Hyvä silmälääkäri

HUONONÄKÖINEN

Haluaisin päästä hyvälle silmälääkärille, mikä kemissä hyvä lääkäri? Kuin kauan tutkimus kestää? Olen kuullut että nykyään tutkitaan tosi lyhyessä ajassa, itse haluaisin pitemmän ajan että voi kysyä asioista.

Entä hyvä silmälasiliike? Kehysvalikoima, linssien laatu? Palvelu?

14

2990

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rillipää 40 v

Kaakisella Kemissä vastaanottaa ainakin Oulusta käyvä pätevä silmälääkäri J.Mattila. Hän on asiallinen, asiantunteva ja vastaa kysymyksiin tarkasti.

Onhan näitä paikallisen sairaalan lääkäreitäkin yksityispraktiikalla. Jokainen kuitenkin löytää mieleisensä vai kokeilemalla.

Silmälasien hankkiminen taas on vaikeampaa, sillä tarjolla on monenlaista. Itse suosin ns. kotimaista tyyliä hoitaa asiat.

• huono näkö mullaki

Kaakiselta. Kun tilaa lasit klo 16 mennessä, voi saada jo seuraavana päivänä lasit:) Muissa liikkeissä menee 1-2 viikkoa.. Kaakiselta tulee kaikki lasit suoraan Helsingistä. Kun hankkii lasit kaakiselta, niin siellä voi myös huoltaa laseja ilmaiseksi (esim.sankojen kiristäminen).

Tuo saatto kuulostaa ehkä mainospuheelta, mutta EN ole liikkeessä töissä:) Olen asiakas.

• huono näkö
        huono näkö mullaki kirjoitti:

Kaakiselta. Kun tilaa lasit klo 16 mennessä, voi saada jo seuraavana päivänä lasit:) Muissa liikkeissä menee 1-2 viikkoa.. Kaakiselta tulee kaikki lasit suoraan Helsingistä. Kun hankkii lasit kaakiselta, niin siellä voi myös huoltaa laseja ilmaiseksi (esim.sankojen kiristäminen).

Tuo saatto kuulostaa ehkä mainospuheelta, mutta EN ole liikkeessä töissä:) Olen asiakas.

Entä ohennukset? Jos on tosi isot voimakkuudet, kannattaako ottaa maksimi ohennukset? Olen kuullut että voimakkaasti ohennetut linssit( ainakin plus-linssit) voivat toimia huonosti, enempi väärisstymiä, näkee huonommin yms Onko kokemuksia?

• huono näkö

Miten muuten tuo kehysasia. Minulla on lasit painanut koko ajan eli viisi vuotta olen näiiden kanssa kärsinyt, nenätyynyjä on käännelty ja väännelty, mutta ei apua. Toiseen nenänpieleen on tullut pysyvä jälki, sellainen rupi joka kirvelee ja kutittaa varsinkin kesällä kun iho hikoileee enemmän.

Toinen linssi on paksumpi eli se puoli painaaa nenää.

Tuli mieleen siitä ohennuksesta, minulla on voimakkaasti likinäköinen tuttu, jolla täysi ohennus eikä ongelmia, mutta en tiedä onko plus-laseissa eri asia tuo ohennus.

• TietäjäTietäjä

EI tule. Moniteholasit hiotaan ulkomailla.

• Näin on

Riippuu linsseistä. Jos yksiteholasit ne hiotaan liikkeesssä. Mutta moniteholasit hiotaan keskitetysti ulkomailla.

• Linssit kuin linssit

No ainahan kehua saa, minä sain liikkeestä aikanaan
        silmälasini , kun odotin ja kyselin. Sitten kun lopulta sain ne päähäni,
        katsoin ulos ja ihmettelin kun en kunnolla nähnyt vastapuolella olevien
        liikkeiden kylttejä.Sanoin tästä myyjälle, joka totesi että, kyllä ne silmät
        tottuu. Pidin laseja viikon,paha olo vain tuli, joten marssin takaisin liikkeeseen
        ja sanoin etten nää näillä laseilla. Silloin myyjä alkoi tutkia tietokonetta. Aikansa
        näpyteltyään hän sanoi minulle varovasti : Toisen linssin vahvuutta ei löydy tietokannastamme ollenkaan. Joten näin minulle valmistettiin lasit tässä
        liikkeessä. Ja kun sitten kysyin miten tämä aika minulle korvataan ja mielen-
        harmi huonosta palvelusta, vaalea vähähiuksinen myyjä oli erittäin töykeä, sanoi ettei mitenkään, vaihdetaan linssit.

• silimäklasi
        Linssit kuin linssit kirjoitti:

No ainahan kehua saa, minä sain liikkeestä aikanaan
        silmälasini , kun odotin ja kyselin. Sitten kun lopulta sain ne päähäni,
        katsoin ulos ja ihmettelin kun en kunnolla nähnyt vastapuolella olevien
        liikkeiden kylttejä.Sanoin tästä myyjälle, joka totesi että, kyllä ne silmät
        tottuu. Pidin laseja viikon,paha olo vain tuli, joten marssin takaisin liikkeeseen
        ja sanoin etten nää näillä laseilla. Silloin myyjä alkoi tutkia tietokonetta. Aikansa
        näpyteltyään hän sanoi minulle varovasti : Toisen linssin vahvuutta ei löydy tietokannastamme ollenkaan. Joten näin minulle valmistettiin lasit tässä
        liikkeessä. Ja kun sitten kysyin miten tämä aika minulle korvataan ja mielen-
        harmi huonosta palvelusta, vaalea vähähiuksinen myyjä oli erittäin töykeä, sanoi ettei mitenkään, vaihdetaan linssit.

kyllä ne silmät tottuu = takavalotakuu
        kannattaa äänestää jaloillaan

• hinta/laatusuhde

Onko muuten oikeasti eri linssimerkeissä eroja? Esim. Kaakisella käytetään Hoyaa, Kemin Silmälasissa Rodenstockin linssejä, sitten on Pentaxia jne. Onko linssityypillä käytännön merkitystä?

• Unnah Anumemah
      • älä maksa timanttii

paskat, kemistä löytyy kaikki palvelut. Joka ainoa silmälääkäri määrää linssit ohjelmalla jossa linssi hiotaan yli 96000 kohdan ohjelmalla. Eli siis lasissa on 96000 pistettä josta jokainen voidaan hioa tarkalleen omaan paksuuteen.
        Ainoa asia joka erottelee liikkeitä on palvelu ja sanka-tarjonta. Ja LUULO siitä että rahalla saa vain parasta.

• mies60vuottaja risat

Silmäasemalla on hyvä palvelu ja laaja valikoima sangoissa. Mikään ei estä sinua kiertämästä vaikka kaikki liikkeet läpi ja sovittamaan kehyksiä useita kappaleita.
      Silmälääkäriksi suosittelen silmäaseman A.R ja J.M Kaakisella on myös ok.

Itse otin silmälasit silmäasemalta ja varilux linsseillä.

• epätietoinen simosta

Mikähän silmä on kysymyksessä?

• linssit kuin linssit

Arvaa vaan mikä liike oli kyseessä ? No tietty se .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      82
      1995
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      121
      1715
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1306
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      720
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      676
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      57
      614
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      204
      575
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      482
    Aihe