Opiksi meille?

Jaaha Jaaha

Sofi Oksasen potkut on opiksi meille: jos bestseller-kirjailija saa kenkää, miten hyvät ovat luotot ja lojaalisuudet kirjailijanaluille? Silti pidän WSOY:tä hyvänä kustantaja, sen yhteydet ja markkinavoimat ovat kiistattoma jos kaunokirja saa aikaan uteliaisuutta. Ei Sofi olisi 150 000 myyntiin yltänyt näin nopeasti pienemmällä kustantajalla. Kohtelu onkin sitten toinen juttu... mutta eihän kirjailija ole työntekijä, vain henkilö, joka tarjoaa töitään tilaajalle...

8

489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Optimistikukka

      että WSOY:n ykköspaikka olis ny jaossa kun Sofi lempattiin pellolle?

    • Kerro kerro

      Mitä tästä nyt sitten pitäis muka oppia?

      • Ymmärsinkö oikein

        ettei kirjailijan ammatti ole kovinkaan varmalla pohjalla. Mutta kustantamo ei ole työnantaja, kirjailija ei ole työsuhteessa.


      • kerro kerro
        Ymmärsinkö oikein kirjoitti:

        ettei kirjailijan ammatti ole kovinkaan varmalla pohjalla. Mutta kustantamo ei ole työnantaja, kirjailija ei ole työsuhteessa.

        tuossa ole mitään uutta. kaikkihan tuon tietävät


      • Ymmärsinkö oikein
        kerro kerro kirjoitti:

        tuossa ole mitään uutta. kaikkihan tuon tietävät

        että tämä on Södikan peliä. Haanpää napautettiin pomoasemasta rivitoimittajaksi, jonka "tallissa" on nimekkäitä kirjailijoita. Järjestyskysymys lienee Södikalla takana. Ettei pompita nenille.

        Mitä me voimme oppia?

        Kirjailijalla voi olla hyvin surkeat rajat isossa talossa, kun joutuu turbulenssiin. Pienellä kustantajalla voi olla tämä asia toisenlaista.


      • rerwr343
        Ymmärsinkö oikein kirjoitti:

        että tämä on Södikan peliä. Haanpää napautettiin pomoasemasta rivitoimittajaksi, jonka "tallissa" on nimekkäitä kirjailijoita. Järjestyskysymys lienee Södikalla takana. Ettei pompita nenille.

        Mitä me voimme oppia?

        Kirjailijalla voi olla hyvin surkeat rajat isossa talossa, kun joutuu turbulenssiin. Pienellä kustantajalla voi olla tämä asia toisenlaista.

        Harri Haanpäätä jos tarkoitat, hänen tittelinsä on kustannuspäällikö. Hienot tittelit rivitoimittajilla WSOY:ssä.


      • scarabaeus
        rerwr343 kirjoitti:

        Harri Haanpäätä jos tarkoitat, hänen tittelinsä on kustannuspäällikö. Hienot tittelit rivitoimittajilla WSOY:ssä.

        ....... hesarissahan lauantaina näkyy väännetty

        rautalangasta

        koko paketti alustavasti ja eiköhän se aukea helahoito pikkuhiljaa,
        on se niin kivaa kun on hauskaa !


      • Deidre Dee
        scarabaeus kirjoitti:

        ....... hesarissahan lauantaina näkyy väännetty

        rautalangasta

        koko paketti alustavasti ja eiköhän se aukea helahoito pikkuhiljaa,
        on se niin kivaa kun on hauskaa !

        tärkeimmän: Kirjavälityksen!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      176
      1067
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      79
      1042
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      845
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      69
      800
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      755
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      734
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      685
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      114
      593
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      570
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      538
    Aihe