Näemmä jo poliisiikin on muiden viranomaisten lailla
http://internytt.yle.fi/artikel.php?id=32942_Inrikes
Tuossa on erittäin mielenkiintoinen video-linkki. Laitan siitä lyhennöksen (suomeksi) parin tunnin sisällä tähän.
---videosta---
Acn on saannut 307 000 asiakasta muutamassa kuukaudessa lupaamalla ilmaisia puheluita. Mutta ongelmat liittymien ja asiakaspalvelun kanssa ovat niin isoja että viranomaiset voivat joutua pysäyttämään yrityksen.
Kuluttajaviranomaiset, viestintäviranomaiset, markkinatuomioistuin ja poliisi - harva yritys on niin lyhyessä ajassa saannut niin monta viranomaista liikkeelle.
Jeff Swanson, ACN: "on suhteellista sanoa että meillä on ollut paljon ongelmia".
Syksyllä alkoi liittymämyyjien rekrytointi. 12 000 myyvät nykyään ACN liittymiä. Liittymät toimivat TeliaSoneran verkossa, ja tähän asti 307 000 asiakasta on napannut tarjoukseen ilmaisista puheluista. Ilmaisista, kunnes luetaan hienovarainen teksti. Pääsiäisenä kuluttajaviranomaiset pakotti acn:n lopettamaan kampanjan.
Mari Östberg, kuluttajavirasto: "Nytt olemme saanneet uusia valituksia ACN:stä. Suurin osa koskeaa asiakaspalvelua, joka ei toimi - jonot ovat pitkiä ja vastauksia ei aina saada. Myös vääristä laskuista on valitettu".
Maaliskuussa pelkästään ACN lähetti 19 000 laskua, jossa summat ovat liian isoja. Monet ovat kääntyneet kuluttajaviranomaisten puoleen.
Jeff Swanson: "Olemme tiivissä yhteistyössä kuluttajaviranomaisten kanssa. Jos he ehdottavat muutoksia tapaamme tehdä businessta me reagoimme niihin. Kuluttajaviranomaiset ovat erittäin tärkeitä meille".
Janne M Vainio, TeliaSonera: "Mikään liiketoimintakoncepti joka perustuu ilmaiseen palvelutarjontaan ei voi olla kestävää liiketoimintaa, varsinkin tässä vaiheessa kun nähdään että tarkoitus on ainoastaan ollut houkutella nopeasti asiakkaita."
Maanantaina ACN:n pitää jättää selvitys viestintäviranomaisille miten asiakaspalvelu aiotaan parantaa. Tämän jälkeen viranomaiset voivat päättää seuraamuksista. ACN ei ota mitään riskejä, vaan on palkannut suomalaisen huippujuristifirman, Roscher & Holmberg. Poliisi on myös tarkastanut jos ACN on pyramiidipeli, ja sen takia pitäisi kieltää.
Jeff Swanson: "Olen kuullut että poliisi on tutkinut meidän markkinointitapaamme, mutta emme ole olleet missään yhteyksissä. Meitä ei ole kielletty toimimasta missään maassa missä toimimme."
ACN perustuu VM-toimintaa. Maksaa 672 euroa liittyä, rahat menee Michiganin pääkonttoriin. Christian on sijoittanut 1000 euroa acn-edustajuuteen, mutta on saannut takaisin vasta 300 euroa.
Christian: "Systeemi jolla pitäisi tehdä rahaa on mahdoton. Jos sinulla on 200 asiakasta voit ehkä saada 40€/kk. En usko että ACN on kauan suomessa."
http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=25903&start=820&sid=3e04a56a4374b1787bbbb29e2ced9423
ACN lopetetaan Suomessa?
110
87096
Vastaukset
- HubbaBubba
Onhan se muuten kumma että tarttee itse maksaa että pääsee töihin....mun ei ainakaan o koskaan tarvinnu maksaa mistään työpaikastani!!!
- Hermot män
...ton paskan ja siirryin takas Soneraan, just ton asiakaspalvelun takia!
- Asikas
> ...ton paskan ja siirryin takas Soneraan, just ton asiakaspalvelun takia!
Omituista.. Eilen tuli ekaa kertaa tarvetta soittaa ACN:n asiakaspalveluun ja vastaus tuli heti ekalla soitolla. Homma selvisi alle minuutissa. Kertaakaan ei ole Soneralla saatika esim Saunalahdella ollut noin kivutonta. - Pend
Asikas kirjoitti:
> ...ton paskan ja siirryin takas Soneraan, just ton asiakaspalvelun takia!
Omituista.. Eilen tuli ekaa kertaa tarvetta soittaa ACN:n asiakaspalveluun ja vastaus tuli heti ekalla soitolla. Homma selvisi alle minuutissa. Kertaakaan ei ole Soneralla saatika esim Saunalahdella ollut noin kivutonta.Minulle lähetettiin acn:n sim-kortti, jota en edes ollut tilannut. Yritin as.palveluun, jonotin kahtena pnä yht. 7 tuntia:(
Yhä vielä saan sieltä uhkauksia ulosottomieheltä....peestä koko acn!
- tyytyväinen
Tähän asti ei minulla ainakaan ole mitään negatiivistä sanottavaa acn:stä. Ennen laskuni olivat n. 80-120 euroa kuukaudessa, kun tällä hetkellä 35-45 euroa kuussa. Melkein kaikilla kavereillani on myös acn ja myös he ovat olleet tyytyväisiä. Esim. viime kuussa puhuin noin 6 tuntia acn:stä acn:ään ja nolla euroa näytti joka puhelu olleen. Pisin puhelu oli 45 minuuttia. 43 euron lasku olisi muuttunut noin 130 euroon, jos minulla olisi ollut soneran liittymä. En väitä etteikö epäselvyyksiä olisi ollut, mutta ainakin minun laskuni ovat olleet oikein ja en voi kuin toivoa, että jatkossakin kaikki olisi oikein. Laittakaapa muutkin omia mielipiteitä joilla on tai on ollut acn.
- Mä28
Mä puhuin acn viime laskussa 23 tuntia, 0 euroa, ei siis todellakaan valittamista..
- jorma
Mä28 kirjoitti:
Mä puhuin acn viime laskussa 23 tuntia, 0 euroa, ei siis todellakaan valittamista..
Mietipä kauanko ilmaiset puhelut kestävät? Onko liiketaloudellisesti mahdollista antaa ihmisille ilmaisia puheluita jatkuvasti? Se ei paljoa lämmitä operaattoria, jos rahaa tulee ainoastaan muiden operaattoreiden liittymiin suuntautuviin puheluihin.
- leena
ei mitään ongelmaa ole ollut niinkö sonerassa on sisältöpalvelua ja laskutetaa ylimäärästä ynnä muuta.
- marza
jorma kirjoitti:
Mietipä kauanko ilmaiset puhelut kestävät? Onko liiketaloudellisesti mahdollista antaa ihmisille ilmaisia puheluita jatkuvasti? Se ei paljoa lämmitä operaattoria, jos rahaa tulee ainoastaan muiden operaattoreiden liittymiin suuntautuviin puheluihin.
nykyään on liittymän vaihto helppoa,numerokin pysyy,ja kun valkkaa oikein saa kaikkia etuuksia kuten puheaikaa.itselläni ja poikakaverillani on molemmilla acn:ät(myös siskoillani on)ja kahden kuun lasku yht 35e,siinä siis muihin liittymiin tapahtuneet "viestinnät",acn:iin soitetut 0e,ja puhuttiin,about 90h.ihan jees ainakin tähän asti.sitten vaihdetaan jos alkaa maksaa,ei sen kummempi juttu.
- Rampo
Eiköhän se ollutkin jo alusta asti selvä, että siellä on valtaosa oikeita laskuja. Niitä vääriä vaan on suhteellisesti liikaa.
Eli tuo ei mielestäni ole mikään kirjoittamisen aihe, että "Minulla on ollut AINAKIN lasku oikein.
Helvetti se tiedetään, ettei ne oo kaikki väärin! - poijoing
jorma kirjoitti:
...ilmaisissa puheluissa ei ole järkeä (liittymän kannalta), koska yleensä on niin että kaikki(kaverit ja perhe) vaihtaa liittymää samalla kertaa niin siinähän käy pian niin, että ei muita soitellakaan kun ilmaisia puheluita. mistään ei tule enää rahaa(operaattorille). vaihetaan vaan koko suomi acn liittymään, niin acn menee konkurssiin alta aika yksikön...
- Puhelias ACN-asiakas ;)
poijoing kirjoitti:
...ilmaisissa puheluissa ei ole järkeä (liittymän kannalta), koska yleensä on niin että kaikki(kaverit ja perhe) vaihtaa liittymää samalla kertaa niin siinähän käy pian niin, että ei muita soitellakaan kun ilmaisia puheluita. mistään ei tule enää rahaa(operaattorille). vaihetaan vaan koko suomi acn liittymään, niin acn menee konkurssiin alta aika yksikön...
Mulla ja mun perheellä, monilla mun kavereilla ja sukulaisilla on ACN. Kätevää, kun laskut on koko perheellä enää kolmasosan entisestä! :) Itse aion ottaa jutusta irti kaiken hyödyn niin kauan kuin se on voimassa (ja meillä ajoissa liittymän avanneilla se ON edelleen).. Jos tulee epäselvyyksiä tms. niin vaihdan liittymän! Sehän on ihan pikku juttu!
Olen tyytyväinen ACN:ään. - ACN fani
Puhelias ACN-asiakas ;) kirjoitti:
Mulla ja mun perheellä, monilla mun kavereilla ja sukulaisilla on ACN. Kätevää, kun laskut on koko perheellä enää kolmasosan entisestä! :) Itse aion ottaa jutusta irti kaiken hyödyn niin kauan kuin se on voimassa (ja meillä ajoissa liittymän avanneilla se ON edelleen).. Jos tulee epäselvyyksiä tms. niin vaihdan liittymän! Sehän on ihan pikku juttu!
Olen tyytyväinen ACN:ään.Niin miksi emme ottaisi tästä hyvästä tarjouksesta kaiken irti niin kauan kun voidaan. Eihän siinä ole mitään ihmeellistä sitten jos ACN konkaan menee. Vaihdan vaan liittymän. Ei minua ainakaan vois pätkääkään kiinnostaa onko tuo kannattavaa toimintaa ACN:lle vai ei, kunhan minulle luvatuista tarjouksista vaan pidetään kiinni.
- pulistaan ILMAISEKSI
Puhelias ACN-asiakas ;) kirjoitti:
Olen tyytyväinen ACN:ään.Hieno homma että joku tajuaa sen että niin kauan ollaan ilmaisilla puhelinajoilla kuin se on mahdollista! Kukaan ei pakottanut minua, perhettäni ja useita kavereitani ottamaan ACN-liittymää, mutta kun ilmiasta puheaikaa oli tarjolla niin totta kai liityimme!
Siinä et sitoutunut millään lailla "ikuiseen liittymä vankeuteen"!
Nyt on kaverit kateellisena katsellut laskujani ACN:ltä kun on tosi paljon puhuttu ilman kuluja!
...........KATEELLISET KYYKKYYN!!! - ansku
vaihdoin Markantalossa liittymäni radiolinjan choice-liittymään. Puhelinlaskut putosi kertarysäyksellä 200 eurosta 30-40 euroon....että silleen...
ei tartte arpoo että tuleeko siitä ja tästä laskuja...tiedän tarkalleen mistä maksan. 14e kuussa "perusmaksuja" jotka sisältävät niin paljon puhetta kuin jaksaa puhua (keskimäärin mulla 40h kuukaudessa) tietyille kavereille. Enkä muille sitten soittelekkaan.
mä en ainakaan lähtis tohon acn juttuuj messiin. en ole kuullut kuin negaa... - Yllättynyt
jorma kirjoitti:
Mua ei juuri kiinnosta miten sillä firmalla menee mä oon kiinnostunut vaan siitä et mun satasen puhelinlaskut putos neljään kymppiin jos se firma menee nurin ni luulisin saavani uuden liittymän jostain.
- hekka
Yllättynyt kirjoitti:
Mua ei juuri kiinnosta miten sillä firmalla menee mä oon kiinnostunut vaan siitä et mun satasen puhelinlaskut putos neljään kymppiin jos se firma menee nurin ni luulisin saavani uuden liittymän jostain.
uuden liittymän muualta. Vanhan numeron säilyttäminen voi ollakin vaikeampaa.
- Tavis
Minulla ei ole kovin vakituista kaveripiiriä, jonka kanssa tulisi soiteltua, joten ajattelin siirtyä saunalahteen kahden kuukauden kokeilun jälkeen.
- taina
kokeilin ACN:ää ja siirryin Saunalahteen
- acn pitäisi lopettaa
Mulle tuli acn:ltä lasku jossa oli siitä kaveriliittymäjutusta tullut n.8e:n veloitus mikä piti maksaa.Olen ajatellut mennä valittamaan kuluttajainsuojaan mutta ei ikinä ole vielä ehtinyt tai jaksanut.Onhan se vain 8 e.Mutta jos acn tekee niin vaikka 100000:lle ihmiselle eikä kukaan jaksa mennä valittamaan,saa acn siitä muhkeat voitot.On se niin väärin kun hyväuskoisia ja tunnollisia kuluttajia tuolla/tällä tavoin huijataan ja vielä noin törkästi.Ja vielä kun kenelläkään kaverillani ei ole acn liittymää.Jotkut ottivat mutta moni ei ole saanut mitään vastausta tms acn:ltä vaan he ovat jättäneet lähetämättä sim-kortteja tms.
Naurettavaa sanon minä!!!!!!!!!!- Nainen 41
Mikähän mahtaa olla tämä kaveriliittymäjuttu?? Itselläni ja 3:lla lapsellani sekä ystävilläni, sukulaisillani on acn, emmekä ole kukaan kuullut mistään kaveriliittymäjutusta .....
Kerrotko lisää ! - heps!?
en tiedä mut mulla acn toimii hyvin laskut on ollu niinku kuuluu. nillä on muuten kans kuukausi/vuosi maksut niinku muillaki operaattoreilla...
- Musu
Tulipa se liian suuri lasku minullekin. Yli 50 euroa olivat laskuttaneet noita ilmaisia puheluja. Pyysin ensin sähköpostilla puheluerittelyn ja sen pohjalta laitoin pyynnön korjatusta laskusta. Tuli vain vastaus että ovat pahoillaan asiaa selvitellään ja voi jonkin aikaa kestää.
Sisareni kauppaa noita liittymiä ja heidän `johtoporras` sanoi että virheellistä laskua ei tarvitse maksaa, vaan pitää pyytää korjattu lasku mielellään sähköpostilla. Näin siis teinkin ja sain tuon edellisen vastauksen.
Laskua ei alkanut kuulumaan ja laitoin reilu viikko sitten uutta sähköpostia acn:lle. Ei vastausta. Tänään tuli maksuhuomautus virheellisestä laskusta. Päätin ensin soittaa asiakaspalveluun, mistä sitten ilmoittivat että kyllä se lasku pitää maksaa kun ovat jo seuraavasta laskusta hyvittäneet niitä virheellisesti laskutettuja puheluita. Miksi siitä ei ilmoitettu minulle millään lailla. Ei postitse tai ei sähköpostilla, jolla itse olin asiaa hoitanut. En nimittäin olisi hyväksynyt tällaista menetelmää, vaan olisin halunnut nimenomaan korjatun laskun ja maksaa seuraavat puhelut normaalisti. Ei oikein ole varaa maksaa 90 euroa kerralla. Nyt tuntuu siltä että minua on kusetettu ja että maksan acn toimintaa maksamalla puheluitani ennakkoon.
Tosin sanoin sinne asiakaspalveluun ja laitoin vielä uudelleen sähköpostiakin, että joko laittavat nyt sen korjatun laskun ja laskuttavat seuraavat puhelut jatkossa normaalisti tai irtisanon liittymäni ja teen heistä ilmoituksen.
Taidanpa kohta ottaa uudelleen Saunalahdelta liittymän ja ottaa myös yhteyttä kuluttajan suojaan. - heti
Musu kirjoitti:
Tulipa se liian suuri lasku minullekin. Yli 50 euroa olivat laskuttaneet noita ilmaisia puheluja. Pyysin ensin sähköpostilla puheluerittelyn ja sen pohjalta laitoin pyynnön korjatusta laskusta. Tuli vain vastaus että ovat pahoillaan asiaa selvitellään ja voi jonkin aikaa kestää.
Sisareni kauppaa noita liittymiä ja heidän `johtoporras` sanoi että virheellistä laskua ei tarvitse maksaa, vaan pitää pyytää korjattu lasku mielellään sähköpostilla. Näin siis teinkin ja sain tuon edellisen vastauksen.
Laskua ei alkanut kuulumaan ja laitoin reilu viikko sitten uutta sähköpostia acn:lle. Ei vastausta. Tänään tuli maksuhuomautus virheellisestä laskusta. Päätin ensin soittaa asiakaspalveluun, mistä sitten ilmoittivat että kyllä se lasku pitää maksaa kun ovat jo seuraavasta laskusta hyvittäneet niitä virheellisesti laskutettuja puheluita. Miksi siitä ei ilmoitettu minulle millään lailla. Ei postitse tai ei sähköpostilla, jolla itse olin asiaa hoitanut. En nimittäin olisi hyväksynyt tällaista menetelmää, vaan olisin halunnut nimenomaan korjatun laskun ja maksaa seuraavat puhelut normaalisti. Ei oikein ole varaa maksaa 90 euroa kerralla. Nyt tuntuu siltä että minua on kusetettu ja että maksan acn toimintaa maksamalla puheluitani ennakkoon.
Tosin sanoin sinne asiakaspalveluun ja laitoin vielä uudelleen sähköpostiakin, että joko laittavat nyt sen korjatun laskun ja laskuttavat seuraavat puhelut jatkossa normaalisti tai irtisanon liittymäni ja teen heistä ilmoituksen.
Taidanpa kohta ottaa uudelleen Saunalahdelta liittymän ja ottaa myös yhteyttä kuluttajan suojaan.>>Taidanpa kohta ottaa uudelleen Saunalahdelta liittymän ja ottaa myös yhteyttä kuluttajan suojaan.
Ota nyt heti ainakin tuo jälkimmäinen, niin säästyt paljolta vaivalta ja harmilta.
- huijausta
Olin kerran aikaisemmin mukana eräässä, Hollantiin sijoitetussa puheliyrityksessä. Se laitettiin kiinni ja minä muiden mukana mentin rahanai.
Tyhmä kun olin liityin ACN porukkaan, mutta onnekseni sitä ei heti saatu auki, joten sain rahani takaisin. Johdossa oli samoja tyyppejä, jotka aloittivat sen Hollantilaisen firman. siis varokaa todella sitä puljua!!- ei-acn
Onneksi en saanut tilaamaani liittymään, sim-korttia ei koskaan tullut ja muutakaan tietoa ei tullut. Kuluttaja-asiamies käski olle yhteydessä, jso jotain tulee. Empä ole mitään joutunut maksamaan, jota ei ole palautettu.
- ACN ei poistu suomesta
Onhan acn:llä kuukausimaksut 3,80€
elikkä jos on 200 asiakasta, niin
varmasti katetuottokin on yli 40 euroa.
Plus vielä sitten ne puhelut jotka
veloitetaan muihin liittymiin soitetuista
puheluista. - Tyytyväinen
Paskapuhetta !!! ACN ei ole poistumassaa Suomesta eikä ole joutunut viranomaisten kans mihinkään tekemisiin !
Älkää uskoko tämän jutun aloittajaa (Tietäjä)koska kirjoituksen tarkoituksena on vain mustamaalata ACN:ää. Kirjoitus on täysin PROVO !!!
Ilmiselvästi alkuperäisestä kirjoituksesta "paistaa läpi" että kirjoittaja ja muutkin "mustamaalaajat" ovat vain kateellisia ACN:llé ja kaikille niille suomalaisille jotka ovat ottaneet jo ACN-liittymän... joten OTAN OSAA Tietäjä ja muut "mustamaalaajat" !
YLIVOIMAISESTI PARAS operaattori mitä Suomessa on koskaan ollut !!!- Artsi
Lue linkki minkä em. kirjoittaja laitto!! Ja sitä en ymmärrä mistä syystä ACN:lle vois olla kateellinen?? Uskomatonta.. ACN loppuu ja se on vain ajan kysymys!!
- minä
Miten voi olla kateellinen ACN:lle ja ihmisille, joilla on ACN-liittymä. Mistä teitä IDIOOTTEJA riittää? No, jos ihmisellä ei ole mitään asiallista kommentoitavaa, silloin kyseinen idootti alkaa haukkumaan vastapuolta kateelliseksi. Suomalaiset, maailman tyhmin kansa!
- Soittaja
minä kirjoitti:
Miten voi olla kateellinen ACN:lle ja ihmisille, joilla on ACN-liittymä. Mistä teitä IDIOOTTEJA riittää? No, jos ihmisellä ei ole mitään asiallista kommentoitavaa, silloin kyseinen idootti alkaa haukkumaan vastapuolta kateelliseksi. Suomalaiset, maailman tyhmin kansa!
näistä kateellisikisi nimittäjistä. He ovat ACN-kauppiaita jotka kehuvat (piilomainostavat) omaa tuotettaan tekeytyen muka tavallisiksi asiakkaiksi.
"Kateellinen" on verkostomarkkinointikuvioissa, mihin ACN:kin kuuluu, hyvin usein käytetty sana. Siinä vaiheessa kun paljastuu ikäviä asioita omasta firmasta, tai selkä seinää vasten ollessa ei enää pystytä esittämään järjellisiä vasta-argumentteja, aletaan syyttämään muita kateellisuudesta.
Jos et usko tätä, luepa läpi täältä ketjuja missä haukutaan Soneraa, Elisaa, Saunalahtea tai DNA:ta. Yllättäen siellä ei kukaan ao yritystä puolustava syyttele kriitikkoja kateellisiksi! - sarajari
SAMAA MIELTÄ.HYVIN PELAA
- AJ_
Artsi kirjoitti:
Lue linkki minkä em. kirjoittaja laitto!! Ja sitä en ymmärrä mistä syystä ACN:lle vois olla kateellinen?? Uskomatonta.. ACN loppuu ja se on vain ajan kysymys!!
Jos pelkkä tukkupuheajan ostaminen verkkofirmalta ja sen myyminen eteenpäin olisi todella hyvää bisnestä niin Suomessa olisi kyllä huimasti enemmän noita virtuaalioperaattoreita. Se ei kuitenkaan ole ja kun tässä tapauksessa ACN:ltä loppuu Soneralle maksettavat säästössä olevat (emoyhtiön mahd sijoitus ja edustajilta kerätyt kitit) rahat loppuu verkonvuokrakin. Voittajina on ne jotka ovat puhuneet kaveripiirissään maksuttomia puhelujaan friends-liittymillään. Häviäjiä ne jotka ovat ostaneet kalliin kitin.
Tämä sen takia koska Soneralle maksetaan minuuttiveloitusta myös verkon sisäisistä puheluista. Tietty nyt joku väittää että Soneralta on ostettu könttämaksulla puheaikaa, mutta se ei voi pitää paikkaansa, koska se olisi muita operaattoreita syrjivänä laitonta, joten miksi Sonera tekisi niin?
Muistamme kuitenkin vielä viiden vuoden takaa mitä silloisille ketjukirjeille ym verkostobisneksille tapahtui. - ACN Edustaja
minä kirjoitti:
Tämän maan henkinen taso on järkyttävää. Harkitsen kansalaisuuden vaihtamista.
- ACN Edustaja
Soittaja kirjoitti:
näistä kateellisikisi nimittäjistä. He ovat ACN-kauppiaita jotka kehuvat (piilomainostavat) omaa tuotettaan tekeytyen muka tavallisiksi asiakkaiksi.
"Kateellinen" on verkostomarkkinointikuvioissa, mihin ACN:kin kuuluu, hyvin usein käytetty sana. Siinä vaiheessa kun paljastuu ikäviä asioita omasta firmasta, tai selkä seinää vasten ollessa ei enää pystytä esittämään järjellisiä vasta-argumentteja, aletaan syyttämään muita kateellisuudesta.
Jos et usko tätä, luepa läpi täältä ketjuja missä haukutaan Soneraa, Elisaa, Saunalahtea tai DNA:ta. Yllättäen siellä ei kukaan ao yritystä puolustava syyttele kriitikkoja kateellisiksi!Niin mitä sitten? Olisiko kuitenkin niin, että tässä voi olla jotain hyvääkin?
- näin
ACN Edustaja kirjoitti:
Off-topic, mutta valinta on sinun.
- West Ham
ACN Edustaja kirjoitti:
homma. Anna palaa. Ei sinua täällä kaivata.
- Jarnold
ACN Edustaja kirjoitti:
Suomikin viisastuu, kun katoat täältä
- EdustajA
Aika jännä, että sanot, ettei ACN olisi muka joutunut tekemisiin viranomaisten kanssa...missä ihmeen mielikuvitus maailmassa olet elänyt. Lue lehtiä ja nettiä niin pysyt ajan tasalla!
- Ansku
Kyllä nää kaikki varmaan oikeita kokemuksia on! Itsekin yritin perua acn-liittymän, joka vahingossa tuli minulle kahtena eri sim-korttina ja liittymänä (yhden olin hölmöyksissäni tilannut). 7 tuntia jonotin ensin as.palveluun, viimein vasta jälleenmyyjän kautta sain sen peruttua (niin luulin), kunnes alkoi tippua postilaatikosta uhkauksia ulosottomiehestä. Selvisi, että faksi, jolla myyjä oli liittymän perunut, oli tullut acn:ään pelkkänä mustana paperina. Silti saan edelleen uhkauksia sieltä, korttia en kertaakaan ole käyttänyt.
Toisen liittymistä sain jollain lailla peruttua, mutta numero on edelleen voimassa, joskin siihen "ei saa yhteyttä". Acn:ltä kysyttyäni asiaa, tuli vastaus: " Me ei voida sulkea liittymä, kun se toimia Soneran verkossa. Olla Soneran asia panna liitymä kokonaan kiinni, me ei voida asialle mitä!" Varsinaista asiakaspalvelua kieltä osaamattomana!
Joten: kokemuksia on takuulla monenlaisia! - Joskus huijattu
Jarnold kirjoitti:
Suomikin viisastuu, kun katoat täältä
Jos oot itse niin tyhmä että oot suostunut kusettavaksi, kärsi tappiosi kuin mies, äläkä pistä vahinkoa kiertämään.
Muille tiedoksi: Kaikki verkostomarkkinointi systeemit perustuvat ikivanhaan klassiseen pyramidihuijaukseen. Näissä systeemeissä ehkä muutama kymmenen tyyppiä pyramidin huipulla tienaa, jotkut jopa aika hyvin ennen kuin homma kusee, Kaikki muut saa takkiin, kysymys on ainoastaan siitä kuinka paljon. - oh hoh
EdustajA kirjoitti:
Aika jännä, että sanot, ettei ACN olisi muka joutunut tekemisiin viranomaisten kanssa...missä ihmeen mielikuvitus maailmassa olet elänyt. Lue lehtiä ja nettiä niin pysyt ajan tasalla!
Eiks edustaja muka tiedä? Tynnyrissäkö olet?
- Yrittäjä
ACN Edustaja kirjoitti:
Kas kas, on perin erikoista, ETTÄ yrityksen edustaja määrittelee asiakaskuntansa ylivoimaisesti tyhmimmäksi koko maailmassa.
Normaalissa liiketoiminnassa ei tällaisiin kommentteihin ole varaa, eikä niitä kuule julkisesti lausuttavan.
- ACN ihan ok
Ainakin itsellä toimii mainiosti. Meillä on pieni piiri ja meillä kaikilla on ACN-liittymät. Itsellä vielä työsuhdepuhelin jolla puhun muut puhelut. Syy miksi hankin ACN on että tuli puhetta minun kännykkä kuluista (n 300 euroa kuussa josta n 250 euroa yksityispuheluita). Viimeinen laskussa olin puhunut n 900 minuuttia 2 kuukaudessa ja lasku oli ainoastaan nämä perusmaksut eli n 10 egee. eli puhelun hinnaksi tulee n 0.012 egee per minuutti ei siis tule erityisen kalliiksi eikä työnantajakaan enään motkota. Eikä tuo 15 centtiä minuutti muihin tunnu mitenkään kohtuuttoman pahalta.
Se että tuleeko ACN-pärjäämään epäilyttää kovasti, mutta jos menee konkaan niin menköön ei ole minun migreeni. Ja jos jotain hyvää ACN on tuonut markkinoille, niin ACN:n tulon jälkeen jopa SONERA on laskenut hintoja.- Teppo Tulppu
http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/acn.htm
Kyllä pian alkaa itku ja hammasten kiristys - ja mites
Teppo Tulppu kirjoitti:
http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/acn.htm
Kyllä pian alkaa itku ja hammasten kiristyskun en ole myyjä vaan ihan tavallinen käyttäjä.
Itse saan puhua ilmaisia puheluita eikä niitä voida alkaa yhtääkkiä muuttamaan ilman että koko sopimus neuvotellaan uudestaan. ACN yritti rajoittaa ilmaisen puheajan 500 minuuttiin kuussa mutta tätä kuluttajavirasto ei hyväksynyt vaan kaikki sopimukset olisi pitänyt neuvotella uudestaan.
- ACN TOIMII
Muistelkaapa vaan kuinka DNA aloitti toimintansa???? Oliko hieman samanlaista säätämistä....? Jos aivan oikein muistan.
- Kokemusta on
Meille laitettiin joulukuussa kaksi ACN-liittymää. Laput laitettiin postiin, ja uusia sim-kortteja saimme odottaa lähes kaksi kuukautta. Kortit puhelimeen vaihdettua liittymä toimi heti, vaikka monilla on ollut liittymä pimeänä pidemmän aikaa. Toiseen tuli tässä yli 120 euron lasku, mutta asia kuitenkin huomattiin siellä päässä, ja tuli korjaus asiaan, oikea lasku oli vain 50 euroa. Säilyisi edes ACN- liittymien väliset puhelut ilmaisina niin tyytyväinen olisin.
- Haamulaskutus
Tyhmä ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa...
- advis
..rekrytoida ACN:n leipiin todella ahkerasti. Onneksi en lähtenyt hommaan mukaan. Epäluotettava systeemi...
- ACN Edustaja
On se varmaan ollut järkyttävä kokemus, kun sua on niin yritetty rekrytoida...
- säälittää
ACN Edustaja kirjoitti:
On se varmaan ollut järkyttävä kokemus, kun sua on niin yritetty rekrytoida...
Mullakin on kokemusta. Se epätoivoinen edustaja yritti roikkua kiinni kuin takiainen. Kuvitteli varmaan vihdoin saavansa yhden retkuun, mutta ei...
- ACN edustaja
säälittää kirjoitti:
Mullakin on kokemusta. Se epätoivoinen edustaja yritti roikkua kiinni kuin takiainen. Kuvitteli varmaan vihdoin saavansa yhden retkuun, mutta ei...
mun retku tuottaa mulle 5000euroa/kk. ei kauheesti haittaa. ja omat puhelut ilmaisia kauoan päälle.
- Siirtäjä
ACN edustaja kirjoitti:
mun retku tuottaa mulle 5000euroa/kk. ei kauheesti haittaa. ja omat puhelut ilmaisia kauoan päälle.
Pelästyin jo että jollain on noin suuri puhelinlasku. On se muuten jännää kun noiden edustajien palkkiot on noin muhkeita, "ilmaisista" puheluista kun ei paljoa luulisi provisiota tulevan!
- West Ham
ACN edustaja kirjoitti:
Nyt poika heti kotiin. Äiskä odottaa ja syöttää tuttelia.
5000€/kk???, viikon vitsi..... - Justus
ACN edustaja kirjoitti:
Skannaa tiliote missä näkyy ACN:n suorittamat maksut. Sitten laitat sen vaikka sähköpostiin tulemaan.
Jännä että kun on kysytty edustajilta todisteita palkan suuruudesta niin kaikki ovat vaienneet tai alkaneet selitellä ummet ja lammet.. mistähän se kertoo???
Uskallatko sinä ensimmäisenä todistaa puheesi? - säälittää
ACN edustaja kirjoitti:
Minä pyysin laskemaan kaikkien edustajien keskitulot, koska te edustajathan yritätte saada aina lisää edustajia, joten eikö olisi reilua kertoa todelliset ansiomahdollisuudet?
Jos tarkoitat että kaikki 10 000 edustajaa voivat tienata 5000 €/kk (muutakaan lukua et antanut), silloin provisiopotti on noin 50 000 000 eli laskutusta tulee noin 830 000 000 €:n puheluista eli asiakkaita täytyy olla noin 33 000 000.
Nyt aloittavan edustajan täytyisi saada uusia edustajia seitsemänteen portaaseen asti aina kolminkertaistuen joka tasolla (muuten ainakin osalta edustajia jää alkubonukset saamatta ja liki 700 €:n aloitusmaksu tappioksi).
Silloin edustajia on 7 290 000 kpl ja asiakkaita mainitsemiasi tuloja varten täytyy olla 24 miljardia, siis nelinkertainen määrä maapallon väkilukuun nähden pelkästään noissa nykyisten Suomen edustajien ketjuissa.
Pyramidimarkkinointi perustuu siis huijaukseen. Vain aivan ensimmäisinä eli jo viime vuonna Suomessa aloittaneet voivat jotain ansaita. Uusille se on mahdotonta. - mikko
ACN edustaja kirjoitti:
oon aina pyytäny näiltä verkostom. huijareilta jotka kertoo saavansa niin ja niin paljon.nåyttäisivät tiliotetta EN OLE VIELÄ NÄHNYT!!!!!!
- -Bart-
Ongelmat laskutuksessa ovat tyypillinen pienoperaattorin ongelma. Teknisesti on varsin haastavaa luoda järjestelmä joka esimerkiksi pystyy yhdistämään puheajan, tekstiviestit ja erikoishintaiset palvelut. Järjestelmiä on toki useitakin tarjolla, mutta operaattorien alkutaipaleella esimerkiksi neljän miljoonan investointi pelkkään yhden maan laskutusjärjestelmään on selvästi liikaa. Aivan pienen operaattorin jopa kannattaa alkuvaiheessa laskuttaa pelkkiä kuukausimaksuja (=ilmaista puheaikaa) jolloin kallista laskutusjärjestelmää ei tarvita lainkaan. Kuulostaa vähän siltä, että ACNllä on yritetty samaa eli selvitä ilman järjestelmäinvestointeja ennenkuin nähdään pärjääkö konsepti vai ei.
- acn ok
Kun kuulin ensimmäisen kerran että joitakin oli laskutettu ilmaisista puheluista tarkistin välittömästi vaimoni laskun (itselläni oli silloin vielä sonera) tutkin laskua ja kaikki oli ilmaisia mitkä pitikin. Katsottuani laskua tarkemmin kaikki puhelut jotka vaimoni oli soittanut minun soneran liittymään oli myös ilmaisia. Luulempa että niillä on ollut jotain häikkää laitteissa, koska ei tuo ainakaan kusetukselta vaikuta.
- augusti
paremminkin ongelmasta mallia Sonera joka ne kuuluisat "Panun tiketit" ACN:llekin ilmoittaa. Edelleen vakaasti uskon, vakuutteluista huolimatta myös Soneran omaan laskutukseenkin vaikuttavia samanlaisia ongelmia on ollut numeronsiirtojen alusta lähtien. Niistä on vain viisaasti vaiettu, vaikka ongelmat ovat olleet paljon suurempia kun ACN:n ja Saunalahden ongelmat yhteensä.
Uskon myös, että koko numeronsiirtojärjestelmän hallinnointisysteemissä on ollut jotain vikaa joka on pikkuhiljaa julkisuutta välttäen saatettu kuntoon. Ilmeisesti samoista syistä johtuva hinnoittelumoka ACN/TS välillä on huomattu vasta kevään kuluessa ja korjaustoimenpiteet ovat antaneet ylimääräistä etua Saunalahdelle ACN:n toimintaan puuttumisena. Vai mitenkä muuten on selitettävissä vaikeudet ACN:n mahdollisen puherajan asettaminen (julkisuudessakin toivottuun 500 min/kk) järkeviin kikkailut estäviin rajoihin. Ei tällasta mikään sopimustekninen juttu voi estää, vaan tosiaankin jonkun virheen oikaisusta täytyy olla kysymys, ellei sitten kipailutilanne tosiaankin estä hyvän muuttamista paremmaksi. Olkoon tämä vain minun arvioni asiasta, sillä sen syvemmältä ei totuusarvoja tarvitse miettiä. - Justus
augusti kirjoitti:
paremminkin ongelmasta mallia Sonera joka ne kuuluisat "Panun tiketit" ACN:llekin ilmoittaa. Edelleen vakaasti uskon, vakuutteluista huolimatta myös Soneran omaan laskutukseenkin vaikuttavia samanlaisia ongelmia on ollut numeronsiirtojen alusta lähtien. Niistä on vain viisaasti vaiettu, vaikka ongelmat ovat olleet paljon suurempia kun ACN:n ja Saunalahden ongelmat yhteensä.
Uskon myös, että koko numeronsiirtojärjestelmän hallinnointisysteemissä on ollut jotain vikaa joka on pikkuhiljaa julkisuutta välttäen saatettu kuntoon. Ilmeisesti samoista syistä johtuva hinnoittelumoka ACN/TS välillä on huomattu vasta kevään kuluessa ja korjaustoimenpiteet ovat antaneet ylimääräistä etua Saunalahdelle ACN:n toimintaan puuttumisena. Vai mitenkä muuten on selitettävissä vaikeudet ACN:n mahdollisen puherajan asettaminen (julkisuudessakin toivottuun 500 min/kk) järkeviin kikkailut estäviin rajoihin. Ei tällasta mikään sopimustekninen juttu voi estää, vaan tosiaankin jonkun virheen oikaisusta täytyy olla kysymys, ellei sitten kipailutilanne tosiaankin estä hyvän muuttamista paremmaksi. Olkoon tämä vain minun arvioni asiasta, sillä sen syvemmältä ei totuusarvoja tarvitse miettiä.Tyypillistä ACN vouhkaamista. ACN ei tee mitään virheitä, kaikki johtuu Sonerasta. Mikä siinä kuule on kun mitään ei voi myöntää? Kerro kuule augusti!!!
Mitä mieltä sinä olet tuosta kun kaikki mahdolliset tahot tutkivat ACN:n touhuja? Toiminta voidaan vaikka hetkellisesti keskeyttää. Ovatko nuokin kilpailijoiden virheitä tai valheita? Etkö usko viralliseen tekstiinkään enää? Onko ACN sinut noin pahasti aivopessyt? - augusti
Justus kirjoitti:
Tyypillistä ACN vouhkaamista. ACN ei tee mitään virheitä, kaikki johtuu Sonerasta. Mikä siinä kuule on kun mitään ei voi myöntää? Kerro kuule augusti!!!
Mitä mieltä sinä olet tuosta kun kaikki mahdolliset tahot tutkivat ACN:n touhuja? Toiminta voidaan vaikka hetkellisesti keskeyttää. Ovatko nuokin kilpailijoiden virheitä tai valheita? Etkö usko viralliseen tekstiinkään enää? Onko ACN sinut noin pahasti aivopessyt?Asia millä vouhkaat, niin sitä kutsutaan myös toisella nimellä vainohulluudeksi, kun kerotaan, että joku tahallaan laskuttaa virheellisesti, niin sen pitäisi yleensä pystyä todistamaan. Ei se tyypillisillä Sonerauskovaisilla mene millään jakeluun, että sielläkin saattaa olla tietokonesysteemissä vikaa. Ainakin vielä v.2001 minulle sanottiin epäselvässä laskutusasiassa Soneralta, että tietokoneessa on ollut vikaa, siis tietokoneessa ei tietokoneohjelmassa.
Kerropa nyt mitkä kaikki viralliset tahot tutkivat ACN:n touhuja ja kerro minulle mitenkä voit hetkellisestikään keskeyttää kansainvälisen yrityksen toiminnan ja millä perusteella. Jätä hölynpölyn kertominen pikulasten leikeiksi. - Justus
augusti kirjoitti:
Asia millä vouhkaat, niin sitä kutsutaan myös toisella nimellä vainohulluudeksi, kun kerotaan, että joku tahallaan laskuttaa virheellisesti, niin sen pitäisi yleensä pystyä todistamaan. Ei se tyypillisillä Sonerauskovaisilla mene millään jakeluun, että sielläkin saattaa olla tietokonesysteemissä vikaa. Ainakin vielä v.2001 minulle sanottiin epäselvässä laskutusasiassa Soneralta, että tietokoneessa on ollut vikaa, siis tietokoneessa ei tietokoneohjelmassa.
Kerropa nyt mitkä kaikki viralliset tahot tutkivat ACN:n touhuja ja kerro minulle mitenkä voit hetkellisestikään keskeyttää kansainvälisen yrityksen toiminnan ja millä perusteella. Jätä hölynpölyn kertominen pikulasten leikeiksi.Jospa sinä tutkisit edellä mainitut linkit. Siellä selvällä ruotsilla kerrotaan miten tilanne on ja mitkä tahot tutkivat ACN:n epäilyttäviä toimia. Poliisikin tutkii, että onko kyseessä joku verkostohuijaus.
Eikö poju osaa ruotsia tai lukea linkkien sisältökä? Pitääkö sinulle kaikki vääntää rautalangasta?
Oletko sitä mieltä että ACN ei ole tehnyt yhtään virhettä? Onko kaikki sekoilut muiden vikaa? Entä mahtava asiakaspalvelu jonka toimitaa kuluttujavirasto tutkii? - augusti
Justus kirjoitti:
Jospa sinä tutkisit edellä mainitut linkit. Siellä selvällä ruotsilla kerrotaan miten tilanne on ja mitkä tahot tutkivat ACN:n epäilyttäviä toimia. Poliisikin tutkii, että onko kyseessä joku verkostohuijaus.
Eikö poju osaa ruotsia tai lukea linkkien sisältökä? Pitääkö sinulle kaikki vääntää rautalangasta?
Oletko sitä mieltä että ACN ei ole tehnyt yhtään virhettä? Onko kaikki sekoilut muiden vikaa? Entä mahtava asiakaspalvelu jonka toimitaa kuluttujavirasto tutkii?Katsele poika sinä vain aidatulta kotipihaltasi maailman menoa ja huuda kurkku suorana muiden sopulien mukana. Niin ethän todellakaan voi vielä tietää, että Suomen ulkopuolella pyörii paljon isoja yrityksiä joissa on myös Suomalaisia töissä mm. Ruotsissa. Jos Ruotsintaitoni tökkii niin samaa voin sanoa sinun yritystietoudestasi. Anna poju viranomaisten tutkia asiat sillä heillehän se tehtävä kuuluu. Äläkä vaivaa turhaan päätäsi liian suurilla asioilla, sillä pienenä ei vielä ymmärrä asioita mitä tarvitaan kansainvälisen yrityksen toiminnan pysäyttämiseen.
- oli
augusti kirjoitti:
Katsele poika sinä vain aidatulta kotipihaltasi maailman menoa ja huuda kurkku suorana muiden sopulien mukana. Niin ethän todellakaan voi vielä tietää, että Suomen ulkopuolella pyörii paljon isoja yrityksiä joissa on myös Suomalaisia töissä mm. Ruotsissa. Jos Ruotsintaitoni tökkii niin samaa voin sanoa sinun yritystietoudestasi. Anna poju viranomaisten tutkia asiat sillä heillehän se tehtävä kuuluu. Äläkä vaivaa turhaan päätäsi liian suurilla asioilla, sillä pienenä ei vielä ymmärrä asioita mitä tarvitaan kansainvälisen yrityksen toiminnan pysäyttämiseen.
Sellainen raivonpuuskahdus taas palstalle ilmestynyt, että piti vilkaista, mihin kysymyksiin vastaillaan. Ei olisi uskonut... kohtuullisen asialliseen viestiin tällainen vastaus. No, yhteen kysymykseen tuli tietoa (ruotsia ei juuri osaa).
Osuivatkohan kysymykset liian kipeästi kirjoittajan toiveita haavoittaen vai ovatkohan edustajat yleensäkin taipuvaisia pahoittamaan mielensä ja ryhtymään epäasiallisuuksiin? - Justus
augusti kirjoitti:
Katsele poika sinä vain aidatulta kotipihaltasi maailman menoa ja huuda kurkku suorana muiden sopulien mukana. Niin ethän todellakaan voi vielä tietää, että Suomen ulkopuolella pyörii paljon isoja yrityksiä joissa on myös Suomalaisia töissä mm. Ruotsissa. Jos Ruotsintaitoni tökkii niin samaa voin sanoa sinun yritystietoudestasi. Anna poju viranomaisten tutkia asiat sillä heillehän se tehtävä kuuluu. Äläkä vaivaa turhaan päätäsi liian suurilla asioilla, sillä pienenä ei vielä ymmärrä asioita mitä tarvitaan kansainvälisen yrityksen toiminnan pysäyttämiseen.
Eikö meidän oma ACN-edustaja osaa vastata selviin kysymyksiin? Osuiko kirjoitukseni arkaan paikkaan kun piti heti alkaa vaahtoamaan ja nimittelemään? Se koira älähtää johon kalikka kolahtaa :)))
Älä sinä pojuttele aikuista miestä. Minä olen enemmän nähnyt maailmaa kuin sinä ja sinun ACN:si. Älä sinä ACN:n mies yritä viisastella aikuisille vaan pysy vaan ruodussasi ja koita osata vastata kysymyksiin. - ACN Asiakaspalvelija
Ehdin kuukauden olla acn:n asiakaspalvelija, kunnes meni hermo ainaisiin valitus soittoihin:-Sim kortti ei ole tullut! Miksi sain karhulaskun!ja blaa..blaa! Onnex tajusin lopettaa!
Paras sattu, kun yx asiakas sano,että lähetä asc:n liittymästäs mulle txt viesti, niin näen voinko vastaan ottaa! -Sanoin, että joo...ei mulla ole acn:ää!:)
Me tehtiin vain työtämme, mutta suomen päästä ei voitu liittymille tehdä mitään, muuta lähettää tieto eteenpäin tallinnaan! Että semmosta!
- Tessa
Eräs tuttavani irtisanoutui vakituisesta työstään ja ryhtyi ACN-edustajaksi. Rahaa piti tulla ovista ja ikkunoista vaikka kuinka ja paljon. Idioottivarmajuttu, hän totesi meille yrittäessään epätoivoisesti värvätä meitä mukaan. Ensin kuljettiin koko kaveriporukka läpi hankkimalla lisää alaisia itselleen ja kun kaverit loppui, niin tuttuihin, tuttujentuttuihin, sukulaisten sukulaisiin jne.
No, rahaa kai on tullut jonkin verran, mutta ilmeisesti ei niin paljon kuin piti. Edelleen hän on vannoutunut ACN-fani ja käy jokapuolella mainostamassa tätä erinomaista hommaa rikastua muutamassa hetkessä niin, ettei enää koskaan tarvitse tehdä töitä.
Oman liittymäni sain joulukuussa ja siitä asti olen odottanut, että vastaajani saataisiin toimimaan. Eipä toimi vieläkään. Muuten laskutus näyttäisi olevan kunnossa ja homma toimii. Mikäs tässä on soitellessa, kun koko kaveriporukalla on ilmaiset puhelut. Ja kun tämä lysti joskus loppuu, niin palatessani Soneran asiakkaaksi, saan vielä ilmaista puheaikaa!!! Selväähän on, että tämä touhu joskus loppuu. Ilmaisia puheluitahan ei enää uusiin liittymiin saa, joten ei homma siihen kaadu, mutta ACN ei oikein osaa toimia maassa, jossa kuluttajansuoja yms. on hyvällä tasolla. Täällähän ei tavallista kuluttajaa kuseteta niin kuin esim. keskieuroopassa. Hyvänä puolena voisi ajatella sitäkin, että vironkielentaitonikin on kohentunut huomattavasti niin asiakaspalveluun soittamisen myötä kuin lukemalla reklamaatiovastauksia.
Oma veikkaukseni on, että vuoden 2004 loppuun yritys täällä sinnittelee ja sitten on pakko siirtyä lypsämään jotain muuta maata. Nythän he ovat kai levittäytymässä Baltiaan....- näin
"Oma veikkaukseni on, että vuoden 2004 loppuun yritys täällä sinnittelee..."
Edustajia tuli vielä alkuvuodesta jonkin verran lisää ja saavat vuosimaksun tappiollisesta toiminnastaan vasta 2005 alkupuolella. Siihen asti on liittymien tyrkytystä vielä kohtuullisesti. Edustajat todennäköisesti pitävät itsellään liittymää koko toimintansa ajan. Kun he eivät halua jatkaa, putoaa liittymien tarjonta huomattavasti ja liittymien poistuma kasvaa merkittävästi uusien tuloa nopeammaksi. Sittenkin acn jäänee Suomeen pieneksi toimijaksi, jonka liittymät eivät ole kovin kilpailukykyisiä eivätkä helposti saatavia. Tulot edustajien aloituspakkauksista ja vuosimaksuista jäävät pieneksi. Voi hyvinkin sinnitellä ainakin 2005 loppuun, vaikka silloin on jo hyvin pieni tekijä muiden operaattoreiden jyrätessä jalkoihinsa.
- ACN edustaja
Itse olen ACN edustaja, ja olen todellakin hämilläni tästä keskustelusta. Ensinnäkin, tällähän on työllistävä vaikutus. Jokainen edustaja maksaa veroa tuloistaan ja näin ollen kehittää jos ei muuta niin omaa työllisyys tilannettaan. Sitten nämä väitteet ettei myynti tuota. Mikään myyntityö ei tuota, jos siihen ei panosteta. Kyllä, kova on työ, mutta eikös suomalaiset ole perinteisesti aina arvostaneet kovaa työtä??? Se kyllä palkitaan mutta pehmosuomalaiset antaa periksi 2 viikon tai 2 epäonnistumisen jälkeen, vähän niinkuin joka vuosi kiekon mm-kisoissakin. Tässähän ei koko idea olekaan vain omat asiakkaat, vaan myös omat jälleenmyyjät ja heidän asiakkaansa. Itse olen erittäin tyytyväinen ja aion jatkaa nyt muihin maihin. Tuote on hyvä, toimii ja halpa. Sitä on mukava myydä. Ja tulot....ovat huikeat, mutta niinkuin sanoin, kaikki riippuu työmäärästä ja sen laadusta. Myyntityö ei sovi kaikille, mutta turha kai siitä on ACN:nää syyttää? ACN tarjoaa mahdollisuuden niille, jotka haluavat yrittää. Mielestäni kaikkea työtä ja yritteliäisyyttä pitäisi kunnioittaa ja arvostaa, jopa kannustaa, mutta se taitaa olla suomalaiselle vieras käsite...
Ilmaisia puhelut ovat yksinkertaisesta syystä. ACN ei tarjoa tv mainoksia, lehtimainoksia tai isoja/komeita edustus tiloja/rakennuksia. ACN tarjoaa ilmaisia puheluita, jonka mahdollistaa markkinointimuoto joka on käytössä. Mitähän vikaa siinä voi olla?
ACN on hyvä asia, ja kaikenlisäksi se on tuonut muidenkin operaattoreiden hintoja alas. Suomessa soitetaan kännyköillä 4,5-6 miljoonaa euroa/vrk., joten kyllä sinne yksi ACN mahtuu, jopa ihan laillisesti.
Ja vielä niille edustajille, jotka itkee ettei tulot olekaan hyvät. Jokaiselle selitetään/kerrotaan hyvin seikkaperäisesti, mikä on tulotaso minkäkin asiakasmäärän kohdalla. Siis, senhän voi laskea kuka tahansa itsekin. Jos ei myynti suju, turha kai odottaa tulostakaan, mutta olisiko pieni itsekritiikin paikka? Taas ehkä vieras käsite tänne perämetsien perukoille... mutta jokainenhan sen nimen vapaaehtoisesti siihen sopimukseen kirjoittaa, että jos itkettää, niin olisiko pitänyt miettiä vielä pari kertaa riittääkö rahkeet? Kuitenkin ilmaisten puhelujen myyntihän on todella vaikeaa...- näin
"Jokainen edustaja maksaa veroa tuloistaan..."
...jos saa tuloja.
"Sitten nämä väitteet ettei myynti tuota."
Montako henkilökohtaista liittymäasiakasta keskimäärin pitäisi olla, että saisi esim. huikean 1000€/kk palkan? Siis puhutaan ihan myynnin tuotoista, ei pyramidin kasvattamisesta tulevista tuloista.
Jos keskitytään pyramidin kasvattamisesta tuleviin tuloihin niin voiko jokainen edustaja saada esim. 2 edustajaa hankittua? Siis aina alin porras saisi 2 uutta ja perustuu eksponentiaaliseen rajattomaan kasvuun. Täytyisi vielä saada uudet järkevässä ajassa, esim. kuukaudessa. Todellisuus tulee vastaan yllättävän nopeasti.
"Kyllä, kova on työ, mutta eikös suomalaiset ole perinteisesti aina arvostaneet kovaa työtä???"
Onhan tuosta sanontakin: hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Eli työ kannattaa kohdistaa mielekkäästi.
"Se kyllä palkitaan mutta pehmosuomalaiset antaa periksi 2 viikon tai 2 epäonnistumisen jälkeen, vähän niinkuin joka vuosi kiekon mm-kisoissakin."
Aijaa.. ei siis kovia työtekijöitä olleetkaan.
"Tässähän ei koko idea olekaan vain omat asiakkaat, vaan myös omat jälleenmyyjät ja heidän asiakkaansa."
Kyllä, tämä ehdottomasti perustuu pyramidin rakennukseen ja rajattomaan kasvuun. Ja vielä kun asiakkaatkin pyörivät mukana kuvioissa, niin kaikki on täysin laillista.
"Itse olen erittäin tyytyväinen ja aion jatkaa nyt muihin maihin."
Menestystä, toiset ovat menneet jo edeltä.
"Tuote on hyvä, toimii ja halpa."
Niinkuin kuluttajaviranomaiset ja viestintävirasto ovat kertoneet?
"Ja tulot....ovat huikeat"
Paljonkohan edustajat ovat yhteensä saaneet acn:n Suomessaoloaikana? Tämän kun jakaa edustajamäärällä ja kuukausilla, voi tuntua huikealta, mitkä kuukausitulot siitä tulee. Voi sitten arvioida, kannattaako irtisanoutua ansiotyöstään.
"ACN tarjoaa ilmaisia puheluita, jonka mahdollistaa markkinointimuoto joka on käytössä. Mitähän vikaa siinä voi olla?"
Verkkovuokria ei kateta aloituspakettien myynnillä kuin alkuvaiheessa. Orjat voivat rakentaa pyramidin, mutta pitkäkestoiseen hyväntekeväisyyteen ei riitä paljoa annettavaa.
"ACN on hyvä asia, ja kaikenlisäksi se on tuonut muidenkin operaattoreiden hintoja alas."
Vai acn:stä se johtuikin... kun jo pitkään sitä ennen alkoi hintakilpailu, kun oli tiedossa, että numeronsiirto eri operaattorilla mahdollistuu. Toki acn:n pieni vaikutus hintoihin on mahdollinen.
"...jokainenhan sen nimen vapaaehtoisesti siihen sopimukseen kirjoittaa, että jos itkettää, niin olisiko pitänyt miettiä vielä pari kertaa..."
Täsmälleen samaa mieltä. No, virheistä oppii.
"Kuitenkin ilmaisten puhelujen myyntihän on todella vaikeaa..."
Kyllä, kun tulee sekä myyjälle että asiakkaalle kalliiksi. - laskelmia kaipaava
Pyramidimatematiikka ei toimi. Jos Suomessa on yli kymmenen tuhatta edustajaa, paljonko pitää olla asiakkaita että kaikki edustajat pääsevät kohtuullisiin ansioihin? Esitä laskelmat koskien kaikkia edustajia tai edes sitä tilannetta, että puolet heistä pääsee palkoille.
Minä kyllä osaan laskea, mutta osaatko sinä vai pyöritkö vain noissa pyramidilaskelmissa ottamatta edustajien (ja tulevien edustajien) määrää huomioon. Kuika monta porrasta alaspäin sinun laskelmissasi voidaan edetä ilman että kaikki tulevat edustajat menettävät sijoituksensa, kuten jo nyt valtaosa.
Matemaattisten lainalaisuuksien mukaanhan raja tulee, mutta mitkä ovat sinun laskelmasi sen ajankohdalle?
Saahan jokainen minun puolestani ryhtyä edustajaksi ja leveillä kuvitelluilla tuloillaan, mutta valitettavasti moni hyväuskoinen on menettänyt rahansa. - ACN edustaja
näin kirjoitti:
...jos saa tuloja.
Montako henkilökohtaista liittymäasiakasta keskimäärin pitäisi olla, että saisi esim. huikean 1000€/kk palkan? Siis puhutaan ihan myynnin tuotoista, ei pyramidin kasvattamisesta tulevista tuloista.
Jos keskitytään pyramidin kasvattamisesta tuleviin tuloihin niin voiko jokainen edustaja saada esim. 2 edustajaa hankittua? Siis aina alin porras saisi 2 uutta ja perustuu eksponentiaaliseen rajattomaan kasvuun. Täytyisi vielä saada uudet järkevässä ajassa, esim. kuukaudessa. Todellisuus tulee vastaan yllättävän nopeasti.
"Kyllä, kova on työ, mutta eikös suomalaiset ole perinteisesti aina arvostaneet kovaa työtä???"
Onhan tuosta sanontakin: hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Eli työ kannattaa kohdistaa mielekkäästi.
"Se kyllä palkitaan mutta pehmosuomalaiset antaa periksi 2 viikon tai 2 epäonnistumisen jälkeen, vähän niinkuin joka vuosi kiekon mm-kisoissakin."
"Tässähän ei koko idea olekaan vain omat asiakkaat, vaan myös omat jälleenmyyjät ja heidän asiakkaansa."
Kyllä, tämä ehdottomasti perustuu pyramidin rakennukseen ja rajattomaan kasvuun. Ja vielä kun asiakkaatkin pyörivät mukana kuvioissa, niin kaikki on täysin laillista.
Paljonkohan edustajat ovat yhteensä saaneet acn:n Suomessaoloaikana? Tämän kun jakaa edustajamäärällä ja kuukausilla, voi tuntua huikealta, mitkä kuukausitulot siitä tulee. Voi sitten arvioida, kannattaako irtisanoutua ansiotyöstään.
"ACN tarjoaa ilmaisia puheluita, jonka mahdollistaa markkinointimuoto joka on käytössä. Mitähän vikaa siinä voi olla?"
Verkkovuokria ei kateta aloituspakettien myynnillä kuin alkuvaiheessa. Orjat voivat rakentaa pyramidin, mutta pitkäkestoiseen hyväntekeväisyyteen ei riitä paljoa annettavaa.
"ACN on hyvä asia, ja kaikenlisäksi se on tuonut muidenkin operaattoreiden hintoja alas."
Vai acn:stä se johtuikin... kun jo pitkään sitä ennen alkoi hintakilpailu, kun oli tiedossa, että numeronsiirto eri operaattorilla mahdollistuu. Toki acn:n pieni vaikutus hintoihin on mahdollinen.
"...jokainenhan sen nimen vapaaehtoisesti siihen sopimukseen kirjoittaa, että jos itkettää, niin olisiko pitänyt miettiä vielä pari kertaa..."
Kyllä, kun tulee sekä myyjälle että asiakkaalle kalliiksi."Jokainen edustaja maksaa veroa tuloistaan..."
...jos saa tuloja.
-AIVAN. VEROT MAKSETAAN TULOISTA
Montako henkilökohtaista liittymäasiakasta keskimäärin pitäisi olla, että saisi esim. huikean 1000€/kk palkan?
-EN EHKÄ AJATELLUT, ETTÄ 1000 E/KK VIELÄ YLTÄISI KOVIN LÄHELLE MÄÄRITELMÄÄ HUIKEA...
Siis puhutaan ihan myynnin tuotoista, ei pyramidin kasvattamisesta tulevista tuloista.
-NIIN, JA MITÄS TURHAA ELÄÄKÄÄN, KUN KUOLEMA TULEE KUITENKIN... EN TIEDÄ SAAKO JOKAINEN KAHTA, MUTTA MUN ORGANISAATIOSSA MONTA KERTAA NIIN PALJON. ASIAAHAN VOI TARKASTELLA LAAJEMMINKIN KUIN OMAN KYLÄNRAITIN PIENTAREILLA. OLEN PANOSTANUT JÄLLEENMYYJIENI KOULUTUKSEEN SEKÄ AUTTAMISEEN, JOTEN MENESTYMME PELKÄSTÄÄN SIKSI. KAIKEN LISÄKSI ITSE HANKIN JATKUVASTI JÄLLEENMYYJIÄ, JOITAN "SYÖTÄN" OMIEN JÄLLEENMYYJIENI ALLE. HYÖTY ON SILLOIN SUURIN MEILLE KAIKILLE, TIETTYYN PISTEESEEN SAAKKA.
-SIKSIPÄ JUURI ACN ON HYVÄ MAHDOLLISUUS. ITSELLÄNI ON 3-5 VUODEN TAVOITE. SEN JÄLKEEN ASIAKKAANI SOITTAVAT LIITTYMILLÄ JA SEN LISÄKSI KÄYTTÄVÄT MYÖHEMMIN LIITETTÄVIÄ ENERGIA SEKÄ INTERNET PALVELUJA, JOISTA KERÄÄN PROVIKAT, VAIKKA VAAN MAKAAMALLAA...HHHHMM, VAIKKAPA VENICE BEACHILLÄ. KOHDISTA SIITTÄ.
-EI OLLEET
- NO SITTEN KUN EI OLE LAILLISTA, NIIN PALATAANKO ASIAAN? TÄLLÄ HETKELLÄ MAKSAMME VEROMME LAILLISESTI LAILLISESTA TYÖSTÄ.
-NOOH, VAIKEA TIETTY MENNÄ EDELTÄ MAIHIN JOTKA EIVÄT OLE EDES ACN OSALTA AUENNEET VIELÄ, VAI MITÄ OLET MIELTÅ? AUSTRALIA TULEE OLEMAAN HUIKEA, ESPANJA JA VUONNA 2006 KOKO AASIA, JONNE TEEN JO NYT POHJATYÖTÄ. JA EDELLEEN KERÄILLÄÄN PROVIKAT VENICE BEACHILTÄ. KOHDISTELEN NIMITTÄIN TYÖTÄNI MIELEKKÄÄSTI ESIM SIELTÄ KÄSIN.
-SOITIN JUURI KAVERILLENI 2 TUNNIN ILMAISEN ACN PUHELUN. AVAIN SANA ON ILMAINEN JA SE KERTOO MULLE KAIKEN MITÄ MULLE TARVII KERTOA. JOS EI MENNYT PERILLE, HALOO, ACN TOIMII EDELLEEN. MISSÄ VIKA? KULUTTAJA VIRANOMAISISSAKO? SOITTELE SINNE PÄIN.
-NIIN, IRTISANOUTUA OMASTA TYÖSTÄÄN ENNEKUIN ACN MYYNTI ON VAKIINNUTETTU JA ASIAKKAAT HOIDETTU, ON TODELLA TYHMÄÄ? MISTÄHÄN TÄMÄ IDEA TULI? OOOPS, SEHÄN TULIKIN SINULTA...AUTS. ITSE TEEN PALJON MUUTAKIN KUIN ACN MYYNTIÄ JA JATKOSSAHAN AION LOPETTAA KOKO ACN MYYNNIN. IHANUUS PIILEEKIN SIINÄ, ETTÄ NIINKAUAN KUIN MYYMIÄNI LIITTYMIÄ KÄYTETÄÄN, SAAN PALKAN TYÖSTÄNI. 10 VUOTTA ON FIRMA TOIMINUT, JOTEN TUSKIMPA SE NYT TÄHÄN KAATUU ÄKKISELTÄÄN. EN ELÄMÄSSÄNI YLEENSÄKÄÄN LASKE STANDARDEJA ESIM. SUOMALAISTEN MYYNTITYÖ KESKIARVOJEN MUKAAN, VAAN TEEN OMAT ARVIONI, JOIDEN MUKAAN TOIMIN. TÄLLÄ HETKELLÄ OMAT TULONI ACN OSALTA YLTÄVÄT JO AIKA AJOIN LÄHELLE 5000 EUROA/KK. AJATELLA, ETTÄ MAAILMASSA ON VIELÄ MUUTAMA ISOMPI MARKKINA JÄLJELLÄ.
-TULETKO ORJAKSENI? SITKEÄ AINAKIN OLET.
-AIVAN YHDENTEKEVÄÄ KAIT. ILMAINEN ON AINA ILMAINEN.
-JAA-A TUO EI TAIDA AINA PITÄÄ PAIKKANSA. PAREMPI SIIS JATKAA SOHVAN VALLOITUSTA. ELÄMÄ SUORASTAAN HUOKUU VAAROJA.
Kyllä, kun tulee sekä myyjälle että asiakkaalle kalliiksi.
-MATEMATIIKKASI ON TÄYSI MYSTREERI. TÄMÄ JOHDATTAAKIN MINUT LOPPUTEKSTIN ÄÄRELLE. ASENTEESI OLLESSA NÄINKIN NEGATIIVINEN, SINUN ON PAKKO OLLA SUOMALAINEN TAI EPÄONNISTUNUT ACN MYYJÄ. PAHAA PELKÄÄN, ETTÄ EDUSTAT MOLEMPIA. EHKÄ TUNNET KAIKEN TOIVOSI JO MENNEEN, MUTTA AINA ON TOIVOA YSTÄVÄNI. KUITENKIN LOGIIKKASI PAIKKAPAIKOIN ILMIANTAA SUKUPUOLESI JA SE EI TUNNU OLEVAN SAMA KUIN OMANI (sukunimeni yhteydessä saattaa joskus nähdä etuliitteen herra, joten nöyrästi toivon, että kykenet päättelemään miksi sinua luulen). TÄMÄ YHDISTELMÄ ONKIN JO NIIN VAIKEAA, ETTÄ TUNNUSTAN HÄVINNEENI JO ENNENKUIN PÄÄSEMME EDES OLENNAISEN ÄÄRELLE. JA KOKO POINTTIHAN ONKIN (edellä mainitsemani rasitteet huomioon ottaen), ETTEMME IKINÄ OLEELLISEEN PÄÄSEKÄÄN. - ACN edustaja
laskelmia kaipaava kirjoitti:
Pyramidimatematiikka ei toimi. Jos Suomessa on yli kymmenen tuhatta edustajaa, paljonko pitää olla asiakkaita että kaikki edustajat pääsevät kohtuullisiin ansioihin? Esitä laskelmat koskien kaikkia edustajia tai edes sitä tilannetta, että puolet heistä pääsee palkoille.
Minä kyllä osaan laskea, mutta osaatko sinä vai pyöritkö vain noissa pyramidilaskelmissa ottamatta edustajien (ja tulevien edustajien) määrää huomioon. Kuika monta porrasta alaspäin sinun laskelmissasi voidaan edetä ilman että kaikki tulevat edustajat menettävät sijoituksensa, kuten jo nyt valtaosa.
Matemaattisten lainalaisuuksien mukaanhan raja tulee, mutta mitkä ovat sinun laskelmasi sen ajankohdalle?
Saahan jokainen minun puolestani ryhtyä edustajaksi ja leveillä kuvitelluilla tuloillaan, mutta valitettavasti moni hyväuskoinen on menettänyt rahansa.En pysty ottamaan vastuuta kaikkien acn myyjien tuloista. Mutta omistani (lähentelee 5000 euroa/kk) ja omien edustajieni tuloista pystyn Suomi on jo vanha markkina, olemme jo muualla, joten kyllä se sittenkin toimii. Kaikenlisäksi valtaosa asiakkaista on tyytyväisiä ilmaisiin puheluihin, joten kaiketi se riittää. Soittele soneralla tai millä haluat. Kaikilla vapaus valita.
- huh
ACN edustaja kirjoitti:
...jos saa tuloja.
Montako henkilökohtaista liittymäasiakasta keskimäärin pitäisi olla, että saisi esim. huikean 1000€/kk palkan?
-EN EHKÄ AJATELLUT, ETTÄ 1000 E/KK VIELÄ YLTÄISI KOVIN LÄHELLE MÄÄRITELMÄÄ HUIKEA...
Siis puhutaan ihan myynnin tuotoista, ei pyramidin kasvattamisesta tulevista tuloista.
-NIIN, JA MITÄS TURHAA ELÄÄKÄÄN, KUN KUOLEMA TULEE KUITENKIN... EN TIEDÄ SAAKO JOKAINEN KAHTA, MUTTA MUN ORGANISAATIOSSA MONTA KERTAA NIIN PALJON. ASIAAHAN VOI TARKASTELLA LAAJEMMINKIN KUIN OMAN KYLÄNRAITIN PIENTAREILLA. OLEN PANOSTANUT JÄLLEENMYYJIENI KOULUTUKSEEN SEKÄ AUTTAMISEEN, JOTEN MENESTYMME PELKÄSTÄÄN SIKSI. KAIKEN LISÄKSI ITSE HANKIN JATKUVASTI JÄLLEENMYYJIÄ, JOITAN "SYÖTÄN" OMIEN JÄLLEENMYYJIENI ALLE. HYÖTY ON SILLOIN SUURIN MEILLE KAIKILLE, TIETTYYN PISTEESEEN SAAKKA.
-SIKSIPÄ JUURI ACN ON HYVÄ MAHDOLLISUUS. ITSELLÄNI ON 3-5 VUODEN TAVOITE. SEN JÄLKEEN ASIAKKAANI SOITTAVAT LIITTYMILLÄ JA SEN LISÄKSI KÄYTTÄVÄT MYÖHEMMIN LIITETTÄVIÄ ENERGIA SEKÄ INTERNET PALVELUJA, JOISTA KERÄÄN PROVIKAT, VAIKKA VAAN MAKAAMALLAA...HHHHMM, VAIKKAPA VENICE BEACHILLÄ. KOHDISTA SIITTÄ.
-EI OLLEET
- NO SITTEN KUN EI OLE LAILLISTA, NIIN PALATAANKO ASIAAN? TÄLLÄ HETKELLÄ MAKSAMME VEROMME LAILLISESTI LAILLISESTA TYÖSTÄ.
-NOOH, VAIKEA TIETTY MENNÄ EDELTÄ MAIHIN JOTKA EIVÄT OLE EDES ACN OSALTA AUENNEET VIELÄ, VAI MITÄ OLET MIELTÅ? AUSTRALIA TULEE OLEMAAN HUIKEA, ESPANJA JA VUONNA 2006 KOKO AASIA, JONNE TEEN JO NYT POHJATYÖTÄ. JA EDELLEEN KERÄILLÄÄN PROVIKAT VENICE BEACHILTÄ. KOHDISTELEN NIMITTÄIN TYÖTÄNI MIELEKKÄÄSTI ESIM SIELTÄ KÄSIN.
-SOITIN JUURI KAVERILLENI 2 TUNNIN ILMAISEN ACN PUHELUN. AVAIN SANA ON ILMAINEN JA SE KERTOO MULLE KAIKEN MITÄ MULLE TARVII KERTOA. JOS EI MENNYT PERILLE, HALOO, ACN TOIMII EDELLEEN. MISSÄ VIKA? KULUTTAJA VIRANOMAISISSAKO? SOITTELE SINNE PÄIN.
-NIIN, IRTISANOUTUA OMASTA TYÖSTÄÄN ENNEKUIN ACN MYYNTI ON VAKIINNUTETTU JA ASIAKKAAT HOIDETTU, ON TODELLA TYHMÄÄ? MISTÄHÄN TÄMÄ IDEA TULI? OOOPS, SEHÄN TULIKIN SINULTA...AUTS. ITSE TEEN PALJON MUUTAKIN KUIN ACN MYYNTIÄ JA JATKOSSAHAN AION LOPETTAA KOKO ACN MYYNNIN. IHANUUS PIILEEKIN SIINÄ, ETTÄ NIINKAUAN KUIN MYYMIÄNI LIITTYMIÄ KÄYTETÄÄN, SAAN PALKAN TYÖSTÄNI. 10 VUOTTA ON FIRMA TOIMINUT, JOTEN TUSKIMPA SE NYT TÄHÄN KAATUU ÄKKISELTÄÄN. EN ELÄMÄSSÄNI YLEENSÄKÄÄN LASKE STANDARDEJA ESIM. SUOMALAISTEN MYYNTITYÖ KESKIARVOJEN MUKAAN, VAAN TEEN OMAT ARVIONI, JOIDEN MUKAAN TOIMIN. TÄLLÄ HETKELLÄ OMAT TULONI ACN OSALTA YLTÄVÄT JO AIKA AJOIN LÄHELLE 5000 EUROA/KK. AJATELLA, ETTÄ MAAILMASSA ON VIELÄ MUUTAMA ISOMPI MARKKINA JÄLJELLÄ.
-JAA-A TUO EI TAIDA AINA PITÄÄ PAIKKANSA. PAREMPI SIIS JATKAA SOHVAN VALLOITUSTA. ELÄMÄ SUORASTAAN HUOKUU VAAROJA.
-MATEMATIIKKASI ON TÄYSI MYSTREERI. TÄMÄ JOHDATTAAKIN MINUT LOPPUTEKSTIN ÄÄRELLE. ASENTEESI OLLESSA NÄINKIN NEGATIIVINEN, SINUN ON PAKKO OLLA SUOMALAINEN TAI EPÄONNISTUNUT ACN MYYJÄ. PAHAA PELKÄÄN, ETTÄ EDUSTAT MOLEMPIA. EHKÄ TUNNET KAIKEN TOIVOSI JO MENNEEN, MUTTA AINA ON TOIVOA YSTÄVÄNI. KUITENKIN LOGIIKKASI PAIKKAPAIKOIN ILMIANTAA SUKUPUOLESI JA SE EI TUNNU OLEVAN SAMA KUIN OMANI (sukunimeni yhteydessä saattaa joskus nähdä etuliitteen herra, joten nöyrästi toivon, että kykenet päättelemään miksi sinua luulen). TÄMÄ YHDISTELMÄ ONKIN JO NIIN VAIKEAA, ETTÄ TUNNUSTAN HÄVINNEENI JO ENNENKUIN PÄÄSEMME EDES OLENNAISEN ÄÄRELLE. JA KOKO POINTTIHAN ONKIN (edellä mainitsemani rasitteet huomioon ottaen), ETTEMME IKINÄ OLEELLISEEN PÄÄSEKÄÄN.Jaa tyypillinen vuodatus. No, caps-lock tuo aina vakuuttavuutta.
Lyhysti: Oma organisaatio on ainoa, joka kasvaa ja muut ovat tietenkin laiskoja. Keskustellaan mieluummin henkilöistä kuin asiasta. Kerran liittymän yhdelle operaattorille vaihtaneet eivät sitä koskaan pois vaihda. 5000€/kk palkoilla pitää tulla huutelemaan anonyymifoorumeille. "Venice Beach" menee vähän överiksi.
Pitäisiköhän uskoa? Ottaisikohan näin mukavalta herralta liittymän vaiko ihan ostaisi aloituspakkauksen edustajaksi samaan organisaatioon? - Justus
ACN edustaja kirjoitti:
En pysty ottamaan vastuuta kaikkien acn myyjien tuloista. Mutta omistani (lähentelee 5000 euroa/kk) ja omien edustajieni tuloista pystyn Suomi on jo vanha markkina, olemme jo muualla, joten kyllä se sittenkin toimii. Kaikenlisäksi valtaosa asiakkaista on tyytyväisiä ilmaisiin puheluihin, joten kaiketi se riittää. Soittele soneralla tai millä haluat. Kaikilla vapaus valita.
Missä ovat laskelmasi? Missä ovat esimerkkisi? Missä on todisteet tuloistasi?
Yksikään ACN-edustaja ei ole pystynyt todistamaan väitettään suurista tuloista.
Pystytkö sinä? - augusti
Justus kirjoitti:
Missä ovat laskelmasi? Missä ovat esimerkkisi? Missä on todisteet tuloistasi?
Yksikään ACN-edustaja ei ole pystynyt todistamaan väitettään suurista tuloista.
Pystytkö sinä?Kerropas kenelle edustajien täytyy todistaa ja mitä. Tehän niitä tulotietoja olette vaatineet.
Todistakaa te annetut tiedot vääriksi jos pystytte. On se kummallista kun huonotkin tulot noin kiinnostaa, kaipa siihen sevenin edustajilla on omat syynsä sillä sevenin edustajien tyypikysymyshän on ollut, "paljonko olet tienannut". No mitäpä tällaiset harrastelijat.
Kysymykseesi voin vastata, että voin mutten halua. - että
augusti kirjoitti:
Kerropas kenelle edustajien täytyy todistaa ja mitä. Tehän niitä tulotietoja olette vaatineet.
Todistakaa te annetut tiedot vääriksi jos pystytte. On se kummallista kun huonotkin tulot noin kiinnostaa, kaipa siihen sevenin edustajilla on omat syynsä sillä sevenin edustajien tyypikysymyshän on ollut, "paljonko olet tienannut". No mitäpä tällaiset harrastelijat.
Kysymykseesi voin vastata, että voin mutten halua.Kiinnostaa, koska yrittävät huijata aina uusia mukaan.
- otapa asiallisesti
ACN edustaja kirjoitti:
...jos saa tuloja.
-EI OLLEET
-MATEMATIIKKASI ON TÄYSI MYSTREERI. TÄMÄ JOHDATTAAKIN MINUT LOPPUTEKSTIN ÄÄRELLE. ASENTEESI OLLESSA NÄINKIN NEGATIIVINEN, SINUN ON PAKKO OLLA SUOMALAINEN TAI EPÄONNISTUNUT ACN MYYJÄ. PAHAA PELKÄÄN, ETTÄ EDUSTAT MOLEMPIA. EHKÄ TUNNET KAIKEN TOIVOSI JO MENNEEN, MUTTA AINA ON TOIVOA YSTÄVÄNI. KUITENKIN LOGIIKKASI PAIKKAPAIKOIN ILMIANTAA SUKUPUOLESI JA SE EI TUNNU OLEVAN SAMA KUIN OMANI (sukunimeni yhteydessä saattaa joskus nähdä etuliitteen herra, joten nöyrästi toivon, että kykenet päättelemään miksi sinua luulen). TÄMÄ YHDISTELMÄ ONKIN JO NIIN VAIKEAA, ETTÄ TUNNUSTAN HÄVINNEENI JO ENNENKUIN PÄÄSEMME EDES OLENNAISEN ÄÄRELLE. JA KOKO POINTTIHAN ONKIN (edellä mainitsemani rasitteet huomioon ottaen), ETTEMME IKINÄ OLEELLISEEN PÄÄSEKÄÄN.>Kyllä, tämä ehdottomasti perustuu pyramidin rakennukseen ja rajattomaan kasvuun.
Mutta sehän on matemaattisesti mahdotonta. Pyramidissa tulee jo muutaman portaan jälkeen raja vastaan.
Australia huikea? Ohhoh! Tiedätkö Australian väkiluvun? Vaikka nyt kaikki uudet Suomen edustajat yksin saisivat Australian KAIKKI asukkaat asiakkaikseen, ei provisioita riittäisi juuri lainkaan. Ja Australiaan on varmasti tulossa ketjuja USA:sta, Kanadasta,...jne. vaikka kuinka paljon.
Miten ihmeessä voit rakentaa vuosikausien tavoitteella, koska jo hyvin pian pyramiditeoria tekee tehtävänsä? Jokainen lisäminuutti ja jokainen panostettu euro tuottaa jatkossa suhteessa yhä vähemmän, pian ei mitään.
On totta että muutama alkupään edustaja Suomessa voi muutamia tonneja ansaitakin. Uudet eivät voi puhtaan matemaattisista syistä. Rahat virtaavat pyramidin huipulle.
Kuulutko todella noihin onnistuneisiin? Hiukan epäilyttää. HUUTAMINEN VAIKUTTAA EPÄTOIVOISELTA YRITYKSELTÄ SAADA LISÄÄ EDUSTAJIA, ETTEI HOMMA MENE IHAN PENKIN ALLE.
Jos olet todella onnistunut edustaja, tuskin olisit täällä sahaamassa omaa oksaasi, koska omaan ketjuusi saat asiakkaita kovalla työllä muulla tavalla kuin täällä. Jos näin yleisellä tasolla saat ihmisiä huijatuksi edustajiksi, tuskin he kaikki omaan ketjuusi tulevat vaan suurimmaksi osaksi ketjusi kilpailijoiksi.
Todellisia laskelmia tai tilastoja kukaan edustaja ei uskalla esittää sattuneesta syystä. Jokainen laskutaitoinen osaa sentään laskea.
- Tyytyväinen mies
Ennen mulla oli sonera ja puhuin sillo jotain puoli tuntia tai tunni päivässä ja laskut oli ainakin 100 e..Mutta kun hommasin kihlatun kanssa acn niin laskut tippui 20e vaikka puhun puhelimessa päivässä n 2 tai kolmea tuntia :) ..Tuosta 20 e on kuukausi maksua 5 e ja 15 euron eestä puheluita soneran ja muiden operaattorien liittymiin...
Eli sonera ainakin suomen paskin liittymä mitä vaan voi olla ollut kolme eri soneran liittymää ja kaikissa tulee laskua ainakin sata euroa..Acn säästää selvästi rahaa..Ja suurimmalla osalla kamuista alkaa olla acn..
On suomalaiset kyllä niin vitun ennakkoluuloisia acn kohtaan..itellä oli kans ennakkoluuloja mutta ei ole enää laskut on paljon pienempii kun koskaan..
Luulen että moni joka kirjoittaa acn negatiivistä niin ei ole kokemusta koko liittymästä...Mulla itellä siis ollut 3 soneran eri liittymää ja kaksi dna...
Eli lopettakaa tyhjä höpöttäminen ja acn haukkuminen kun ette tiiä kun teillä kaikilla ei sitä ole......- ACN REdustaja
Liekö niitä ottaa päähän kun ei enää sitä liittymää saa. Onhan se joskus hyvä miettiä, mutta ilmainen on aina ilmainen. Vaikka loppuisikin, niin ilmaista on ollut ainakin tämä aika.
- ACN edustaja2
ACN REdustaja kirjoitti:
Liekö niitä ottaa päähän kun ei enää sitä liittymää saa. Onhan se joskus hyvä miettiä, mutta ilmainen on aina ilmainen. Vaikka loppuisikin, niin ilmaista on ollut ainakin tämä aika.
Olen hieman hämmästynyt siitä, että kännykkäliittymä herättää joissakin näin suuria tunteita. Itse olen oman toimen ohella myös Acn edustaja. Tähän mennessä on rahaa Acn.ltä tullut noin 3 000 euroa, mihin olen ihan tyytyväinen. Tässäkin asiassa on tilanne se, että jos teet töitä, niin se tuottaa tulosta. Suurin osa tämän palstan kirjoittajista kirjoittaa suuren kuohunnan vallassa luulojaan (ja osa kirjoittaa ihan tietoisesti), jotka ovat vanhentuneita tai vääriä, (esimerkiksi Acn loppuminen, asiakaspalvelun huonous)
ACN on aika monelle ihmiselle hyvä bisnes, mutta se vaatii sitä työn tekemistä. Kännykkäliittymänä en ole törmännyt vielä ihmeemmin ongelmiin. Kaikkia palveluita ei vielä ole tosin (esim. saldoraja)
Täydellinen firma ei ACN varmaankaan ole, mutta ei myöskään huijaus missään mielessä. Rahalla ei ole moneen vuoteen ole ollut kotimaata (vrt. esim.Sonera)
Nettijuttuja lukiessa kannattaa muistaa, että netissä voi kirjoittaa mitä tahansa ja "lainaukset" voivat olla myös ihan omatekoisia. - Siirtäjä
ACN edustaja2 kirjoitti:
Olen hieman hämmästynyt siitä, että kännykkäliittymä herättää joissakin näin suuria tunteita. Itse olen oman toimen ohella myös Acn edustaja. Tähän mennessä on rahaa Acn.ltä tullut noin 3 000 euroa, mihin olen ihan tyytyväinen. Tässäkin asiassa on tilanne se, että jos teet töitä, niin se tuottaa tulosta. Suurin osa tämän palstan kirjoittajista kirjoittaa suuren kuohunnan vallassa luulojaan (ja osa kirjoittaa ihan tietoisesti), jotka ovat vanhentuneita tai vääriä, (esimerkiksi Acn loppuminen, asiakaspalvelun huonous)
ACN on aika monelle ihmiselle hyvä bisnes, mutta se vaatii sitä työn tekemistä. Kännykkäliittymänä en ole törmännyt vielä ihmeemmin ongelmiin. Kaikkia palveluita ei vielä ole tosin (esim. saldoraja)
Täydellinen firma ei ACN varmaankaan ole, mutta ei myöskään huijaus missään mielessä. Rahalla ei ole moneen vuoteen ole ollut kotimaata (vrt. esim.Sonera)
Nettijuttuja lukiessa kannattaa muistaa, että netissä voi kirjoittaa mitä tahansa ja "lainaukset" voivat olla myös ihan omatekoisia.Nettikirjoitukset voivat olla mitä tahansa, niin puolesta kuin vastaankin. Tämän ketjun aloittanut teksti ei kuitenkaan ole hatusta vedetty, vaan ihan TV:n ruotsinkielisissä uutisissa ollut juttu. Ja tuossa jutussa mainitaan ne negatiiviset asiat mistä netissäkin useimmiten kirjoitellaan; asiakaspalvelun toimimattomuus, virheelliset laskut, poliisitutkimukset, kuluttaja-asiamiehen sekä viestintäviraston kriittinen suhtautuminen ACN:n toimintaan, edustajan kertomus kuinka liittymillä tienaa jne...
http://ra.yle.fi/ramgen/fst/video/tvnytt-onsdag.rm
Miksei muuten saldokysely vieläkään toimi? ACN valehtelee asiakkailleen päin naamaa liittymän käyttöohjeissa kertomalla liittymän olemattomista ominaisuuksista:
Saldokysely tekstiviestinä
ACN:n saldokysely-palvelulla voit tarkistaa liittymäsi saldokertymän milloin vain. Lähetä tekstiviesti SALDO numeroon 13456. Muutaman minuutin kuluttua tiedät kuinka paljon olet liittymääsi käyttänyt.
Kun asiakkaille kävi ilmi ettei palvelu toimi, se luvattiin ensimmäisen vuosineljänneksen aikana, eli maaliskuun loppuun mennessä. Kohta ollaan jo toukokuun puolivälissä eikä saldokysely toimi vieläkään. - RaakaRane
Siirtäjä kirjoitti:
Nettikirjoitukset voivat olla mitä tahansa, niin puolesta kuin vastaankin. Tämän ketjun aloittanut teksti ei kuitenkaan ole hatusta vedetty, vaan ihan TV:n ruotsinkielisissä uutisissa ollut juttu. Ja tuossa jutussa mainitaan ne negatiiviset asiat mistä netissäkin useimmiten kirjoitellaan; asiakaspalvelun toimimattomuus, virheelliset laskut, poliisitutkimukset, kuluttaja-asiamiehen sekä viestintäviraston kriittinen suhtautuminen ACN:n toimintaan, edustajan kertomus kuinka liittymillä tienaa jne...
http://ra.yle.fi/ramgen/fst/video/tvnytt-onsdag.rm
Miksei muuten saldokysely vieläkään toimi? ACN valehtelee asiakkailleen päin naamaa liittymän käyttöohjeissa kertomalla liittymän olemattomista ominaisuuksista:
Saldokysely tekstiviestinä
ACN:n saldokysely-palvelulla voit tarkistaa liittymäsi saldokertymän milloin vain. Lähetä tekstiviesti SALDO numeroon 13456. Muutaman minuutin kuluttua tiedät kuinka paljon olet liittymääsi käyttänyt.
Kun asiakkaille kävi ilmi ettei palvelu toimi, se luvattiin ensimmäisen vuosineljänneksen aikana, eli maaliskuun loppuun mennessä. Kohta ollaan jo toukokuun puolivälissä eikä saldokysely toimi vieläkään.http://koti.mbnet.fi/mantynen/verkostomarkkinointi.htm
Noilla sivuilla on todistettu kohtalaisen aukottomasti, miksi 98,75 % ACN-edustajista jää tappiolle. Jos joku on kehunut saaneensa tuhansien eurojen palkkioita ACN:ltä, on kyseessä joko valehtelu tai sitten kyseinen henkilö on Suomen pyramidin huipulla ( ja mielestäni myös osa suurta huijausta ) - Evita
ACN edustaja2 kirjoitti:
Nettijuttuja lukiessa kannattaa muistaa, että netissä voi kirjoittaa mitä tahansa ja "lainaukset" voivat olla myös ihan omatekoisia.Totesit, että liittymässä ei suuremmin ole ollut virheitä. Saanko kertoa oman tarinani:
Otin liittymän edustajalta viime vuonna. Paperit allekirjoitettiin muistaakseni 1.10.2003. Liittymä aukesi 29.12.2003. Alusta alkaen vastaaja ei toiminut. Aina kun yritin päästä vastaajaani, sain (saan edelleen) vastauksen: tämä on vastaaja, jätä viesti. En ole vielä kertaakaan päässyt valikkoon. Kaikki asetuksen puhelimessa tarkastettiin useaan otteeseen ja muilla tutuillani vastaaja alkoi heti toimia, muttei minulla. Soitin asiakaspalveluun; minulle vastasi virolainen asiakaspalvelija->emme ymmärtäneet toisiamme. Sanottiin vain, että "laitemme visti teknineen tuken". Ok. Kaksi viikkoa kului, ei parannusta. Soitin edustajalle, joka ei ottanut mitään vastuuta eikä liiemmin tarjonnut apuaan; käski soittaa asiakaspalveluun. No näin tein; taas virolainen vastaus (37 min jonotuksen jälkeen)-> edelleenkään vironkielentaitoni ei ollut edistynyt, eikä virkailijan suomenkielentaito, joten taas "laitemme visti teknineen tuken". Soittelin joulu-helmikuun aikana 6 kertaa vastaajastani asiakaspalveluun. Vihdoin helmikuussa joku ystävällinen virolainen sai teknisen tuen virolaisen poitsun soittamaan minulle ja kertomaan, että "vastajassanne on vika, koitaamme korjat, mene Tanskaa korjauttavaksi. Soitamne sinul, ku vastaja korjttu." Nyt olen odottanut tuota puhelua 3 kuukautta, eikä sitä ole vieläkään tullut.
Olen myös kirjoittanut kirjallisen reklamaation, johon sain vastauksen, viroksi. Siinä minua kehotettiin tarkistamaan puhelimen asetukset!Mielenkiintoista. Montakohan kuukautta pitää vielä odottaa?
Kun olen tätä keskusteluketjua seurannut, niin joku muukin näkyi valittavan a) liittymän toiminnasta b) asiakaspalvelun laadusta.
Juuri tälläiset ongelmat aiheuttavat kuluttajissa närää ja sitten netin keskustelupalstoilla nimimerkit tyyliä ACN-edustaja, ACN-edustaja 2 yms. hehkuttavat hyviä tuloja ja ulkomaille muuttamista jne, joten onko ihme, jos täältä muutama negatiivinen kommentti kumpuaa??? Sen kun hehkutatte tuotetta, JOS se on hyvä. Mutta kyseisen kaltaisen toimimattoman tuotteen jumaloiminen aiheuttaa taatusti (ja oikeutetusti) närää. - Siirtäjä
Evita kirjoitti:
Totesit, että liittymässä ei suuremmin ole ollut virheitä. Saanko kertoa oman tarinani:
Otin liittymän edustajalta viime vuonna. Paperit allekirjoitettiin muistaakseni 1.10.2003. Liittymä aukesi 29.12.2003. Alusta alkaen vastaaja ei toiminut. Aina kun yritin päästä vastaajaani, sain (saan edelleen) vastauksen: tämä on vastaaja, jätä viesti. En ole vielä kertaakaan päässyt valikkoon. Kaikki asetuksen puhelimessa tarkastettiin useaan otteeseen ja muilla tutuillani vastaaja alkoi heti toimia, muttei minulla. Soitin asiakaspalveluun; minulle vastasi virolainen asiakaspalvelija->emme ymmärtäneet toisiamme. Sanottiin vain, että "laitemme visti teknineen tuken". Ok. Kaksi viikkoa kului, ei parannusta. Soitin edustajalle, joka ei ottanut mitään vastuuta eikä liiemmin tarjonnut apuaan; käski soittaa asiakaspalveluun. No näin tein; taas virolainen vastaus (37 min jonotuksen jälkeen)-> edelleenkään vironkielentaitoni ei ollut edistynyt, eikä virkailijan suomenkielentaito, joten taas "laitemme visti teknineen tuken". Soittelin joulu-helmikuun aikana 6 kertaa vastaajastani asiakaspalveluun. Vihdoin helmikuussa joku ystävällinen virolainen sai teknisen tuen virolaisen poitsun soittamaan minulle ja kertomaan, että "vastajassanne on vika, koitaamme korjat, mene Tanskaa korjauttavaksi. Soitamne sinul, ku vastaja korjttu." Nyt olen odottanut tuota puhelua 3 kuukautta, eikä sitä ole vieläkään tullut.
Olen myös kirjoittanut kirjallisen reklamaation, johon sain vastauksen, viroksi. Siinä minua kehotettiin tarkistamaan puhelimen asetukset!Mielenkiintoista. Montakohan kuukautta pitää vielä odottaa?
Kun olen tätä keskusteluketjua seurannut, niin joku muukin näkyi valittavan a) liittymän toiminnasta b) asiakaspalvelun laadusta.
Juuri tälläiset ongelmat aiheuttavat kuluttajissa närää ja sitten netin keskustelupalstoilla nimimerkit tyyliä ACN-edustaja, ACN-edustaja 2 yms. hehkuttavat hyviä tuloja ja ulkomaille muuttamista jne, joten onko ihme, jos täältä muutama negatiivinen kommentti kumpuaa??? Sen kun hehkutatte tuotetta, JOS se on hyvä. Mutta kyseisen kaltaisen toimimattoman tuotteen jumaloiminen aiheuttaa taatusti (ja oikeutetusti) närää.Hyvä kirjoitus Evita. Hieman hymyilytti sitä lukiessa, mutta ymmärrän että hauskuus on silloin kaukana kuin tuollaista sattuu omalle kohdalle. Tsemppiä.
- Säästäjä
Joku aina maksaa, sinä tai firman velkojat.
- Jeah
Miksi sillä puhelimella pitää puhua niin paljon? Asialliset soitot kyllä pitää laskun kurissa. Mitään juoruamista tarvitse puhelimessa harrastaa. Itse pidän kauempana asuviin tuttuihin yhteyttä netin kautta. Kirjastosta se käy kätevästi. Eikä tarvitse maksaa. Lähellä asuvia tapaan. Jos on jotain asiaa tai muuten vaan.. En tarvitse ilmaista puheaikaa jne.. Se lasku mikä minulle tulee on pieni.. Ai niin.. liittymäni on DNA.. ja vaihtaa ei tarvitse..
- ACNnä
Kuten tiedätte, ACN on oikeasti maailman paras liittymä, minkä käyttäjille muut on sikakateellisia. Tässä on taas keksitty tarina vioista, joita ei oikeasti ole olemassakaan:
"Amerikkalaisen verkostomarkkinointiyritys ACN:n kännykkäliittymissä on ilmennyt ongelmia, joiden pitäisi kuitenkin olla jo ohi. 0407-alkuisista numeroista pystyi soittamaan, mutta niihin ei pystynyt ottamaan vastaan puheluja, vaan soitot ohjautuivat verkko-ongelmien takia vastaajaan.
Ongelmat alkoivat viime perjantaina ja tilanteen kerrottiin korjaantuneen maanantai-iltapäivänä."
http://hightechforum.kaleva.fi/index.cfm?alue=10&Id1=405705&OpenStory=1&lang=1&scs=1 - JII
jo oli aikakin..
- omistaja
Tämä ACN:stä tyhjän jauhaminen alkaa mennä jo naurettaviin mittoihin! On naurettavaa seurata kuinka juorujen määrä vaan kasvaa! Suurin osa näistä kirjoituksista on ainoastaan "kateellisten"
ja kilpailevien "operaattorien" liikkeelle laskemaa skeidaa, jolla koetetaan pilata ACN:n mainetta!
On selvää, että näin suuren asiakas määrän kanssa alkuun voi tulla sekaannusta! Muistaako kukaan, kun esim. Sonera aikoinaan aloitti kännykkä bisneksen??? Meni vuosia ennen, kuin saavutettiin huippuunsa viritetyt palvelut, jotka tällä hetkellä ovat käytössä!
Itselläni on ACN ja kaikki on toiminut LOISTAVASTI asiakaspalvelusta alkaen!!! En ole tarvinnut jonottaa kertaakaan soittaessa asiakaspalveluun! Soittamalla sekin asia selviää!!!
PS! Hyvä nyt on ruikuttaa, kun tarjous meni jo...- väsyttää
"On selvää, että näin suuren asiakas määrän kanssa alkuun voi tulla sekaannusta!"
Joku väitti, että firmalla on 10v kokemus televiestintäalalla ja joku voi olla sitä mieltä, että kyllä puolessa vuodessa pitäisi olla ongelmat korjattu. Vaan kaikki on tietysti suhteellista. Voihan tuossa vielä pari vuotta mennä vikoja korjaillessa toki.
"Muistaako kukaan, kun esim. Sonera aikoinaan aloitti kännykkä bisneksen??? Meni vuosia ennen, kuin saavutettiin huippuunsa viritetyt palvelut, jotka tällä hetkellä ovat käytössä!"
Väite, joka on yhtä ajankohtainen viisi vuotta sitten, nyt ja viiden vuoden päästä. Jos viiden vuoden päästä nykyisellään kohtuullisen hyvät, ehkä "huippuunsa viritetyt" palvelut ovat ennallaan, niin siinä vasta on huomattavan vanhalla tekniikalla toimiva operaattori. Silloin pitää olla _huomattavasti_ kehittyneemmät palvelut ja nykyiset joutavat suurelta osin jo romukoppaan. - jenkkilikka
väsyttää kirjoitti:
"On selvää, että näin suuren asiakas määrän kanssa alkuun voi tulla sekaannusta!"
Joku väitti, että firmalla on 10v kokemus televiestintäalalla ja joku voi olla sitä mieltä, että kyllä puolessa vuodessa pitäisi olla ongelmat korjattu. Vaan kaikki on tietysti suhteellista. Voihan tuossa vielä pari vuotta mennä vikoja korjaillessa toki.
"Muistaako kukaan, kun esim. Sonera aikoinaan aloitti kännykkä bisneksen??? Meni vuosia ennen, kuin saavutettiin huippuunsa viritetyt palvelut, jotka tällä hetkellä ovat käytössä!"
Väite, joka on yhtä ajankohtainen viisi vuotta sitten, nyt ja viiden vuoden päästä. Jos viiden vuoden päästä nykyisellään kohtuullisen hyvät, ehkä "huippuunsa viritetyt" palvelut ovat ennallaan, niin siinä vasta on huomattavan vanhalla tekniikalla toimiva operaattori. Silloin pitää olla _huomattavasti_ kehittyneemmät palvelut ja nykyiset joutavat suurelta osin jo romukoppaan."Muistaako kukaan, kun esim. Sonera aikoinaan aloitti kännykkä bisneksen??? Meni vuosia ennen, kuin saavutettiin huippuunsa viritetyt palvelut, jotka tällä hetkellä ovat käytössä!"
Jokohan ne on Soneralla kunnossa, eilen ei vielä ollut. Kerran olen elämässäni asiakaspalveluun puhelimella päässyt ja totesin syyllistyneeni pyhäinhäväistykseen.
- toimintatavat
Tutkinpa sitten vähän ACN:n kotisivuja ja alla muutama herkkupala ACN:n Itsenäisen Edustajan (huomaa isot kirjaimet, antavat kummasti arvokkuutta nimikkeelle ;-) ) sopimuksesta. Itsenäinen Edustaja tunnetaan myös ACN:ssä Liikeyrityksenä, joka voi olla osa-aikainen tai kokopäiväinen. Aika metkaa, kun joku henkilö on kävelevä yritys. :-) Vähemmän metkaa on taas sopimuspykälien kiemuraisuus ja ACN:n systemaattinen sanoutuminen irti vastuusta, joka käy ilmi tuonnempana.
Itse sopimukseen, joka alkaa hieman epäilyttävästi. Miksi täysin Rehellisen yrityksen sopimuksessa lukee jotain tällaista?
"5. IE ymmärtää, että mikään julkinen hallintoelin tai viranomainen ei tarkista tai millään tavoin hyväksy minkään markkinointiyrityksen liikesuunnitelmia, sopimuksia, tuotteita, jäsenyyksiä tai palkkiojärjestelmiä."
Jo tässä vaiheessa pitäisi kenen tahansa hälytyskellojen soida. Toisin sanoen sopimuksessa lähestulkoon myönnetään heti alkuunsa, että koko homma on huijausta. Liikesuunnitelma ratsastaa ihmisten hyväuskoisuudella, joku voisi jopa sanoa liikesuunnitelman perustuvan valehtelulle ja suoranaiselle huijaamiselle. Sopimuksen henki on moraalisesti epäilyttävä. Tuotteiden laadusta ei anneta mitään takeita. Palkkiojärjestelmä on tehty maksimoimaan ACN-USA:n pomojen voitto.
Itsenäinen Edustaja huomaa tämän jossain vaiheessa. Alkaa luultavasti hieman sapettamaan, kun rahaa ei tullutkaan joka ovesta ja ikkunasta. Itsenäisestä Edustajasta saattaa itseasiassa tuntua siltä, että häntä on huijattu. Varmasti hän voi tehdä jotain, vaikkapa nostaa syytteen harhaanjohtavasta mainonnasta, kun hänestä ei tullutkaan multimiljonääriä. ACN on totta kai varautunut siihen.
"26. IE ymmärtää, että ei ole mitään takuita siitä, että hän voisi ansaita jonkun määrätyn summan tästä työstä. IE ei voi myöskään luvata tai väittää, että sponsorina olllessa olisi helppoa hankkia uusia Edustajia tai väittää, että suurimmasta osasta voisi tulle menestyviä itsenäisiä edustajia." (Huvittavan asiasta tekee, että ACN:n sivuilla mainostetaan "erinomaista mahdollisuutta lisäansioihin", joka vihjaa aivan toisensuuntaista.)
"18. ACN ei ole vastuussa missään olosuhteissa mistään vahingosta tai menetyksestä, mukaan lukien epäsuorat, erityiset, rangaistavat, korvattavat tai seuraamukselliset vahingonkorvaukset, mistä tahansa syystä, kuten valtuuksien ylittäminen, viivästys, toimi, ACN:n ja/ tai sen palveluntarjoajien virheelliset tai tunnistamattomat tuote- ja palveluerät, tai mikäli ACN:n tai sen palveluntarjoajien tuotteisiin ja palveluihin on tehty muutoksia tai ne on lakkautettu. ACN:n ja sen palveluntarjoajien velvollisuudet ovat rajoitetut heidän käsitellessään asiakastilauksia hyväksyessään tilattuja palveluita."
"27. IE näin ollen vakuuttaa, ettei pidä ACN:ää tai sen palveluntarjoajia velvollisina korvaamaan mitään syytöksiä, menetyksiä, vahinkoja tai kuluja. Näihin luetaan mukaan mahdolliset oikeudenkäynneistä johtuvat kulut, IE:n rikkoessa tätä Sopimusta. Korvatakseen vahingot ja kulut, jotka ovat mahdollisen sopimuksen rikkomuksen seurauksia, ACN voi (kohdan 13 mukaisesia korvausia tai muita maksuja IE:lle."
Sivuhuomautuksena, ACN voi... mitä? Vähän ajatus katkennut laatijalla, ja kirjoitusvirheet edelleen vahvistavat kuvaa tasokkaasta, asiallisesta yrityksestä. :-)
ACN:n sopimustekstien vaikeaselkoisuudesta huolimatta käy ilmi, että Itsenäinen Edustaja jää yksin mahdollisten ongelmiensa kanssa emoyhtiön pestessä kätensä suurinpiirtein kaikesta vastuusta. Reilua. Olisivat pistäneet toisinpäin, mistä he ottavat vastuun, niin olisi säästynyt vaivaa. ;-)
Jos joku yrittäisikin tuoda julki ACN:n kyseenalaiset menetelmät sisältä päin, siihenkin on sopimuksessa rajoitus valmiina. Myydä kyllä saa, mutta ei puhua.
"32. IE ei ole oikeutettu antamaan lausuntoja, haastetteluja radiossa, televisiossa, lehdissä tai missään muussakaan mediassa ACN:n puolesta sen tuotteista tai palveluista ilman ACN:n kirjallista etukäteissuostumusta. Mikäli jokin media lähestyy IE:ä ja haluaa haastattelumielessä, tulee IE:n välittömästi ottaa yhteys ACN:ään."
Koska on matemaattinen fakta, että ainakin 99 % ("Lueppa tuolta" otsikolla tästä threadista, jossa on selitetty miten homma toimii - eli ei toimi) Itsenäisistä Edustajista ei pääse millään voitolle, typistetysti voidaan sanoa, että Itsenäiset Edustajat eivät pelkästään kauppaa ACN:n tuotteita ilmaiseksi, vaan MAKSAVAT (aloituspakkauksen ja oman työpanoksen) siitä "ilosta". Mahtaa amerikkalaisia ACN:n pomoja naurattaa, kun ovat keksineet tavan saada ilmaista työvoimaa, joka takoo heille lisää ja lisää rahaa, muiden jäädessä nuolemaan näppejään.
Älkää menkö lankaan.- jenkkilikka
"Palkkiojärjestelmä on tehty maksimoimaan ACN-USA:n pomojen voitto."
Mikäs firma se olikaan nimeltään jossa ei olisi systeemit kehitetty maksimoimaan omistatajien voitot.
Toimin joskus vuosia sitten kemikaalialan alueellisena edustajana monta vuotta. Heti kyllä huomasin, että palkkausjärjestelmä olikin viritetty vain omistajien voittojen maksimoimiseen, koska itse sain vain pientä pohjapalkkaa ja muutaman prosentin päälle. Enkä siltikään älynnyt lopettaa ennenkuin oli myöhäistä firman osti ulkolainen yritys, perhana olisko ollut amerikkalainen.
Käyttöohjeissa ja tuoteselostuksissakin kyllä luki, että firman ei vastaa mistään ja mikään ei sido valmistajaa eikä maahantuojaa. En siltikään älynnyt tuota kusetusta joiden kohteeksi asiakaskunta joutui. Mukana tosin oli kuntien ja valtion laitoksia, mutta kuitenkin olis pitänyt älytä. - heh
jenkkilikka kirjoitti:
"Palkkiojärjestelmä on tehty maksimoimaan ACN-USA:n pomojen voitto."
Mikäs firma se olikaan nimeltään jossa ei olisi systeemit kehitetty maksimoimaan omistatajien voitot.
Toimin joskus vuosia sitten kemikaalialan alueellisena edustajana monta vuotta. Heti kyllä huomasin, että palkkausjärjestelmä olikin viritetty vain omistajien voittojen maksimoimiseen, koska itse sain vain pientä pohjapalkkaa ja muutaman prosentin päälle. Enkä siltikään älynnyt lopettaa ennenkuin oli myöhäistä firman osti ulkolainen yritys, perhana olisko ollut amerikkalainen.
Käyttöohjeissa ja tuoteselostuksissakin kyllä luki, että firman ei vastaa mistään ja mikään ei sido valmistajaa eikä maahantuojaa. En siltikään älynnyt tuota kusetusta joiden kohteeksi asiakaskunta joutui. Mukana tosin oli kuntien ja valtion laitoksia, mutta kuitenkin olis pitänyt älytä.Aloitatko taas yksinpuhelun aivan kuten Jippiin verkostomarkkinointi forumilla?
Jospa liisa76 kohta kommentoisi jotenkin sinun juttujasi.
Faktat on kyllä tuotu esiin Acn:omissa ohjeissa Itsenäisille Edustajille. Totuus on ettei Acn vastaa mistään eikä IE saa tukea puljulta vaan kantaa vastuun itse koko kusetuksesta.
Ps. Ota liisa/jenkkilikka lääkkeesi, Skitsofreniaa voidaan hoitaa.
Pps.Skitsofreenikko ei ole koskaan yksin. - Vapautta
>>ACN ei ole vastuussa missään olosuhteissa mistään vahingosta tai menetyksestä, mukaan lukien epäsuorat, erityiset, rangaistavat, ...
>>IE näin ollen vakuuttaa, ettei pidä ACN:ää tai sen palveluntarjoajia velvollisina korvaamaan mitään syytöksiä, menetyksiä, vahinkoja ...
Eli vastuuta acn:llä ei ole mistään. Jos edustajalta kysyy, niin hän vain edustaa tuotetta, ei vastaa siitä. Ongelmien kohdalla kukaan ei halua vastata mistään ja selvittäminen tyssää jo alkuunsa (tai sitä voidaan yrittää).
>>IE ei ole oikeutettu antamaan lausuntoja, haastetteluja radiossa, televisiossa, lehdissä tai missään muussakaan mediassa ACN:n puolesta sen tuotteista tai palveluista ilman ACN:n kirjallista etukäteissuostumusta.
Internetkin on media. Joskus on saattanut joltain edustajalta lipsahtaa lausuntoja acn:stä tai sen tuotteista/palveluista jopa Suomi24-foorumiinkiin. Vaan kaipa jokaisella edustajalla täälläkin on acn:n kirjallinen etukäteissuostumus? ;)
- Tyhmät
Olette tyhmiä
- KTM
Vaahto suussa huutavat "ilmaisia" puhelujaan. Käy lähinnä sääliksi :(
- YLIMIELISTEN MULKKUJAN KANS...
HAISTA VITTU PÄÄMINISTERINÄ KÄVELET PIOKA PÄIVITTÄIN . mULKKU N. MITEBNJ POIKA HIOPIDAT VIOTTU SUOMALAISTEN KÖYHIEN ASIAAT. PERKELE VITUN MULKKU JÄTKÄ. ONKO TÄLLE NAISTENNAURATTELIJA JÄTKÄLLE TULLUT MIELEEN EDES DEKÄÄN .ETTÄ TÄMÄ MULKKU JÄTKÄ ON NAINUT JO MUITAKIN AKKOJA , SIISC EDUSKUNNAN HUORIA , MITKÄ ISTUVAT SIELLÄ EDUSKUNNASSA MUIDEN HUORIEN SEASSA. EN SANO NIMIÄ. YHDEN SVOIN SANOOA,KANSA KÄRSII , KUN TAKAHIKIÄLÄINEN KOREA NÄYTTÄÄ MIHIN HEIDÄN MULKKUMIEHENSÄ KUTEN POHJOISSUOMALAISTEN HYVIN TUNTEMA V- MIES ON J 09 DSUOMEN VIENYT ,ALLE AIKQAYKSIKÖN
eIKÖ sUOMALAISEYT MULKUT OLISI AIKA JO HERÄTÄ JA ÄÄNESTÄÄ VASEMMISTOLAISIA JA TAI VAIKAPA JÄTTÄÄ ÄÄNESTÄMÄTTÄ. ku
- FRaNK
Myyn työkseni matkapuhelimia sekä netti/gsm-liittymiä ym. alan tuotteita jo kahdeksatta vuotta. Pääsääntöisesti yrityksille, mutta teen päivittäin kauppaa myös kuluttajapuolella. Tällä hetkellä lähes 100% Soneraa, mutta myös (RL:n=)Elisan liittymiä. Ensimmäiset 2 v. myin 95% RL:aa ja on jokunen DNA:kin tullut vuosien saatossa tehtyä.
ACN:n suhteen täytyy sanoa, että ko. firma on mielestäni nykymarkkinat huomioiden tehnyt uusasiakashankinnassa ehkä huimimman suorituksen mitä alalla on aikojen alusta tehty. Raa-asta bisnesnäkökulmasta nostan (tavallaan) suuresti hattua myyntistrategian isälle/isille, keitä he sitten ovatkaan. Kovia jätkiä! Ilman mitään sarkasmia.
Lisäksi, toisin kuin moni muu täällä, en pidä ACN-liittymän käyttäjiä mitenkään tyhminä tms., enkä näe ACN:ää kalliina. Päinvastoin, TIETYNLAISELLE käyttäjälle, se on varmasti edullinen. Kaikkia ei myöskään oleellisesti haittaa tiettyjen palvelujen kankeus kuten esim. postitse tapahtuvan hukatun/rikotun kortinvaihdosta aiheuttama viive ym. asiakaspalvelun puutteet.
Toisaalta, nykypäivänä - jopa omasta mielestäni - liiankin moralistisesti "hyvää kauppatapaa" noudattavana myyjänä, en siinä valossa voisi paljon vähempää ko. yritystä arvostaa.
Itse nuorena myyjänä tein "villeimpinä vuosina", mm. parina kuukautena vuonna -98 pitkälti yli 1300 RL:n uutta liittymää/kk. Kk-ennätys muistaakseni vuodelta 2000 n. 1800 liittymää. Tosin tuossa on mukana Soneran ns. Duo-vaihdot, eli jo olemassa olevien liittymien päivitys. Silloin se kuului kuitenkin lähes täyden myyntiprovision piiriin (joka sekin oli useita satoja markkoja per lappu, sen tarkemmin sitä paljastamatta).
En tunne hyvin ACN:n provisiojärjestelmää, mutta käsittääkseni summat eivät edes leikisti sanottuna lähentele satoja mummoja per tehty sopimus. Siksi tuntuu aivan uskomattomalta, että niin moni myyntihommiin lähtenyt täälläkin puolustaa ja uskoo vilpittömästi mm. ACN:n:
A) olevan markkinoilla laupiaana samarialaisena joka antaa tulevaisuudessakin ihmisten käyttää tuotettaan sen olennaisimman myyntiargumentin osalta ILMAISEKSI!
- Kuten tälläkin palstalla on jo 1000 kertaa todettu, se EI VOI olla kannattavaa liiketoimintaa.
B) positiiviseen työllistävään vaikutukseen?
- Miten jokaisesta puhelustaan vielä aimo osan vuokraa Soneralle maksava - yhäkin pieni operaattori - pystyy tilittämään 12000!!:lle myyjälle vähintäänkin kohtuulliseksi väitettyä palkkaa?
C) asiakaspalvelun tökkivän vain siksi, ettei se ole nopean kasvun vuoksi ehtinyt palkkaamaan riittävää määrää väkeä hoitamaan asiakaspalveluaan
- ACN on toiminut suomessa jo yli puoli vuotta. Tämän tyyppiseen työhön halukkaita työttömiä on Suomi väärällään, jos vain yritys niitä haluaa palkata. Enpä ole nähnyt yhtään rekrytointi ilmoitusta, eikä nettisivuilla ole edes moista otsikkoa.
Jos taas tuo kaikki toteutuisi, väitän ettei palkkojen, vuokrien ja provisioiden ym kulujen jälkeen ACN-hinnaston mukaan ison "jenkkifirman" tuottovaateita täytetä. Vaan sitten rahaa revitään??
HALOO ACN MYYJÄT, MITEN SE EI MENE KAIKILLE KAALIIN - TEILTÄ NE VOITOT PERITÄÄN!!!
YHTÄLÖ: Jos tuo 12000 myyjää pitää paikkansa, te myyvät olette antaneet ACN:lle rahaa tähän mennessä:
n. 670 € x 12000 hlö = 8 040 000 €, eli hahmotuksen vuoksi n. 47,8 miljoonaa markkaa (sis. alv22%)
TOINEN YHTÄLÖ: Jos ACN:llä on tosiaan 307000 asiakasta ja 12000 myyjää:
307000/12000=25,58
- eli jokainen 670 € aloitusmaksun ACN:lle maksanut myyjä on myynyt keskimäärin n. 25 liittymää!!! Siis puolessa vuodessa?!?! Jotkut ovat myyneet pidempään, jotkut vähän lyhyemmän aikaa. Minä myyn sen määrän nykyään 3-5 päivässä. Oletko vielä sitä mieltä ettei sinua kusta linssiin??
Mikään TUOTTEENSA MYYNNISTÄ TÄYSIMÄÄRÄISESTI VASTAAVIEN IHMISTEN etua ajatteleva yritys, ei takuulla pistä ainoita "työntekijöitään" MAKSAMAAN pelkästä luvasta tehdä HEILLE voittoa!! Paitsi jos koko bisnes perustuu siihen.
Herbalifet ja Golden Productsit vetivät jo tuhansia ihmisiä höplästä olemattomilla lupauksillaan verkostomarkkinoinnin mahdollisuuksista. Eikö tämä kansa koskaan opi...?
Tässä valossa, ei olisi mikään ihme jos ACN lähitulevaisuudessa löisi pillit pussiin ja välttyisi sillä samalla maksamasta hyväuskoisille myyjilleen puheluliikenteestä lupaamansa komissiot.
t. FRaNK- EdustajA
Olen myös myymässä erästä pitkään markkinoilla ollutta liittymää ja voin kokemuksesta sanoa, että olen kuullut kaikenlaista juttua ACN:stä sen omilta asiakkailta, jotka ovat siitä pois halunneet.
Ymmärrän hyvin sen, että kuluttaja etsii itselleen edullisinta vaihtoehtoa, mutta tässä kannattaisi ottaa huomioon muutkin asiat kuin pelkkä hinta...tai edes miettiä asiaa pari kuukautta pidemmälle...
En tiedä onko asia totta, mutta jostain luin, että ACN vaatisi kirjallisen irtisanomuksen asiakkaalta hänen erotessaan operaattorista ( ACN:stä). Tähän tosin taisi jo jokin virasto (kilpailuvirasto?) puuttua ja käskeä korjaamaan asian.
Noista vääristä laskuista sen verran, että kaikillehan sattuu virheitä, mutta niihin pitäisi välittömästi puuttua julkisesti ja ilmoittaa kaikille asiakkailleen, että niitä ei tarvitse maksaa...en tiedä onko näin ACN tehnyt...jos on niin hyvä niin. Yhdeltä asiakkaalta vain kuulin, että ACN oli lähettänyt usean sadan mummon markan laskun hänelle, ja asiaa tiedustellessa asiakas oli vain saanut vastauksen, että ei sellaista laskua ole lähetetty...vaikka lasku oli paperisena asiakkaalla kotona! Kukaan ei ACN:n päässä antanut mitään jatko-ohjeita mitä sille laskulle pitäisi tehdä.
Tuohon tapaukseen otti kantaa myös asiakkaan asianajaja ja oli kuulemma kehoittanut asiakastaan olemaan maksamatta mitään ACN:n laskua, ennenkuin väärän laskun kohtalot on selvitetty operaattorin päässä.
Onneksi ihmiset vielä tajuavat, että mikään ei tässä maailmassa ole ilmaista...
- tyhmät
Asia on ny silleen et ei teitä huijata vaan on kyse inhimillisestä erehyksestä aatelkaa ny 300000 asiakasta niin lyhyessä ajassa silloin niitä erehyksiä sattuu lyhyessä ajassa suhteellisesti myös enempi ja oli se asiakaspalvelu jo hoidettu....
- Hana
Omistin runsas puoli vuotta sitten vielä DNA-liittymän, kun päädyimme avovaimoni kanssa yhdessä vaihtaa Saunalahteen. Ensinnäkin yksi syy oli se että DNA laskutti kesän laskunsa vasta helmikuussa 2004 ja näin ollen olisi nykyhetken laskujen lisäksi pitänyt maksaa ne kesän laskutkin. Olin kesällä töissä ja puolet olivat ehkä työpuheluita, enkä näin ollen saanut niistä takaisin yhtään mitään. Asiakaspalvelukseen sai aina odotella ja vaikka kirjoitti niille sähköpostia, niin sai vain "valitettavasti emme voi asioihin puuttua näin sähköpostitse vaan ole hyvä ja soita asiakaspalveluumme".
Viime kesänä sattui eräs jippo, kun olin DNA:lle tehnyt osoitteen muutoksen..ne tyhmät olivat sulkeneet mun liittymäni. Ihmettelin suuresti kun en pääse millään soittamaan isälleni, että tulisi hakemaan minut bussiasemalta..prkl!
Vaihtaessamme Saunalahteen DNA vielä "rukoili" takaisin tarjoamalla ilmaista puheaikaa...ei hyvin mene!
Vaikka toinen puhuu puhelimessa linja ei tuuttaa varattua vaan ihan kuin se olisi vapaa..ja sitten toinen osapuoli ihmettelee kun ei saa yhteyttä.- nti hiiri
...sen verran että meidän piti soittaa asiakaspalveluun viisi kertaa ennen kuin osoitteenmuutos meni perille.Eli muutimme viime kesänä ja tämän vuoden puolella rupesivat laskut tulemaan oikeaan osoitteeseen.Onneksi vanhassa asunnossa asui tuttu tyyppi joka toimitti postin meille.
- jammi
taitaa käyttäjillä olla ongelma kun luulevat että kaikki puhelut on ilmaisia, muihin operaattoreihin soitettaessa joutuu maksaa normaalin hinnan . itse olen tyytyväinen puh lasku putos murtoosaan kun tietää mihin soittaa, soitatteko paljon maksullisille naisille jotka osaa korottaa hintaa
- HALVIN ja PARAS!.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192146Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392045Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä211926Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma461357- 731297
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46863Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56772Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8721- 53691
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32688