Solodiesel turvakorkki

3839

Onko kenelläkään pitempi aikaista kokemusta Solodiesel-turvakorkista? Toimiiko hyvin esim. talvella. Onko varma niin ettei bensapistooli mene reiästä? Kestääkö muovinen rakenne?

Olen maksanut jo kahdesti hinauksen ja tankin tyhjennyksen. Ensin tankkasin itse bensaa dieselautooni ja hiljakkoin poikani saatua ajokortin hän teki saman tempun. Onneksi kummalakaan kertaa autolla ei ehditty ajaa, olis kuulema tullut aika kalliiksi sanoivat korjaamolla.

Eihän Solodiesel korkki niin kallis ole etteikö sitä voi kokeilla ja aionkin hankkia sen mutta toisaalta jos on tiedossa että se onkin humpuukia niin ei viitsi sitäkään viiskymppistä hukaan heittää.

21

5010

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oajrgagtiölkökj

tarvit ehdottomasti semmoisen, minä tiedän

• lurps

ainakin meillä firmassa on porukkaa joilla menee aineet vähän väliä sekaisin. autoja on paljon ja niin on vääriä tankkauksiakin. silti pomo nauroi paskaisesti solokorkille mutta eihän sen tarttekaan maksaa viuluja. siks toiseks sen kaverilla on hinaus auto firma ;-) p.s. en viitti paljastaa enempää ettei tule vihoja pääle.

• oktavisti

Solo-korkki on ehdottoman hyvä ja toimiva. Toimii jopa niin hyvin, että kun asensin sellaisen en minä eikä kukaan muukaan automme käyttäjistä ole enää edes yrittänyt tankata muuta kuin dieseliä. Suosittelen! P.S. myyntipaikan löytäminen oli aika vaikeaa, mutta kuulema nyt korkkeja alkaa olla suht hyvin tarjolla autoliikkeissä (merkkiliike).

• samat tyypit

Joilta menee urheillessa sekaisin urheilujuoma ja keskiolut

• zenja

saako tämmöistä korkkia bensa autoon ettei tankkaa diseliä tai jotain muuta väärää vahingossa. vuoden alussa tulee taas uusia aineita eikä niistä enää ota selvää mitä pitää olla.

• KIKI.

MULLA ON OLLUT BENSA-AUTOISSA TUOLLAINEN TURVAKORTTI, AUTOISSA VM 1995 1997 1998 2001 2003 JA SIINÄ ON SIIS REIKÄ JONKA TAKANA ON LÄPPÄ, JA REIKÄ ON NIIN PIENI ETTÄ BENSAPISTOOLI MENEE LÄPI, MUTTA EI ISOMPI DIESELPISTOOLI.

MUTTA MITEN TUOLLAINEN SYSTEEMI TOIMII ETTÄ ISOMPI PISTOOLI MENISI SISÄÄN, MUTTA EI PIENEMPI???

• korjaamopäällikkö

täältä: www.solodiesel.eu
        Bensa-autoissahan on ollut jo kauan valmistuksessa tehty esto ettei voi tankata dieseliä. Vaikka diesel bensa-autossa ei aiheuta muuta kuin matkan pysähtymisen. Bensa-auto sen sijaan hajoaa jos se saa bensaa (pelkkää tai liikaa). Dieseltankin reikään menee bensapistooli heittämällä eikä mitään estoa ole. Siksi ovat keksineet tämän korkin.
        By the way, ajoin kesällä Hollannissa vuokra-autolla jossa oli k.o. korkki. Hyvin tuntui toimivan.

• bentsiini
        korjaamopäällikkö kirjoitti:

täältä: www.solodiesel.eu
        Bensa-autoissahan on ollut jo kauan valmistuksessa tehty esto ettei voi tankata dieseliä. Vaikka diesel bensa-autossa ei aiheuta muuta kuin matkan pysähtymisen. Bensa-auto sen sijaan hajoaa jos se saa bensaa (pelkkää tai liikaa). Dieseltankin reikään menee bensapistooli heittämällä eikä mitään estoa ole. Siksi ovat keksineet tämän korkin.
        By the way, ajoin kesällä Hollannissa vuokra-autolla jossa oli k.o. korkki. Hyvin tuntui toimivan.

"Bensa-auto sen sijaan hajoaa jos se saa bensaa"

mielenkiintoinen teoria

• ADHD yhtymä

eikös siellä korkissa tai läpässä lue mitä sinne reikään laitetaan. Unohda puhelimet ja muut asiat kun menet tankille. Maalaa korkki oikean pistoolin väriseksi.
      Onko tuo tosiaan noin mahdoton tehtävä vai piruuttaanko tänne kirjoittelet.

• audi-pirkko

Onko joku todellakin keksinyt toimivan ratkaisun? Olen jo harkinnut vaihtaa diisel auton takaisin bensavehkeeseen. Loistava homma (jos on toimva korkki)!

• teidän kanssa!

Tapatte vielä jonkun liikenteessä, jos ette pysty keskittymään ajatuksella siihen mitä teette.

• pyhä-yrjö

taksisuharin (nuori juippi) auto simahti kesken kyydin. syy: oli just tankannu bensaa diesel-skodaan. meno oli muutenkin aika hataraa, ajelua navigaatorin avulla ja melkosta törmäilyä muutenkin. ei taida nyky nuorisolla enää olla ajotaidot ja teknikkapuoli hallussa.

• nuukanikki
        pyhä-yrjö kirjoitti:

taksisuharin (nuori juippi) auto simahti kesken kyydin. syy: oli just tankannu bensaa diesel-skodaan. meno oli muutenkin aika hataraa, ajelua navigaatorin avulla ja melkosta törmäilyä muutenkin. ei taida nyky nuorisolla enää olla ajotaidot ja teknikkapuoli hallussa.

...erään lehden tilaajille 50eur.
        Ylikansallista muovia muutama gramma.
        Silti pitää ostaa sillä olen kuullut että on toimiva.

Just kahteen uuteen tiisseliin vaihtanut.
        Volvoon ja Jaguariin.
        Ei halua pilata moottoreita!

• korkkiturva
        nuukanikki kirjoitti:

...erään lehden tilaajille 50eur.
        Ylikansallista muovia muutama gramma.
        Silti pitää ostaa sillä olen kuullut että on toimiva.

Just kahteen uuteen tiisseliin vaihtanut.
        Volvoon ja Jaguariin.
        Ei halua pilata moottoreita!

Mulla on vihreä primera joten siihen menee pensaa ja musta lantikka diesel.
        Helppo muistaa

• Solodiesel-korkki

Ostin muutama kk vanhan octavian jossa oli tuollainen solodiesel korkki. Tänään tankkasin ekaa kertaa kun tankissa oli neljännes jäljellä. Ensin meni n 20litraa ja kun sitten pidin parin sekunnin tauon niin sen jälkeen dieselin tulo pistoolista katkesi koko ajan ihan kuin tankki olisi ollut täysi vaik ei ollut. Samalla tuli dieseliä hieman yli täyttöaukon ulkopuolelle josta reiästä poistui tippuen pyöräkotelosta maahan.
      Onko muilla samoja kokemuksia? Pitääkö pistooli työntää korkkiin ihan pohjaan? Kun ensin pistooli menee jonkun verran korkkiin ja sitten pysähtyy ja kun painaa hieman kovemmin, menee "pohjaan"? Jostain videosta katsoin että siinä pistoolia nostetaan hieman yläviistoon tankatessa? Ja lopuksi pidetään muutama sekunti ennenkuin otetaan pistooli pois. Mutta mistä moinen stoppailu ja ylivuoto voi johtua vaikka tankki oli vasta vähän yli puolen välin? Yritin kolmella tankkauspisteellä, kaikissa sama homma. Täytyy seuraavaks yrittää vissii ilman korkkia ja laittaa alkuperäinen korkki takas jos ei muu auta.

• Dieselautoilija

Täällä pelkästään positiivia kokemuksia solodiesel-korkeista eikä minkäänlaisia ongelmia tankkauksen kanssa koskaan. Olen suositellut sitä tutuille diesel-autoilijoille useamman vuoden ajan. Ei ole sieltäkään raportoitu ongelmista korkin hankinnan jälkeen? On todellakin pieni sijoitus kun tuntuu että virhetankkauksista kuulee nykyään jatkuvasti jos autoa käyttää enemmän kuin yksi henkilö.
      Paremmin tietoa täältä http://solodiesel.fi/ oman korkin voi tilata osoitteesta http://solodiesel.mycashflow.fi/

• 20+18

Mistä arpajaisista lie ajokortit saatu jos oikean tankkauspistoolin valitseminenkin on liian vaikeaa. :(

• liikenne vaatii enem

Poliisi voisi ratsata tuollaiset korkkiviritykset, jos sellainen löytyy, on kuski liian dementoitunut liikenteeseen ja ajokortin voisi repiä palasiksi.

• 3839

Ei tarvi heti vittuilla, ettenkö osaa ajaa ja pitääkö ajokoira repiä kappaleiksi. Kylä se on niin, että muisti ei tankilla millään riitä, kun samalla lörpötän puhelimessa, maksan tankkauksen ja sitte se vaikea homma, on ottaa oikea polttoaaine pistooli kouraan. on se vaikeeta muistaa, kun muisti ei riitä millään.
      Piti vielä sellainen asia kysyä, että onko olemassa turvajarrua tähän kiiisseli autoon, kun tänäänkin ajoin kolmesti toisen auton perään, kun en muistanut mikä poljin on jarru, mikä kytkytin ja mikä kaasu. Laitoin kojetauluun lapun, jossa lukee oikea järjesty, mutta kun viimmeksi luin sitä papruaa, niin edessä oleva jarrutii, ennenkuin hokasin, että vasen on jarru, keskellä kytkin ja oikeella kaasu. Tuli törmays edellä ajavaan. Taas tänään tankkasin pensaa kiisseli autoon, kun en muistanut että ajan kiisselillä.

• tärkee

Minä taas kusin autoni tankkiin kun käytinkin omaa pistoolia vahingossa. jooo....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2088
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1756
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      237
      766
    5. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      699
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      556
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      492
    Aihe