt jatkoa. Mielestäni tässä maassa on jo ihan liikaa nuoria, joille masennus diagnosoidaan, jotta saataisiin vain lyötyä lääkkeet käteen, kun ei ole mahdollisuutta tarjota keskustelutukea.

        Siskosi ei myöskään ole vieraantunut "tosielämästä", opiskelee ja elää normaalia elämää. Itseäni huolestuttaa tälläinen väärien faktojen kirjoittelu, joka antaa väärän kuvan jokaiselle, joka ei sattumalta tunne kyseessä olevaa henkilöä.

        Ja pienenä lisäyksenä muille lukijoille: olen tämä teidän yhteinen tuttunne, jonka määrittelet homoksi. Taisit tehdä sen suurennellaksesi omien sanojesi tehoa, sillä et tunne minua niin, että olisin "läheinen" tuttusi, olen ainoastaan siskosi ystävä. En ole koskaan sanonut olleeni homo, joten mielestäni on outoa, että sinä olet tuolloin määritellyt seksuaalisen suuntautumisesi itseni puolesta.

        Toivottavasti käsityksesi ovat muuttuneet vuoden kuluessa, ja toivon perheellesi kaikkea hyvää!


      • älkä murehdi liikaa
        ANTIlooppi kirjoitti:

        Enemmän pelottaa siskoni mielenterveys kun hänet painostettu lopettamaan lääkitys. Hän on saanut nyt avopuolisonsa kääntymään ja he ovat lopettaneet esiaviollisen seksin, mitä kuitenkaan en tuomitse. Mutta homovastaisuus pelottaa kun yhteinen homo tuttavamme käy siellä ja on nyt "parantunut".

        Hän paasaa jumalan sanaa kaikille ja lukee raamattua hyvin paljon. Hän myös yrittää saada kaikkia perheen jäseniä ja kavereita tulemaan mukaan kokouksiin. Hän on vieraantunut tosielämästä ja läheisistään hän on lopettanut työt ja ei siedä ei- uskovaisten seuraa. Hän siis käyttää kaiken vapaa-aikansa käymällä kokouksissa.

        Tu lääkityksen lopettaminen voi olla kohtalokasta. ei pitäsi koskaan lopettaa ilman että keskustelisi ensin hoitavan lääkärin kanssa. Jeesus käski parantuneita myös näyttäytymään silloisille papeille.


      • hjhkj
        älkä murehdi liikaa kirjoitti:

        Tu lääkityksen lopettaminen voi olla kohtalokasta. ei pitäsi koskaan lopettaa ilman että keskustelisi ensin hoitavan lääkärin kanssa. Jeesus käski parantuneita myös näyttäytymään silloisille papeille.

        Skitsofreniassa ja kaksisuuntaisessa mielialahäiriössä lääkkeiden lopetus on rsuuri riski, mutta jos kyse on lievästä masennuksesta niin...huh eivät ne lääkkeet kaikkea auta.


      • Anonyymi
        ANTIlooppi kirjoitti:

        Enemmän pelottaa siskoni mielenterveys kun hänet painostettu lopettamaan lääkitys. Hän on saanut nyt avopuolisonsa kääntymään ja he ovat lopettaneet esiaviollisen seksin, mitä kuitenkaan en tuomitse. Mutta homovastaisuus pelottaa kun yhteinen homo tuttavamme käy siellä ja on nyt "parantunut".

        Hän paasaa jumalan sanaa kaikille ja lukee raamattua hyvin paljon. Hän myös yrittää saada kaikkia perheen jäseniä ja kavereita tulemaan mukaan kokouksiin. Hän on vieraantunut tosielämästä ja läheisistään hän on lopettanut työt ja ei siedä ei- uskovaisten seuraa. Hän siis käyttää kaiken vapaa-aikansa käymällä kokouksissa.

        No on sullakin murhetta, jos pelottaa se että homotuttava on 'parantunut'.

        Mutta tuo on kyllä huolen aihe oikeastikin jos lääkitys on lopetettu painostuksen vuoksi, ilman lääkärin näkemystä.
        Tosin jos on kyse mielialalääkkeistä, niin niiden suhteen taitaa ainakin joissakin tapauksissa eri lääkäreillä olla erilaisia näkemyksiä.


      • Anonyymi
        ANTIlooppi kirjoitti:

        Enemmän pelottaa siskoni mielenterveys kun hänet painostettu lopettamaan lääkitys. Hän on saanut nyt avopuolisonsa kääntymään ja he ovat lopettaneet esiaviollisen seksin, mitä kuitenkaan en tuomitse. Mutta homovastaisuus pelottaa kun yhteinen homo tuttavamme käy siellä ja on nyt "parantunut".

        Hän paasaa jumalan sanaa kaikille ja lukee raamattua hyvin paljon. Hän myös yrittää saada kaikkia perheen jäseniä ja kavereita tulemaan mukaan kokouksiin. Hän on vieraantunut tosielämästä ja läheisistään hän on lopettanut työt ja ei siedä ei- uskovaisten seuraa. Hän siis käyttää kaiken vapaa-aikansa käymällä kokouksissa.

        "on lopettanut työt"
        Sana taitaa sanoa, että joka ei työtä tee ei hänen syömänkään pidä. Tosin Sanan julistamisesta voi myös saada elantonsa, mutta jos hänen kohdallansa ei niin ole, niin ei hänen silloin pidä ilman työntekoa syömänkään.


    • eroa valtiokirkosta

      Valitettavasti et ole vielä saanut kunnon vastauksia, vain jeesustelua

    • Doradoram

      mutta erosi perheineen, kun ei saanut sieltä mitä olisi kaivannut - Raamatun opetusta. Meininki on ylistyspainotteista, ja suositaan menestysteologisia saarnaajia ja Floridan herätystä. Kokouksissa on hauskaa, mutta siihen se jääkin. Kymmenyksiä toki maksetaan tunnollisesti : )

      Jos siskoasi painostetaan luopumaan tarpeellisesta lääkityksestä, kyseessä on minusta vahingollinen seurakunta. On vastuutonta väittää, etteikö seurakunnissa voisi tapahtua väkivaltaa. Väkivalta on harvoin fyysistä, mutta henkiset vammat voivat olla paljon pitkäkestoisemmat.

      • Miehimys

        Uskoakseni Paavali ei halunnut päästää taivaaseen pedofiileja. Homppeleita nyt kaikki oli siihen aikaan.

        Jos todistat mulle vaikka parituhatta vuotta vanhoilla teksteillä, miten kreikasta kääntyy sanat "malakoi" ja "arsenokoitai" homoseksuaalisuuteen viittaaviksi sanoiksi niin uskon miehistelyn synniksi.

        Aiheesta muualla: http://home.wanadoo.nl/inspiritus/The Mystery.htm

        Pieni ote:

        "In short: the allegation that the New Testament condemns homosexuality is not just poor but lazy and inexcusable scholarship. An attempt by some scholars to interpret I Cor 6:9 by taking malakos to mean the passive partner and arsenokoites the active partner is based on circular reasoning. The meaning of arsenokoites is problematic. There is no evidence that malakos was ever considered as a technical term for a passive partner. (There are other terms for passive and active partner in Greek. They never appear in the NT). Malakos' general meaning of effeminate is independent of sexual position or object. To define malakos arsenokoites is to define something already clear by something that is obscure." --- Deirdre Good, General Theological Seminary.

        This is a mess, as is illustrated by the variety of translations of the word. So how do we find out what Paul meant? There are two ways to figure out what a word means. One is the etymological approach, which is a false method. The meaning of a word is not determined by its derivation, but by its usage. The meanings of words can change dramatically over short periods of time (even periods as short as 50 years!). Some contend that Paul coined the word from the Septuagint. I will discuss that later.
        So the best thing to do would be to examine the uses of the word. It is found 73 times outside of Paul's letter.
        In almost every one of these occurrences the word appears in a vice list so it is impossible to tell what they mean. The few times it does not appear in a vice list give us a better insight.
        In the Apology of Arisites 13, Fragmenta 12,9-13.5.4 "arsenokoitai" refers to the sins of the Greek Gods. In the context it appears to be referring to the time Zeus abducted and raped a boy named Ganymede.
        In Apology of Aristides, written 100 years after 1Corinthians, the word appears to be used for molestation of boys by men. Interestingly enough, Luther translated the word as "Knabenschaender" which meant "child abusers".

        Another occurrence is in an ancient legend where the Snake in the Garden of Eden becomes a satanic being named Naas. Naas uses several tactics (including sexually pleasuring both Adam and Eve) to gain power over and destroy Adam and Eve. Naas is said to have "had Adam like a boy". Naas' sins were called arsenokoitai. This suggests arsenoskoitai refers to a male using superior power or position to take sexual advantage of another.

        There is simply no justification for translating arsenoskoitai as "homosexuals". Jeramy Townsley sums it up well by saying:
        "... neither arsenokoitai nor malakoi are justifiably translated as "any homosexual behavior" (or more specifically, the active and passive partners in anal homosexual intercourse, as is the common interpration by contemporary Christian anti-gay writers) in any other Greek literature, which makes one question why they are translated that way here."

        When early, Greek-speaking homophobic Christians (John Chrysostom and Clemet of Alexandria) condemned homosexuality, they did not use arsenokoitai, even when discussing Cor 6:9 and Tim. 1:10. Arguments from silence are generally weak, but had the word meant homosexuals, Chrysostom and Clemet would of most likely condemned homosexuals when they commented on Cor. 6:9 or Tim. 1:10. But they did not. This combined with the above discussion of the occurrences of the word, I feel, provide some serious problems for traditionalists.


    • Kirkon kannattaja

      Siskoni kävi siellä kerran pari kuukautta sitten ja veljeni pari kertaa tällä viikolla ja molemmat ovat nyt aurorassa hoidossa. Jotain mätää siellä täytyy olla.

      • kohtuus kaikessa

        kyllä niin, että sairastumassa oleva ihminen hakee uskonnosta apua vasta liian myöhään.
        Ei ole mitenkään mahdollista, että jos tällä viikolla kävi pari kertaa jossain kokouksissa, niin saman tien SEN TAKIA joutui Auroraan hoitoon :D

        Luulisi, että tunnet siskosi paremmin, joten yritäpä hakea sairastumisen merkkejä jo hänen aikaisemmasta elämästään.

        Menestysteologiaan ei kannata lähteä kovasti mukaan, mutta mitään pahaa ei ole sinällään siitä, että käy ylistystilaisuuksissa pari kertaa elämässään.


      • esyläinen
        kohtuus kaikessa kirjoitti:

        kyllä niin, että sairastumassa oleva ihminen hakee uskonnosta apua vasta liian myöhään.
        Ei ole mitenkään mahdollista, että jos tällä viikolla kävi pari kertaa jossain kokouksissa, niin saman tien SEN TAKIA joutui Auroraan hoitoon :D

        Luulisi, että tunnet siskosi paremmin, joten yritäpä hakea sairastumisen merkkejä jo hänen aikaisemmasta elämästään.

        Menestysteologiaan ei kannata lähteä kovasti mukaan, mutta mitään pahaa ei ole sinällään siitä, että käy ylistystilaisuuksissa pari kertaa elämässään.

        Kirjoitin tähän viime kesänä, että ei meillä kielletä lääkärin määräämien lääkkeiden käyttöä. Pitkään viesti sai ollakin tämän ketjun hännillä. Nyt joku viisas mode on poistanut sen. En usko silmiäni. Miksi totuutta ei hyväksytä - miksi halutaan ylläpitää jonkun tuomaa valhetta jostain uskonnollisesta yhteisöstä.


      • Siskon ystävä
        esyläinen kirjoitti:

        Kirjoitin tähän viime kesänä, että ei meillä kielletä lääkärin määräämien lääkkeiden käyttöä. Pitkään viesti sai ollakin tämän ketjun hännillä. Nyt joku viisas mode on poistanut sen. En usko silmiäni. Miksi totuutta ei hyväksytä - miksi halutaan ylläpitää jonkun tuomaa valhetta jostain uskonnollisesta yhteisöstä.

        Olen tästä täysin samaa mieltä! Tunnen aloittajan siskon ja TIEDÄN, että hän lopettii lievät masennuslääkkeet vain ja ainoastaan siksi, että koki oman elämänsä jälleen tasapainoiseksi ja iloiseksi. Hänellä on sydämessään rauha! Tuskin kukaan ihminen haluaa syödä lääkkeitä huvikseen :)

        Se, että aloittaja on aloittanut näin provokatiivisella viestillä, kuvastaa mielestäni sitä, että hänellä on negatiivinen asenne kaikkea uskoa liittyvää kohtaan, ja siten myös siskonsa valintoja kohtaan!


    • jeppelsi777

      Pidä siskostasi huolta, kulje hänen rinnallaan siihen saakka kunnes toi uus juttu tasaantuu ja sen jälkeenkin.

    • Joku muu seurakunta

      On ihan mahdollista, että muutamat Elävä Sana -seurakunnassa käyvät ihmiset pitävät seurakunnastaan ja he ovat sitä mieltä, että he saavat jotakin kaikesta seurakunnassa kokemastaan.

      En tahdo olla näiden ihmisten ilonpilaaja, mutta koska kaiken uskon päämäärä on kuitenkin siinä, että ihminen kuoltuaan pääsee taivaaseen, on hyvä ottaa huomioon se tosiasia, että harhaopeissa ei ole ihmisen sielun pelastumista. Menestysteologia on harhaoppi, jossa on sekaisin Kenneth Haginin opetuksia ja raamatun jakeita.

      Menestysteologiassa ei ole sielun pelastusta.

      Jeesus opetti, että ne ihmiset jotka uskovat Jumalan evankeliumin, sen kaiken mitä Jeesus julisti ja opetti, pelastuvat mikäli pysyvät viimeiseen saakka evankeliumissa ja Jeesuksessa Kristuksessa.

      Sinä joka vielä käyt Elävä Sana -seurakunnassa, etsi itsellesi joku toinen seurakunta, sellainen jossa ei opeteta Kenneth Haginin oppia.

      Heitä roskiin kaikki menestysteologinen kirjallisuus ja lue raamattua, uutta testamenttia. Raamatussa on kaikki se tieto ja opetus, mitä tarvitset uskoa ja elämää varten.

      Lukekaa kirjat: Paavo Hiltunen: Superuskovat, Sven Reichman: Lammasten vaatteissa

    • 25.7.sisko

      Hei!

      Olen tämä kyseinen sisko, josta puhutaan tällä sivustolla. On surullista lukea täältä sivustolta oman veljensä kirjoitteluja, jotka eivät täysin pidä paikkaansa. Sekin on myös surullista lukea täältä, kuinka kristityt ihmiset kääntyvät omiaan vastaan täälä sivustolla haukkuen menestysteologeiksi yms.

      Voin kertoa, että tällä hetkellä elämässäni menee tosi hyvin! :) Menin naimisiin mieheni kanssa viime kesänä ja häät olivat vuosisadan kuumimpana päivänä! Mieheni tuli uskoon samana keväänä omasta tahdostaan. Painotin myös hänelle ennen hänen omaa uskon ratkasun tekoa, että rakastan häntä yhtä paljon oli hän "uskovainen" tai ei. Hän melkein suuttui minulle siitä, että sanoin hänelle: ettei hänen minun takiani tarvitse tulla uskoon tai mennä kasteelle, koska hän oli itse päättänyt uskoa ja mennä kasteelle.

      Haluan myös tehdä töitä. Viime keväänä olin vain joutunut sellaiseen työsuhteeseen, joka oli hieman hankala. Tästä johtuen myös masennuin ja hakeuduin itse hoitoon, missä minulle määrättiin masennuslääkkeet. Tiesin kuitenkin, että masennus johtui vain sekopäisestä työsuhteesta jossa ei noudatettu mitään lakeja. Niinpä uskoin pystyväni jättämään ne ja uskon ratkaisuni olleen täysin oikea, koska elän tällä hetkellä elämäni parasta aikaa.

      Siskoni ja veljeni olivat jo huonossa kunnossa ennen kuin kävivät esyllä. Näistä en viiti sen enempää kommentoida, koska uskon että he eivät halua koko elämän tarinaansa levitettävän Internetissä. Veljeni on tosin jo paremmassa kunnossa ja täysin normaali ja käynyt välillä esyllä ilman että on muuttunut hulluksi. JOTEN en usko, että ESY olisi heidän pimahtamiseen syynä vaan muut tekijät, jotka asianomaiset kyllä tietävät.

      Veli olet erittäin Rakas ja toivoisin, että pyytäisit anteeksi tällä sivustolla sitä, että olet kirjoittanut minusta ja muista perheenjäsenistäsi harhaan johtavasti samoin kuin Elävä sana seurakunnasta.

      Jumala on ollut minulle erittäin hyvä ja armollinen. Hän on antanut minulle rauhan ja ilon, mitä kukaan muu ei olisi pystynyt minulle antamaan. Lääkärit olivat myös sanoneet etten välttämättä saisi lapsia. Jumala teki kuitenkin ihmeen ja olen saamassa lapsen heinäkuun lopulla! :)

      Toivottavasti jaksoitte lukea tämän koko tekstin! :)

      • 25.7.sisko

        Ainiin en ole myöskään eristäytynyt muista ns. normaaleista ihmisistä. Jostain syystä vain muutama ystäväni ei enää uskoon tultuani halunnut olla minun kanssa tekemisissä. Osittain syynä voi olla toki se, että olin aika innokas puhumaan kaikista uskoon liittyvistä asioista, mikä ärsytti heitä paljon. Olen sopinut heidän kanssa asiat kuntoon, vaikka ystävyyttä nämä henkilöt eivät enää halua minun kanssani. Se on ihan ok minulle. Toisten tahtoa pitää kunnioittaa. Ja on minulle vielä muutama ns. normaali ystäväkin jäänyt, jotka hyväksyvät minut juuri sellaisena kuin olen.


      • ANTIlooppi123

        Olen pahoillani, että olen kirjoittanut tekstini pikaistuksissani, olen pahoillani myös ystäväsi puolesta, jos hän kokee tulleensa loukatuksi - minäkin olen vain ihminen ja joudun tekemään päätelmäni maailmasta sen tiedon varassa, mitä missäkin vaiheessa minulla on saatavilla.

        Esy ei ehkä ole pahempi paikka kuin muutkaan seurakunnat.

        Korjattakoon sekin, että siskoni ja veljeni eivät muuttuneet hulluiksi esyssä, mutta en muuta mielipidettäni siitä, ettei kristinuskon "fundamentalistiset" suuntaukset olisi olleet laukaisevana ja ylläpitävänä tekijänä edellä mainituissa tapauksissa mutta en kiellä sitäkään mahdollisuutta, että ne ovat voineet olla heidän hyväksi.

        Lopuksi haluaisin sanoa vielä, että suurin toiveeni on, että olette onnellisia - jos se vaatii seurakunnissa käyntiä - so be it. Suurin suruni on nähdä sisaruksieni kärsivän ja olevan tyytymättömiä elämäänsä.

        Olen erittäin onnellinen, että olet löytänyt miehen, jonka kuka tahansa veli kelpuuttaisi.


    • Onnellinenpuolestann

      Hienoa lukea elämästäsi. Kiitos kirjoituksesta. Herra siunatkoon nuoren perheenne ja varjelkoon teidät kaikelta pahalta.

      t. Arja Etelä-Pohjanmaalta

      ps. Upea juttu että saatte vauvelin kesällä.

    • poika9.7.2011

      Tällä sivustolla on myös paljon lisää samantapaisia muutostarinoita, kuinka Jumala on muuttanut ihmisten elämän täysin parempaan suuntaan! :)

      http://www.koemuutos.fi/

    • Näin ovelasti sinua manipuloidaan ..vaikka pelastus on ilmainen lahja eikä vaadi uskoa ..tai tekoja.. näin sinusta tehdään taloudellinen tukija..opettamalla
      Uusi oppi esitetään sinulle vähitellen. Suuremmat salaisuudet paljastetaan vasta monien initiaatioiden, kurssien ja opetuksen..rahasuoritusten jälkeen.

      Sinut saatellaan uuteen henkiseen ympäristöön ylenpalttisen ystävällisyyden, anteliaisuuden ja lupauksien keinoin. Tunnet itsesi imarrelluksi. Sinulle luvataan parantumista..taloudellista Jumalan siunausta ..onnellisia , tasapainoisia uskovien välisiä ihmisuhteita.. sillä Jumala on hyvä ..ja uskolla ja raha suorituksilla kylvämisen niittämisen lain mukaan saat taloudellisia siunauksia tässä ajassa kun olet uskollinen . Tämä on menestysteologinen oppi . Armosta tai Jumalan armovalinnasta ei puhuta laisinkaan . Uskolla saat
      kaiken kun uskot oikein.

      Valmiiksi mietityt vastaukset valmiiksi mietittyihin elämänkysymyksiin esitetään helposti vastaanotettavissa paketeissa. Loogista ja loppuun työstettyä vastausten järjestelmää sovelletaan kaikkiin keskeisiin elämänkysymyksiin. Mustavalkoiset oppilauseet näyttävät elämän yleisavaimilta käyttäjiensä käsissä.
      Tietyt asiat ovat väärin ja oikein .ns. syntiä .
      Oppia ei saa kritisoida.

      Jossakin vaiheessa sinulle paljastuu, että tiellä eteneminen edellyttää ehdotonta johtajalle, pastoreilleopettajalle tai muulle auktoriteetille antautumista. ja tettyjen oppikaavojen ja rituaalien hyväksymistä Jumalan palvelemiseksi . Johtajan hahmo esitellään sinulle ihailtavana, virheettömänä, jopa jumalallisenan positiivisena valintana ja jumalan miehiä ei saa kritisoida . Sellaiseksi sinunkin pitäisi tulla. Tulet yhä vakuuttuneemmaksi siitä, että täydellistyminen ja puhdistuminen , synnitömyys , parantuminen ilman sairauksia on mahdollista ja että se toteutuu vain tässä ryhmässä...tietyillä synnitömyys ja parannuksen tekemisen vaatimuksilla . Jos et parane sinussa on demooni , ja demoni täytyy ajaa ulos sinusta ja sitten jos demoni ei tullut ulos sinusta niin sinulta puuttuu riitävä usko parantumiseen vaikka olet ollut kymmeniä vuosia paranettavana ja uskonut kaikkesi ja antanut kaikki rahasi tai sinulla on tehtävä parannusta synnistä joka estää parantumisen ja vika on sinussa eikä Jumalassa . Armo valinnasta ei puhuta mitään . Pastorit itse eivät tietenkään ole koskaan olleet sairaita tai köyhiä . Joten heidän on vaikea ymmärtää näitä asioita arkielämässä ja ihmisten.. hätää ja tarpeita .

      Koska ovat niin vahvuuteen ja menestykseen , rikkauteen , vallankäyttöön sairastuneita ja heille oppi ja Jumalan kunnia on tärkeämpää kuin ihmisen konkreettinen auttaminen .
      Sinut pidetään jatkuvassa kiireessä : yhteinen palvonta ja raamatun mietiskely , tunnustaminen , rukous , erityiskokoukset, palvelutehtävät, vapaaehtoiset velvollisuudet, uusien jäsenten hankinta, evankelioinilla , tai Huomaat, ettei sinulla ole enää aikaa harrastaa, tavata perheenjäseniäsi, entisiä ystäviäsi eikä itseäsi.
      Jokaisesta uskovasta yritetään tehdä Herran suurta palvelijaa eri titteleillä evankelistaa , profeettaa , pastoria , ylistyjohtajaa , esirukoilijaa , johtajaa , taloudelista tukijaa . Minkä tittelin sinä haluasit itsellesi ? No et saa valita se määrätään sinulle . Ja sitten pastorit ja Jumala saavat kiitosta ja kunniaa .

      Jossakin vaiheessa sinun on alettava tehdä tiliä omasta rahankäytöstäsi ryhmälle, joka vaatii sitä luonnollisen anteliaisuuden ja lojaalisuuden nimissä osansa. Sinun tulee tehdä yhä tarkempaa tiliä myös ammatistasi , vapaa-ajan menemisistäsi ja tulemisistasi, ajatuksistasi..
      Ajattelusi pitää olla positiivista ja ns.Herran mielenmukaista . Koko sielusi yritetään sitoa oikealla positiivisella ajattelulla , tunteitasi manipuloidaan ylistysmusiikin avulla ja tahtosi sidotaan raamatun lauseilla ns. Jumalan tahtona ja ryhmän psykoottisella transsilla.. me vain olemme valittuja ja morsiuskansa .. muita tapoja ei kuulemma ole ..jos haluat olla Jeesuksen morsian ...vaikka vapauteen Kristus meidät vapautti ..
      .
      Pelastusta , armolahjoja ja parantumista .. ei voi tiedottamalla ja opettamalla tai uskomalla .. toisille antaa eikä itselleen ottaa .. koska Jumala itse päättää näistä asioista ..ja ne annetaan Jumalan armovalinnasta .. eikä kenkään ihmisen kautta .. rahalla ostamalla tai myymällä ..tiedottamalla.. onneksi .. ..
      Paetkaa armon ja ristin suojaan ... jos kykenette...vielä aivopesun ..
      jälkeen ..

    • susanna kosketti

      'Koko sielusi yritetään sitoa oikealla positiivisella ajattelulla , tunteitasi manipuloidaan ylistysmusiikin avulla'

      Jo on menoa, ihan kuin nuorkokoomukselaisilla kokouksessaan. Menestysteologiaahan se sekin on.

      • Satamassa

        Salme Blomsterilla oli tv -7 kanavalla ohjalma jossa puututtiin siihen tabu-ilmiöön joka yksi pastori oli yrittäny muutaa seurakunassaan ja ilmiö on yleinen
        useimmissa yritys srkissa . Armoa ei voida julistaa ansaitsemattomana armona taloudellisista syistä , että lampaat menetetään sekä tulot ja ikään kuin ajetaan heikot synnin tielle . Mutta jos srk haluaa että ihmiset paranevat hengeltään , sielutaan , ruumltaan niin ilman vaatimuksia esitetty armo on ainoa armo mikä parantaa ilman sitä ihme-parantumistakin .Vain siitä tulee lepo ja rauha sydänmeen .

        On jotain ihmeellistä monen tunnin vanhurkautus -tai miten saat oikealla uskolla itsellesi ihmeen , demoniopetusta , sukukirouksia , kun uudestisyntymässä kaikki kiroukset katkaistiin . Kaikenlaista höpinää markkinoidaan ja ajetaan ihminen ahdistukseen ja lainalle että onko nää mun persoona piirteet tai syntiin lankeemiset tai ns.lihalliset piirteet tai heikkoudet aina joku demooni tai olenko mä nyt demonisoitunut tai voiko niin käydä varsinkin kun on juuri tullut uskoon siitä kyllä lähtee rauha sydämestä ja pelastusvarmuus kun pitäisi saada turvallisesti lankeillen kasvaa Kristuksessa . Että opetuksen hedelmä olisi rauha ja lepo Herrassa ilman suoritus -tai opetusrumbaa . Ei armon varaan voi mitään rakentaan ja aidosta uudestisyntymästä se hedelmä kasvaa ilman sitä kasteluakin onneksi aivan itsestään .


      • Vapaa uskonnosta
        Satamassa kirjoitti:

        Salme Blomsterilla oli tv -7 kanavalla ohjalma jossa puututtiin siihen tabu-ilmiöön joka yksi pastori oli yrittäny muutaa seurakunassaan ja ilmiö on yleinen
        useimmissa yritys srkissa . Armoa ei voida julistaa ansaitsemattomana armona taloudellisista syistä , että lampaat menetetään sekä tulot ja ikään kuin ajetaan heikot synnin tielle . Mutta jos srk haluaa että ihmiset paranevat hengeltään , sielutaan , ruumltaan niin ilman vaatimuksia esitetty armo on ainoa armo mikä parantaa ilman sitä ihme-parantumistakin .Vain siitä tulee lepo ja rauha sydänmeen .

        On jotain ihmeellistä monen tunnin vanhurkautus -tai miten saat oikealla uskolla itsellesi ihmeen , demoniopetusta , sukukirouksia , kun uudestisyntymässä kaikki kiroukset katkaistiin . Kaikenlaista höpinää markkinoidaan ja ajetaan ihminen ahdistukseen ja lainalle että onko nää mun persoona piirteet tai syntiin lankeemiset tai ns.lihalliset piirteet tai heikkoudet aina joku demooni tai olenko mä nyt demonisoitunut tai voiko niin käydä varsinkin kun on juuri tullut uskoon siitä kyllä lähtee rauha sydämestä ja pelastusvarmuus kun pitäisi saada turvallisesti lankeillen kasvaa Kristuksessa . Että opetuksen hedelmä olisi rauha ja lepo Herrassa ilman suoritus -tai opetusrumbaa . Ei armon varaan voi mitään rakentaan ja aidosta uudestisyntymästä se hedelmä kasvaa ilman sitä kasteluakin onneksi aivan itsestään .

        Kävin menetysteologisen raamattukoulunne jossa ei ollut yhtään kurssia armosta eikä vanhurkaudesta 2 vuoden aikana ja minua joukusutettiin kadulla evankelioimassa ja etsimässä uusia seurakunta ehdokkaita kuin Jehovan todistajissa konsanaan , oli 4 h pakko ylistys sessioita pyrittin muka mielyttämään Jumalaa , kymmenys kursseja , vaatimuksia , vaatimuksia , hyväksikäyttöä , josta vielä piti maksaa kalliita maksuja , opetettiin suorittamaan seurakunalle palveluksia . Pelkää lakia ja suorittamista . Sitten kun aloin väsyä hommaan ja viimeinen kyseenalaistettava kaikki opetus ja löydettävä se hyvä ja armollinen Jeesus ilman Esyn seurakunta arvo -ja kuritusjärjestelmää ja purettava koko menestyteologia opetus harhaoppina pois . Onneksi heräsin ja tajusin lähteä . Nyt olen onnellisesti , rauhallisesti uskossa Jeesukseen ilman ns. seurakunnan auktoriteettia ja uskonollista hyörintää ja pyörintää . En tarvitse profeetaa tai pastoria kertomaan mitä osaan ja voin tehdä rahoillani , lahjoillani ja kyvyilläni , tiedän sen onneksi itsekin .

        Jos sinäkin haluat uuden alun ja vapauden suosittelen ..luettavaksi

        Sinikka ja Mikko Aalto Armo kadoksissa ?

        Karismaattisuuden harharetket - One Way Mission
        www.onewaymission.fi › Opetusta › Luettavaa
        Tapani Suonto. Olen tehnyt 20 vuotta työtä seurakunnista syrjäytyneiden, hengellisesti kodittomien ihmisten auttamiseksi. Yksi kodittomuuden aiheuttaja on ollut ...Ylihengellisyys ...Demoni ja parantumisopetus ...


    • Tosi on

      Hyvä todistus

      En minä ole fariseus , sanoi fariseus ja hymyili , aitoa fariseuksen hymyä .
      minä olen uskovainen mies , oikein sellainen tosiuskovainen .
      En minä ole sellainen sisältä paha , eikä minua sido raha , en ole ahne , annan yhtä paljon kun muut , minähän annan kymmenykset , bruttotuloista , kuuliainenkin olen , toimin pastorina , olen siunauksen niitäjä , löytyy selkeä uskonratkaisu ,
      Olen antaunut 100 % prosenttisesti 50 kertaa, ja 10 % miljardi kertaa ,
      Minulla on säänölliset Jumalan kohtaamiset , ruokoustaistelut rintamassa seisten , Raamattu mielessä päivin ja öin , opettelen ulkoa , tunnustan sanaa , mietiskelen , meditoin , teen valokuvattavia sovellutuksia facebookissa , you tube profetoita säänöllisin väliajoin . Armon olen ymmärtänyt jo vuosikausia , pyhityselämäni kasavaa Kristuksen ylösnousemuksesta , olen muutunut mies , Hengellä täytetty ja profetoin , kiitäkäämme yhdessä Herraa , todistakin usein elämäni muutoksesta , varoitan ihmisiä eduskuntalon luona , kehoitan parannukseen , se käy helposti , elämäni on todisyus vastaansanomaton , päivittäin tunnustan syntini , paranusta tehden.

      Ei en minä ole fariseus , nehän ovat ulkokulattuja , nimikristittyjä , pintaliitäjiä , eivät ottaneet Kristusta vastaan niinkuin minä .

      Ei en minä ole fariseus sanoi uskovainen mies ja hymyili kirkaasti ohikulkijoille .

      Moni uskoi .

      • Nösjö

        Varokaa tätä "seurakuntaa"! Harhaoppia ja sairasta menoa. Pyhä Henki on kaukana tästä paikasta. Siellä vaikuttaa kundaliinihenki..


    • Anonyymi

      Todistukseni siitä kuinka näin ja koin menestysteologian eksytyksen omin silmin Helsingissä Elävä Sana -seurakunnassa (ESY Church), ja kuinka sitten Jumala avasi minun silmäni totuudelle ja antoi todellisen vapauden synnin orjuudesta sekä menestysteologian eksytyksestä Jeesuksen Kristuksen veren kautta.

      Jumalan sana sanoo:

      "Kun Jeesus istui yksin Öljymäellä, opetuslapset tulivat hänen luokseen ja kysyivät: ”Sano meille, milloin se tapahtuu. Mikä on sinun tulemisesi ja tämän aikakauden päättymisen merkki?”
      Jeesus vastasi heille: ”Varokaa, ettei kukaan eksytä teitä.
      Sillä monet tulevat minun nimessäni ja sanovat: ’Minä olen Kristus’, ja he eksyttävät monia."
      (Matteuksen evankeliumi 24:3-5)

      https://www.youtube.com/watch?v=Ye4WHf64fnQ

      • Anonyymi

        harhaopeissa sairastuu !

        Jumalan rakkaus, ja terve opetus on AINA parantavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        harhaopeissa sairastuu !

        Jumalan rakkaus, ja terve opetus on AINA parantavaa.

        harhaopeissa kai sitten juurikin sitä: "lustetta ja viljaa"

        siitähän vasta "soppa" syntyykin


    • Anonyymi

      Olen tuntenut useita ko. seurakunnan aktiiveja vuosien varrelta. Olen tullut huomaamaan, että useimmat ovat palaneet aikain saatossa henkisesti ja joutuneet ottamaan etäisyyttä liikkeeseen jaksamisen äärirajoilla. Ehkäpä jossain rivien välissä on sellainen odotus, että ihminen jalostuisi pyhemmäksi ja sitä kautta salakavalasti ajaudutaan lakihenkiseen suorittamiseen. Nuosukiidossa vaikuttaa, että ollaan jotenkin parempia ja näin tullaan koviksi "oikeamielisiksi kristityiksi". Kun hengellinen romahtaminen tapahtuu, alkaa yleensä armokin kirkastumaan. Sitä ennen uskollinen palvelija on tosin kiltisti kustantanut seurakunnan menoja kymmenyksillään jo useita vuosia. Aina tulee uusia yrittäjiä ja tarina senkun jatkuu.

    • Anonyymi

      Olisipa Sana antanut sinullekin.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe