Valinta pitäisi tehdä, apuja!

Ok-talon rakentaja

Eli pitäisi valita ok-talon keittiö ja kiintokalustetoimittaja. Loppusuoralla on kolme vaihtoehtoa: Puustelli, Domus (villa) ja yksi pienempi "puusepänverstas"- tyylinen toimittaja.
Kaikilla hinta aikalailla samoisa, isoja eroja ei ole, ei sellaista mikä ratkaisisi asian jonkun suuntaan.
Laatuerot? Onko niitä? Enpä tiedä. valittuna maalattu mdf-ovi kaikilla, puusepänvertaalla se vielä lakataan, siitä plussaa sinne.
Runkojen syvyys vaihtelee toimittajan mukaan, onko sillä käytännössä isompaa merkitystä?
Runkomateriaali ainakin pikkuverstaassa on kotimaista, muista en nyt meen sanomaan kun en tarkasti muista.
Mekanismit tuntuu kaikilla olevan hyvät.

Millä asian ratkaisisi? Palvelu on ollut hyvää, Puustelilla ehkä huonointa näistä. Olisiko palvelu pikkuverstaassa parempaa loppuun asti? Joustavampaa luulisin ainakin olevan.

Neuvoja ja vinkkejä otetaan vastaan!

20

1056

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...............

      "Olisiko palvelu pikkuverstaassa parempaa loppuun asti?"

      Todennäköisesti

    • frangröbbä

      jospa nyt vain itse päättäisit mitä haluat,en minä kyllä naapurilta kyselisi mistä ja minkälaiset tarpeet minulla on

    • +28

      Onhan se tietysti plussaa jos runkosyvyyttä löytyy, saat enemmän tavaraa mahtumaan kaappiin...takuuaika on varmaan kans aika ratkaiseva asia, mekanismeilla lähinnä..
      Itselläni tällä hetkellä 2 Puustelli keittiötä, kotona ja vapaa-ajan asunnolla ja olen tosi tyytyväinen molempiin.

      • sdfsdfsd

        Pikkuverstaan palvelu voi olla parempaa.
        Näin oli ainakin meillä.
        Esim. peitelistat sai hakea kalusteiden asennuksen jälkeen oikeissa mitoissa, muutaman oven kätisyys vaihdettiin jälkikäteen ja muutma lisähylly piti hankkia, ja nämä ilman lisäveloitusta ja ilman kuukausien toimitusaikaa.


    • gallupko kannattaa

      ja neuvoja kun kyselet saat tasan niin mónta mieleipidettä kuin vastaajaakin.
      Jos puusepänliike lakkaa ovet, niin kiiltäväksi vai? Onko ne sitten samánlaiset kuin muilla? Saako puusepänverstas ne tasaisiksi niin että pölyä ja muuta ei näy lakan alla? Onkojan ne mekanismit ihan samoja? Siinäpä mietit.

      • joustavuutta

        "Jos puusepänliike lakkaa ovet, niin kiiltäväksi vai? Onko ne sitten samanlaiset kuin muilla? Saako puusepänverstas ne tasaisiksi niin että pölyä ja muuta ei näy lakan alla?"

        Jos on asiallinen maalaamo niin miksi ei saisi? Meillä saadaan ainakin 85% kiiltoastetta ihan laadukkaasti. Puusepänliike voi teettää tämän vaiheen myös ulkopuolella maalauspalveluja tarjoavassa yrityksessä. Ihan arkipäivää nykyään.

        "Onkojan ne mekanismit ihan samoja?"

        Pieni verstas ei ole todennäköisesti sidottu yhteen ainoaan helatoimittajaan vaan mekanismit, valaisimet, helat jne. ovat vapaasti asiakkaan valittavissa. Muutenkin tarvikkeet ja muut tilpehöörit voi valita vapaasti. Sama se on mistä ne tilataan, kun jokaiseen projektiin ne tilataan kuitenkin erikseen. Ei varastosta löydy kuin perussetti tarvikkeita.

        Pienellä verstaalla on sekin etu, että ei tarvitse tyytyä kompromisseihin ja verstaan vakioratkaisuihin kun sellaisia ei ole siinä mielessä kuin isoilla valmistajilla joille jokin erikoisratkaisu voi osoittautua kalliiksi ja aikaa vieväksi toteuttaa tai ei ole ylipäätään edes mahdollista.

        Isot tehtaat ovat pitkälle sidottuja vakiotuotantoonsa, yhden asiakkaan erikoistoiveet eivät välttämättä kiinnosta. pikkufirmalle se taas ei tuota ylimääräistä vaivaa tai työtä. Sinänsä kun on sama tehdäänkö jokin asia tavalla A vai tavalla B.

        Ei meillä ainakaan ole olemassa mitään "vakioratkaisuja" vaan kaikki on toteutettavissa. Asiakasta toki opastetaan jos hän on sortumassa tyhmyyksiin. Keittiöitä on tehty laidasta laitaan, aina muutaman tonnin keittiöistä yli 50 kympin keittiöihin.

        Pikku puusepänliike mekin olemme mutta konekanta on suurelta osin nc-ohjattua. Ja löytyy myös monipuolinen cnc-työstökeskus jolla monimutkaisetkin kappaleet voidaan tehdä nopeasti.


    • Usko tai älä

      Hyvä valinta. Meillä kokemuksia niin Topi keittöistä, kuin Domuksesta ja halpiskalusteistakin. Ei niistä mitkään kovin huonoja ollut, mutta joidenkin valmistajien ovet kestää kovasti huonosti pieniäkin kolhuja, kun taas Puustellin kalusteet sietää pikkukolhuja hyvin.

      • Materiaali

        Ei mitään järkeä väittää,että Puustelli kaluste kestää. Materiaali ratkaisee kaikessa. Eihän se Puustelli melamiini minkään toisen merkin laminaattia vastaa. Puustellissakin löytyy laminaattia. Ja juuri laminnaattia valitessa saa Puustellistakin ihan hyvän keittiön, mutta niin jostakin muustakin merkistä.

        Materiaali ratkaisee!


    • palvelu merkitsee

      Suosittelen lämpimästä tuon pienemmän puusepänverstasfirman valitsemista. Isoissa firmoissa kuten puustelli palvelu pelaa aina siihen saakka kun niemt on papereissa, sen jälkeen muutokset ja pieleen menneet toimitukset antavat odottaa itseään. Pienen firman on pakko panostaa laatuun koska myyntimäärät ovat pienempiä ja elävät suosituksilla. Uskaltaisin myös väittää että laatukin on suomalaisessa puusepänverstaassa parempi kuin maitsemillasi isoilla firmoilla.

      • ei puuseppää kiitos

        minulla on "puusepän tekemä" keittiö, joka tuli asunnon mukana. Mekanismit ovat p:stä, roskiskaapin etusarja irtoaa koko ajan kiinnikikeistään, mitoitukset ovat syvältä, alakaapiston valot on asennettu tökerösti, peitelevyt ilmeisesti liimattu paikoilleen koska putoilevat koko ajan. Ovissa on tosi ohut maalipinta ja laatikot harittavat kuka mihinkin. Heti kun minulla on varaa, teen keittiöremontin. Kyllä ne "puusepätkin" osaavat hakea tukusta tavaraa näköjään ja lykätä sitä asiakkaalle. Edellinen omistaja niin kehui tätä puusepän työtä vielä jopa edulliseksi. enpä ihmettele.,


    • Laatu näkyy käytössä

      Laatuerot ovat suuria, ja kyllä se tässäkin asiassa on niin että halvalla ei saa hyvää eikä köyhän kannata ostaa halpaa.

      Miellä on Domus (Villa). Ei se ollut halvin, mutta on ollut käytössä erittäin hyvä. En muuten ole vielä kuullut että kukaan olisi Villa-keittiötään jälkikäteen haukkunut tai katunut. Hankintaan vaikutti tietysti itse tuote, eli laadukas keittiö, mutta myös hyvä palvelu ja mahdollisuus muutamiin meille yksilöllisesti räätälöityihin ratkaisuihin.

      • Saas nähdä

        on todella villi. Ja keskustelupalstat tekvät siitä vielä villimmän.
        Itsellä on sisällä juuri tilaus yhteen keittiävalmistajafirmaan. Odotan toisaalta innolla toisaalta pelolla. Mistään ei voi olla enää varma. Sanoin jo edustajalle että jos tulee pettymystä, kyllä "palaa".
        Ei kaikki kyllä vielä tässä suunniteeluvaiheessakaan ole mennyt ihan fiksusti.


      • Ok-talon rakentaja
        Saas nähdä kirjoitti:

        on todella villi. Ja keskustelupalstat tekvät siitä vielä villimmän.
        Itsellä on sisällä juuri tilaus yhteen keittiävalmistajafirmaan. Odotan toisaalta innolla toisaalta pelolla. Mistään ei voi olla enää varma. Sanoin jo edustajalle että jos tulee pettymystä, kyllä "palaa".
        Ei kaikki kyllä vielä tässä suunniteeluvaiheessakaan ole mennyt ihan fiksusti.

        Edelleen ollaan mieitntä asteella. Tosin Puustelli jäi nyt laskuista pois, hinta muuttuikin niin paljon kalliimmaksi kuin muilla.
        Tämä pienempi toimittaja oltaisiin varmasti jo otettu, mutta nyt paljastui ongelma keitiiön yläkaappien syvyyteen liittyen: runko olisi vain 300 ovi. Ja siihen saa todella huonosti yhtään mitään integroitua mikroa! Ja joku ongelma on nyt tässä rungon tekemisessä, kun eivät pysty tekemään syvempää...En ymmärrä.


      • puuseppä...
        Ok-talon rakentaja kirjoitti:

        Edelleen ollaan mieitntä asteella. Tosin Puustelli jäi nyt laskuista pois, hinta muuttuikin niin paljon kalliimmaksi kuin muilla.
        Tämä pienempi toimittaja oltaisiin varmasti jo otettu, mutta nyt paljastui ongelma keitiiön yläkaappien syvyyteen liittyen: runko olisi vain 300 ovi. Ja siihen saa todella huonosti yhtään mitään integroitua mikroa! Ja joku ongelma on nyt tässä rungon tekemisessä, kun eivät pysty tekemään syvempää...En ymmärrä.

        luultavasti siitä, että firma ei tee itse runkoja. Onko kyseessä edes oikea puusepänliike vai "keittiöfirma" joka kasailee keittiöt enimmäkseen valmiista komponenteista.

        Ei puusepänliikkeelle pitäisi olla mikään ongelma kaappien runkosyvyys. Jos on niin ongelmia tulee todennäköisesti muuallakin.


    • Tiina ja Matti

      Että keittiötä mietiskelet?

      Meillä laitettiin keittiö reilu vuosi sitten. Otettiin se Kristina keittiöstä. Pienempi valmistaja kun puustelli tai domus, mutta ainakin meidän mielestä hyvä.

      Mdf-ovet, maalatut - ne tekee ne ovet kai siellä tehtaallansa. Minä ainakin tykkäsin. Melamiini on melamiinia joka paikassa, samoin tasot laminaattia - jos ei ota puuta tai kiveä, jotka on sitten kamalan kallista.

      Hinta oli huomattavasti halvempi kuin puustellilla ja mekanismit on toimineet hienosti. Toimitus oli mun mielestä aika nopea, varsinkin kun ne rungot tuli valmiiksi koottuina. Mies vaan poraili ne seinään ja laittoi ovet paikalleen. Niin ja tietty kahvat myös. Vessaan tuli samalla kaapit ja semmonen allas, missä oli taso samalla. Se oli aika kätevä.

      Suunnittelun aikana iseltä sai värilliset kuvat ihan kun oikeasta keittiöstä ja myyjä teki muutokset sitä mukaa kun me niitä keksittiin.

      • Ok-talon rakentaja

        Siis kyllä ne itse rungot siinä tekee, koneet ja pelit on. Sillähän en nyt ymmärrä mikä tässä ongelman aiheuttaa....Kuulemma liittyy jotenkin yläkulmakaappiin tai jotain. Pitää vielä selvitellä.
        Itse haluan ehdottomasti, että runko on minimissään 310, sihen saan haluamani integroidun mikron. turhamaista tai ei. Mutta siis harmittaa koska tämä olisi valittu ja nyt edessä uusi ongelma...


      • puuseppä...
        Ok-talon rakentaja kirjoitti:

        Siis kyllä ne itse rungot siinä tekee, koneet ja pelit on. Sillähän en nyt ymmärrä mikä tässä ongelman aiheuttaa....Kuulemma liittyy jotenkin yläkulmakaappiin tai jotain. Pitää vielä selvitellä.
        Itse haluan ehdottomasti, että runko on minimissään 310, sihen saan haluamani integroidun mikron. turhamaista tai ei. Mutta siis harmittaa koska tämä olisi valittu ja nyt edessä uusi ongelma...

        pitäisi vaikuttaa yläkulmakaappiinkaan, ainoa mitä tapahtuu kun runkosyvyyttä kasvatetaan on se, että oviaukko pienenee. Jos siihen ei ole vara on tila otettava viereisestä (viereisistä) kaapista sen leveyttä pienentämällä.

        Kummallista....


      • Tiedän_XXYY
        Ok-talon rakentaja kirjoitti:

        Siis kyllä ne itse rungot siinä tekee, koneet ja pelit on. Sillähän en nyt ymmärrä mikä tässä ongelman aiheuttaa....Kuulemma liittyy jotenkin yläkulmakaappiin tai jotain. Pitää vielä selvitellä.
        Itse haluan ehdottomasti, että runko on minimissään 310, sihen saan haluamani integroidun mikron. turhamaista tai ei. Mutta siis harmittaa koska tämä olisi valittu ja nyt edessä uusi ongelma...

        Oikeastaan yhtenä mittarina käy myös tuo runkosyvyys.
        Halpis-toimittajissa seinäkaappien runkosyvyys on 288 mm, eli ei toivoakaan laittaa kehyksellistä ,mikroa seinäkaappiin.
        Isoja toimittajia löytyy 300 mm runkosyvyydestä. Keplotellen., hankalasti asentaen ilman riittävää ilmankiertoa.
        315 mm seinäkaappisyvyyden olevilla toimittajilla on asiat kunnossa.
        Tarkista aina mitoitus toimittajaltasi!
        Tämä on yksinkertaista faktaa. Tästä vaikenevat myyvät vajaamitoitettua, epäkuranttia tavaraa.


      • 11+8 on 19
        Tiedän_XXYY kirjoitti:

        Oikeastaan yhtenä mittarina käy myös tuo runkosyvyys.
        Halpis-toimittajissa seinäkaappien runkosyvyys on 288 mm, eli ei toivoakaan laittaa kehyksellistä ,mikroa seinäkaappiin.
        Isoja toimittajia löytyy 300 mm runkosyvyydestä. Keplotellen., hankalasti asentaen ilman riittävää ilmankiertoa.
        315 mm seinäkaappisyvyyden olevilla toimittajilla on asiat kunnossa.
        Tarkista aina mitoitus toimittajaltasi!
        Tämä on yksinkertaista faktaa. Tästä vaikenevat myyvät vajaamitoitettua, epäkuranttia tavaraa.

        -Reilu seinäkaappisyvyys
        -50 kg kantavuus laatikoissa
        -Valmiit valoporaukset seinäkaappien pohjissa
        -abs-kanttaukset runkojen etureunoissa

        Esimerkkeinä eroista, mitä on eri toimittajissa.
        Kun kerrotaan eroavaisuuksista, niin miksi ei kerrota OIKEASTI , mitä eroa on eri toimittajissa !?


      • suurin virheeni

        Minun Kristina Keittiön rungoissa on monessa kulmat murtuneita eli kolhittuja. Reunanauhoitukset loppuu joissain ennen kulmaa. Tiskialtaankin päällä ja lieden reunassa saavat kosteita höyryjä, kuinkahan kestävät käytössä. Asentajat vaihtuu kun tavaraa ei tule. Samasta viasta keksitään kolmekin eri tarinaa ja aina lopulla se o asiakkaan vika. Elämäni suurin virhe kun aukaisin Kristina keittiön oven, jota kadun syvästi. 3pv remontti luvattiin nyt kestänyt ylu 6kk. Virheellisten tilalle eivät tahdo millään tilata eikä sitten toimittaakkaan ovia, jotka täässä yhteydessä ilmeni olevan toisesta firmasta. Olimme yhteydessä siihen firmaan joka kyllä toimitti ne heti kun yhteyden ottojensa jälkeen saivat Kristina Keittiöltä tilauksen. Eli sellainen firma ei pienintä tietoa asiakaspalvelusta tiauksen jälkeen. Miettikää tarkkaan ennen kuin tilaatte. Ettette menetä yöunia ja ettei remontista tule elämää suurempi probleema.
        Toivon onnistunutta remonttia. Ja vielä jos olette yksinäinen naishenkilö älkää mainitko ja lainatkaa vaikka talkkarin mies mukaanne näytiksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1518
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1042
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      679
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      676
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe