Kylmyydestä, aloitukseksi

savon ukon kirj avau

Kylmyys seuroissa vierasta kohtaan on sitä, ettei ei haluta näyttää muille uskoville/ saarnamiehille ja että ovat syntisten tuttavia. He olisivat silloin selityksen velkaa piirinsä pomoilleja tarkkailijoille.

Olen samaa mieltä, tämä rupusakki, (sanon rupusakki, vain sen vuoksi, että he joutuvat katselemaan ylöspäin saarnamiehiään) he ovat normaaleja arkisissa oloissa, ehkä aivan esimerkillisiä kansalaisia tervehtimisen ja käyttäytymisen suhteen. He ovat kuin lintu, joka pääsee häkistään vapauteen. Häkissään räpyttelevät vain siipiään tuskaisesti.

Minä arvostan tällaisia kansalaisia, sikäli kun minun arvostuksellani on mitään arvoa heidän suhteeseensa.
Mutta en arvosta hiostavia, painostavia, oman arvostuksena vuoksi kuulevia kansalaisiaan "piiskaavia" uskoaan korvistaan puruavia saarnamiehiä. Tietenkin heissä on suurin osa esimerkillisiä ymmärtäjiä.

Tuntuu joskus, että täälläkin on kumpiakin..

17

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietavä

Tietämättömän höpöpuhetta.

• savon ukko

Huomenta rakkaat palstalaiset huomenta!
        Nyt tuleekin kysymys lestaadiolaisille, varsinkin sen nokkamiehille, saarnamiehille ja vartijoille:

Miten kuuluu ensimmäinen käsky?

Miten kuuluu toinen käsky:

Täytättekö TÄYSIN kaikki mitä ne piää sisällään?

• Tietua
        savon ukko kirjoitti:

Huomenta rakkaat palstalaiset huomenta!
        Nyt tuleekin kysymys lestaadiolaisille, varsinkin sen nokkamiehille, saarnamiehille ja vartijoille:

Miten kuuluu ensimmäinen käsky?

Miten kuuluu toinen käsky:

Täytättekö TÄYSIN kaikki mitä ne piää sisällään?

Lestadiolaiset nokkamiehet eivät kirjoittele täällä.

Nokkamiehen nimi on Jeesus, oletko kuullut sellaista nimeä?
        KYLLÄ! Tämä on vastaus kysymykseesi, onko nokkamies täyttänyt lain.

• Savon ukko
        Tietua kirjoitti:

tämänpalstan kaikilta lestaadiolais nokkamiehiltä ja naisilta, oletteko täyttäneet nämä Mooseksen kaksi käskyä.
        Ensimmäinen käsky: Minä olen Herra sinun Jumalasi, sinulla ei saa olla muita Jumalia.

Toinen käsky: Älä turhaan käytä Jumalasi nimeä, Herra ei jätä sitä rankaisemasta joka turhaan käyttää hänen nimeään.

Selitykset voin vielä kertoa, jos ette itse niitä tajua.

Nyt riippuu siitä mitä vastaatte, katson olemmeko samalla helvetin tiellä minun kanssani.

• Tiatua
        Savon ukko kirjoitti:

tämänpalstan kaikilta lestaadiolais nokkamiehiltä ja naisilta, oletteko täyttäneet nämä Mooseksen kaksi käskyä.
        Ensimmäinen käsky: Minä olen Herra sinun Jumalasi, sinulla ei saa olla muita Jumalia.

Toinen käsky: Älä turhaan käytä Jumalasi nimeä, Herra ei jätä sitä rankaisemasta joka turhaan käyttää hänen nimeään.

Selitykset voin vielä kertoa, jos ette itse niitä tajua.

Nyt riippuu siitä mitä vastaatte, katson olemmeko samalla helvetin tiellä minun kanssani.

Eikö vistini mennyt perille? Helvetin tiellä ovat kaikki, joiden vanhurskaus ei ole Jeesus Kristus.

• savon ukko
        Tiatua kirjoitti:

Eikö vistini mennyt perille? Helvetin tiellä ovat kaikki, joiden vanhurskaus ei ole Jeesus Kristus.

Ettekö tunnusta Jumalan ainoaksi Herraksi? Selitykset:

Ensimäinen käsky:
        Älä turhaan käytä Jumalasi nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta, joka turhaan käyttää Hänen nimeään.

Toisen käskyn selitys:
        Meidän tulee niin pelätä ja rakastaa Jumalaa, että emme hänen nimessään toivo pahaa, vanno, NOIDU,valehtele, emmekä petä, vaan huudammehänen nimeään avuksi kaikessa hädässämme, ylistämme ja kiitämme häntä.

• teuta
        Tietua kirjoitti:

Ei ole vaan ihmisten , ei kannata levittää väärää tietoa.

• savon ukko
        teuta kirjoitti:

Ei ole vaan ihmisten , ei kannata levittää väärää tietoa.

me olemme kaikki ihmisiä, Herramme luomia. Meidän ei tulisi tuomita lähimmäistämme, vaikka oma uskomme sitä vaatiikin. Toivoisin todellakin, että ne ystävämme, jotka minuakin kovin kourin helvettiini ajaa, ajatelisivat myös omaa minäänsä, kuinka väärää tietoa on lähettänyt lähimmäisestään, vaikka hän olisikin toisilla linjoilla suuren kaikki tietävän ja tuomitsevan Herramme käsityksistä. Otan myös tämän itselleni. Olenkin pyydellyt anteeksi joita olen loukannut, mutta minun suhteen ei ole arvoisilta lestaadiolaisilta viestittäjiltä tullut minkäänlaista, muuta kuin omahyväistä itsetietoista fariseuksellista tuomioita. Jeesuksennekin tämän muistaa, vaikka kuinka härskisti tehostaisitte hänen anteeksi antoaan.
        Minä ole sen verran jo elänyt elämääni, että se on pinkassa. Luulisin selviäväni, ei kun uskon , selviäväni kuin teidän kaksinais herran palvelijoilla yhtälaisesti,kun viimenen ovi avataan.

• teuta
        savon ukko kirjoitti:

me olemme kaikki ihmisiä, Herramme luomia. Meidän ei tulisi tuomita lähimmäistämme, vaikka oma uskomme sitä vaatiikin. Toivoisin todellakin, että ne ystävämme, jotka minuakin kovin kourin helvettiini ajaa, ajatelisivat myös omaa minäänsä, kuinka väärää tietoa on lähettänyt lähimmäisestään, vaikka hän olisikin toisilla linjoilla suuren kaikki tietävän ja tuomitsevan Herramme käsityksistä. Otan myös tämän itselleni. Olenkin pyydellyt anteeksi joita olen loukannut, mutta minun suhteen ei ole arvoisilta lestaadiolaisilta viestittäjiltä tullut minkäänlaista, muuta kuin omahyväistä itsetietoista fariseuksellista tuomioita. Jeesuksennekin tämän muistaa, vaikka kuinka härskisti tehostaisitte hänen anteeksi antoaan.
        Minä ole sen verran jo elänyt elämääni, että se on pinkassa. Luulisin selviäväni, ei kun uskon , selviäväni kuin teidän kaksinais herran palvelijoilla yhtälaisesti,kun viimenen ovi avataan.

Jos sallit , oikaisen hiukan , ja jos et salli teen sen kuitenkin. Eli kun sanot helvettiini , älä sano niin
        Sano pelkästään helvettiin , se on pikkaisen eri kuin lyödä ihan lukkoon . Sitten siitä katkeruudesta
        jota tunnet ,meitä LLL:ä vastaan , toivon kuitenkin että annat minulle , minun kirjoitukset anteeksi
        ja jos jotakin muuta on , myös ne , sillä ei meistä kukaan tiedä matkan pituutta . Mutta toivon olen
        myös kiinnittänyt Ylätuvan Isännän pakeille.

• teuta

Loppunut aiheet Näintälläisen aloituksen jo muutama viikko sitten ?

• Nurkkuri

Mitä eroa on joulupukilla ja helvetillä?

No, tietenkin se, että lapset uskovat joulupukkiin ja aikuistet helvettiin.

MMitä yhtäläisyyttä niillä on?

No, tietenkin kummallakin pelotellaan.

• teuta
        Nurkkuri kirjoitti:

Kaikki kylmyys tarvitaan vielä , jos ajattelet helvetin jäähdyttää .
        Se on ja pysyy sanotpa sinä mitä tahansa , Usko Jeesukseen ja
        tee parannus , koska ilman sinäkin olet siinä järvessä.

• s.ukko
        teuta kirjoitti:

Kaikki kylmyys tarvitaan vielä , jos ajattelet helvetin jäähdyttää .
        Se on ja pysyy sanotpa sinä mitä tahansa , Usko Jeesukseen ja
        tee parannus , koska ilman sinäkin olet siinä järvessä.

etkö yhtään helpota heh heh!

• Herran huomasa
        Nurkkuri kirjoitti:

Onko sitten ihme, että suurin osa ihmisistä joutuu kadotukseen?

Ateisteillakin on hauskaa aikansa, se on Jumalan lahja sekin.

• yx
        Nurkkuri kirjoitti:

Mitä yhteistä on hiilillä ja lotilla?

No kummatkin on jylsijöitä!

• Myös Herran huomassa
        Herran huomasa kirjoitti:

Onko sitten ihme, että suurin osa ihmisistä joutuu kadotukseen?

Ateisteillakin on hauskaa aikansa, se on Jumalan lahja sekin.

porukka, kun voitte laskea millä arvoilla tai arvottomuudella helvettiin mennään.

• teuta
        s.ukko kirjoitti:

etkö yhtään helpota heh heh!

Silloin minäkin olisin siinä järvessä , lue viestini jp tekemästä avauksesta .
        se kertoo aika paljon , vaikka se lainattua tekstiä onkin nm. yrjö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      76
      2539
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      49
      2536
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2402
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      67
      2200
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1897
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      105
      1749
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      24
      1221
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1054
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1045
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      59
      965
    Aihe