ave06 D4D kannentiiviste

luottamus pula

Mistä johtuu kannentiiviste vika ajettu 200 000 km. Ei mielestäni vielä noilla kilometreillä pitäisi olla ongelmia. Itsellä ollut 7 Toyotaa eikä vastaavaa vikaa ole ollut.

190

25330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • provokohan?

      miksi tulee mieleen toyota vastainen mielikuva?

      • luottamus pula

        Ei ole provo. Remontti arvio 6000


      • Mmmm....
        luottamus pula kirjoitti:

        Ei ole provo. Remontti arvio 6000

        Oulussa moneen avensikseen (takseja) on vaihdettu kannentiivisteitä ja muutamiin on vaihdettu myös kansia kun niillä on ajettu n150tkm. Erääseen on vaihdettu koko moottori. Nyt kuulema on tullut uuden mallinen kansipahvi mikä toivottovasti kestää.


      • CANIS LUPUS
        luottamus pula kirjoitti:

        Ei ole provo. Remontti arvio 6000

        ...jos kannentiiviste maksaa satasen ja työhön menee 8h niin ollaan kuitenkin reilusti alle tonnin!


      • Suuri2
        CANIS LUPUS kirjoitti:

        ...jos kannentiiviste maksaa satasen ja työhön menee 8h niin ollaan kuitenkin reilusti alle tonnin!

        Moottoria irroittamatta et voi vaihtaa nyky aveen kannentiivistettä/ Kantta.
        Tyä on suuri ja aikaavievä, n: 30 kantta/ moottoria korjannut.


      • mara
        Suuri2 kirjoitti:

        Moottoria irroittamatta et voi vaihtaa nyky aveen kannentiivistettä/ Kantta.
        Tyä on suuri ja aikaavievä, n: 30 kantta/ moottoria korjannut.

        pitää paikkansa just irroitin kannen .hirvee homma 2,0 avensis verso ja vielä kansipulteista kierteet et kone vaihtoon.hitto amuliini lohko


      • Hannes_W
        mara kirjoitti:

        pitää paikkansa just irroitin kannen .hirvee homma 2,0 avensis verso ja vielä kansipulteista kierteet et kone vaihtoon.hitto amuliini lohko

        Tuossa se perusvika onkin eli alumiinen moottorilohko ei pysy suorassa ja kansipahvi menee - lisäongelmana on että lohkon pohjalla olevien kansipulttien kierteet kestää vain parhaassa tapauksessa vain aukaisun => kertakäyttökone.
        P.S noita lohkon kierteitä ei voi korjata...


      • moilanen.

        aina tuntuu olevan provo kun tojota laukee. hanki vaikka oikea elämä tai vaikka töitä pummi..


      • ei saaaaa mennä
        moilanen. kirjoitti:

        aina tuntuu olevan provo kun tojota laukee. hanki vaikka oikea elämä tai vaikka töitä pummi..

        muttakun tojota ei kerta kaikkiaan saaaaaaaAAAAAAa mennä rikki. ikinä.


      • Tojo kestävin
        Mmmm.... kirjoitti:

        Oulussa moneen avensikseen (takseja) on vaihdettu kannentiivisteitä ja muutamiin on vaihdettu myös kansia kun niillä on ajettu n150tkm. Erääseen on vaihdettu koko moottori. Nyt kuulema on tullut uuden mallinen kansipahvi mikä toivottovasti kestää.

        Minneköhän nuo Oulun autot päätyvät myyntiin. Itselläni 2,0 D4D avensin ja 520 tkm.
        kohdalla alko kytkin ravistella joten piti tuo limppu uusia. koennssa eikä muussa autossa ole muita remontteja ollut kuin jarrupalojen ja polttimoiden vaihtoja.
        Juuri katselin nettiauton myynti-ilmoitukset yli 400 tkm. ajetuista, eikä yhdessäkään myynnissä olevassa kerrota noista ongelmista ja olisipa myyjältä kelko typerää jättää noinkin iso remontti kertomatta jos niitä todellisuudessa olisi ollut...Murtuu se peruskalliokin rikkomalla!!!!!


      • jeeeeeeeeeeee
        Suuri2 kirjoitti:

        Moottoria irroittamatta et voi vaihtaa nyky aveen kannentiivistettä/ Kantta.
        Tyä on suuri ja aikaavievä, n: 30 kantta/ moottoria korjannut.

        joo ei konetta otettu pois kannentiiviste vaihdettu 08 avensikseen diisel 2.0


      • Jupsu12
        Suuri2 kirjoitti:

        Moottoria irroittamatta et voi vaihtaa nyky aveen kannentiivistettä/ Kantta.
        Tyä on suuri ja aikaavievä, n: 30 kantta/ moottoria korjannut.

        Eikö kansi mahdu tulemaan vai mikä syynä koneen irrottamiseen?


      • Pahasauma
        Mmmm.... kirjoitti:

        Oulussa moneen avensikseen (takseja) on vaihdettu kannentiivisteitä ja muutamiin on vaihdettu myös kansia kun niillä on ajettu n150tkm. Erääseen on vaihdettu koko moottori. Nyt kuulema on tullut uuden mallinen kansipahvi mikä toivottovasti kestää.

        Älä tyydy pahvin vaihtoon äläkä edes kannen: kansipahvit palaa siksi että kansi menee kuumuudessa kaarelle ja kansiruuvit korkkaa - lohko siis on se joka antaa periksi. Vaihtomoottori on ratkaisu, kaikki pienemmät rempat on vain viivytystaktiikkaa.


      • Halootoopet

        Aika pöhkö pitää olla jos asiallinen kysymys olemassaolevasta ongelmasta kiirehditään lyttäämään trolliksi. D4D:n kansi ongelmat ovat tunnetusti yleisiä.


      • Eipäihme

        Tulis mullekintojotavastainen mielikuva jos omistaisin tojon ja kansi vääntyis.


      • Asentelija
        Suuri2 kirjoitti:

        Moottoria irroittamatta et voi vaihtaa nyky aveen kannentiivistettä/ Kantta.
        Tyä on suuri ja aikaavievä, n: 30 kantta/ moottoria korjannut.

        Ei pidä paikkaansa,vaihdoin tiivisteen ja tietysti oikaisutin kannen,Onnistuu kotikonstein.kylläkin aikaavievä homma,KIERTEET KESTÄÄ.


      • Anonyymi
        Suuri2 kirjoitti:

        Moottoria irroittamatta et voi vaihtaa nyky aveen kannentiivistettä/ Kantta.
        Tyä on suuri ja aikaavievä, n: 30 kantta/ moottoria korjannut.

        Älä puhu paskaa. Just o kansi pois ja kone autos paikallaa 😂


    • Näin toyo

      on hihnalla kone kestää.Mutta kone kun muuttu ketjulliseksi, koneen luotettavuus teki voltin taaksepäin.

      • prooth

        Onko kyseessä 2.2litrainen 150hv kone?
        ko.moottorissa ollut kansi ongelmia!


    • toyooooota

      ..lukee ohjekirjassa auton tarkastuksesta viikottain, nesteiden ynm.?
      Jos ajaa 200tkm mitään tekemättä niin harva peli kestää sen....

    • M

      Itellä on ollu vm 2002 corolla verso 2.0 d4d moottorilla ja kansi rupesi vuotamaan noin 150 tkm. Olen lisäksi kuullut monelta että myös 1.4 ja 2.2 d4d moottorit ovat kansivikaisia. Viat tulee yleisemmin vastaan noin 100 tkm:ssa.

      • kulunut

        Yleensä näissä jos ollaan tarkkoja ja tehdään työ hyvin niin kansi ja lohko uusiksi.
        Korjaus on kallis sillä työtunteja tulee hiukan paljoin.


      • MasaAsentaja
        kulunut kirjoitti:

        Yleensä näissä jos ollaan tarkkoja ja tehdään työ hyvin niin kansi ja lohko uusiksi.
        Korjaus on kallis sillä työtunteja tulee hiukan paljoin.

        Jep ketjullinen työ avensikseen maksaa enemmän, kuin hihnalla olevaan. Hihnalla olevaan kannnen irroitus noin.8h ja Ketjulla olevassa mallissa täytyyy koko kone irrottaa ja nostaa pukille työtä noin 22h. Hintaa ketjullisen avensiksen korjaamiselle tulee noin 2500€ ja Hihnallisen noin 1200€


      • Tojon kanssa pitkään
        MasaAsentaja kirjoitti:

        Jep ketjullinen työ avensikseen maksaa enemmän, kuin hihnalla olevaan. Hihnalla olevaan kannnen irroitus noin.8h ja Ketjulla olevassa mallissa täytyyy koko kone irrottaa ja nostaa pukille työtä noin 22h. Hintaa ketjullisen avensiksen korjaamiselle tulee noin 2500€ ja Hihnallisen noin 1200€

        Aivan turhaa tulla tänne noita höpisemään. Ja jos tuollaisia vikaoa on, niin omistajan tarvii kattoa itteensä ensin.


      • voi voi taas
        Tojon kanssa pitkään kirjoitti:

        Aivan turhaa tulla tänne noita höpisemään. Ja jos tuollaisia vikaoa on, niin omistajan tarvii kattoa itteensä ensin.

        Kuskin vika, kun ei seisota autoa tallissa vaan menee kurja ajelemaan. Pitäisi varmaan huoltoväli lyhentää 10 tkm:iin ei se öljynvaihto 15 tkm välein ja isompi huolto kerran vuodessa oikein riitä.


      • ave
        voi voi taas kirjoitti:

        Kuskin vika, kun ei seisota autoa tallissa vaan menee kurja ajelemaan. Pitäisi varmaan huoltoväli lyhentää 10 tkm:iin ei se öljynvaihto 15 tkm välein ja isompi huolto kerran vuodessa oikein riitä.

        Itsellä 2.0 d4d -06, aj 160 tkm, kansivika ja kone vaihtoon. Huollot tehty ajallaan. Siihen asti tyytyväinen autoon/moottoriin.


      • huoltopoika
        ave kirjoitti:

        Itsellä 2.0 d4d -06, aj 160 tkm, kansivika ja kone vaihtoon. Huollot tehty ajallaan. Siihen asti tyytyväinen autoon/moottoriin.

        pistäppä rek.tiedot niin tarkastetaan tilanne.


      • Ave I

      • mikä mättää
        kulunut kirjoitti:

        Yleensä näissä jos ollaan tarkkoja ja tehdään työ hyvin niin kansi ja lohko uusiksi.
        Korjaus on kallis sillä työtunteja tulee hiukan paljoin.

        Meneekö vain kannentiiviste vai halkeaako kansi?


      • ave
        mikä mättää kirjoitti:

        Meneekö vain kannentiiviste vai halkeaako kansi?

        Moi,
        kansi ei halkea, mutta kannentiiviste alkaa falskata ja ajan kanssa vioittaa kantta, jos ei korjata ajallaan. Alkava vika hankala havaita.


      • LiianMoni
        mikä mättää kirjoitti:

        Meneekö vain kannentiiviste vai halkeaako kansi?

        Kansi ei säry vaan taipuu. Ja kun sitä yrittää kiristää, niin bloki antaa periksi. Blokin ja kannen vaihtaminen vanhoihin osiin on toki kalliimpaa kuin uuden moottorin ostaminen. On tapauksia jossa kone on kestänyt, mutta liian moni ei kestä.

        Helppo ymmärtää miksi toyotistit selittävät että sieseleistä pitää luopua: toyolla ei ole luotettavaa dieseliä.


      • Anonyymi

        Itellä myös 2002 RAV4 pensakone kansialkoi vuotaa 350t. kierteet petti KORJAUTIN kesti 10.t kansi hiottiin ja ponnistettiin :( Katsastetttu mut PAALIIN.


    • Pettynyt6

      Minulla oli Rav 4 vm 2007 2,2l koneella. Ensimmäinen kone meni 75 000km jälkeen. Kone vaihdettiin takuuseen, tällöin minulle kerrottin, että sylinteriputkien tuentaa on muutettu ja siten ne eivät eivät pääsisi värähtelemään, kuten hajonneessa koneessa, josta kuulemma kannentiivisteen meno johtui. Uusi kone kesti 40 000km eli se meni kun kilometrejä oli 125 000. Kone korjattiin tälläkertaa vain vaihtamalla kannentiiviste. Tiivisteenvaihto meni takuuseen, tosin asiasta piti ottaa yhteyttä maahantuojaan. Auto oli huollettu paikallisella merkkikorjaamolla säännöllisesti, öljyt vaihdettu 8000-10 000 km välein.
      Ajoin autolla 20 000 km viimeisen koneremontin jälkeen eli laitoin sen vaihtoon, kun sillä oli ajettu 145 000 km. Tällöin kytkimestä alkoi kuulua epämääräistä ääntä ( merkkihuollon mukaan ääni tuli kytkimestä). EGR-venttili vaihdettiin 100 000km paikkeilla. Muutaman kerran ennen EGR-venttilin vaihtoa hävisi koneesta teho ja se sytytteli varotusvalot.
      Olen ihmetellyt miksi Toyota ei ole laittanut asiaa kuntoon, kun ongelma on ollut jo vuosia tiedossa. Olen tähän asti pitänyt Toyotaa varmana "perusautona", toivottavasti saavat asian korjattua tulevaisuudessa.

    • Rauno tuulipuku

      Onko kaikissa moottorityypeissä sama kansivikaongelma vai onko vain 2.2 litraisen murhe?

      T: en omista vielä

      • Feature

        Ei, kyllä nää 150 tkm kohdalla paukkuvat dieselit ovat ihan tojon erityisominaisuus.


      • d4d--

        Minulla 2005 mallinen 2.0 d4d, ostin 136 tkm ajettuna ja nyt mittarissa 210 tkm, juuri tein jakohihnan vaihdon ja koko aikana olen norm.huoltojen lisäksi vaihtanut polttimon minkä jouduin tekemääm liikeessä koska en saanut toista itse irti :), ajan noin 35 tkm vuodessa ja luotettavampaa matkakumppania on vaikea löytää.


      • eri luakkaa
        d4d-- kirjoitti:

        Minulla 2005 mallinen 2.0 d4d, ostin 136 tkm ajettuna ja nyt mittarissa 210 tkm, juuri tein jakohihnan vaihdon ja koko aikana olen norm.huoltojen lisäksi vaihtanut polttimon minkä jouduin tekemääm liikeessä koska en saanut toista itse irti :), ajan noin 35 tkm vuodessa ja luotettavampaa matkakumppania on vaikea löytää.

        " lisäksi vaihtanut polttimon minkä jouduin tekemääm liikeessä"

        Tojota sikälikin parempi kuin kaikki muut autot yhteensä, että polttimonkin voi vaihtaa pysähtymättä.


    • Ei ole..

      Itelläni on 2.0 d4d -05 ave ja ajettu yli 300tkm ilman mitää suurempia murheita. Sitä ennen ajelin 12 vuotta kahdella eri volvo mallilla ja voi sitä tuskaa ja kalliita kilometrejä :-/

      • xxxx4

        Vika koskee alumiinilohkoisia moottoreita.Valurautalohkoiset kyllä kestää.


      • ja suotimet pois
        xxxx4 kirjoitti:

        Vika koskee alumiinilohkoisia moottoreita.Valurautalohkoiset kyllä kestää.

        Siispä paluuta rautakauteen?


    • 7+3

      Millon/mistä vm. ne avensiksen lohkot muuttuu alumiiniseksi? Onko remmi jakopää vielä valulrautaohkolla?

      • Kumpiakinon

        Alumiinilohkoa tehty sekä remmillä että ketjulla.


    • Rav4best

      Minulla Rav 4 ei vuoda kuin litran öljyä 1000km, miten muilla?

    • hoo toyota

      Moottorilla jatkettu takuu 200tkm tai 7v. Huoltoneuvojan kertoman mukaan ei huolta, jos possahtaa tulee uusi moottori.

      Ongelmia on.

    • Eräs autoilija

      Minulla on ja ollut yhteensä 6 Toyotaa. Ja kyllä voin sanoa, että vm 92-98 ovat olleet vahvimmat ja 00-06 mallit ovat olleet paljon heikompia esityksiä. Tällä hetkellä mulla on vm -06 Ave D4D 2.0 diesel 126 heppanen ja siinä nuo kansi hommat voivat oireiden perusteella tulla esiin, kilsoja on vajaa 190 000 km. Nesteet vuoti alle miloin mistäkin, on vaihettu vesipumppu, jäähdytin ja letkuja, nyt ei vuoda mutta silti neste vain vähenee 0,5 litraa/vk, se ei ole keittänyt eikä muuten käyttäytynyt oudosti. Kaikki huollot on tehty merkkiliikkeessä. Eli seuraava remontti on sitten varmaan tuo kansi. Tulee mieleen, että missä tommonen huoltoneuvoja löytyy joka tuolaisia takuita lupaa, niin vien tuon heti sinne. En oikein ymmärrä, kun noita Toyotia on ollut useita ja olen ajanut kaikilla 250-300 tuhatta ei vikoja ole ollut mutta nyt sitten on tommonen riesa tosta tullut. Kaikki vaan kehuu miten hyviä autoja nuo ovat, miten huonoja ne muut sitten ovatkaan kun tuollaisia vikoja Toyotasta alkaa löytymään. Tähän asti olen ollut tosi tyytyväinen Toyotaan muitakin autoja omistaneena. On ollut Mazda, Golf, Ford 3 kpl, Opel 4 kpl ja 6 kpl Toyotaa.

      • avellamennään

        Tuo vika koskee 2006 faceliftin yhteydessä uusittua 2.0 d4d konetta. En tiedä missä vaiheessa tuohon on reagoitu. Käsittääkseni ei ainakaan T27 koppaan uusitussa koneessa pitäisi kyseistä vikaa olla. Tai ainakin toivon niin koska itseltä kyseinen auto löytyy, kuin myös viestissä ensin mainittukin ollut.


      • mikk1

        Minulla on avensis 2.0td -99. Olen ajanut sillä 200tkm ja se on aina syönyt vettä. noin litra kuukaudessa. Nyt se on alkanut syödä enemmän ja on ilmeisesti pakko ruveta avaamaan kantta. On palvellu ihan kiitettävästi että en voi moittia. Siitä kannesta olen tiennyt jo heti oston jälkeen niin ei sen vuoksi harmita. autolla on jo yli 400 tkm mittarissa että saa jo olla jotakin.

        Kannattaako muuten koeponnistaa kansia vai?


    • sama,

      Moikka.

      Vastaan mieluusti. Pidä huoli että nuo kriteerit täyttyy. Sulla alkaa olla jo kiire.
      Tuo mitä kerroin on jokaisella huoltoneuvojalla tiedossa. Näkevät sisäisestä tiedotteesta. Näytti sen koneelta, siis tuon jatketun takuun.

      Ovat sen verran ovelia etteivät itse kerro omaaloitteisesti. Kävin kysyyn toiseltakin toyota korjaamolta jossa avoimesti selittivät tuon myös. Olen hengessä mukana ja ilmoittele miten kävi.

      • 5 toyota alla

        Ave -08 vaihedettu koko moottori. huolto hoiti asian kiitettäväsi km. oli 120.000 . Eikä kustannuksia, näin asiat hoidetaan toyota huollossa.


      • paikka tutuksi
        5 toyota alla kirjoitti:

        Ave -08 vaihedettu koko moottori. huolto hoiti asian kiitettäväsi km. oli 120.000 . Eikä kustannuksia, näin asiat hoidetaan toyota huollossa.

        "näin asiat hoidetaan toyota huollossa. "

        Takaisinkutsut huomioidenhan siellä tuleekin poikkeiltua taajaan.


      • torviko

        2D2 disel kansiremontti 223000 km hinta 3250,00€ nyt ajettu rempan jäljeen 62000 km ja taas hukkaa jäähdytysnesteitä. Korjaamo (nelipyörä) arveli hinnaksi noin 5000,00€. Että siitä huumoria.


    • 2,2d/177hv vm2007

      Mikä tuo jatkettu takuu on?
      Ostin auton käytettynä aj.134tkm vajaa vuosi sitten,eikä silloin tullut mieleenkään
      Et olis pitäny käydä testauttamassa ennen ostoa TOYOTASTA ET ONKO SIINÄ KANNENTIIVISTE ehjä....no nyt menisin ennen ostoa......
      Just Aven kans olin 150tkm huollos ja todettiin paheneva kansivika....pulputtaa ilmaa tasaisesti jäähdyttimen korkista....otettiin yhteyttä toyotaan et onko takuu....ei mene kuulemma takuuseen,koska se on 100tkm tai 3v....
      Olis varmaan ollu takaisinvedon paikka toyotalla...mut ku ei koske turvallisuutta
      niin hyssytellään asiasta....
      Et aika härskiä hyljätä takuu jos vika on kerta noiden alumiinimoottoreiden "ammattitauti",eikä täydellä huoltokirjalla ole mitään tekemistä kyseisen asian kanssa....meidän ja varmaan monen muunkin avessa täydellinen huoltokirja....
      Käskivät kääntyä automyyjämme puoleen....joo niinpä 6kk kuluttajasuoja ohitettu ja Reilu automyyjämme:Autopääkkönen,seinäjoki ei halunnut ottaa enää mitään kantaa,ei kuulemma ole enää hänen murheensa.....sehän on juridisesti totta!
      Osaako joku neuvoa miten kannattais edetä.....en purematta niele!

      • Jos noin on,

        kuten kerrot niin ei auta kuin painaa päälle ja vedota "jatkettuun takuuseen" ja uhata tehdä asiasta julkinen lehtien palstoilla. Ei Toyota tällaisista julkisuutta kaipaa ja nykyisten oman merkin omistajien hyvä hoito on heille tosi tärkeä juttu. Jännää tosiaan, että noita kansivikoja ei sitten ole kaikissa D4D-alumiinirunkoisissa moottoreissa. Itselläni on alkuvuoden -08 Ave ja ei minkäänlaista merkkiä ongelmista (aj. 248 tkm). Huollossa sanoivat, että tähän minun moottoriini on jo tehty tehtaalla tarvittavat muutostyöt eli kannentiiviste erilainen ja moottorin ohjelmointia muutettu yms. Eipä taida sinua lohduttaa yhtään, että minulla oli aikoinaan 01-mallinen Pösö 406 HDI, jossa meni kansi remonttiin 180 tkm:ssä ja silloin Automaassa todettiin, että tällainen on dieselmoottoreiden riesa.


      • P S A
        Jos noin on, kirjoitti:

        kuten kerrot niin ei auta kuin painaa päälle ja vedota "jatkettuun takuuseen" ja uhata tehdä asiasta julkinen lehtien palstoilla. Ei Toyota tällaisista julkisuutta kaipaa ja nykyisten oman merkin omistajien hyvä hoito on heille tosi tärkeä juttu. Jännää tosiaan, että noita kansivikoja ei sitten ole kaikissa D4D-alumiinirunkoisissa moottoreissa. Itselläni on alkuvuoden -08 Ave ja ei minkäänlaista merkkiä ongelmista (aj. 248 tkm). Huollossa sanoivat, että tähän minun moottoriini on jo tehty tehtaalla tarvittavat muutostyöt eli kannentiiviste erilainen ja moottorin ohjelmointia muutettu yms. Eipä taida sinua lohduttaa yhtään, että minulla oli aikoinaan 01-mallinen Pösö 406 HDI, jossa meni kansi remonttiin 180 tkm:ssä ja silloin Automaassa todettiin, että tällainen on dieselmoottoreiden riesa.

        PÖSÖN diesel kansiongelmat todella harvinaisia.


      • r-rallaaja

        Itselläni avensis D4D 2,2 vm.08 aj.169 tkm kannentiivisterikko.toyoytalta ohje moottori vaihtoon,sitä ei voi korjata n.6400 €.eivät suostu korvauksiin.
        Vein asian kuluttaja asiamiehelle,ensin sieltä lausunto.Nyt asia on kuluttajariitalautakunnassa.
        asiaasi auttaa jos hommaat tavarantarkastajan lausunnon.


    • Eräs autoilija

      Omalla -06 Avella ajettu tosiaan tuo vajaa 190000 km ja titaani takuu ehti päättyä lokakuussa. Nesteet alkoivat hävitä ja nyt on kone vaihdettu juuri tuolla jatketulla takuulla. Kysyin asiasta ensin maahantuojalta ja he pyysivät ottamaan yhteyttä lähimpään valtuutettuun Toyota korjaamoon. Näin toimin ja homma lähti rullaamaan välittömästi. Kiitos hyvästä vihjeestä nimimerkkeille hoo toyota/sama. Kyllä Takuu pelaa ainakin Toyotalla. Omassa on kaikki huollot tehty alusta alkaen merkkikorjaamossa. Ostin autoni tosiaan ns. Titaani vaihtoautona. Silloin oli kilsoja 89000. Maahantuoja kysyi nyt vain auton iän ja kilometrit ja onko huollot tehty Toyotalla. Muita tietoja ei sitten tarvittukaan vaan vein autoni korjaamolle ja he hoitivat auton kuntoon. Ei tarvittu mitään uhkailua tai muutakaan kovistelua vaan asia hoitui tyylikkäästi.

      • hoo toyota / sama

        Oleppas hyva vaan. Juuri noin sen täytyikin mennä.

        Itsellä -09 mallinen d4d ja samoja oireita oli. Tuo ei ole poistunut uudenmistakaan malleista, vaikka täällä väitetään niin. Myyjä lohduttaa sillä että sitten menee taas 200tkm. Oikeassa lienee.
        Aiemminkin olen yrittänyt täällä vinkkejä antaa mutta on teilattu raskaasti. Täällä ei saa olla toisinajattelija ja kertoa toyotasta totuutta. Mielestäni toyotalla d4d on epäkuraatti. Tosin eivät pakoile vastuutaan.

        Nyt tämän uuden ohjekirjassa on vanhanajan neuvoja moottorille. Siis käyttäjän näkökulmaan.
        Turvallisia kilometrejä sinulle.


      • Pettynyttojotaan
        hoo toyota / sama kirjoitti:

        Oleppas hyva vaan. Juuri noin sen täytyikin mennä.

        Itsellä -09 mallinen d4d ja samoja oireita oli. Tuo ei ole poistunut uudenmistakaan malleista, vaikka täällä väitetään niin. Myyjä lohduttaa sillä että sitten menee taas 200tkm. Oikeassa lienee.
        Aiemminkin olen yrittänyt täällä vinkkejä antaa mutta on teilattu raskaasti. Täällä ei saa olla toisinajattelija ja kertoa toyotasta totuutta. Mielestäni toyotalla d4d on epäkuraatti. Tosin eivät pakoile vastuutaan.

        Nyt tämän uuden ohjekirjassa on vanhanajan neuvoja moottorille. Siis käyttäjän näkökulmaan.
        Turvallisia kilometrejä sinulle.

        Niinpä niin, mullakin oli 07 titaanivaihdokkina ostettu 80 tkm ajettu 06-mallinen 2.2 (150 hp).

        Kaikki huollot tehty tammer-autossa. Eli kaikki tähän asti kuin tuolla pari viestiä sitten kirjoitelleella.

        Ero vaan siinä että mulla mittarissa 210 tkm, ja kun se jatkotakuu menee 200 tkm ei minkäänlaista vastaantuloa.

        No johonkin se raja on tietty vedettävä. Minä vedin sen siihen että tämä oli viimeinen toyota minulla.


      • huoltomiäs
        Pettynyttojotaan kirjoitti:

        Niinpä niin, mullakin oli 07 titaanivaihdokkina ostettu 80 tkm ajettu 06-mallinen 2.2 (150 hp).

        Kaikki huollot tehty tammer-autossa. Eli kaikki tähän asti kuin tuolla pari viestiä sitten kirjoitelleella.

        Ero vaan siinä että mulla mittarissa 210 tkm, ja kun se jatkotakuu menee 200 tkm ei minkäänlaista vastaantuloa.

        No johonkin se raja on tietty vedettävä. Minä vedin sen siihen että tämä oli viimeinen toyota minulla.

        Tampereellako sun autos on huollettu?


      • Pettynyttojotaan
        huoltomiäs kirjoitti:

        Tampereellako sun autos on huollettu?

        Tampereella, tammer-autossa.


      • hoo toyota
        Pettynyttojotaan kirjoitti:

        Tampereella, tammer-autossa.

        Kokemuksesta tietän et osa korjaamoista salaa eikä kerro ajoissa asiakkaalle. Ehkäpä iloitsevat kun koittaa aika jolloin on maksumien tiedossa.


    • uusikorinen

      No miten on tilaanne uudemmassa korimallissa? vieläkö kansiremontit vaivaa moottoria, kiinnostaisi 2.2 moottori koska sen saa automaatilla. Oma 05 mallinen 2.0 on toiminnut kuin junan vessa niin moottori kuin koko auto, ei mitään vikoja mutta kohta tulee 300 tkm täyteen ja on aika etsiä tuorempaa...

    • edelleen kone kunnos

      Itse kysyin Kokkolan Toyota liikkeen huollossa noista vioista että onko tullut vastaan niin totesivat että muutama, ja vika ollut siinä että moottori alkanut karstottumaan kun ajetaan liian lyhyttä matkaa tai ei anneta silloin tällöin kaasua. Palotilaa on nykyään lähinnä vain männän päässä ja kun karstottuu liikaa niin paine sylinterissä nousee liikaa ja ajanmyötä sanoo poks. Suositteli ajamaan aina silloin tällöin hieman pidempää matkaa isoilla kierroksilla jolloin karstat palaa koneesta ja jotain puhdistusainetta suositteli käytettävän pari pulloa/huoltoväli.

      Jäi vaan kysymättä puhdistusaineen nimi...

      • niinpä niin

        että kuskin se vika, jos Tojo hajoaa, ei mitään uutta. Totta, hajoaa, jos ajetaan.


      • jklg77

        Tuo ehdotus, että pätkäajo aiheuttaisi kannentiivisteen menemisen, ei todellakaan pidä paikkaansa. Meikäläisen -06 -mallisesta koneesta oli mennyt kannentiiviste, vaikka ajo oli arkipäivisin n. 100 km moottoritietä joka päivä. Merkkiliikkeessä olin pariin kertaan käynyt valittelemassa, kun jäähdytysnesteen pinta laskee - diagnoosi oli, että "pitääkin vähän haihtua". Ja lopulta kun todellinen syy 175 000 km:ssä paljastui, ainut ohje Toyota-huollolta oli: vaihda autoa.


      • OK-Autossa osataan

        1,3 bensa-Yariksellakaan ei saisi ajaa kaupunkiajoa. Huoltoneuvojan varman tiedon mukaan moottori karstoittuu ja siitä seuraa käyntikatkoja. Ongelman voi vbälttää sillä että ajaa vain maantieajoa kakkosvaihteella 100 km/h mittarissa.

        Lieneeköhän toyotalla yhtään sellaista mallia joka kestäisi kaupunkiajoa?

        Toyotan liikkeiden selitykset vikatilanteisiin ovat kuin tuhannen ja yhden yön sadusta. Asiakkaille puhutaan mitä tahansa paskaa mieleen juolahtaa. Eiköhän tämä asiakastestaaminen vielä kostaudu.


      • huhuuhuh
        OK-Autossa osataan kirjoitti:

        1,3 bensa-Yariksellakaan ei saisi ajaa kaupunkiajoa. Huoltoneuvojan varman tiedon mukaan moottori karstoittuu ja siitä seuraa käyntikatkoja. Ongelman voi vbälttää sillä että ajaa vain maantieajoa kakkosvaihteella 100 km/h mittarissa.

        Lieneeköhän toyotalla yhtään sellaista mallia joka kestäisi kaupunkiajoa?

        Toyotan liikkeiden selitykset vikatilanteisiin ovat kuin tuhannen ja yhden yön sadusta. Asiakkaille puhutaan mitä tahansa paskaa mieleen juolahtaa. Eiköhän tämä asiakastestaaminen vielä kostaudu.

        1 Ihan samaa mieltä, todella kestämätöntä liiketoimintaa, ei ikinä enää Toyotaa!


      • Anonyymi

        Vain Tojotan moottori sitten karstoittuu näillä nykypolttoaineilla . Joopa joo .


    • Ihmettelevä

      Mikä tämä ns. jatkettu takuu on?

      Itsellä 150t ajetusta -06 2,2 D4D Toyotasta meni kansipahvi ym. ja Maakunnan Auto Seinäjoella sekä itse maahantuoja kieltävät ettei sellaista takuuta ole olemassakaan!

    • höö toyota

      On olemassa.

      Autosi on liian vanha, joten maksat itse. Tuotahan toyota juuri odottaa että pääsevät tilanteeseen jossa asiakas maksaa ja varmasti.

      Olen ennenkin antanut täällä vinkkejä ja tyypit on saanut korjauksen takuun piiriin veloituksetta. Voin TOISTAA, 7vuotta tai 200000km.

      Yleensä tulee uusi moottori tilalle.
      Tänne palstalle ei yleensä kannata kirjoitella ja neivoa mitään. Koska aina kaikki huutaa, että valehtelet ja toyotassa ei ole koskaan mitään vikaa.

      Kahden Aven kokemuksella voin sanoa että on paljovikainen auto ja huonosti toimiva. Katselkaa ihmiset muitakin merkkejä. Maahantuoja idioottiporukkaa takuuosastolla.

      • Ihmettelevä

        Näinhän siinä kävi, että maksan itse :(

        Hyvää tässä on se, että kuitenkin viimein löyty taho joka antoi ymmärtää (rivien välistä tosin) että se jatkettu takuu todella on olemassa! Samalla myös mainostettiin että uudessa moottorissa sitä vikaa ei sitten enää ole. Onkohan noin?

        Mielenkiinnosta kyselen myös mitä muilla on tullut maksamaan uusi moottori töineen?


      • dee4dee

        Mulla sama juttu, aina käyttänyt Toyotan merkkihuollossa, mutta nyt kun kilometriraja ylittyi, niin heti havaittiin öljynvaihtohuollossa kansivika ja tarjottiin uutta moottoria kahdeksalla tonnilla! Jep jep...


    • sama,,

      Vastaan pikaisesti,

      Hinta on hirvittävä. Laita kiertoon jos mahdollista, niin muutkin tekevät. Koeajolla siitä ei huomaa yleensä kukaan.

      Ei uusi moottori ole sen parempi.

    • Ave I

      Asia tarvitsee julkisuutta samaan tapaan kuin VW:n DSG:t ja jakoketkut. Ei muuta kuin Tuulilasiin viestiä.

    • yksi lisää

      Täällä sama tilanne 2007 D4D 2.0 126hv mittarinlukema 210000-220000 km ja kannentiivisterikki rikki. Toyota huollossa eivät edes alkaneet tutkimaan moottorinvikaa vaan ehdottivat het puolimoottorinvaihtoa kuulemma maahantuojan vaatimuksesta. Syy, pienemmillä tutkimuksilla ja korjauksilla maahantuojalle tulee lisäkuluja kokemuksen mukaan. Kallis lasku tietysti kuluttajan piikkiin, maahantuoja ei yhtään vastaan.

      Jätin tekemättä ja tilalle löytyi vähän ajettu täyskone töineen päivineen alle puoleen hintaan puolimoottorin hinnasta. Tässä koneessa on uudempi, kait "parempi" kansipahvi - no aika näyttää kauanko se kestää..

      Tämä kansivika haiskahtaa tyyppivialta, joka sattuu melko usein kohdalle, kun näitä vertaistukitarinoita lukee ja kuulee. Tuttu Toyota mekaanikko sanoi, että niitä ei lähdetä vaihdattamaan Toyotan / maahantuojan piikkiin, koska moottorin poistaminen on suuritöistä (lue kallista), samasta syystä vaihdetaan aina puolimoottori minimissään, koska jatkotyöt ongelmineen tulevat kalliiksi myös.

    • Versolija

      Meikäläisellä maksoi vaihtokone 2000€, ja vaihto 1000€. Sain auton halvlla (miksiköhän?), joten ei harmittanut paljon. Moottorilla oli ajettu 206000 km. Vaihtokoneella 80 tkm, ja nyt 100 tkm lisää. Ja yllätys, vesi tulee paisarin kautta ulos. Nyt jo harmittaa. Olen todella tyytyväinen muuten autoon ( corolla verso 2.2) vm 2007, joten jotain pitää tehdä.

      Onko MITÄÄN kikkaa (aivan sama vaikka olan yli sylkeminen ennen käynnistysä), jolla se vesi pysyisi kauemmin?. Nyt ongelma on jo niin paha että 100 km välein pitää vettä lisätä, eli moottori kuumenee liikaa.. No onneks se ei maksa mitään.

      Onko mitään väliä seossuhteella, jäähdytysaineen merkillä yms?

      • timwest

        Meillä 07 avensis 246tkm ajettu ja vesi hävinnyt paisarista. Aloin lukemaan tätä palstaa ja taitaa olla rahan menoa tiedossa. Illalla sain ajan korjaamolle, jossa testataan kansi. Oispa tän ongelman tienny ni olis jäänyt tojo ostamatta. 60tkm olen sillä perushuolloilla ajanut. Antaisko syylärinpaikkausaine vähän elinikään jatkoa?


      • PSAAAA

        Toyota julistettu kestäväksi, niin kauppa käy,,,samoin Sakujen autot, sama mitä kuuluu käyttäjien keskuudesta. Mutta jos Ranskalaisessa jokin satunnainen vika, vaikka pienikin, niin siitä riittää puhetta kymmeniä vuosia.


      • Voipi olla.
        PSAAAA kirjoitti:

        Toyota julistettu kestäväksi, niin kauppa käy,,,samoin Sakujen autot, sama mitä kuuluu käyttäjien keskuudesta. Mutta jos Ranskalaisessa jokin satunnainen vika, vaikka pienikin, niin siitä riittää puhetta kymmeniä vuosia.

        Mullla on ollut kolme Peugeottia, joista yksi oli koht. hyvä. Kaksi olikin sitten täyttä p askaa....


      • C5 Tourer
        PSAAAA kirjoitti:

        Toyota julistettu kestäväksi, niin kauppa käy,,,samoin Sakujen autot, sama mitä kuuluu käyttäjien keskuudesta. Mutta jos Ranskalaisessa jokin satunnainen vika, vaikka pienikin, niin siitä riittää puhetta kymmeniä vuosia.

        Näin on. Siksi ostinkin vähän aikaa sitten käytetyn C5 Hdi 163:n automaatilla. Muutaman vuoden vanha ja erittäin edullisesti. Avensikset eivät ole edes samassa hintaluokassa. Jos tämä pelaa edellisten tavoin, on edessä pitkä ja huoleton ajo. Lisäksi vielä nautinnollista ajoa, vaikka nämä nykyiset alkavatkin olemaan jo aika tanakoita menoltaan


      • Vain_pikkupojat
        C5 Tourer kirjoitti:

        Näin on. Siksi ostinkin vähän aikaa sitten käytetyn C5 Hdi 163:n automaatilla. Muutaman vuoden vanha ja erittäin edullisesti. Avensikset eivät ole edes samassa hintaluokassa. Jos tämä pelaa edellisten tavoin, on edessä pitkä ja huoleton ajo. Lisäksi vielä nautinnollista ajoa, vaikka nämä nykyiset alkavatkin olemaan jo aika tanakoita menoltaan

        ja palstatrollit kirjoittavat "nautinnollista ajoa". Ei mulla tähän muuta.


      • Anonyymi
        Vain_pikkupojat kirjoitti:

        ja palstatrollit kirjoittavat "nautinnollista ajoa". Ei mulla tähän muuta.

        Mieluummin jotain pikkuvikoja kun tojon moottorin leviämistä ja peltien mätäännystä.


    • Auris 2.0 diesel

      Auris 08 126 hv ja kannentiiviste meni lähes tasan 150 Tkmkohdalla, ilmainen tehdaskorjattu kone nokalla ja meno jatkuu....

      • Kahta en vaihda

        Seuraavan vaihdon maksaa artisti. Vaihdon hinta ylittää auton arvon. Nettiautossa niitä klöytyy, diisseli-Tojotia vaihtomoottorilla. Moottorinvaihtoa odottelevia 7-vuotiaita saa ykköstonneilla, mieti miksi!


    • köffffff

      hajosko tojo terolla kone. ja noilla kilometreillä. hihaaahiihöööööööööööööööööööö ja tero maksoi ja kalliisti hihihihihöööööööööööööööööööö ilmasiks tero ei saa kun takaisinkutsu postilaatikkoon .hhhhhhhhhhahahahhahahahhahahhhaah. ja sit maksaa.hahaaahahaihihihhiöhöhöhöhö

      • Tästähän_tulee

        mieleen NapoleonXIV ja kappaleensa "They are coming to take me away hahaa". Oman aikansa superhitti.


      • Kappalehan_kertoi
        Tästähän_tulee kirjoitti:

        mieleen NapoleonXIV ja kappaleensa "They are coming to take me away hahaa". Oman aikansa superhitti.

        hulluudesta joten sopii hyvin palstatrolli köfffffin profiiliin, hihii hahaa.


    • Pommi-konstruktio

      D4D vika jos mikä on niin tyyppivika kuin vain olla voi. Pienenkin paikkakunnan diileri on vaihtanut muutamassa vuodessa yli 100 moottoria takuuseen. On ollut 2.0:aa ja 2.2:sta. Toyota on hanskannut tiedottamisen paremmin kuin hyvin. Hyvin vähän on ollut medioissa juttua D4D tyyppiviasta, vaikka vian esiintymislaajuus ja korjauskustannukset ovat kammottavaa luokkaa. D4D moottorinvaihtoja lienee tehty Suomessa tuhansia.

    • peepeepee

      Minkä hintainen on pelkkä kansi? Eli jos suosiolla jättää kannen höyläämiset väliin ja laittaa uuden kannen. Onko mitään hyötyä.

      • Okke 9

        Tää on karseeta luettavaa kun tulin lukee näitä. Paisarista katoaa nesteet Ave 2.2 175hv 2005. Tähän asti ollut tyytyväinen tojotiin, nejläs menossa. Paljonko remonttiin menee minimissään?


      • itku pääsee
        Okke 9 kirjoitti:

        Tää on karseeta luettavaa kun tulin lukee näitä. Paisarista katoaa nesteet Ave 2.2 175hv 2005. Tähän asti ollut tyytyväinen tojotiin, nejläs menossa. Paljonko remonttiin menee minimissään?

        Paljo sulla on rahaa päällä? Ne ainakin. Heti.


      • Business as usual
        Okke 9 kirjoitti:

        Tää on karseeta luettavaa kun tulin lukee näitä. Paisarista katoaa nesteet Ave 2.2 175hv 2005. Tähän asti ollut tyytyväinen tojotiin, nejläs menossa. Paljonko remonttiin menee minimissään?

        9000. Syy; Toyota ei myy puolimoottoreita asiakkaille. Vanhaa ei voi korjata. Kannessa ei ole lainkaan höyläysvaraa, kannen pulttien kierteet ovat luemma alumiinilohkossa.

        Asiakkaille myydään vain uusia moottoreita. Halvimmalla pääsee kun ostat purkaamolta korjatun moottorin ja annant vanhan vaihdossa. Hinta jää alle viiden tonnin. Vuosi ajoa ja anjovis maata kiertävälle radalle.


      • Mahdollinen ostaja.

        Kuinka yleinen tuo ongelma nyt sitten on?
        Hajoaako jokainen kansi/kannen tiiviste vai 10% vai 30%.
        2.0 vm 2008 avensista katsellut mutta kyllähän tuo pelottelu pistää vahvasti miettimään asiaa.


      • varoitus
        Mahdollinen ostaja. kirjoitti:

        Kuinka yleinen tuo ongelma nyt sitten on?
        Hajoaako jokainen kansi/kannen tiiviste vai 10% vai 30%.
        2.0 vm 2008 avensista katsellut mutta kyllähän tuo pelottelu pistää vahvasti miettimään asiaa.

        Muista että 2008 avessa on suuri bensa range. Näin ainakin yksi tero kertoo.


      • Pohdittavaa
        Mahdollinen ostaja. kirjoitti:

        Kuinka yleinen tuo ongelma nyt sitten on?
        Hajoaako jokainen kansi/kannen tiiviste vai 10% vai 30%.
        2.0 vm 2008 avensista katsellut mutta kyllähän tuo pelottelu pistää vahvasti miettimään asiaa.

        Riippuu aikavälistä. Pitkän ajan kuluessa hajoaa 100 %. Jos vaikka ennen 200 tkm hajoaisi 30 %, ei ole hyvä sekään. Toinen omistaja saa sitten vaihtoehdoikseen uuden moottorin hankinnan n 10.000 e, paalauksen tai vaihtomoottorin hankinnan n 5000 e. Kuluriski on luokkaa järjetön. Jos vaikka olisikin päässyt ehjällä moottorilla 200 tkm, mikä olisi vaihtoarvo? Kuluriski tiedetään jokaisessa suomalaisessa autokaupassa. Autokaupoilla on haittoinaan virhevastuu, joten moni kieltäytynee ottamasta avea vaihdossa.

        Itse en ostaisi 2007- dsl-toyotaa suurin surminkaan. Olkoon prosenttienuste mikä tahansa, selvää on että moottorissa on tyyppivika on joka on helevetin kallis korjata jos kohdalle sattuu. Minkä tahansa muun merkkisessä (pl. Lexus) kannentiivisteen vaihtaminen voidaan tehdä tarvitsematta vaihtaa koko moottoria.


      • jääkö tämmöseks
        Pohdittavaa kirjoitti:

        Riippuu aikavälistä. Pitkän ajan kuluessa hajoaa 100 %. Jos vaikka ennen 200 tkm hajoaisi 30 %, ei ole hyvä sekään. Toinen omistaja saa sitten vaihtoehdoikseen uuden moottorin hankinnan n 10.000 e, paalauksen tai vaihtomoottorin hankinnan n 5000 e. Kuluriski on luokkaa järjetön. Jos vaikka olisikin päässyt ehjällä moottorilla 200 tkm, mikä olisi vaihtoarvo? Kuluriski tiedetään jokaisessa suomalaisessa autokaupassa. Autokaupoilla on haittoinaan virhevastuu, joten moni kieltäytynee ottamasta avea vaihdossa.

        Itse en ostaisi 2007- dsl-toyotaa suurin surminkaan. Olkoon prosenttienuste mikä tahansa, selvää on että moottorissa on tyyppivika on joka on helevetin kallis korjata jos kohdalle sattuu. Minkä tahansa muun merkkisessä (pl. Lexus) kannentiivisteen vaihtaminen voidaan tehdä tarvitsematta vaihtaa koko moottoria.

        Mites nää diisselit nyt sitten jos Ave jää pois myynnistä pian. Tuleeko koneeseen lainkaan päivitystä ennen sitä?


      • Pohdittavaa
        jääkö tämmöseks kirjoitti:

        Mites nää diisselit nyt sitten jos Ave jää pois myynnistä pian. Tuleeko koneeseen lainkaan päivitystä ennen sitä?

        Kannentiiviste-ongelmasta kärsiviä dieselmoottoreita on jo päivitetty, mutta olennaista asiassa on se että ei ole mitään tietoa siitä pystyykö päivitettyjä moottoreita korjaamaan, vai onko rakenne edelleen kertakäyttöinen.

        Kannentiivisteen saaminen kestämään normaalisti on hyvä, mutta itse en haluaisi ostaa autoa jossa on kertakäyttömoottori, varsinkaan kun moottorin uusimisen hinta on järjetön. Jos Toyota kaupitsisi vaihtomoottoreita johonkin järjelliseen, esim 4000 e hintaan, konstruktion kertakäyttöisyyden voisi hyväksyä. Kilpailijoiden diesel-moottoreita pystyy korjaamaan tarvitsematta uusia moottoria. Kaikissa dieseleissä kannentiivisteen yleensä joutuu vaihtamaan ainakin kerran eliniän aikana.


      • ettei voi korjata
        Pohdittavaa kirjoitti:

        Kannentiiviste-ongelmasta kärsiviä dieselmoottoreita on jo päivitetty, mutta olennaista asiassa on se että ei ole mitään tietoa siitä pystyykö päivitettyjä moottoreita korjaamaan, vai onko rakenne edelleen kertakäyttöinen.

        Kannentiivisteen saaminen kestämään normaalisti on hyvä, mutta itse en haluaisi ostaa autoa jossa on kertakäyttömoottori, varsinkaan kun moottorin uusimisen hinta on järjetön. Jos Toyota kaupitsisi vaihtomoottoreita johonkin järjelliseen, esim 4000 e hintaan, konstruktion kertakäyttöisyyden voisi hyväksyä. Kilpailijoiden diesel-moottoreita pystyy korjaamaan tarvitsematta uusia moottoria. Kaikissa dieseleissä kannentiivisteen yleensä joutuu vaihtamaan ainakin kerran eliniän aikana.

        Se on ainakin tosi paha, jos kierteet on suoraan alumiinissa. ja mikä siinä, jos kestäisivät sillee, mutta kun näköjään korkkaa............


      • Pohdittavaa
        ettei voi korjata kirjoitti:

        Se on ainakin tosi paha, jos kierteet on suoraan alumiinissa. ja mikä siinä, jos kestäisivät sillee, mutta kun näköjään korkkaa............

        Ei ole vaikea kuvitella miten käy merkkityytyväisyyden kanssa hänen kohdalla jolla moottori menee uusiksi omaan piikkiin. Voisin kuvitella että avensiksen moottoriongelmat heijatuvat vaihtohyvitykseen vaikka auto olisikin kunnossa. Liikkeillä on lakisääteinen virhevastuunsa, joten myyntihetkellä kunnossa olevan autosta voi aiheutua useamman tonnin kuluriski.


      • Asentelija

        Korjata voi kierteet kestää.Kansi kanattaa oikaista,koska vuoto kuluttaa kannen tiivistepintaa.Paksumpi tiiviste ja kansi paikoilleen.Itse tehtynä maksoi 300e


      • Anonyymi

        Ei ole hyötyä .


      • Anonyymi
        Mahdollinen ostaja. kirjoitti:

        Kuinka yleinen tuo ongelma nyt sitten on?
        Hajoaako jokainen kansi/kannen tiiviste vai 10% vai 30%.
        2.0 vm 2008 avensista katsellut mutta kyllähän tuo pelottelu pistää vahvasti miettimään asiaa.

        Kaikki hajoaa .


      • Anonyymi
        Pohdittavaa kirjoitti:

        Kannentiiviste-ongelmasta kärsiviä dieselmoottoreita on jo päivitetty, mutta olennaista asiassa on se että ei ole mitään tietoa siitä pystyykö päivitettyjä moottoreita korjaamaan, vai onko rakenne edelleen kertakäyttöinen.

        Kannentiivisteen saaminen kestämään normaalisti on hyvä, mutta itse en haluaisi ostaa autoa jossa on kertakäyttömoottori, varsinkaan kun moottorin uusimisen hinta on järjetön. Jos Toyota kaupitsisi vaihtomoottoreita johonkin järjelliseen, esim 4000 e hintaan, konstruktion kertakäyttöisyyden voisi hyväksyä. Kilpailijoiden diesel-moottoreita pystyy korjaamaan tarvitsematta uusia moottoria. Kaikissa dieseleissä kannentiivisteen yleensä joutuu vaihtamaan ainakin kerran eliniän aikana.

        Ei joudu .


      • Anonyymi
        Asentelija kirjoitti:

        Korjata voi kierteet kestää.Kansi kanattaa oikaista,koska vuoto kuluttaa kannen tiivistepintaa.Paksumpi tiiviste ja kansi paikoilleen.Itse tehtynä maksoi 300e

        Älä valehtele .


    • autoa vailla

      Onko 220d lexuksessa sama paska moottori kuin avensiksisa vai eri ja tohtiiko sellaisen 100tkm ajetun dsl lexuksen ostaa??

      • Vielä rahalla saa

        Ei kait se ole kuin ostaa pois vaan kuleksimasta. Kannattaa pitää piirongin laatikossa kymppitonnia varalla, jos vaikka kertakäyttömoottorista menee tiiviste. Lexun asiakastyytyväisyys on Suomen paras, elikäst maksukykyiset asiakkaat pitävät kertakäyttömoottoreista. Huoltoneuvojan ilme ei voisi olla muikeampi kun vaihdattaa Lexuun moottorin omaan piikkiinsä. Huoltoneuvojan myyntibonukset naukuu tappiin välittömästi.


      • autoa vailla
        Vielä rahalla saa kirjoitti:

        Ei kait se ole kuin ostaa pois vaan kuleksimasta. Kannattaa pitää piirongin laatikossa kymppitonnia varalla, jos vaikka kertakäyttömoottorista menee tiiviste. Lexun asiakastyytyväisyys on Suomen paras, elikäst maksukykyiset asiakkaat pitävät kertakäyttömoottoreista. Huoltoneuvojan ilme ei voisi olla muikeampi kun vaihdattaa Lexuun moottorin omaan piikkiinsä. Huoltoneuvojan myyntibonukset naukuu tappiin välittömästi.

        eli on viisaampaa pysyä erossa KO mallista vaiikakin on kyseessä Luxus Lexus :)


      • Oikeissa_Lexuksissa

        on bensamoottori ja yleensä vielä 100 hv sähkömoottori avustamassa ja säästämässä.


    • ToitsuKusiNilkoille

      2006 2.2 177hv Avensis vuotanut nestettä ja kannentiiviste vuotaa. Uusi moottori merkkiliikkeestä 5500€ ja jos käyttää pajalla (Hämeenl Diesel) 2000€ - 2500€. Kilometrejä 231 000km. Harmittaa kun auto muuten hienossa kunnossa. Käytännössä ei tietoa miten korjaus kestää ja kuinka pitkän aikaa ? Mitä kannattaisi tehdä ? Auton arvo about. 10 000€ ja nyt 5500€.

      -Kannattaako korjata pajalla ja ajella tyytyväisenä loppuun (kestääkö) ?
      -Korjata ja laittaa myyntiin, jotta saa edes jotain omia pois ?
      -Mulauttaa järveen koko laite?

      • toyooooooooota

        kansipahvi, kannenpultit, vesipumppu, termostaatti, yläpään tiivistesarja ja kannen plaanaus makso -07 aveen noin 700 €eroa. Plus nesteet...
        Vaihto itse kiireettomästi noin 5 normaalia työpäivää .


      • Juu, nääs

        Ratkaisu on täysin ilmeinen. Optio "käyttää pajalla". Absoluuttisesti edullisin ja auton jm-arvoa ajatellen alkuperäinen moottori säilyy. Harvempi haluaa ostaa, noh jotakuinkin uudehkon auton, jossa tunnearvoa hinnassa jäljellä ja johon on moottori vaihdettu. Moottorinvaihto kielii ongelmista. Kannentiivisteen vaihto on vain huoltamista.

        Tiivisteen vaihton jälkeen aja 1-2 vuotta ja myy pois jos joku huolii. Toyotan "uusi" moottori tuskin on koko moottori tuolla hinnalla. Taitaa olla pelkkä lohko.


      • toyooooooooota
        Juu, nääs kirjoitti:

        Ratkaisu on täysin ilmeinen. Optio "käyttää pajalla". Absoluuttisesti edullisin ja auton jm-arvoa ajatellen alkuperäinen moottori säilyy. Harvempi haluaa ostaa, noh jotakuinkin uudehkon auton, jossa tunnearvoa hinnassa jäljellä ja johon on moottori vaihdettu. Moottorinvaihto kielii ongelmista. Kannentiivisteen vaihto on vain huoltamista.

        Tiivisteen vaihton jälkeen aja 1-2 vuotta ja myy pois jos joku huolii. Toyotan "uusi" moottori tuskin on koko moottori tuolla hinnalla. Taitaa olla pelkkä lohko.

        Niin siis minä vaihdoin vaan kannentiivisteen ja muut hilppeet ja LOHKO ON SAMA VANHA MIKÄ TEHTAALTA LÄHTI AUTON MUKANA.... :/
        Ja ajan niin kauan kuin vaan kulkee... :)


      • alumiini+poppa
        toyooooooooota kirjoitti:

        Niin siis minä vaihdoin vaan kannentiivisteen ja muut hilppeet ja LOHKO ON SAMA VANHA MIKÄ TEHTAALTA LÄHTI AUTON MUKANA.... :/
        Ja ajan niin kauan kuin vaan kulkee... :)

        Jos ne pultit joustaa kierteiltään, niin kovin kauaa et ajele.


      • toyooooota
        alumiini+poppa kirjoitti:

        Jos ne pultit joustaa kierteiltään, niin kovin kauaa et ajele.

        juu joustaa ne pultit... venuvia kun ovat....


      • ei huollettavissa
        toyooooota kirjoitti:

        juu joustaa ne pultit... venuvia kun ovat....

        Niin, siis normaalisti pultin kuuluu venyä ja toimia kuin jäykkä jousi. Mutku tojossa on pehmeää muukin kuin kori... siis tässä tapauksessa kertakäyttömoottorista antautuu kannen pulttien kierteet.


      • pieniongelma
        ei huollettavissa kirjoitti:

        Niin, siis normaalisti pultin kuuluu venyä ja toimia kuin jäykkä jousi. Mutku tojossa on pehmeää muukin kuin kori... siis tässä tapauksessa kertakäyttömoottorista antautuu kannen pulttien kierteet.

        Kierteet voi korjata .v-coil niminen kierteen korjaus sarja on olemassa.


      • ei huollettavissa
        pieniongelma kirjoitti:

        Kierteet voi korjata .v-coil niminen kierteen korjaus sarja on olemassa.

        Luulis korjaamoiden olevan tietoisia tästä .... eli kierteet lie sellaisessa paikassa, ettei helicoilia tms. saa sinne ujutettua / seinämävahvuus ei riitä. Näitä vartenhan pitää tehdä uusi, ylikokoinen kierre johon sitten tämä kierteen "ennallistava" coili täräytetään.


      • koneenrakennustaito
        pieniongelma kirjoitti:

        Kierteet voi korjata .v-coil niminen kierteen korjaus sarja on olemassa.

        Jos olisit lukenut koko keskustelun, et olisi tarvinnut postata typerää kommenttiasi. Toyotan dieselien lohkon kierteitä ei voi korjata v-coileilla tai helicoileilla koska suunnitteluvirheen takia ainevahvuus kierteitten ympärillä ei riitä. Ainut korjauskeino on vaihtaa koko kertakäyttöinen lohko.


      • Anonyymi
        pieniongelma kirjoitti:

        Kierteet voi korjata .v-coil niminen kierteen korjaus sarja on olemassa.

        2017 Japanin KOBE yhtiö läi kiinni mettallien laadunväärenämisestä, myynyt huonoa alumiinia monelle esm atonvalmitajallle. Kauppalehti 17.10-17 ja huijaus kestänyt jopa vuosikymmeniä. (Toyota, Mazda,Honda...ym.) Korlaus kestää 10-40t.km ja taas alkaa vettä kulumaan. Ja taas kärsiä on asjakas kun kierteet pettää väärennetyillä lujuustesteillä myydyssä alumiinisa.


      • Anonyymi
        toyooooooooota kirjoitti:

        kansipahvi, kannenpultit, vesipumppu, termostaatti, yläpään tiivistesarja ja kannen plaanaus makso -07 aveen noin 700 €eroa. Plus nesteet...
        Vaihto itse kiireettomästi noin 5 normaalia työpäivää .

        Ei toimi pitkään .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toimi pitkään .

        Moroo
        Nyt avella ajettu 501 000 km kansitempan jälkeen.
        Ei huono mielestäni....

        T: (toyooota)


    • toyooooooota

      no comments???

    • kansiremppa

      käytin taannoin 08 avensis 2,2 dieseliä 150 hp merkkihuollossa, kerää kuulemma painetta jäähdytysjärjestelmään joten kansivika. arvio kannen koneistuksesta ja uudesta tiivisteestä noin 4000 ja ohje, että kiertoon. Toinen vaihtoehto merkkihuollossa koko moottoorin vaihto ja arvio 6 - 7000 ja antavat 100 000 km takuun. Nyt ajettu noin 250000. 160 000 huollosta merkkiliikkeessä jättivät nesteet vaihtamatta, koska vesimpumppu kuulemma vuoti ja se pitäisi vaihtaa, no nyt siinä ei ollut enää kuulemma mitään vikaa ja sille ei ole tehty mitään, öljynvaihdot tehty säännöllisesti koko ajan tässä välillä. Nestettä pitänyt lisätä öljynvaihtojen yhteydessä muutama desi. Kysyisin, että onko tässä tapauksessa myyjällä mitään vastuuta osallistua kustannuksiin, auto ostettu liikkeestä uutena ja ollut koko ajan minulla. Keskusteluja seuraamalla voisi päätellä, että näitä vikoja on ollut aika lailla.

      • toyooooota

        siis kannen koneistus oli 58€!! ainakin Vammalan Moottorikoneistamossa 2014 ja -07 malliin..... kuitti on tallessa ja hinnan saa kysyttäessä.... nyrkkipajat vaihtaa varmasti halvemmalla kannentiivisteen ja pumpun kuin tojoliike..
        ite oon ajanut jo 8000 km vaihdon jälkeen ja ei vähene nesteeet.


    • turboooooo

      Oliko huuveriturbo? Tiiviste ei ole tarkoitettu isoille tehoille eikä lämpötiloille

      • toyyyta

        tehoja on mutta tollanen tiiseli ei lämpee kunnolla millään...

        Kyllä vanha -98 2.0 td llämpes vielä kunnolla...


    • Masentaja

      Moottori vaihtoon....

      • avensis 2006

        Erikoisia viestejä täällä. meillä avensis ollut uudesta asti kyseisellä 150hv koneella. ei mitään kuvailtuja ongelmia. normaalien huoltojen lisäksi on vaihdettu kaksi pissapojan moottoria lämppärin puhallin ja jarruosia ja polttimoita. ajettu nyt 420tkm. on kestävin auto mitä meillä on ollut.


      • Anonyymi
        avensis 2006 kirjoitti:

        Erikoisia viestejä täällä. meillä avensis ollut uudesta asti kyseisellä 150hv koneella. ei mitään kuvailtuja ongelmia. normaalien huoltojen lisäksi on vaihdettu kaksi pissapojan moottoria lämppärin puhallin ja jarruosia ja polttimoita. ajettu nyt 420tkm. on kestävin auto mitä meillä on ollut.

        Sulla on valurautalohko moottorissa tai valehtelet .


    • D4Djamppa

      Niin, mikä liene totuus. Itselläni D4D 2007 ave. Tähän vaihdettu ns. puolimoottori vaihdon jälkeen ajettu 100 tkm, niin somasti nesteet lorisee jälleen. Mikäli tietoa jollakin, kysyisin onko mitään muuta vaihtoehtoa vaivaan ,kuin kansivika.

    • Entinen Tojo-kuski

      Minulla Verso 05 2,2 D4D 177hp ajettu 240 tkm, ja ihan sama laulu: kannentiiviste entinen. Toyotan hinta-arvio 6000e, koska suosittelevat koko koneen vaihtoa. Autoni arvo putosi suunnilleen tonniin, kun se normisti olisi n. 6000-7000e. Eipä juuri naurata!
      Takuu ja valmistajan vastuu tuotteesta ovat kuitenkin kaksi eri asiaa, enkä takuulla maksa kuuden tonnin remonttia mukisematta vain sen takia, että valmistaja ryssi. Näitä tapauksia on niin paljon, että ilman muuta vastuu korjauksesta kuuluisi valmistajalle. Tai ehkä maahantuoja haluaakin menettelyllään viestiä, että diesel-Tojolla ei juuri tuon pitemmälle voi odottaa pääsevänsä. Ainakin itselläni on ollut vain kaksi Toyotaa- ensimmäinen ja viimeinen.

      • EiEnaaIkinaToyotaa

        Täysin samanlaisia kokemuksia ja vieläpä ihan Kuopion virallisesta Toyota-huollosta, jossa olen saman kärrin aina huollattanut.


    • tojjota

      Avensis 2.0 D4D -11 ja eteenpäin, onko muillakin tullut karstan aiheuttamia kansiongelmia?

      • Karstanpoltto

        Ei ainakaan vielä. Tosin reipasta maantieajoa tulee parin kolmen viikon välein ainakin, vaikka muuten olisi talvella pätkäajoa.


    • Viimeinentojo

      250 tuhatta kesti 2 litrainen 04 bensa avensiksen kone ennenkuin kannenpultit korkkasi lohkosta.Ei auta vaikka on kalliita toyota leimoja huoltokirja täynnä omaan piikkiin menee.Kestävyys taitaa olla menneiden aikojen myytti.

    • vmp2

      Tämä on ketjuveto jakopäällä olevan d4d koneen ominaisuus, eli selvä suunnitteluvirhe jonka korjauksesta Toyota pesee kätensä täysin.
      Täytyisi nostaa ryhmäkanne toyotaa vastaan jotta ottaisivat vastuun.
      Itse juuri aloitin tappelun avensiksen kannentiiviste ongelman kanssa paikallisen edustajan kanssa. 165000 ajettu vajaa 7 vuotta vanha ja alkoi neste häviämään pari viikkoa sitten.
      Auton myynyt myyjä ilkkui päin naamaa, että voivoi kun näitähän sattuu....
      Toivottavasti johto edes opettaa käyttäytymään.
      Tähän asti olen pitänyt Toyotaa luotettavana autona, mutta tämän jälkeen kehotan kaikkia miettimään pari kertaa ennenkuin menee iskemään kätensä Paskaan.
      Nyt pitäisi ehkä 10000 autoon pistää 5000-12000 kiinni, että siitä jotenkin pääsisi edes eroon. Odottelen vielä paikallisen johtajan vastausta tulevatko yhtään vastaan asiassa.
      Jos ei aloitan yhden miehen kampanjan ennen niin hyvää automerkkiä vastaan.
      Toivottavasti kohtalontovereita löytyy kannattamaan asiaa.

      • Toyota.vastuuseen

        Varmasti löytyy, on tuo sen verran hutera moottori ja kansiongelmat yleisiä. Laita säkin siihen autos kylkeen isot teipit, jossa kerrotaan moottorin hajoamisesta ja myyjäliikkeen v*ttuilevasta asenteesta. Näinhän joku oli tehnyt Audinsa kanssa kun oli kuluttanut öljyä. En tiedä auttaako tuo asiaa muuten kuin että saataisiin Toyotan arvostus laskemaan ansaitsemalleen tasolle. Ehkä pikku hiljaa Toyota rupeaisi ottamaan vastuuta suunnitteluvirheistään


      • Tässä_palstan
        Toyota.vastuuseen kirjoitti:

        Varmasti löytyy, on tuo sen verran hutera moottori ja kansiongelmat yleisiä. Laita säkin siihen autos kylkeen isot teipit, jossa kerrotaan moottorin hajoamisesta ja myyjäliikkeen v*ttuilevasta asenteesta. Näinhän joku oli tehnyt Audinsa kanssa kun oli kuluttanut öljyä. En tiedä auttaako tuo asiaa muuten kuin että saataisiin Toyotan arvostus laskemaan ansaitsemalleen tasolle. Ehkä pikku hiljaa Toyota rupeaisi ottamaan vastuuta suunnitteluvirheistään

        trollipoju paljasti agendansa. "Saataisiin Toyotan arvostus laskemaan". Olet tehnyt oman osuutesi kiitettävästi samalla itsesi täydellisesti munaten. Mikä muu merkki kuin Toyota korjaa 7 vuotiaita ja 200tkm ajettuja autoja takuuseen?


      • tekismieliajaakin
        Tässä_palstan kirjoitti:

        trollipoju paljasti agendansa. "Saataisiin Toyotan arvostus laskemaan". Olet tehnyt oman osuutesi kiitettävästi samalla itsesi täydellisesti munaten. Mikä muu merkki kuin Toyota korjaa 7 vuotiaita ja 200tkm ajettuja autoja takuuseen?

        "Mikä muu merkki kuin Toyota korjaa 7 vuotiaita ja 200tkm ajettuja autoja takuuseen? "

        On se kummaa, jos ei saa edes seitsemään vuoteen harsittua autoa kokoon.


    • donaaaaa

      Bensa-Ave 1.8 . 165 tonnii ja kansipahvi uusikis. Korjaus 2300 ekee. Toyotan koneet nyt paljon heikompia kuin ennen. Jarruja saa myös olla vähän väliä uusimassa. Enne mei 300 hunttii ilman remontteja, nyt 30 donaa.

    • Ave2011

      Onko miten paljon ollut näissä uudemmissa vuosimallista 2011 eteenpäin kansivikoja? Meidän ensimmäinen avensis vm.2012 jossa hajosi kansi 230tkm kohdalla. Oli entinen taksi. Nyt tilalla 2011 avensis.... saas nähdä miten käy. Ajettu 140tkm

    • juuh2006

      Täällä myös sama juttu. 2006 auto, 163000km ja kannentiiviste.. korjaus 4300e. Soitin maahantuojalle, niin sieltä totesi setä, että kyllähän näitä on ollut mutta myyjä korvaa, ei he.. kysyinkin, että kuinka voitte paskaa myydä hyvällä omallatunnolla?

      • hootoyota

        Moi,

        Otan osaa.
        Hetken kuluttua sulla tilanne taas sama. Toimiva korjaus moottorin vaihto!

        Yksi mahdollisuus nyt laittaa vaihtoon, setä hyvittää n 4-4500€.
        Itse en ole paremassa asemassa, koska tulevaisuus on samanlainen. Kukaan ei näytä saavan valmistajaa vastuuseen.


    • Tuusanpaska

      Olipa hyvä, että valitsin tällä kertaa Peugeotin HDI 2,0 moottorilla.

    • EITUOREITATOYOTIAENÄÄ

      Oletteko myös kiinnittänyt huomiota että uudempienkin toyotien nopeusmittari valehtelee noin kymmenellä liikaa, johtuen että määrätty 200tkm tulisi hyvissä ajoin täyteen jotta takuu ratkeaisi siinä kriittisessä pisteessä jossa mittarin todellinen 200tkm olisi lähellä. Silloin voi vain " luotettava TOYOTA " tuumata et takuu umpeutui...
      Karvan ketuttaa kun omassa pamahti 219tkm ja painetta pukkaa...

      EI MITÄÄN VIPPAS KONSTIA MILLÄ SAISI ITSELLE HIUKAN LISÄ KILOMETREJÄ KOSKA EI VIITSI AUTON ARVOISTA REMONTTIA POHTIA!!!???

    • VainD4DLopetetaan

      Eipä ihme että Toyota ja sen uskolliset sylikoirat täällä palstalla ovat yhtäkkiä sitä mieltä että dieselillä ei ole tulevaisuutta vaan se KIELLETÄÄN. On syytä toivoa näin jos oma diesel ei pysy ehjänä puoliakaan siitä mitä dieseleiltä odotetaan.

    • Sylikoira

      No ei pitäis 200 tkm kohdilla vielä kansitiiviste possahtaa!
      Itsellä 2003 Verso D4D, ja nyt 504 tkm, eikä kansiremonttia oo vieläkään tarvittu.

      Sitä ootellessa ajan kyllä koko ajan. Nyt vaikuttaa siltä, että kytkin menee ensin...

      • Ettämikämättää

        D4D: tojouskiksien mielestähän tämä on Vuoden Kone!


      • Valurautaa

        Tuossa onkin se kestävämpi jakohihnakone.


    • kansikoomän

      Ihme Kurnutusta pitää TOYO tyhjäkäynnilä aivan kuin olis viitasammakko paisunta
      säiliösä avasin korkin niin sieltähän maailman ihme venttili jousia ulos tuli nesteiden
      öljyn muodossa.

    • qwsd45hptoyo

      Lohko halki sanoi toyo harpi ölypohjas nesteet.

    • Kuinkasnoinks

      Miten korjataan jos nesteet on sisällä autosa CARINA 4D4X4

    • UuttaOstamaan

      Toyota pannaan tilaston mukaan useimmiten paaliin noin 200 tuhannen kohdalla. Tietysti tilastoa vääristää muutama sinnittelevät ja moneen kertaan hitsattu Carina kuten myös muutama tuoreena paaliin kolaroitu Tojo, mutta noin dieseleiden osalta mediaani on tuo 200t. Joku porsii jo aiemmin ja Näihin usein laitetaan uusi kone, näin päästään yli kahdensadan.

      Tuon ikäisen ei varmaan enää kannata?

    • EIENÄÄTOYOOTUU

      just loppui toyo ayris e takuu takkapyörä irtosi motarila 140 vauhdis nii meni lunastus
      takuu TOYO KUULEMA MAKSAA SEN HYVÄ SAAVAT KORJATA RUOSTUNEET PUTKET SUN
      MUUT.

    • LOHKOKESTÄÄ

      Naapurin autosta talveks lainasin koneen mikä kestää leyland disel sisusta ,täsä sovitellaa vkl ppu nii eiköhän palat saa kiinni. Konepeltii pitää muokata et saa peiteltyy
      motorin onkin nääs melko suuri. AVENSIS LEYLAND KONEELA.

    • HondallaNyt

      Jep. 2007 Avensis 2.2 D4D, ajettu 160tkm. Lieviä kansioireita alkoi esiintymään. Vaihdoin jäähdytysnesteen ja sekaan laitoin Redline Waterwetteriä, sekä pari putelia vuodonkorjausainetta (nestemäistä).
      Nesteitä ei enää hävinnyt, joten kiulu lähti vaihtoon.

      • HondallaNyt

        Korjataan nyt sen verran, että kone oli 2.0, eli se viattomampana pidetty.


      • Anonyymi
        HondallaNyt kirjoitti:

        Korjataan nyt sen verran, että kone oli 2.0, eli se viattomampana pidetty.

        Kaikenlainen idiootti. Hoksasitko vasta kun olit auton myynyt että se oli 2.0? Oletko varma että se edes oli Toyota tai Avensis?


    • Toistaiseksityytyväinen

      Itsellä oli 06 2.0 d4d eli hihnakone ajettiin 225000 km ei murheita. Vaihdattelin 12 malliseen aveen, myyjä totesi ei ole sitte moottoriongelmia, koska tiesin näistä. Eli 12 mallista lähtien ei pitäisi olla ongelmia, mutta tiedä häntä.

    • Epätoivoinen82

      Tiedoksi että menee nämä "parannellutkin" kansipahvit. 2010 D4D kansivika. Ajettu n. 185 000. Maahantuojan mukaan yksiseltteinen homma --). TOYOTA ei ota vastuuta tästä kertakäyttömoottorista.

    • Tässävianselitys

      Minä olen riehunut tällä palstalla jo kymmenen vuotta. Olen kirjoitellut vaikka minkälaisia tarinoita mustatakseni Toyotaa. Kirjoitellut tien sivuun jääneistä Toyotoista, keksinyt nähneeni niitä hinausauton lavoilla, kirjoitellut tarinoita joita olen muka kuullut kahviloissa, kertonut tavanneeni yksinkertaisia Toyotan omistajia, keksinyt kaikenlaisia Toyotan vikoja joista olen muka kysynyt vastausta tällä palstalla......................................................

      Edellä selitys tällekin vialle, josta trolli on kysynyt yli kuusi vuotta sitten eli 22.9.2010 18:02.

    • FORDSONMAJORKESTÄÄ

      Kertakäyttö koneet kuusankoskelle , forson majorista tempaisin koneen johan rupesi
      lämpenee ei oo koskaan ollut näin lämmin sisältä, ja nesteet pysyy siellä missä kuuluu
      olla ei ei öljypohjasa.

    • EntinenToyotanomistaja

      Nykyisissä Toyotan pienemmissä dieseleissä on BMW:n valmistama kone. Ilmeisesti heittivät pyyhkeen kehään, kun eivät saaneet omaa D4D:tä pelaamaan. Toyota teettää omat euroopassa asennetut dieselinsä Puolassa. Itse vaihdoin merkkiä ja bensakoneeseen. Nyky dieselit ovat sen verran kalliita pelejä pitää, korjata ja huoltaa että bensa-auto tulee paljon halvemmaksi kokonaiskustannuksiltaan. Minä en ainakaan osta diesel-autoa enää tai jos jostain syystä niin se ei ainakaan ole halvat kilometrit. Keskiluokan bensakoneinen auto on edulisin pitää, vaikka ajaakin paljon. Kun auton vaihtaa noin 100000 kohdalla niin tulee halvimmat kilometrit.

      • dieselillä.ajan

        Minulta hajosi Toyotasta dieselmoottori. Muutenkin auto oli täysi susi. Vaihdoin merkkiä mutta dieseliin. On ollut halpa pitää. Huolto maksaa 30.000 km välein 160 €.


      • shrthjt

        Kyllä ja bmw on saamassa vastaavasti hybridi tekniikkaa tojolta, et viittinyt sitäkään avata samalla? Joskus 2010 alussa alkoivat tekemään jo yhteistyötä.......

        Viime kädessä toyota aikoo tehdä parannus muutoksia bmw:n diesel moottoreihin eli ovat loppujen lopuksi siis tojon käsialaa.


      • PettynytD4Dlaatuun
        shrthjt kirjoitti:

        Kyllä ja bmw on saamassa vastaavasti hybridi tekniikkaa tojolta, et viittinyt sitäkään avata samalla? Joskus 2010 alussa alkoivat tekemään jo yhteistyötä.......

        Viime kädessä toyota aikoo tehdä parannus muutoksia bmw:n diesel moottoreihin eli ovat loppujen lopuksi siis tojon käsialaa.

        Kunhan malttaissivat olla tekemättä niin paremmin pelaisi.


    • ToyotaNauris

      Täällä on 2007 Toyota Auris D-4D 2.0 ja nesteet häviävät paisuntasäiliöstä iloisen kuplinnan säestyksellä km-lukemassa 203 000.
      Maahantuojan vastaus oli ettei minkäänlaista tyyppivikaa tai virhevastuuseen viittaavaa Toyota dieseleissä ole eikä ole ollutkaan.

      Jos joku vielä haluaa ostaa tuollaisen paskakasan niin täältä löytyy Toyota-laatua.

      • Voi.harmi

        Harmi homma.


    • Aikansanutakin

      Seitsemän tojon jälkeen ansaitset jotain parempaa. Kun saat moottorin vaihdettua, myy paska jollekin pöljälle Zerolle ja koeaja joku parempi merkki.

    • anjovis2.0riiseli

      avensis -08 2.04d4 hävitti nesteet 178tkm,kannen höyläys ja uusi pahvi menny 30tkm
      vielä nesteet pysynyt....
      kyllä se jatkotakuu on olemassa, rannikolla se oli 180tkm tai 7v.
      sattukin et meni 4kk yli.... voi pas....a??????????

      • NaurisToyota

        "...kyllä se jatkotakuu on olemassa, rannikolla se oli 180tkm tai 7v.
        sattukin et meni 4kk yli.... voi pas....a??????????.."

        Kun kyseessä on selkeä tyyppivika koko moottorisarjassa, ei jatkotakuusta pidä edes puhua vaan selkeästi valmistajan virhevastuun piiriin kuuluva takaisinkutsun paikka.
        Mutta koska Toyota haluaa profiloitua epäluotettavana vastuunpakoilijana, ei japanilaisiin voi tässä asiassa luottaa.

        Pelkkiä tyhjänpuhujia ja akkamaisia kimittäjiä koko porukka. Hameet päälle tuollaisille ämmille.


    • Merkkivaihtaja

      Omalla 2 litraisella kiisselilä ajelin 300 000km ja muutaman kerran ruiskusuuttimia vaihdeltiin tonnin pala maksoi. Nestettä hävitti paisuntasäiliöstä mutta en siihen kiinnittänyt huomiota vaan lisäsin kun vesi on kuitenkin halpaa. Muuten on hyvin palvellut eikä milloinkaan jättänyt tien päälle.

      En voi moittia jos tuollaisen määrän huonolla huollolla ajelee. Kallis auto ja hinnoiteltu yläkanttiin.

      • kallista.kulutustavaraa

        <<muutaman kerran ruiskusuuttimia vaihdeltiin tonnin pala maksoi.
        Mitenkähän huoltojen määrä vaikuttaa noiden kestoikään?


    • Johtuu_karstasta

      jota suomalaisessa ajossa syntyy normaalia enemmän. Männän pään ja kannen välissä on aika vähän tilaa eikä sinne karstaa oikein sovi. Maissa joissa ajetaan kovempaa, esim. Saksassa, ei kannentiivisteongelmia juuri esiinny.

    • RAVI12345

      RAV4 177hv d-cat, kansi paskana mittarissa 215tkm. Kustannusarvio 7500e vaihtomoottorilla "Toyota laatuun voit luottaa" oli muuten ensimmäinen ja viimenen tojo mikä tähän taloon tulee/tuli.

    • apsu11

      2006 Avensis 2,2 dcat 177hv ajettu 285000km enen koneen vaihtoa nyt 305000. Joku oli vielä vaihdattanut 2006 aveen moottorin vesipumpun Tammerhuollossa toukokuussa 2017 hintaan 3500€. Ostin auton tammikuussa 2018 moottorinvaihdon hinnalla. Nyt ajettu rempan jälkeen hetken Jäähdysneste ei laske, öljyä kuluttaa noin 1/4 osa mittatikusta 10000 km eli vaihtoväli. Jos ei isompia muita hajoamisia tule niin tällä köröttelee halvalla seuraavat 100000km noin 4vuotta. Dieseliä tosin kuluu, Pääsishän sillä alle 7l/100km keskikulutuksen (kokeiltu on kaupunki/maantie 30/70). Todellisuudessa kuluu 9,5l 100km koska voimaa on ja sitä on kiva käyttää. Voiman käyttäminen käsittääkseni myös pidentää hiukkassuodattimen ja moottorin käyttöikää.

      • ppppave

        Mitä?
        Miksi seko kirjoitus????
        Oletko hullujenguoneelta lomalla?


      • apsu11
        ppppave kirjoitti:

        Mitä?
        Miksi seko kirjoitus????
        Oletko hullujenguoneelta lomalla?

        Mikä tuossa on hullua, Purkamalla ja myymällä osia olisi saanut enemmän kuin tuon -nolla moottoriremonttiin hinnan. Toki jos saman olisi itse pystynyt tekemään halvemmalla olisi tilanne toinen. Ja autot tykkää käytöstä ja hiukkassuodatin tässä mallissa puhdistuu vasta tietyssä nopeudessa tietyillä kierroksilla eli auto tykkää. Tätä on myös tosi kiva ajaa.


      • apsu11

        Ai niin unohdin äsköisestä. Voima siis tarkoitti 177 hv 400nm, nollasta sataan 8,6s mikä on todella hyvin mun pappadieselfarkulla. Ikinä ei kukaan pääse luvattuihin kulutuksiin tuolla dieselillä, luvattu: Kaupunki: 7.6 l/100km, Maantie: 5.3 l/100km, Yhdistetty: 6.2 l/100km. Tuolla 6,2l voisin just päästä köröttelemällä 90km/h ilman häiriöitä pitkää matkaa, normaalisti tankkaan ruuhka suomessa noi 52l/550km silloin tietokone näyttää tyhjää, tankissa edelleen noin 8l varalla.. Kiva auto kuitenkin 12v vanhaksi.


    • i8i98i

      Trolli,

      Valhetta kaikki.
      Hiukkassuodin tuossa autossa? Potaska.
      Noihin antiikkiautoihin tuli paljon myöhemmin.

      Hullua. Hullujenhuoneelta.

    • Taaskunnossa

      Meni kansi 13-mallisesta 2.0D4D Avesta ja 190tkm ajettuna. 1900€ joutui remontista köyhtymään kun vaihdettiin vesipumppu samalla. Seinäjoen Toyota huollossa (Seitoy) tehtiin remppa ja kaksi päivää joutui auto olemaan pajalla.

      • samankipanomistaja

        Noin edullinen remppa.?

        Mitä tosiaan tehtiin ja jätettiin tekemättä.
        Toyotalla tehtynä uusi kansi, pumppu ja työt.
        Pelkkä työ maksaa toyotalla jo hitusen enemmän kuin mitä olet maksanut koko paskasta.
        Työtä 40h joka on rahassa 4000€. Kansi ja pumppu saman verran niin on hintaa.
        Ainakin muut ovat tuon joutuneet maksamaan. Suhteesi ko korjaamoon on kunnossa koska olet saanut hurrrrjan alennuksen. Edellyttäen, onko tehty kuten pitää?


      • Taaskunnossa
        samankipanomistaja kirjoitti:

        Noin edullinen remppa.?

        Mitä tosiaan tehtiin ja jätettiin tekemättä.
        Toyotalla tehtynä uusi kansi, pumppu ja työt.
        Pelkkä työ maksaa toyotalla jo hitusen enemmän kuin mitä olet maksanut koko paskasta.
        Työtä 40h joka on rahassa 4000€. Kansi ja pumppu saman verran niin on hintaa.
        Ainakin muut ovat tuon joutuneet maksamaan. Suhteesi ko korjaamoon on kunnossa koska olet saanut hurrrrjan alennuksen. Edellyttäen, onko tehty kuten pitää?

        Käsittääkseni on ihan merkkihuolto kyseessä, joten remppa lienee tehty oikein ja kaikki tarvittava uusittu...


    • Wikström4-6hv

      Tuossa ylempänä joku kertoi kansiongelmien johtuvan karstasta joka "nostaa" kannen ylös.
      Viimeiksi kun minä jouduin karstamoottorien kanssa tekemisiin, oli joskus -70 luvulla. Wikströmin keskimoottorit vaati karstan poistoa silloin tällöin moottoripetrolilla ajon takia.
      Nekään ei nostelleet kantta ylös, vaan sivuventtiilit jäi konkeloon. Eipä ole näköjään Toyotan moottoritekniikka juurikaan noista ajoista kehittynyt.

      • Anonyymi

        Kyllä muuten nykypäivänä jopa suoraruisku bensakoneissa on karstaongelmia.


    • Anonyymi

      d4d 2.0 vm-2004 Farkkucorollalla ajettu 311.000,kone timmissä ja päästöt ok.

      • Anonyymi

        Onneksesi 2.0


    • Anonyymi

      Täällä odottaa 2007 Auris 2,0 D-4D toimenpiteitä vuotavan sylinterikannen johdosta. On odottanut jo neljä vuotta koska Toyota -merkkiliike tarjosi silloin vaihdossa reilun tonnin jos olisi jättänyt auton sinne.
      Kilometrejä on 201tkm.

      Otin yhteyttä paikalliseen merkkikorjaamoon eivätkä edes keskustelleet kannentiivisteen vaihdosta vaan minimi on Optifit peruskojatun moottorin vaihto, hintaa noin 6000€.
      Vaihtoehtoisesti tehdasuusi moottori 9800€ plus työtö päälle (2000€ ...?)

      Optifit -moottoreita ei myydä asiakkaille ilman asennusta.

      Maahantuoja ei ottanut silloin eikä ota nytkään kantaa asiaan mutta auto on saanut paljon huomiota kun kymmenet ovat sitä D-4D:tä käyneet ihmettelemässä.
      Olen tekemässä videota Youtubeen Toyotan D-4D moottorista ja siitä miten iloisesti se pulputtaa käydessään. Laitan saamani hinta-arviot videoon niin ei sitten muille tule yllätyksenä Toyotan D-4D:n kustannukset.

      • Anonyymi

        No halpahan tuo vielä on?


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe