Bussikortti asiaa

Mintan

Hei, alan syksystä lähtien kulkea Porvoo-Helsinki väliä bussilla ja haluaisin saada tietää vähän seutulipun tai vastaavan hintoja. Olen opiskelija, mutta aikuisenkin perushinnalla oleva lippuhinta olisi hyödyllinen tieto.
Matkahuollon sivuilta ei saa kunnon selkoa tässä asiassa.

12

2557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dösän ystävä

      Opiskelija 7e normaalibussissa, normaali aikuisen hinta 10.70

      Opiskelijahinta on siten halvempi kuin että ostaa 44 matkan sarjalipun, joka taitaa nyt olla 326,40. Jaettuna 44:lla siitä tulee 7,41e, eli kalliimipi kuin opiskelijan kertalippu.

      (etäisyys on yli 50 mut alle 60 km, kun katsoo taulukoita)

      Ja jos laskin väärin, tuossa on hinnat :)

      http://www.matkahuolto.fi/matkahuolto_tiedostot/Bussitaksa_2010.7.1.pdf

      • Tuleva matkustaja

        Onhan se erittäin typerää että on kalliimpaa ostaa 44 matkaa, tarkistin myös 22 matkaa ja se oli vielä kalliimpaa verrattuna kertalippuun.

        Grrrrrrr


    • Mintan

      kävin siis eilen matkahuollossa kysymässä halvinta lippua opiskelijalle (porvoo-viikki) välille ja se oli 44 matkan lippu joka on voimassa 60pv ja hinta oli 207€
      tossa nyt säästää sen satasen verrattuna siihen että kävis joka päivä erillismaksulla viikissä, mutt jos ei käytäkään kahdessa kuukaudessa noita niin menee hukkaan...
      luultavasti noi matkat riittää vaan kuukaudeks mulle ettei sillä tavalla oo vaaraa hukkaan menosta, mutt tyhmää että kunnon opiskelija-alennusta ei noissa matkakorteissa saa...

      ja todellaki tyhmää että opiskelijan on halvempi kulkea kertamaksulla kuin tolla tavallisella(vuoden voimassa) 44 matkan lipulla porvoo-helsinki väliä.

      katselin myös noita seutulippuja ku toivoin ett sellanen olis onnistunu. porvoon seudun lippu on 70€ kuukaudelta ja sillä saa tyyliin vaikka asua bussissa sen kuukauden. hiukan ärsyttävää kun helsinki-porvoo välillä ei oo mitään vastaavaa..