Ei saa olla tietämätön, kaikki pitää tietää!

fenno.maani

Joku kirjoitti viisaasti http://keskustelu.suomi24.fi/node/9341675
On velvollisuus tuntea säännöt
Liikenteessä liikkuva on velvollinen ottamaan säännöistä selvää.
Ja kohta aiheen lukemisesta lupaamani mielipide tuon jatkoksi.

Eka sinulle http://keskustelu.suomi24.fi/node/9341675#comment-45999041

Tahdon sanoa vielä toisessa laatikossa olevan mielipiteeni jatkoksi : kirjoitan omiin laatikoihini koska olen, kiitos vaan, huomannut jo ajat sitten että osa porukasta ei tykkää minusta, nimimerkistäni, ja
miinustaa kaiken kirjoittamani ihan vaan nimen perusteella.
esim kun kirjoitan monta tuntia mielipidettä ja sitten lämään ne peräjälkeen laatikkoon ja joku miinustaa kaiken jo 5.ssä minuutissa, niin vähän imettelen, josko edes luki.
Varsinkin tuo äikän-maikka joka kokoajan valittaa etten kirjoita kirjakieltä miinustaa kaiken ja heti
ja joskus sanookin ettei jaksa lukea mutta minustaa siltikin. Reipasta.
Säälittää siltikin mies ettei jaksa lukea kuin pari riviä ja sitten heti väsyy, ja olenkin ehdottanut lenkkeilyä että jaksaisi.
Ei näitä juttuja ole pakko lukea, ihan vapaa maailma meillä.

Kirjoitit minulle : #että kirjoitat jotain ja vastaat itsellesi ja näin koetaan että aiheutat häiriötä. #
Höh, just siksi etten sotkisi toisten keskusteluja kirjoitan omiin laatikoihini.
Jotenka kyllä tarkoitukseni on olla häiritsemättä teitä muita.
Ja ne jotka tahtoo lukea saa lukea laatikoitani ja jotka ei tahdo lukea niin ei ole pakko lukea.
Ei tää nyt niin hirvee vaikeeta voi olla.

Minä en ole ikinä kiusannut ketään ja voin nyt julkisesti luvata etten kirjoita juttujani enää ikinä kenenkään toisen laatikkoon. Kirjoittelen yksin omissa laatikoissani.
Mutta minä en ole kiusanhenki.
En ole ikinä saanut yhtään sakkoa enkä ikinä maksanut yhtäkään laskua myöhässä, en penniäkään ole velkaa kenellekään mutta maailmaa tahdon parantaa mielipiteitäni kirjoittamalla.

Totta kai se harmittaa niitä jotka tahtoo ajaa känissä ja huumeissa ja ajaa miten sattuu. Ymmärrän että sellaset miinustaa. Me ollaan me ja te ootte te. Ei tää sen vaikeempaa ole.
Mä puhunkin meidän kaltaisille, hyville ihmisille.
Pahat ihmiset voivat painua suolle.

ja 2 kirjoitat
#Kertoa voi toki kunhan ei kerro satuja ja väitä niitä todellisuudeksi tai vielä pahemmin säännöiksi. #
Kerrotko missä olen kertonut satuja ja väittänyt niitä todellisuudeksi tai säännöiksi?
Niin että voin korjata mitä siinäkin on taas ymmärretty ja kuka väärin.

Olen aiemminkin sanonut että Suomi 24 on mielipiteiden vaihtoon tarkoitettu.
Heitän teille aivoni tuotokset raadeltavaksenne, en silti tahtoisi että haukutte minua
vaan mielipiteitäni kiitos.
Heti ekana Break_ -nimimerkillä haukkui minut trolliksi. Taitaapi olla vanha tuttuni muilta palstoilta, vai miten niin yhden kirjoituksen perusteella voi sanoa minua kiusanhengeksi.

Ja koska näistä perusteluista tuli näin pitkät niin jatkan toisen otsakkeen alle, siis ei ole tarkoitus vastata itselleni vaan jatkan tästä aiemmin lupaamaani toista juttua, muuten kone herjaa että liian pitkä, siksi katkasen.

2

333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku kirjoitti viisaasti http://keskustelu.suomi24.fi/node/9341675 On velvollisuus tuntea säännöt
      Liikenteessä liikkuva on velvollinen ottamaan säännöistä selvää.

      Totta. Määrääkö laki että viikottain vai riittääkö vuoden välein vai ?

      Siltikin ihmettelen, että eikös kenelläkään ole velvollisuutta kertoa kaikista uusista säännöistä
      meille Suomen asukkaille ?
      Eduskunnassa kansanedustajat vääntää jossain salaisissa kabineteissa kaikenmaailman ihmelakeja, ihan jotkut kutsuu sitä työksikin.

      Ei meillä kansalaisilla ole aikaa seurata miten ne muuttaa lakeja päivittäin.
      Olen ehdottanut Radio Suomelle että tekisivät ohjelman viikoittain jossa kerrottaisiin miten lait ovat muuttuneet ja tai mitä uusia lakeja on tullut voimaan. Ei ehdotukseni kelpaa.

      Tässä pieni makupala :
      1970 luvulla lisäjarru-valo oli kielletty
      1980 luvulla lisäjarru-valo oli sallittu ja
      1990 luvulla lisäjarru-valo oli pakollinen

      En tiedä lorun totuutta, mutta näin olen kuullut tai lukenut jostain.
      Miten kansalaiset pysyy kaikkien lakimuutosten perässä?

      Mun mielestä on kuitenkin järkevintä että auto väistää aina koska polkija ei voi nähdä taakseen
      Ja varsinkin … No ajatelkaa ny …
      Kun mä poljen ja pitää mennä kadun toiselle puolelle… ajatelkaa
      1. mun pitää pysyä / taiteilla kahdella renkaalla
      2. mun pitää varoa tienreunaan parkkeerattuja autoja
      3. Mun pitää yrittää varoa laseja ja nauloja tiellä, jotka ei riko auton vahvempaa rengasta
      4. Sit mun pitää katsoa samalla taakse ettei sieltä tule autoa
      Ja kun sieltä ajaa asfaltin värinen auto ilman valoja niin arvatkaa hokaanko sen sekuntissa?

      Ja kerran tässä tuota yrittäneenä mamu-kuski melkeen ajoi päälleni, toivottavasti ei kai tullu naarmua siihen tienreunapysäköityyn autoon.

      Onko sekin väärä tieto että kun polkija polkee ajotien reunassa ja se tahtoo kääntyä vasemmalle, niin polkija näyttää vas. kädellä merkin ja silloin autojen on annettava tilaa? Niin ei käytännössä toteudu.
      Tietääkseni ei pidä katsoa taakse, mutta minä katson henkeni on sen arvoinen.
      70-luvulla se riitti. Toki autoja ja pyöriä ja ihmisiä oli vähemmän eikä noita huumeissa hörhöileviä mamu- ym kuskeja olenkaan. 70-luvulla autoilijoihin saattoi luottaa, ei enää, eikä ikinä.
      Että se siitä, hyvä Saara Karhu, kans.ed. , siitä valistamisesta; 70 luvulta asti on valistettu ja huonompaan on menny. Kuka sen kaiken valistamisen maksaa, kun ei se edes tehoa?

      Siis autot varsinkin mamu-kuskit ja muut huumeissa hörhöilevät ajaa päälle, koska minä olen luullut että kun polkija on tien reunassa sitä on pakko väistää ja heti kun merkki-käsi heilahtaa.
      Mä olin melkeen liiskana sen liikkuvan mamu-kuskin auton ja tien reunaan parkkeeratun auton välissä.
      Kun tyhmänä luulin että auton pitää väistää. Elikkä siis näytin kädellä vasemmalle mutta kaikki vaan ajoi ja mamu-kuski vielä tööttäs hullunlailla ja kaikki ajoi täysiä eteenpäin eikä kukaan hiljentänyt yhtään.
      Niin miten tuolla sitten voi polkea ? Miten autoilijoihin voi luottaa?

      Ja just siksi ei ole muuta järkevää mahdollisuutta kuin polkea fillarilla jalkakäytävällä.
      Ja ko tien kierrän nyt muualta, sen verran se meno hirvittää siinä muutoinkin.

      • Ja jos kommentoitte, niin olkaa sen verran ystävällisiä että luette oikein mitä kirjoitan.
        Ei ne voi olla oikeesti niin vaikeesti ymmärrettäviä.

        Jos näinkin tyhmä osaa kirjoittaa tällasta niin luulisi että te viisaammat ymmärrätte yksinkertaiset lauserakenteet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      388
      3763
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      129
      2639
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      128
      1855
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1300
    5. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1172
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      166
      1162
    7. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1157
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      63
      1104
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      930
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      50
      922
    Aihe