Sunnuntai 12.2.2012
Nimipäivät: Elma ja Elmi
Tekstikoko:
  loading...
liity jäseneksi!
 /   /  /  / Terapeutti valehtelee raha-asioissa.
74 Vastausta 6 428 Lukukertaa

Terapeutti valehtelee raha-asioissa.

Kaipaisin neuvoja mitä voin tehdä mihin ottaa yhteyttä.

Olen kärsinyt vakavasta masennuksesta jo yli 10v
Käyn psykoterapiassa nyt viidetta vuotta.
Kome ensimmäistä korvasi kela osaksi hinta 60€.
Terapeutti kävi koulutuksessa ja nosti hinnan 65€
oma vastuu nousi. 3v tuli täyteen ja kelan korvaus loppui
hain jatkoa kaupungilta ja kaupunki myönsi ensin loppu vuoden elokuusta
ja sitten seuraavana vuonna vuoden 2009 alusta vuoden. Päätös tuli reilun 2kk:n jälkeen joten kaksi ensimmäistä kuukautta yht. 854€ euroa joiduin maksamaan itse (menee muuten kutakuinkin tulot siihen).
Näitä 854€ en ole koskaan saanut takaisin. Alkuun terapeutti sanoi että kaupunki ei ole maksanut vielä hänen laskuaan niin hän ei maksa minulle takaisin vielä. Samalla selityksellä mentiin syksyyn ja sitten puhui että on valmiiksi ensivuoden alulle jos käy samallalailla. Marraskuussa 2009 hän oli jo paljon sairaslomalla ja peruis yli puolet tunneista joulukuussa oli enään yksi tunti normaalin 9:n sijaan. 2010 minulle myönnetään terapia tukea enään kesäkuun loppuun vaikka tilanteeni on Äidin vakavan sairauden takia todella huono.
Terapeutti peruu heti tammikuusta kaksi ensimmäistä tuntia sitten on yksi tunti ja taas peruutuksia tammikuussa on ehkä 3 tuntia Helmikuussa pari ja maaliskuussa ei yhtään huuhtikuuu ehkä 1-2 milloin mikäkin syy lapsi sairas itse sairas lapsi sairas sähkömies jne. syyt vaihteli. Touko ja kesäkuu pidettiin kaikki tunnit. Vantaan Kaupungilla on kaavake jolla terapeutti laskuttaa kaupunkia lähes aina kaavake oli tyhjä kun hän pyysi minulta nimen siihen. En viitsinyt vaatia taytettynä koska se olisi taytetty minun maksamalla ajalla luultavasti niin kuin joskus aikaisemmin laskutkin. Syksylle yritän hake lisää terapiaa koska tilanteeni on huono Äiti tekee kuolemaa ja yli puolet kevään tunneistakin jäi käyttämättä niin kuin osa viimevuotisisitakin. Keväällä Pyydän terapeuttia taas ennen lomaa maksamaan tuon 854E takaisin hän sanoo ettei pysty koska ei ole tienannut sairastelun takia. Puhutaan terapian jatko hakemuksesta ja terpeutti vaikuttaa todellaq vaikealta kun sanon että sitä pitäisi perustella perutuilla tunneilla ja sanoo että hän hoitaisi hakemuksen mieluusti kokonaan yksin. Lähetän kuitenkin oman hakemuksen ennen lomia.
Terapia alkoi elokuussa ja Äiti KUOLI elokuun 16pv Hautajaiset oli lauantaina ja kävin tänään ylimääräisellä terapia tunnilla Äidin kuoleman johdosta niin kuin 2krt viime kuussakin. Terapeutti antoi minulle tänään vajaan 300E laskun omavastuu kuulemma Vantaankaupunki oli kuulemma myöntänyt tuen 65E krt. niinkuin ennenkin mutta nyt hän ilmoitti minulle ensimmäistäkertaa ja myönsi että näin on että hän nosti taksaa 80€ kaksivuotta sitten ja ilmoittaa siitä nyt vasta minulle. Rahat jotka hän oli minulle velkaa oli nyt kuulemma mennyt siihen omavastuuseen vajaan 2v aikana ja nyt hän alkaa laskuttaa minua.
Hän siis nosti hintaa 2v sitten kertomatta minulle eikä kertonut siitä vaikka kyselin rahoja moneen kertaan.

Mitä tässä voi tehdä Äiti kuollut ja tarvitsisi terapiaa mutta kun ei asiasta voi oikein edes puhua terapeutin kanssa kun tänäänkin kun siitä puhuttiin 45min maksaa minulle 80€
Terapeuttisi on itse sinua sairaampi. Narsisti.

Miksi käyt terapeutilla jos se ei sinua auta ....

Sinun täytyy itse alkaa ymmärtämään että terapeutit on vaan siellä rahan vuoksi . Ei ne ketään auta . KAIKKI ME KUOLLAAN JOSKUS . Ehkä sinun äiti oli jo vanha ja sairas . Varmaan hän halusi jo pois täältä maan päältä . Minun äitikin kuoli jo 10 vuotta sitten . Isäni kuoli vielä aikasemmin . Lisäksi kaksi veljeäni on kuollut jo . Ois parempi jos voisit jutella näistä kuolemaan liittyvistä asioista jonku läheisesi kanssa . Jos sinulla on siskoja ja veljiä niin jutelkaa yhdessä teidän äitistä . Varmaan teillä on kauniita muistoja hänestä . Et kirjoittanut minkä ikäinen itse olet . Se ois helpottanut vastauksen kirjoittamista . Haluatko kirjoittaa minulle . Olen halukas auttamaan sinua ja ihan ilmaiseksi. S-postini on marttaluu@luukku.com .

Mene metsään ja puhu puille

Ihan yhtä hyvä vaihtoehto :) Oikeasti seurakunnalla on sururyhmä, mutta siellä ei voi terapoida itseään vaan suruaan. Täytyy ottaa myös muut ryhmäläiset huomioon ja heidän surunsa.
Ensimmäiseksi jätä tuollainen terapeutti! Älä anna käyttää itseäsi hyväksi.
Ota yhteyttä kunnan oikeusaputoimistoon ja kysy neuvoa. Myös kuluttaja-asiamieheltä voit kysyä. Tarvitset toisen, luotettavan terapeutin...Älä anna tuon paskiaisen huijata.

Kaksoislaskutus

Soitin tänään terapia tuesta päättävälle henkilölle ja hän sanoi että heillä ei ole tämmöistä omavastuu osuutta vaan he maksavat sen kokonaan. Eli joko hän laskuttaa tuplasti tai hänellä ei ole oikeutta laskuttaa noin paljon. Hän kuitenkin käski selvittämään sotkua terapeutin kanssa ja ei luvannut mitään tukia kun kysyin että olisiko mahdollista saada tukea jos vaihtaa terapeuttia. Hoitajani mielestä tämä terapia suhde ei enää voi toimia ja minun pitäisi luopua siitä koska hän valehtelee ja huijaa jatkuvasti varsinkin raha-asioissa. Tuntuuhan se vaikealta luöttaa ihmiseen hoito henkilönä jos hän samalla yrittää huijata rahaa köyhältä nuorelta 26v kuntoutustuella elävältä ja itse ajaa mersulla ja käyttää kalliin näköisiä vaatteita.

Tuntuu se silti pahalta kun terapiaa tarvistsisi mutta kai se on pakko sanoa tänään tunnilla että ei tämä näin voi enää jatkua.
Pyydäpä kaupungilta kopiot terapeutin laskuttamista tunneista. Haiskahtaa ihan siltä, että hän on laskuttanut tunteja, joita ei ole edes pitänyt. Tämä on petos eli rikosasia.

Irtaudu surusta

Lopeta terapiassa käynti...

elä onnelle, älä "surun teollisuudelle"

Jotkut masentuneet kokevat surun ja muut haikeat piirteet osana persoonaansa.

Ihmiset kuolevat, mutta älä näe siinä surua.

Elä onnelle.

T:
entinen masentunut joka eli surulle.

Kaksoislaskutus Epätoivoinen*

Vieppä koko juttu oikeuteen..Tietty hae ensin maksuton oikeus-apu...Ymmärrän kyllä ettet jaksa mut eiköhän nuo rahat mitkä kuuluu sulle antaa Voimia
tutkintapyyntö poliisille

Missä näin?

Haluatko kertoa missä päin Suomea ja suurella vai pienellä paikkakunnalla?

Neuvo

Otapa yhteyttä Psykologiliittoon ja kysy neuvoa sieltä. Vaikuttaa hämärältä tavalta toimia. Voit kysyä Tuomo Tikkasta tai Vesa Nevalaista.

Kerro asiasta

Vaikuttaa siltä, että kyseessä on huijausyritys. Psykoterapeuteilla taitaa olla myös oma liittonsa, joten yhteyttä vaan sinne. Kokeile jaksaa ponnistella. On monia hyviä terapeutteja, joten vaihda asiakassuhdetta.
Miten ihmeessä olet pystynyt katselemaan moisen terapeutin edesottamuksia jo noinkin pitkään?

Sanoisin myös että haiskahtaa rikosasialta.

Käänne

Mikä tää suomi24 otsikko juttu on ""Psykoterapeutti huijasi rahaniViisi vuotta kestäneen terapian aikana hän on vienyt lähes koko omaisuuteni.""" Pikkasen dramatisointia vaikka on sille monta tonnia menny mutta minkäs teet kun valtio ei maksa kaikkee.

No tänään meni terapeutin puheille ja selvitin asioita. Ensin sanoin että olen selvittänyt tätä lasku asiaa ja lasku on täysin perusteeton. Hän vain että kerro lisää. Vähän yritti vastustella mutta kun sanoin että en voi tätä tälläisenään niellä sanoi hän että voin repiä laskun. Hetken väännön jälkeen hän pyysi tilinumeroa mihin voi maksaa velan sanoin että olen antanut sen sinulle jo kymmenen kertaa hän halusi numeron silti.
Saa nähdä tuleeko rahat. Mutta nyt sovittiin että hän maksaa velan takaisin ja minä en maksa enää hänelle mitään. Hän lupasi tyytyä siihen mitä kaupunki hänelle maksaa ja syytti virheestä jonka takia hän yritti minua laskuttaa yhteensä 1100€ ylimääräistä HUS:a. Että HUS:n pitäisi tietää hänen taksansa osata maksaa hänelle oikein ilman hänen ilmoitustaan. Täytyy yrittää kysellä vielä jotain HUS:lta mutta ei se taida enää minua hyödyttää jos saan rahat takaisin. HUS:n tästä asiasta tietävä henkilö käski selviittää asian terapeutin kanssa ja kun yritin kysyä että voisinko saada tukea vaikka vaihtaisin terapeuttia niin ei kuulemma.

Eli joko lopetan terapian kokonaan tai käyn tällä kaikesta huolimatta. Huhu ei oo helppoo.
Se että olen katellut tätä näin pitkään johtuu varmaan siitä että olen liian kiltti ja on ollut niin paljon muuta hoidettavaa Äidin sairaus kotihoito terhokoti sieltä ulos sairaalaan ja kuolema.
Yritin pitää Äitini puolia en välittänyt omista ongelmista tai kohtelusta.
Älä tyydy tuohon, vaan selvitä se asia. Jos ei se kuseta sinua, niin kusettaa jotakuta muuta. Ellet siis ole trolli. Ja entäs sitten ne kaikki omavastuut joita olet hänelle syytänyt? Ilmaista lainaa? Lainasta maksetaan asianmukainen korko! Jos puhut totta, niin sinun _täytyy_ viedä asia eteenpäin.

Vaihda terapeutti parempaan!

Itse olen onnistunut löytämään hyvän psykologin/terapeutin, joka juuri valmistui. Hänen kanssaan on mielestäni hyvä asiakassuhde ja voisin suositella sinullekin häntä. Kannattaa vaihtaa terapeuttia, jos tuntuu että ei suhde enää toimi! Hänellä (hän on siis yksityinen) on vähän halvempi taksa, mutta hänkin juuri nosti hieman hintaansa. Joka tapauksessa pidän häntä hyvänä ja aion jatkossakin käydä hänen luonaan. Olen ollut myös tuon ajan (noin kymmenen vuotta) masentunut (tosin välillä ollut ihan hyviäkin ja pitkiäkin ajanjaksoja). En halua ilmoittaa tässä nimimerkkiäni, mutta jos laitat sähköpostiviestini, voin laittaa hänen yhteystietonsa sinulle sähköpostilla. Oman masennukseni aloitti erään ystäväni kuolema.

Vaihda terapeutti parempaan!

Siis piti kirjoittaa että laita tähän sähköpostisi niin laitan siihen hänen yhteystietonsa.

Höh

"mennyt ilmoitus asiattomasta viestistä, uskontopalsta on vallan muualla! "

Mikä tuossa niin kummallista jos toisen puolesta rukoilee, oletko vainoharhainen ?

Hän edustanee psykiatreja

...jotka tahtovat rahastaa masentuneita sieluja kuin punkit uhrejaan, eivätkä sallisi heidän turvautuvan Luojansa puoleen saadakseen TODELLISTA apua! Aidosti uskossa olevien kokouksissa lukuisat heikot ihmiset ovat saaneet KERRALLA avun ja vieläpä täysin ILMAISEKSI!

Jesaja:
55:1 Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahaa, ilman hintaa viiniä ja maitoa.
Aivan ensin;
Osanottoni äitisi kuoleman johdosta.

monta hyvää neuvoa olet saanutkin, mutta ehdottaisin vielä, että kirjaisit itsellesi kaikki muistamasi käynnit ylös ja sen jälkeen tekisit ilmoituksen asiasta sekä maksavalle taholle (kaupunki), että valviraan http://www.valvira.fi/ohjaus_ja_valvonta/terveydenhuolto/kantelu
Vain sitä kautta voidaan tarkistaa, pitääkö ajankohdat paikkansa ja onko terapeutti laskuttanut liikaa. Valitettavasti useilla yksityisillä terapeuteilla on se käytäntö, että jos perut itse käynnin, joudut kuitenkin maksamaan sen.

Kun teet huomautuksen kirjallisesti, Valviran on pakko tutkia asiaa ja selvittää se kohdallasi. Etenkin jos terapeutti on laskuttanut sellaisia käyntejä, jotka itse on perunut, on hän toiminut väärin. Luulisi maksajaa tämän hieman kiinnostavan. Suosittelen lämpimästi lopettamaan heti käynnit tuolla terapeutilla. Hänen toimintansa ei todellakaan ole eettistä eikä terapeuttien ammatin mukaista. Jos tiedät hänen koulutussuuntauksensa, voit ilmoittaa myös kouluttavalle taholle (esim. therapeia-säätiö). Näistä eri koulutuspaikoista löytyy useimmiten terapeuttiluettelo eli sitä kautta voi tarkistaa, onko terapeuttisi kouluttautunut mitä kautta.

Itse olen tehnyt ilmoituksen terapeutin epäammattimaisesta käytöksestä valviraan ja terapeutti menetti oikeutensa. En ollut ainoa, joka hänestä ilmoitti eli hoitovirhe oli tapahtunut usean asiakkaan kohdalla.

Kun nyt tarvitset edelleen apua, koita päästä esim. omalääkärin kautta psykiatrian poliklinikalle tai terveyskeskukseen psykiatriselle sairaanhoitajalle. Niissä käynnit eivät maksa mitään. Mielestäni tarvitset pikaisesti kriisiapua sekä äitisi kuoleman takia että myös terapeutin kanssa tapahtuneiden vuoksi.

Samaa mieltä!

Olen aivan samaa mieltä edellisen viestin kirjoittajan kanssa. Toivon, että otat yhteyttä Valviraan ja muihin tahoihin jo muidenkin potilaiden vuoksi. En usko, että olet ainoa, joka joutuu kärsimään terapeutin huijaamisesta.

Olen itse käynyt terapeutilla monta vuotta ja minulla on hyvä kokemus siitä, joten kaikki eivät ole tosiaan tuollaisia!

Kaikilla

yksityisillä ammatinharjoittajilla on se periaate että jos asiakas peruu tilauksen liian myöhään, asiakas sen myös maksaa.

Ei kukaan hullu ala yrittäjäksi jos asiakkaat voivat peruutella aikojaan ja ostoksiaan miten tahansa.

seko

Jos terapiasuhde ei toimi, sen voi katkaista ja etsiä parempaa terapeuttia.

Miksi kaupunki maksaa terapian? Olisiko sittenkin kela? Jos Kela antaa päätöksen että terapiaa tuetaan, se maksaa tietyn summan (jotain 30€/tunti). Tällöin itse pitää maksaa erotus eli jos terapeutti laskuttaa 100€/tunti niin oma osuus on 70€.
Kela ei maksa 3v jälkeen enää mitään valtava raha kaupungilta.
Vaihda jo terapeuttia. tollanen on ihan pelkkää rahan lypsämistä.
kyllähän noi puoskarit pitäistietää, v***u neitee muutkuin rahastaa toisten kustannuksilla. samarin M****T

ggrr..

paskat terapeuteista. hiljenny,ota kontakti ittees vaikka joogaamalla,meditoimalla tai vastaavaa. itse tiedät mistä ongelmasi johtuvat ja tätä myötä osaat ne korjata. nämä psykohemmot on vaa rahastavia (pääasiassa) mulkeroita jotka venyttävät istuntoja ja koukuttavat asiakkaat niihin.. niin,en puhu kokemuksesta koska jotkuu kuitenkii tarttuu tähän kohtaan,hyvää elämää teillekkin.. ;)

oikeusaputoimistoon

mars, mars.
nuo tuollaiset kuriin. törkeää hädällä ratsastusta ja laitonta

60 egee

per istunto. Kela korvaa 30 egee eli maksettavaksi jää Ojalan laskuopin mukaan 30 egee. Ja korvaus aka Kelalla on max 3 v. Kaupungista en vielä osaa sanoa, mutta osaltani jää sen jälkeiset mahdollisuudet käyttämättä ( = ei ole varaa). Jos kaupunki / kunta korvaa jotain niin asiatietoa tänne. Ei päivittelyjä eikä omahyväistä hytinää.
Asiaa puhuu ao. henkilö. Ja joku sentään lukee niitä rationaalisen realistisesti.
Heebot : menkää itseenne.

tarve on

kyllä sinulla aivan ilmeinen tarve on saada terapiaa,koska annat tuollaisen huijariterapeutin viedä rahasi.

Kaikki terapia

Ketään ei auta pätkääkään kertoa omista asioistaan vieraalle ihmiselle. Mutta kun terapeutti on saanut leipäpuustaan kiinni, hän jatkaa ja jatkaa. Ei kai hän niin tyhmä ole, että sahaisi omaa oksaansa poikki? Ei hän koskaan sano, että nyt olet terve, vaan nimenomaan töähdentää, että pitkäaikaisen terapian tarve on ilmeinen. Niin hän rikastuu ja saa jatkuvasti rahaa tekemättä mitään.

Samanlaista rakastusta on eräillä psykologeilla/psykiatreilla. Ja myös kuntoituksessa.

Kaikki joutavat lusmut: LUKEKAA PASKANPUHUJATERAPEUTEIKSI.

njaahas

eikös se ole tuollaisten turhuuksien tarkoitus, jotkut ihmiset tai hmmm, alun perin jotkut ihmiset harrastivat ongelmiensa poistamista keskustelemalla läheisten kanssa. nykyään et tarvitse siihen läheisiä, saat olla yksin kroisoksena ja käydä kaverisi kuoltua sylkäisemässä shokit vittuun puhumisen ja ihmisten tutkimisen ammattilaisella. rahalla saa kaikkea ja rahaa saa kaikella. ei se ole tyhmä joka pyytää vaan tyhmä joka maksaa.

terapeutti?

niin eikö kunnassasi ole mielnterveystomistoa,josta voi saada ilmaiseksi tai ainostaan lääkärin käynnit on maksullisia..mutta terapiat keskustelut ilman.poikani käyny hyvin tuloksi 2v niissä..ja alkaa olla terve nyt masennus ja pakkotoiminnot on jääneet pois...lääkäri totesi terveeski ja aloittelee työhön paluuta. lääkitystä on vähennetty ..ei kokonaan ettei vaik masennus uusisi..että tuntuupa vaan että tuo sinn saamasi kallis terapia pitkittää vaan kuntoutumistasi ..ja terveyhtymistäsi...etkö voisi saada halvemmalla kyselepäs vaikka kelasta tai suoraan mielenterv toimistosta tsemppiä parantumiseesi voimia ja kaikkea hyvää sinulle!

,

No joitain huijataan, joko sinä meitä kirjoituksellasi tai terapeuttisi sinua.
Jos tarinasi on tosi, olet joutunut jonkun puoskarin kynsiin, vie asia eteenpäin, saat tekemistä ja itseluottamuksesi kasvaa.

HELPPO RAHA

Se on kun terapeuttia motivoi sinua "auttamaan" henkisissä ongelmissasi. Ihminen ei ole onnellinen ennenkuin se sen itselleen suo, ei terapeutin eikä pillerien voimalla. Mikä onkaan helpompaa rahatusta kuin itsensä kanssa henkisesti eksyksissä olevan kusettaminen. Ihmisen korva haluaa luulla vain hyviä uutisia ja sen vuoksi valtionvarainministeritkin ovat olleet kaikki tyyni aivan "paskoja". Terapeutti on koulunsa tuohon käynyt ja tietää kyllä mistä ihmisen mieli pitää, joten tarvetta "hoitoon" kyllä ilmenee pitkään ellei potilas oivalla että on itse oman onnensa este.
Bisnesmaailma on bisnesmaailma, olkoon kyse sitten vaikka terapiasta. Joukossa on varmasti päteviäkin, mutta helppo raha houkuttelee alalle kuin alalle rahastajia ja epäilemättä oman onnesi etsinnässä olet moiseen törmännyt. Mietihän onko elämänlaatusi parantunut terapiasi ansiosta tai onko tuo puoskari tuonut sille jotain lisäarvoa mitä et itse olisi keksinyt. Saatat yllättyä ja lopettaa terapian.

haloo

Sinun pitäisi muuttaa Aasiaan tai Afrikkaan, sielä olisit iloinen, jos kerran päivässä saisit ruokaa. Et tarvitsisi minkäälaista terapiaa. Piiskalla töihin tälläisia itkijöitä.

454554

Saathan sinä nyt ilmaista terapiaa mielenterveystoimistosta? Miksi maksaa kalliisti jollekin rahanahneelle ryövärille?

ei

mielenterveystoimistosta saa terapiaa, niissä ei ole töissä psykoterapeutteja vaan psykiatrisia sairaanhoitajia, joilla ei ole terapiakoulutuksia. Keskusteluapu on eri asia kuin psykoterapia. Kunta ostaa ostopalveluna nämä psykoterapiat, eli kuten ap:n tapauksessa, näin toimitaan. Mielenterveystoimistojen keskusteluapu ei ole tarkoitettu vakavasti sairaille, joiden tilaan katsotaan psykoterapiasta olevan apua.

Ap: Sekä kelalla että kaupungilla on listat heidän hyväksymistään terapeuteista, pyydä nämä listat itsellesi jotta voit valita uuden terapeutin. Hoitosuhteesi tälle edelliselle on kestänyt pitkään ilman näkyviä tuloksia, eli voit vedota siihen, että tarvitset erilaista psykoterapiaa. Tuskin tämä nykyisesi on kaikki koulutukset käynyt, eli hänellä on hallinnassa oma osa-alueensa, valitse terapiamuodoksi jokin sen ulkopuolella oleva. Tämä on helpoin tapa vaihtaa terapeuttia ja samoin korvaushakemuksesi käsitelllään uudelleen kun hoitomuoto muuttuu.
Mitä eroa on psykiatrian sairaanhoitajien antamalla ilmaisella terapialla ja psykoterapeutin antamalla terapialla?

Kysyn tätä ihan silkasta mielenkiinnosta koska olen itse ollut psyk.polin asiakkaana jo seitsemättä vuotta, eikä näkyvää muutosta ole tullut tilaani, mitä nyt masis on jonkin verran hellittänyt, en itselleni mitään pahaa tee, enkä yhteiskunnalle ole muuksi haitaksi kuin menoeräksi.

Hoitaja ei ole psykoterapeutti

Nimimerkki "Kysymysys" tiedusteli:
"Mitä eroa on psykiatrian sairaanhoitajien antamalla ilmaisella terapialla ja psykoterapeutin antamalla terapialla?..."
Paljonkin. Psykiatrian erikoissairaanhoitajakaan ei ole psykoterapeutti, ja vaikka sinulle olisi kerrottu "hoitajalla olevan psykoterapiakoulutusta" - tuo ei tarkoita kuitenkaan tarkoita sitä, että kyseisellä hoitajalla olisi YKSILÖpsykoterapeutin pätevyys/koulutus.

Hoitajan luona käydyt lässytyssessiot ovat nimeltään keskusteluapua - vaikka sangen usein julkisen sektorin työntekijät täysin harkitusti kusettavat potilaitaan luulemaan, että kyse on psykoterapiasta puhumalla vain "terapiasta".

Hoitajan antaman "keskusteluavun" ja (hyvän) psykoterapeutin kanssa käydyn psykoterapian eroa voisi vaikka verrata siihen, että toisen luona nälkäiselle kerrotaan resepteistä - ja toisen luona saa oikeasti syödäkseen.

Oletko tietoinen siitä, että lain mukaan julkisen sektorin on tarjottava kaikille hoidon tarpeessa oleville käypää hoitoa, eikä laissa ole tehty minkäänlaista poikkeusta psykoterapian suhteen.
Valitettavasti julkisen sektorin tapana on kuitenkin tapana väittää potilailleen, etteivät he pysty tarjoamaan psykoterapiaa ja että ainoa keino psykoterapian saamiseksi on hankkia se KELA:n harkinnanvaraisen psykoterapiatuen avulla yksityissektorilta.

Jos siis olet jo seitsemättä vuotta käynyt hoitajan luona, pyydä hyvä ihminen vihdoinkin itsellesi (kirjallisesti) kirjallinen hoitosuunnitelma ja vaadi hoidoksesi oikeaa psykoterapiaa ja lopeta aikasi tuhlaaminen hoitajan lässytyssessioilla.

HYVIN TYYPILLISTÄ

TÄÄ TERAPIA JUTTU,,KAIKENLAISIA NIMITYKSIÄ ON IHMISMIELEN PARANTAMISEEN JOTKA ON JOTAIN KOULUA TAI KURSSIA KÄYNEET ON YLEENSÄ RAHASTAJIA.KÄYTÄN SANAA SUOMEKSI IHMISMIELEN YMMÄRRYSTÄ,KUN AINA KÄYTETÄÄ LATINAN KIELTÄ(PSYGOLOOKI JEN,)IHMISMELEN YMMÄRRYKSEEN TARVITAAN MYÖS LUONTAISET LAHJAT EIKÄ LÄHESTULOONKAAN NÄMÄ KOULUN KÄYNEET SITÄ OLE,ESIM:TÄLLÄ HETKELLÄ JOKA ON MIELESTÄNI HYVÄ TÄSSÄ ASIASSA ON BEN FRUUMAN,KYLLÄ SE ON ET HEINÄSUOVASTA KUN ALKAA NEULAA HAKEEN NIIN EI TAIDA LÖYTYÄ.MUT MINUSTA SINÄ ROHKENI KIRJOITAA TÄNNE JOKA OLI TOSI HYVÄ ASIA JA JÄRKEVÄSTI KIRJOITETTU TÄMÄ ON HYVÄ ASKEL HYVIN VOINTIISI,JOSKUS MEILLÄ KAIKILLA ON MASENNUSTA SILLOIN AIVOT LATAUTUU UUSIIN TEHTÄVIIN JA IDEOIHIN HYVILLÄ TAITEILIJOILLA ON USEASTI MASENNUS KAUSIA JA PITKIÄKIN SILLOIN OIS PARASTA MENNÄ LUONTOON METSÄÄNJA HILJAISUUTEEN JOS ON MAHDOLLISUUS MENNÄ JONNEKIN MÖKILLE TEE IHMEESSÄ,ÄLÄ TUHLAA ENÄÄN RAHOJA NOILLAKIN RAHOILLA OLISIT LUONNOSTA SAANUT ENENMÄN IRTI.
Vaiha terapeuttia????? MIksi olet käynyt noinkin kauan tuollaisella huijarilla

Aika kallista mutta elämä on

Ihmetyttää mista te puhutte teräpiassa kun noin suuret kulut on. Jos ajattelee jotakin maansiirto työtä, jossa kone maksaa ja polttoaineet maksaa, kulut on kuitenkin 50 eur tubnti +alvi. Mikä maksaa laukojen käytössä noin paljon, kun jokainen saa leuat mukaansa ilmaiseksi hedelmöityksessä.

Tunnetko saavasi apua keskustelussa. koska koet sen niin tärkeäksi että edelleen käyt teräpiassa?

Saisitko saman avun ystäväsi kanssa jutellessa?

Itse olen hyvä kuuntelija, ja tiedän että jos sinulla olisi pelkästään kuuntelija voisit paljon paremmin.:)
Terapia maksaa terapeutille helvetisti koska terapeutti joutuu käymään itse selvästi ylihinnoitetulla terapeutilla "kurssilla" jossa hänen omat ongelmansa selvitetään että hän kykenisi auttamaan asiakkaitaan.

Psykoterapiakoulutus vaatii sen että tuleva psykoterapeutti käy itse psykoterapian läpi jossa hänen ajatuksensa kartoitetaan. Tuohon voi kulua aikaa kaikkinensa jopa 12 vuotta. Onhan siis päivänselvää että psykoterapeutti vetää kermat päältä, pistää hinnat korkeaksi että voi pukeutua polkkatukkaan, pikkutakkiin, poolopaitaan, samettihousuihin ja ymmärtäväisellä äänellä kysyä: "mielenkiintoista, millainen suhde sinulla oli äitiisi?"
Kyllä noin pitkä terapia on rahan haaskausta. Siirry Kunnallisen hoidon piiriin, esim mielenterveystoimistoon niin sääsätä rahasi ja lopputulos on vähintään yhtä hyvä.

MTT

ei ole sama asia kun Kelan psykoterapia.
Sinua huijataan mee poliisin puheille, saat jotain apua.

TERAPEUTTISI TEKI SHUTZPAH:T !

Vaikuttaisi että terapeuttisi on itse sairaampi ja lisäksi patologinen valehtelija. Asiakkaan harhaanjohtaminen ja hinnoitteluun liittyvät asiat tulee hoitaa asianmukaisesti kertoen ne asiakkaalle ensisijassa.

Tässä tuli juuri todistettua että terapeutin kulutus ei käsitä eikä sisällä tietenkään elikeinotoimintaan liittyviä asoita johon kuuluu myös hyvää liiketoimintatavat ja lojaalisuus. Terapeuttisi ei ole ammattitaitoinen vaan selkeästi narsisti joka tarkoituksella aiheuttaa lisäongelmia.

Näitä huijaripsykologeja ja terapeutteja on paljon joten kannattaa varoa.

Kertomuksesi täyttää kirkkaasti chutzpah:n tunnusmerkit joka osoittaa henkilön olevan täysin sekaisin moraalisten arvojen suhteen sekä ammattitaidoton huolimatta koulutuksestaan koska toiminta pohjautuu moraalittomaan elikeinotoimintaan.

Terapeuttisi tarvitsee pikaista hoitoa!

Korjaus edelliseen..

Tässä tuli juuri todistettua että terapeutin koulutus ei käsitä eikä sisällä tietenkään elikeinotoimintaan liittyviä asoita johon kuuluu myös hyvät liiketoimintatavat ja lojaalisuus.

Kuntoutus

Jätä terapeutti ja mene töihin,vai oletko kenties romaani vaiko muutoin sairas?

Ilmoita HUS:lle

Vaihda hyvä ihminen terapeuttia mitä pikimmin!
Omakin terapiani on HUS:n ostopalvelusopimuksella hankkimaa ja minäkin olen vaihtanut psykoterapeuttia (terapeutin petettyä luottamukseni) eikä HUS:n kanssa ollut minkäänlaisia vaikeuksia vaihtamisen suhteen.

Tee hyvä ihminen ilmoitus HUS:lle tuollaisesta rahastuksesta - ja vaihda terapeuttia niin kuin olisi jo!

Teet palveluksen myös muille psykoterapian tarvitsijoille jos ilmoitat HUS:llekin tuollaisesta hyväksikäyttämisestä.

Kaksoislaskutus

ei ole ok, mutta jos terapeutti ei ole saanut kunnalta rahoja (eli päätös ei ole ollut takautuva tai rahat eivät ole hänelle kulkenet), hänellä on oikeus laskuttaa sinulta työstäsi. Sinä olet omalla riskillä käynyt 2kk terapiassa tietämättä tuleeko tukia. Se ei voi edes teoriassa kaatua terapeutin niskaan. Selvitä kunnalta onko tuet maksettu ja jos on, tee esitutkintapyyntö poliisille petoksesta.

Tukipäätökset ym. eivät sinänsä ole terapeutin vika kuten eivät omat sairastelutkaan. Jos terapeutti ei pidä istuntoja, hän ei myöskään saa rahojaan joten se menee kyllä sitten hänen omaan piikkiinsä.

Sopimusrike

Väärin!
Ostopalveluterapiassa (josta ketjun aloittajan kohdalla on selvästi kyse) sopimuksen tekevät psykoterapeutti ja sairaanhoitopiiri. Missään olosuhteissa terapeutilla ei ole oikeutta laskuttaa potilasta tai periä häneltä Vantaan kaupungilta (oikeammin HUS sairaanhoitopiiriltä) saamatta jääneitä tai viivästyneitä palkkioitaan.

Voi kun toivoisi, etteivät ihmiset kirjoittelisi puutaheinää asioista joista eivät mitään tiedä - tai vastailisi perehtymättä ensin siihen mistä on kyse.

Huijari mikä huijari..olisit heti kirjoittanut tänne!

Olisit vaihtanut heti, kun kaikki ei mennyt miten piti!

Vantaalainen veronmaksaja

Saatanan idiootti , Ensin ilmoitus Vantaan kaupungille että lopettaa kaiken maksamisen huijarille!!!
Eläkä tuhlaa enää verorahojani mihinkään noin tyhmään ... masennus lähteen jotain toitä tekemällä ettei mieti joutavaa paskaa..'
Masennus ei ole mitään joutavaa vitutusta niinkuin nyt kuvittelet.

Kehotatko syöpää sairastavalle että ota vuoteesi, lopeta valitus ja käy töihin. Sano eläkkeellä oleville vanhemmillesikin että lopettavat välittömästi sen yhteiskunnan kuppaamisen ja menevät tekemään töitä. Jos ovat työttömiä, niin sano äitillesi että jakaa vaikka persettään. Samantien voisit maksaa minulle takaisin osat hammashoidosta, kouluruuasta ja opinto- ja asumistuesta jonka sait ilmaiseksi, saatanan syöpä!

ALA ELÄMÄÄN

Olen itse elänyt todella vaikean elämän kaikkine ongelmineen, mutta koskaan en ole joutunut käymään terapiassa. Ymmärrän, että kaikki ihmiset ovat yksilöitä ja kokevat/käsittelevät asioita erilailla. Mutta sinun olisi jo hyvä alkaa elämään elämääsi. Terapeutit eivät pelasta sinua, jos et itse ota itseäsi niskasta kiinni.
Elämä on epäoikeudenmukaista, mutta sille ei voi mitään. Joskus ihmiset myös pakenevat ongelmiaan esim. surun taakse, jotta ei tarvitsisi alkaa elämään elämää.

Tsemppiä sinulle!

Jotkut sentään...

...saavat terapiaa.

Itselläni ei ole varaa edes tuohon omavastuuosuuteen kun olen pelkällä liiton päivärahalla.

Aikanaan koin oikein kunnon burnoutin ja jouduin 9 kuukauden sairaslomalle,mutten saanut kuin pillereitä,jotka eivät sopineet.
Eka lääke teki niin hitaaksi että olin päästä hengestäni liikenteessä ja toinen lääke taas sai hyppimään seinille.
Itse jouduin myös ottamaan selvää mistä sairaudessani oli oikeasti kyse.

Minkäänlaista terapiaa en saanut jollei sellaiseksi lasketa kuutta käyntiä mielenterveyshoitajan luona.
Minulla olisi kyllä syytä käydä terapiassa sillä tautalla on vanhempien alkoholismi,kasvatusisän seksuaalinen hyväksikäyttö ja paljon muuta...

Mutta tässä vain potkin eteeenpäin,jotenkuten.
Nytkään ei elämä maistu ja kaikki tuntuu yhdentekevältä,eli jonkin tason masennusjakso on nytkin päällä.

Mutta jos terapiasta vielä kelan jälkeenkin joutuu maksamaan noinkin paljon niin ei kertakaikkiaan rahat riitä.
Tälläkin hetkellä tilillä on noin 170 euroa ja seuraavaan liiton tiliin aikaa lähes lähes neljä viikkoa...

Täytyy vissiin lähteä sienestämään,jotta saa edes jotakin evästä.
Tosin vain myrkyttömiä sieniä ajattelin...

Oletko pyytänyt?

Oletko kirjallisesti pyytänyt julkisen sektorin hoitopaikasta itsellesi kirjallista hoitosuunnitelmaa?

Ellet ole, tee se mitä pikimmiten.

Lain mukaan asuinkunnan (käytännössä sairaanhoitopiirin) on järjestettävä jokaiselle potilaalle tämän tarvitsema hoito, eikä psykoterapia ole mikään poikkeus.

Valitettavasti julkisen sektorin työntekijät kuitenkin usein, tarkoituksella ja harkiten, kusettavat potilaita väittämällä, että ainoa tapa saada psykoterapiaa on hakea KELA:n psykoterapiatukea ja sen avulla (+ itse maksamalla) ostaa terapia yksityissektorilta.

Älä siis usko jos sinulle sanotaan, ettei sinulle voida psykoterapiaa järjestää, se ei yksinkertaisesti ole totta. Edes kunnan rahapula ei ole laillinen syy jättää tarvittava hoito (psykoterapia) potilaalle järjestämättä.
Jos sairaanhoitopiiri/kunta/kaupunki ei pysty oman toimintansa puitteissa tarvittavaa psykoterapiaa potilailleen järjestämään -> sen pitää se vaikkapa ostopalvelusopimuksella yksityissektorilta (omaan laskuunsa ja potilaalle maksutta!) hankkia.

Ei siis kannata ruikuttaa, ettei terapiaa saa tai ettei siihen pääse vaan reippaasti ottaa yhteyttä julkisen sektorin hoitopaikkaan ja vaatia (kirjallisesti) itselleen psykoterapiaa.

Muista myös, ettei mitkään hoitajatapaamiset ole psykoterapiaa. Älä siis suostu mihinkään depressiohoitajan tms. tapaamisiin vaan vaadi itsellesi psykoterapiaa YKSILÖpsykoterapeutin antamana.

Jos et luota julkisen sektorin työntekijöihin, voit myös taktikoida niin, että pyydät julkisen sektorin psykiatrilta B-lausunnon KELA:n psykoterapiatuen hakemista varten - ja vasta sen saatuasi ilmoitat, ettei sinulla ole varaa omavastuuosuuteen.

Lääkäri ei nimittäin voi (olisi epäeettistä) pyörtää tai kumota kirjoittamaansa suositusta psykoterapian tarpeestasi vain sen perusteella kuka hoidon maksaa.

Nyökkyterapialla rahoiksi - eräs "prostituution" muoto

Psykoterapia on ikään kuin prostituutiota eli ystävyyttä, jonka asiakas saa maksamalla.

Panhinta ja suorastaan ryöväystä on psykoanalyysi, jossa asiakas puhuu, ja psykoanalyytikko katselee muualle tai nyökyttelee häne selkänsä takana.

Ja valtavia summia tästä useimmiten turhasta ja turhauttavasta toiminnasta maksaa yhteiskunta eli Kela.

Sanotaan, että masentunutta auttaa psykoterapia, mutta onko tämä todistattu?

Useimmiten se on merkitsee tulosta tulosta tuottamattomaa toimintaa ja näissä turhauttavissa istunnoissa kuluu niin asiakkaan, kuin myös terapeutinkin aika.

Psykoterapiaa paremmin masentunutta auttaa mielekäs toiminta.

Kun henkilö on syvässä amsennuksessa, toimintaan hänellä ei ole energiaa, mutta toisaalta paikallaan olo ja "syvissä vesissä muhiminen" kuluttaa kaiken ihmisen egnergian.

Kallis masentuneiden kuntouttaminen pitäisi panna Suomessa uusiksi. Masentuneille ihmisille pitäisi järjestää mielekästä tekemistä, eikä laitostaa ihmisiä kalliisiin turhauttaviin tulosta tuottamattomiin koko yhteiskunnalle kalliisiin istuntoihin.
Onhan sitä masentuneille järjestetty tekemistä. Sen nimenä käytetään "kuntouttava työtoiminta". Käytännössä kyse on lyhyemmän päivän orjatyöstä joka käytännössä laitostaa ihmisen koska ihmisen omanarvontunto syödään siellä lopullisesti.

Kuntoutuja laitetaan tekemään töitä josta ei saa yhtään mitään, ja kyseisellä työkokemuksella saa pyyhkiä persettä. Kukaan työnantaja ei ota sellaista henkilöä töihin joka on ollut joskus sairaana niin että on ollut pitkään sairaslomalla ja sen jälkeen ollut kuntouttavassa työtoiminnassa. Suomessa ammattikoulutuskin on poltettu jo viidessä vuodessa ja ellei oman alan työtä ole siihen mennessä saanut, ei kyseisellä ammattikoulutuksellakaan enää pääse töihin vaikka työpaikkoja alalta vapautuisikin. Suomessa on kolmenlaisia väliinputoajia, nuoria jotka eivät saaneet välittömästi oman alansa töitä, nelikymmpiset työttömäksi joutuneet, sekä mieleltään sairastuneet. Tuohon porukkaan kun joutuu, niin siitä on paha päästä eroon, kiitos yhteiskuntajärjestelmän.

Suomessa kun sairastut niin huonosti käy. Joko poltat itsesi hengiltä, joko oman käden kautta, tai sitten kehon ja pään piiputtaessa lopullisesti että pääset lopulliselle eläkkeelle, tai sitten menet kuntoutukseen joka laitostaa, merkitsee ja vie lopunkin itsetunnon ja pääset lopulta lopulliselle eläkkeelle.

Ehkä paras keino on heittää koko paska kesken, käydä terapiassa täysin yhteiskunnan tuella ja kun jaksaa niin sitten kouluttautuu johonkin täysin toiseen ammattiin jolloin aiempaa työkokemusta ei tarvitse, eikä kannatakaan mainita. Pitää myös muistaa ehdottomasti hoitojärjestelmältä vaatia että mihinkään rekistereihin ja raportteihin ei saa merkitä hoitojaksosta yhtään mitään mikä voisi tulla myöhemmin ilmi. Sitten pitää pitää vain itse turpansa kiinni ja jonkun kysyessä mitä edeltävät kymmenen vuotta on tehty kun ei ole työhistoriaa, kertoo vain sen että ulkomailla on oltu jossain hevonvitunvinkuintiassa jonka kielestä tai kulttuurintuntemuksesta ei ole työnantajalle mitään hyötyä.

Työttömille helvetin hyvä keino pysyä työttömänä ja kupata yhteiskunnan rahoja on muistaa valehdella että on ollut mielenterveyshoidossa. Varmasti ei saa töitä, ei edes musulmaaneilla täytetyistä siivousfirmoista.

Joku poistatti asiattomasti

...hyvän kehotukseni avauksen tekijälle hakeutua aidosti uskovien hengellisiin tilaisuuksiin, joissa ei huijata hänen rahojaan, kuten nykyajan psykologit tekevät!

Tunnen asian hyvin, sillä muuan täkäläinen psykologi sanoi itse tarvitsevansa sielunhoitoa ja suosittelin hänellekin juuri kristillisiä tilaisuuksia siksi, että hänen asiakkaansa olivat saaneet hänen mielenterveytensä järkkymään!

Uskontopalsta toisaalla

Kirkko ja uskonto perustuvat huijaamiseen ja taikauskoon.

Miksi huijatuksi tullutta pitäisi rohkaista ottamaan yhteyttä tahoon/järjestöön joka perustuu harhaan, aivopesuun ym. kusetukseen?

Sielunhoito ei ole uskontoa

Teologian maisterin tutkinto on yliopistotutkinto, jonka pappi jotuu suorittamaan voidakseen harjoittaa "huijaamista" ja "taikauskoa" kirkossa. Pappi toimiin mm. sielunhoitajana, jolla on laajempi näkemys ihmisestä kokonaisuutena. Aivopesua voidaan harjoittaa myöskin psykologiassa, psykiatriassa ja lääketieteessä tai ihan missä tahansa vaan, jos vastassa on fanaattinen yskioikosesti asioita ajatteleva ihminen. Instituutio ja ismit ovat eri asia kuin ihmisen tarpeet, joihin kuuluu myöskin hengellinen tarve. Kirkossa toimii myöskin ammattitaitoisia sielunhoitajia, jotka eivät tuputa uskontoa tai omia näkemyksiään asiakkaalle vaan tarjoavat heille aivan "oikeatakin" maallista apua, mutta heillä on kyky myöskin ottaa kantaa hengellisiin asioihin, jos asiakas niistä haluaa puhua.

Sokea sokeaa taluttaa.

Kirkko on aina kirkko

Kirkko on aina kirkko - ja kaikki sen tekemä perustuu taikauskoon ja ihmisten huijaamiseen.
Miksi jo (ainakin) kertaalleen petetty ihminen pitäisi ohjata huijaukseen perustuvan yhteisön pakeille?

Uskontopalsta on toisaalla, tämä keskustelu ei kuulu tänne.

Ihminen on aina ihminen

Höpö, höpö. Tuo aihe kuuluu tänne, sillä sielunhoto on psyykkistä hoitoa. Kirkko voi olla kirkko, mutta sielläkin on hyvää tarkoittavia ihmisiä samoin kuin missä muualla tahansa. Koti on aina koti, mutta mitä koti pitää sisällään, se voi olla aika hurja näky. Tuomiosi perustuu asenteeseesi kirkkoa ja kaikkea sitä kohtaan, koska sinulla voi olla yhden huonon kokemuksen perusteella asiasta väärä luulo ja tuomitset näin ollen koko yhteisön epäluotettavaksi. Kirkon työntekijät tekevät myöskin paljon hyvää, mutta eivät kaikki pidä melua itsestään.

Uskontopalsta onkin muualla, mutta mitä sitten?,..eikö psyyke ole osa ihmistä, johon kuuluu koko ihmisen ajattelu?

Höpö höpö

Kirkko nimittää toimintaansa sielun hoitamiseksi, mutta tuo "hoito" perustuu vain aivopesuun, harhoihin - ja silkkaan valheeseen sekä ihmisten kusettamiseen.

Miksi hädässä oleva ihminen pitäisi ohjata yhden filungin pakeilta toisen huijarin höynäytettäväksi?

Kirkon piiriin voi kuulua vaikka kuinka paljon hyvää tarkoittavia ihmisiä. Se ei kuitenkaan muuta miksikään sitä tosiasiaa, että kirkon toiminta pohjautuu (taika)uskoon - siis huijaukseen, aivopesuun ja harhoihin.

Tämä palsta ja ketju ei ole oikea paikka käydä debattia uskosta/uskonnosta - eikä (ainakin) kertaalleen huijattua ihmistä pidä ohjata ottamaan yhteyttä mihinkään sellaiseen tahoon jonka tausta, pohja ja/tai perusta pohjautuu valheeseen - niin kuin minkä tahansa uskonnon kohdalla on laita.

Psyyke on "osa" ihmistä, mutta usko/uskonto ei ole millään tavalla pakollinen osa ihmisen psyykeä.

Ei ollut

asiaton poisto laisinkaan.

"Tunnen asian hyvin, sillä muuan täkäläinen psykologi sanoi itse tarvitsevansa sielunhoitoa ja suosittelin hänellekin juuri kristillisiä tilaisuuksia siksi, että hänen asiakkaansa olivat saaneet hänen mielenterveytensä järkkymään! " Siis psykologi tarvitsee sielunhoitoa. No, aloittaja ei sitä tarvitse vaan selkeyttä noihin raha-asioihin ja PSYKOTERAPIAA. Jos joku sinun tuntemasi psykologi haluaa sielunhoitoa niin siitä vain.....

heippa!

Luin tekstisi ja alanammmattilaisena voisin sanoa, että ihmeessä lähimmän psyktriasen sairaalaan lähete, jonka saat omasta terveyskeskuksestasi! tulee todella halvemmaksi sinulle! ja onko sulla yhtään hyvää ystävää, jolle voisit kertoa, saat tukea varmaan!!!! yritäppä! jaksaa!

Miksi ihmeessä

aloittajan pitäisi mennä psykiatriseen sairaalaan? Minkäköhän alan ammattilainen sinä olet?

Eihän psykiatrisessa sairaalahoidossa juuri milloinkaan saa _psykoterapiaa_, eikä sinne taatusti vain sitä varten ketään oteta sisälle.

Minkä alan ammattilainen?

Et osaa kirjoittaa edes sanoja "alan ammattilaisena", "psykiatrisen" tai sanaa "yritäpä" oikein ja lisäksi annat vääriä neuvoja siitä mitä ketjun aloittajan pitäisi tehdä.
Et liioin näytä osaavan käyttää isoja alkukirjaimia lauseen alussa, pilkkusäännöistä puhumattakaan.

Minkähän alan ammattilainen lienet?
Minkä ikäinen olet? 25 veenähän alkaa olemaan kalliimpaa tuo.

Jos lukisit aloitusviestin

Aloitusviestissään kirjoittaja kertoo, että hän on jo käyttänyt KELA:n maksaman psykoterapiatuen.

Nyt on siis kyse siitä, että aloittaja on käynyt sairaanhoitopiirin ostopalvelusopimuksella järjestämässä psykoterapiassa - ja terapeutti on häntä huijannut.

Voi kun toivoisi, että ihmiset lukisivat viestit ennen niiden kommentoimista...
 /   /  /  / Terapeutti valehtelee raha-asioissa.

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua