Opiskelen tällä hetkellä lääketiedettä, mutta valmistumisen jälkeen minua odottaa joko asepalvelus tai siviilipalvelus. Olen pitkään miettinyt onko minulla mitään eettistä oikeutta lähteä asepalvelukseen; Onko järkeä että heti kun olen valmis parantamaan, lähden oppimaan kuinka tapetaan?
Toisaalta ymmärrän asepalveluksen maanpuolustuksellisen merkityksen, ja argumenttina asepalveluksen puolesta voidaan todeta muiden hengen puolustaminen. Mutta silti tunnen että se sotii omaa etiikantajuani vastaan.
Mikä on suuren yleisön mielipide, onko lääkärin paikka armeijassa vai siviilipalveluksessa?
Olis kauheen kiva jos saisin pohdittuja asiallisia vastauksia, ei mulla muuta.
Eettinen valinta; lääkäri armeijassa?
8
546
Vastaukset
- n7832--
Sun ei varmaankaan tarvii ottaa asettakäteen,vaan hoitelet lähellä ammattiasi olevia hommia.
Ainakin meillä oli sairastuvalla vastavalmistunut lekuri. - auto tappaa ei ase
Varusmiespalveluksessa ei saa tappaa ketään. Jos tappaa niin joutuu vankilaan.
Tappaminen opetetaan autokoulussa. Tieliikenteessä kuolee n. 400 suomalaista joka jumalan vuosi. - joopa.
Lääkärit eivät kyllä paranna mitään, paitsi jos sattuu olemaan jokin täysin triviaali tapaus kuten murtunut luu, haava tai niin edespäin. Murtuneita luita kyllä osattiin hoitaa jo keski-ajallakin, kuten parturit tekivät ihan sivutoimisesti, eli ei korkeaa tiedettä.
Lääkärit ovat myyntitykkejä, jotka tappavat, mutta useimmin vahingoittavat potilaitaan lääkkeillä täysin laillisesti. Armeijassa taas opetetaan tappamaan ja disabloiman ihmisiä myös täysin laillisesti. Eli eivät nämä ammatit eroa toisistaan paljoakaan. Voit ihan hyvin mielin mennä suorittamaan asepalvelusta.- ...........
Jahans, taas yksi ihminen, joka olisi halunnut kuolla alle kaksuvuotiaana johonkin "triviaaliin" infektioon...
- hmm.
........... kirjoitti:
Jahans, taas yksi ihminen, joka olisi halunnut kuolla alle kaksuvuotiaana johonkin "triviaaliin" infektioon...
Minut taas kaksivuotiaana yritettiin tappaa lääketieteen toimesta johonkin "triviaaliin" infektioon, siis BCG-rokotteeseen, josta muodostui luutulehdus. Mykobakteerit ja osteomyeliitti, kuulostaako tutulta?
Kuka hullu nyt haluaisi eläviä mykobakteereja itseensä, kun tuo rokote ei edes suojaa tuberkuloosilta. - tarinalta
hmm. kirjoitti:
Minut taas kaksivuotiaana yritettiin tappaa lääketieteen toimesta johonkin "triviaaliin" infektioon, siis BCG-rokotteeseen, josta muodostui luutulehdus. Mykobakteerit ja osteomyeliitti, kuulostaako tutulta?
Kuka hullu nyt haluaisi eläviä mykobakteereja itseensä, kun tuo rokote ei edes suojaa tuberkuloosilta.Tämä on vaan jonkun rokotevastustajan provo, joita ne käyvät jättämässä aina kun sopivan näköinen rako löytyy (tässä 2-vuotias lapsi).
- hmm.
tarinalta kirjoitti:
Tämä on vaan jonkun rokotevastustajan provo, joita ne käyvät jättämässä aina kun sopivan näköinen rako löytyy (tässä 2-vuotias lapsi).
Ei ollut mikään provo, kun tapahtui minulle ollessani kaksivuotias, minulta puuttuu nyt yksi kylkiluu tuon typerän rokotteen vuoksi. Se luu tosin napsahti poikki kerran, muttei siihen olisi tullut mitään luutulehdusta, jos ei tuota rokotetta olisi otettu, niin sanoivat lääkärit. En saanut mitään vahingonkorvausta edes.
- tyhmä
entäs sitten kun saat syövän, ilman pudutetta tai nukutustako meinaat ite vetää lihaveitsellä kehos auki?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh811973Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1001695- 1801286
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6666- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472