taivaalla

tapahtuu yössä

taivaalla on näkynyt kauankin aikaa pimeällä ns lentäviä tähtiä, voiko siis sateliitti kiemurrella ja mutkitella ihan noinkin paljon mitä olen nähnyt ja joskus kiihdyttänyt ja joskus mennyt hitaasti. mitä ne ovat nuo liikkuvat mutkittelevat ja kiihdyttelevät valot?

43

2457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :)

      taivaalla kaikenlaista,satelliitit menevät suoraa rataa,joskus voi olla kolme pistettä kolmion muodossa.
      Ne on usa armeijän satelliitteja.
      Sitten on näkynyt myös välähdyksiä antavia satelliitteja,muistaakseni ovat tietoliikenne juttuja..

      Satelliitit lentävät n.500km korkeudessa.
      Myös tähdenlentoja näkyy ja ehkä avaruusromua saapuu ilmakehään ja palaa niin ne näkyy.

      Mutta jos mutkittelee ja nopeus muuttuu ovat sitten jotain lentäviä laitteita,kenen tekemiä sit eri asia.

      • .............

        etenkin kaupunkien taivaalla näkyy lintuja, joiden vatsapuoli on kaupungin valojen valaisema. Nekin voivat näyttää äkikseltään himmeiltä, jopa tähtimäisiltä kohteilta, jotka mutkittelvat lentäessään.


      • oulunlääni
        ............. kirjoitti:

        etenkin kaupunkien taivaalla näkyy lintuja, joiden vatsapuoli on kaupungin valojen valaisema. Nekin voivat näyttää äkikseltään himmeiltä, jopa tähtimäisiltä kohteilta, jotka mutkittelvat lentäessään.

        maalla me asutaan,korvessa.siellä on pimeää ja nähty useaankin otteeseen mutkittelevia ja kiihdyttäviä valoja,meteorin tunnistan kyllä sekä ns. sateliitikin näkyy siellä kulkevan mutta nuo muut valot on outoja mulle, olkoon sitten vaikka ufoja:)


      • kimmo pp
        oulunlääni kirjoitti:

        maalla me asutaan,korvessa.siellä on pimeää ja nähty useaankin otteeseen mutkittelevia ja kiihdyttäviä valoja,meteorin tunnistan kyllä sekä ns. sateliitikin näkyy siellä kulkevan mutta nuo muut valot on outoja mulle, olkoon sitten vaikka ufoja:)

        ei siinä mitään ihmeellistä.
        itse olen nähnyt myös 15vuoden ajan näin vaikka mitä...
        meni tapahtumat niin oudoksi että muutin pois paikkakunnalta...
        myös oli syrjäinen pikkupaikka..
        kai sitten joku "ufojen" reitti...
        suosittelen pitämään katseen maassa.
        pää siinä sekoaa jos vuosia otetaan yhteyttä ja näkee kaiken laista.
        ihan oikeasti.


      • ...
        ............. kirjoitti:

        etenkin kaupunkien taivaalla näkyy lintuja, joiden vatsapuoli on kaupungin valojen valaisema. Nekin voivat näyttää äkikseltään himmeiltä, jopa tähtimäisiltä kohteilta, jotka mutkittelvat lentäessään.

        Joopa joo


      • foofighter
        kimmo pp kirjoitti:

        ei siinä mitään ihmeellistä.
        itse olen nähnyt myös 15vuoden ajan näin vaikka mitä...
        meni tapahtumat niin oudoksi että muutin pois paikkakunnalta...
        myös oli syrjäinen pikkupaikka..
        kai sitten joku "ufojen" reitti...
        suosittelen pitämään katseen maassa.
        pää siinä sekoaa jos vuosia otetaan yhteyttä ja näkee kaiken laista.
        ihan oikeasti.

        harrastanut tähtitiedettä yli 20 vuoden ajan ja viettänyt kameran, kiikarien ja kaukoputken kanssa lukemattomia öitä eri puolilla Suomea ja ulkomaita syrjäisillä alueilla, mutta yhden yhtä outoa tai tunnistamatonta valoa tai muuta vastaavaa en ole koskaan nähnyt. Lisäksi harrastuksiini kuuluu meteorologia, sään ääri-ilmiöt ja ilmailu ufoilmiöitä läheltä liippaavissa aloissa.

        Luulen tuon johtuvan siitä että tietopohjan ja kokemuksen myötä tunnistan paljon laajemmin taivaan tapahtumia, kuin perus ufojennäkijä. Mitä vähemmän tunnistaa taivaan ilmiöitä, sitä enemmän ufoja ja se on tietysti luonnollista. Tuo seikka ei niistä kuitenkaan tee vieraiden sivilisaatioiden aluksia.

        En ole mikään fanaattinen kieltäjä näissä jutuissa ja elämä muualla avaruudessa on hyvin todennäköistä, mutta en vain ole koskaa omin silmin nähnyt mitään ufoksi luokiteltavaa. Havaintoaikaa on takana paljon enemmän yötaivaasta ja päivätaivaasta, kuin perus ufojennäkijällä, että olisihan niitä pitänyt näkyä vaikka kuinka, mutta kun ei. Harmittavasti vain olen tunnistanut kaiken näkemäni.


      • Batcher
        oulunlääni kirjoitti:

        maalla me asutaan,korvessa.siellä on pimeää ja nähty useaankin otteeseen mutkittelevia ja kiihdyttäviä valoja,meteorin tunnistan kyllä sekä ns. sateliitikin näkyy siellä kulkevan mutta nuo muut valot on outoja mulle, olkoon sitten vaikka ufoja:)

        Mutkitteleva objekti voi olla planeetta, kiintotähti tai satelliitti. Silmä tekee vaan niin kovin helposti tepposet. Jos taivaalla on samaan aikaan esim. liikkuvia pilven riekaleita on virheellisen havainnon todennäköisyys suuri.

        Kyllä siellä taivaalla on liikettä löytyy, mutta alien-aluksia tuskin yhtäkään.


      • "taivaalla kaikenlaista,satelliitit menevät suoraa rataa,joskus voi olla kolme pistettä kolmion muodossa.
        Ne on usa armeijän satelliitteja.
        Sitten on näkynyt myös välähdyksiä antavia satelliitteja,muistaakseni ovat tietoliikenne juttuja.."

        Nämä kaikki on vain NASA.n avaruusvalheita, keksitty vain ja ainoastaan sinun verorahojen ryöstämiseen että "tutkittaisiin" olematonta avaruutta.


    • 1980 lukua

      nuorempana kun ulkosalla oltiin noin kymmenen ikäisinä kaikki illat niin lumihankeen oli mukava kellahtaa selälleen katselemaan tähtiä, jotkin niistä mutkittelivat ja nostivat nopeutta ja 90 asteen kääntymisiäkin näkyi ja kysyimme sitä opettajaltakin että mitä tähtiä ne olivat,ope sanoi että meteoriittejä ne olivat.
      myöhemmin kuitenkin tajusimme porukassa että ei meteoriitit ihan 90 asteen mutkia tee eikä kiihyttele ellei sitten ole äärimmäinen optinen harha ilmakehässä

      • u.f.o.1942

        itsekkin nähnyt ns"mutkittelevan" kohteen eli ufon taivaalla,siksi se on ufo kun sitä en ole tunnistanu miksikään muuksi.


      • starss
        u.f.o.1942 kirjoitti:

        itsekkin nähnyt ns"mutkittelevan" kohteen eli ufon taivaalla,siksi se on ufo kun sitä en ole tunnistanu miksikään muuksi.

        oliko se kirkkaanpi kuin tavalline tähti? meinaan pari iltaa sitten näky kuin sateliitti mutta kääntyi takaisinpäin ja lähti hirmuvaudilla menemään ja katosi


      • megatähti
        starss kirjoitti:

        oliko se kirkkaanpi kuin tavalline tähti? meinaan pari iltaa sitten näky kuin sateliitti mutta kääntyi takaisinpäin ja lähti hirmuvaudilla menemään ja katosi

        Uhvotontut ohjastivat siellä sputnikkia?


      • galigalileo
        megatähti kirjoitti:

        Uhvotontut ohjastivat siellä sputnikkia?

        ilmeisesti, sateliitit eivät vaihda suuntaansa mutkittele.


      • (&%%&¤%"#
        galigalileo kirjoitti:

        ilmeisesti, sateliitit eivät vaihda suuntaansa mutkittele.

        Ainakin sotilaalliset satelliitit vaihtavat.


    • vffvdvfvf

      Aattona olin röökillä partsilla, kun huomasin muuten 'tyhjällä' iltataivaalla kirkaan valopisteen, no hain siitä innoissani kiikarit ja suuntasin ne kohti valoa.
      Olin innostua kun kiikarien kautta paljastui aivan selvä 'alus', jossa oli "halokeenit" alapuolella ympyrän muodossa.
      Kohde oli silmissäni aivan varmasti, eli selvä tunnistamaton esine, siihen asti kunnes kutsuin eukon varmistamaan kohdetta.
      "Ensinäkin tuo on Pohjan tähti ja annas kun katson tarkemmin ja varmistan,,juu se se on. Miten ihmeessä sinun silmät aina harottaa niin ett' näet jokaisessa valopisteessa vaikka minkälaisen aleineiden aluksen?" sanoi eukko ja oli oikeassa.

    • Valo huilu

      Toissasyksynä havaitsin taivaalla valopisteen, joka oli hieman Venus planeettaa isompi, mutta pysyi paikallaan.
      Hetken kuluttua tämä valopiste alkoi pienenemään ja lopulta katosi kokonaan.
      Oliko kyseessä joku satelliitti, johon lautas antenni suunnataan, koska nehän eivät liiku taivalla.
      En ole kylläkään nähnyt mitään valo ilmiötä enää taivalla samassa kohtaa jälkeenpäin.

      • uskonveli.

        "Oliko kyseessä joku satelliitti, johon lautas antenni suunnataan, koska nehän eivät liiku taivalla."

        Lentävä lautanenhan se ol antenneilla varustettuna. Olisit voinut saada kyseistä aluksesta jonkin viisaan mietelauseen telepaattisena viestinä (esim make love, not war) jos olisit kuulunut ns. valittuihin ja omannut vahvan uskon, jota ei skeptisismi pääse kalvamaan. Tarvitaan kaveri hyvä rohkea kierkegaardilainen uskonhyppy, niin olet lopulta oikea uskova ja ufohullu sekä kiihkomielinen ufojen palvoja ollen näin avaruusveljien suosiossa.


      • whoarethey
        uskonveli. kirjoitti:

        "Oliko kyseessä joku satelliitti, johon lautas antenni suunnataan, koska nehän eivät liiku taivalla."

        Lentävä lautanenhan se ol antenneilla varustettuna. Olisit voinut saada kyseistä aluksesta jonkin viisaan mietelauseen telepaattisena viestinä (esim make love, not war) jos olisit kuulunut ns. valittuihin ja omannut vahvan uskon, jota ei skeptisismi pääse kalvamaan. Tarvitaan kaveri hyvä rohkea kierkegaardilainen uskonhyppy, niin olet lopulta oikea uskova ja ufohullu sekä kiihkomielinen ufojen palvoja ollen näin avaruusveljien suosiossa.

        hmmm...tuntuu siltä kuin jotkin suuttuisivat kun täällä kerrotaan mitä on taivaalla nähty todella ja sitten ruvetaan ns.vitsiä vääntämään asiasta.

        olen minäkin nähnyt mutkittelevan komeetan tai valon taivaalla, miksi sitä nyt kutsutaankin mutta siinä oli leikki kaukana,olin ennemminkin hämmästynyt kuin huvittunut näkemästäni,eikä kaverikaan nauranut joka näki saman.


      • weather balloon
        whoarethey kirjoitti:

        hmmm...tuntuu siltä kuin jotkin suuttuisivat kun täällä kerrotaan mitä on taivaalla nähty todella ja sitten ruvetaan ns.vitsiä vääntämään asiasta.

        olen minäkin nähnyt mutkittelevan komeetan tai valon taivaalla, miksi sitä nyt kutsutaankin mutta siinä oli leikki kaukana,olin ennemminkin hämmästynyt kuin huvittunut näkemästäni,eikä kaverikaan nauranut joka näki saman.

        Höpöti pöpöti. Nämä tämän palstan ufojennäkijät lähinnä säälittävät....


      • pöi9uyh78r6

        Synkroniradalla olevat tietoliikennesateliitit ovat 36 000 km:n korkeudella ja eivät varmaan näy alas. Kiertoratakama on n. 180 km:stä ylöspäin muutamaan sataan kilsaan ja ne näkyvät pimeällä taivaalla, kun aurinko osuu niihin.


      • lrlrrppråpff0
        pöi9uyh78r6 kirjoitti:

        Synkroniradalla olevat tietoliikennesateliitit ovat 36 000 km:n korkeudella ja eivät varmaan näy alas. Kiertoratakama on n. 180 km:stä ylöspäin muutamaan sataan kilsaan ja ne näkyvät pimeällä taivaalla, kun aurinko osuu niihin.

        muuttavatko ne suuntaa esim90 astetta tai mutkittelevatko ne? vai kulkeeko ne sateliitit samaa rataa suoraan? olen nähnyt suuntaa muuttavia sateliitteja ja kiemurteleviakin


      • lpuygvyotd
        lrlrrppråpff0 kirjoitti:

        muuttavatko ne suuntaa esim90 astetta tai mutkittelevatko ne? vai kulkeeko ne sateliitit samaa rataa suoraan? olen nähnyt suuntaa muuttavia sateliitteja ja kiemurteleviakin

        Militarisatelliitit muuttavat suuntaa. Miten erotat satelliitin korkealla lentävästä lentokoneesta?


      • rkrkltlt
        lpuygvyotd kirjoitti:

        Militarisatelliitit muuttavat suuntaa. Miten erotat satelliitin korkealla lentävästä lentokoneesta?

        niin,enkait sitä varmuudella tiedä,siksi tääl kyselen teiltä näitä..ja tuntus että lentsikka ei tee kovinkaan äkkimutkia ja kiihdytyspyrähdyksiä,sateliitista en tiedä


      • Anonyymi
        weather balloon kirjoitti:

        Höpöti pöpöti. Nämä tämän palstan ufojennäkijät lähinnä säälittävät....

        Sinä olet huvittava kaikkitietäjä. Et ajattele edes mahdolliseksi sitä, ettet tiedäkään kaikkea ja voisit oppia jotain uutta.
        Tuollaisella asenteella et tule koskaan oppimaan itse mitään uutta. Kaikki hyväksymäsi tieto tulee jonkun toisen opettamana. Ilman avointa mieltä et tule koskaan tekemään itse päätelmiä.


    • satelliitti...

      näkyy aika lyhyen ajan kun aurinko on tarpeeksi alhana mutta valaisee vielä satelliitin.Kyllä tuon mutkittelevan ja suuntaa vaihtavan salaisuus taitaa olla 2 satelliittia jotka ovat osuneet samalle radalle ja toinen menee piiloon ja toinen tulee näkyviin.Lentokoneen nousuvalot ovat erittäin kirkkaat ja muistuttavat tähteä tai "ufoa"Mulle on Seutulasta 100 km ja usein näkyy "ufoja"

      • fkore

        niinkait sitten se on, se ns"tähti" pysyi kuitenkin koko ajan näköpiirissä eikä kadonnut kertaakaan näkyvistä että toinen oli siihen tullut ja saanut aikaan sen mutkitelevan efektin, jännä juttu sinänsä mutta kukas kertois sen että ensin se "tähti" menee hitaasti ja sitten nopeemmin ja tämmöstä, vai tekeekö ilmakehä mutkittelu ja kiihtyvyys ja suunnanvaihto vääristtymä ilmiöt?


    • se tähti...

      voi myös olla Hornet yölennolla.Äantä ei kuulu jos on korkealla.Ilmakehän lämpöerot myös vääristävät.Lämmin ja kymän ero toimii linssin tavoin.Satelliitin nopeus on aika suuri ei siinä paljon mutkitella.Kun Irakin sota alkoi niin siinä meni monta viikkoa kun satelliitit saatiin Irakin ylle katselemaan

    • ranett

      oulunläänissä havaittu useastikkin "mutkitteleva" tähti.
      selitystä jäisin kaipaamaan että ,ikä se olisi
      tietoa?

      • ranett

        siis mikä se olisi, anteeksi kirj.virhe


    • kuuukko1000000

      Siis todellakin niitä mutkittelevia ja 90 asteen käännöksen tekeviä kohteita näkyy...kaverinikin harrastanut tuorlassa yli 20v tähtitiedettä ja ei millään uskonut sen olevan mahdollista, no käytiin yhdessä reissulla ja heti tärppäsi, ihmetteli miten ei aiemmin ollut vastaavaa todistanut ,siis niitä näkyy joka yö.

    • Wau efektiä

      Toissa yönä näin hienon "esityksen" taivaalla. Yksi kohtalaisen kirkas "tähti" lensi satelliittimaisesti ylläni ja jakaantui viideksi osaksi jotka tekivät 360 asteen käännöksen ja liittyivät jälleen yhdeksi "tähdeksi", joka jatkoi suoraa lentoa horisonttiin.

      Ei ollut mikään tavallinen "satelliitti" se.

    • outolintu*

      Sputnik aikoinaan meni suoraan ja tuikki tasaisesti. Tuusulanjärven jäällä sitä ihmettä tuijotettiin.
      Entä kun olen nähnyt ällön vaaleanvihreän jalkapallon kokoisen, nousevan metsän takaa, kohti suoraan ylös. Pysähtyi ja hetken kuluttua laskeutui hitaasti kuten oli noussutkin, samaa reittiä takaisin. Siinä nousi poninhäntä pystyyn kun hiffasin sen olevan UFO.
      Tämä tapahtui -80 luvulla nelostien varrella sodankylän tienhaarassa istuessani maitolavalla iltapäivää, oli menossa ja kesä.

    • Kakariini

      Vihreiden tiedusteluluotain tietysti.

    • lähiufohoitaja

      trolli..


      Eikö ois kiva nähä livenä ja läheltä, tä?

      • Angeleye.

        Ne on enkeleitä mitä siellä lentää, ne on menossa enkelimessuille, uuh.


      • Kakariini
        Angeleye. kirjoitti:

        Ne on enkeleitä mitä siellä lentää, ne on menossa enkelimessuille, uuh.

        Eikö ois helpompaa laittaa luotain asialle tutkimaan maastoa. Alus vois olla kaukana avaruudessa.


    • Anonyymi

      oon minäkin nähnyt semmoisen siks sakkia menevän valon taivaalla, oisko lentokone sit mennyt noin mutkille.
      oli talvi ja maattiin ulkona hangessa haalarit päällä ja katseltiin iltaisin taivasta.

      • Anonyymi

        Bongailtiin perseidien tähdenlentoja komeana tähtikirkkaana yönä 12.08.2012
        (tarkistin päivämäärän) Muutama kymmenen tähdenlentoa nähtiinkin ja useita satelliitteja ja lentokoneita. Katse kiinnittyi sitten poikkeuksellisen nopeaan ja kirkkaaseen satelliittiin joka tuli etelästä. Suoraan yläpuolellamme se teki noin 80 asteen veitsenterävän käännöksen itään jatkaen sitä reittiä horisontin taa. En tiedä mikä se oli eikä tiennyt kaverikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bongailtiin perseidien tähdenlentoja komeana tähtikirkkaana yönä 12.08.2012
        (tarkistin päivämäärän) Muutama kymmenen tähdenlentoa nähtiinkin ja useita satelliitteja ja lentokoneita. Katse kiinnittyi sitten poikkeuksellisen nopeaan ja kirkkaaseen satelliittiin joka tuli etelästä. Suoraan yläpuolellamme se teki noin 80 asteen veitsenterävän käännöksen itään jatkaen sitä reittiä horisontin taa. En tiedä mikä se oli eikä tiennyt kaverikaan.

        Mitä nämä kääntyilevät valot taivaalla on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä nämä kääntyilevät valot taivaalla on?

        Relevantti kysymys kuuluu että mitä alienjäbät täällä duunaa? Opettelevatko asumaan planeetallamme vai mitä on mielessä? Menikö oma planeetta pilalle vai?


    • "taivaalla on näkynyt kauankin aikaa pimeällä ns lentäviä tähtiä"

      Yllämme on Jumalan luoma taivaankansi eikä lentäviä tähtiä pitäisi olla edes olemassa. Eikä myöskään ufoja. Mutta jos tarkoitat väitettyjä, ns "satelliitteja" niin ne vain kiertävät kaasupallojen mukana kehää litteänmaailmamme yläpuolella.

    • Anonyymi

      Olin viime perjantaina mökillä, missä ei kaupungin valot häiritse. Uskomaton hieno tähtitaivas. Itäisellä puolen taivasta eteni juuri ja juuri silmin havaittava harmaa piste, joka eteni alapäin muista paikoillaan pysyvistä tähdistä.

      No minä innostuin moikkaaman tätä pistettä, heilutin kättä merkiksi ja näytin peukkua (ylöspäin). Tämän jälkeen tämä harmaa piste alkoi loistamaan, yhtä kirkkaasti loisti kuin joku pohjantähti, tätä loistoa kesti noin 4-5 sekunttia, joka sitten laantui takaisin alkuperäiseksi ja hävisi lopulta kokonaan näkyviltä.

    • Anonyymi

      Se on vain silmän automotorisen liikkeen aiheuttamaa harhaa. Tosin olen itsekin nähnyt satelliitin tekevän 90-asteen mutkia taivaalla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3700
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1813
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1384
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      151
      1270
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      165
      913
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      870
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      850
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      49
      830
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      829
    Aihe