Aiheeton lasku perinnästä

avuton uhriko??

Hei! Kirjoitan tänne, koska olen saamassa hermoromahduksen. Tilasin vuonna 2007 supershopping oyn kautta kokeiluerän kaktuspillereitä, hintaan 5,10 josta minulla on tiliote maksusta. Vuonna 2008 minulle tuli sergel oy:Ltä perintälasku korkoineen maksamattomasta laskusta. EN tietysti maksanut vaan lähetin heille kuitin josta heille selvisi se että olen hoitanut tuon laskun jo ennen eräpäivää supershoppingille... Sanoivat että asia on selvä.

Nyt vuonna 2010 maaliskuussa sergel lähetti samasta laskusta perintälaskun taas vaikka piti olla selvä!!! Soitin niin nainen sanoi, että niinpäs onkin asia on kunnossa, voit heittää ne muistutukset muut mappi öÖHÖN ja pahoitteli tapahtunutta...

No tänään puoli vuotta myöhemmin minulle tuli taas samasta laskusta lasku uudelta perintätoimistolta Alektumilta!!! Sergel lopetti sen laskun perinnän. Sieltä sitä ei kuulema peritä, vaan asia siirretty toiselle toimistolle ja 21 euroa oli käsittelykuluja lyöty päälle, ja uhkaus ulosottoon joutumisesta.

Soitin pankkiin ja tilasin tiliotteet uudestaan 3 vuoden takaa jälleen kerran!!!! Ja sanoin että laitan ne taas tulemaan tälle uudelle perijälle, että olen hoitanut jo ajat sitten tuon 5,10 euroa.

Olen monesti ajatellut että maksan tuon paskalaskun, mutta en uskalla maksaa toistamiseen ja noita perintäkuluja, koska supershopping on selkeesti huijarifirma. Puhelin numero on, mutta sieltä vastaa vastaaja, joka kehoittaa lähestymään sähköpostitse ja sähköpostiosoitetta ei ole. Paitsi palaute, jonne kirjoitin, mutta ei mitään vastausta saa!!!

Hyvät ihmiset, mitä minä teen??? Kuluttaja-asiamies sanoi että laita sinne kirje ja kuitti laskusta, mutta kuka todistaa että olen heille sen lähettänyt??? Kun he voivat tehdä tätä mielinmäärin. Ja voivatko he mennä käräjille ja viedä luottotietoni tuollaisen takia selkäni takana???? Ilman että saan näyttää todisteeni oikeudessa? Voinko haastaa oikeuteen ketään??? Kun supershoppingiin ei saa yhteyttä???

Pelkään siis että luottotietoni viedään oikeudetta ja syyttä ja joudun maksamaan ties mitä näille huijareille???

Olo on ahdistunut tämä ollut jo 3 vuotta tätä, kun yksi lopettaa toinen aloittaa ja kuitit ei auta noihin, mitä voi tehdä???

13

4322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huijarit hirteen
      • avuton uhriko

        Mitä sä meinaat tehdä ton asian kanssa???

        Ei missään tapauksessa kannata tilata tolta supershoppingilta ikinä mitään, mutta maksatko aiheetta laskun vai???Ne on siis onkinu sun tiedot jostain, kun kerran mulle tuli joku ihme lehti kotiin ja väittivät mun tilanneen, vaikken ollu, se kyl ratkes heti...

        Vituttaa suunnattomasti, kun uhkaillaan jollain luottotietojen menetyksellä perkele maksetusta laskusta jo kuititkin ajat sitten lähettäny


      • lklöölkökl
        avuton uhriko kirjoitti:

        Mitä sä meinaat tehdä ton asian kanssa???

        Ei missään tapauksessa kannata tilata tolta supershoppingilta ikinä mitään, mutta maksatko aiheetta laskun vai???Ne on siis onkinu sun tiedot jostain, kun kerran mulle tuli joku ihme lehti kotiin ja väittivät mun tilanneen, vaikken ollu, se kyl ratkes heti...

        Vituttaa suunnattomasti, kun uhkaillaan jollain luottotietojen menetyksellä perkele maksetusta laskusta jo kuititkin ajat sitten lähettäny

        Kannattaisi käydä dokumenttien ja perintäkirjeiden kanssa poliisin juttusilla.


      • 12+54
        lklöölkökl kirjoitti:

        Kannattaisi käydä dokumenttien ja perintäkirjeiden kanssa poliisin juttusilla.

        muorillekksi tuli aikoinaan laskuja ja kovat uhkaukset jotta maksa.Sen ikä oli silloin 87v.No onneksi minä olin se joka hoidin kaikki laskut ja tein rikosilmoituksen samantien sillä oli tekaistu lasku.Jos kerran olet maksanut niin mappi öö on oikea suunta laskuille ja sitten,jos menee (epätodennäköistä)oikeuden vahvistettavaksi ne häviää tietenkin.Siinä vaiheessa sitten heti rikosilmoitus.


      • avuton uhriko
        12+54 kirjoitti:

        muorillekksi tuli aikoinaan laskuja ja kovat uhkaukset jotta maksa.Sen ikä oli silloin 87v.No onneksi minä olin se joka hoidin kaikki laskut ja tein rikosilmoituksen samantien sillä oli tekaistu lasku.Jos kerran olet maksanut niin mappi öö on oikea suunta laskuille ja sitten,jos menee (epätodennäköistä)oikeuden vahvistettavaksi ne häviää tietenkin.Siinä vaiheessa sitten heti rikosilmoitus.

        Siis edellinen perijä lopetti perinnän kolmen vuoden jälkeen kun totesi, että olen maksanut oikealle tilille, oikealla viitteellä ja laskun numerolla ja summalla. Eihän perintä yhtiö lopeta perintää, sehän vie jutun käräjille ja ottaa saatavan, jos se saatava todella on maksamatta! Tässä nään sen selkeesti, että ei tää alektumkaan voi sitä hölmönä lähteäö viemään käräjille sehän häviäisi suoraan. Kyl se vaan vituttaa että häiritään samalla asialla kolme-4 vuotta.


      • avuton uhriko kirjoitti:

        Siis edellinen perijä lopetti perinnän kolmen vuoden jälkeen kun totesi, että olen maksanut oikealle tilille, oikealla viitteellä ja laskun numerolla ja summalla. Eihän perintä yhtiö lopeta perintää, sehän vie jutun käräjille ja ottaa saatavan, jos se saatava todella on maksamatta! Tässä nään sen selkeesti, että ei tää alektumkaan voi sitä hölmönä lähteäö viemään käräjille sehän häviäisi suoraan. Kyl se vaan vituttaa että häiritään samalla asialla kolme-4 vuotta.

        Miksi ihmeessä lopettaisivat. Eivät he tyhmiä ole. Hyvällä säkällä joku jopa maksaa. Aiheettomasta perinnästä taas Suomessa ei ole mitään seurauksia. Jos aiheettomasta laskusta tai perinnästä tulisi maksaa sadan euron hyvitys, niin johan ongelmat korjaantuisivat sekunnissa.


      • Karstin
        okaro kirjoitti:

        Miksi ihmeessä lopettaisivat. Eivät he tyhmiä ole. Hyvällä säkällä joku jopa maksaa. Aiheettomasta perinnästä taas Suomessa ei ole mitään seurauksia. Jos aiheettomasta laskusta tai perinnästä tulisi maksaa sadan euron hyvitys, niin johan ongelmat korjaantuisivat sekunnissa.

        Aiheettomasta laskusta saa kätevästi korvauksen kun tekee asian käräjähaasteeseen vastaamalla. Ihan kokemuksesta. Kun saat haasteen niin lyöt lakimiehelle kuitin maksetusta velasta käteen, niin se riipasee haasteeseen vastineen ja pistää siihen sulle hyvitykset ja omaa laskua muutaman satasen. Näitä kun sergelin tapaiset firmat joutuu muutaman kymmenen makselemaan niin hiljalleen alkaa meno muuttua.

        Perintäfirmat luottaa siihen että tavan kansalainen ei lähde vastahaasteeseen mutta se todellakin on ainoa tapa näpäyttää takaisin tilanteessa jossa hyvällä on itse yrittänyt jo asian hoitaa. Eikä tähän mitään Lampeloita tarvii, vaan otat sen naapurin perunkirjoittajan tai minkä tahansa puhelinluettelosta löytyvän. Ei ne paljoa veloita.


      • avuton uhriko
        Karstin kirjoitti:

        Aiheettomasta laskusta saa kätevästi korvauksen kun tekee asian käräjähaasteeseen vastaamalla. Ihan kokemuksesta. Kun saat haasteen niin lyöt lakimiehelle kuitin maksetusta velasta käteen, niin se riipasee haasteeseen vastineen ja pistää siihen sulle hyvitykset ja omaa laskua muutaman satasen. Näitä kun sergelin tapaiset firmat joutuu muutaman kymmenen makselemaan niin hiljalleen alkaa meno muuttua.

        Perintäfirmat luottaa siihen että tavan kansalainen ei lähde vastahaasteeseen mutta se todellakin on ainoa tapa näpäyttää takaisin tilanteessa jossa hyvällä on itse yrittänyt jo asian hoitaa. Eikä tähän mitään Lampeloita tarvii, vaan otat sen naapurin perunkirjoittajan tai minkä tahansa puhelinluettelosta löytyvän. Ei ne paljoa veloita.

        Sain yhteyden siihen supershoppingiin, ja ilmoittivat että minun tulee kääntyä alektumin puoleen ainoastaan, koska heillä ei ole minusta mitään tietoja eikä koko laskusta??? Jos heidän nimensä kerran on siinä velkojana ja alektum perii miten tuo on mahdollista???

        Vai voiko perintätoimisto ns.ostaa firmoilta velkoja itselleen ja alkaa perimään niitä???
        säästän tietysti noi kaikki sähköpostit ja sen tiliotteen lähetin sähköpostilla molempiin paikkoihin niin että skannasin pankin lähettämän tiliotteen liitteeksi viestiin, kun nyt sen 3 vuoden takaa sain tilattua...


    • on jo selvinnyt

      Ehkä asiasi on jo selvinnyt, mutta laitan kuitenkin vastauksen, miten itse olisin toiminut. Olisin skannannut kuitin laskusta ja lähettänyt sen saatekirjeen kera supershoppiingiin. Näin sinulle olisi jäänyt mustaa valkoisella. Jos hoidat asiat puhelimitse, äänitä puhelut, jos epäilet, ettei yritys ole kovin luotettava.

      • pikku myy

        Alaikäiselle pojalleni tuli kyseisestä firmasta kirjeitä kolmena perättäisenä päivänä. Palautin kaikki postiin, koska mitään emme olleet edes tilanneet. Kuukauden päästä tupsahtaa postilaatikkoon perintätoimiston kirje. Otin itselleni varmuuden vuoksi yhdestä kirjeen sisällöstä kopion. Miksi pitäisi irtisanoa tilaus, mitä ei ole ikinä edes tehty??? Nyt sitten pitäisi tehdä sähköpostitse reklamaatio perintätoimistoon. Katsotaan mitä tuleman pitää!!


      • uuniin vaan, ai mikä
        pikku myy kirjoitti:

        Alaikäiselle pojalleni tuli kyseisestä firmasta kirjeitä kolmena perättäisenä päivänä. Palautin kaikki postiin, koska mitään emme olleet edes tilanneet. Kuukauden päästä tupsahtaa postilaatikkoon perintätoimiston kirje. Otin itselleni varmuuden vuoksi yhdestä kirjeen sisällöstä kopion. Miksi pitäisi irtisanoa tilaus, mitä ei ole ikinä edes tehty??? Nyt sitten pitäisi tehdä sähköpostitse reklamaatio perintätoimistoon. Katsotaan mitä tuleman pitää!!

        Olisit heittänyt roskiin ja ollut niinkuin ei olisi koskaan mitään kirjettä tullutkaan. Mitäs noista alkaa mitään kopioimaan tai muutakaan vaivaa näkemään.


    • no nii nyt on sitten muaki huijattu ja alektum piinaaa!!
      en mäkään tiedä mitä tehdä, pitäis tehdä tästä julkista

    • olennainen puuttuu

      Mutta toimiko ne kaktuspillerit? Ja mihin tarkoitukseen ne oli??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2803
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2380
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1944
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1796
    6. 152
      1782
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      131
      1510
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe