AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  / BMW Z3

BMW Z3

16 Vastausta 1 884 Lukukertaa
Olisi suunnitelmissa hankkia sporttisempi ja hieman massasta poikkeava käyttispeli. Toivelistalla on kaksipaikkaisuus, takaveto ja suht taloudellinen moottori. BMW Z3, Mazda MX-5, Toyota MR2 ovat päässeet kärkikolmioon.

Nyt pyytäisin Z3 kuskeja kertomaan kokemuksiaan menopelistaan. Esimerkiksi miten olette pärjänneet rättikaton kanssa talvella?

En käyttänyt talvella

Mulla oli kolme vuotta -96 Z3, 1.9 koneella manuaalina. Auton myin pois tämän vuoden keväällä.
Tykkäsin kovasti. Auto on makea ajaa mutkatiellä, painopiste alhaalla ja bemarin ajo-ominaisuudet takavedolla.
Ainakin tuo 1.9 kone hyvin kehittynyt, jo vuonna -96 oli 140 hv ja muistaakseni ~180

Outoa, osa tekstistä jäi pois

..Nm.
Itse en autoa talvella käyttänyt, joten sen voi joku muu kommentoida.
Kulutus pyöri 8 nurkilla, kuten sekakulutus autolle luvataankin.
Itselleni ei ollut muita vaihtoehtoja kuin Z3.
Voin suositella lämpimästi.

Jotain

Joitain vikoja bmw Z3:sta.
- perä repeää rungosta irti
- maali hilseilee lakan alla
- nahka/muovi ei ole läpivärjätty -> kulahtaa nopeasti
- keskuslukko ja muita sähkövikoja
- rättikaton ja muiden osien sovituksessa ei ole prikkoja säästelty, tyypillinen made in USA auto

Jos hankit niin osat 6-sylinterinen malli niin on ainakin makeat saundit.

Mikä vika SLK:ssa?

Alkupään 230 Kompressorin saanee 10000€:lla

Ulkonäkö

Alkupään SLK on hyvä auto, sen ulkonäkö vain on aika arkinen verrattuna Z3:een.

Kuinkahan tuo taittuva metallikatto on toiminut/toimii "pitkässä juoksussa"?

On se Mazdan Miatakin hieno peli.
"Jos hankit niin osat 6-sylinterinen malli niin on ainakin makeat saundit."

Eikös nuo kuusipyttyiset ole jo Z4-malleja. Jokatapauksessa menee jo enemmän harrasteautopuolelle. Työmatkakulkineeksi välttää ihan hinnat alkaen Z3. Onkohan tuohon saatavissa irroitettavaa Hard-topia?

Ei ole

Z3:seen saa 2.8 ja 3.2 (M-versio) moottorit.

Löytyy

vielä 2.0, 2.2 ja 3.0 kutoskoneet noiden lisäks. Ja kovakattoja on niihin myös olemassa.
Omassa slk:ssa alku juurikin tuo hydrauliikka vuotamaan.
Auton kun vein merkkiliikkeeseen, niin sanoivat letkujen olevan niin vaikeassa paikassa, että pelkästä purkutöistä tulee kustannusta jo 1500e.

Ja tosihan se oli, paikat tosi nihkeät.

oma SLK:ni oli -98 mallia, ja jenkkituonti.
Nyt olen itselleni hommaamassa Z3 2.8, sen jälkeen voin sanoa kokemukseni siitä.
Ehdottomasti Mazda! Tojo ja Z3 eivät pärjää sille millään alueella ja MX-5 on myös parhaimman näköinen.
Mullon Z3 (-97, 1.9) joten olen jäävi, mutta Mazda ja Toyo on aika köyhän näköisiä verrattuna Z3:een. Juuri Z3:n kauniit linjat innosti ostamaan.
Mutta jokainen päätää itse oman mieltymyksensä mukaan.

Päivitin vuosi sitten 2006 SLKhon, joka on ehdottomasti autona parempi ajaa, mutta Z3:ssa on enemmän fiilistä! Siksi en laittanut vaihtoon. Ja on se Z3kin erinomainen peli maantiellä. Talviajoon en kyllä suosittelis, saa liusuun jo märällä asfaltilla.

Kauppaan vaan. Noi vanhat autot on kaikki just yhtä luotettavia... Tosin mun Z3:ssa ei ole ollut mitään vikaa neljään vuoteen, minkä olen sen omistanut.
Z3 ja MX-5 oli omatkin vaihtoehtoni (ja Honda S2000, mutta niitä vaikeammin saatavilla ja vähän kalliimpi).

Z3 kuutoskoneella sitten tuli, tosiaan peräpään ongelmiin kannattaa tutustua mitä siinä voi sattua (ei kannata madallettua versiota ostaa juuri niiden takia), ja muovinen takaikkuna myös pieni miinus. Muuten toimiva auto - erinomainen ajotuntuma, mutkaton moottori, riittävä suorituskyky ja kesäautoksi kohtuullinen kulutus. Muotoilu myös kestänyt hyvin aikaa ikäisekseen. Versio jossa M-nahkapenkit kannattaa ehdottomasti hankkia, ne on loistavat. Takasäilytystilassa olisi toivomisen varaa, mutta ainakin täydessä latingissa voi ajaa katto auki tai päällä tosin kuin SLK:ssa, itselleni tärkeä kriteeri matkailua varten.

Vanhoja autojahan noi on, joten kulutusosissa varmaan tulee kustannuksia, mutta perus-Z3 mutkaton huoltaa ja osia löytyy...

MX-5 ilmeisesti yhtä kiva peli ajaa (tai jopa ketterämpi!) pienemmällä koneella, ja halvemmalla - niissä vaan kannattaa ruoste tarkistaa. MX-5 onkin varmaan hintatietoisemman valinta, eikä ollenkaan hullumman näköinen...

Kumpaankin autoon saa hardtopin talvea varten, niitä näkee välillä mutten itse talveksi tuollaista hankkinutkaan... kestää pidempään kun ajelee vain kauniilla kesäkeleillä ;) Joka tapauksessa - nautintoa noilla on ajella, ihan eri meininki kuin normiautoilla...
Hyviä kommentteja jo tässä ketjussa.

Tässä yksi video missä vertaillaan Mersun AMG versiota Bemarin M versioon.

ainakaan persaukisen ei kannata ostaa moisia autoja jos ei ole valmis hankkia suht uutta versiota.
tyyli maksaa paras klassikko.
Z3 Coupe 2.8 koneella se olla pitää. Sanoisin että tuo on harvinainen kultti-klassikko joka pitää arvonsa erittäin hyvin nyt ja tulevaisuudessa.
 /   /  /  / BMW Z3

Keskusteluhaku

Laaja haku



Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta