kaikki hyökkäjiä ja armon ja rakkaudesta lässyttäjiä kohtaan joka uskottele toisille että hyvin käy vaikka rypeilevät synneissä ja pahuudessa täynnä vääryyttä ja huutelee ted bentley ja hinnin kanssa armoa ja jakailee sitä liberaaliarmonteoloogia toisille ja huuta ei hätä vaikka sydän on kun polttinrauta merkitty osoite helvetti...
Jae 47 halutte jakaa kaikkille mutt 48 pimittää ja piloitta ettei kukaan tulis valoon ja tekisi parannuxen !!
Olette tuomittuja jo kertoo Raamattu vaikka halutte kertoa ja näyttä toisillenne miten täynnä tappava rakkautta te olette kun jakatte tuomio että Jeesus ei tuomitse ketään !!
Niin Jeesus ei tuomitse niiin ,, mutta Hänen Sananasa joka on Hirmuisen Vihaisen Jumalan Viha syntiä ja Vääryyttä vastaan ja viska jokainen helvettiin joka ei oikaise Tiensä ---->
47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.
Tehkä Parannus ja Tehkä niitä Teot jotka Isäsi on käskenyt sun tekevän !! Teot vanhurskauttaa sua ja pääset Taivaaseen !! Jos sulla on Usko joka antaa voima sun tehdä niitä Isän Tekoja elikä esimerkkix vaikka Rakastaa vihollisen !!
Ja tuomio käy
50
453
Vastaukset
- Hämeenjärvelä
Teot eivät vanhurksauta ketään, vaan Jeesuksen kauttataphtunut sovitustyö vanhurkauttaa ihmisen, joka otaa Hänet elämäänsä Herrakis ja uskoo Häneen. Myöskin kaikki synnit ja rikokset on tunnustetava ja hyljättävä ne ja vaellettava Jeesuksen yhteydessä. Sellaiselle ihmiselle tapahtuu laupeus ja Jeesuksen kautta tuleva vanhurskautumien on hänen kohdallaan tosiasia. Millään teoilla me ei päästä vanhurskaaksi! Ainoastaan Jeesuken kautta me vanhurskaudumme!
Jumalan Uskon teoilla sut Vanhurskautetaan..
Vaikka et halua mitään tekoja omassa elämässä etkä halua päästä Taivaaseen niin et pääse pimittä Sana muilta jotka haluvat Tekoja ja päästä taivaaseen !! --> 24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.savonarola kirjoitti:
Vaikka et halua mitään tekoja omassa elämässä etkä halua päästä Taivaaseen niin et pääse pimittä Sana muilta jotka haluvat Tekoja ja päästä taivaaseen !! --> 24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.vanhurskauden asiaa vastakkaisesta suunnasta kuin mistä Paavali.
Paavali opettaa että vanhurskaus saadaan ainoastaan uskosta.
Jaakob opettaa että usko ei riitä jos ei ole vanhurskaita tekoja.
Molempien opetus on Jumalasta ja oikein. Mitä Jaakob tarkoittaa?
Jaaak 1:22. Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
Jaak 2:14. Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
Jaakob tarkoittaa sitä että jos joku väittää että hänellä on pelastava usko mutta hänen elämässään ei usko ilmene millään tavalla, sellainen usko ei auta häntä. Hän ei ole uskossa. Hän ei ole uudestisyntynyt Jumalan lapsi. Hänen uskonsa on pelkkää tietoa uskon asioista. Tieto uskon asioista ei ole sama asia kuin pelastava usko. Tällaisessa pään tietouskossa elävä ihminen ei tule vanhurskaaksi vaikka hän tekisi kuinka paljon hyviä tekoja.
Oikea usko on sydämessä oleva kuuliaisuus Jumalaa kohtaan (Room 6:17). Se on sydämen usko joka antaa vanhurskauden ja johtaa pelastukseen (Room 10:10). Pelastava usko on rakkaussuhde elävän Jumala kanssa. Tästä elävästä rakkaussuhteesta seuraa vanhurskas elämäntyyli ja uskon teot jotka vaikuttaa Jumala. Tästä Jaakob 2:22-23 "Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi; ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi. ". Aabraham ei vain pitänyt totena Jumalan olemassaoloa. Hän eli Jumalan kanssa. Ihminen, joka rakastaa toista ihmistä, tahtoo olla mieliksi rakkautensa kohteelle. Jos me rakastamme Jumalaa tahdomme olla Hänelle mieliksi. Silloin emme tahallisesti loukkaa Häntä tekemällä syntiä (1 Joh 5:3).Yksin armosta ja vain armosta me olemme pelastettuja. Ne teot mitä me teemme, jos ne on omia tekoja, niin niillä ei ole mitään arvoa Jumalan edessä, ei kertakaikkiaan mitään. Mutta jos ne teot, mitä teemme ovat Jumalan tekoja, niin niillä on arvoa ja niiden tekojen mukaan me saamme palkan. Eihän me työpaikallakaan saada palkkaa, jos me siellä vaan omia hommia teemme ja firman työt jää tekemättä. Jumala ennaltavalmistaa kaikki ne teot. Meidän tulee vain kuunnella Herraa ja tehdä sen mukaan.
Tuossa kun oli armosta puhetta, niin joku on sanonut armosta tähän tapaan:
###Oli aika, jollin armo oli minulle melkein pelkkä sana, jumalinen sana. sitten se alkoi merkitä jonkinlaista Jumalan hyväntahtoisuutta, jota voisi luonnehtia näin: "Armo on sitä, ettei Herra nyt ole niin turhan tarkka kaikkien pienten syntien suhteen, kunhan vain pääsuunta on oikea". Joskus ajattelin myös, että armo on se hyväntahtoinen lisä jonka Herra panee minun kaikkien ponnistusteni jatkoksi, jotta sitten täyttäisin Jumalan asettaman mitan.
Nyt ymmärrän armon aivan toisin, ja olen sen jo kauan ymmärtänyt. Armo on samaa, kuin rikollisen ansaitsematon armahtaminen. Tuolla Helsingin kuritushuoneella voi olla mies, joka on tehnyt sellaisen rikoksen, että laki vaatii kuolemanrangaistuksen. Hän lähettää tasavallan presidentille armonanomuksen. Hänet armahdetaan. Mitä se merkitsee? Yksinkertaisesti sitä, että hänen kanssaan menetellään aivan päinvastoin, kuin mitä laki vaatii.
Sitä on myös Jumalan armo. Herra menettelee meidän kanssamme aivan päinvastoin, kuin mitä jumalallinen laki vaatii. Me olemme rikkoneet ja syntiä tehneet ajatuksin, sanoin ja töin. Me olemme tahallisesti rikkoneet. Olemme uskovaisinakin tehneet sitä, mikä paha on. Jos Herra nyt menettelisi meidän kanssamme ansiomme mukaan, jos Hän rankaisisi yhdenkin synnin niin kuin Hänen pyhyytensä vaatii, olisimme kaikki auttamattomasti kadotettuja. Ei yksikään ihminen pääsisi milloinkaan taivaaseen.
Mutta nyt Hän ei tee meille syntiemme mukaan, eikä kosta meille meidän pahojen tekojemme mukaan. Vaan mitä Hän tekee?
Hän istuu armoistuimella odottaen, että syntinen tulisi Hänen eteensä armoanomuksensa kanssa. Sillä Hänellä on valta armahtaa, koskapa Hän on ruvennut syntisen takausmieheksi. Hän on Golgatalla suorittamansa uhrin tähden ostanut kaikki syntiset omakseen omalla pyhällä ja kalliilla verellään. Ja nyt Hän odottaa vain sitä yhtä, että syntinen tulisi, tunnustaisi vilpittömästi tilansa, toisi kaikki heikkoutensa ja salaisimmatkin lankeemuksensa Hänen kasvojensa valoon ja anoisi armoa. Anoisi, ettei hänen kanssaan meneteltäisi niinkuin laki ja oikeus vaatii, vaan että hän saisi armon, samanlaisen ansaitsemattoman armon kuin ryöväri ristillä.
Kun saa joka päivä alkaa uudestaan suuren, armoa ansaitsemattoman syntisen paikalta, silloin jaksaa. Toivoisin kyllä, että Herra voisi antaa moninkertaisen siunauksen levätä minunkin ylläni ja tekisi minusta sellaisen voittajan, etten enää missään kiusoissa koskaan lankeaisi, mutta kun Hän ei nyt näy voivan sitä tehdä, vaan minun täytyy nöyryytykseni ja kuritukseni alituiseen kokea, että syntinen "liha" riippuu yhä minussa kiinni, niin minun täytyy tähän kurjuuteeni ja voimattomuuteeni tyytyä, niin raskasta kuin se onkin. Näin on nyt ainakin minun laitani. Toisilla voi olla paremmin.###(lainaus loppu)
Niin, Herran armo ei ole meidän alamittaisuutemme jatko, vaan se on totinen ansaitsematon armo.jari-pek-ka kirjoitti:
Yksin armosta ja vain armosta me olemme pelastettuja. Ne teot mitä me teemme, jos ne on omia tekoja, niin niillä ei ole mitään arvoa Jumalan edessä, ei kertakaikkiaan mitään. Mutta jos ne teot, mitä teemme ovat Jumalan tekoja, niin niillä on arvoa ja niiden tekojen mukaan me saamme palkan. Eihän me työpaikallakaan saada palkkaa, jos me siellä vaan omia hommia teemme ja firman työt jää tekemättä. Jumala ennaltavalmistaa kaikki ne teot. Meidän tulee vain kuunnella Herraa ja tehdä sen mukaan.
###Oli aika, jollin armo oli minulle melkein pelkkä sana, jumalinen sana. sitten se alkoi merkitä jonkinlaista Jumalan hyväntahtoisuutta, jota voisi luonnehtia näin: "Armo on sitä, ettei Herra nyt ole niin turhan tarkka kaikkien pienten syntien suhteen, kunhan vain pääsuunta on oikea". Joskus ajattelin myös, että armo on se hyväntahtoinen lisä jonka Herra panee minun kaikkien ponnistusteni jatkoksi, jotta sitten täyttäisin Jumalan asettaman mitan.
Nyt ymmärrän armon aivan toisin, ja olen sen jo kauan ymmärtänyt. Armo on samaa, kuin rikollisen ansaitsematon armahtaminen. Tuolla Helsingin kuritushuoneella voi olla mies, joka on tehnyt sellaisen rikoksen, että laki vaatii kuolemanrangaistuksen. Hän lähettää tasavallan presidentille armonanomuksen. Hänet armahdetaan. Mitä se merkitsee? Yksinkertaisesti sitä, että hänen kanssaan menetellään aivan päinvastoin, kuin mitä laki vaatii.
Sitä on myös Jumalan armo. Herra menettelee meidän kanssamme aivan päinvastoin, kuin mitä jumalallinen laki vaatii. Me olemme rikkoneet ja syntiä tehneet ajatuksin, sanoin ja töin. Me olemme tahallisesti rikkoneet. Olemme uskovaisinakin tehneet sitä, mikä paha on. Jos Herra nyt menettelisi meidän kanssamme ansiomme mukaan, jos Hän rankaisisi yhdenkin synnin niin kuin Hänen pyhyytensä vaatii, olisimme kaikki auttamattomasti kadotettuja. Ei yksikään ihminen pääsisi milloinkaan taivaaseen.
Mutta nyt Hän ei tee meille syntiemme mukaan, eikä kosta meille meidän pahojen tekojemme mukaan. Vaan mitä Hän tekee?
Hän istuu armoistuimella odottaen, että syntinen tulisi Hänen eteensä armoanomuksensa kanssa. Sillä Hänellä on valta armahtaa, koskapa Hän on ruvennut syntisen takausmieheksi. Hän on Golgatalla suorittamansa uhrin tähden ostanut kaikki syntiset omakseen omalla pyhällä ja kalliilla verellään. Ja nyt Hän odottaa vain sitä yhtä, että syntinen tulisi, tunnustaisi vilpittömästi tilansa, toisi kaikki heikkoutensa ja salaisimmatkin lankeemuksensa Hänen kasvojensa valoon ja anoisi armoa. Anoisi, ettei hänen kanssaan meneteltäisi niinkuin laki ja oikeus vaatii, vaan että hän saisi armon, samanlaisen ansaitsemattoman armon kuin ryöväri ristillä.
Kun saa joka päivä alkaa uudestaan suuren, armoa ansaitsemattoman syntisen paikalta, silloin jaksaa. Toivoisin kyllä, että Herra voisi antaa moninkertaisen siunauksen levätä minunkin ylläni ja tekisi minusta sellaisen voittajan, etten enää missään kiusoissa koskaan lankeaisi, mutta kun Hän ei nyt näy voivan sitä tehdä, vaan minun täytyy nöyryytykseni ja kuritukseni alituiseen kokea, että syntinen "liha" riippuu yhä minussa kiinni, niin minun täytyy tähän kurjuuteeni ja voimattomuuteeni tyytyä, niin raskasta kuin se onkin. Näin on nyt ainakin minun laitani. Toisilla voi olla paremmin.###(lainaus loppu)
Niin, Herran armo ei ole meidän alamittaisuutemme jatko, vaan se on totinen ansaitsematon armo.Herralle tästä sanasta!
- mielestäni
jaikal kirjoitti:
vanhurskauden asiaa vastakkaisesta suunnasta kuin mistä Paavali.
Jaaak 1:22. Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
Jaak 2:14. Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
Jaakob tarkoittaa sitä että jos joku väittää että hänellä on pelastava usko mutta hänen elämässään ei usko ilmene millään tavalla, sellainen usko ei auta häntä. Hän ei ole uskossa. Hän ei ole uudestisyntynyt Jumalan lapsi. Hänen uskonsa on pelkkää tietoa uskon asioista. Tieto uskon asioista ei ole sama asia kuin pelastava usko. Tällaisessa pään tietouskossa elävä ihminen ei tule vanhurskaaksi vaikka hän tekisi kuinka paljon hyviä tekoja.
Oikea usko on sydämessä oleva kuuliaisuus Jumalaa kohtaan (Room 6:17). Se on sydämen usko joka antaa vanhurskauden ja johtaa pelastukseen (Room 10:10). Pelastava usko on rakkaussuhde elävän Jumala kanssa. Tästä elävästä rakkaussuhteesta seuraa vanhurskas elämäntyyli ja uskon teot jotka vaikuttaa Jumala. Tästä Jaakob 2:22-23 "Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi; ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi. ". Aabraham ei vain pitänyt totena Jumalan olemassaoloa. Hän eli Jumalan kanssa. Ihminen, joka rakastaa toista ihmistä, tahtoo olla mieliksi rakkautensa kohteelle. Jos me rakastamme Jumalaa tahdomme olla Hänelle mieliksi. Silloin emme tahallisesti loukkaa Häntä tekemällä syntiä (1 Joh 5:3).Pelastus tulee armosta ja lain tehtävä on näyttää synti.
mielestäni kirjoitti:
Pelastus tulee armosta ja lain tehtävä on näyttää synti.
sinun oma mielipiteesi. Tämä on Jumalan ilmoitus.
>>>mielestäni Pelastus tulee armosta ja lain tehtävä on näyttää synti.jari-pek-ka kirjoitti:
Yksin armosta ja vain armosta me olemme pelastettuja. Ne teot mitä me teemme, jos ne on omia tekoja, niin niillä ei ole mitään arvoa Jumalan edessä, ei kertakaikkiaan mitään. Mutta jos ne teot, mitä teemme ovat Jumalan tekoja, niin niillä on arvoa ja niiden tekojen mukaan me saamme palkan. Eihän me työpaikallakaan saada palkkaa, jos me siellä vaan omia hommia teemme ja firman työt jää tekemättä. Jumala ennaltavalmistaa kaikki ne teot. Meidän tulee vain kuunnella Herraa ja tehdä sen mukaan.
Niin, Herran armo ei ole meidän alamittaisuutemme jatko, vaan se on totinen ansaitsematon armo.Texti joka synnissä rypevä Jumalaton tartte kuulla ! Mutta uskoville on toinen laulu! Tee parannus tai kuole iankaikkisesti !!
Mutta myös ei uskoville on hyvä saarnata sama ---> Ap. t. 3:19
Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
Liberaaliteoloogit eivät kestä kuulla sitä koska he haluvat kuulla jotain lievitystä tai puolusta voidaxeen jatkaa synnissä...mielestäni kirjoitti:
Pelastus tulee armosta ja lain tehtävä on näyttää synti.
Ongelma minun ja Jaikalin textin kanssa suoraan Raamatusta ?? Joka näyttä että aina Teot jotka tule Uskosta tai jotka Usko synnyttää vanhurskauttaa Ihminen ?
- ongelma?
savonarola kirjoitti:
Ongelma minun ja Jaikalin textin kanssa suoraan Raamatusta ?? Joka näyttä että aina Teot jotka tule Uskosta tai jotka Usko synnyttää vanhurskauttaa Ihminen ?
mikä ongelma?
Tiedätkö sinä millon vanhurskauttaminen tapahtuu?
Saman aikasesti kuin uudestisyntyminen. vanhurskauttaminen tarkoittaa selkokielellä syyttömäksi julistaminen, pois tuomion alaisuudesta.
Room 3:22-26 - Ikävä juttu sanoa:
ongelma? kirjoitti:
mikä ongelma?
Saman aikasesti kuin uudestisyntyminen. vanhurskauttaminen tarkoittaa selkokielellä syyttömäksi julistaminen, pois tuomion alaisuudesta.
Room 3:22-26Savonarola ei ole koskaan suostunut kertomaan uskoon tulostaan. Kun tältä kannalta hänen laki- ja tuomiohenkisiä kirjoituksia lukee niin ymmärtää, että hänellä itsellään on todella suuri ongelma.
- 2 taistelijaa
jaikal kirjoitti:
vanhurskauden asiaa vastakkaisesta suunnasta kuin mistä Paavali.
Oikea usko on sydämessä oleva kuuliaisuus Jumalaa kohtaan (Room 6:17). Se on sydämen usko joka antaa vanhurskauden ja johtaa pelastukseen (Room 10:10). Pelastava usko on rakkaussuhde elävän Jumala kanssa. Tästä elävästä rakkaussuhteesta seuraa vanhurskas elämäntyyli ja uskon teot jotka vaikuttaa Jumala. Tästä Jaakob 2:22-23 "Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi; ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi. ". Aabraham ei vain pitänyt totena Jumalan olemassaoloa. Hän eli Jumalan kanssa. Ihminen, joka rakastaa toista ihmistä, tahtoo olla mieliksi rakkautensa kohteelle. Jos me rakastamme Jumalaa tahdomme olla Hänelle mieliksi. Silloin emme tahallisesti loukkaa Häntä tekemällä syntiä (1 Joh 5:3).Paavali taisteli sitä käsitystä vastaan, että ihminen vanhurskautetaan uskosta sekä lain pitämisestä. Jaakob puolestaan taisteli niitä vastaan, jotka väittivät, että koska uskovat vanhurskautetaan yksin armosta, he eivät ole velvollisia pitämään lain vaatimuksia tai maksamaan sen rikkomuksia.
Paavali hylkää teot ilman uskoa, Jaakob suosittelee tekoja jotka osoittavat että usko on todellinen.
Kumpikaan ei kumoa toisiaan. ongelma? kirjoitti:
mikä ongelma?
Room 3:22-26käsitellä ensin miten vanhurskaus tulee ihmiseen ja kenelle se tulee ! Koska luulousko ei pelastaa ketään ja sen takia on paikalla käsitella edelliset jaet ensin !!
Room3:18 Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."
19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.Ikävä juttu sanoa: kirjoitti:
Savonarola ei ole koskaan suostunut kertomaan uskoon tulostaan. Kun tältä kannalta hänen laki- ja tuomiohenkisiä kirjoituksia lukee niin ymmärtää, että hänellä itsellään on todella suuri ongelma.
hilja !!
Ateisteilla ja uskonnollisilla trolleilla on omat keskustelupalsta !! : )2 taistelijaa kirjoitti:
Paavali taisteli sitä käsitystä vastaan, että ihminen vanhurskautetaan uskosta sekä lain pitämisestä. Jaakob puolestaan taisteli niitä vastaan, jotka väittivät, että koska uskovat vanhurskautetaan yksin armosta, he eivät ole velvollisia pitämään lain vaatimuksia tai maksamaan sen rikkomuksia.
Paavali hylkää teot ilman uskoa, Jaakob suosittelee tekoja jotka osoittavat että usko on todellinen.
Kumpikaan ei kumoa toisiaan.Mutta ilman Jumalallisia tekoja ei ihminen voi olla Uskossa koska ei löydy pohja Raamatussa että ihminen olis saastainen sen jälkeen kun on uskoon tullut! Tai sais jatkaa saataisessa asemassa kuin mikään yllytysteoloogi kaikessa huumauxissa huutamassa halle kaikkessa menestysteoloogien ylhäisyydessä---> on se ihana tä armo joka salli mun olla syntinen ja saastainen.
Ei Jumala armahda synti. Elikä ei synnin teot ketään pelastaa! Vaan Uskon Teot pelastaa !!- Jeesuksen oma.
savonarola kirjoitti:
hilja !!
Ateisteilla ja uskonnollisilla trolleilla on omat keskustelupalsta !! : )Et sinä persoonahäiriöinen ja lain alle langennut ihminen saa minua hiljaiseksi. Sinä itse olet hiljaa, kun sulta kysytään taivastoivosi perusteita ja uskoon tuloasi. Hiljaisuus tulkitaan palstalla siten, ettei sulla ole mitä kertoa eli ei ole elävää toivoa ja uudestisyntymisen kokomusta. Niitä et tekojen kautta koskaan saavuta.
---Ateisteilla ja uskonnollisilla trolleilla on omat keskustelupalsta---
Niinpä on, mutta jos sussa asuu Kristuksen Henki niin olisit huomannut vuoden aikana, että minä olen veljesi Kristuksessa ja osallinen siihen perintöön, joka taivaassa on talletettuna Jumalan lapsille. Toistuvasti olet nimittänyt mua ateistiksi ja trolliksi, miksi? Siksi etten mä sano aamenta sun sekaviin kirjoituksiin ja "toiseen evankeliumiin" jota julistat.
Olet paha ihminen, joka menee yhä pitemmälle pahuudessa, eksyen ja eksyttäen. Palaa lain alta Kristuksen armon alle. Sydämessä koen, että sulla on paluutie. Tule ja valmistaudu kohtaamaan Jumalasi. - Hämeenjärvelä
savonarola kirjoitti:
Vaikka et halua mitään tekoja omassa elämässä etkä halua päästä Taivaaseen niin et pääse pimittä Sana muilta jotka haluvat Tekoja ja päästä taivaaseen !! --> 24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.Raamattu sanoo selvästi, että omat teot ovat kuin saastainen vaate, niillä ei voi pelastua. Jos voisi, niin Jeesuksen sovituskuolema olisi aivan täysin turhaa ollut! "Uskomalla Herraan Jeesukseen pääset sinä varmasti taivaaseen..." lauletaan eräässä lasten laulussa. Ja se jatkuu näin: "Syntini kun hylkään ja tunnustan, silloin minä taivaan jo omistan, uskomalla Heraan Jeesukseen pääsen minä armasti taivaaseen!" Raamattu ei missään kohden kerro, että omat teot pelastaisivat ihmisen. Paavali suorastaan varoittaa tuollaisesta eksytyksestä: "Armosta te olette pelastetut, uskon kautta, ette tekojen kautta". Ihmisen tulee siis tulla Jeesuksen ristin juurelle, pyytää Hänet elämänsä Herraksi ja Vapahtajaksi, uskoa Häneen ja elää Hänen yhteydessään. Tietenkin kaikki synnit ja rikokset on tunnustettava ja hyljättävä ne. Eikä uskovauisen sovi elää tahallisessa ja tietoisessa synnissä, mutta joka on Herrassa ei niin tahdokaan tehdä! Hän haluaa vaeltaa valkeudessa tietäen, että Herra näkee ja tietää kaiken. Kokonaisuudessan uskon elämä on iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä! Ei siis mitään kipuiluja sen suhteen onko taivaskelpoinen vai ei. Kun on Jeesuksessa niin silloin ei mikään voi erottaa Hänestä, ellei itse luovu Hänen yhteydesään ja ala elää synnissä ja riettaudessa. Ei turhaan Raamatussa sanota Jeeskusen sanomana: "Kenet minä olen käteen i otanut sitä minä en heitä pois!" Eihän me aleta valehtelemaan ja opettamaan toisin kuin Jeesus itse sanoo omassa Sanassaan???!!!
- vaikka on kuinka
savonarola kirjoitti:
Mutta ilman Jumalallisia tekoja ei ihminen voi olla Uskossa koska ei löydy pohja Raamatussa että ihminen olis saastainen sen jälkeen kun on uskoon tullut! Tai sais jatkaa saataisessa asemassa kuin mikään yllytysteoloogi kaikessa huumauxissa huutamassa halle kaikkessa menestysteoloogien ylhäisyydessä---> on se ihana tä armo joka salli mun olla syntinen ja saastainen.
Ei Jumala armahda synti. Elikä ei synnin teot ketään pelastaa! Vaan Uskon Teot pelastaa !!uskossa niin se uskovan henki on ruumiissa joka on synnille lain alainen.
Paavali ja Jaakob kumpikin tarkoittavat kultaisenkeskitien löytämistä, ei hyvillä teoilla ilman uskoa, eikä pelkästään armolla ilman näkyviä tekoja. Jeesuksen oma. kirjoitti:
Et sinä persoonahäiriöinen ja lain alle langennut ihminen saa minua hiljaiseksi. Sinä itse olet hiljaa, kun sulta kysytään taivastoivosi perusteita ja uskoon tuloasi. Hiljaisuus tulkitaan palstalla siten, ettei sulla ole mitä kertoa eli ei ole elävää toivoa ja uudestisyntymisen kokomusta. Niitä et tekojen kautta koskaan saavuta.
---Ateisteilla ja uskonnollisilla trolleilla on omat keskustelupalsta---
Niinpä on, mutta jos sussa asuu Kristuksen Henki niin olisit huomannut vuoden aikana, että minä olen veljesi Kristuksessa ja osallinen siihen perintöön, joka taivaassa on talletettuna Jumalan lapsille. Toistuvasti olet nimittänyt mua ateistiksi ja trolliksi, miksi? Siksi etten mä sano aamenta sun sekaviin kirjoituksiin ja "toiseen evankeliumiin" jota julistat.
Olet paha ihminen, joka menee yhä pitemmälle pahuudessa, eksyen ja eksyttäen. Palaa lain alta Kristuksen armon alle. Sydämessä koen, että sulla on paluutie. Tule ja valmistaudu kohtaamaan Jumalasi.myös härnäjää niinkuin sinä elikä provotrolli : )
vaikka on kuinka kirjoitti:
uskossa niin se uskovan henki on ruumiissa joka on synnille lain alainen.
Paavali ja Jaakob kumpikin tarkoittavat kultaisenkeskitien löytämistä, ei hyvillä teoilla ilman uskoa, eikä pelkästään armolla ilman näkyviä tekoja.....
- Savis eksyttää!
savonarola kirjoitti:
myös härnäjää niinkuin sinä elikä provotrolli : )
En härnännyt vaan sanoin totuuden. Sinä olet se trolli, peikko.
- fdfdgdg
Savis eksyttää! kirjoitti:
En härnännyt vaan sanoin totuuden. Sinä olet se trolli, peikko.
Huomasitko miten Savonarola taas kiersi suoran kysymyksesi, ihmetyttää tuommoinen?
fdfdgdg kirjoitti:
Huomasitko miten Savonarola taas kiersi suoran kysymyksesi, ihmetyttää tuommoinen?
mikä kysymys? : )
Näin savis:
>>> Teot vanhurskauttaa sua ja pääset Taivaaseenpuhuis lain teoissa tässä yhteydessä vaan rakkauden teoista josta meitä tuomitaan jos niitä puuttuu !! Ulkokultaisuus ja sisäkultaisuus on kax ihan eri asioita! Mutta synti ja sisäinen kultaisuus ei voi asua tai olla samassa astiassa !!
- Palaa ruotuun!
---Teot vanhurskauttaa sua ja pääset Taivaaseen !!---
EI, EI, EI ! Teot eivät vanhurskauta ketään. Uskossa saadaan vanhurskaus ja se synnyttää vanhurskaita tekoja. Raamattu sanoo selvästi, että Aabram uskoi Jumalaa (hänen lupaukseensa tulevasta siemenestä eli vapahtavasta Messiaasta) ja Jumala luki sen Aabramille vanhurskaudeksi. Aabram oli saanut Jumalalta uuden nimen, Aabraham, ja yli 35 vuotta vanhurskautumisensa jälkeen joutui hänen uskonsa koetukselle. Hän kesti koetuksen ja usko vaikutti hänessä tekoja, joiden kautta usko täydellistyi. Teot olivat seurausta uskosta ja vanhurskaudesta, jotka Jumala oli lahjoittanut Aabrahamille vuosikymmeniä ennen kuin pani hänet koetukselle.
Aabraham ja Iisak puhuvat meille myös esikuvien kautta Jumalan lupauksesta ja sen täyttymisestä Jeesuksessa.
Sun saarnat alkaa muistuttaa judaistien opetuksia; armon lisäksi myös lain tekoja, armo yksin ei riitä. Tämä on sitä vierasta evankeliumia, jota vastaan Paavali hyökkäsi Galatalaiskirjeessään ja käytti ankaraa kieltä. "Vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia joka on vastoin sitä minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu".
Uskomme koetellaan kuten koeteltiin Aabrahaminkin usko. Onkos niin, että sä et uskon koetuksissa kestänyt ja siirryit takasin maailman alkeisvoimien ja lain kirouksen alle. Laki kun sanoo, että kirottu on jokainen, joka ei täytä kaikkea mitä laki sanoo, ja Jeesus sanoi, että "yksikään teistä ei lakia täytä".ulos sun raamatusta Jaakobin kirje kokonaan,, koska muuten et pääse karkuun ulkokultaisuudessa..
1 Veljeni, älköön teidän uskonne meidän kirkastettuun Herraamme, Jeesukseen Kristukseen, olko sellainen, joka katsoo henkilöön.
2 Sillä jos kokoukseenne tulee mies, kultasormus sormessa ja loistavassa puvussa, ja tulee myös köyhä ryysyissä,
3 ja te katsotte loistavapukuisen puoleen ja sanotte: "Istu sinä tähän mukavasti", ja köyhälle sanotte: "Seiso sinä tuossa", tahi: "Istu tähän jalkajakkarani viereen",
4 niin ettekö ole joutuneet ristiriitaan itsenne kanssa, ja eikö teistä ole tullut väärämielisiä tuomareita?
5 Kuulkaa, rakkaat veljeni. Eikö Jumala ole valinnut niitä, jotka maailman silmissä ovat köyhiä, olemaan rikkaita uskossa ja sen valtakunnan perillisiä, jonka hän on luvannut niille, jotka häntä rakastavat?
6 Mutta te olette häväisseet köyhän. Eivätkö juuri rikkaat teitä sorra, ja eivätkö juuri he vedä teitä tuomioistuimien eteen?
7 Eivätkö juuri he pilkkaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?
8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;- Palaa ruotuun !
savonarola kirjoitti:
ulos sun raamatusta Jaakobin kirje kokonaan,, koska muuten et pääse karkuun ulkokultaisuudessa..
1 Veljeni, älköön teidän uskonne meidän kirkastettuun Herraamme, Jeesukseen Kristukseen, olko sellainen, joka katsoo henkilöön.
2 Sillä jos kokoukseenne tulee mies, kultasormus sormessa ja loistavassa puvussa, ja tulee myös köyhä ryysyissä,
3 ja te katsotte loistavapukuisen puoleen ja sanotte: "Istu sinä tähän mukavasti", ja köyhälle sanotte: "Seiso sinä tuossa", tahi: "Istu tähän jalkajakkarani viereen",
4 niin ettekö ole joutuneet ristiriitaan itsenne kanssa, ja eikö teistä ole tullut väärämielisiä tuomareita?
5 Kuulkaa, rakkaat veljeni. Eikö Jumala ole valinnut niitä, jotka maailman silmissä ovat köyhiä, olemaan rikkaita uskossa ja sen valtakunnan perillisiä, jonka hän on luvannut niille, jotka häntä rakastavat?
6 Mutta te olette häväisseet köyhän. Eivätkö juuri rikkaat teitä sorra, ja eivätkö juuri he vedä teitä tuomioistuimien eteen?
7 Eivätkö juuri he pilkkaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?
8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;Mites tuo raamatunpaikka liittyy tai tukee väitettäsi
Ap.t 15:7-11
"Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon. Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin. eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla. Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa? Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."
Rm. 10:3-4
"sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle. Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo". Palaa ruotuun ! kirjoitti:
Mites tuo raamatunpaikka liittyy tai tukee väitettäsi
"Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon. Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin. eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla. Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa? Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."
"sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle. Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo".Herra meidän vanhurskautemme
Jer 33
14. Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä täytän sen hyvän lupauksen, jonka minä olen lausunut Israelin heimosta ja Juudan heimosta.
15. Niinä päivinä ja siihen aikaan minä kasvatan Daavidille vanhurskauden vesan, ja hän on tekevä oikeuden ja vanhurskauden maassa.
16. Niinä päivinä Juuda pelastetaan, ja Jerusalem asuu turvassa, ja tämä on se nimi, jolla sitä kutsutaan: HERRA, MEIDÄN VANHURSKAUTREMME.
17. Sillä näin sanoo Herra: Aina on mies Daavidin suvusta istuva Israelin heimon valtaistuimella.
"sillä kun he eivät tunne JUMALAN VANHURSKAUTTA, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet JUMALAN VANHURSKAUDEN alle. Sillä KRISTUS ON lain loppu, VANHURSKAUDEKSI jokaiselle, joka uskoo".
1 Kor 1:30
30. Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja VANHURSKAUDEKSI ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,Palaa ruotuun ! kirjoitti:
Mites tuo raamatunpaikka liittyy tai tukee väitettäsi
"sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle. Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo".olet vapaa käskyistä niin tapaa sitten naapuri ja ota hänen rahat ja menee ryyppämään sukupuolivaihtopapin kanssa ja pidä hauska! Kyll se hauskuus loppuu kun huomaat ettet synnissä voi rypeä vaan teot merkitsee kaiken mihin suuntaan olet menossa!
Elikä jos ei oo mittään väliä niin syömme ja juomme ja nautikaamme koska huomenna kuolemme ehkäpä ja kiirettä tulis pitää että irtoa kaikki tyydyttäxeen liha hellureinuorten kanssa! : )
Mutta mun Raamattu kertoo että Jeesus Kertoi itse kuka olivat Hänen ystäviä ja on !! --> Joh. 15:14
Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.
Ei kaiketi Jeesus käski syntiä meidän tekevän ??- Kylläpä olivatkin
jaikal kirjoitti:
Herra meidän vanhurskautemme
Jer 33
14. Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä täytän sen hyvän lupauksen, jonka minä olen lausunut Israelin heimosta ja Juudan heimosta.
15. Niinä päivinä ja siihen aikaan minä kasvatan Daavidille vanhurskauden vesan, ja hän on tekevä oikeuden ja vanhurskauden maassa.
16. Niinä päivinä Juuda pelastetaan, ja Jerusalem asuu turvassa, ja tämä on se nimi, jolla sitä kutsutaan: HERRA, MEIDÄN VANHURSKAUTREMME.
17. Sillä näin sanoo Herra: Aina on mies Daavidin suvusta istuva Israelin heimon valtaistuimella.
"sillä kun he eivät tunne JUMALAN VANHURSKAUTTA, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet JUMALAN VANHURSKAUDEN alle. Sillä KRISTUS ON lain loppu, VANHURSKAUDEKSI jokaiselle, joka uskoo".
1 Kor 1:30
30. Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja VANHURSKAUDEKSI ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,siunattuja raamatunpaikkoja. Ylistys Herralle. Hän on minun vanhurskauteni, siunattu Jeesus. Sydämessäni soi laulu: "Maailman ääriin vie sanoma suuri, kuoleman Jeesus jo voittanut on. Nyt ristin armo on linna ja muuri, taistoissa turvamme vertaamaton".
- jaikali
savonarola kirjoitti:
olet vapaa käskyistä niin tapaa sitten naapuri ja ota hänen rahat ja menee ryyppämään sukupuolivaihtopapin kanssa ja pidä hauska! Kyll se hauskuus loppuu kun huomaat ettet synnissä voi rypeä vaan teot merkitsee kaiken mihin suuntaan olet menossa!
Elikä jos ei oo mittään väliä niin syömme ja juomme ja nautikaamme koska huomenna kuolemme ehkäpä ja kiirettä tulis pitää että irtoa kaikki tyydyttäxeen liha hellureinuorten kanssa! : )
Mutta mun Raamattu kertoo että Jeesus Kertoi itse kuka olivat Hänen ystäviä ja on !! --> Joh. 15:14
Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.
Ei kaiketi Jeesus käski syntiä meidän tekevän ??uskova käskenyt tehdä syntiä?
>>>Ei kaiketi Jeesus käski syntiä meidän tekevän ?? jaikali kirjoitti:
uskova käskenyt tehdä syntiä?
>>>Ei kaiketi Jeesus käski syntiä meidän tekevän ??Ei !
Vaikka monet elää synnissä ja sentakia ei voi olla toisen uskovan taluttaja ulos synnistä...- Elä Elä Synnissä
savonarola kirjoitti:
Ei !
Vaikka monet elää synnissä ja sentakia ei voi olla toisen uskovan taluttaja ulos synnistä...jo itse puolustat syntiä. Sanot synnissä eläviä ihmisiä uskoviksi!?
Tätäkö se lihan himo teettää?
>>>Vaikka monet elää synnissä ja sentakia ei voi olla toisen uskovan taluttaja ulos synnistä...
- 3 syytä miksi
laki ei voi vanhurskauttaa ihmistä.
1. Lailla ei ole voimaa muuttaa heikkoa ja syntistä ihmisluontoa.
2. Laki ei voi vapauttaa syyllisyydestä, koska sitä ei voi muuttaa. Mittaa rangaistuksen sille joka rikkoo lakia.
3.Laki ei voi muuttaa menneisyyttämme.
-Laki ei voi muuttaa meidän luontoamme
-Lakia ei voi muuttaa
-Laki ei voi muuttaa menneisyyttämme
Minusta Gal 3:21-25 sanoo hyvin miksi meillä laki on.Meidät löytämään avun.. Eli voima tehdä Teot jotta tulisimme vanhurskaita niinkuin Abraham on.. Eli avun öytämään vanhurskauden !!
savonarola kirjoitti:
Meidät löytämään avun.. Eli voima tehdä Teot jotta tulisimme vanhurskaita niinkuin Abraham on.. Eli avun öytämään vanhurskauden !!
herätyksen tilassa olevalle ihmiselle?
- Savis on eksynyt!
jaikal kirjoitti:
herätyksen tilassa olevalle ihmiselle?
Näyttäisi saarnaavan, että pitää tehdä hyviä tekoja tullakseen vanhurskaaksi ja päästäkseen taivaaseen. Siinäpä "evankeliumia" syntiselle ihmiselle, joka etsii Jeesusta ja anteeksiantoa!
Savis on eksynyt! kirjoitti:
Näyttäisi saarnaavan, että pitää tehdä hyviä tekoja tullakseen vanhurskaaksi ja päästäkseen taivaaseen. Siinäpä "evankeliumia" syntiselle ihmiselle, joka etsii Jeesusta ja anteeksiantoa!
Opetti minusta oikein kun käski teidän pitä turppa kiinni jos löydätte jonkun joka Pyhä Henki on saattanut synnintuntoon joka on ainoa herätystilaa joka Raamattu tuntee !!!
- Finneyn tiedän.
savonarola kirjoitti:
Opetti minusta oikein kun käski teidän pitä turppa kiinni jos löydätte jonkun joka Pyhä Henki on saattanut synnintuntoon joka on ainoa herätystilaa joka Raamattu tuntee !!!
Missä kirjassa hän käski "teidän pitää turpa kiinni"? Ei missään. Finney muuten julisti Kristuksen evankeliumia ja monet tekivät parannuksen ja tulivat elävään uskoon. Sun kirjoitukset ajaa ihmisiä lain tekoihin ja pois Kristuksen armosta. Sä olet siis Raamatulle "vieraan evankeliumin" julistaja.
- Hämeenjärvelä
savonarola kirjoitti:
Meidät löytämään avun.. Eli voima tehdä Teot jotta tulisimme vanhurskaita niinkuin Abraham on.. Eli avun öytämään vanhurskauden !!
Aabrahamin teot oli vain ja ainoastaan sitä, että "hän uskoi Jumalaa ja se luettiin hänelle vanhurkaudeksi!" Ei siis mitään omia tekoja Aabrahamillakaan vaikka Savonarola koetat sitäkin vängätä muuksi, kuin mitä Raamattu selvästi opettaa! Meillä ei ole mitään tekoja ja ansioita tuotavana Herralle silloin kun Hänen eteensä astumme! Ainoastaan Jeesuksen sovintoveren kautta me pääsemme ARMOSTA perille Herran kirkkauteen. Mitään tekoja ei todellakaan voi eikä edes saa olla tuotavana. Ne ovat kaikki saastetta ja tulelle tallennettua. Eivät kestä Herran edessä sinä päivänä, kun Hänen eteensä astumme joko kuoleman kautta tai silloin kun Jeesus tulee hakemaan oman seurakuntansa pois täältä maan alhoista. Vain Jeesuksen verellä pestyt sielut, ilman omia ansioita ja tekoja, pääsevät siloin muuttaamaan Herran luokse. Uskovalla ei ole myöskään ikuista kuolemaa, kuten Savonarola opettaa, vaan ikuinen elämä Jeesuksen Kristuksen kautta, kun olemme ottaneet Hänet elämämme Herraksi ja vapahtajasi. Silloin voimme yhtyä riemumielin lauluun: "Synnit poissa autuutta oi! Synnin maassa ken käsittää sen voi! Sydän kaihon täyttös kerran totta on, päättyissä taistelon. Veren kautta auki on tie..." Ei siis mitään tekoja!!! Ihanaa olla siinä tietoisuudessa, että Herra Jeesus tuntee omansa kaikkialta ja kun Hän saapuu, niin olimmepa missä hyvänsä, Hän kyllä tietää missä olemme ja emme "unohdu" pois Hänen joukostaan, joka nousee tuuliin ja piviin!
- lannenhunttari
Hämeenjärvelä kirjoitti:
Aabrahamin teot oli vain ja ainoastaan sitä, että "hän uskoi Jumalaa ja se luettiin hänelle vanhurkaudeksi!" Ei siis mitään omia tekoja Aabrahamillakaan vaikka Savonarola koetat sitäkin vängätä muuksi, kuin mitä Raamattu selvästi opettaa! Meillä ei ole mitään tekoja ja ansioita tuotavana Herralle silloin kun Hänen eteensä astumme! Ainoastaan Jeesuksen sovintoveren kautta me pääsemme ARMOSTA perille Herran kirkkauteen. Mitään tekoja ei todellakaan voi eikä edes saa olla tuotavana. Ne ovat kaikki saastetta ja tulelle tallennettua. Eivät kestä Herran edessä sinä päivänä, kun Hänen eteensä astumme joko kuoleman kautta tai silloin kun Jeesus tulee hakemaan oman seurakuntansa pois täältä maan alhoista. Vain Jeesuksen verellä pestyt sielut, ilman omia ansioita ja tekoja, pääsevät siloin muuttaamaan Herran luokse. Uskovalla ei ole myöskään ikuista kuolemaa, kuten Savonarola opettaa, vaan ikuinen elämä Jeesuksen Kristuksen kautta, kun olemme ottaneet Hänet elämämme Herraksi ja vapahtajasi. Silloin voimme yhtyä riemumielin lauluun: "Synnit poissa autuutta oi! Synnin maassa ken käsittää sen voi! Sydän kaihon täyttös kerran totta on, päättyissä taistelon. Veren kautta auki on tie..." Ei siis mitään tekoja!!! Ihanaa olla siinä tietoisuudessa, että Herra Jeesus tuntee omansa kaikkialta ja kun Hän saapuu, niin olimmepa missä hyvänsä, Hän kyllä tietää missä olemme ja emme "unohdu" pois Hänen joukostaan, joka nousee tuuliin ja piviin!
mika oli ryovarin teko-- ihan oikein ,,,,,,han sanoi-- muista minua ,kun tulet paratiisiin..
tuo meidankin pitaa muistaa..
teot eivat pelasta,mutta tietysti jokainen uskis tekee [tai ainakin yrittaa] tehda niita..taivaspaikkaa niilla ei ansaita...se saadaan Armosta..
kuuntele tuo http://www.youtube.com/watch?v=dGO9UZGv-FY Finneyn tiedän. kirjoitti:
Missä kirjassa hän käski "teidän pitää turpa kiinni"? Ei missään. Finney muuten julisti Kristuksen evankeliumia ja monet tekivät parannuksen ja tulivat elävään uskoon. Sun kirjoitukset ajaa ihmisiä lain tekoihin ja pois Kristuksen armosta. Sä olet siis Raamatulle "vieraan evankeliumin" julistaja.
koska liha on viheliäinen ja jos se vaan pääse Jumala karkuun, niin se ottaa mikä perceleestä tullut armon sanoma vaan vastaan,, joka armahtaa liha ettei tarttis kuolla. Se sun lihasi taistelee perceleellisesti vastaan perceleen tavoin ettei se tarttis antautua ja kuolla. Niinkuin Raamattu sano että liha taistelee Jumalan Henkeä vastaan.. Ja sen takia sä puolustelet liha !!
Hämeenjärvelä kirjoitti:
ABRAHAMILLA JUMALAN TEKOJA JOKA HÄN OLI TEHNYT? HUH SUN EPÄUSKOSI ON RÖYHKEÄ...
lannenhunttari kirjoitti:
mika oli ryovarin teko-- ihan oikein ,,,,,,han sanoi-- muista minua ,kun tulet paratiisiin..
tuo meidankin pitaa muistaa..
teot eivat pelasta,mutta tietysti jokainen uskis tekee [tai ainakin yrittaa] tehda niita..taivaspaikkaa niilla ei ansaita...se saadaan Armosta..
kuuntele tuo http://www.youtube.com/watch?v=dGO9UZGv-FYRYÖVÄRIN KAUTTA SUN LIHASKO MEINAA PYSYÄ ELOSSA JA PÄÄSTÄ KARKUUN ?? EI RYÖVÄRI VOI SUA PELASTAA! JEESUS VOI JOKA SANOO TEE MUN TEKOJA ETTÄ PELASTUT.... EIKÄ SULLE TAPAHTUIS JOTAIN VIELÄ PAHEMMIN ! KATSOS EI SYNNINTEOT SUA PELASTAA... : )
on ikävä jäädä !! Koska Jumalan viha kohta silloin jokaisen jolla ei ole Tekoja !! Matt. 7:21
Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.- oh hoh!
12:28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
12:30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi.'
12:31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.' Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."
12:32 Niin kirjanoppinut sanoi hänelle: "Oikein sanoit, opettaja, totuuden mukaan, että yksi hän on, ja ettei ketään muuta ole, paitsi hän.
12:33 Ja rakastaa häntä kaikesta sydämestään ja kaikesta ymmärryksestään ja kaikesta voimastaan, ja rakastaa lähimmäistään niinkuin itseänsä, se on enemmän kuin kaikki polttouhrit ja muut uhrit."
12:34 Kun Jeesus näki, että hän vastasi ymmärtäväisesti, sanoi hän hänelle: "Sinä et ole kaukana Jumalan valtakunnasta." Eikä kukaan enää rohjennut häneltä kysyä.
Matteuksen evankeliumi:
5:43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi.'
5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
5:46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?Onko Jeesus liberaaliteologi-lässyttäjä
Matt. 3:7
Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
Matt. 12:34
Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Matt. 23:33
Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
Luuk. 3:7
Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?
Oletko valmis ??
Niin kohtalo voi saapua sun elämään ja sitten kuolet vaikka et sitä ehkä vielä olis halunnut ja sitten susta kysytään mix sulla ei ole tekoja?
Nooooooooo vastat,,, ku opettajat niin kertoi ettei ole niin väliä kun ei tuhlajapojallakaan ole?
Niin kyllä mä tiedän Jeesus mitä sä väitit,,, mutta etkö ole armollinen ??
On se vaan kauheeta uskovaisena kuulla sanat Jeesuxelta,, menkä pois en ole teidät tunteneet koskaan?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh791954Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971683- 1481260
- 59698
- 225697
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6656- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako195563- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472