Hiiohoij !
herätys... tuolla omakustanne ketjussa laitoin jo aikoja sitten kyselyä, mutta uusin:
-
hei markkinagurut ja kaikkitietävät: siis
kuinka markkinointi etukäteen pitää suunnitella
kun /jos ollaan menollaan
kirjamessuille messuamaan !?
-
Kertokaa nyt minulle kun en ole kirjamessuilla käynyt, että onko kirjojen
oheistuotteita
(esim. pupupostikortteja, pupukirjanmerkkejä, puputikkareita, pupuaurinkolaseja, pupukorvia, pupuscumppalaseja. pupu juoksu tossuja yms. yms. krääsää)
paljonkin käytetty myyntitilaisuuksissa? Ja ovatko ne vain kirjan kylkiäisinä ettei erillisinä tuotteina myynnissä?
¤
Siis jos kirjamessuilla (esim. Helsingin) törmäisitte tällaiseen oheiskrääsään niin mitkä olisi niitä
vetävimpiä / mieleenpainuvimpia
juttuja /tuotteita
joita ilman ette voisi messuilta ostamatta lähteä?
kirjamessuaminen
12
378
Vastaukset
- Gerald Gerald
krääsä painottuu, kun tekijä on tuttu monesta mediasta ja teos / teokset ovat käsitteitä. Vares-paidat, Viivi ja Wagner -oheistuotteet, Kiroilevan siilin tuotteistus jne. Mutta riippuen myyntiosastosta, voi hyvinkin löytyä ihmisiä, jotka ostavat pupukamaa pupukirjan ohessa tai sitten myyt pakettihintaan.
Sarjakuvapuolella joskus oheislelut ovat ehdottomia. Mutta ihmiset ovat hyvin tarkkoja ja varovaisia, varsinkin omakustanteen kanssa. Se ei tarkoita, että pitää perääntyä. Kunhan vain on valmis siihen, että myynti ei aina kata - jos koskaan - osaston vuokrakuluja. Millä osastolla olet, minä päivinä? Tulen toki katsomaan, kun olen esiintymässä itsekin.- scarabaeus
... kiitos !
Ja minäkö olisin jossain kirjamessuilla kauppaamassa jotain pupukrääsää
!!!!
?????
... minähän vasta kartoitan tilannetta ja tirkistelin juuri niitä myyntikulmapaikkojen hintoja, ja äkkiseltään tulin tulokseen ettei kukkaroni kestäisi sellaista trombia,
joten onko Helsingin kirjamessuilla esimerkiksi huutokauppaa ollut, että voi huutaa itselleen kirjailijan
tms.
lounas- tai päivällisvieraakseen
ja mitäs tässä muuta nyt tuleekaan heti mieleeni,
että onko esimerkiksi kirpputoritapahtumaa jossa voisi myydä vanhoja kirjastokirjojaan (siis oman kirjastonsa kirjoja)
? - Federal Law
scarabaeus kirjoitti:
... kiitos !
Ja minäkö olisin jossain kirjamessuilla kauppaamassa jotain pupukrääsää
!!!!
?????
... minähän vasta kartoitan tilannetta ja tirkistelin juuri niitä myyntikulmapaikkojen hintoja, ja äkkiseltään tulin tulokseen ettei kukkaroni kestäisi sellaista trombia,
joten onko Helsingin kirjamessuilla esimerkiksi huutokauppaa ollut, että voi huutaa itselleen kirjailijan
tms.
lounas- tai päivällisvieraakseen
ja mitäs tässä muuta nyt tuleekaan heti mieleeni,
että onko esimerkiksi kirpputoritapahtumaa jossa voisi myydä vanhoja kirjastokirjojaan (siis oman kirjastonsa kirjoja)
?kirjamessuilla myytäisiin kirjaston poistomyyntikirjoja? Siellä lanchataan uutuuskirjoja höyryten ja myydään antikvariaateissa vanhoja kirjoja, sarjiksia ja keräilyteoksia. Ja myyntipaikat lienee menneet jo ajat sitten. Onko omakustantajilla omaa ständiä? Ehkä kannattaisi sinne mennä esiintymään?
Kysyit:
"kuinka markkinointi etukäteen pitää suunnitella
kun /jos ollaan menollaan
kirjamessuille messuamaan !?"
Varmaan kannattaisi keskittyä mielikuvamarkkinointiin ja painattaa / printata flyereita omista teoksista tai siitä uutuuskirjasta, jota on lanchaamassa. Onko teoksesi juuri ilmestynyt? Siihen tietysti kannattaa keskittyä silloin eniten.
Haastattelija olisi hyvä olla olemassa jos on esiintymässä, kaupallisella kustantajalla on toimittajansa, jotka haastattelevat kirjailijoita... mutta ehkä voisit ottaa jonkun toimittajaystäväsi haastattelemaan tai miksei sitten itse haastatella itseäsi jos pokkaa riittää.
Helsingin kirjamessuilla painopiste on ulkomaalaisissa huippuvieraissa ja kotimaisissa bestseller -kirjailijoissa. Miksi et menisi Turun kirjamessuille, siellä on hieman rennompi ja ei niin markkinavetoinen fiilis... - scarabaeus
Federal Law kirjoitti:
kirjamessuilla myytäisiin kirjaston poistomyyntikirjoja? Siellä lanchataan uutuuskirjoja höyryten ja myydään antikvariaateissa vanhoja kirjoja, sarjiksia ja keräilyteoksia. Ja myyntipaikat lienee menneet jo ajat sitten. Onko omakustantajilla omaa ständiä? Ehkä kannattaisi sinne mennä esiintymään?
Kysyit:
"kuinka markkinointi etukäteen pitää suunnitella
kun /jos ollaan menollaan
kirjamessuille messuamaan !?"
Varmaan kannattaisi keskittyä mielikuvamarkkinointiin ja painattaa / printata flyereita omista teoksista tai siitä uutuuskirjasta, jota on lanchaamassa. Onko teoksesi juuri ilmestynyt? Siihen tietysti kannattaa keskittyä silloin eniten.
Haastattelija olisi hyvä olla olemassa jos on esiintymässä, kaupallisella kustantajalla on toimittajansa, jotka haastattelevat kirjailijoita... mutta ehkä voisit ottaa jonkun toimittajaystäväsi haastattelemaan tai miksei sitten itse haastatella itseäsi jos pokkaa riittää.
Helsingin kirjamessuilla painopiste on ulkomaalaisissa huippuvieraissa ja kotimaisissa bestseller -kirjailijoissa. Miksi et menisi Turun kirjamessuille, siellä on hieman rennompi ja ei niin markkinavetoinen fiilis...ooohhh ! ….....jopa on rohkea veto,
siis ehdotatko tosissasi (!!!???) että
scarabaeus Turun kirjamessuille....... hmmmmhhhhh.... opusliberum sentään, nyt minun pitäisi kyllä tietää ainakin sitten kummalla puolella jokea.... ettei virran vietäväksi.......
¤
juokse pupu juokse
Syntyperäisen helsinkiläisen esikoisrunoteos täynnä hillittömän hallittuja rivien väleihin upotettuja suhmurointeja ja tuppauksia, takaosastossa huoneentauluna himertelemässä Hippokrateen lause:
Ars longa, vita brevis. - "taide pitkä, elämä lyhyt" - Federal Law
scarabaeus kirjoitti:
ooohhh ! ….....jopa on rohkea veto,
siis ehdotatko tosissasi (!!!???) että
scarabaeus Turun kirjamessuille....... hmmmmhhhhh.... opusliberum sentään, nyt minun pitäisi kyllä tietää ainakin sitten kummalla puolella jokea.... ettei virran vietäväksi.......
¤
juokse pupu juokse
Syntyperäisen helsinkiläisen esikoisrunoteos täynnä hillittömän hallittuja rivien väleihin upotettuja suhmurointeja ja tuppauksia, takaosastossa huoneentauluna himertelemässä Hippokrateen lause:
Ars longa, vita brevis. - "taide pitkä, elämä lyhyt"omakustantajilla jotakin omaa yhdistystä, joka voisi hoitaa tällaiset messut ja julkkarit?
- 234234234
Federal Law kirjoitti:
omakustantajilla jotakin omaa yhdistystä, joka voisi hoitaa tällaiset messut ja julkkarit?
Ilmoittautuminen Helsingin kirjamessuille päättyi joskus keväällä.
Mediapinta (ent. Pilot-kustannus) on ollut messuilla mukana Suomen Pienkustantajien yhdistyksen kanssa ja sillä osastolla on ollut heidän tekemiään omakustanteita.
Yksittäisen omakustantajan ei kannata lähteä messuille, ellei nyt sitten satu olemaan muutamaa ylimääräistä tonnia.
Kirjamessuilla myydään oheistavaraa avaimenperistä ja postikorteista alkaen. - 33432
234234234 kirjoitti:
Ilmoittautuminen Helsingin kirjamessuille päättyi joskus keväällä.
Mediapinta (ent. Pilot-kustannus) on ollut messuilla mukana Suomen Pienkustantajien yhdistyksen kanssa ja sillä osastolla on ollut heidän tekemiään omakustanteita.
Yksittäisen omakustantajan ei kannata lähteä messuille, ellei nyt sitten satu olemaan muutamaa ylimääräistä tonnia.
Kirjamessuilla myydään oheistavaraa avaimenperistä ja postikorteista alkaen.on bodillalon ollut osastonsa ja joillain muillakin palvelukustantajilla.
- Federal Law
33432 kirjoitti:
on bodillalon ollut osastonsa ja joillain muillakin palvelukustantajilla.
että on osastonsa. Lanseeravatko he kirjailijoitaan: haastatteluja, julkkareita, nimmarin jakoa ja niin edelleen?
- scarabaeus
Federal Law kirjoitti:
että on osastonsa. Lanseeravatko he kirjailijoitaan: haastatteluja, julkkareita, nimmarin jakoa ja niin edelleen?
....... tänpäivän iltalehdessähän on taas yksi hyvä vinkki....
¤
joo,
näin se menee - scarabaeus
scarabaeus kirjoitti:
....... tänpäivän iltalehdessähän on taas yksi hyvä vinkki....
¤
joo,
näin se menee...... onko tosiaan niin, että
Turun kirjamessut
on nyt syksyllä niinku Helsinginkin on
?
..... siis marraskuussa, vai nettailinko jotenkin oudoilla sivuilla ? - Gr 2Gr
scarabaeus kirjoitti:
...... onko tosiaan niin, että
Turun kirjamessut
on nyt syksyllä niinku Helsinginkin on
?
..... siis marraskuussa, vai nettailinko jotenkin oudoilla sivuilla ?olleet jo pitkään. Helsinki hermostui, kun Turku alkoi saada markkinatilaa ja laittoi omat muhkeammat messut kasaan. Helsinki onkin markkinatietoisempi kuin Turku. Samat kirjailijat siellä vierailevat, Helsingissä enemmän ulkomaisia kirjailijoita.
- scarabaeus
Gr 2Gr kirjoitti:
olleet jo pitkään. Helsinki hermostui, kun Turku alkoi saada markkinatilaa ja laittoi omat muhkeammat messut kasaan. Helsinki onkin markkinatietoisempi kuin Turku. Samat kirjailijat siellä vierailevat, Helsingissä enemmän ulkomaisia kirjailijoita.
.... ensin Turussa ja sitten heti perään Helsingissä,
kätevää joillekin naamakirjailijoille että voivat vetää saman shown tuplasti,
vai ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463