AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

ASX

151 Vastausta 13 862 Lukukertaa
Moro kaikki automiehet,onko käyty ajamassa jo uusi ASX.
Minkälaisia fiiliksiä jäi koeajosta? Itse ajoin ja mielestäni ei saanut hyvää ajoasentoa (pituutta 188)
koska jalat jäi aika koukkuun ja reisituki puuttui. Istuin ei mennyt tarpeeksi taakse,eli vähän liian
ahdas pitkälle kuskille. Muuten ajettavuus ja muut ihan ok omassa luokkassaan.

On käyty ja

189cm. Itse kyllä sain ajoasennon kohdalleen. Jos on pitkäjalkainen, niin ilmeisesti se aiheuttaa tilanpuutetta. Omasta mielestä ihan varteenotettava vaihtoehto seuraavaa autoa miettiessä.

EiAutomat

Eipä kiinnostanut mennä koeajolle, kun ei ole saatavissa automaattilaatikolla kyseistä mallia...aikas outoa kyllä.

ostin

On käyty koeajolla ja hyvältä tuntui....niin hyvältä, että kaupatkin tuli tehtyä. Auton saa vasta lokakuun lopussa. On vasta tulossa Suomeen Japanista, mutta hyvää kannattaa odottaa....toivottavasti.

ASX on hyvä

Ajoin ja vertailin esim. Nissan Quasqaihin. Ihmettelen kuka vielä Nissania ostaa jos ajaa Mitsun ASX:n. ASX:ssä parempi ajettavuus, hiljaisempi, tilavampi. Myös kojetaulu ja istuimet verhoiluineen hakkaa Nissanin. ASX:n Intense -varusteet erittäin hyvät hintaansa nähden. Xenon-valot, parkkitutka, panoraamakatto, kunnon radio 9:llä kaiuttimella ym.

äänimaailma

kuinkahan meluisa qashaqai sitten on, kun tuntui tuo bensa-ASX olevan huonosti äänieristetty ja tuulensuhinaakin kuuluu oven välistä jo alle satasen nopeudessa! Muuten auto on mukava peli.
päässäs suhisee taitaa olla tuulitunneli.

ASX meluisin

Viimeisimmässä TM:ssä on ASX on vastakkain Nissanin, Peugeotin ja Skodan vastaavien mallien kanssa. ASX oli meluisin ja ahtain, eikä ajettavuuskaan ollut parhaiden kilpailijoiden tasolla. Ylläpitokuluiltaankin se oli kallein = pitkä takuu rahastetaan huolloissa. Hyvää siinä oli pirteä moottori ja pieni kulutus. Mottorin kulmikasta käytöstä moitittiin. Kokonaispisteissä se oli testin huonoin auto.

ASX testattu

OLen ajanut Nissanin ja Skodan, mutta kumpikin jää kokonaisuudessaan Mitsulle. ASX:n bensaversiossa huoltoväli 20000 km, joten huoltokulut edullisemmat. Mistähän kohtaa ASX on ahtain? Piste-erot TM:n testissä oli aika pienet.

Eroja

"Mistähän kohtaa ASX on ahtain?"

Monesta kohtaa:
"Ohjauspyörä jää korkeussäädöstä huolimatta turhan matalalle."
"Mitsubishin oviaukko on joukon kapein, minkä johdosta takaistuimelle on vaikea kulkea."
"Selkeimmin joukosta poikkesi Mitsubishi, jonka 340 litran tavaratila jäi pienimmksi 40 litran erotuksella seuraavaan."

Oletko itse kokeillut

Olet varmaan opiskellut TM:n testin ulkoa. Mitä hyötyä on oviaukon leveydellä, jos takapenkki ottaa ahteriin kiinni, kuten autojen kuvista voisi kuvitella? Et varmaan ole itse testannut ASX:ää. On se niin hyvä auto, että mm. Nissan jää toiseksi. Vertaa vaikka kojetauluja, niin Mitsu hakkaa tyylikkyydessä ja laadukkuudessa mennen tullen Nissanin. Myös sisustusmateriaalit ovat ylivoimaisia Nissaniin nähden. TM:llä näyttää olevan omat mittaussysteeminsä esim. tavaratilan suhteen. Aika outoa jos esim Tuulilasi saa ihan eri lukemia.

Kommentit ohjauksesta?

Miten vertaisit Skodan ja ASX:n ohjauksia keskenään, joissakin koeajoraporteissa on kritisoitu ASX:n tunnotonta ja varsinkin suuremmissa nopeuksissa levotonta ohjausta?
Skodassa toi huoltoväli on 30000 km tai 2 vuotta. Väittäisin kyllä Skodan turbomoottorin olevan pirteämpi. Parhaimman näköinen ASX ehdottomasti noista verrokeista on.

Ei pidä ottaa vertailuja

Liian tosissaan. Ne nimittäin aina tehdään tietyillä painotuksilla ja kun eri tahojen vertailuja katsoo, voi samojen autojen vertailutulokset vaihdella täysin päittäin. Toisessa ASX:n tyylinen voi voittaa, toisessa hävitä.

Ihmisiä ne testaajatkin ovat ja niilläkin on väistämättä joku ennakko odotus tuotteesta. TM:llä vieläpä yleensä hyvin vahvat. TM:ssä esim Mersujen ohjaus haukutaan aina maan rakoon, mutta ei syy ole se, etteikö Mersu osaisi tehdä ohjausta. Vaan se, että maku on eri. Mersun insinöörien mielestä ohjaukset pitää olla juuri sellainen kuin se mersussa on, sanoi TM mitä ikinä hyvänsä.

Tämä onkin syy, miksi autoja on vaikea tarkastella objektiivisesti. Kun niitä on niin monenlaisia, ja moneen makuun tehtyjä, kuten ihmisiäkin. Toiselle toinen on parempi, mitä toinen.

Joten ei pidä sokeasti tuijottaa yksittäisen tahon tekemää vertailua. Ehkä heidän kriteereillään tuote on huono, mutta yksittäisen ihmisen arvostukissa se voisi olla hyväkin. Eli käykää ennemmin itse testaamassa, vertaamassa ja valitsemassa mieleisenne.

Jos moottori ja voimalinja olisi vaikka testissä korkeammin painotettu, ei ASX:n voittanutta tuossa asiassa olisi.

Huolto

Ajan noin 20 000 km/vuosi. Öljyt on vaihdetta ja sillä 30 000 km huoltovälillä ei ole mitään merkitystä. Vaimon kanssa kahdestaan ajellaan ja hyvin mahdutaan. Tavaratila on pienehkö, ilman penkkien kaatoa. Tuleepahan mietittyä hiukan tarkemmin mitä otetaan mukaan. Jotenkin se vaan kävi paremmin käteen, kun kaskai ja paremman kaupan sain. Siksi Mitsu.
mitsubishi asx on paras auto mitä on maailmassa tehty koskaan lue arvostelu ja testi www. tekniikan auto .fi
Tunnoton kytkin jossa valtava vapaaliike. Kankea vaihteisto jossa liian lyhyt ykkkösvaihde. Alakierroksilla ei kiihdy vaan odottellee hetken niikuin vanhat turboautot. Ohjaus ei keskitä eikä palauta kunnolla keskialueella. DID 1.8 .Täristää tyhjäkäynnillä todella paljon. Eli käy epätasaisesti tyhjäkäyntiä .Saattaa nykiä liikkeellelähdössä. Eli semmoinen on maailman paras auto mitsu laatua.
Niin unohtu vielä tuo rengasmelu joka on helvetillinen kesä ja talvirenkailla. Plussana kulutus joka on kohtuullinen tuon kokoiselle autolle.
Tärinät ja nykymiset saatiin huolossa osittain kuriin. Polttoaineen kulutus pukkasi rajusti ylöspäin .Lienee väkisin kuristettu kulutuksen pienentämiseksi. jos tyhjäkäynnissä ongelmia niin kannattaa vaatia säädättämään ruiskutusmäärät.
vai kulmikas käynti testien ja kokemuksen mukaan käynti on niin hiljaista että sitä tuskin kuulee.

ASX

On koe-ajettu ja tilaus tehty! Mielestäni hyvä muotoilu ja saa istua vähän korkeammalla kuin perinteisessä lompakonkurittajassa.
Onkos tuota jo virallisesti esitelty? Viimeviikon viikonloppunäyttelyssä ei Veho tuota lainkaan mainostanut, joten jäi käymättä. Onko noita siis jo koeajettavissa ilman ennakkojärjestelyitä?

Mitä varustelua oon katsonut, niin aika kattava setti on, mutta ilmastointi ei ole kaksialueinen edes paremmissa versioissa, pitääkö paikkansa? Muuten vaikuttaa kyllä harkitsemisen arvoiselta autolta.

ajettu on!

ja on tilattukin jo! uutuusarvoa on minulle uudella hyvänäköisellä automallilla paljon.
asx on muuten aito japsi ja suomessa 5 vuoden takuuta tarjoavat.
nyt vaan odottelen, että saan jämäkäntuntuisen auton käyttööni lähiviikkoina.
Toivottavasti 1,6 bensakoneen teho riittää, liikaa puhtia siinä ei ole, mutta taloudellinen pitäisi sentään olla -tosin minulla on edellisestä autosta huonoja kokemuksia juuri tuosta luvatusta taloudellisuudesta, kun tehoaresevit joutuu käyttämään, niin kulutuskin nousee.
Perusmallissa on jo hyviä varusteita mm. samat turvavarusteet kuin kalliimmissa. Perumallista puuttuvat penkinlämmittimet - puute suomen sääolosuhteissa, toki rahalla saa ne - seuraavissa varustetasoissa.

Siis MITÄ!

istuinlämppäreitä? Onhan Mitsuissa istuinlämppärit jo olleet iät ja ajat halvimmista Colt:sta lähtien. Tuskinpa ne nyt tuommoista perusvarustetta ole kokonaan jättäneet pois.

Ei kaikissa

No ei niitä istuinlämppärteitä ole myöskään Evo IX:ssä.

asx

kato se on niin lämmin auto että persekin lämpiää ittekseen

Pettymys oli ...

Koeajo nimittäin. No ehkä odotukseni olivat turhan suuret mm. tuon Start ohjelman katsottuani . Startissa ei nimittäin juuri moitittavaa esitetty !
Tässä muutama havaintoni. Tuo "kehuttu" 1.6 bensakone oli suurin pettymys. Tuntuu ,että voimaa pitää hakea kuin ennen vanhaa 70-luvulla karmeilla kierroksilla .Toisaalta kun katsoin teknisiä tietoja en enää hämmästellyt yhtään .Vain 117 HV. Kaikilla kilpailijoilla on 20-30 hummaa enemmän ja se todella tuntuu esim. kun moottoritiellä alle satasen vauhdissa lyö lämän tiskiin ei tapahdu yhtään mitään !!! Tai oikeastaan tapahtuu sikäli , että moottorin ääni nousee ujellukseksi ja vauhti alkaa kiihtyä hiljalleen . Kiihtyvyys 100-120 Km/h suurimmalla vaihteella 9 sekunttia ! Huonoin tulos jonka minä olen koskaan ajanut . Ja vaihteita on vanhanaikaiset 5 . Toisaalta ei tämä bensakonen kyllä jaksais kuutosella mennäkään joten ovat varmaan jättäneet sen tästä syystä suosiolla pois.
Melu . Mielestäni auto on varsin äänekäs voisi sanoa meluisa maantienopeuksissa . Aivan kuin tuolla saralla olisi jotain jäänyt kesken.
Ahdas . Kun säädin itselleni ( 180 cm) ajoasennon mieleisekseni ei takaistuimella viihdy kokoiseni hemmo. Tavaratila on myös tämän kokoiiseen auton surkean pieni.
Ei ole minun autoni tämä ASX , täytyy jatkaa etsintää.

Ai että mikä auto

Kiinnostaisi tietää millä autolla nykyisin ajelet?
ASX:n bensakone on mulle aivan riittävä ja kulutuskin on kohtuullinen.
Ei korvat säry nastarenkaillakaan ajaessa, Continental on merkki.
Vaikea hakea parempaa näin hyvillä varusteilla samaan hintaan.

voi voi

ei taida pojalla vaan manit riittää mitsun ostoon huippu n on 183 vertaa qashain 1.6 taitaa ottaa 175 siinä ja siinä asx 5v takuu ja laatu jes siinä kunnon peli kyllä naapurit kalpenee kateudesta taas ja köyhää vituttaa heko heko osta mopo tai kävele mut liftata ei kannata en ota mitsun kyytiin sua
Jake 7a!

Nyt, kun on kulunut 3 vuotta, vieläkö on Mitsu alla?
Jos on , kerroppa kokemuksesi. Jos ei, niin miksi vaihdoit pois?
Tuodaankohan Suomeen näitä malleja, joita mm. Austarliassa myydään eli automaatti neliveto 2.0 bensakoneella?

Miksihän eurooppaan tuotava mallivalikoima on niin kapea?

http://www.mitsubishi-motors.com.au/vehicles/4wd/asx/examine/specifications/asx/specifications

verottaja

Suomen autoverotus tekee tehokkaammat niin kalliiksi että tuodaan lähinnä näitä low co2 malleja tavistallaajille, mikä on kyllä todella ikävää. Onneksi on sentään evot tarjolla..

pakkohan se oli

Itsellenikin ostaa! Ajolenkin pituus muutama hassu kilsa, mutta kokonaisuus ratkaisi eniten. Luin just tästä TM testistä että nissankissa ollut kone olis relluntekele

ASX on paras

Kuukausi ajettu ja päivääkään en ole katunut. Tuntuu parhaalta mahdolliselta autolta alle 25000 e:n hintaluokassa. Turvallinen ja muhkean mallinen.

ASX on meilläkin nyt

Samat sanat ..ollaan tosi tyytyväisiä autoon,mitä enemmän on tullut kilometrejä taakse.Keskikulutus on tosi pieni ..on moni yllättynyt kuullessaan.
millaset on huoltokulut asx:ssä ???

Kulutus.

Vähän vie polttoainetta. Ajotietokone ehkä vähän valehtelee, muttei näillä pakkasilla kulutus ole siltikään iso. Tankatessa sen huomaa.
Onko teidänkin bensamalleissa huoltoväli 15000km, tai vuosi?
Onko miten lämmin ja lämpiääkö nopeesti kovalla pakkasella? Pitää lähteä
koeajamaan asx.

ASX

ASX on tosi lämmin auto.ei ole ollut mulla näin lämmintä autoa ennen. tarkenee vaikka munasillaan kovimillakin pakkasilla

Sehän sopisi minulle

sillä kun on taipumus käydä vaihdekeppiin kiinni ja vähän imuttaa kesken ajonkin.

tänään startissa

Tänään startissa asx koeajossa 1.6 bensalla etuvetoisena. Kehuivat erityisesti tuota moottoria, josta löytyy myös epätyypillisesti kokoisekseen moottoriksi hyvä alavääntö. Ohjauksesta tuli kyllä kritiikkiä melkoisesti.

Yhteenvetona lopuksi juuri Quasgaihin peilas autoa. Jos oikein ymmärsi, niin joiltain ominaisuuksiltaan ei ihan nissanin tasoa, mutta toisaalta moottori nissanin vastaavaa parempi...

Asx bensakone kiltti puurtaja

Katsoin myös tuon start-ohjelman, kehuja auto sai kovasti. Sähköisesti tehostettua ohjausta moittivat. Minulla meni ohi qashaqain ominaisuuksiin vertaaminen - siis oliko jossain suhteessa huonompi tämä asx?

Eip

Tuulilasin vertailussa ainakin rankattiin paremmaksi.

No tiedä häntä, makuasioita kun on, ja totuushan on, että arvosteluperusteita vaihtelemalla saadaan kyllä kumpi vain "näyttämään" paremmalta.

Todella fiksu ja ajanmukainen laite se silti on.

Hyundai ix35

Hyundai ix35 on paljon paremman näköinen ja parempi ajaa kuin Mitsun ASX, lisäksi Hyundai on tuore laatuvoittaja AutoBild lehden mukaan joten sekin asia on kunnossa

Hatun nosto

Melkoinen kaveri tämä Hyundain mainosmies, jaksaa joka ikiseen topikkiin laittaa mainoksensa. Hyundai säästää melkoisesti rahaa tällä ilmaisella mainonnalla.

Ei ole mitenkään

ASX:n luokkkaan kuuluva, sehän maksaa paljon enempi.

Outlanderia voi ehkä verrata, mutta sekin on halvempi.

ei kiitos

Auto tuntui, pakettiatuolta ta paremminkin työkoneelta, kaupunki ajoon muttei maantielle.
bensa malli aivan susi mitään vääntöä koneessa, diesel vähän fiksumpi, muovinen läjä. Hyvää oli muotoilu.

kyllä

aito japanilainen 5v takuulla pieni kulutus ja 1.6 117 hp kyllä kerkiää ja sakot saletisti natsaa kun innostuu painaan sitä kaasu polinta liikaa suomen rajotuksilla 120 max ladallakin kerkiäis ajoissa kotiin naisista jos semmosta sais asx aina salainen x osta pois jonot on pitkiä ja kadut suoria ja ei kun kauppaan ja kerttu vaihdossa uuteen pitäis kelvata hesalaisillekin mutta jos oma kulutus on suuri tai ei oo rahaa unohda koko auto

akkas on työ kone

mutta siinä ei oo mitään hyvää muotoilua ja sulla on läjä housussa

no

maahantuonti meni teltta-autolle, niin ei kiinnosta.

Hyvin on alkanut!

No en itekään teltta-autosta innostu, mutta pakko nostaa hattua ainakin Hesan seudulla. Viikon sisällä kirjeessä kutsu näyttelyyn sekä ilmainen kuntotarkistus ja paketti kahvia, kaksi puolen sivun mainosta hesarissa, joista toinen etusivulla, Radio rockilla tuli ainakin perjantaina n. 15 minuutin välein mainos ja telkkarissa tuli ainakin nelosella mainos. Vähän on eri tatsi kuin Veholla oli... Saas vaan nähdä, kauanko moinen jatkuu...

Sentään mainostavat

Auton myynti alkoi Suomessa syyskuun alussa, mutta Veholta jäi koko mallin lanseeraus tekemättä. Itse ostin auton syyskuussa ja sain lokakuun puolivälissä. Mukava ajettava, istuinasento hyvä, moottori aivan riittävä. Jos haluaa niitä kiihtyvyyksiä yms. pitää ostaa joku sporttiauto, tämähän ei ole sellainen. Melutaso maantienopeuksissa aika kova. Ainakin nastarenkailla. Semmonen ujellus kuuluu. Ohjaus saisi olla tunnokkaampi, on liian herkkä. Delta-auto nosti hintaakin tonnilla syksyisestä. Toivottavasti kauppa käy kun kuitenkin mainostavat, ettei tule liian harvinaista mallia.

auto best myy mitsut jkl

näin on

ASX koeajokokemus

Koeajoin etuvetoisen 1.6 -litraisen bensa-ASX:n viikonloppuna. Mielestäni edessä tilaa hulppeasti, ja 187-senttisenä itselleni löytyi rento ajoasento ilman ongelmia. Takana laskeva kattolinja vie pääntilaa, muuten hyvät tilat myös takana.

Moottori vei jyhkeän oloista autoa yllättävän pirteästi. Korkea istuma-asento ja hyvä näkyvyys viehättivät. Ajo-ominaisuuksista on pikku lenkin jälkeen vielä vaikea sanoa koko totuutta, mutta mukavasti meni röpyläisillä lumisilla ja jäisillä pikkukaduilla. Pienen pätkän ajoin myös 80 km/h tietä, jolla auto tuntui vakaalta.

Viimeistelyn taso sisällä ei ole esim. Toyotan ja parhaiden eurooppalaisten luokkaa, mutta auton hieman työkalumainen ja skrode olemus toisaalta miellytti kovasti. Ulkomuodot ovat mielestäni erittäin onnistuneet.

Tavaratila perusmuodossaan ei kaksinen.

Autokuume jäi itämään. Tähän kun tulisi vielä hyvä automaattilaatikko, niin avot...

auto

mitsu valtaa markkinat laatu hinta kulutus monikäyttösyys ja varustelu 10 aja millä aja mutta mitsubishi asx on best sano auto best .

Auto se on.

Nyt se on alla, meinaan uusi ASX. Mukavalta auto tuntuu ja jämäkältä. Ohjaus maantiellä parempi, kun kuvittelin. Hiukan on tunnoton, mutta äkkiä siihen tottuu ja vakaasti menee.
Intense varustus on hyvä. Minulle kaikista tärkein on kuskinpaikka ja viereinen etupenkki, siinä kaikki kunnossa. Istuu korkeammalla ja näkyvyys hyvä, tosi tyytyväinen olen. Vaihtoehtoja oli muitakin, mutta Mitsu mielestäni paras. Myöskin parhaat varusteet tällä rahalla.
Auton ulkonäkö on myös jees ja sekin meinaa.

testit syvältä

testaa itse löydät parhaan

kyllä toimii

ei kannata luottaa testeihin japanilaiset myydyinpiä autoja ja hyvin toimii ja kestää ja hyviä ja tilavia avensis taksina pesee mersut ja audit volvot kun tyhjää vaan ja mitsu asx tulee myymään tosi hyvin uskokaa pois hinta varusteet ja 5v takuu

testattu

keskisuomalainen testasi mitsubishi asx ohjaus palautti hyvin ja muutenkin hyvä ajaa ei moitteita

4 pyörää ja loota

sokoda jedi 2v takuulla tosi kaunotar ja valmistusmaa mikä lienee tsekki testi voittaja city maastureissa älä naurata nyt on kyllä tarjottu kyllä pikkasen useempi sauna ilta tm testaajille ja kaljat ja makkarat ehkä naisetkin että testi näyttää hyvältä lehdessä ja ihmiset menee halpaan ja ostaa lootan voi voi
kyllähän se on niin että kehitys tuo tullessaan kaikin puolin hyviä autoja herkkuineen ja väärin se on arvostella testaajien niitä lehdissä koska joka ihmisen kädessä auto tuntuu erilaiselta ne vaan on täysin samallaisia tavallisia lahjottavissa olevia timoja ja me uskotaan kun ne sanoo viat joka autosta kun ei itse tajuta niitä mukamas huono ajaa iso kulutus kallis liian pieni liian laiska liian iso huoltokulut muotoilu päästöt melu takuu aivan lapsellista kyllä se auto pitää käydä itse ajamassa ja etsiä sopiva kaikin puolin aina parempi jos koko perhe on mukana niin kyllä se löytyy jos autoo tarvitsee yleensä näillä autojen ja bensan hinnoilla näköjään taivas rajana
ihanaa nyt mullakin on tulossa asx ja vanha volvon romu romikselle s 60 vm 2010 jes saletisti natsaa ps. auto kannatta vaihtaa kerran vuodessa ja akka joka päivä
kattokaa bensan hintoja ja miettikää milloin se rupee tippumaan eli ei koskaan eli kyllä jokainen tajuu varmaan et kannataa autoa ostaessa ottaa huomioon kulutus tänä päivänä 5-6 l 100km kuulostaa aika kivalta tekee vuodessa pitkän sentin ja muistakaa jkl abc veturi mitkä bensan hinnat hyi hyi varmaan kohta 2e litra
kiitos hyvistä kommenteista on se hyvä että auto kiinnostaa lisää testejä ja kommentteja ja turvallisia kilometrejä ps. varokaa liukkaita kelejä kyllä se kesä vielä joskus tulee
jumalauti kyllä kulkee 190kmt .nopeus näyttöön ja mittari ei valehdellut kun 5kmt kyllä kortti lähtee helposti hyllylle huh huh. tuli vauhti kuume. onneksi ei tullut sinivukot vastaan tänään 4 tiellä aamusta
ASX on nyt testattu EURO NCAP kolariturvallisuustestissä ja auto sai täydet 5 tähteä.
no onhan noi city maasturit turvallisia kun ne on korkeita ja muhkeita kaikin puolin ja nyky kulutus jos vertaa 80-90 v maastureihin niissä on kulutus 15-20.litraa ja huiput siinä 165 km.t raskaita pelejä jä jäykkiä autoja kaikin puolin niitä voi sanoa koneiksi ja kyllä niisssä vääntöö löytyy veto hommiin vaikka metsään hirvi jahtiin noi uuden sukupolven maasturit on kevyitä ja ketteriä autoja moneen käyttöön sopii naisen käteenkin täysin helppoja ajaa arvostelematta naisten ajo taitoa mitenkään on perhe autonakin mainioita pelejä turhaa napinaa näillä sivuilla mikä on paras auto................
olet oikeassa näin se on mitsubishi asx. best best best best best . ..........
Näin tänään mustan asx:n joka oli varustettu pitkillä kilvillä.
Kaksi viimeistä numeroa 47,eli viipurista olivat tulleet Kotkaan
ruokaostoksille.
kyllähän sitä jää ruokaankin rahaa kun ostaa mitsun se kun se on niin vähä kulutuksinen laatu peli ja nuo turhat valittajat voivat mun puolesta vaikka kävellä. ei niillä oo varaa ostaa autoo kuitenkaan kunhan arvostelevat kaikkea.
"Melutaso maantienopeuksissa aika kova. Ainakin nastarenkailla. Semmonen ujellus kuuluu. Ohjaus saisi olla tunnokkaampi, on liian herkkä."

Melutaso on aivan järkyttävä myös kitkarenkailla. Vertaan yli 20 vuotiaaseen -89 nelikko vectraani. Ohjaus on tosiaan liian herkkä ja tunnoton ainakin kokemattomalle kuskille. Koneesta puuttuu vääntö kokonaan ja saa olla vaihteita vaihtamassa esim. 80-100 ohituksessa vaatii 3- vaihteen, että tapahtuu mitään.

Ajoin tämän jälkeen Seat ibitzan st:n 105hp ja jotain tapahtui jo 4- vaihteella 80-100 kiihdytyksessä. Seat on vaan liian matala maavaralta käyttööni. Melutaso myös kova siinä. Kia Sportage ja Hyndai ix35 seuraavana ajettava.
Nii'in.

Seat Ibiza ST:hän ei ole mitenkään samaa luokkaa, on sen verran kevyempi rakenteinen, että pitäisikin kulkea vikkelämmin.

ix35 on hinnaltaan ja tyyliltään vähän lähempänä. Mutta on sekin kalliimpi mitä ASX. Joten siihen rahaan pitääkin saada enempi.

Käy ajamassa tuo diesel ASX jos haluat ripeyttä. Kyllähän se valitettavasti maksaakin enempi, mutta luokkansa ripein kulkija se oli tuulilasin mukaan. Siinä on myös parempi ohjaus.

ASX:hän on ennenkaikkea ekoilu auto, siitä on näemmä jätetty ylimääräiset äänieristeet pois, ja ohjaustehostus on laitettu sähköiseksi. Outlander, johon ASX perustuu, siinä on luokkansa parhaimmistoa oleva ohjaus, joten kysymys ei liene osaamisen puutteesta, vaan polttoaineenkulutuksen minimoinnista.

Ei sikäli, etteikö pointtisi ole mainittavia, mutta kun mainitset ne, niin muista asettaa ASX oikeaan konteksiin. Se ei yritäkkään kilpailla 20 litraa sadalla syövää neliveto ooppeliasi vastaan, vaan se yrittää mennä mahdollisimman vähällä menovedellä. Siinä se on hyvä, ja valitettavasti tuosta monet muut ominaisuudet hieman kärsii.

Tosin, meluisuus vähenee huomattavasti ruostesuojauksessa.
Olin tosiaan ostamassa 1.6 Cleartec Intense bensiini versiota etuvetoisena. Kyllä siinä huipputeho riittäisi, mutta kun vedän myös venetraileria joskus, niin tuo vääntö olisi mukavampi saada hieman alempaa, niin kuin esim. volkkarin tsi koneissa nykyään on. Epäilen myös sportagen ja ix35 samaa puutetta, kun ovat vielä 136hp. ja ilman turboa olevia 1.6 koneita. Hinnaltaan, kooltaan ja varustelultaan ovat ihan samassa sarjassa mitsun kanssa. Mitsussa kiinnosti aito japsi, luotettavuus ja 5 vuoden takuu ja pieni kulutus. Yksi vaihtoehto on Skodan octavian farkku 1,2 tai 1,4 tsi huonontien paketilla varustettuna. Tällä on taas vain 2 vuoden takuu. En ole siis etsimässä mitään neliveto dieseliä, kun ajoni on n. 10tkm. vuodessa ja siitä vain n. 5% on 600kg venetraileri perässä.

4x4 vectran kulutus on kyllä vain keskimäärin 8l/100 km, eikä se kuuluu muuten tähän vertailuuni, kuin ihmettelynäni, että miten voi olla näin äänekkäitä yli 20 vuotta uudemmat autot.
maasturit on eri luokkaa kun noi henkilö autot äänekyyteen vaikuttaa mm. isot renkaat ja ihan turha puhua että noi 4x4 vie vaan 8 litraa 100 km vectrat on muutenkin täysiä pas...aina jotain vikaa puhun kokemuksesta. kia ja hyndait yök korean jätettä ei laatua missään mielessä.
Yleensähän maasturit on selvästi hiljaisempia alusta ja rengas ääniltään mitä normiautot, koska niiden runkorakenne eristää hyvin kaikkia ääniä ja värinöitä.

Mutta ASX varmasti ei ole hiljaisin, tosin, kyllä moni nykyauto meluaa yhtä paljon. Yhä enempi matalaprofiiliset renkaat tekee paljon melua.

Sitten tuo ruostesuojaus sitä tietääkseni vähentää selvästi.
En pitäisi etuvetoista ASX minään maasturina vaan korkella maavaralla varustettuna henkilöautona. Oikeassa maasturissa on vielä lisäksi alennusvaihteisto. Miten ASX:n omistajia häiritsee kesärenkailla ajettaessa rengasmelu? Ohjaukseen varmaan jotenkin tottuu, mutta en viitsisi alkaa heti uutta autoa purkamaan ja äänieristämään, kun sillä olisi tarkoitus ajaa vähintään 10 vuotta.

Unohdetaan nyt jo se kivikautinen 4x4 veccu tästä keskustelusta, sillä enhän tiedä siitä mitään n. 250tkm. ajokokemuksen jälkeen.
On totta, että ASX on hieman meluisa, kuten monet muutkin nykyautot. Kesärenkaat kun nyt ovat alla, niin rengasmelu toki väheni.
ASX:n alkuperäiset kesärenkaat ovat melko kovat, ovat pienen vierintävastuksen renkaat. Kestänevät hyvin kulutusta.

Ohjausta on monessa testissä tai koeajojutussa kritisoitu, mutta minua ei ole sen herkkyys tai tunnottomuus haitannut lainkaan.
Ajo-ominaisuudet eivät ole niin hyvät kuin esim. uudehkoissa opeleissa.

Suuri maavara 2-vetoisessakin oli tarpeen mennen talven lumilla.
Taloudellinen 1,6 litran benssamoottori on varmaankin puhditon vetohommissa, kun ei se muutenkaan raketti ole. Auto sopii rauhalliseen ajoon mainiosti ja korkea ajoasento sopii meikäläiselle hyvin.

Testaa myös Skoda Yeti, Nissan Qashqai ja Hyundain ja Kian vastaavat pelit, jos tämän tyyppinen auto kiinnostaa. Yetistä pidin ajossa, mutta ulkonäkö ja hinta mitsussa houkuttelevammat.
Kiitos asiallisesta kommentista!

Yeti ei tosiaankaan kiinnosta ulkonäkösyistä, eikä Nissanikaan kiinnosta.

Hyundain ix35 kävin koeajamassa ja se on nyt valintani. Ehdin jo ostaa käytetyn pikkuauton ja saan rauhassa odotella toimituksia ensi vuoden alkuun.
joo sisään ajo sulla on vasta menossa veccus kanssa en oo vielä päässyt testaamaan mutta kyllä se lakkaa kun pistää tallan pohjaan ja volumet kaakkoon en usko että noi uusien autojen melu nyt niin hirveetä on kunhan valittavat vaan aina jostakin pilkun nussiat korva tulpat korviin jos melu pelottaa.ja vauhti
olet täysin oikeassa taitaa 99.9 prosenttia näistä valittajista olla autottomia.
joo turhan päiväisiä itkijöitä ja kaikkitietäviä pentuja veccu veccu 4x4 jes voi voi.
asx asx asx asx asx asx asx asx asx asx asx asx asx asx asx asx asx asx asxasx asx asx asx asx asx asx asx asx asx asx asx asx asx asx asx asx asx asx asx asx on paras.
kyllä se on mukavaa kun on uusi auto perseen alla huoletonta ajoa ja ei tarvii rassata sormet verillä joka päivä . ja aurinko paistaa ja tytöt on kauniita ja vähä pukeisia. ja tiet on paska kuntoisia rotkoja siellä täällä. saisivat laittaa ne kuntoon vähän äkkiä ettei tarvii suuttua perkele. vai pitääkö tässä ostaa lentokone niin ei oo kun ilma kuoppia häh.
voi kun sais vanhan volgan jostain halvalla kyllä rikkinäinen ladakin kelpais ihan tosi.
no nyt rupee juttu luistaan kun tassä saadaan ensin satasen vauhtiin noi romut kia. hyndai.skoda.dasia.yök niin missäs ne olikaan valmistettu.
no nyt on asx käytetty auto suojaamo haarniskassa ja tehty kaikki suojaukset kun on niin pirun hyvä pirssi että en myy tai vaihda 5v mihinkään romuun kyllä on hiljainen ja voi sitä kiiltoa eikä maksanut paljoo mitään.
aah ihana kyyti sanoi naapurin muijakin kun annonnoin sille kunnolla kyytiä mitsun kyydissä. en vaan tahtonut saada sitä lähtemään autosta pois. olis vielä halunnut lisää.voi pojat
voi kun kaataa penkit nurin niin tilaa on vaikka nus.. nukkua siellä makee kärry jes.
ihanaa että noi japskit osaa tehdä noin hyviä autoja mitsubishi no.1
hoi laari laari vaan miks menit hyndain ostamaan et laatua ainakaan saa. tuskin kaupat perumaan.
Hyundai ix35 oli valintani. Mitsu ajettu myös mutta kovin jäi muovinen kuva laatu vaikutelma ei ollut Hyundain tasolla.
Minusta taas Mitsu oli paremman näkönen sisältä ja hintakin ratkaisi.
ei kai noissa nyt muuten mitään ratkaisevaa eroa ollut, Mitsussa hyvä takuu.
Tää on yhdeksäs autoni ja PARAS ikinä! Aion pitää niin kauan kuin elektroniikkaa pelaa. Mahtava peli, ja pihi. Olen saavuttanut juuri samat lukemat mitä tehdas on ilmoittanut. Kaksi autoa on ennenkin ollut Made in Japan ja parhaiten kestäneet. Odotan joka hetkeä kun käynnistän uuden ASX:ni.....
Hohhoijaa urpot
urpo pitää vaan sen turpansa kiinni kun ei ymmärrä mitään autoista on vaan kade kun muilla on varaa uuteen asx mitsubishiin. toisilla on toisilla ei tasan ei mee onnen lahjat hohhoijaa vaan sulle varo ettet jää auton alle gay.
Onko kellään kokemuksia miten asx sopii perheelle, jossa on kolme lasta. Lähinnä tarkoitan takapenkin sopivuutta... Kiitos
riippuu tietysti lasten koosta mutta suosittelen koe ajoa niin saat tsekata miten ne äidin pikku pallerot sinne mahtuu etteivät vaan liiaksi kiintyisi et pian saa niitä pois sieltä autosta ja on pakko ostaa oma asx jos sinne menee 3 aikuista niin eiköhän ne sinne mahdu tai sit suurimpaan pudottajaa tosi pian. ps jakke elä anna niille enää jäätelöä ja suklaata hah .hah ei vaiteskaan hyvä perhe auto ja turvallinen.
Nyt ajettu 10 tuhatta ASX:llä. Eipä ole ollut moittimista, hansikaslokeron pientä sirinää lukuunottamatta. Laittelin siihen silikoonia, ei vaan auttanut. Onko kenelläkään kokemusta, mistä se sieltä tulee. Kaikkiin paikkoihin ei sitä silikoonia saa. Pitäiskö se purkaa, tai antaisko huollon tehdä se.
Muuten kun ei ole ollut mitään moittimista, tuollainen pikkujuttu kait häiritsee mistä pääsee eroon kun avaa radion.
laitoin siihen kumi tiivisteen niin lakkasi sirinä vähän väljää luukussa pikku homma niitä on kaikissa autoissa kun on muovia osat. jopa mersuissakin.
Mitsu ASX kiinnostaa, mutta nuo kalliit ja tiuhaan olevat huollot vähän epäilyttää. Pienestä bensiininkulutuksesta saadut edut menevät testien mukaan vähän hukaan kun ylläpitokulut ovat muuten niin suuret. Myös sähköisesti tehostettua ohjausta on testeissä haukuttu huonoksi (ei palauta) mutta siitä teen omakohtaiset johtopäätöksen vasta koeajolla. On kyllä hyvän näköinen auto tuo ASX!
no nyt tuli tietoa myynnistä mitsubishi on ykkönen myynnin kasvussa tammi-heinäkuussa kymmen kertainen myynti ja peräti 150 prosenttia edellisvuodesta mikä on enemmän kun yhdelläkään 20 kärkimerkin myynistä trafi.tilasto mitsubishi asx kestää vertailun varmasti. ei muuta kun kauppaa tekemään ps. viikon loppu näyttely 3.9-4.9 autobestillä terve tuloa.
ostin emännälle helmikuussa asx:n ja nyt 12.000 km mittarissa. Ihan kohtuullinen autoa ajettavana ja hyvännäköinen jos vaikka vertaa näihin eurooppalaisiin kilpailijoihin, niinkuin kaskait...
Käsittämättömän vähän viep bensaa, epäilin jo välillä onko autossa jotain vikaa sen vuoksi kun soppa ei maistu.
Ainut ongelma autossa itselläni on keulan arviointi parkkeeratessa epämääräisen matalan esteen eteen.
Tavaratila on pieni, mutta eihän meidän 3 lasta enään rattaita tarvitsekaan, jotenka on ihan ok kokoinen. Sitt josta tarvitaan isompaa tavaratilaa lähetään sitten toisella autolla jossa tavarat mahtuu ...
ai juu.. tää meinas unohtua . Asennettiin jälkiasennuksena xenonit.. ja nyt perskeles antavat radioon häiriötä. Muuten kyseiset xenonit on helvetin hyvät.. aivan sairas näkyvyyys...
myynti on 1 trafi tilasto lujaa laatua japanista ja moni käyttöisyyttä koko perheelle.
Citroënin versio tästä autosta tulee olemaan varsin kiinnostava,
alustava mallimerkintä on C4 Aircross ja myyntiin ennen ensi juhannusta 2012.
Käytiin ajamassa vaimon kanssa perheelle kakkosautoa, eli mallina ASX bensa Intense. Ihan ok. auto, mutta ei oikein missään kohtaa säväyttänyt minua, ulkonäkö hyvä, ledivalot panoraamakaton sivuissa varmaan pimeällä tyylikkäät sisälle jne. ajettavuutta en sen kummemmin kommentoi. Ohjaus mielestäni liian herkkä ja suht. laiska pelihän tuo oli. Vaimo tykästyi ja sillehän tuo tulee, joten tilaukseen meni. Ehkä itse olin turhan kriittinen, kun itsellä alla Saksalainen turbomoottorilla, ei toki hyvä vertailukohde. Takuu on tosi hyvä, kun ajoa hänellä tulee sen verran vähän, niin tuosta 5 vuodesta pääsee hyötymään kokonaisuudessaan. Lisäksi toimitusaika on Mitsulla vähintäänkin kohtuullinen, 4 viikkoa, näissä VAG konsernin autoissa kun ei ole toivoakaan päästä alle 3 kuukauden tehdastoimituksella, karvalakkeja ja värejä, jotka ei kiinnosta, saattaa löytyä nopeammin. Summaru summarum, en kadu, kun tuntuu tuo vaimo kovasti autoaan odottavan.
niin taitaa teillä vaimo olla se fiksumpi osa puoli varo ettei joku vie sitä kun se ajelee niin pirun sexikkäällä autolla ja voi sinua kun tarviit sitä turboasi taas jonkun puutuvan tilalle. ja taidat olla itse aika laiska.niissä hommissa
Mitä sä pönttö tollasesta herneet vedät nenääs, jätkähän kirjoitti täysin asiallisesti ja sä tulet heti parkumaan huonoa itsetuntoasi tänne.
Joo, onnea vaan hyvästä valinnasta Mitshu ASX Intense mallista, tuutte varmasti olemaan tyytyväisiä ja vaimosi eritoten, tuo malli sopii naisen (kin) hanskaan erinomaisesti herkän ohjauksen vuoksi, älkää noista välittäkö, jotka eivät kirjoittamaasi tekstiä ymmärrä.
Reilu vuosi ASX:n kanssa menty. Bensakone laiska, mutta pikkuruokainen, lämpöä riittää, ilmastointiautomatiikka ei toimi talvella (käsisäädöllä joutuu säätelemään), meluisa, huonot penkit isokokoiselle, olematon tavaratila. Sopii naisen käyttöön todella kevyen ohjauksen ansiosta, tuntumasta ja suuntavakavuudesta ei sitten ole havaintoja... Tyypillinen japsi: toimii, mutta mistään nautinnosta ei voi puhua.
Täällä menee 6000 ajettu 1.6 invite. Ostin lähinnä myötätunnosta avutonta myyjää kohtaan :) Ei tää skodalle pärjää, mutta ajellaan muutama vuosi tällä ja ehkä jätetään kakkosautoksi. Kauppakassina kiva, kun olis vielä ne skodan kassikoukut. Oli se kuitenkin halpa.
Tilannepäivitys. Nyt on reilu 30000 mitsun mittarissa. Kaikki toimii ja vähällä menee. 192-senttisenä ihmetyttää kuskin penkin olemattomat säädöt. Tässä hintaluokassa luulisi edes ristiseläntuen säädön löytyvän, mutta ei. Ostin tässä kakkoseksi -05 astran. Siitä tuli minun ykköseni ja perheemme matka-auto lähinnä kunnon penkeistä johtuen. Penkin hyvyys ei pikku koeajolla selviä. Vaimo ajaa tyytyväisenä mitsulla, joka saa palvella meillä vielä pitkään lyhyessä ajossa.
ASX tilattu ja onhan se hyvä auto! Viiden vuoden takuu ´ja Japanissa tehty!
Mitsulta 2012 tulossa uusi pihimpi diesel, ja kävinpä ASX:n ajamassa. Perusajettavuus OK, ohjauskin menettelee, mutta se M E L U ! Onko tämä auto todellakin valmistettu 2000-luvulla? Vaikka alla oli kitkat, niin kuudestakympistä alkaen kuuluu järkyttävä renkaiden rallatus ja tuulen suhina. Ei tällä matka-ajoa aja, ilman korvatulppia. Jäi kauppaan.
Tuli hankittua ASX Intense lasikatolla. Todella tyytyväinen olin koeajon jälkeen. Harmittaa vain odottaa pelin saapumista Suomeen kuukauden verran.

Mielestäni ohjattavuus oli ok ja melutaso ihan normaali. Ulkonäkö ja kokonaisfiilis vaikutti eniten, joten Hyundai ja Kaskai jäivät taakse.

Huoltoväli on 30 000 km tai 1 vuosi, joten kyllä tuolla kelpaa... :)
Huoltoväli 30 000 km...öööö siis mitä ? Mulla 6000 km alla oleva ASX 1.6 intense ja ollut todella tyytyväinen. Huoltoväli pitäisi olla 20 000 km, joka on enemmän kuin esim.toyotalla. Olenko jäänyt jostain paitsi ?
Koeajoin viime viikolla RAV4n, Outlanderin, Qashqai+2:n ja ASX:n ja pyysin tarjoukset kaikista.

Ostin ASX 4WD:n. Ratkaisevia tekijöitä olivat kilpailukykyinen hinta ja hyvä varustelu. ASX:n laatutilastoja en ole vielä nähnyt. ASX:n osista 70% on Outlanderistä, ja Outlander on pärjännyt katsastusvikatilastoissa melko hyvin. Huomasin kyllä, että Qashqai on pärjännyt Mitsuja paremmin, mutta en pitänyt eroa merkittävänä. Kauas taakse jäi samoilla listoilla esimerkiksi RAV4.

Koeajojen perusteella ASX:n (1.8 Diesel) ajettavuus oli erinomainen, kiihtyvyys parempi kuin vertailukohteissa. Totesin myös, että ASX:ssä jalkatilaa löytyi pitkällekin kuljettajalle erittäin riittävästi. Sain hyvän auton työmatkoille ja perheen mökkimatkoille. Lisäksi ASX:n tarjous oli parempi kuin noiden kolmen muun nelivetoauton.
Onko tietoa Mitsun uudesta 2012 mallistosta että onko ASX:n pahimpiin ongelmakohtiin tehty parannuksia?
- Huono ja tunnottomaksi tehostettu ohjaus
- jousituksen pohjaaminen helposti
- (meluisuus).

Katselin ja koeajoin 2011 mallisen ASX:n ja noiden takia jäi silloin vaihtamatta. Olen odotellut päivitettyä mallia varsinkin noiden kahden ensimmäisen asian kohdalta.
Auto tilauksessa - pieni erä ASX:ää valmiina Suomessa - luovutus puolentoista viikon päästä.
Kerron sitten omat kokemukset , kyseessä on diesel 2WD Invite .

Seuraava erä ASX:ää on muuten tulossa vasta syksyllä !

Tämä ei ollut myynninedistämiskommentti vaan tulin tekemään jo tilausta ja myyjä huolestui heti toimitusajasta , onneksi haluttu versio löytyi .

Koeajolla talvella diesel 4WD nastarenkailla oli kyllä meluisa - tuo versio pitäisi ottaa ilman muuta kitkoilla .
Tarvittaisiin rehellinen vastaus seuraavaan kysymykseen: Mahtuuko asx:ään lastenrattaat? Kävin jo koeajamassa kyseistä autoa ja ihan hyvältä se vaukutti. Niin ja paljonko on 1.8 diesel versiossa vero?
Ei mahdu rattaat, purettuna ehkä, mutta ei sitten muuta. Samalla rahalla saa Octavian, jos rattaita haluaa kuskata. Muutenkin parempi auto. Olen muuten ASX:n omistaja.
MITSUN MAINOS POISS HETI
turhia valituksia asx ja kommentit joo joo.......... voi voi.
vuoden 2012 asx malleihin on tehty parannuksia mm äänieristys. ja laatu on parantunut sen mitä se voi parantua noin hyvästä autosta pehmoisempi on kyyti ja pieniä muutoksia penkin verhous. kromia sisä osiin kaikki on kohdallaan kevyt kytkin -vaihteisto ohjaus huippu luokkaa täysi 10 ainut mikä puuttuu on ratti ei irtoo ajon aikana.
kiitos tiedoista nyt meen tekeen kaupat jes.
Jotain pientä muutosta tulossa 2013 malliin, peruutustutka ja bluetooth vakiona ainakin 1,8 2veto malliin.. Ja joku musta muovi puskurissa muuttuu korin väriseksi.. Luonnollisesti hintaan muutama satku lissää
Mulla ASX 1.8D 2011 loppuvuoden mallia. Auto on kyllä muuten erittäin onnistunu mutta suurin murheeni auton kanssa on diselin ja öljyn sekoittuminen ja tämän johdosta olen joutunu vaihtamaan öljyt 3 000km välein. Nousee maksimiin öljyn pinta hyvin äkkiä. Viimeisin kerta meni takuuseen ja maahantuojan ohjeistus oli että ei saa käyttää stop&go ominaisuutta. Nyt ajettu edellisen huollon jälkeen(jossa päivitettiin myös moottorin ohjausyksikkö) 7000km ja öljyn pinta on noussut puoleen maksimi rajasta. Joten päivitys ja mitä itse seurannut niin tuo stop&go pois jättäminen hidastaa öljyn pinnan nousua. Muuten tykännyt autosta tosi paljon..
Itse harkinnut 1.8D AWD'n mallia 2011 hankintaa, auto sijaitsee vain turhan kaukana koeajoa varten ja jos käy liikkeessä ajamassa tuoreemman version niin hieman arveluttaa mikä todellisuudessa mahtaa olla näiden mallien välinen ero ?!

Kaipa se kokemus on hyvin hlökohtainen mutta kuulostaisi siltä että 2011 mallien omistajatkin ovat melko tyytyväisiä autoonsa...

eli uskaltaako lähteä hakumatkalle pidemmälle :-)
Kävin ajamassa uuden ASX:n. Ohjaus nyt jo ihan hyvä.
Jousitusta en osaa sanoa, kun ajoin yksin, mutta ihan hyvältä tuntui. Pitää alkaa harkita päivitystä.
Japsi mikä japsi. Lisäksi ahdas. Skodan neliveto meni tilaukseen. Onhan autoisa ja autoissa eroja, kun tunteet unohtaa ja oikeasti vertailee!
Meidän perheeseen hankittiin ASX suurimpina kriteereinä pitkä takuu, eikä tuo nyt rumakaan ole.
Tuo takuu on sitten juuri sitä mitä oikeastaan olen aina näissä pitkissä takuissa epäillytkin.
Esim. 2011 loppuvuodesta on meidän ASX ja ajettu 17 tkm, eli liki uusi. Mutta mutta.
Ratti vinossa 2 cm vasemmalle, tarkoittaa että ohjauskulmat pitäisi säätää. Huollosta myönnettiin että ei ole "tökännyt mihinkään" mutta ei kuulu TAKUUN PIIRIIN????
Hinta olisi ollut säädöstä 188 euroa, j...lauta. Vikalista oli pitkä kuin nälkävuosi, suurin osa korjattiin. Luulin kellossakin olevan vikaa, mutta ei. Ei kuulemma ole kuin 12 tunnin näyttö, ei 24 h.
Edellinen oli Touran ja siinä takuu 2 vuotta, toki siinä ei vikoja juuri ollutkaan. Jotain pientä, mutta ei niistä huollossa kukaan mitään puhunut vaan ne korjattiin takuuna vaikka autolla oli ikää jo 4 vuotta. Eli älkää tuijottako takuuaikohin, ne ovat vain myyntivaltteja/sananhelinää. Toisekseen jämäkkyyttä ja ajomukavuutta ei voi edes verrata Saksalaisiin vastaaviin malleihin, johon tuo Skodakin mielestäni kuuluu. Japsi on no, Japsi. Eihän ne testeissäkään kovin hyvin pärjää ja siellä on ammattilaiset testaamassa, joten kyllä se kuilu on suuri Saksalaisiin laatupeleihin verrattuna.
Taas tulee aikamoista tuubaa. Japanilaisethan tekee ajettavuudeltaan erittäin hyviä autoja, kuten mitsulta ralliauto Lancer Evolution . . .

Mutta tottakai, tuon luokan autossa muut asiat ajaa tämän prioriteetin ohi ja asiakas tekee sen valinnan mitä autossaan arvostaa ja missä haluaa maksaa. ASX:ää ei varmaan missään ole markkinoitu hyväksi ajaa.

Esim ASX:n sähköoinen ohjaustehostus on valittu taloudellisuussyistä, samalla toki ajettavuus kärsii.

Ainahan autot on kompromisseja . . .

Ja varsinkin nelivedot, ja maasturityyliset autot ovat AINA kompromissejä. Mitä parempi auto on huonolla tiellä, sitä surkeampi se on kestopäällysteellä ja päinvastoin. Esimerkkinä VW:n lava-auto Amarok, joka on juuri kuten sanoit, jämäkkä ajaa maantiellä. Maastossa se ei mene puoliakaan siitä mitä japist menee, koska jousitusta ei ole suunniteltu maastoajoon, aivan typerät liian isot vanteet, jonka vuoksi pitää käyttää matalaprofiilisa renkaita, vaativat kovia rengaspaineita ja pilaavat vetopidon, liian pitkät vaihteet pilaavat ryömintäominaisuudet, ja huono neliveto pilaa lopunkin maastoetenemisen...

Siinä sitä saksalaista jämäkkyyttä teille. Japanilaiset tekee autot sentään suunnilleen siihen käyttöön mihin ne on markkinoitukkin. ASX on myyty ymäpristöystävällisenä ja bensapihinä autona ja juuri sitä se tekee, ajettavuuden ja kaiken muun kustannuksella...
Taitaapi siis olla ominaisvika tuo ratin vinous, mulla se on sen parisen senttiä väärällään oikealle! Auto on menossa normi määräaikaishuoltoon lähiaikoina, ajattelin, että korjaisivat sen siinä yhteydessä mutta taitaa siis olla turha toivo?
Millasia "lastentauteja" eli mallikohtaisia ominaisvikoja ASX on kaikkinensa pitänyt sisällään?
Jokaisella merkillä ja mallillahan niitä on, eli ei kannata lähteä väittään, etteikö mitään ole ollut.
Onko 1.6 bensa ASX muuten lämmin talvella ?
ölen pettynyt täysin autoon,luulin että kun ostan mitsun kun kehuttiin,täys pettymys.vm 2011 ajettu 41000 km auraukset säädetty 3 kertaa,tyhjäkäynti sekasin,nykii,ja kulutus kasvoi 8.7 litraan matka ajossa. säätöjä ei saatu kohdalleen mitsun huollossa,ei millään.ja piste iin päälle jarrupalat vaihdettu 12000km kohdalla.en enää puutu mitukoihin kun tämä pois käsistä ja heti.sellanen meidän yksilö.
Asx ei enää myy vaikka hintaa on tiputettu.
Oli pitkään ASX dieseli harkinnasssa mutta näiden kommenttien jälkeen taidan pysyä VAG tuotteissa. Ihme vikoja lähes uusissa Mitsuissa.
Nyt on allani Seat Altea 1,9 d vm 2009, 160000km takana. Ilmastointi korjattiin takuuna Volkkarilla 60000km kohdalla eikä kukaan kyseenalaistanut sitä etteikö se kuuluisi takuun piiriin. Auto oli kuukauden vajaa kaksi vuotta. Ei kukaan usko kun sanon ettei muita vikoja ole koko aikana ollut.
Taitaa se Touran tai Caddy olla seuraava valinta. Muutaman tonnin Mitsua kalliimpi mutta sitten voi taas 5 vuotta mennä ilman murheita.
Kuuluu olleen volkkari-miehillä riittävästi murheita, kannattaa perehtyä esim. ao. palstan keskusteluihin, pysyy ehkä paremmin ajan tasalla.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.0
Tarjous ASX 2,2 DI-D Cleartec Invite- Mitsusta kourassa. Ei tullut kysytyä onko vuosimalli 2014.
Milloin malli vaihtuu?
Entä kokemukset diesel- automaatista?
Minulla on ollut nyt pari vuotta alla Mitsu ASX 2011 1,8 DI-D 4WD, kilometrejä on tullut mittariin vähän päälle 75 000, eikä ole ollut mitään murheita, paitsi normaalit huollot. Mielestäni on varmatoiminen auto, tekniikka on tehty kestämään. Auto ei tietenkään ole paras auto maailmassa, hintakin sen jo sanoo. Arvostan itse kuitenkin paljon sitä, että tekniikka pelaa, neliveto toimii h*lvetin hyvin ja on mukava ajella talvella.
Aina joku löytää autosta kuin autosta vikoja,itselläni on ASX -13 ajettu 12000 ja olen tyytyväinen autoon enkä etsi vikoja joita ei ainakaan vielä ole ilmennyt,onko muuten tehtykkään autoa jossa ei ole ilmennyt jotain negatiivista?
Ajan 100 km päivässä aika kurvista työmatkaa, jo 8 vuotta Mökille 100 km sivu, isoa tietä.Alla ollut uusi Corolla ja uusi Huyndai i 35.Corollassa oli jotain lastentauteja eikä ollut kiva ajettava mutkaisella tiellä. Huyndaissa taas alusta kova, kolauksia ja kolinaa riitti. Nyt alla ollut ASX kohta kaksi vuotta, olen tämän hintaluokan autoon erittäin tyytyväinen. Mittarissa kohta 50 000 ja kun seuraavaksi vaihdan, 5 vuoden takuun jälkeen, vaihdan Mitsuun. Huollot toki kalliita, mutta niin on ollut muissakin autoissa. ASX oli välillä tuulilasin vaihdossa (ne lentävät nastat!) ja ajoin välillä Renault Meganea. Kyllä tuli Mitsua ikävä.
Ensinnäkin hei kaikille.Ihmetyttää kirjoitukset,jossa arvaillaan autosta jotakin ilman mitään kokemusta ja huomaa,että osalle joku laite on "hepin" jatke.Omaa kokemusta autojen alla yli 30v.Asiaan:Meillä ajopelinä ASX kohta 2 vuotta noin 60000km (dsl 150hv kaikilla herkuilla,hinta tuolloin karvan yli 41000€.Ei löytynyt tuolloin automaattina kotimaassa???.Meluisa,meinasin palauttaa ensimmäisen 10 km jälkeen.Kuskin penkki sähkö "siirrännäinen" muttei muistipaikkoja.Xenonit aivan loistavat.Teho riittää,mutta herää hitaahkosti alhaalta(riippu toki kuskistakin :) ).Neliveto kiva.Poppikone loistava(vakioksi) mediapalvelimineen,subbareineen ja naveineen lontoon murteella (Navin puutteet ainoa ongelma.Ei tolppia,maksaa paljon,päivitykset sika hinnoissa ja liiaan harvaan(ja mitä saa päivittämällä?)!Takuu on autolla 3(+2v jos huollatat vain Mitsun mekkihuollossa poskettomilla hinnoilla).Varaosahinnat pilvissä.Lasikatto,miksi???Takapenkillä ei sisävaloa.Auton väri loistava metallinhohto,mutta muoviset lokasuojat eri sävyiset jo uutena???Auto sopii kahdelle(tietoinen valinta),tavaratila pieni reissukäyttöön neljälle/viidelle.Takapenkin selkänojan säätö väärään suuntaan.Ajotietokone liian optimistinen.Vaiteisto kankeahko.Ajaminen ok,ei mitään elämää suurempaaJoku jossain kirjoitti aikanaan moottorin olevan "raakile",samaa mieltä(toimii kyllä mutta ääni nykymoottoriin kolkko).Kone vaatisi integroidun lisälämmittimen.Vertaan esim. Mazda 5 vastaava d-kone=ihq.1 takaisin kutsu laturin vaihto.Quasqai:n kerran koeajaneena (liian pieni kone)oli mielestäni hiljaisempi,tosin takakontista tuli liikaa metakkaa.ASX:ssä pientä nitinää ratin ja apukuskin tienoilta,tosin turvavyön kiinnityskohdilta,huoltoa ei paljon kiinnostanut.Pohjaan vaatisi öljyämisen/massauksen jo uutena.Ulkonäkö ok(makuasia).Itseäni ei juurikaan heilauta testit,haukut kehut.Käykää ihmiset koeajolla juuri se yksilö,jonka aiotte ostaa(jos mahdollista) ja juuri samoilla renkailla tms.Oma tarve (ja likviditeetti) ratkaisee.Seuraava voisi olla ASX,mutta melu...muitakin malleja eri merkeissä kyllä löytyy,saa nähdä ehkä vuoden päästä.Ja vaimohan tästä tykkää...yleisfiilis kuitenkin plussalla.Suhtautukaa objektiivisesti autoihin,ei autosta tule SUOMIAUTOA vaikka siitä maksaa "kaksin käsin" autoveroa ja vaikka auto on oma,siinä on vikansa ja aina on jollain parempi ja sähköautokaan ei ole päästötön.Avauduin tässä ihan vain inpulsiivisesti.Hyvää kevään jatkoa ja autoillaan!
hölmö kysymys takuusta: voiko uuden mitsubishi asx huollattaa muuallakin pk-seudulla kuin vain delta autossa tai länsiautossa, ilman että takuut menee,esim ah auto mainostaa mitsubishi määräaikaishuoltoa 150e.
...Jatkoa MITSU ASX 1,8...:Suoraan Mitsun sivulta 8.3.2014:
AINOA JAPANILAINEN 5 VUODEN TAKUULLA
Kaikille uusille Mitsubishi-henkilöautoille myönnetään 5 vuoden/
150 000 kilometrin tekninen takuu. Korin puhkiruostumattomuustakuu
on voimassa 12 vuotta ensirekisteröintipäivästä lukien.
Maalitakuu on samanmittainen kuin auton tekninen takuu.

Käyttöönotto 2012
Kuitenkin suoraan huoltokirjasta takuuehtoja (kaikkiaan noin 10 sivua):

Uudella Mitsubishi autolla on kolmen vuoden takuu.Ensimmäisen 24 kuukauden aikana se on ilman kilometrirajaa,seuraavan 12 (25-36) kuukauden aikana 100 000 km.
Deltan sivulla:

Uusien Mitsubishi-henkilöautojen takuu on 5 vuotta / 150 000 km

Uusissa Mitsubishi-henkilöautoissa ja -maastureissa on 5 vuoden takuu, joka on voimassa 5 vuotta tai 150 000 km, josta 3 ensimmäistä vuotta tai 100 000 km koko EU:n alueella ja seuraavat 2 vuotta tai 50 000 km vain Suomessa.

Helmikuun lopussa 2014 tuli kamppanjakutsu:Moottorinohjanlaitteen uudelleenohjelmointi.Kuulemma siinä on ohjelmointivirhe,joka SAATTAA aiheuttaa moottorin karstoittumista
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=24864.0
Merkittävin ero Nissain Quasqaihin on auton meluisuus. ASX ei ole hiljainen auto.
...Jatkoa MITSU ASX 1,8...
"Saako tuohon ASX 2014 malliin lohkolämmitintä vai käykö siihen vain ns. säteilylämmitin."
Toisaalla oltiin kiinnostuneita tuosta.Vm 1.8 ASX DSL 2012 malliin SÄTEILYLÄMMITIN OLI TOSI KAKKAMINEN ASENTAA!!!( ja olematon teho)Suosittelen sen lisäksi Vebastoa tai Eberiä jos oikeasti iglun vierestä tarvii lähteä.Uusi auto lähtee kyllä muutenkin ja vanhempikin kyllä kunnossa ollessaan (lue:Oikeat tuoreet öljyt,kunnon akku yms. vaki jutut).Suosittelen esim Defan(en valitettavasti saa rahaa tästä) tai vastaavan kiinteän akkulaturin laittoa.Hinnat n100e alkaen ,päätyen lähes pilviin...=).
No nyt on siis vindruta atomeina ja uusi noin 550e asennettuna...(en itse ala liimalasia asentamaan) kivaa on se.
Merkkihuolto on edelleen kyllä "ihailtavan rauhallinen" esittämiini pieniin ongelmiin autossa ja huollosta ei tahdo tippua edes tietoja mitä autolle on tehty,raha sen sijaan kelpaa vaivattomasti.
Seuraava huolto "väijyy" jo nurkan takana.:).Vielä edellisistä viesteistäni korostaisin tämän mallin RENGASMELUA...
Olisin käynyt tuossa koeajolla uutta vastaavaa,muttei ollut kun ihan karviksia
näytillä...ehommat kuulemma pitää tilata kuukausien odotusajalla.
Ihan vaan tämä spontaani avautuminen taas...kestäkää ystävät...syksyä pukkaa....
ASX:n äänekkyyttä on täällä kovasti ollut esillä. Omasta ASX:stä (2011, 1.8 diesel, 150Hp) massattiin uutena alusta ja alustan kotelot ja minusta se on melko hiljainen auto, samaa ovat sanoneet monet satunnaiset kyytiläisetkin. Massauksella lienee äänieristykseen huomattava vaikutus.
ASX 2,2 neliveto/aut. diesel tilattu.Nyt sitten vain odotellaan kun laiva tulla puksuttaa Japanista.Miten on kannattaako alustan massaus? Nykyinen auto jäi massaamatta kun silloin maahantuoja ilmoitti että menee takuu jos massaa?(honda) Ei kylläkään näitten ajo vuosien jälkeen ruostetta näy pohjassa.
Kannattaa jo melutason alentumisen kannalta. Itsellä massattiin ja maalipinnat pohjavahattiin ennen toimitusta. Aikoinaan myös lisää jälleenmyyntiarvoa, vaikka mitsu kyllä ei ruostu helposti.
Tuionne järjettömän suureen etumaskin alumiinikehikkoon lentää pikkukiveä koko ajan ajossa ja hioo satavarmasti vähitellen ajan kansa jäähdyttäjän puhki, siellä ei ole minkäänlaisia suojauksia. Tämä on halvempien nykyautojen vitsaus.

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta