Arvostetuin suomalainen moottorivene?

Pentti

Mikä on mielestänne arvostetuin suomalainen
moottorivene? Eli mitä merkkiä ihaillaan
laiturikävelyillä eniten? Mikä säilyttää
parhaiten arvonsa?

61

5774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nalle

      Se on Targa! Sillä kulkee mökkiläiset saareen
      vaikka missä kelissä, aina mukavan hiljaisesti
      melun suhteen mutta nopeasti vauhdin suhteen. Ja
      tekeehän Targalla pieniä lomamatkojakin, ei siis
      pelkästään yhteysvene. Työn laatu on vähintäin
      kohtalaista, paikoin aivan huipputasoa. Ja
      mielestäni Targat ovat hyvän näköisiä
      persoonallisia veneitä, siis helposti muista
      erotettavissa. Käytettyinäkin kysyttyä tavaraa.

      • jono

        Moottoriveneistä puhuttaessa Targa edustaa omaa
        yksilöllistä linjaa, jonka merenkulkuominaisuudet
        ovat huippu luokkaansa. Vene on rakenteellisesti
        suunniteltu ammattikäyttöön ja palvelee hyvin
        yhdysveneenä mökille. Targa ei ole varsinainen
        retkivene mutta siinä on kaikki retkiveneen
        varusteet. Itse ole kulkenut Targalla jo monet
        vuodet ja arvostan ennen kaikkea veneen
        rakenteiden tukevuutta ja työn korkeaa laatua.
        Targalla voi Saarisromeren alueella lähteä
        kaikkeen keliin kunhan itse tietää missä on ja
        minne menee. Targoja näkeekin entistä enemmän
        merellä ja kaikissa keleissä.


      • Targa 30
        jono kirjoitti:

        Moottoriveneistä puhuttaessa Targa edustaa omaa
        yksilöllistä linjaa, jonka merenkulkuominaisuudet
        ovat huippu luokkaansa. Vene on rakenteellisesti
        suunniteltu ammattikäyttöön ja palvelee hyvin
        yhdysveneenä mökille. Targa ei ole varsinainen
        retkivene mutta siinä on kaikki retkiveneen
        varusteet. Itse ole kulkenut Targalla jo monet
        vuodet ja arvostan ennen kaikkea veneen
        rakenteiden tukevuutta ja työn korkeaa laatua.
        Targalla voi Saarisromeren alueella lähteä
        kaikkeen keliin kunhan itse tietää missä on ja
        minne menee. Targoja näkeekin entistä enemmän
        merellä ja kaikissa keleissä.

        Samat kokemukset:

        - Targalla voi nauttia veneilystä säähän ja vuoden aikaan katsomatta
        - Parasta on merikelpoinen, toimiva, suorituskyinen ja kokonaisuutena helposti hallittava laatu tuote
        - Asuttavuuskin on täysi toimiva, tosin ei varmasti kaikista käytännöllisiempien matkaveneiden tasoa
        - Ja vielä viimeiseks:
        Itselleni näin vannoutuneena moottoriveneilijänä tuntuu hyvältä kun olen huomannut nauttivani merenkävijän arvostusta myös suurimman osan purjeveneilijöiden keskuudessa.

        Turvallisia syysmyrskyjä

        T: Targa 30


    • tietysti

      Jos katsoo että mitä veneitä ihmiset yleensä
      katselevat laiturissa, niin kyllähän valtaosa
      ihmisistä jää katsomaan puuveneen perään. Niitä
      nyt ei ole kovin paljon enää, johtuneeko sitten
      harvinaisuudesta että niitä katotaan. Kauneutta
      niissä ainakin löytyy.

      Ja ihan varmaa on, että hinta pysyy. Voi katsella
      vaikka Vene-lehden ilmoituksia: hyvin huolletusta
      yli kolmekymmentä vuotta vanhasta hyvin
      huolletusta veneestä kestää pyytää sata-
      parisataatuhatta. Kyllä kolmessakymmenessä
      vuodessa on tullut laina maksettua pois jo moneen
      kertaan. Huonokuntoiset raadot ovat tietysti
      toinen juttu.

      Omasta puolestani olen kyllä nähnyt monta
      puuvenettä jota en olisi halunnut itselleni,
      mutta tähän päivään mennessä ei ole tullut
      vastaan yhtään muovivenettä, joka olisi
      herättänyt minkäänlaista omistamisen halua. Ja
      niitä puuveneitäkin minulla on ollut tähän
      mennessä jo neljä.

    • CAT

      yntyivät...

      älkää viitsikö pelleillä että joku
      viranomaistyövene-traktori herättäisi jotakin
      suurempaa kiinnostusta... ehkä sitä voi kuvitella
      itsensä paremmaksikin kippariksi kun ajaa merten
      traktoria jolla poliisikin ...

      • Albatross

        Nauticatit ovat oma legenga suomalaisessa veneen
        rakennuksessa, mutta ei niitä oikein voi ottaa
        mukaan keskusteltaessa moottoriveneistä. Catit
        ovat kehittymässä entistä enemmän purjeveneen
        suuntaa ja uudet kissat ovatkin lähinnä katettuja
        purjeveneitä.


      • Vierestä katsonut
        Albatross kirjoitti:

        Nauticatit ovat oma legenga suomalaisessa veneen
        rakennuksessa, mutta ei niitä oikein voi ottaa
        mukaan keskusteltaessa moottoriveneistä. Catit
        ovat kehittymässä entistä enemmän purjeveneen
        suuntaa ja uudet kissat ovatkin lähinnä katettuja
        purjeveneitä.

        Ja sitäpaitsi Nauticatit ovat laadultaan huonoja
        veneitä.Uppoavat jo yhdestä kiville ajosta!


      • ss48
        Albatross kirjoitti:

        Nauticatit ovat oma legenga suomalaisessa veneen
        rakennuksessa, mutta ei niitä oikein voi ottaa
        mukaan keskusteltaessa moottoriveneistä. Catit
        ovat kehittymässä entistä enemmän purjeveneen
        suuntaa ja uudet kissat ovatkin lähinnä katettuja
        purjeveneitä.

        veneellä, jolla ei voi purjehtia ja siinä on
        kuitenkin masto ja yleensä jopa 2 kpl. Voihan
        siihen takimaiseen tietysti sipustaa vaikka lipun
        ja etumaiseen kaikenlaisia antenneja. En minä
        ainakaan arvosta Nauticatteja juuri lainkaan.
        Hintaa on päättömästi, mutta saman käyttötarpeen
        saa tyydytettyä paljon paremmin joko aidolla
        moottoriveneellä tai aidolla purjeveneellä.
        Risteytys on aina risteytys ja veneissä ei
        yleensä käy niin, että vain parhaat ominaisuudet
        periytyisivät uuteen jälkeläiseen.


      • ss48
        Albatross kirjoitti:

        Nauticatit ovat oma legenga suomalaisessa veneen
        rakennuksessa, mutta ei niitä oikein voi ottaa
        mukaan keskusteltaessa moottoriveneistä. Catit
        ovat kehittymässä entistä enemmän purjeveneen
        suuntaa ja uudet kissat ovatkin lähinnä katettuja
        purjeveneitä.

        veneellä, jolla ei voi purjehtia ja siinä on
        kuitenkin masto ja yleensä jopa 2 kpl. Voihan
        siihen takimaiseen tietysti sipustaa vaikka lipun
        ja etumaiseen kaikenlaisia antenneja. En minä
        ainakaan arvosta Nauticatteja juuri lainkaan.
        Hintaa on päättömästi, mutta saman käyttötarpeen
        saa tyydytettyä paljon paremmin joko aidolla
        moottoriveneellä tai aidolla purjeveneellä.
        Risteytys on aina risteytys ja veneissä ei
        yleensä käy niin, että vain parhaat ominaisuudet
        periytyisivät uuteen jälkeläiseen.


      • Merikolli
        Albatross kirjoitti:

        Nauticatit ovat oma legenga suomalaisessa veneen
        rakennuksessa, mutta ei niitä oikein voi ottaa
        mukaan keskusteltaessa moottoriveneistä. Catit
        ovat kehittymässä entistä enemmän purjeveneen
        suuntaa ja uudet kissat ovatkin lähinnä katettuja
        purjeveneitä.

        Ne on yhtäkaukana moottoriveneestä kuin
        purjeveneestä - mihin niitä tarvitaan? Ei ne
        ainakaan moottorivenekisaan voi osallistua!


      • string
        ss48 kirjoitti:

        veneellä, jolla ei voi purjehtia ja siinä on
        kuitenkin masto ja yleensä jopa 2 kpl. Voihan
        siihen takimaiseen tietysti sipustaa vaikka lipun
        ja etumaiseen kaikenlaisia antenneja. En minä
        ainakaan arvosta Nauticatteja juuri lainkaan.
        Hintaa on päättömästi, mutta saman käyttötarpeen
        saa tyydytettyä paljon paremmin joko aidolla
        moottoriveneellä tai aidolla purjeveneellä.
        Risteytys on aina risteytys ja veneissä ei
        yleensä käy niin, että vain parhaat ominaisuudet
        periytyisivät uuteen jälkeläiseen.

        kannatas seurata veneiden kehitystä vähän
        tarkemmin, ennet kun tulee jauhaa... Nauticatit
        on nykyään purjeveneitä. Purjehtii paremmin kun
        monet muut.


      • ss48
        string kirjoitti:

        kannatas seurata veneiden kehitystä vähän
        tarkemmin, ennet kun tulee jauhaa... Nauticatit
        on nykyään purjeveneitä. Purjehtii paremmin kun
        monet muut.

        moottoripurjehtijoita niistä suurin osa on eli
        siis ei purje- eikä moottoriveneitä.
        Harvoin tuntuu Nauticatit menestyvän
        purjehduskilpailuissa, joten se siitä
        purjeveneenä olemisesta ja muutenkin jauhamisesta.


    • Pro

      Itse pitäisin arvostusta ja laituri-ihailijoita
      erillisenä.

      Laiturikansa katselee mielellään nykyaikaisia
      lasikuitu-unelmia, jotka ovat virtaviivaisia ja
      nättejä, kuten suomalaisista Aquador yms.

      Ihmiset jotka merellä paljon liikkuvat osaavat
      taas arvostaa sellaisia veneitä kuten Tiiskeri ja
      Targa ovat. Puuveneen kaunis pinta on tietysti
      kaunis, mutta itse muistan aina kunnostustyön
      johon keväällä aikanaan joutui.

    • Oma kehuja

      Ei sovi myöskään unohtaa T.Lindströmin
      Nordic -veneitä. Hyvin tehtyjä ja "ajattomia".

    • Mää Turuust

      pitää miettiä arvostuksia. Jokaisella on oma vene
      jota voi arvostaa tai olla arvostamatta.
      Haetaanko taas jollekulle EGON kohotusta eli joku
      voisi tuntea itsensä muita paremmaksi jos sattuu
      omistamman jonkun tietyn veneen.
      Mulla on kiva pieni vene jota arvostan - itseäni
      kipparina en arvioi anakaan veneen perusteella.

    • ai

      Riippu siitä mitä katsoja arvostaa, veneet painii
      niin eri sarjoissa.

      Jos pelkkä silmiä hivelevä kauneus riittää niin
      ehkä joku vanha lakattu puuvene.
      Jos arvostaa veneen ajo-ominaisuuksia niin Targat,
      Minorit tms. kiinnostaa.
      Jos tykkää näiden yhdistelmästä ja matkaveneilystä
      niin Utö 31 on hieno kokonaisuus.
      Toisaalta Silver Eaglen se kabiini versio on myös
      hienon näkönen sarjassaan.

      Mitään merkkiä ei ehkä yleisesti ihailla sen
      kummemmin, tilanteen ja katsojan mukaan moniakin.

      Meripelastusveneet on aika varma kiinnostuksen
      kohde kaikkien merillä liikkuvien keskuudessa.

    • stigu

      Niin, että sehän on jo lehdistä/TV:stä tuttukin.

      • marino

        ...ja toimii tarvittaessa sukellusveneenä!


    • TJ

      Laatuvene, joskaan se laatu ei välttämättä näy
      aivan laiturille asti. Joka tapauksessa asiaa
      ymmärtävät tunnustavat Tiiskerin laadun.

      • Q

        Tiiskeristä minäkin tykkään mutta harmi vaan
        ettei ole käytettyjä liikkeellä. Taitavat mennä
        heti kaupaksi ilman lehti-ilmoitteluja?


    • string

      ... ei puhuttu mökkiveneistä vaan asuttavista
      mootoriveneistä. Mökkiläisille on omat
      keskustelufoorumit.

    • Eikka

      Albatrossit ovat voittaneet messujen
      yleisösuosikki tittelin jo ties kuinka
      montakertaa. Minusta Alabatrossit ovat sitä mitä
      useimmat suomalaiset moottoriveneilijät haluavat.
      Jos haluaa kerrostalonkokoisen veneen monella
      makuuhuoneella yms. niin se on taas eri asia.
      Albatrossit ovat erittäin hyvin tehtyjä ja
      pitävät hintansakin todella hyvin.

    • df

      No senhän täytyy olla terhi 375 !!!

      • vator 15

        Kokemusta on sekä Terhi-moottoreista että
        veneistä, taisi olla juuri 375 tai sinne päin.

        Enkä suosittele kenellekään. Molemmat laitokset
        olivat lähinnä vaarallisia.


    • Tietäjä

      Vator 17 T

      • perkins

        Vator 17R.
        Vakavasti puhuen, Targa tai Tiiskeri se taitaa
        olla, jos moottoriveneistä puhutaan.
        Buster on omalaatuisena keksintönä kyllä
        ulkomaisten ihmisten kiinnostuksen ja
        arvostuksenkin kohde, ulkomailla kun ei
        tuollaista veneenrakennusta oikein osata.

        Purjevenepuoli onkin jo toinen juttu.


    • dfdfdfssdfsdf

      Tiiskeri tai Targa varmaan on, toisaalta esim puiset Meriläiset ovat arvostettuja

    • totuus!!

      Katso myyntitilastoja!

      Eniten myydyt = arvostetuimmat, tietenkin!!!

      Vai onko suomalaiset niin tyhmää porukkaa että ostavat joukolla paskaa?!?!

      • jamariinipelle

        Kyllä ovat. Suomalaisen veneen laatu alittaa kaikki normit. Ainoa kriteeri on halpa hinta, niin tehtaalla kuin ostajalla. Tämä näkyy laadussa, työn jälki on todella venäjää tai laadunvalvonta on siellä. Täyttä paskaa.


      • Laatua ja laatua.
        jamariinipelle kirjoitti:

        Kyllä ovat. Suomalaisen veneen laatu alittaa kaikki normit. Ainoa kriteeri on halpa hinta, niin tehtaalla kuin ostajalla. Tämä näkyy laadussa, työn jälki on todella venäjää tai laadunvalvonta on siellä. Täyttä paskaa.

        Venäjälle ei heikko laatu kelpaa, siksi Suomen venevienti suhteellisen pientä sinne.


      • Suomishittiä
        Laatua ja laatua. kirjoitti:

        Venäjälle ei heikko laatu kelpaa, siksi Suomen venevienti suhteellisen pientä sinne.

        Ei kai nyt valmiiksi ryssitty kelpaa edes ryssille.


      • Yamaha V6

        Eli halvin sika-nautajauheliha on arvostetumpaa, kuin naudan sisäfile, kun tuota halvempää myydään 100 kertaa enemmän. Just joo. Leijona kello on arvostetumpi kuin Rolex.
        Targa on eittämättä arvostetuin suomalainen moottorivene maailmalla, vaikka se jo hintansakkaan takia ei yllä myyntimäärältään lähellekkään kärkeä.


      • voluuumia

        tama on täysin tosi!


    • selvä se

      No katsokaa nyt itse: Kukaan ei jaksa tupperwareja katsella. Jos käytännöllisyys ja helppohoitoisuus unohdetaan ja ajatellaan vain sitä, kuinka monta ihmistä katsoo, niin kyllähän ne menee moottorivenelaiturin ohi, korkeintaan vilkaisee jotain hyvin lakattua puuvenettä matkalla katsomaan purjeveneitä. Niistäkin puuveneet kerää eniten katseita ja näyttää niitä jopa jututettavan. Kellastunut lasikuitu tai harmaantunut lasikuitu ei yleensä herätä voimakkaita tunteita.

    • vetteinriemmut

      huuto show, jokainen kehuu omaa venettään tietenkin, ken uskoo ken ei.

    • niin ne toiset

      Jouduin huomaan nämä laituriolijat julppeita veneitä tuohon ne ilmestyvät kesän alussa kippari hatut päässä eivät juuri liikahda keskinäistä seurustelua viinoineen, mitähän mahtavat keskustella, ehkä parantavat maailmaa. Kun kesäkelit loppuvat nii jonnekkin häippäsevät palaavat ensi suvella.

    • tehty kulkemaan

      kulkuri hummer 40

    • jake fra hangö

      TG veneita kaikki ihailee. ovat oikeita saariston vinttikoiria joka keliin!

    • Tryben

      On ilmeisesti vain pari kunnollista venemerkkiä. Boomerang ja Masmar.
      Valmistajia on useampi mm. U:kin työvene, Mobimar ja Kewatec varauksin
      Marine Alutec:n työn laatu ei riitä edes viranomaispeleissä. Runko on ilahduttavan toimiva näissäkin.

      Puisista paras on pellinkiläinen Lilljebergin tekemänä.
      Targat ja Minorit ovat puhtaita kauniin sään veneitä. Kivan näköisiä laiturissa ja messuilla.

    • 32424234

      TIISKERI! Heinlahden veneveistämön helmi. Kulkee kelissä kuin kelissä. TOsin köyhällä ei näihin rahaa ole. itselä on 1010 mahonkinen, vm 82 ja parempi kuin monen uusi 20metrinen.

    • penttikurki

      Tiiskerihän se paras on, tosin ei Targa kauas jää. Materiaalilla ei niin väliä, jos mahonki mielyttää silmää, osta se.

    • jamareilu

      yamarin päivä ajeluun, kovalla säällä Targa.

    • Sargo

      Tiiskerin ja targan rungot on vanhanaikaisia eikä kummankaan tilajärjestelyt ole edes eilisten vaatimusten mukaisia. Sopii hyvin hyvin eläkeläisille, muttei edes niille, jotka on mennyt sairaseläkkeelle 58 vuotiaana vaan oikeille eläkeläisille, jotka on yli 65.

      Kun puhutaan oikeista tämän päivän veneistä, niin suomalaiset alkaa olla vähissä. Sargolla on sentään hiukan tuoreempia malleja ja Bellalla yksi avovene. Muut valmistajat voivat ainoastaan mainostaa perinteisyydellä tai pioneerina olemisena - molemmat kertoo menneestä ajasta.

      Arvostettu vene ei voi olla mielestäni sellainen, joka on joskus ollut hyvä. Sen pitää toimia tänään.

      • Milloin Bella on oppinut tekemään veneitä?


    • Parhaat

      Parhaat ovat tänä päivänä GRANDEZZA ja pikkuvenepuolella RÖNQWIST.

      • Golhubs

        Edellinen malli Grandezzaa olivat nättejä, ajoltaan ja laadultaan suhteellisen heikkoja. Rönqwististä en osaa sanoa mitään.


    • Paatisti

      Nord Starin ajo-ominaisuuksia on kehuttu useammassakin testissä ja tutullani on ns26. Ainakaan mitään negatiivista en ole häneltä kyseisestä veneestä kuullut.
      Tosin hieman ahdasta ohjaamoa manaillut..

      • Uutta kaivataan

        Kaikissa on jotain hyvää, mutta NS ei ole myöskään tuonut aikoihin uutta runkoa. Vanhan lämmittelyllä tuntuu sekin elävän.


    • huomaamatonvene

      Eniten katsotaan puisia purkkareita, ja moottoriveneistä katsotaan eniten puuveneitä. Joku sikarivene kiinnittää kyllä miesten ja erityisesti poikien huomion, ja jättimäisiä luksusveneitä vähän kadehditaan (toisaalta halveksutaan). Siis epäkäytännölliset veneet juhlii...sellaiset perus merkonomiveneet jää aika vähälle huomiolle. Eihän se sitä tarkoita että ne olis esimerkiksi huonoja, ne ei vaan herätä sellaisia intohimoja muuten kuin ehkä omistajissa.

      • lasikuitujonne

        On muuten juuri ne juhannuskokolta säästyneet puupaatit myös arvonsa parhaiten pitäviä - pitää vaan muistaa ettei yhtenäkään kesänä jää lasku liian myöhään tai nousu liian aikaiseen. Ajoituksen on oltava just eikä melkeen, ettei ravistu. Kauniiisti lakattuna arvokas, pihalle unohtuneena menetetty.


      • saa olla eri mieltä
        lasikuitujonne kirjoitti:

        On muuten juuri ne juhannuskokolta säästyneet puupaatit myös arvonsa parhaiten pitäviä - pitää vaan muistaa ettei yhtenäkään kesänä jää lasku liian myöhään tai nousu liian aikaiseen. Ajoituksen on oltava just eikä melkeen, ettei ravistu. Kauniiisti lakattuna arvokas, pihalle unohtuneena menetetty.

        Katselen minäkin toki hyvin pidettyjä ja laitettuja vanhoja autoja, puuveneitä ja lentokoneita. Niistä huokuu historiaa ja ne herättää ajatuksia. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että arvostaisin niiden ominaisuuksia saati sitten, että haluaisin että minulla olisi sellainen.

        En tarkoita sitä, etteikö historialliset vehkeet olisi omana aikanaan olleet erinomaisia. Niiden säilyttäminen ja kunnossa pitäminen itsessään kertoo, että niissä on sitä jotain. Uskon, että ne edustavat oman aikansa arvostettua veneentekotaitoa.

        Näen arvostuksen kuitenkin sellaisena, että tämän päivän arvotettu vene täyttää ja ylittää tämän päivän vaatimukset ja odotukset tiloiltaan, rakenteeltaan ja tekniikaltaan. Sen pitää siis edustaa jotain parempaa ja ehkä osaltaan vielä ennustaa tulevaakin.


    • grandiosa pizza

      Itse olen sitä mieltä että paras vene laatultaan ja ajoltaan on GRANDEZZA,
      suomalainen osaaminen......

    • jokainen

      Jokainen tykkää omasta muovi/peltiveneestään ja koska parempaan ei ole varaa, se tuntuu jopa ihan maailman parhaalta veneeltä. Mutta purjeveneen kohdallehan ne ihmiset pysähtyy, sorry vaan.

      • Sama asia?

        Ihmiset pysähtyy myös hautajaissaaton kohdalle :D


    • Kyllä mie

      pysähyn aina kun grandezza näkyy laiturissa, purjeveneet mastoineen mie ohitan.
      Kait se tänä päivän ihan maailman laajuiseti on yksi parhaita nuo grandezzat.

    • Torstai 6.12.1917

      Targat, grandezzat, marinot, tiiskerit yms Ovat hyviä veneitä, JOS niissä ei olise perävetolaitteita. Sisäperämoottorilla varustetun veneen odtajan täytyy olla hieman tyhmä. Hullu saa kyllä olla, muttei tyhmä. Syrjäsuon akselivetoiset ja Kulkurit ja navigat ovat hyviä paatteja. Jos Mopu käy kategoriaan onnauticatit hyviä.
      Tällainen olisi hyvä.
      http://www.balticyachts.fi/yachts/custom/yachtdetail?ItemID=44

    • A. Perkins

      Terve aloittaja Pentti. Kun tarkasti katselat saamiasi vastauksia saatat tehdä saman havainnon jonka itse tein. Olisiko käynyt niin, että JOKU on ryhtynyt keskustelemaan itsensä kanssa ja tykkää kommentoida asiaa. Saatanhan olla väärässäkin,mutta enpä usko. Olisiko käynyt niin, että kokkosi onpoltettu, olisiko käynyt niin, että vihtaasi on kustu. Luulempa kuitenkin, että näillä nimimerkeillä kirjoittaneet ovat yksi ja sama henkilö? Oma nikini A. Perkins, on ollut jo vuosia sama.
      ~~~~~~~~~~~~

      Nalle
      jono
      tietysti
      CAT
      Albatross
      Vierestä katsonut
      ss48
      string
      Merikolli
      Pro
      Oma kehuja
      Mää Turuust
      ai
      stigu
      marino
      TJ
      Q
      Eikka
      df
      vator 15
      Tietäjä
      perkins

    • Yksinäinen eksynyt

      Luulisin, että olet oikeassa.
      Kirjoitusten tyyli on EHDOTONTA ja muita näkemyksiä pilkataan, jos ne ovat perusteltuja ja hyvin argumentoituja.

      Näille on myös yhteistä se, että keskustelu voi alkaa asiallisesti, mutta kirjoittaja kiihtyy kiihtymistään, jos muut eivät ola samaa meiltä. Lopuksi se menee loanheittoksi, yleensä illalla mahdollisesti viinan takia. Juttu myös jatkuu aamuyöhön.

      Kestoaiheena on liian suuret moottorit ja aallot. Aaltokeskustelu vaikeni hetkeksi, kun oikeuden päätös tuli. Ei kestä kuitenkaan kauaa, kun muut on taas tyhmiä :D

      Voisin kuvitella, että sama stalkkeri kirjoittaa myös Marinetekista säännöllisin väliajoin herjaavia kirjoituksia, jotka nekään ei perustu tietoon.

      Jos pitää analysoida kyökkipsykologialla, niin kyseinen hemmo kuuntelee fiksumpien juttuja ja toistaa niitä ominaan, mutta ei kuitenkaan muista tai ymmärrä argumentteja. Siksi jutut alkavat ehdottomalla väitteellä ja loppuvat herjan heittoon ilman, että argumentointiin perustuvaa keskustelua syntyy.

      Hemmo taitaa olla yksinäinen ja hän on tottunut saamaan tarvitsemansa huomion negatiivisella käytöksellä. Sitä hän sitten toistaa palstalla.

    • A. Perkins

      Omaa targaani parempaa ei ole eikä tule

      • Sama vika

        Ei tietenkään, se on sun valitsema ja sun oma.
        Se on paras vene sinulle.

        Minulla on oman veneen kanssa ihan sama juttu.
        Se ei ole Targa, koska se ei ole minulle paras ratkaisu


      • A. Perkins

        Sinä A.Perkins et ole sama, eli minä joka tuolla aiemmin kommentoi aloittaja Pertille. Ota oma nimimerkki.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7917
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      176
      1744
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      61
      1015
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      191
      934
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      910
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      876
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      813
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      704
    Aihe