Millainen verotus,kun on jäämässä osatyökyvyttömyyseläkkeelle. Siis määräytyykö vero% erikseen palkan ja erikseen eläkkeen mukaan. Kummassa verotus on korkeampi ? Täytynee käydä verotoimistossa??
Verotus eläke/palkka
6
968
Vastaukset
- %%%%
http://www.vero.fi/?path=5,40,90,438&article=4133&domain=VERO_MAIN&language=FIN&index=#
"Palkkatulojen verotus on lievempää kuin etuuksien ja eläkkeiden verotus, koska palkkatuloista voidaan viran puolesta tai verovelvollisen vaatimuksesta tehdä erilaisia vähennyksiä. Osa ansiotuloista tehtävistä vähennyksistä myönnetään vain palkansaajille. Etuuksista ja eläkkeistä näitä vähennyksiä ei saa."
"Eläkkeitä varten lasketaan omat veroprosentit".- 12+4
vähennyksiä.itsellä eläketulovähennys ja invalidivähennys ja veroja menee 0% tulo brutto ja netto 860€ 144€asumistuki.Tuista muuten ei mene mitään veroja ja ne ei nosta myöskään veroprosenttia.
- itsestään selvää
se on selvää. Jos ei ole töissä niin ei saa ansiotulovähennyksiä,työmatkavähennyksiä etc. Nimensä mukaisesti ne liittyy työhöön eikä muuhun. Isänikin kiroili eläkkeelle jäädessään ettäon väärin että veroprosentti on niin korkea. Vaikka hän vuosikmmeniä kehui kaikista vähennyksistä mitä hän oli saannut. Suuri osa niistä vähennysoikeuksista ei ole vuosiin edes ollut olemassakaan meille nuoremmile sukupolville
Jos asut vuokralla niin ethän voi saadaasuntolainakorko vähennyksiä... - höpö höpö
12+4 kirjoitti:
vähennyksiä.itsellä eläketulovähennys ja invalidivähennys ja veroja menee 0% tulo brutto ja netto 860€ 144€asumistuki.Tuista muuten ei mene mitään veroja ja ne ei nosta myöskään veroprosenttia.
Sehän on kukkua ettei tommosesta eläkkeestä veroa mene. Vain pelkän kansaneläkkeen saa verottomana ja nuo viran puolesta tehtävät vähennykset ei oo kuin rikka rokassa. Itelläni on eläke vain vähän isompi ja veroprosentti 10,5!
- Äidin kieli
höpö höpö kirjoitti:
Sehän on kukkua ettei tommosesta eläkkeestä veroa mene. Vain pelkän kansaneläkkeen saa verottomana ja nuo viran puolesta tehtävät vähennykset ei oo kuin rikka rokassa. Itelläni on eläke vain vähän isompi ja veroprosentti 10,5!
Lue viesti ennen kuin vastaat siihen.
- saat
eläkettä max 750 e/kk, ei siitä mene veroa ollenkaan. Kts. taulukko sivulta 26.
http://www.etk.fi/Binary.aspx?Section=41837&Item=64624
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101060
- 102938
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap96797- 86723
- 48655
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi17597- 36516
- 46506
- 25505
- 43492