hajosikotojotasi

tojohajo

Pakko todeta että 2000luvun tojon laatu on laskenut kuin lehmän häntä! tällähetkellä minulla on 2002 1.6vvti "farkku" corolla

Auton on ollut minulla kolmevuotta ostettaessa kilometrit 75tuhatta nyt 135tuhatta km
-90t kohdalla jarrupalat joka kulmaan
- 105t vvti-"mokkula" jumissa vaihtoon(huono veto ontuileva kylmäkäynti)
- 110t imusarjan tiivisteet vaihtoon (huono kylmäkäynti)
-119t sähköinen ikkunan-nosto kaput takana.
- 130t jarrulevyt joka kulmaan(syöpyneet) jarrupalat ?etu jarrusylinterien "täysi kunnostus"
- Moottori kuluttaa öljyä = vvtin perusvika!
- myöskin jäähdytin nestettä pitää lisätä!!

Perkele minulla on ollut aikaisemmin monta tojoa eikä ikinä tarvinnu kärsiä moisista vioista tällä on ajerttu vasta 135tuhatta km mikä ei pitäisi olla tojolle kuin sisäänajo
edellisessllä 98 farkulla ajoin 320tuhatta eikä tarvinnut kuin perushuollot
puhumattakaan 1989 carina 2:sta jolla oli ajettu 470tuhatta(itse viimeset 150t) kun kori mätäni ympäriltä tekniikka oli edelleen 10

Mitähän nämä euro tojot sitten on kun tämä 02farkku on kuitenkin viimeisiä japseissa koottuja!

8

762

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mini män

      listan kekkasit. Toista se Citikalla. Siinä ei tarvii miettiä vikoja. Tulevat solkeneen mieleen.

      • Sorry !!!!

        Käyttäjätuki on jo vastaanottanut ilmoituksen asiattomasta viestistä.

        -----------------------------------

        Mieti mitä päätät kirjoittaa. Tällaista ei hyväksytä täällä, voi vaikuttaa brändi -kuvaan ja
        tätä kautta käytettyjen ja uusien myyntiin.


    • se sitä

      Jarrupalojen kuluminen ei ole vika, eipä ollut kaikenmaailman ajonvakautuksia ja vetoluistonestoja, niissä vanhemmissa kulutamassa niitä.
      Jarrulevytkin voi mennä liian vähäisen tai kevyen jarruttelun takia, eli syöpyvät.
      Öljyn kulutus, paljon?

      Ja minkälaisessa käytössä se oli ekat 75tkm? Ei kai liisarina saamassa s*kaa...

      • hojo tojo

        Olen auton toinen omistaja eka oli yksityishenkilö! joten eip ole leasig kepitetty... väitän että ennen jarrupalat kestivät pidempään toisekseen vaihdon vielä jotenkin hyväksyy koska palat kun ei montaa kymppiä maksa.
        Vvti-" mokkuloita" on mennyt vaihtoon pilvin pimein kertoi kaverini joka on asentaja kaivokselan tojolla raemppa noin 1600e mokkula on selvä suunnitteluvirhe!
        samoin imusarjan tiivistevuodot ovat hyvin yleisiä!
        Jarrulevyt vasta huonoja ovatkin materiaali on niin kehnoa että ei kestä suomen olosuhteita vaan syöpyvät ennen aikojaan, maahantuoja ja tehdas tietää asian helvetin hyvin.... mutta koska suomi on mitättömän pieni markkina-alue ei tehdas tee mitään parannusta koska hyvin ne kestää euroopassa!

        Etujarrusylinteristä taas "pullahti" kumit ulos joten piti tehdä täysi kunnostus eli vaihtaa sisuskalut...

        HUOM! 02 corollassa ei ole ajovakautusta eikä vetoluiston estoa jne mikä kuluttaisi em: juttuja

        Öljyä kone ei vie kovin paljoa sanoisin abaut litra/15tuhatta/huoltoväli ei putoa mutta vie kuitenkin!! 98 corollassa ei tarvinu lisää yhtään 15t välillä vaikka oli ajettu 350tuhatta km!

        Jäähdytin nestettä pitää laittaa abaut myös abaut litrra/15tkm
        en edes viitsi ajatella miksi ulkoista vuotoa ei ole se on varma joten varmaan vuotaa kannesta seuraavaksi varmaan on edessä kansiremppa!


      • Toyota on virheetön
        hojo tojo kirjoitti:

        Olen auton toinen omistaja eka oli yksityishenkilö! joten eip ole leasig kepitetty... väitän että ennen jarrupalat kestivät pidempään toisekseen vaihdon vielä jotenkin hyväksyy koska palat kun ei montaa kymppiä maksa.
        Vvti-" mokkuloita" on mennyt vaihtoon pilvin pimein kertoi kaverini joka on asentaja kaivokselan tojolla raemppa noin 1600e mokkula on selvä suunnitteluvirhe!
        samoin imusarjan tiivistevuodot ovat hyvin yleisiä!
        Jarrulevyt vasta huonoja ovatkin materiaali on niin kehnoa että ei kestä suomen olosuhteita vaan syöpyvät ennen aikojaan, maahantuoja ja tehdas tietää asian helvetin hyvin.... mutta koska suomi on mitättömän pieni markkina-alue ei tehdas tee mitään parannusta koska hyvin ne kestää euroopassa!

        Etujarrusylinteristä taas "pullahti" kumit ulos joten piti tehdä täysi kunnostus eli vaihtaa sisuskalut...

        HUOM! 02 corollassa ei ole ajovakautusta eikä vetoluiston estoa jne mikä kuluttaisi em: juttuja

        Öljyä kone ei vie kovin paljoa sanoisin abaut litra/15tuhatta/huoltoväli ei putoa mutta vie kuitenkin!! 98 corollassa ei tarvinu lisää yhtään 15t välillä vaikka oli ajettu 350tuhatta km!

        Jäähdytin nestettä pitää laittaa abaut myös abaut litrra/15tkm
        en edes viitsi ajatella miksi ulkoista vuotoa ei ole se on varma joten varmaan vuotaa kannesta seuraavaksi varmaan on edessä kansiremppa!

        Todeksi, sillä toyotassa ei voi olla vikoja. Varmasti olet joku länsimerkin automyyjä ja haluat saattaa toyotan huonoon valoon. Oletko sinä sellainen "provopetteri " ?


      • Ei enää Tojoa
        Toyota on virheetön kirjoitti:

        Todeksi, sillä toyotassa ei voi olla vikoja. Varmasti olet joku länsimerkin automyyjä ja haluat saattaa toyotan huonoon valoon. Oletko sinä sellainen "provopetteri " ?

        Tojohajolle: Eipä autosi paljon öljyä kuluta. Minulla on vasta 100000 km ajettu VVTi-moottorilla varustettu Toyota ja se juo vasta 6 l öljyä / 15000 km (!) ja se on maahantuojan mukaan vielä normaalin rajoissa, kun rajana pidetään 0,5 l / 1000 km eli 7,5 l / 150000 km (!) Huoltokirja ei öljynkulutuksesta tosin mitään mainitse, joten maahantuojalla on mistä hatustakin vetää kulutusarvoja. Oletus kuitenkin lienee, että kohtuuvähän ajettuun autoon ei öljyä tarvitse lisäillä; ei tarvinnut ainakaan edelliseen ja sillä oli ajettu kuitenkin jo 300000 km, mutta olipahan eri merkkiäkin. Autoni öljynkulutuksen syyksi epäillään mallin valmistuksessa ilmennyttä männänrengasvikaa, koska mitään muita oireita ei ole, mutta maahantuojan mukaan ilma onkin vaikuttanut moottoriin minkä vuoksi öljyä kuluu. Suomen ilmastoa ei sekään tunnu jarrulevyjen lailla kestävän. Laatuautoko siis?

        ***
        Muuten Toyotan brändi-kuvasta: kyllä se on mennyt jo puskaradionkin kautta. Ja etenkin piiloviallisten Toyotojen jälleenmyyntiarvoon vetoaminen ja vielä myyminen on moraalitonta. Asiallisella toiminnalla, valmistusvikojen myöntämisellä ja maahantuojan laskuun korjaamisella sekä kuluttajan kunnioittavalla kohtelulla saa sitä, mitä haetaan. Ei sillä, että asioita salataan ja laitetaan vahingot kiertämään.


      • Toyotan omistaja
        Ei enää Tojoa kirjoitti:

        Tojohajolle: Eipä autosi paljon öljyä kuluta. Minulla on vasta 100000 km ajettu VVTi-moottorilla varustettu Toyota ja se juo vasta 6 l öljyä / 15000 km (!) ja se on maahantuojan mukaan vielä normaalin rajoissa, kun rajana pidetään 0,5 l / 1000 km eli 7,5 l / 150000 km (!) Huoltokirja ei öljynkulutuksesta tosin mitään mainitse, joten maahantuojalla on mistä hatustakin vetää kulutusarvoja. Oletus kuitenkin lienee, että kohtuuvähän ajettuun autoon ei öljyä tarvitse lisäillä; ei tarvinnut ainakaan edelliseen ja sillä oli ajettu kuitenkin jo 300000 km, mutta olipahan eri merkkiäkin. Autoni öljynkulutuksen syyksi epäillään mallin valmistuksessa ilmennyttä männänrengasvikaa, koska mitään muita oireita ei ole, mutta maahantuojan mukaan ilma onkin vaikuttanut moottoriin minkä vuoksi öljyä kuluu. Suomen ilmastoa ei sekään tunnu jarrulevyjen lailla kestävän. Laatuautoko siis?

        ***
        Muuten Toyotan brändi-kuvasta: kyllä se on mennyt jo puskaradionkin kautta. Ja etenkin piiloviallisten Toyotojen jälleenmyyntiarvoon vetoaminen ja vielä myyminen on moraalitonta. Asiallisella toiminnalla, valmistusvikojen myöntämisellä ja maahantuojan laskuun korjaamisella sekä kuluttajan kunnioittavalla kohtelulla saa sitä, mitä haetaan. Ei sillä, että asioita salataan ja laitetaan vahingot kiertämään.

        Että Toyotan vikojen ilmoittaminen täällä, oli ne sitten oikeita tai kuviteltuja on sama kuin kusisi omille nilkoilleen. Mieluummin kehutaan, kun tuodaan negatiivisia asioita esiin. Tämä on järkevä linja kaikkien Toyotan omistajien kannalta, ja tämä on pyritty pitämään tämän palstan linjana.


      • Ei enää kuplaa
        Toyotan omistaja kirjoitti:

        Että Toyotan vikojen ilmoittaminen täällä, oli ne sitten oikeita tai kuviteltuja on sama kuin kusisi omille nilkoilleen. Mieluummin kehutaan, kun tuodaan negatiivisia asioita esiin. Tämä on järkevä linja kaikkien Toyotan omistajien kannalta, ja tämä on pyritty pitämään tämän palstan linjana.

        Toyotan kestävyys on näin ollen kupla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3033
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2675
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2285
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      35
      1785
    7. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1566
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1517
    9. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1350
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

      Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe