Voiko näin tehdä?

voivoivoi123

Ongelma on että olen raskaana ja laskettuaika on toukokuussa. Olen kuitenkin jo aikoja sitten sopinut yhden erittäin tärkeän palaverin/tapahtuman jota ei pysty perumaan mitenkään (tai edessä on hullut tappiot) muutaman viikon päähän synnytyksestä. Joutuisin ajamaan n. 500km päähän, pystyisinkö ottamaan vauvan mukaan jos lapsen isä on myös mukana? Vauva ja isä voisi olla hotellissa kun itse olisin päivät menossa ja yöt voisin sitten syöttää jos on rintaruokinnassa ( tietenkin aamut ja illat) tai sitten vaihtoehtoisesti vauva ja isi jäisivät kotiin, anoppilaan kyläilemään sen ajaksi kun olen poissa. Saako vauva tästä jotain traumoja?

28

1147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 40+2

traumoja vauva ei saa, mutta oletko huomioinut mm. sitä että vauva voikin viihtyä kohdussa 42 viikkoa? Tai että joudut sectioon etkä olekaan matkustuskuntoinen?
      Milloin tämä meno on? Ja milloin sinulla on LA? Mikä on se muutama viikko?

• 1+1

isä ja vauva jäisivät anoppilaan? Eikö teillä ole omaa kotia? Ja aika paljon täytyy olla maitoa pakkasessa jos aiot viipyä vuorokausia siis monikossa, reissussa.

• jjllk

aika ei tosiaan ole mikään kiveen hakattu päivämäärä, jolloin vauva viimeistään syntyy. Voi syntyä vaikka yli kaksi viikkoa lasketun ajan jälkeen. Ja saatat olla synnytyksen jälkeen niin kipeä, ettet välttämättä pysty matkustamaan. Mulle tehtiin iso episiotomia ja tuli iso hematooma (="jättimustelma") häpyhuulen viereen ja nivuseen. Niiden takia en pystynyt istumaan moneen viikkoon ollenkaan ja pariin kuukauteen en olisi voinut tehdä pitkää automatkaa istuen. Kaasujen pidättäminenkään ei onnistunut pariin kuukauteen synnytyksen jälkeen! Kuulostaa siis aika hankalalta taata, että olisit tuolloin matkustuskuntoinen. Vaikka mistä sen tietää, voihan se olla, että vauva syntyy etuajassa ja toivut nopeasti. Mutta älä laske sen varaan, eikö olisi joku toinen, joka voi tarvittaessa matkustaa puolestasi?

• Eräs odottaja

Kuten edellisetkin sanoi, niin vauvan puolesta varmaankin on ok. (Suosittelisin isän ja vauvan olevan mukana, sillä imetykselle on aika hankalaa, jos vauva ei pääse alussa sitä joka päivä tekemään ja jos imetät, niin kärsit itsekin imettämättömyydestä, kun tissit täyttyvät.) Todennäköisesti olet muutaman (mitä se tarkoittaa?) viikon päästä jo ihan kunnossa ja homma hoituu. Mahdollista on myös, että et ole. Toisaalta saatat ajaa kolarin matkalla sinne tai mitä vain voi tapahtua. Kaikkeen ei kuitenkaan voi varautua, joten sinuna en ajattelisi asiaa sen enempää, vaan laskisin meneväni sinne tietäen, että elämässä sattuu kaikenlaista. Pitää sitten improvisoida, jos siltä näyttää.

• ........

Ensisynnyttäjällä menee yleensä laskettu aika yli viikolla-jopa parilla. Ja jos joudut sektioon, voit olla aika huonossa kunnossa. Mä en olisi voinut ajaa edes 500 kilometriä. Ja vauvakaan ei saisi olla kaukalossa niin pitkää matkaa siinä iässä (selkä rasittuu). Jätä vauva kotiin, ota mukaan rintapumppu millä tyhjäät rintoja ahkeraan. Ja anna ukolle korvikkeet ja ohjeistus.

Mä en voinut edes seisoa verenhukan ja kipujen vuoksi pitkään aikaa synnytyksen jälkeen...

• darlaw

Mulle tehdään suunniteltu sektio rv39. Ja sen jälkeen meillä on muutto uudelle paikkakunnalle n.200km muutaman viikon päästä. Muutto hommiin en tietenkää osallistu, mutta kun näitä kirjoituksia on lukenut, niin näyttää siltä ihanku meijän pitäisi muuttoa siirtää mikä on todellakin mahdotonta.. ): Onko se todellakin niin etten pystyisi matkustaa uuteen kotiin sektion jälkeen vauvan kanssa muutaman viikon päästä..?? Apua!!! Mitä ihmettä me sitten tehdään??!!??

• Neljän äiti
        darlaw kirjoitti:

Mulle tehdään suunniteltu sektio rv39. Ja sen jälkeen meillä on muutto uudelle paikkakunnalle n.200km muutaman viikon päästä. Muutto hommiin en tietenkää osallistu, mutta kun näitä kirjoituksia on lukenut, niin näyttää siltä ihanku meijän pitäisi muuttoa siirtää mikä on todellakin mahdotonta.. ): Onko se todellakin niin etten pystyisi matkustaa uuteen kotiin sektion jälkeen vauvan kanssa muutaman viikon päästä..?? Apua!!! Mitä ihmettä me sitten tehdään??!!??

Muutaman viikon päästä sektiosta oot jo ihan kunnossa. Ja jos et jostain syystä ole, niin sitten pitää muuttaa vähän huonommassa kunnossa. Ei tuollaisia kannata etukäteen pohtia. Täällä näytetään olevan aika negatiivisia sen suhteen, missä kunnossa synnytyksen jälkeen ollaan. Kaikki on toki mahdollista, mutta todennäköisesti muutto tulee olemaan sinulle korkeintaan epämukava.

• darlaw
        Neljän äiti kirjoitti:

Muutaman viikon päästä sektiosta oot jo ihan kunnossa. Ja jos et jostain syystä ole, niin sitten pitää muuttaa vähän huonommassa kunnossa. Ei tuollaisia kannata etukäteen pohtia. Täällä näytetään olevan aika negatiivisia sen suhteen, missä kunnossa synnytyksen jälkeen ollaan. Kaikki on toki mahdollista, mutta todennäköisesti muutto tulee olemaan sinulle korkeintaan epämukava.

Kiitos sulle "Neljän äiti" vastauksestasi!!!!!! Huojensit paljon oloani!!!!!!! :)

• s.t
        darlaw kirjoitti:

Kun sektio on suunniteltu, on paraneminenkin luultavasti nopeempaa jos kaikki menee hyvin. Muitta luultavasti et saa kantaa painavia laatikoita etkä huonekaluja...

Voi vauvan kans matkustaa pitkiä matkoja, mutta pysähtyminen matkalla olis viisasta. Että se saa olla sylis toises asennossa. Ja ruokaakin se voi haluta...
        Jos synnytät rovaniemellä, sieltä voi olla jo kotiinkin enemmän kun tuo 200km....

• darlaw
        s.t kirjoitti:

Kun sektio on suunniteltu, on paraneminenkin luultavasti nopeempaa jos kaikki menee hyvin. Muitta luultavasti et saa kantaa painavia laatikoita etkä huonekaluja...

Voi vauvan kans matkustaa pitkiä matkoja, mutta pysähtyminen matkalla olis viisasta. Että se saa olla sylis toises asennossa. Ja ruokaakin se voi haluta...
        Jos synnytät rovaniemellä, sieltä voi olla jo kotiinkin enemmän kun tuo 200km....

Kiitos myös sulle rohkaisevasta kirjoituksestasi "s.t" ! :)
        Juu, ollaan kyllä miehen kanssa sovittu jo, että minä en osallistu kantamisiin jne. Pelkästään vauvan kanssa matkustetaan. Ja hyvän pointin kyllä laitoit tuosta, että jos joku asuu esim. rovaniemellä, niin johan silläkin on pitkä matka matkustaa synnytyksestä takas kotia! :)
        Kyllä olen saanut niin mukavat muutamat vastaukset, että todellakin voin unohtaa tuon päänvaivan ja nauttia vaan tästä loppu raskauden ajasta ja odotella innolla myös sitä että päästään uuden perheen voimin muuttaa isompaa asuntoon ja uudelle paikkakunnalle!!!! :) :)

• Mörköliinikultapieni

jos vauvalla kaikki ok ja tietysti sinulla :)
      Meidän vauva oli vasta viikon ikäinen kun me lähettiin lomareissuun saman pituisen matkan päähän.
      Neuvolasta sanoivat että taukoja pitäisi pitää max. 2 tunnin välein ja ottaa vauva pois kaukalosta taukojen ajaksi.
      Taukojen pituudesta ja määrästä päättää loppupeleissä vauva. Kannattaa siis lähteä matkaan hyvissä ajoin ja yrittää pitää pää kylmänä.

Onnea odotukseen ja matkaan mikäli pääsette lähtemään!

• jeejeejeejee!

Musta taas on tosi hassua, että sä näitä asioita jo nyt mietit. Mullakin on laskettu aika toukokuussa, jos raskaus niin pitkälle pääsee..
      Kuitenkin niiiin alussa vielä ollaan, että toukokuusta ei todellakaan voi vielä tietää. Ei millään pahalla...

• kk

Ja mikäli kyseessä on työkeikka niin joku joka sinua silloin tuuraa äitiyslomalla menee sinne.. Tuollaiset sopimukset ei päde jos sä oot äippälomalla vaikka olisit mitä sopinu :) Jos on kyseessä joku ystävyys-meno niin niitä tosiaan voi siirtää :) Sinuna siirtäisin tapahtumaa tai jättäisin väliin :) Oletko miettinyt jaksatko matkustaa/olla hereillä aamusta iltaan ja yöt päälle vauvan kanssa jos oot jo kaks viikkoa valvonu yötäpäivää. Jos kyseessä on noin tärkeä meno niin kestääkö se sun "edustusta" jos saat hormooni tilttejä, haukottelet,nukahtelet, silmät pallittaa päässä ja ajatus takkuaa? siihen sit vielä lisää valvomista ja matkustelua. Voin sanoa että yritä perua tapaaminen.

• -p-

pitää ottaa myös huomioon, että vauva ei välttämättä ole matkustuskunnossa, tai ei ole kunnossa jostain muustä syystä ja on vaikka sairaalassa. pystytkö/haluatko silloinkin matkustaa?

• tietää...

Kukaan ei voi varmaksi sanoa tähän mitään, suuntaan eikä toiseen.
      Mitä vain voi raskaudessa tapahtua ennen toukokuuta ja laskettu aika on vain arvaus.
      Vauva tulee, kun on tullakseen, viikkoja ennen tai muutaman viikon lasketun ajan jälkeen.
      Jos vauva tulee ajoissa ja itse paranet hyvin, ei matkaamisessa mitään ongelmaa ole.
      Jos taas synnytät kaksi viikkoa lasketun jälkeen..
      Sinuna, heti kun haluat raskautesi julkistaa (siis tuskin ennen viikkoja 12 tai vielä myöhemminkin) avaamaan keskustelun asiaakkaan / omien työkavereiden kanssa erilaisita mahdollisuuksista hoitaa asiaa. Kun emme tiedä, minkälaisesta asiasta on kysymys, ei siihenkään voi vinkkiä antaa, mutta olisiko asioita tehtävissä etukäteen ja joku muu voisi mennä paikan päälle sovittuna päivänä?
      Kuten sanottua, et voi luvata kenellekään tässä vaiheessa, että olet rivissä homman hoitamassa sovittuna päivänä, matkan varrella on niin monta muuttujaa.

• hehehe..

oot sie veitikka. Toivottavasti et pääse kokoukseen, vaan joudut pistämään jonkun edustamaan itseäsi. Huomaat, että elämä kulkee ilman sinun tärkeää läsnäoloasikin, ja opit relaamaan. Oo... Et halua? Pitää tehdä töitä? No.. Se on sinun asiasi. Lycka till, ja muistellaan 20v päästä ;)

• Hyväksytään toiset

Typerä, ilkeä ja lyhytnäköinen vastaus. Kaikkien elämä ei pysähdy vauvan saamiseen ja joillekin työ voi olla todella tärkeä. Esimerkiksi yksityisyrittäjä saattaa joutua tekemään joitain asioita piankin vauvan syntymän jälkeen. Vaikka sinun prioriteettisi ovat erilaiset ei se oikeuta sinua ylenkatsomaan ja tuomitsemaan eri lailla ajattelevia. Varsinkin kun et tunne aloittajaa ollenkaan etkä tiedä tarkalleen mikä tuo työasia on. Sitä paitsi ei se hänen rentoutumiskyvystään muuten kerro mitään. Koettaisitte ihmiset muistaa, että vaikka sitä itse kuvitteleekin aina tietävänsä parhaiten niin asiat eivät ole niin mustavalkoisia kuin sitä luulisi. Aloittajalle sanoisin, ettei nyt huolehdi turhaan etukäteen, vaan katsoo miten asiat sitten menevät. Voi hyvnkin olla mahdollista, että moinen keikka onnistuu ihan hyvin. Jos jotain menee vauvan kanssa pieleen niin sitten tietysti toimii eri lailla kuin etukäteen on ajatellut.

• ölkjasdf
        Hyväksytään toiset kirjoitti:

Typerä, ilkeä ja lyhytnäköinen vastaus. Kaikkien elämä ei pysähdy vauvan saamiseen ja joillekin työ voi olla todella tärkeä. Esimerkiksi yksityisyrittäjä saattaa joutua tekemään joitain asioita piankin vauvan syntymän jälkeen. Vaikka sinun prioriteettisi ovat erilaiset ei se oikeuta sinua ylenkatsomaan ja tuomitsemaan eri lailla ajattelevia. Varsinkin kun et tunne aloittajaa ollenkaan etkä tiedä tarkalleen mikä tuo työasia on. Sitä paitsi ei se hänen rentoutumiskyvystään muuten kerro mitään. Koettaisitte ihmiset muistaa, että vaikka sitä itse kuvitteleekin aina tietävänsä parhaiten niin asiat eivät ole niin mustavalkoisia kuin sitä luulisi. Aloittajalle sanoisin, ettei nyt huolehdi turhaan etukäteen, vaan katsoo miten asiat sitten menevät. Voi hyvnkin olla mahdollista, että moinen keikka onnistuu ihan hyvin. Jos jotain menee vauvan kanssa pieleen niin sitten tietysti toimii eri lailla kuin etukäteen on ajatellut.

Miksi se on ilkeä? Mielestäni en ilkeile missään kohtaa. Entä miksi se on lyhytnäköinen? Jos oletat, että ajattelen elämän pysähtyvän vauvan saamiseen, niin ei. En ajattele. Ajattelen, ettei synnytyssalista ole kauhean viisasta lähteä suoraan duuniin, joka on hieman eri asia. Mitä tulee muiden hyväksymiseen, niin toki hyväksyn. Minähän sanoin, että se on hänen asiansa, enkö sanonut? Jokainen on vapaa vöyhöttämään niin paljon kuin itse haluaa, mutta senttiäkään ei kukaan silti vie hautaan. Semminkin, kun voi pistää juoksupojan asialle oikein hyvällä syyllä.

• Hyväksytään toiset
        ölkjasdf kirjoitti:

Miksi se on ilkeä? Mielestäni en ilkeile missään kohtaa. Entä miksi se on lyhytnäköinen? Jos oletat, että ajattelen elämän pysähtyvän vauvan saamiseen, niin ei. En ajattele. Ajattelen, ettei synnytyssalista ole kauhean viisasta lähteä suoraan duuniin, joka on hieman eri asia. Mitä tulee muiden hyväksymiseen, niin toki hyväksyn. Minähän sanoin, että se on hänen asiansa, enkö sanonut? Jokainen on vapaa vöyhöttämään niin paljon kuin itse haluaa, mutta senttiäkään ei kukaan silti vie hautaan. Semminkin, kun voi pistää juoksupojan asialle oikein hyvällä syyllä.

Ilmeisesti et edes itse huomaa ylimielisyyttäsi, mikä taas on vielä harmillisempi tilanne kuin se, että vähän pysähtyisit ja miettisit miten kommentoit toisten valintoja. Äläkä liioittele: ei aloittaja suoraan synnytyssalista ole lähdössä duuniin. Ja miksi viittaat, että aloittaja olisi jotenkin rahanahne? Työkeikassa voi olla ihan muut syyt takana. Tämä on juuri harmillista näissä nimettömissä nettipalstoissa, tuskin sinulla olisi pokkaa sanoa tuollaisia asioita tuntemattomalle ihmiselle päin naamaa. Ja jos olisi, niin sepä vasta surullista onkin.

• niinpä niin

Ilmeisesti et edes itse huomaa ylimielisyyttäsi, mikä taas on vielä harmillisempi tilanne kuin se, että vähän pysähtyisit ja miettisit miten kommentoit toisten valintoja. Äläkä liioittele: ei aloittaja suoraan synnytyssalista ole lähdössä duuniin. Ja miksi viittaat, että aloittaja olisi jotenkin rahanahne? Työkeikassa voi olla ihan muut syyt takana. Tämä on juuri harmillista näissä nimettömissä nettipalstoissa, tuskin sinulla olisi pokkaa sanoa tuollaisia asioita tuntemattomalle ihmiselle päin naamaa. Ja jos olisi, niin sepä vasta surullista onkin.

Jos se, että sanoo mielipiteen on ylimielisyyttä, niin olen ylimielinen. Tähän asti olen luullut, että se on itsensä korottamista muiden yläpuolelle, paremmaksi. Ihmiset tykkäävät kuulla aina kivoja juttuja. Jos mielipiteen ilmaisusta loukkaantuu, niin aivan vapaasti. Ei siinä voi muutakaan. Mutta silloin ihmisen ei kyllä pitäisi olla missään johtavassa asemassa ;) Alaisilla voi olla aika raskasta. Jaa niin, mitäs muita syitä kuin raha on työntekoon? Ehkä työ voi jollekin olla harrastus, mutta hän itse vieläpä sanoi pelkäävänsä tappioita. Aika ontuvaa selittelyä, kun paras mihin pystyt tarttumaan on kielikuva, ja tilalle selität jotain väkisin keksittyä.

ps. Olen sanonut pomolleni mm. ettei hänen tarvitse olla kateellinen toisten rahoista, ja että hänellä on stressin oireita. Ei suuttunut eikä ole kantanut kaunaa. Kaikki eivät ole yhtä nysveröitä selän takana supattajia tai turhasta nosta nokkaansa pystyyn. Eikä siinä ole mitään surullista. Yrität vääntää asiaa niin, että olen hyökkäämässä jonkun kimppuun. Juju on siinä, että miksi koet tarvetta puolustautua? Syyttänyt en ole ketään mistään.

• Hyväksytään toiset
        niinpä niin kirjoitti:

Jos se, että sanoo mielipiteen on ylimielisyyttä, niin olen ylimielinen. Tähän asti olen luullut, että se on itsensä korottamista muiden yläpuolelle, paremmaksi. Ihmiset tykkäävät kuulla aina kivoja juttuja. Jos mielipiteen ilmaisusta loukkaantuu, niin aivan vapaasti. Ei siinä voi muutakaan. Mutta silloin ihmisen ei kyllä pitäisi olla missään johtavassa asemassa ;) Alaisilla voi olla aika raskasta. Jaa niin, mitäs muita syitä kuin raha on työntekoon? Ehkä työ voi jollekin olla harrastus, mutta hän itse vieläpä sanoi pelkäävänsä tappioita. Aika ontuvaa selittelyä, kun paras mihin pystyt tarttumaan on kielikuva, ja tilalle selität jotain väkisin keksittyä.

ps. Olen sanonut pomolleni mm. ettei hänen tarvitse olla kateellinen toisten rahoista, ja että hänellä on stressin oireita. Ei suuttunut eikä ole kantanut kaunaa. Kaikki eivät ole yhtä nysveröitä selän takana supattajia tai turhasta nosta nokkaansa pystyyn. Eikä siinä ole mitään surullista. Yrität vääntää asiaa niin, että olen hyökkäämässä jonkun kimppuun. Juju on siinä, että miksi koet tarvetta puolustautua? Syyttänyt en ole ketään mistään.

No, nämä ensimmäisen viestin jälkeen kirjoittamasi viestit ovatkin huomattavasti asiallisempia. Ensimmäisen viestin tyylilaji oli minun mielestäni halveksuva ja ylimielinen. Luulen, että myös muutamien muiden mielestä. Alkuperäinen kirjoittaja kun pyysi ratkaisua tilanteeseen ja sinä et mitään järkevää tarjonnut vaan ainoastaan moitit häntä siitä, että edes miettii sitä. Turha tästä tietysti on enää vääntää, sinähän olet ilman muuta oikeassa...

• juup..

No, nämä ensimmäisen viestin jälkeen kirjoittamasi viestit ovatkin huomattavasti asiallisempia. Ensimmäisen viestin tyylilaji oli minun mielestäni halveksuva ja ylimielinen. Luulen, että myös muutamien muiden mielestä. Alkuperäinen kirjoittaja kun pyysi ratkaisua tilanteeseen ja sinä et mitään järkevää tarjonnut vaan ainoastaan moitit häntä siitä, että edes miettii sitä. Turha tästä tietysti on enää vääntää, sinähän olet ilman muuta oikeassa...

Lehtien yleisöpalstoille, foorumeille ym. kirjoitetaan kärkevästi, että viestin voisi pitää lyhyenä. Jos haluaa pitää sitä ilkeänä, että toivoin ettei aloittaja pääse paikan päälle, niin sen toki pystyy näin tulkitsemaan. Jos luet koko viestin, näet että sen voi tulkita myös niin, että toivon aloittajalle hyvää, vaikka hän olisi asian hyödyllisyydestä itselleen eri mieltä. Tämä onnistuu, kun lukee toisen ja kolmannen lauseen yhdeksi kokonaisuudeksi. Lopussa kerron vielä ajattelevani, että myöhemmin hän huomaa hukanneensa vuotensa. Ei ole muuta ura, kun lapsetkin ovat kasvaneet pääasiassa itsekseen, eikä yhteisiä harrastuksia tms. ole. Toivottavasti oli selkeämmin ilmaistu.

• ölkjasdf
        juup.. kirjoitti:

Lehtien yleisöpalstoille, foorumeille ym. kirjoitetaan kärkevästi, että viestin voisi pitää lyhyenä. Jos haluaa pitää sitä ilkeänä, että toivoin ettei aloittaja pääse paikan päälle, niin sen toki pystyy näin tulkitsemaan. Jos luet koko viestin, näet että sen voi tulkita myös niin, että toivon aloittajalle hyvää, vaikka hän olisi asian hyödyllisyydestä itselleen eri mieltä. Tämä onnistuu, kun lukee toisen ja kolmannen lauseen yhdeksi kokonaisuudeksi. Lopussa kerron vielä ajattelevani, että myöhemmin hän huomaa hukanneensa vuotensa. Ei ole muuta ura, kun lapsetkin ovat kasvaneet pääasiassa itsekseen, eikä yhteisiä harrastuksia tms. ole. Toivottavasti oli selkeämmin ilmaistu.

Tai joo, olet oikeassa. Anteeksi. Itselläni on ehkä liiankin paksu nahka.

• Hyväksytään toiset
        ölkjasdf kirjoitti:

Tai joo, olet oikeassa. Anteeksi. Itselläni on ehkä liiankin paksu nahka.

Ymmärsin kyllä viestisi. Tuo loppu minusta olikin aika julkea tulkinta yhden työkeikkaan liittyvän viestin perusteella. Kuten sanoin, et tunne alkuperäistä kirjoittajaa ollenkaan. On aika rohkea tulkinta olettaa, että tuon alkuperäisen viestin perusteella hänen koko elämänsä on pelkkää uraa ja lapset jäävät yksin. Mutta, toki noita tulkintoja on oikeus tehdä. Ne vain ovat melko turhia kun et tiedä kyseisen ihmisen elämästä mitään. Ja niinhän sinä teit, että lähdit siitä oletuksesta, että sinun käsityksesi elämästä ja miten sitä pitää elää on se oikea käsitys ja paras kaikille.

• heh...

Ymmärsin kyllä viestisi. Tuo loppu minusta olikin aika julkea tulkinta yhden työkeikkaan liittyvän viestin perusteella. Kuten sanoin, et tunne alkuperäistä kirjoittajaa ollenkaan. On aika rohkea tulkinta olettaa, että tuon alkuperäisen viestin perusteella hänen koko elämänsä on pelkkää uraa ja lapset jäävät yksin. Mutta, toki noita tulkintoja on oikeus tehdä. Ne vain ovat melko turhia kun et tiedä kyseisen ihmisen elämästä mitään. Ja niinhän sinä teit, että lähdit siitä oletuksesta, että sinun käsityksesi elämästä ja miten sitä pitää elää on se oikea käsitys ja paras kaikille.

Uskon vieläkin että veikkaukseni hänen prioriteeteistään oli aika hyvä.

"Ja niinhän sinä teit, että lähdit siitä oletuksesta, että sinun käsityksesi elämästä ja miten sitä pitää elää on se oikea käsitys ja paras kaikille."

Lähes kaikille. Kyllä. Mitä objektiivisia mittareita on "hyvälle elämälle"? Useita, ja niitä voidaan lähteä halkomaan. Loppupeleissä ihmiset ovat aika samanlaisia otuksia... Kaikkea vain ei voi saada, joten joutuu valikoimaan. Vähän kuin pikkulapsi ottaa karkin nyt mieluummin kuin pussillisen 5-min päästä, ei moni aikuinenkaan ajattele kovin paljon eteenpäin. Enkä minäkään ole mikään poikkeus; Ihmiset ajattelevat eri asioita.

• niih...
        heh... kirjoitti:

"Ja niinhän sinä teit, että lähdit siitä oletuksesta, että sinun käsityksesi elämästä ja miten sitä pitää elää on se oikea käsitys ja paras kaikille."

Lähes kaikille. Kyllä. Mitä objektiivisia mittareita on "hyvälle elämälle"? Useita, ja niitä voidaan lähteä halkomaan. Loppupeleissä ihmiset ovat aika samanlaisia otuksia... Kaikkea vain ei voi saada, joten joutuu valikoimaan. Vähän kuin pikkulapsi ottaa karkin nyt mieluummin kuin pussillisen 5-min päästä, ei moni aikuinenkaan ajattele kovin paljon eteenpäin. Enkä minäkään ole mikään poikkeus; Ihmiset ajattelevat eri asioita.

eli tiivistäen tuo liirum-laarum: Ihmiset ovat ihmisiä varten. Jos haluaa, niin saa aivan vapaasti olla eri mieltä. Jos olen tehnyt vääriä veikkauksia ketjun aloittajasta on jokseenkin sama, koska hän tunnistaa sen oitis kuitenkin. Jos ei mistään saa tehdä mitään oletuksia, niin silloin on ylipäätään aika vaikea puhua mistään.

• Hyväksytään toiset
        heh... kirjoitti:

Ai mitä objektiivisia mittareita on hyvälle elämälle? Ei mitään, juuri sen takia ei pidä ylenkatsoa tai tuomita muiden tapaa elää. Alkuperäinen ei pyytänyt mitään elämänohjeita, sen takia minusta on omituista että aloit niitä kuitenkin jaella.

• vaivata nyt päätä

Elämässä sattuu ja tapahtuu niin paljon, että ei turhaan kannata ressata tällä hetkellä, että onnistuuko reissu vai ei. Tosiaan, niinku joku tuossa kirjotti, jos synnyttää Rovaniemellä, niin ihan tarkkaan en muista, mutta kotimatka synnytyksen jälkeen on neljän-viidensadan kilometrin luokkaa pisimmillään. Nekin äidit joutuu synnytyksen jälkeen matkustamaan, oli olo mikä vaan. Ja vauva on yleensä muutaman päivän ikäinen. Mikä ettei isä voi pärjätä vauvan kans vaikka siellä anoppilassa. Antaa hoitaa vauvan omalla tavallaan. Suurin osa vauvoista oppii kyllä tuttipullosta juomaan. Tai vaikka ottaisit matkaan, niin miksi isä ei pärjäisi päivät vauvan kanssa silloinkin. Vauva ei varmasti sen enempiä traumoja saa, vaikka miten tekisit. Isähän voi olla aivan yhtä hyvä hoitaja kuin äitikin. Ja kun molemmat vanhemmat ovat lapsen elämässä läsnä, niin se on sama, kumpi sitä milloinkin hoitaa. Itse vaan todennäköisesti joudut lypsämään, mutta se kyllä hoituu vaikka missä kolossa siihen aikaan vuodesta. Tietenkin kaikenlaista voi sattua sulle, mutta niin kaikille muillekin. Eikä niihin kaikkiin ikinä pysty varautumaan, vaikka miten yrittäis. Elä rauhassa ja nauti tästä päivästä ja odotuksen hetkistä. Aikaa kun tarpeeksi kuluu, niin asioilla on taipumus järjestyä. Onnea matkaan toivottaa suurperheen sairastava äiti, joka odottaa uutta tulokasta :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      93
      1071
    2. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      732
    3. Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat

https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe
      Savonlinna
      35
      614
    4. Ei näytä hyvältä

Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj
      Ähtäri
      39
      546
    5. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      49
      490
    6. Jos vielä toivot...mies...

Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi
      Ikävä
      48
      482
    7. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      31
      469
    8. Ilahtuisin jos laittaisit viestin

Mutta et niin tee 😔 sillä sun mielestä on mun vuoro.
      Ikävä
      34
      447
    9. Olet hurmaava

Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su
      Ikävä
      14
      441
    10. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      38
      434
    Aihe