Minä jätin narsistin

dune cantareata

Olen nyt tehnyt sen, mitä monet pitävät mahdottomana: jätin narsistin ja pääsin eroon. Eikä se lopulta ollut edes vaikeaa, täytyy vain olla todella vahva henkisesti, eikä antaa narsistin puhua itseään sekaisin. Täytyy rajata itsensä tosi tarkasti ja pitää huoli, ettei niitä rajoja ylitetä missään vaiheessa.

Totta on, että paljon tuli asiattomuuksia ja paljon jouduin itseäni puolustaumaan, mutta pääsin irti ja voitin oman taisteluni. Kokemukseni oli kuluttava, mutta siitäkin huolimatta voimaa antava ja itsetuntoani lisäävä.
En missään vaiheessa unelmoinut hänen parantamisestaan, päinvastoin, halusin, että hän näkisi itsessään ne ongelmat, jotka itsekin näin. En usko kuitenkaan, että niin olisi käynyt, ehkä hetkellisesti, mutta se ei riitä muuttumiseen.

Hän jäi minuun kiinni, koska ei pystynyt nujertamaan minua, käytin siis hänen omia keinojaan häntä itseään vastaan. Sain kyllä tuta monet kerrat hänen halveksuntansa. Jatkuvat kysymykset "en kai loukannut sinua" ärsyttivät, sillä tiesin, miten hän etsi epätoivoisesti keinoa päästä muurini läpi. Hän ei kyennyt satuttamaan minua ja sekös otti häntä aivoon. Hän joutui antautumaan ajatukselle, että maailmassa on henkisesti niin vahvoja ihmisiä, että mikään keino ei pure. Uskon myös, että koska hän tietää tämän nyt, hän ei enää vainoa minua, sillä minkäänlaisen lähteen toivossa minua ei kannata enää lähestyä.

Tämä jokaiselle narsistin kanssa taistelevalle kannustukseksi.

85

3013

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • '

Jos se noin helposti kävi, vastassa ei ollut narsisti.

• hyvä hyvä

Onnittelut siitä, että pääsit eroon narsistista.

"Jos se noin helposti kävi, vastassa ei ollut narsisti. "

Kirjoittiko ketjun aloittaja, että se kävi helposti? En todellakaan itse saanut sellaista käsitystä.

• j.o.k.u.

Juuri itse olin laittamassa samaa. :)
        Ei todellakaan narsisti.
        Aloittajalla sen sijaan saattaisi olla syytä hieman vilkaista peiliin...

• puskapaska
        j.o.k.u. kirjoitti:

Juuri itse olin laittamassa samaa. :)
        Ei todellakaan narsisti.
        Aloittajalla sen sijaan saattaisi olla syytä hieman vilkaista peiliin...

Ai saattaisi?
        Alottaja, peili käteen.

• ?
        hyvä hyvä kirjoitti:

Kirjoittiko ketjun aloittaja, että se kävi helposti? En todellakaan itse saanut sellaista käsitystä.

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8348419/43022373

• dune cantareata

Noin ihan tiedoksi että hän itse tunnustaa olevansa narsisti. Jotenkin tämä nyt on hyvin tuttua minulle, ensin asiani mitätöidään ja seuraavaksi se käännetään minua vastaan. Sekin on tuttua, että kaikki syy on AINA minussa.
        Jos ei parempaa löydy, olkaa hiljaa.

• j.o.k.u.
        dune cantareata kirjoitti:

Noin ihan tiedoksi että hän itse tunnustaa olevansa narsisti. Jotenkin tämä nyt on hyvin tuttua minulle, ensin asiani mitätöidään ja seuraavaksi se käännetään minua vastaan. Sekin on tuttua, että kaikki syy on AINA minussa.
        Jos ei parempaa löydy, olkaa hiljaa.

"Noin ihan tiedoksi että hän itse tunnustaa olevansa narsisti."

Aina vain epäilyttävämpää...

Luetteleppa viisi vikaa sinussa itsessäsi? :)

• dune cantareata
        j.o.k.u. kirjoitti:

"Noin ihan tiedoksi että hän itse tunnustaa olevansa narsisti."

Aina vain epäilyttävämpää...

Luetteleppa viisi vikaa sinussa itsessäsi? :)

Viat minussako tekevät narsistista normaalin?
        Enpä usko, mutta narskun logiikan sinä omistat ja minä tunnistan sen.
        Jos se on vika, niin sitten on.

• j.o.k.u.

Viat minussako tekevät narsistista normaalin?
        Enpä usko, mutta narskun logiikan sinä omistat ja minä tunnistan sen.
        Jos se on vika, niin sitten on.

Kuka tuon narskudiagnoosin on tehnyt? Sinäkö?
        Jos näin on, niin voi olla että eksäsi on ottanut tämän syyllisyydentuskissaan todesta.
        Narsku ei tunnista itsessään narsistisia piirteitä, ellei sitten jonkun vakavan elämänkriisin jälkeen.
        Jos tällaista ei ole tapahtunut ja hän huomaa silti, niin ei, hän ei ole narsku. :)

Narsisti muuten yleensä pitää "uhriaan" narsistina...

• dune cantareata
        j.o.k.u. kirjoitti:

Kuka tuon narskudiagnoosin on tehnyt? Sinäkö?
        Jos näin on, niin voi olla että eksäsi on ottanut tämän syyllisyydentuskissaan todesta.
        Narsku ei tunnista itsessään narsistisia piirteitä, ellei sitten jonkun vakavan elämänkriisin jälkeen.
        Jos tällaista ei ole tapahtunut ja hän huomaa silti, niin ei, hän ei ole narsku. :)

Narsisti muuten yleensä pitää "uhriaan" narsistina...

Mitä siitä, vaikka olisin tehnytkin? Teithän sinäkin diagnoosin, ettei hän ole narsisti ja vihjailet että minä olen!
        Sanoinko, että hän osaisi tunnistaa narsistiset piirteensä? En sanonut. Sanoin, että väittää itse olevansa narsisti. Kato, sillä hän estää sen, ettei kukaan muu sano/pidä häntä narsistina....Aina on oma lehmä sillä ojassa. Nähty on.

"Narsisti muuten yleensä pitää "uhriaan" narsistina..."
        Juu, tiedetään, olen kuullut sata kertaa olevani narsisti....

• j.o.k.u.

Mitä siitä, vaikka olisin tehnytkin? Teithän sinäkin diagnoosin, ettei hän ole narsisti ja vihjailet että minä olen!
        Sanoinko, että hän osaisi tunnistaa narsistiset piirteensä? En sanonut. Sanoin, että väittää itse olevansa narsisti. Kato, sillä hän estää sen, ettei kukaan muu sano/pidä häntä narsistina....Aina on oma lehmä sillä ojassa. Nähty on.

"Narsisti muuten yleensä pitää "uhriaan" narsistina..."
        Juu, tiedetään, olen kuullut sata kertaa olevani narsisti....

Voi toki suhteessa olla kaksikin narsistia.
        Se voisi selittää...
        Sellainen juttu ei vain toimi, ellei jompikumpi alistu, tai molemmat vuorotellen.
        Voi kuulostaa ehkä sairaalta joidenkin mielestä tällainen systeemi, mutta olen varma että sinä ainakin ymmärrät mitä tarkoitan. ;)
        Puhuithan siitä jo tuossa aloituksessakin...

Luulet olevasi voittaja, mutta todellisuudessa narskujen välisessä suhteessa ei ole voittajia eikä häviäjiä. :)

• j.o.k.u.
        j.o.k.u. kirjoitti:

Se voisi selittää...
        Sellainen juttu ei vain toimi, ellei jompikumpi alistu, tai molemmat vuorotellen.
        Voi kuulostaa ehkä sairaalta joidenkin mielestä tällainen systeemi, mutta olen varma että sinä ainakin ymmärrät mitä tarkoitan. ;)

Luulet olevasi voittaja, mutta todellisuudessa narskujen välisessä suhteessa ei ole voittajia eikä häviäjiä. :)

Jos et usko mua, niin voithan pohtia aina omaa lapsuuttasi, ja miettiä niitä epäkohtia mitä sieltä löytyy ja verrata narsistien lapsuuteen...( netistä löytyy roppakaupalla tietoa )
        Saatat yllättyä.

Ja joo, ei tarvitse kiittää. :)

• dune cantareata
        j.o.k.u. kirjoitti:

Se voisi selittää...

En kyllä mitenkään ymmärrä.
        Meillä normaaleilla ihmisillä ei ole tapana missään suhteissamme alentaa tai ylentää itseämme toiseen nähden vaan elämme niissä
        tasa-arvoisina.

Olen voittaja. Pelastin itseni. Sen sijaan mietin, miksi se on sulle noin suuri ongelma? Kahden sinulle täysin tuntemattoman ihmisen välinen myttyyn mennyt ihmissuhde ei luulisi nostattavan kenenkään NORMAALIN ihmisen mielenkiintoa noin paljon.

• j.o.k.u.

En kyllä mitenkään ymmärrä.
        Meillä normaaleilla ihmisillä ei ole tapana missään suhteissamme alentaa tai ylentää itseämme toiseen nähden vaan elämme niissä
        tasa-arvoisina.

Olen voittaja. Pelastin itseni. Sen sijaan mietin, miksi se on sulle noin suuri ongelma? Kahden sinulle täysin tuntemattoman ihmisen välinen myttyyn mennyt ihmissuhde ei luulisi nostattavan kenenkään NORMAALIN ihmisen mielenkiintoa noin paljon.

Olenko sanonut olevani normaali?
        Kaukana siitä, mutta se minusta.

"Hän jäi minuun kiinni, koska ei pystynyt nujertamaan minua, käytin siis hänen omia keinojaan häntä itseään vastaan. Sain kyllä tuta monet kerrat hänen halveksuntansa. Jatkuvat kysymykset "en kai loukannut sinua" ärsyttivät, sillä tiesin, miten hän etsi epätoivoisesti keinoa päästä muurini läpi. Hän ei kyennyt satuttamaan minua ja sekös otti häntä aivoon. Hän joutui antautumaan..."

Melkoiselta taistelutantereelta tuo minusta kuulostaa. :)
        Sodassa aina korotetaan itseä ja poljetaan toinen maan rakoon...Sama pätee tuohon pikkutarinaasi.
        Erityisesti tuosta viimeisestä sanasta tykkään. ;)

• jk
        hyvä hyvä kirjoitti:

teit aivannoikein

• Kusessako??

Tuo on mahdollista jos ei ole lapsia narsistin kanssa. Valitettavasti minun "narskut" käyttää lasta aseena ja soittelee lastenvalvojalle etten anna tavata lasta vaikka oikeesti asia on niin ettei itse hae lasta. Sanoin poliisille että kaikenlainen yhteyden otto puhelimella pois meidän väliltä ja ei minun suunnitelmat mene pilalle vaikka ei hae lastaan...valitettavasti koen asian positiivisella tavalla,koska mitä vähemmän lapsi on "narskujen"kanssa tekemisissä sitä varmempi voin olla siitä ettei lapsi ole tuleva "narsku"...

• sbvvzv zdsv

pakko antaa narskulle muksua, jos tapaamiset on noin epäsäännölliset. Ota yhteyksiä lastenvalvojan suuntaan!
        Kerro myös sille narskulle, että ottaa vast edes sinuun yhteyttä tekstiviestitse tai sänhköpostitse, että sinun ei todellakaan pakko edes puhua tämän kanssa. Tekstarilla pystyy helposti hoitelemaan tapaamisten sopimukset! Näin sinulle jää myös kaikki mustaa valkoisella todisteeksi, jos ja kun rupee rettelöimään enempi. Tapaamiset ylös ja syy miksi ei tullut myös. Meillä on ollut ihan samaa touhua, ja lopulta tein kaiken tuon 6 kuukauden ajan, ja huops. Dädi oli jättänyt 17/25 tulemaata. Esim. ruoka uunissa tai meni uimaan... =) Nii ja viimisinä kuukausina kirjoitin jo syyn MIKSI TULI! =D Halusi seksiä tms...

• yök yök yök

Tämän palstan narsisteja näyttää ottavan päähän kun joku on päässyt narsistista eroon. Ja vastauksetkin ovat narsisteille ihan tyypillisiä. Ihan yököttää, äkkiä pois tältä palstalta!

• j.o.k.u.

Jää toki!
        Rupatellaan mukavia... :)

• dune cantareata

Niinpä niin. On niin kiva "ymmärtää" kun se yhä tekee mitä tahansa, että se saa musta puhua, irti ei reppana pääse. Kun se saa katsella mua ja kuitenkin joutuu tiedostamaan, että möhli mahdollisuutensa ystävyyteenkin, mistään muusta puhumatta.
        Mahtaa vituttaa?

• Ilkikurimus

• kankkulan kavolla

tässä ketjussa.
      Pariin seikkaan kiinnitin huomiota tässä ketjussa. Narsistien näyttää olevan mahdoton hyväksyä ajatusta etteivät he hallitse kaikkia muita ihmisiä. He tuskin ymmärtävät, että heidän rakkautensa ei yksin riitä, hehän eivät ymmärrä vastavuoroisuuden päälle hölkkäsenpölähtämää. Heille ihmissuhteet ovat valtapeli ja ihmiset esineitä.
      Olen kuitenkin aloittajan kanssa samoilla linjoilla siinä, että narsistin pystyy murtamaan hänen omilla keinoillaan, hän ei itseasiassa ymmärräkään mitään muita.

Olen hiljattain tutustunut mieheen, joka eli 50 vuotta narsistin kanssa avioliitossa. Mies on kertonut elämästään paljonkin ja sen, miten hän lopetti tämän vuosikymmenien helvetin.
      Hän teki juuri niin kuin miten narsisti oli vuosikymmeniä uhannut tehdä hänelle. Kosto oli kuulemma sairaan suloinen ja narsisti murrettu.

On turha loppukaneetiksi kirjoittaa, että hyväksykää pienuutenne narsistit, olette heikompia kuin ohut jää keväisellä joella.

• kankkulan kaivolla

Jäi vielä kirjoittamatta, että narsisti pitää rakkaudentunnustusta keinona, jolla saa mitä tahtoo. Oikeasti narsisti ei tiedä minkälainen tunne se on, eikä narsisti osaa rakastaa, ei edes itseään.

• j.o.k.u.

"On turha loppukaneetiksi kirjoittaa, että hyväksykää pienuutenne narsistit, olette heikompia kuin ohut jää keväisellä joella. "

Tämä ei päde ainakaan minuun. :)

• kankkulan kaivolla
        j.o.k.u. kirjoitti:

"On turha loppukaneetiksi kirjoittaa, että hyväksykää pienuutenne narsistit, olette heikompia kuin ohut jää keväisellä joella. "

Tämä ei päde ainakaan minuun. :)

Niinhän ne kaikki aina sanoo. Totuudesta vieraantuneimmat jopa uskovat omiin luuloihinsa.

Siperia opettaa sinutkin.

• j.o.k.u.
        kankkulan kaivolla kirjoitti:

Niinhän ne kaikki aina sanoo. Totuudesta vieraantuneimmat jopa uskovat omiin luuloihinsa.

Siperia opettaa sinutkin.

Ei siperia opeta mitään, kun ei "helvettikään" tehonnut.
        Joidenkin tunteellisten pölvästien on sitä niin kovin, kovin vaikea ymmärtää...
        Annettakoon se heille anteeksi. :)

• kankkulan kaivolla
        j.o.k.u. kirjoitti:

Ei siperia opeta mitään, kun ei "helvettikään" tehonnut.
        Joidenkin tunteellisten pölvästien on sitä niin kovin, kovin vaikea ymmärtää...
        Annettakoon se heille anteeksi. :)

Ehkä sen voi antaa "heille" anteeksi.
        Kirjoitit narsisteille niin tyypillisen kaksoissidos-viesti: mulla ei ole tunteita ja olen käynyt läpi helvetin. Mistä tietää olleensa helvetissä, jos ei ole tunteita?

Kyllä se sinunkin Siperiasi vielä tulee. Voit olla siitä aivan varma. Kukaan ei ole vielä jäänyt ilman. Ja sinä kyllä tunnet sen, kunhan pääset perille.

• j.o.k.u.
        kankkulan kaivolla kirjoitti:

Ehkä sen voi antaa "heille" anteeksi.
        Kirjoitit narsisteille niin tyypillisen kaksoissidos-viesti: mulla ei ole tunteita ja olen käynyt läpi helvetin. Mistä tietää olleensa helvetissä, jos ei ole tunteita?

Kyllä se sinunkin Siperiasi vielä tulee. Voit olla siitä aivan varma. Kukaan ei ole vielä jäänyt ilman. Ja sinä kyllä tunnet sen, kunhan pääset perille.

"mulla ei ole tunteita ja olen käynyt läpi helvetin. Mistä tietää olleensa helvetissä, jos ei ole tunteita? "

Tiesitkö, että narsistit, ja jopa psykopaatitkin, kykenevät tuntemaan tuon hetken kun heistä tuli mitä tuli...He eivät voi sitä muistaa, tuntea kyllä, vaikka muuten muu ei tunnukaan miltään...
        Miksi sitä sanottiin...Annihilaatio-ahdistus.

"Annihilaatioahdistus: mitättömyyden tai olemattomuuden kokemus, ilmenee usein myös täydellisen tuhoutumisen, katoamisen, pirstoutumisen, murskautumisen tai avaruuteen liukenemisen, pohjattomaan kuiluun putoamisen tms. psyykkisen kuoleman kauhun kokemuksena. Kokemuksena annihilaatioahdistus on fyysisen kuoleman pelkoa kauheampi ja siksi moni tekee mieluummin itsemurhan."

Tätä minä kutsuisin helvetiksi...

• 17+8
        j.o.k.u. kirjoitti:

"mulla ei ole tunteita ja olen käynyt läpi helvetin. Mistä tietää olleensa helvetissä, jos ei ole tunteita? "

Tiesitkö, että narsistit, ja jopa psykopaatitkin, kykenevät tuntemaan tuon hetken kun heistä tuli mitä tuli...He eivät voi sitä muistaa, tuntea kyllä, vaikka muuten muu ei tunnukaan miltään...
        Miksi sitä sanottiin...Annihilaatio-ahdistus.

"Annihilaatioahdistus: mitättömyyden tai olemattomuuden kokemus, ilmenee usein myös täydellisen tuhoutumisen, katoamisen, pirstoutumisen, murskautumisen tai avaruuteen liukenemisen, pohjattomaan kuiluun putoamisen tms. psyykkisen kuoleman kauhun kokemuksena. Kokemuksena annihilaatioahdistus on fyysisen kuoleman pelkoa kauheampi ja siksi moni tekee mieluummin itsemurhan."

Tätä minä kutsuisin helvetiksi...

Epäilemättä kutsuisit, mutta sano kuitenkin, että se on TOISTAISEKSI pahinta mitä tiedät.
        Sulla on tuo uho sitä luokkaa, että se ei tuohon kyllä jää.

• j.o.k.u.
        17+8 kirjoitti:

Epäilemättä kutsuisit, mutta sano kuitenkin, että se on TOISTAISEKSI pahinta mitä tiedät.
        Sulla on tuo uho sitä luokkaa, että se ei tuohon kyllä jää.

Mitä vihjailet..?
        Pään sisäinen helvetti, voittaa ulkopuoliset uhkatekijät mennen tullen ja palatessa...Jokainen joka ruikuttaa läheisen kuolemasta, pahoinpidellyksi tulemisesta, vankilaan joutumisesta tai muusta, ei tiedä helvetistä vielä mitään...Nuo asiat ei sinänsä mua hetkauta.

• dune cantareata
        j.o.k.u. kirjoitti:

Mitä vihjailet..?
        Pään sisäinen helvetti, voittaa ulkopuoliset uhkatekijät mennen tullen ja palatessa...Jokainen joka ruikuttaa läheisen kuolemasta, pahoinpidellyksi tulemisesta, vankilaan joutumisesta tai muusta, ei tiedä helvetistä vielä mitään...Nuo asiat ei sinänsä mua hetkauta.

Oletko kokenut nuo kaikki? Herraisä sentään.

• j.o.k.u.

Oletko kokenut nuo kaikki? Herraisä sentään.

En kerro. :)
        Tuntuu, että olen tälle palstalle avautunut jo ihan riittävästi.

• j.o.k.u.

Jos vaikka painelis nukkumaan.
        On se kumma, jos tämä ketju ei ole kadonnut huomiseen mennessä. ;D

• hmpmh...

Älä oo tommonen ... miten sua nyt on muka loukattu?

• sen serkku

Se peili käteen ... ei sun kanssa jaksa kukaan.

• temppuijan äiti
        sen serkku kirjoitti:

Se peili käteen ... ei sun kanssa jaksa kukaan.

Mut silti siitä puhutaan täällä niiku olis palstan aiheena, kyl jaksaa.
        Miltäs siellä peilis näyttää?

• temppuilijan isä
        temppuijan äiti kirjoitti:

Mut silti siitä puhutaan täällä niiku olis palstan aiheena, kyl jaksaa.
        Miltäs siellä peilis näyttää?

Noniin nainen, nyt on aika rauhoittua -- anna lasten leikkiä. Joka jannu ULOS!! Siellä on kaunis päivä. Menkää vaikka rannalle uimaan, tai jotain. Lounas tarjoullaan huvimajassa puolen päivän aikaan, että silloin aikaisintaan takaisin. Nyt liikkeelle: MARS MARS !!

• wkhro

Kertomuiksesi ei ole kovin uskottava, enkä ole varmasti ainoa joka näin ajattelee. Jos tiedät mikä narsisti on niin kerro se meille kaikille mikä on ei narsisti?

Toiseksi itse annat itsestäsi narsistisen kuvan haukkumalla toista narsistiksi. Kannattaisi ansin katsoa peiliin ennenkuin haukkuu muita narsistiksi. Tämä opetukseksi sinulle.

• asfsf

Keskustelua seuranneena voin todeta olevani samaa mieltä asioista. Aloittajalla takuuvarmasti jotain omia vakavia ongelmia jotka ilmenevät kommenteissaan ja reagoinnista päätellen. Vaikuttaa itse vahvasti narsistilta. Oikeaa narsistia ei ole varmasti nähnytkään. Niin läpinäkyvää, että en usko monen menevän myötätunnossaan halpaan. Tulla nyt tänne syyttämään ihastunutta miestä narsistiksi, jonka kanssa ei edes seurustellut ja pröystäillä viellä jättäneensä sen. Onpa mahtava ihminen koska oli "narskua" vahvempi... Melko varmasti vain narsku saisi tällaista päähänsä. Sairasta.

• kisuvaan

Taidat itse olla narsisti ja pahemman luokan sellainen.

• NiiiiiiiiinVapaaaaa

Kyllä se mahdollista on. Helppoa se ei ole, mutta mahdollista. Kyllä.
      Totaalinen yhteydenpidon lopettaminen, ei vastausta yhteenkään viestiin eikä puheluun. Ei yhtään sananpuolikastakaan. Ei mitään. Tärkeintä narskun jättämisessä on se, että ei saa provosoitua narskun viesteistä, mieluummin kannattaa jättää ne lukematta, poistaa ne lukematta niitä, jos ei riitä itsekontrolli olla vastaamatta mitään. Minun onnekseni narsku joutui tyänsä vuoksi muuttamaan toiselle paikkakunnalle, joten ei ole juuri ole pelkoa naamatusten kohtaamisesta. Mutta viestejä lähetteli ja yritti soitella, tekee sitä yhä, puh. nroni kun on julkinen työn vuoksi. Mutta kertaakaan en ole vastannut, en kertaakaan enkä mitään. On toki yrittänyt soittaa tuntemattomasta nrosta, mutta vastattuani, heti kun olen kuullut hänen äänensä, olen katkaissut puhelun. Ystäväni ja työnantajani tietävät tilanteen, eivätkä anna minusta narsulle mitään tietoja, sitäkin yritti aikana. Lähestymiskiellolla olen uhkaillut aikoinaan, jos ei lopeta soittelujaan, narskun kun ei kärsi työnsä vuoksi ottaa itselleen mitään rikollista merkintää tai saa lemput välittömästi, niin aika hyvin se on tehonnut. Kännipäissään silti näköjään yhä joskus katkeria viestejään lähettelee. En vastaa mitään. En koskaan.
      Niin ja kyllä, diagnoosi on olemassa. Vuosia jatkunutta huonoa parisuhdetta yritettiin jossain vaiheessa ammattiauttajalla setviä. Se psykologi on ollu pelastukseni, hän aukaisi silmäni kun kertoi exäni omaavan erittäin vahvoja narsistisia piirteitä, ja sanoi tämän siis ihan avoimesti exän kuullen. Minä uskoin ammatti-ihmistä, exä ei, eipä tietenkään, koska eihän narsistissa voi itsessään olla mitään vikaa.

Mutta takaisin alkuperäiseen aiheeseen: narsistista voi päästä eroon. On vain tehtävä päätös ja oltava lujana. Helppoa se ei ole, mutta voi pojat, se kannattaa...... miten voikaan elämä olla ihanaa sen jälkeen!

• irtikö

Minustakin tämä on outo ketju: aloittaja vaikuttaa narsistilta itse. Laitan silti muille osallistujille ja tuohon viimeiseen viestiin ketjussa: onnittelut! Itselläni on tämä prosessi vielä kesken. Narsu leikkii edelleen, kuten on pelannut koko ajan, häviää ja ilmestyy taas etukäteen ilmoittamatta, sanoo jättävänsä mutta häiritseekin yhtäkkiä kotiin tai työpaikalle. Omissa tunteissa on pitelemistä, itse kun on ollut se rakastuneempi osapuoli silmälaput silmillään.

Samaa tarjoan lääkkeeksi eroon kuin edellinen:

- TOTAALINEN YHTEYDENPIDON LOPETTAMINEN.

Tein itse virheen taas syyllisyyden tunteitani; tunsin oloni hirviöksi kun olin ystävieni neuvojen mukaan deletoinut viestejä viikon ajan. Kirjoitin, että jos haluaa puhua, voi. En tajua miksi. Jos ystäväni tietäisi, tulisi lyömään halolla päähän. Kaipuu on, sillä hyvääkin oli. Ja itseni tuntien sanon vielä toisen ohjeen kaikille muillekin uhreille. KUn tunteenne ovat sekaisin eivätkä ehdottomia, tämäkin voi auttaa:

- MUISTA, ETTEI N KYKENE MUUTTUMAAN
        - LUONNEHÄIRIÖISTÄ ET VOI MUUTTAA RAKKAUDELLA
        - JOS AVAAT OVEN, KAIKKI JATKUU ENNALLAAN
        - LUONNEHÄIRIÖINEN EI KASVA. EI OPI. HELVETTI JATKUU.

• uusi alku..

Olen itse juuri jättämässä miestäni. Epäilen hänellä olevan narsistisia piirteitä(tai tiedän että hän sellaisia on vaikkei mitään diagnoosia olekaan). Viikko pitäisi vielä kestää, mutta se on lyhyt aika näin kahden vuoden jälkeen. Muutan kauas, todella kauaksi. Pois hänen vaikutuspiiristään. Jätän vain lyhyen kirjeen jälkeeni jossa vain totean että olen lähtenyt. Kenellekään en ole kertonut minne menen tai että olen ylipäänsä lähdössä. Nykyisen sim korttini aion heittää jorpakkoon. Uusi liittymä on salainen eikä sitä numeroa tiedä vielä kukaan muu kuin minä.

kai tämä tästä lähtee...

• pois pois pois pois
        uusi alku.. kirjoitti:

Olen itse juuri jättämässä miestäni. Epäilen hänellä olevan narsistisia piirteitä(tai tiedän että hän sellaisia on vaikkei mitään diagnoosia olekaan). Viikko pitäisi vielä kestää, mutta se on lyhyt aika näin kahden vuoden jälkeen. Muutan kauas, todella kauaksi. Pois hänen vaikutuspiiristään. Jätän vain lyhyen kirjeen jälkeeni jossa vain totean että olen lähtenyt. Kenellekään en ole kertonut minne menen tai että olen ylipäänsä lähdössä. Nykyisen sim korttini aion heittää jorpakkoon. Uusi liittymä on salainen eikä sitä numeroa tiedä vielä kukaan muu kuin minä.

kai tämä tästä lähtee...

Aloittaja dune cantareata:lle, keskustelit saman narskun kanssa, hän esiintyi usealla nikillä tässä samassa ketjussa. "hän" tosin esiintyy näillä narsismi-sivuilla todella usealla eri nimimerkillä. Se, joka syyttää narsistista eroonpäässyttä narsistiksi on hyvin suurella todennäköisyydellä........narsisti, eli heikko ja persoonaltaan tuhoutunut ihmispoloinen. Nimim. temppuilija on myös nikki j.o.k.u. ja tuolla multinikillä kirjoitetuista teksteistä voit tutustua tuon polon pään sisällä myllertävään kaaokseen. Narsisti ei voi mitään sille, että hänen persoona on tuhottu jo lapsena todennäköisesti vittuilevan Äidin toimesta. Piiskaa ja nöyryytystä on tuo ihmisraunio saanut kokea enemmän kuin voimme ikinä käsittää. hän ei voi tilanteelleen mitään ja teksteistä ja palstasta päätellen on hyvin tietoinen omasta persoonallisuushäiriöstään. Ovela ja älykäs luulee olevansa, mutta paino sanalla luulee. Ei kannata edes keskustella kanssaan, paitsi jos on psykiatri. Tosin tila on peruuttamaton.

• pois pois pois pois kirjoitti:

Aloittaja dune cantareata:lle, keskustelit saman narskun kanssa, hän esiintyi usealla nikillä tässä samassa ketjussa. "hän" tosin esiintyy näillä narsismi-sivuilla todella usealla eri nimimerkillä. Se, joka syyttää narsistista eroonpäässyttä narsistiksi on hyvin suurella todennäköisyydellä........narsisti, eli heikko ja persoonaltaan tuhoutunut ihmispoloinen. Nimim. temppuilija on myös nikki j.o.k.u. ja tuolla multinikillä kirjoitetuista teksteistä voit tutustua tuon polon pään sisällä myllertävään kaaokseen. Narsisti ei voi mitään sille, että hänen persoona on tuhottu jo lapsena todennäköisesti vittuilevan Äidin toimesta. Piiskaa ja nöyryytystä on tuo ihmisraunio saanut kokea enemmän kuin voimme ikinä käsittää. hän ei voi tilanteelleen mitään ja teksteistä ja palstasta päätellen on hyvin tietoinen omasta persoonallisuushäiriöstään. Ovela ja älykäs luulee olevansa, mutta paino sanalla luulee. Ei kannata edes keskustella kanssaan, paitsi jos on psykiatri. Tosin tila on peruuttamaton.

Sun tekstissä vilahti empatia narsisteja kohtaan, jolle minä nostan hattua!

• j.o.k.u.
        pois pois pois pois kirjoitti:

Miten mulla on jäänyt tällainen viesti huomaamatta...Käsittämätöntä!
        Joo mehän ollaankin Tempun kanssa yksi ja sama henkilö. Kyllä!

Todennäköisesti ei olla edes samaa sukupuolta, tai mistä minä tiedän. :D

• j.o.k.u.

Todennäköisesti näin... :)

• poomerangi

jolloin voi sanoa #Uskon myös, että koska hän tietää tämän nyt, hän ei enää vainoa minua, sillä minkäänlaisen lähteen toivossa minua ei kannata enää lähestyä.#

• elän narsistin kanss

oma mieheni on puhtaasti narsisti ja itse tiedostan sen. Olen käyttänyt jo kolmen vuoden ajan aseena häntä vastaan hänen itsensä omanarvon tunnon alentamista. Nyt lopultakin kaiken sen alistamisen jälkeen jota hän yrittää minulle tehdä olen päättänyt päästä hänestä eroon. En sano että se on helppoa sillä hän osaa halutessaan olla hellä, rakastettava ja lupaa parantaa tapansa, mutta kun hieman aikaa kuluu niin jo taas olen siinä pisteessä että tuntuu kuin elämä olisi helpompaa ilman minua. Luonteeltani en ole heikko joten mielestäni ensimmäinen kirjoittaja tässä ketjussa todennäköisesti sanoi oikein. Narsistitsta voi päästä eroon, ainakin minä uskon siihen.

• Saman tehnyt

Minäkin jätin narsistin, se oli pitkä prosessi. Yritin kyllä useasti jättää hänet, mutta aina hän sai minut puhuttua takaisin, kunnes yhtenä päivänä päätin, että nyt riittää ihan oikeasti ja lopullisesti. Tiesin itsekin, että tällä kertaa päätöstäni pitää, purin kihlauksemme, selitin miksi näin tein, mutta sen jälkeen kieltäydyin vastaamasta puheluihin, viesteihin, tapaamisehdotuksiin. Hän yritti toistuvasti ottaa yhteyttä minuun n. 8 kk, sen jälkeen seurasi rauhallisempi vaihe, kunnes
      taas soitot alkoivat, en vastannut. Sillä lailla sitten lopuksi pääsin hänestä, kun hän huomasi, ettei ole otetta minuun, ihan kuten aloittajakin kirjoittaa, silloin yleensä narsistikin luovuttaa.
      Olen niin onnellinen että pääsin irti niin sairaasta suhteesta. Olisi vain paljon aikaisemmin pitänyt tehdä ratkaiseva päätös. Sääli vain, että narsistit ovat niin
      hyvia puhujia, karsmaattisia ja aivan "ihania" silloin kun haluavat sitoa ihmisen itseensä, sen jälkeen alkaa helvetti. Kuvio on aina sama, en ymmärrä, että narsistiset persoonat käyttäytyvät niin samankaltaisesti, vaikka täytyyhän heilläkin olla jonkinlainen oma persoonallisuus pohjana, ei vain tunnu siltä.

• lottamari<3

Ja mitä luulet, onko narsisteja enemmän kuin 1 % väestöstä? Narisistista persoonallisuushäiriötä esiintyy yhdessä muiden luonnehäiriöiden kanssa, mutta sen luullaan olevan oma p-häiriöryhmä. Todellisuudessa narsistista persoonallisuushäiriötä ei esiinny yksinään vaan se on pohjana kaikissa luonnehäiriöissä, eikä siitä pitäisi yksinään edes puhua. Narsisteja ovat kaikki luonnehäiriöiset.

• jk

teit ihannoikein

• jk

teit ihann oikein

• kj

teit ihan oikein

Ketjusta on poistettu 33 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      130
      8063
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      156
      7165
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      184
      4923
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      250
      3327
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      102
      2814
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      134
      2399
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      153
      2010
    8. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      18
      1935
    9. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      47
      1775
    10. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      206
      1726
    Aihe