venäjäntoy-chihu uroksemme on 5 kk ikäinen, pissaa ja kakkaa sisälle sekä ulos. Kun pentu tuli taloon veimme häntä heti ulos aina pennun herätessä, vähän aikaa leikittyään ja nukuttuaan ja näiden välissä! mutta niin vain on että pentu tekee tarpeensa sisälle. Kamalinta on se että pissaa myös sänkyyn, myös omalle petille, jota ei yksikään aikaisemmista koiristamme ole tehnyt. Pentu nukkuu sängyllä nousee ja pissaa ja vaihtaa nukkumapaikkaa. MIKÄ NEUVOKSI? millä koiran saa sisäsiistiksi? En kyllä kauaa katsele moista käytöstä, vaan koira lähtee ja kuivuus palaa ellei opi. Ulos pissatessaan kehun koiraa, leikimme ja taputan, sisälle pissatessa olen torunut jos näen pissaamisen jos en näe korjaan vain kiltisti. Keinot alkaa olemaan loppu. Ja tietysti kauhulla odotan milloin alkaa merkkailu sisälle......silloin lähtee koira, pissan ja kakan haju kodissa ei tunnu kivalta.
sisäsiisteys
12
795
Vastaukset
- Huh huh huuu..
Ensin: Korjaa asenteesi koiraa kohtaan, se on aivan väärä!!
Kaltaisesi ei koskaan pitäisi ottaa mitään lemmikkiä, eläin ei ole lelu joka "hankalan" paikan tullen laitetaan jakoon. Ota yhteyttä henkilöön, jolta pennun ostit, hänen pitäisi osata neuvoa ongelmaasi jos on asiantunteva henkilö.- muuten ihana koira
asentessani ei ole mitään vikaa.........minulla on aivan omat syyni miksi koiran pitää oppia sisäsiistiksi mahdollisimman pian. Se että kritisoit asennettani kuvastaa todella huonoa makua. Itse en koskaan antaisi
sanallisen artigulaationi soidea tälläisella palstalla kirjoittamalla asioista joita en käsitä, ymmärrä enkä tajua.
Sinulla tietysti on monta koiraa ja olet eläimen paras ystävä, vaan tässä maailmassa kun täytyy olla myös ihmisen ystävä ja eläimenkin on sopeuduttava kaikenlaiseen. Tämän pennun on sopeuduttava tilanteeseen jossa ei voida kakkia ja pissiä sisälle, ja syyt ovat paljon syvemmällä kuin vain se haju ja korjaamishaitta.
Asioilla on yleensä myös puolensa myös se toinen puoli. - Huh huh huuu..
muuten ihana koira kirjoitti:
asentessani ei ole mitään vikaa.........minulla on aivan omat syyni miksi koiran pitää oppia sisäsiistiksi mahdollisimman pian. Se että kritisoit asennettani kuvastaa todella huonoa makua. Itse en koskaan antaisi
sanallisen artigulaationi soidea tälläisella palstalla kirjoittamalla asioista joita en käsitä, ymmärrä enkä tajua.
Sinulla tietysti on monta koiraa ja olet eläimen paras ystävä, vaan tässä maailmassa kun täytyy olla myös ihmisen ystävä ja eläimenkin on sopeuduttava kaikenlaiseen. Tämän pennun on sopeuduttava tilanteeseen jossa ei voida kakkia ja pissiä sisälle, ja syyt ovat paljon syvemmällä kuin vain se haju ja korjaamishaitta.
Asioilla on yleensä myös puolensa myös se toinen puoli.Asenteesi on TODELLAKIN VÄÄRÄ. Jos se olisi oikea, sinä olisit laumanjohtaja ja pentusi ei kuseksisi kiellettyihin paikkoihin..
- tietää kaiken
Huh huh huuu.. kirjoitti:
Asenteesi on TODELLAKIN VÄÄRÄ. Jos se olisi oikea, sinä olisit laumanjohtaja ja pentusi ei kuseksisi kiellettyihin paikkoihin..
mestari!!!
- jebulisjeih
Jessus, koirahan on vielä tosi nuori, ei siltä voi vielä vaatia sisäsiisteyttä! Meillä on 9 kk kääkkäpentu, eikä vieläkään ole täysin sisäsiisti, kun jaksaa pidätellä päivisin vain n. 5 tuntia. Varaudu siihen että pennulla saattaa kestää oppimisessa jopa vuosikin.
- ihana koira muuten
edellinen koiramme oppi sisäsiistiksi 9 vkon ikäisenä..... tämä nykyinen ei ymmärrä miten edes pyytää ulos..... toivottavasti nyt oppii kuitenkin.
- hguhg
ihana koira muuten kirjoitti:
edellinen koiramme oppi sisäsiistiksi 9 vkon ikäisenä..... tämä nykyinen ei ymmärrä miten edes pyytää ulos..... toivottavasti nyt oppii kuitenkin.
Koiraa ei kuulu ottaa, jos se joutuu kiertolaiseksi heti, jos ei opi nopeasti sisäsiistiksi!!!!
- ^.^
ihana koira muuten kirjoitti:
Omasta kokemuksesta voin kertoa, että hyvin on laaja haarukka koirien sisäsiisteyden oppimisessa. Omista elämäni 9:stä koirasta valtaosa on oppinut sisäsiistiksi n. 4-6 kk:den iässä. Toki tämänkin jälkeenkin on satunnaisia vahinkoja voinut sattua. Yksi (kääpiö)-koirista saatiin sisäsiistiksi vasta lähempänä vuotta. Tämä samainen yksilö myös lopetti 5-6 kk iässä kokonaan ulos tekemisen. Lumet suli maasta, niin koira ei voinut tehdä tarpeitaan ulos. Tosi rasittava. Aika tiukka vääntö koiran kanssa tehtiin ennen kuin se luovutti ja ulos rupesi tekemään.
- viestin aloittaja
hguhg kirjoitti:
Koiraa ei kuulu ottaa, jos se joutuu kiertolaiseksi heti, jos ei opi nopeasti sisäsiistiksi!!!!
..... tämän koirulin pitää oppia siisteyttä hieman normaalia aijemmin, koska tilanteeseen on olemassa varsin pätevä syy. kiertolaiseksi ilmaisu on minusta varsin masentava, mutta näin vain on, että en voi pitää koiraa joka kakkii ja pissii sisälle, toivon totisesti ettei koira aloita merkkailupuuhia. En tietenkään aijo koiraa potkaista samantein ulos, vaan tietenkin yritämme kaikkemme tehdä jotta koira oppii siisteyden merkityksen ja toivon senkin olevan ennen vuoden ikää.
Niinhän se vähän on ettei lehmääkään kuulu ottaa jos se hetimiten lihoiksi joutuu ;) joten joten, ei saa eikä tarvitse, ja varsinkin minä en tarvitse neuvoja miten eläintä kohdellaan, tulisi kohdella ja mitkä ovat ne syyt koiran pitoon. Ihminen on raaka, samainen ihminen joka sanoo, ettei koiraa saa laittaa kiertolaiseksi voi laittaa ihmisen suhteestaan ulos.....hhmmm nyt meni syvälliseksi, mutta näin se vain on....sopii miettiä kaikenlaisia vastauksia ja omia aatoksiaan.
ps. minä pyysin vain neuvoja, muut huomautukset ovat asiattomia - 23+11
^.^ kirjoitti:
Omasta kokemuksesta voin kertoa, että hyvin on laaja haarukka koirien sisäsiisteyden oppimisessa. Omista elämäni 9:stä koirasta valtaosa on oppinut sisäsiistiksi n. 4-6 kk:den iässä. Toki tämänkin jälkeenkin on satunnaisia vahinkoja voinut sattua. Yksi (kääpiö)-koirista saatiin sisäsiistiksi vasta lähempänä vuotta. Tämä samainen yksilö myös lopetti 5-6 kk iässä kokonaan ulos tekemisen. Lumet suli maasta, niin koira ei voinut tehdä tarpeitaan ulos. Tosi rasittava. Aika tiukka vääntö koiran kanssa tehtiin ennen kuin se luovutti ja ulos rupesi tekemään.
Tiedäthän että kääpiöroduissa on ongelmia tuon sisäsiiteyden kanssa ? jotkut eivät opi sitä täysin koskaan . Sinulla on elämäntilanne että koiran on oltava nopeasti sisäsiisti ..miksi siis otit koiran jolla tiedetään olevan ongelmia sen kanssa ja ehkä olisit voinut odottaa sen aikaa että tilanteesi on sellainen että penulla on aikaa olla pentu ja oppia asiat omassa tahdissaan . Jokainen pentu kun on yksilö !
- viestin aloittaja
23+11 kirjoitti:
Tiedäthän että kääpiöroduissa on ongelmia tuon sisäsiiteyden kanssa ? jotkut eivät opi sitä täysin koskaan . Sinulla on elämäntilanne että koiran on oltava nopeasti sisäsiisti ..miksi siis otit koiran jolla tiedetään olevan ongelmia sen kanssa ja ehkä olisit voinut odottaa sen aikaa että tilanteesi on sellainen että penulla on aikaa olla pentu ja oppia asiat omassa tahdissaan . Jokainen pentu kun on yksilö !
minulla ei ole elämäntilannetta ....... voi että, kyllähän mä tän tiesin, mutta en silti uskonut todeksi, että täällä tosiaan ei voi keskustella asiasta vaan asia on aina sen vierestä. Noh, onhan sekin tietysti aihe keskustella. Miten olisi keskustellaanko historiasta, minua kiinostaa myös koirien lisäksi maailmanhistoria, varsinkin toisen maailmansodan aikainen aika. Mitä mieltä olette? Kuka oli syyllinen sodan syttymiseen? Sitten minua kiinostaa ihmisen psykologia. Mitä mieltä olette, onko asian vierestä puhuminen konkreettista psykologian tutkimusta vaiko asbraktia? Ja kaikki tämä vain kun kirjoitin miten neuvoisit pienen koiran sisäsiisteyden opettamisessa......vai olisiko tämä keskustelu psykologiselta kannalta täysin psykoottista vai liittyykö siihen myös somaattistista oireistoa?
Että tällä tavalla! - niin menee
viestin aloittaja kirjoitti:
..... tämän koirulin pitää oppia siisteyttä hieman normaalia aijemmin, koska tilanteeseen on olemassa varsin pätevä syy. kiertolaiseksi ilmaisu on minusta varsin masentava, mutta näin vain on, että en voi pitää koiraa joka kakkii ja pissii sisälle, toivon totisesti ettei koira aloita merkkailupuuhia. En tietenkään aijo koiraa potkaista samantein ulos, vaan tietenkin yritämme kaikkemme tehdä jotta koira oppii siisteyden merkityksen ja toivon senkin olevan ennen vuoden ikää.
Niinhän se vähän on ettei lehmääkään kuulu ottaa jos se hetimiten lihoiksi joutuu ;) joten joten, ei saa eikä tarvitse, ja varsinkin minä en tarvitse neuvoja miten eläintä kohdellaan, tulisi kohdella ja mitkä ovat ne syyt koiran pitoon. Ihminen on raaka, samainen ihminen joka sanoo, ettei koiraa saa laittaa kiertolaiseksi voi laittaa ihmisen suhteestaan ulos.....hhmmm nyt meni syvälliseksi, mutta näin se vain on....sopii miettiä kaikenlaisia vastauksia ja omia aatoksiaan.
ps. minä pyysin vain neuvoja, muut huomautukset ovat asiattomiaVaikka niin ettei pentusi saa tarpeeksi huomioa ja muita virikkeitä,se kyllä ymmärtää millä huomion itseensä saa kusee vaikka petille niin emäntä painaa perässä täyttä laukkaa,sekin on mukava leikki siihen asti,kun emäntä saa kiinni,silloin pentu ei enää muista mikä oli se juttu mistä komennetaan.Kasvaa katsos kieroon kuten emäntäkin.Johdonmukaisuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi772548On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole492546Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732412Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.672200Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl331915Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1051749Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko251234Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71054Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411045Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön59965