Menetin kaikki tiedostoni, valokuvani, elokuvani ym. kun asensin Ubuntun. Joku väitti että osioin levyn väärin, mutta kun en edes osioinut! Muistan aivan selvästi, että otin koko kovalevyn käyttöön joten osiointia en tehnyt! Käyttöön ei tullut muuta kuin sottainen UBUNTU, ÄLKÄÄ EDES YRITTÄKÖ ASENTAA SITÄ!
Älkää asentako Ubuntua!
49
814
Vastaukset
- jtap60
Olen samaa mieltä. Jos on noin pönttö niin ei saa asentaa Ubuntua eikä mitään muutakaan käyttöjärjestelmää. Jos ottaa koko kovalevyn käyttöön niin ameebakin tajuaa että vanhat tiedot katoaa. Lisäksi ohjeissa neuvotaan varmuuskopioimaan tärkeät tiedot ennen asennuksia joten helppo trollaajan on ne sieltä palauttaa.
Itse asensin ubuntun vanhaan läppäriin, jossa ei ollut yhtään tärkeää tiedostoa. Minulla on kyllä ulkoinen levy, mutta se on pöytäkoneen käytössä.
- eka---
Pystynkö siis palauttamaan ne jotenkin? Mikä on trollaaja? Onko se Ubuntun ohjelma vai Windowssin?
- ----->>
eka--- kirjoitti:
Pystynkö siis palauttamaan ne jotenkin? Mikä on trollaaja? Onko se Ubuntun ohjelma vai Windowssin?
ketjun aloittaja;
Kun Ubuntun asennus on tehty koko kiintolevyyn, niin ennen asennusta Ubuntu formatoi sen, ja voit sanoa tallennuksillesi lopulliset hyvästit.
Tiedostojen palautusohjelmia on monia, kuten Recuva, mutta ne toimivat Windowsissa, jota sinulla ei siis ole. - Varaamaton nimim.
eka--- kirjoitti:
Heh...
Onneksi lomat loppuvat pian, ja kakarat siirtyvät koulun penkille.
- 12+8
Voi tyhmyyden huipentumaa! Siis jyräät koko kovalevyn toisella käyttöjärjestelmällä
ja sitten ihmettelet, miksi aikaisemmat tiedostot ovat kadonneet... - Voe voe
Malliesimerkki, mitä seuraa, kun lähdetään asentelemaan vailla käsitystä, mitä ollaan tekemässä.
"Muistan aivan selvästi, että otin koko kovalevyn käyttöön joten osiointia en tehnyt! Käyttöön ei tullut muuta.."
Asentamalla koko levyyn kaikki entinen lähtee alta pois, kuten pitääkin.
Muussa tapauksessa tehdään juuri se levyn osiointi, jota sinä et siis tehnyt. - :::::::::::
sulla kaikki leffat kuvat ym. samalla kovalevyllä jolle asensit ubuntun?
entä oliko aikaisempi käyttöjärjestelmäsi windows?
en tiedä oletko ajatellut asentaessasi että homma menisi kuten windowsien korjaavassa asennuksessa? jossa käyttöjärjestelmä asennetaan uudestaan mutta kaikki omat tiedostot kuvat ym. pysyvät kuitenkin tallessa.- .
"oliko? :::::::::::23.7.2010 10:02
sulla kaikki leffat kuvat ym. samalla kovalevyllä jolle asensit ubuntun? "
Tietysti oli
"entä oliko aikaisempi käyttöjärjestelmäsi windows? "
Tietysti oli
"en tiedä oletko ajatellut asentaessasi että homma menisi kuten windowsien korjaavassa asennuksessa? jossa käyttöjärjestelmä asennetaan uudestaan mutta kaikki omat tiedostot kuvat ym. pysyvät kuitenkin tallessa."
Kun toisen järjestelmän asennus tehdään koko kiintolevyyn, noin ei voi ajatella, tai sitten ei ajateltu mitään. - :::::::::::::::
. kirjoitti:
"oliko? :::::::::::23.7.2010 10:02
sulla kaikki leffat kuvat ym. samalla kovalevyllä jolle asensit ubuntun? "
Tietysti oli
"entä oliko aikaisempi käyttöjärjestelmäsi windows? "
Tietysti oli
"en tiedä oletko ajatellut asentaessasi että homma menisi kuten windowsien korjaavassa asennuksessa? jossa käyttöjärjestelmä asennetaan uudestaan mutta kaikki omat tiedostot kuvat ym. pysyvät kuitenkin tallessa."
Kun toisen järjestelmän asennus tehdään koko kiintolevyyn, noin ei voi ajatella, tai sitten ei ajateltu mitään."Sivullisen vast. .23.7.2010 10:12 Kun toisen järjestelmän asennus tehdään koko kiintolevyyn, noin ei voi ajatella, tai sitten ei ajateltu mitään. "
Voi kuule, sä et ole tainnut tätä palstaa paljoa seurata jos et ymmärrä että joku tosiaan voi täällä luulla että kaikki käyttöjärjestelmät toimii ja asentuu samoin. ja mistä helvetistä me voidaan tiettä oliko aloittaja aikasempi käyttis vaikka mac os x ? ja mitä kovalevyyn tulee niin kerroppa sitten kerta tiedät sivullisena monta kovalevyä aloittajalla onkaan ja missä ne kuvat ym.sijaitsi ja oliko mahdollista että aloitta esim jotenkin onnistui vaan "kadottamaan" toisen kovalevynsä näkyvistä missä nämä tärkeät jutut oli tallessa? kerro nyt ihmeessä kaikki kun tiedät noin hyvin pelle. - .
::::::::::::::: kirjoitti:
"Sivullisen vast. .23.7.2010 10:12 Kun toisen järjestelmän asennus tehdään koko kiintolevyyn, noin ei voi ajatella, tai sitten ei ajateltu mitään. "
Voi kuule, sä et ole tainnut tätä palstaa paljoa seurata jos et ymmärrä että joku tosiaan voi täällä luulla että kaikki käyttöjärjestelmät toimii ja asentuu samoin. ja mistä helvetistä me voidaan tiettä oliko aloittaja aikasempi käyttis vaikka mac os x ? ja mitä kovalevyyn tulee niin kerroppa sitten kerta tiedät sivullisena monta kovalevyä aloittajalla onkaan ja missä ne kuvat ym.sijaitsi ja oliko mahdollista että aloitta esim jotenkin onnistui vaan "kadottamaan" toisen kovalevynsä näkyvistä missä nämä tärkeät jutut oli tallessa? kerro nyt ihmeessä kaikki kun tiedät noin hyvin pelle.Jos koneessa on useampia kiintolevyjä, ja Ubuntun asennus tehdään yhteen niistä koko levyyn, se ei tuhoa toisesta levystä yhtään mitään, eikä toinen kiintolevy katoa mihinkään, eikä edes näkyvistä.
tv.
1-levy Windows 7
2-levy Ubuntu 10.04 LTS
3-levy Mandriva - :::::::::::::::::::
. kirjoitti:
Jos koneessa on useampia kiintolevyjä, ja Ubuntun asennus tehdään yhteen niistä koko levyyn, se ei tuhoa toisesta levystä yhtään mitään, eikä toinen kiintolevy katoa mihinkään, eikä edes näkyvistä.
tv.
1-levy Windows 7
2-levy Ubuntu 10.04 LTS
3-levy Mandriva"Sivullisen vast. .23.7.2010 10:32 jos koneessa on useampia kiintolevyjä, ja Ubuntun asennus tehdään yhteen niistä koko levyyn, se ei tuhoa toisesta levystä yhtään mitään, eikä toinen kiintolevy katoa mihinkään, eikä edes näkyvistä."
ei katoa ei jos asentaa ja tekee niinkuin pitää, mutta oletko koskaan kuullut semmoista asiaa kuin kaikkien vaihtoehtojen pois-sulkeminen? se tarkoittaa käytännössä sitä että suljetaan yksitellen kaikki epäolennaisimmatkin vaihtoehdot pois jotta voidaan varmistua 100% tarkkuudella siitä että mitä on tapahtunut. Ja tällä palstalla kysyjät antavat yleensä niin nihkeät alkutiedot ettei varmaan liikaa jatkokysymyksiä voi edes kysyä. niin kauan kunnes tiedot ovat riittävät on kaikki vielä teoriassa mahdollista palikka.
- Kyösti.
ja viteoita uusiannii.
Nii ko sait iha uuven järjestelmännii.- eka---
Valokuvat onneksi säilyi kakki jotka oli koneella löytyy kameran muistikortilta.
- HYWÄT ROUWAT:.!!11?+
eka--- kirjoitti:
Valokuvat onneksi säilyi kakki jotka oli koneella löytyy kameran muistikortilta.
.
"Muistan aivan selvästi, että otin koko kovalevyn käyttöön"
Jos nyt ajattelet sillai loogisesti, niin mihin luulet olemassaolevien tiedostojen siirtyvän kun koko kovalevy otetaan käyttöön? Johonkin virtuaaliseen RAM-muistiin vai??????
.
- myöntää
"Muistan aivan selvästi, että otin koko kovalevyn käyttöön joten osiointia en tehnyt! "
vielä, että itse jyräsit ne valo/elokuvasi ja sitten kiljut täällä kun ne hävisi.- Kaikenlaista paskaa
Kun UBUNTUA asentaa ,tulee esille sivu VOIT KÄYTTÄÄ CD..LTÄ TAI ASENTAA WINDOWSIN RINNALLE ET TARVITSE EDES OSIOINTIA JA VOIT POISTAA KOSKA VAAN KUIN MUUTKIN SOVELLUKSET ,SEHÄN EI OLE KÄYTTÖJÄRJESTELMÄ. Onko nämä puheet sitten paskaa .En ole asentanut itselle mut kaverille D-kiekolle ja hyvin meni C...LÄ OLI WIN XP 32BIT .Elekee asentoo ollenkaa uputupua työ panetta hyvät WINTOWS järjestelmät sekaisin.
- Toinen torvi.
Kaikenlaista paskaa kirjoitti:
Kun UBUNTUA asentaa ,tulee esille sivu VOIT KÄYTTÄÄ CD..LTÄ TAI ASENTAA WINDOWSIN RINNALLE ET TARVITSE EDES OSIOINTIA JA VOIT POISTAA KOSKA VAAN KUIN MUUTKIN SOVELLUKSET ,SEHÄN EI OLE KÄYTTÖJÄRJESTELMÄ. Onko nämä puheet sitten paskaa .En ole asentanut itselle mut kaverille D-kiekolle ja hyvin meni C...LÄ OLI WIN XP 32BIT .Elekee asentoo ollenkaa uputupua työ panetta hyvät WINTOWS järjestelmät sekaisin.
Mesoat live-CD:llä kokeilusta, ja se poistetaan poistamalla CD asemasta.
WINDOWSIN RINNALLE EI VOI ASENTAA ILMAN LEVYN OSIOINTIA!
Sen tekee joko Ubuntu itse asennettaessa suurimpaan vapaaseen tilaan, tai sitten osioinnin tekee asentaja itse ja valitsee osion koon.
Sinä asensit kaverin koneeseen Ubuntun eri kiintolevylle, ja se on aivan eri asia kuin kysyjällä, joka teki asennuksen koko kiintolevyyn, jossa oli säilytettäviä tiedostoja, eli itse jyräsi ne pois.
Kaverisi tulisi onnitella itseään, että et onnistunut asentamaan väärään kiintolevyyn. - ---
Toinen torvi. kirjoitti:
Sen tekee joko Ubuntu itse asennettaessa suurimpaan vapaaseen tilaan, tai sitten osioinnin tekee asentaja itse ja valitsee osion koon.
Sinä asensit kaverin koneeseen Ubuntun eri kiintolevylle, ja se on aivan eri asia kuin kysyjällä, joka teki asennuksen koko kiintolevyyn, jossa oli säilytettäviä tiedostoja, eli itse jyräsi ne pois.
Kaverisi tulisi onnitella itseään, että et onnistunut asentamaan väärään kiintolevyyn.Se on yksi tollo, joka luulee tietävänsä jotain, kun ikään kuin vahingossa asensi kaverin koneelle oikein.
- 00
Toinen torvi. kirjoitti:
Kaverisi tulisi onnitella itseään, että et onnistunut asentamaan väärään kiintolevyyn.ei vain onnistunut asentamaan väärään osioon, ne kun olivat kaverin koneella valmiina.
- JA VIELÄ TOLLO
--- kirjoitti:
Se on yksi tollo, joka luulee tietävänsä jotain, kun ikään kuin vahingossa asensi kaverin koneelle oikein.
Tässä on tuas kahta puolta näitä kusipäitä jotka ei tiijä asiasta mitään .Työ arvuuttelette että nuinkohan ja nuin Lainehtiiko silimissä vai kelluuko hampaat suussa sen verran pissi haisoo.Mänkee lantatunkiolle seisomaan ettei kesäinen ilima pillaannu.SLUT.
- Jalaa
Ei se vika ole käyttiksessä, jos sen asentaa väärin. Syy löytyy näppiksen ja penkin välistä. Mikäli otit koko levyn käyttöön se tarkoittaa yhtä kuin, että kaikki levyllä ollut data pyyhitään pois. Mikäli haluat aikaiseksi turhanpäiväisen väännön asiasta, niin mene Sodat -palstalle.
- eka----
Ei tässä mitään tarvitse sotia, mutta kyllä se vika on käyttiksessä. Olisihan se käyttis esim. voinut pakata tiedostot ja siirtää ne ubuntun käyttöön vaikka windows olisikin mennyt.
- Rr
eka---- kirjoitti:
Ei tässä mitään tarvitse sotia, mutta kyllä se vika on käyttiksessä. Olisihan se käyttis esim. voinut pakata tiedostot ja siirtää ne ubuntun käyttöön vaikka windows olisikin mennyt.
...right...
-Rr - kertoo..
eka---- kirjoitti:
enemmän kuin tuhat sanaa eka----23.7.2010 10:27
Ei tässä mitään tarvitse sotia, mutta kyllä se vika on käyttiksessä. Olisihan se käyttis esim. voinut pakata tiedostot ja siirtää ne ubuntun käyttöön vaikka windows olisikin mennyt. - Jalaa
eka---- kirjoitti:
Yleensä näistä keskusteluista on tupannut tulemaan sotia tavalla tai toisella, niin siksi huomautin. Edelleenkään vika ei ole käyttiksessä, vaan siinä asentajassa. Pitää osata lukea, mitä asennuksen aikana kysytään, ja mitä tehtävät toimenpiteet aiheuttavat. Levynosiointi kohdassa tulee varoitukset, että mitä tapahtuu, jos koko levy otetaan Ubuntun käyttöön. Helpoimmalla olisit päässyt, kun levyllä olisi ollut valmiina yksi tyhjä osio. Tässä on menty perinteisesti perse edellä puuhun, ja vahingon tapahduttua on ruvettu ihmettelemmään, että kuis kävikään näin.
- 6+17
eka---- kirjoitti:
Joo ja olisihan se käyttis voinut vaikka tiskata astiasi ja keittää sinulle kahvit.
- Rr
...puupäisyys ei tartu...
-Rr- mutta...
tikat ovat vaarana.
- as-keetti
täytyy nyt puolustaa Ubuntua ihan rehellisyyden nimissä, vaikka vähän Windowsiin olen
kallellaankin, että jos sinulla olisi ollut Ubuntu-kone täynnä tavaraa ja olisit sitten siihen
Windowsin mennyt asentamaan tuolla lailla niin ihan samalla tavalla olisivat kaikki
valokuvasi ja filmisi siirtyneet bittien taivaaseen. - 17+12
Oikein.. Pääsit eroon ware-pronostasi, kuvatkin varmaan samaa tasoa
- xwjCIlnscw
Mikäli ei tee varmuuskopioita niin jossain vaiheessa menettää kaikki tiedostonsa. Suosittelen lämpimästi ottamaan säännöllinen varmuuskopioiden tekeminen tavaksi.
- eka---
Miten otan tuosta Ubuntusta varmuuskopion?
- 44++
eka--- kirjoitti:
ottaa käyttöjärjestelmästä varmuuskopiota kuten ei mistään ohjelmasta, ainoastaan tiedostot kopioitaan vaikka ulkoiselle kiintolevylle sekä DVD:lle, jopa ubuntussa moinen onnistuu.
- xwjCIlnscw
eka--- kirjoitti:
Idioottien kalloon on turha yrittää takoa järkeä. Eihän sellaisella voi koneessa mitä arvokasta ja säilytettävää ollakaan.
- jaksoitte,,,,,,,,,
tän röllin kanssa.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9216273- kopsattu:::.????
.
täältä sinne jos kellonaikoihin on luottamista
. - eka---
kopsattu:::.???? kirjoitti:
.
täältä sinne jos kellonaikoihin on luottamista
.Kummallinen palsta jos löytää nörttiaarteesta vian niin heti ollaan haukkumassa idiootiksi. En minä sitä vikaa siihen Ubuntuun ole tehnyt kyllä se on ollut siinä ennen kuin olen edes koskenut siihen! Minä VAAN SATUIN löytämään TUON BUGIN!
- jtap60
eka--- kirjoitti:
Kummallinen palsta jos löytää nörttiaarteesta vian niin heti ollaan haukkumassa idiootiksi. En minä sitä vikaa siihen Ubuntuun ole tehnyt kyllä se on ollut siinä ennen kuin olen edes koskenut siihen! Minä VAAN SATUIN löytämään TUON BUGIN!
Ei se ole bugi vaan ominaisuus. Kun asennetaan koko kiintolevylle niin kaikki tieto katoaa, kuten myös Ubuntun asennus tuossa kohtaa ilmoittaa. Et sinä ole idiootti, niilläkin hoksottimet toimii jollain tasolla, sinä olet imbesilli.
Windowsin käyttäjät on tyhmiä.
Linux on alunperin unix-toteutus ja unix oli (ja on kait vieläkin) asiantuntijakäyttöjärjestelmä, jossa perusidea oli siinä, ettei käyttäjän ollut paljoakaan tekemisissä käyttöjärjestelmän kanssa vaan päätteeltään käytti sovellusohjelmaa.
Asiantuntijakäyttöjärjestelmän asentaminen koneelle on aina asiantuntijatehtävä. Vaikka sittemmin on vettä virrannut Vuoksessakin, niin noita jäänteitä voi aina tulla vastaan. Itseäni ärsyttää, ettei ubuntu osaa kertoa asennusvaiheessa, mitä ne kirjainnumerokoodatut osiot "oikeasti" ovat (jos niillä jo on esim. Windows, niin mikä levyasematunnus sillä on, jne).
No, onneksi olit ottanut varmuuskopiot?Kyllä asennusvaiheessa kerrotaan että esim. /dev/sda1 on ntfs-osio josta voi päätellä että siellä on windows, linuxin levyosioiden tunnukset vain poikkeavat windowsin vastaavista, se johtuu taas siitä että voit asentaa vaikka kaikki hakemistot omille osioilleen eikä niiden tarvitse sijaita edes samassa koneessa vaan voivat olla verkossa.
Windows puolestaan ei tunnista linux-osioita vaan kuvittelee niiden olevan alustamattomia levyosioita.
Mutta kuten itse olet jo ehtinyt mainitsemaan niin linux on unixin kaltainen verkkoon tarkoitettu käyttöjärjestelmä ja käyttöjärjestelmän asentamiseen tarvitaan aina tietty määrä asiantuntemusta, muutehan hommasta ei tahdo tulla oikein mitään.exergy kirjoitti:
Kyllä asennusvaiheessa kerrotaan että esim. /dev/sda1 on ntfs-osio josta voi päätellä että siellä on windows, linuxin levyosioiden tunnukset vain poikkeavat windowsin vastaavista, se johtuu taas siitä että voit asentaa vaikka kaikki hakemistot omille osioilleen eikä niiden tarvitse sijaita edes samassa koneessa vaan voivat olla verkossa.
Windows puolestaan ei tunnista linux-osioita vaan kuvittelee niiden olevan alustamattomia levyosioita.
Mutta kuten itse olet jo ehtinyt mainitsemaan niin linux on unixin kaltainen verkkoon tarkoitettu käyttöjärjestelmä ja käyttöjärjestelmän asentamiseen tarvitaan aina tietty määrä asiantuntemusta, muutehan hommasta ei tahdo tulla oikein mitään.Ubuntu vielä tais sanoa, että täällä on Windows..
M-Kar kirjoitti:
Ubuntu vielä tais sanoa, että täällä on Windows..
Joo, taisihan se ubuntu siinä partedissa tosiaan jopa kertoa että on windows-osio, en muista ihan tarkkaan.
exergy kirjoitti:
Kyllä asennusvaiheessa kerrotaan että esim. /dev/sda1 on ntfs-osio josta voi päätellä että siellä on windows, linuxin levyosioiden tunnukset vain poikkeavat windowsin vastaavista, se johtuu taas siitä että voit asentaa vaikka kaikki hakemistot omille osioilleen eikä niiden tarvitse sijaita edes samassa koneessa vaan voivat olla verkossa.
Mutta kuten itse olet jo ehtinyt mainitsemaan niin linux on unixin kaltainen verkkoon tarkoitettu käyttöjärjestelmä ja käyttöjärjestelmän asentamiseen tarvitaan aina tietty määrä asiantuntemusta, muutehan hommasta ei tahdo tulla oikein mitään."/dev/sda1 on ntfs-osio "
Juuri noihin viittasin, kun puhuin kirjainnumerokoodatuista osioista.tuttumies kirjoitti:
"/dev/sda1 on ntfs-osio "
Juuri noihin viittasin, kun puhuin kirjainnumerokoodatuista osioista.No, noihin on olemassa järkiperustelut toisin kuin windowsin abcdef-asemiin.
- admintauhkaa
Eikös se muuten kysy vielä se asennusohjelma, että "oletko varma - kaikki tiedot levyltä häviää?" ??
Itse olen ammattilainen ja mua usein ubuntunkin ollessa kyseessä hieman harmittaa ne holhoavat kyselyt - oletko nyt aivan varma jne. mutta ei ne näköjään palvele loppukäyttäjää kuitenkaan jos käyttäjä ei ymmärrä mitä kysytään.
Pahoittelen tilannettasi mutta se ei kyllä ole ubuntun vika, aivan kelpo käyttis ja tehty helpoksi. Kaiken saa kuitenkin vikaan jos ymmärrys asiasta uuppuu. Monet asennukset menny rikki, kun ihmiset kopioi netistä niitä "sudo dpkg install.." komentoja (sudo yleensäkin). Pääkäyttäjänä koneen saa täysin sekaisin, siinä ei mikään auta jos ei osaa.
Linuksista on myös saatavana niitä aja windowssissa linuksia paketteja, jotka käsittääkseni ei tee mitään levynkuvamuutoksia vaan toimivan jonkin sisäisen virtualisoinnin kautta. Nekään ei tosin auta käyttäjää, joka ei tiedä mikä on homman nimi.. - von qwerty
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9216273
..koitappa olla vähään aikaan asentelematta yhtään mitään..?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole482509Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742497Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732382Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.572155Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321877Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma841695Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211153Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71034Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411015Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön56896