Kirjailijavieras Juha-Pekka Koskinen

Harri István Mäki

Rihmaston kirjailijavieraana elokuussa on Juha-Pekka Koskinen, joka alustuksessaan Esikoisen jälkeen kertoo kirjailijan työn tosiasioista, mitä tapahtuu kun huuma esikoisteoksen jälkeen haihtuu ja alkaa uusi työ...

Teksti löytyy täältä:

http://rihmasto.net/esseet/juha_pekka_koskinen.htm

Osallistukaa keskusteluun kirjailijan kanssa!

3

383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • scarabaeus

      ..... mihin on keskustelussa nyt päästy.
      Kuka se on se
      herkko karske
      ?
      ja mitä niitä nyt siellä

      keskustelee

      ....... ihmeporukkaa !....... taitavat olla niitä
      kirjailijoita !

      • Goghin korva

        Näyttäisi siltä, että kultaisen omakustantamisen ja paikallislehtien pakinoitsijoiden kerho käy keskenään omaa kivaa ja kirjailijavieraan keskusteluun ei juurikaan oteta kantaa.

        Mulla on aina ollut ihme käsitys Rihmaston olemassaolosta. Sitä siis rahoittaa alueelliset taidetoimikunnat. Miksi ihmeessä? Vai onko tämä nyt sitä ruohonjuuritason kansantaiteen elvytystyötä?


      • scarabaeus

        … käväisin taas lukemassa, ja tuo aiemmin kirjoittamani... tuli nyt vaan mieleeni, että ehkä selvennykseksi voisin laittaa tähän vielä, että tämä Herkko Karske jäi jotenkin mieleeni silloin... siis hänen kirjoittamansa dekkareista. Minä kun olen täälläkin kailottanut siitä dekkarikirjoittamisestani (eikä vaan valmista ole tullut vieläkään!). Ajattelin silloin, että ai hänkin on rajaamassa dekkarit pois kaunosta... jassoovainiinnopitihänsearvata korkeakirjallisuusihminen siis... hmpf!
        -
        Ja tuosta Rihmastosta vielä, että joskus olen itsekin ajatellut kirjautua Rihmastoon, muttamutta... kun en oikeastaan jaksa sellaista sillä tämä päiväkirjanpito täällä Kirjailijanalut saitilla on tämäkin vähän niinjanäin... hmpf, miten sen nyt kaunolla kirjoittaisin...no... jokatapauksessa, mielestäni on jettekivaa että nettisurffailijana voin poiketa erilaisilla blogeilla ja lehtien keskustelupalstoilla seuraamassa kaikenlaisia juttuja. Hyviä inspiraation lähteitä kirjoittajalle. Ihmisiähän me olemme, ja tietysti ymmärrämme toisiamme paremmin nokakkain kuin ruudun takaa. Ainakin minä saatan joskus äkkipikaistuksissani kirjoittaa nettiin suoraan ruudulle... ja sitten kun luen jotakin kirjoittamaani parin-kolmen päivän kuluttua, niin saatan jo käsittää, että joku voikin ymmärtää kirjoittamani tyystin eri tavalla mitä olen fiksunavilperinä yrittänyt. Näin se menee.
        Juuh!... sellaistahan se välillä on meikäläisellä...vaikka jo Pappani aikoinaan huomauttelikin, että: ”ei aina tartte ko jäneksen seläsä laukata”...
        ¤
        … ai ei vai?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      1022
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      802
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      745
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      734
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      59
      727
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      675
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      112
      577
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      560
    9. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      528
    10. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    Aihe