26.10. klo 21 YLE TV2

Mitähän nyt

11

475

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vertti-eetu

      sotimaan. Kaikkihan sen tietää harva vaan myöntää. Neljäkymmentäluvulla sotivat tärkeimmistä asioista.
      Ei ollut sen ajan mediassa paljoa kertomuksia homeongelmista eikä muista myrkyistä kuin kemiallinen sodankäynti ja keskitysleirien kaasukammiot. Ihmiskokeitakin jo tehtiin monenlaisia.
      Samanlaiset myrkyt ne vissiin pyörii nurkissamme kosteusvauriorakennuksissa näinä päivinä jollei jo pahemmatkin. "Homemyrkyt" sisäilmaa pilaamassa ainakin...

    • kiinnostaa...

      Täytyypä katsoa.

    • evt

      TUrhan lyhyt ohjelma tärkeästä aiheesta. Ei tuossa oikein päästy itse asiaan. Onko huomenna lehdessä lisää?

    • katsoin

      Juu ei oikein vakuuttanut. Salin änkytti että rahaa pitäisi saada, yksi mylly on olemassa ja sillä on jo muutamasta kymmenestä rakennuksesta otettu oikein näytteitäkin. Ja nyt pitäisi sitten saada menetelmä virallistettua. Kyllä ahneus paistaa läpi.

      Aamun hesarissa Salkinoja toteaa ettei tiedä tulevatko myrkyt pesuaineista vai homeista.

      • booria!

        vedenpehmentimenä. Tämä boori muuttaa sitten bakteereiden perimää (ei siis homeiden), niin että ne alkavat tuottaa näitä solumyrkkyjä. Booria on tämän lisäksi bakteereiden saatavana kostuneessa lasivillassa sekä sellu- eli ekovillassa. Myös monet homeenestomaalit sisältävät booria.

        Nyt on muuten virallista sellaisten asioiden mittaus, että kuolleita ja sairastuneita on jo satojatuhansia.


      • .
        booria! kirjoitti:

        vedenpehmentimenä. Tämä boori muuttaa sitten bakteereiden perimää (ei siis homeiden), niin että ne alkavat tuottaa näitä solumyrkkyjä. Booria on tämän lisäksi bakteereiden saatavana kostuneessa lasivillassa sekä sellu- eli ekovillassa. Myös monet homeenestomaalit sisältävät booria.

        Nyt on muuten virallista sellaisten asioiden mittaus, että kuolleita ja sairastuneita on jo satojatuhansia.

        Mene vaan takaisin talviunille.


      • ihmettelevä H

        että Salinilla on vain yksi mylly?


      • .
        ihmettelevä H kirjoitti:

        että Salinilla on vain yksi mylly?

        tuulimyllyjä Ahvenanmaalla


      • vertti-eetu
        . kirjoitti:

        tuulimyllyjä Ahvenanmaalla

        jälkikäteen nauhalta. Se mitä käteeni jäi oli sevääkin selvempää.
        Joku nyt riskeeraa ihmisten terveyden kustannuksella. Siirryn aiheeseen "mikrobimyrkyt" mistä on väännetty jo vuosia ja sama homma jatkuu ja jatkuu.
        Tässä ennen ja nyt:
        "Lääkäri ei hometautia paranna siihen tarvitaan remontti tai muutto".
        Mutta kun se muutto ei olekaan niin yksinkertainen juttu ja aina riittävän nopea toimenpide ennekuin sairastutaan jo liian vakavasti (peruuttamattomasti). Homeremontit onnistuvat vain harvoin.
        Toksisuutta jää vielä leijumaan korjaustenkin jälkeen vai. "on suuri määrä tapauksia". Näitäkin.
        "Terveyttä ei saa takaisin", naiset sanovat". Faktaa viimeisen päälle.
        Mutta ottavatko päättäjät ja vastuuhenkilöt tuota edes vakavasti?

        "...tärkeää on se, että lääkäri tietää toksisuuden lähteen".
        Kiinnostaako lääkäreitä yleisesti edes se onko perussyy lääketieteellinen. Lääketieteellinen?
        Keuhkolääkäri sanoi elokuussa "Perusasia pitää poistaa". Ei hän ollut kuitenkaan yhtään kiinnostunut niistä tutkimuksista mitä siellä asunnossamme oli tehty. Puhumattakaan, että olisi ollut halukas yhteistyöhön isännöitsijän, terveysmiehen, näytteidenottajien tai yhtään kenenkään toisen henkilöän kanssa joka on kaulaa myöten kiinni tässä paskajutussa solumyrkkykujalla. Lääkärin atamassa paperissa on kuitenkin "Potilaan asunnossa sekä kosteus-että homevauriot". Sitten on helekutin pitkä lista oireita mitä meillä useimmilla mikrobimyrkkyihin sairastuneilla on.

        "Korjaukset eivät ole halpoja".
        Olikohan tuo Reijula enempi huolissaan rakentelupuolen/korjailupuolen asioista. Kertokaa oma näkemyksenne.

        Itse olen kokenut meidän sairastuneiden asiat siten, että ihmisten terveyden menetys "mikrobimyrkkyihin" ei paljoa paina kaikille jotka näistä asioista jotain ymmärtävät. Ketään en syytä, mutta jokainen voi kolkutella omaatuntoaan. Kun olen apua pyytänyt, niin liian moni ei ole edes korvaansa lotkauttanut vakavalle asiallemme.

        Risto Salinin tilanteen ymmärrän liiankin hyvin. Hänen sanomansa tuli suoraa sydämestä. Mies jos kokee päivästä toiseen kovien oireilujen ja epämääräisten tulehdussairauksien kanssa kamppailevien ihmisten tuskaa, ei voi toisin asiaansa tuoda julki.
        Salinin puhe oli rehellisen Pohjoisen miehen puhetta. Kyllä tuollainen panee änkyttämään kenet vaan kun heittää sinne tunnepuolelle tarpeeksi kovaa.
        "Kohtaamme ne ihmiset joilla menee terveys. Me nähdään ne ihmiset joitten elämä menee piloille. Meidän asiaksaskunnassa on hyvin paljon kärsimystä mikä voitaisin ehkäistä".

        Totta kai Salin on huolissaan siitäkin miten hommat taloudellisesti menee yrityksessään. Meinaatteko te kateelliset terveet ihmiset, että Hänen ilmaiseksi pitäisi tuota uraauurtavaa työtänsä tehdä.
        Ei kai isännöitsijät ja kukaan kolmaskaan ilmaiseksi tee sitä työtä millä pyritään saamaan selville mikä tauhka heidän isännöimässään asunnossa/rakennuksessa porukoita sairastuttaa. Mutta he eivät useinkaan tee hommiaan tunteella. Enempi paineiden alla. Tiukkojen ohjeistustenkin. Ylemmältä tasolta.

        Se on selvää se, että niin kauan kuin oven sisäpuolella oireillaan ja sairastellaan ja oven ulkopuolella ei, niin on siinä vaiheessa tehtävä nopeita oikeita ratkaisuja. Ennenkuin ne oireet ja sairastelut ovat siellä oven ulkopuolellakin. Siinä vaiheessa ainoa ajatus tulee olla se miten ihmiset tilanteesta pelastetaan. Ei se miten korjauskustannuksissa voitaisiin päästä mahdollisimman halvalla.

        Kumpi on se tärkeämpi ihmisten terveys vai "ihmiskokeet".
        Ihmiskokeistakin Risto Salinilla oli selvä näkemys.

        Tapauksessamme solumyrkkykujalla on tilanne tutkimusten kannalta mehukas, koska siellä on neljä rakennusta, kahdeksantoista asuntoa, homekoiramerkkauksia useita. Oireita on ja sairasteluja.

        Oikeita puolueettomia tutkimuksia ja oirekyselyjä niin olisihan se jotain. Kuka pelkää ja ketä taitaa, nyt olla kysymys ehkä siitäkin. Rehellisyys maan perii tässäkin asiassa.
        Ruotsissa kun käväsin, niin ei puhuttu homeesta paljoa. Sen verran kuulin, että terveyskeskuksessa oli porukoita sairastunut. Remonttia oli tehty ja senkin jälkeen sairasteluja... Eli ei yhtään paremmin "lintukodossa" kuin meilläkään. Pientä pintaremonttia mitä lie ja säästöjä väärässä paikassa. Sata euroa oli siellä iso läjä pikkurahaa kruunuissa. Toivottavasti ovat niin viisaita, etteivät anna kruunua pois.


      • vertti-eetu kirjoitti:

        jälkikäteen nauhalta. Se mitä käteeni jäi oli sevääkin selvempää.
        Joku nyt riskeeraa ihmisten terveyden kustannuksella. Siirryn aiheeseen "mikrobimyrkyt" mistä on väännetty jo vuosia ja sama homma jatkuu ja jatkuu.
        Tässä ennen ja nyt:
        "Lääkäri ei hometautia paranna siihen tarvitaan remontti tai muutto".
        Mutta kun se muutto ei olekaan niin yksinkertainen juttu ja aina riittävän nopea toimenpide ennekuin sairastutaan jo liian vakavasti (peruuttamattomasti). Homeremontit onnistuvat vain harvoin.
        Toksisuutta jää vielä leijumaan korjaustenkin jälkeen vai. "on suuri määrä tapauksia". Näitäkin.
        "Terveyttä ei saa takaisin", naiset sanovat". Faktaa viimeisen päälle.
        Mutta ottavatko päättäjät ja vastuuhenkilöt tuota edes vakavasti?

        "...tärkeää on se, että lääkäri tietää toksisuuden lähteen".
        Kiinnostaako lääkäreitä yleisesti edes se onko perussyy lääketieteellinen. Lääketieteellinen?
        Keuhkolääkäri sanoi elokuussa "Perusasia pitää poistaa". Ei hän ollut kuitenkaan yhtään kiinnostunut niistä tutkimuksista mitä siellä asunnossamme oli tehty. Puhumattakaan, että olisi ollut halukas yhteistyöhön isännöitsijän, terveysmiehen, näytteidenottajien tai yhtään kenenkään toisen henkilöän kanssa joka on kaulaa myöten kiinni tässä paskajutussa solumyrkkykujalla. Lääkärin atamassa paperissa on kuitenkin "Potilaan asunnossa sekä kosteus-että homevauriot". Sitten on helekutin pitkä lista oireita mitä meillä useimmilla mikrobimyrkkyihin sairastuneilla on.

        "Korjaukset eivät ole halpoja".
        Olikohan tuo Reijula enempi huolissaan rakentelupuolen/korjailupuolen asioista. Kertokaa oma näkemyksenne.

        Itse olen kokenut meidän sairastuneiden asiat siten, että ihmisten terveyden menetys "mikrobimyrkkyihin" ei paljoa paina kaikille jotka näistä asioista jotain ymmärtävät. Ketään en syytä, mutta jokainen voi kolkutella omaatuntoaan. Kun olen apua pyytänyt, niin liian moni ei ole edes korvaansa lotkauttanut vakavalle asiallemme.

        Risto Salinin tilanteen ymmärrän liiankin hyvin. Hänen sanomansa tuli suoraa sydämestä. Mies jos kokee päivästä toiseen kovien oireilujen ja epämääräisten tulehdussairauksien kanssa kamppailevien ihmisten tuskaa, ei voi toisin asiaansa tuoda julki.
        Salinin puhe oli rehellisen Pohjoisen miehen puhetta. Kyllä tuollainen panee änkyttämään kenet vaan kun heittää sinne tunnepuolelle tarpeeksi kovaa.
        "Kohtaamme ne ihmiset joilla menee terveys. Me nähdään ne ihmiset joitten elämä menee piloille. Meidän asiaksaskunnassa on hyvin paljon kärsimystä mikä voitaisin ehkäistä".

        Totta kai Salin on huolissaan siitäkin miten hommat taloudellisesti menee yrityksessään. Meinaatteko te kateelliset terveet ihmiset, että Hänen ilmaiseksi pitäisi tuota uraauurtavaa työtänsä tehdä.
        Ei kai isännöitsijät ja kukaan kolmaskaan ilmaiseksi tee sitä työtä millä pyritään saamaan selville mikä tauhka heidän isännöimässään asunnossa/rakennuksessa porukoita sairastuttaa. Mutta he eivät useinkaan tee hommiaan tunteella. Enempi paineiden alla. Tiukkojen ohjeistustenkin. Ylemmältä tasolta.

        Se on selvää se, että niin kauan kuin oven sisäpuolella oireillaan ja sairastellaan ja oven ulkopuolella ei, niin on siinä vaiheessa tehtävä nopeita oikeita ratkaisuja. Ennenkuin ne oireet ja sairastelut ovat siellä oven ulkopuolellakin. Siinä vaiheessa ainoa ajatus tulee olla se miten ihmiset tilanteesta pelastetaan. Ei se miten korjauskustannuksissa voitaisiin päästä mahdollisimman halvalla.

        Kumpi on se tärkeämpi ihmisten terveys vai "ihmiskokeet".
        Ihmiskokeistakin Risto Salinilla oli selvä näkemys.

        Tapauksessamme solumyrkkykujalla on tilanne tutkimusten kannalta mehukas, koska siellä on neljä rakennusta, kahdeksantoista asuntoa, homekoiramerkkauksia useita. Oireita on ja sairasteluja.

        Oikeita puolueettomia tutkimuksia ja oirekyselyjä niin olisihan se jotain. Kuka pelkää ja ketä taitaa, nyt olla kysymys ehkä siitäkin. Rehellisyys maan perii tässäkin asiassa.
        Ruotsissa kun käväsin, niin ei puhuttu homeesta paljoa. Sen verran kuulin, että terveyskeskuksessa oli porukoita sairastunut. Remonttia oli tehty ja senkin jälkeen sairasteluja... Eli ei yhtään paremmin "lintukodossa" kuin meilläkään. Pientä pintaremonttia mitä lie ja säästöjä väärässä paikassa. Sata euroa oli siellä iso läjä pikkurahaa kruunuissa. Toivottavasti ovat niin viisaita, etteivät anna kruunua pois.

        "Ruotsissa kun käväsin, niin ei puhuttu homeesta paljoa. Sen verran kuulin, että terveyskeskuksessa oli porukoita sairastunut. Remonttia oli tehty ja senkin jälkeen sairasteluja... Eli ei yhtään paremmin 'lintukodossa' kuin meilläkään."

        - Sama kai joka puolella. Tiistaina, kun olin TV7:ssä, tauolla tuli samaan pöytään istumaan vanhempi herrasmies, joka kertoi homeongelmaa olevan Virossakin. Noin hän kommentoi jutusteluani pöydässä olleen naisen kanssa. Kysyin sitten tuolta pukuun sonnustautuneelta mieheltä, tietääkö hän Tallinnassa hyvää korvalääkäriä, joka leikkaisi myös... Mutta mies ei osannut nimetä suoralta kädeltä ketään. Hän sanoi kuitenkin tietävänsä paikkoja, joissa voisi yöpyä kymmenellä eurolla. Sitten hän antoi minulle käyntikorttinsa, jossa luki CHURCH OF OLEVISTE, Ülo Niinemägi, pastor... Ei kai se kovin salainen tieto ole, koska käyntikortissa oli myös nämä nettisivut:

        http://www.online.ee/~niinemagi/
        http://www.oleviste.ee/

        Yhteyksiä on hyvä olla olemassa ja varsinkin luotettavia yhteyksiä... Olevisten kirkkohan on Tallinnan vanhassakaupungissa - ihan tuttua paikkaa meikällekin.


      • vertti-eetu
        vertti-eetu kirjoitti:

        jälkikäteen nauhalta. Se mitä käteeni jäi oli sevääkin selvempää.
        Joku nyt riskeeraa ihmisten terveyden kustannuksella. Siirryn aiheeseen "mikrobimyrkyt" mistä on väännetty jo vuosia ja sama homma jatkuu ja jatkuu.
        Tässä ennen ja nyt:
        "Lääkäri ei hometautia paranna siihen tarvitaan remontti tai muutto".
        Mutta kun se muutto ei olekaan niin yksinkertainen juttu ja aina riittävän nopea toimenpide ennekuin sairastutaan jo liian vakavasti (peruuttamattomasti). Homeremontit onnistuvat vain harvoin.
        Toksisuutta jää vielä leijumaan korjaustenkin jälkeen vai. "on suuri määrä tapauksia". Näitäkin.
        "Terveyttä ei saa takaisin", naiset sanovat". Faktaa viimeisen päälle.
        Mutta ottavatko päättäjät ja vastuuhenkilöt tuota edes vakavasti?

        "...tärkeää on se, että lääkäri tietää toksisuuden lähteen".
        Kiinnostaako lääkäreitä yleisesti edes se onko perussyy lääketieteellinen. Lääketieteellinen?
        Keuhkolääkäri sanoi elokuussa "Perusasia pitää poistaa". Ei hän ollut kuitenkaan yhtään kiinnostunut niistä tutkimuksista mitä siellä asunnossamme oli tehty. Puhumattakaan, että olisi ollut halukas yhteistyöhön isännöitsijän, terveysmiehen, näytteidenottajien tai yhtään kenenkään toisen henkilöän kanssa joka on kaulaa myöten kiinni tässä paskajutussa solumyrkkykujalla. Lääkärin atamassa paperissa on kuitenkin "Potilaan asunnossa sekä kosteus-että homevauriot". Sitten on helekutin pitkä lista oireita mitä meillä useimmilla mikrobimyrkkyihin sairastuneilla on.

        "Korjaukset eivät ole halpoja".
        Olikohan tuo Reijula enempi huolissaan rakentelupuolen/korjailupuolen asioista. Kertokaa oma näkemyksenne.

        Itse olen kokenut meidän sairastuneiden asiat siten, että ihmisten terveyden menetys "mikrobimyrkkyihin" ei paljoa paina kaikille jotka näistä asioista jotain ymmärtävät. Ketään en syytä, mutta jokainen voi kolkutella omaatuntoaan. Kun olen apua pyytänyt, niin liian moni ei ole edes korvaansa lotkauttanut vakavalle asiallemme.

        Risto Salinin tilanteen ymmärrän liiankin hyvin. Hänen sanomansa tuli suoraa sydämestä. Mies jos kokee päivästä toiseen kovien oireilujen ja epämääräisten tulehdussairauksien kanssa kamppailevien ihmisten tuskaa, ei voi toisin asiaansa tuoda julki.
        Salinin puhe oli rehellisen Pohjoisen miehen puhetta. Kyllä tuollainen panee änkyttämään kenet vaan kun heittää sinne tunnepuolelle tarpeeksi kovaa.
        "Kohtaamme ne ihmiset joilla menee terveys. Me nähdään ne ihmiset joitten elämä menee piloille. Meidän asiaksaskunnassa on hyvin paljon kärsimystä mikä voitaisin ehkäistä".

        Totta kai Salin on huolissaan siitäkin miten hommat taloudellisesti menee yrityksessään. Meinaatteko te kateelliset terveet ihmiset, että Hänen ilmaiseksi pitäisi tuota uraauurtavaa työtänsä tehdä.
        Ei kai isännöitsijät ja kukaan kolmaskaan ilmaiseksi tee sitä työtä millä pyritään saamaan selville mikä tauhka heidän isännöimässään asunnossa/rakennuksessa porukoita sairastuttaa. Mutta he eivät useinkaan tee hommiaan tunteella. Enempi paineiden alla. Tiukkojen ohjeistustenkin. Ylemmältä tasolta.

        Se on selvää se, että niin kauan kuin oven sisäpuolella oireillaan ja sairastellaan ja oven ulkopuolella ei, niin on siinä vaiheessa tehtävä nopeita oikeita ratkaisuja. Ennenkuin ne oireet ja sairastelut ovat siellä oven ulkopuolellakin. Siinä vaiheessa ainoa ajatus tulee olla se miten ihmiset tilanteesta pelastetaan. Ei se miten korjauskustannuksissa voitaisiin päästä mahdollisimman halvalla.

        Kumpi on se tärkeämpi ihmisten terveys vai "ihmiskokeet".
        Ihmiskokeistakin Risto Salinilla oli selvä näkemys.

        Tapauksessamme solumyrkkykujalla on tilanne tutkimusten kannalta mehukas, koska siellä on neljä rakennusta, kahdeksantoista asuntoa, homekoiramerkkauksia useita. Oireita on ja sairasteluja.

        Oikeita puolueettomia tutkimuksia ja oirekyselyjä niin olisihan se jotain. Kuka pelkää ja ketä taitaa, nyt olla kysymys ehkä siitäkin. Rehellisyys maan perii tässäkin asiassa.
        Ruotsissa kun käväsin, niin ei puhuttu homeesta paljoa. Sen verran kuulin, että terveyskeskuksessa oli porukoita sairastunut. Remonttia oli tehty ja senkin jälkeen sairasteluja... Eli ei yhtään paremmin "lintukodossa" kuin meilläkään. Pientä pintaremonttia mitä lie ja säästöjä väärässä paikassa. Sata euroa oli siellä iso läjä pikkurahaa kruunuissa. Toivottavasti ovat niin viisaita, etteivät anna kruunua pois.

        puheessa on sitä aitoa "Arktista draivia" ja rehellistä huolta puhtaasta sisäilmasta . Sekös se sitten vastustajiamme pattiin vasta ottaakin. Pois "ihmiskokeet" asunnoista, päiväkodeista, kouluista ym. ym.
        Puhtaamman sisäilman puolesta. Pohjoisen pojat. Mekatrendikkäästi mikrobimyrkkyjä vastaan taistellen. Kaikki joukolla mukaan vaan. Vääntämään. Kunnon remontteja sairauksien loppumiselle.
        Kunnon rakentamista, ettei enää jatkossa sairastuta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe