Bussikortti asiaa

Mintan

Hei, alan syksystä lähtien kulkea Porvoo-Helsinki väliä bussilla ja haluaisin saada tietää vähän seutulipun tai vastaavan hintoja. Olen opiskelija, mutta aikuisenkin perushinnalla oleva lippuhinta olisi hyödyllinen tieto.
Matkahuollon sivuilta ei saa kunnon selkoa tässä asiassa.

12

2557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dösän ystävä

      Opiskelija 7e normaalibussissa, normaali aikuisen hinta 10.70

      Opiskelijahinta on siten halvempi kuin että ostaa 44 matkan sarjalipun, joka taitaa nyt olla 326,40. Jaettuna 44:lla siitä tulee 7,41e, eli kalliimipi kuin opiskelijan kertalippu.

      (etäisyys on yli 50 mut alle 60 km, kun katsoo taulukoita)

      Ja jos laskin väärin, tuossa on hinnat :)

      http://www.matkahuolto.fi/matkahuolto_tiedostot/Bussitaksa_2010.7.1.pdf

      • Tuleva matkustaja

        Onhan se erittäin typerää että on kalliimpaa ostaa 44 matkaa, tarkistin myös 22 matkaa ja se oli vielä kalliimpaa verrattuna kertalippuun.

        Grrrrrrr


    • Mintan

      kävin siis eilen matkahuollossa kysymässä halvinta lippua opiskelijalle (porvoo-viikki) välille ja se oli 44 matkan lippu joka on voimassa 60pv ja hinta oli 207€
      tossa nyt säästää sen satasen verrattuna siihen että kävis joka päivä erillismaksulla viikissä, mutt jos ei käytäkään kahdessa kuukaudessa noita niin menee hukkaan...
      luultavasti noi matkat riittää vaan kuukaudeks mulle ettei sillä tavalla oo vaaraa hukkaan menosta, mutt tyhmää että kunnon opiskelija-alennusta ei noissa matkakorteissa saa...

      ja todellaki tyhmää että opiskelijan on halvempi kulkea kertamaksulla kuin tolla tavallisella(vuoden voimassa) 44 matkan lipulla porvoo-helsinki väliä.

      katselin myös noita seutulippuja ku toivoin ett sellanen olis onnistunu. porvoon seudun lippu on 70€ kuukaudelta ja sillä saa tyyliin vaikka asua bussissa sen kuukauden. hiukan ärsyttävää kun helsinki-porvoo välillä ei oo mitään vastaavaa..

      • koulumatkatuki

        löytyy kelan sivuilta.
        Hae koulumatkatukea,täytä hakemuksen lisäksi erillinen ostotodistus,jolla saat ostaa matkalipun 43 eurolla.Oppilaitoksesi tekee ostotodistukseen tarvittavat merkinnät ennen lipun ostamista.


      • Mintan
        koulumatkatuki kirjoitti:

        löytyy kelan sivuilta.
        Hae koulumatkatukea,täytä hakemuksen lisäksi erillinen ostotodistus,jolla saat ostaa matkalipun 43 eurolla.Oppilaitoksesi tekee ostotodistukseen tarvittavat merkinnät ennen lipun ostamista.

        Korkeakouluopiskelijoille ei anneta koulumatkatukea. Se koskee vain toisen asteen oppilaitoksia (ja sitä etua käytin 3 vuotta). Nyt kuitenkin käyn yliopistossa, joten tukea ei ole mahdollista saada. Jos olisi niin kyllä minä sitä hakisin ihan niin kuin lukiossa.


    • viisain

      Mun mielestä kaikkein fiksuin tyyli on varastaa mm takeista/housuista bussikortteja. Se ei ole iso homma ja siinä säästää sen 100 euroa kuukaudessa. Itse olen aloittanut varastamisen jo pojan klopista, yleisimmät paikat on mm povitasku tai joku muu irtonainen tasku takissa. Koulua käyvän nuoren on helppo kun naulakoilla takkeja riittää. Onnea matkaan :)

      • joko_jäit_kiinni?

        Vieläkö varastelu jatkuu vai oletko jo vankilassa ns. jatko-opinnoissa ? Kiitos päivityksestä.


    • Porvoo on out

      Porvoosta on tosi kallista lähteä yhtään mihinkään. Muutettiin vex just ton takia. Siel ei ole HSL:ää niinku kunnon mestoissa ja pakko tuolt käpyhurrikylästä on pakko päästä.

    • bussilla porvoosta

      Vaihdoin auton bussikorttiin. Kuljen päivittäin bussilla töihin Helsinkiin Porvoosta. Verrattuna yksityisautoiluun bussilla kulkeminen on todella rentouttavaa. Aion jatkossakin kulkea bussilla. Töihin päästyäni tunnen itseni levänneeksi. Omalla autolla kulkiessani tunsin aamuisin itseni stressaantuneeksi ja valmiiksi väsyneeksi jo pelkästä matkasta.

      Bussissa on sekin hyvä puoli, että kulkemisen kustannus on aina sama. Oma auto voi hajota (jossain vaiheessa varmasti hajoaa) joista voi seurata tuhansien eurojen kustannuksia ja huolloista, katsastuksista ja renkaiden vaihdosta on paljon vaivaa vuoden mittaan. Bussin rinnalle voi ottaa käyttöön fillarin lyhyemmille matkoille.

      Bussilipun hinta on halvimmillaan edullisempi kuin oman auton polttoaineen hinta. Yhdensuuntainen matka Porvoo-HKI on about 5 euroa sarjalipulla. Onnibussilla pääsee saman matkan vielä halvemmalla 1-3 eurolla. Tämä ei kyllä ole kallista kun HSL:n kännykkälippukin maksaa yli 2 euroa nykyään.

    • parasta aikaaaaa

      Jep! Halpaa! Nyt kun on vakiajat töissä niin mä ostan netistä liput ajoissa, niin saa halvemmalla kui korteilla ja kaiken maaiiman alennuksilla. Saas kattoon kui kauan tää markkinatalous kestää??

    • ..................

      288 euroa kuukaudessa maksoi ns. työmatkalippu eli 44 matkan lippu jossa alennus perustuu johonkin valtion tukeen tms.

      Tuota tuli käytettyä huhtikuusta marraskuuhun, kunnes työpiste siirtyi Espoon puolelle jolloin olisin tarvinnut kausilipun kahdesta paikkaa ja lisäksi ne vaihtoajat yms. niin siirryin takaisin omaan autoon.

      Mutta positiivinen muisto jäi työmatkalipun käytöstä. Jos nyt jättää nuo pysäkille kävelyajat pois laskuista (vartti Porvoossa, toinen vartti Helsingissä) niin mukava kun pystyi aamulla vetelemään tirsat tai lukemaan Uusimaan.

      • NtiX

        Samaa mieltä olen siitä, että matka on mukava ja kohtuuhintainen.

        Vuoden 2015 karsitaan kuitenkin niin paljon vuoroja, että työssäkäynti bussilla vaikeutuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      3228
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2141
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1915
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe