Kallaan koulussa tehdään sisäilmatutkimus - kaupunginhallitus teki TODELLA viisaan päätöksen:
http://paatokset.kemijarvi.fi/kokous/2010836-16.HTM
ON VARMISTUTTAVA, että tutkimus tehdään oikein, tuulettamattomissa olosuhteissa.
Kallaan koulussa tuuletetaan jatkuvasti. Siivooja tuulettaa aamun ja on hyvin viimaista koulussa.
Sairastelevatko oppilaat tavallista enemmän?
Huonoa ilmaa on ainakin musiikkiluokassa, atk-luokassa, teknisen työn tiloissa ja erityisopettajan tilaan on tehty tuuletusreikä, ovessa on kuulemma tuuletusreikä käytävälle. Käykääpä katsomassa. Huomasina asian koululla käydessäni ja ihmettelin moista reikää. Huonoa ilmaa on myös kirjaston tiloissa. Keittiön vieressä olevat vessat ovat epämääräiset tilat, viemärit haisevat sieltä. Alakerta on samalla kylmä ja vetoisa.
Hegitysilma on huonoa ja kun tuuletetaan, on vetoisaa.
Ovatko tilat siis asianmukaiset oppilaille?
Puhutaan, että oppilaiden vaatteet haisevat "kellarille" - asia kertoo siis, että huoneilman laadussa on puutteita.
SISÄILMATUTKIMUS on tehtävä niin, ETTEI OLE PÄÄSTY TUULETTAMAAN. OVET ON PIDETTÄVÄ KIINNI KOKO VIIKONLOPUN JA TUKIMUS KÄYNTIIN. Kenenkään EI PIDÄ päästä manipuloimaan tutkimusta.
Kiitoksia viisaalle kaupunginhallitukselle - noloa kun sivistyslautakunta ei ole tajunnut omasta vastuualueestaan huolehtia vaan valvovan elimen on pitänyt puuttua asiaan.
Katso ja lue:
http://paatokset.kemijarvi.fi/kokous/2010836-16.HTM
Siis:
http://paatokset.kemijarvi.fi/kokous/2010836-16.HTM
Kallaaseen sisäilmatutkimus - kunnanhallitus teki viisaan päätök
9
353
Vastaukset
- Homepeikko?
Näin on puhuttu ja kirjoitettu monet kerrat:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9424843#comment-46618059
Noloa on jos jotakin lopulta paljastuu!- OIKEUDENMUKAISUUTTA!
Oli miten oli, kaikki puheet puoltavat Kallaan lopettamista...
Homejutuista on päästävä erilleen, Isokylällä on hyvä ilmanvaihto. Ei veteisuutta eikä kylmyyttä. Lasten terveys on a ja o, ei tässä pidä ajatella joidenkin opettajien etua saada pitää koulua Kallaassa, ei rehtorin hätää ajatella että menettää rehtorin paikan.
Isokylällä oppilaat saavat oikea ruokaa, ei sairaalalta kuskattua. Kuskattu ruoka on laadultaan aina huonompaa kuin paikalla tehty.
Kaupunkilaisia on kohdeltava tasapuolisesti. Ei Kallaata voi suosia ja panna muiden koulujen maksamaan Kallaan kuluja.
Kallaa on varmaan kallis koulu. Vetoisuuden takia lämmityskulut ovat sitä mitä ovat. Viikonlopun jälkeen tilat ovat kolkot, kun lämmitys on ollut alhaalla.
TASAPUOLISUUDEN vaatimusta huutavat kaupunkilaiset. Katso vaikka tältä sivulta:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9424843#comment-46514624
TASAPUOLISUUTTA! OIKEDENMUKAISUUTTA! LASTEN TERVEYS, ilmanvaihto, ETUSIJALLE!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9424843#comment-46514624 - Kaksinkertainenko?
OIKEUDENMUKAISUUTTA! kirjoitti:
Oli miten oli, kaikki puheet puoltavat Kallaan lopettamista...
Homejutuista on päästävä erilleen, Isokylällä on hyvä ilmanvaihto. Ei veteisuutta eikä kylmyyttä. Lasten terveys on a ja o, ei tässä pidä ajatella joidenkin opettajien etua saada pitää koulua Kallaassa, ei rehtorin hätää ajatella että menettää rehtorin paikan.
Isokylällä oppilaat saavat oikea ruokaa, ei sairaalalta kuskattua. Kuskattu ruoka on laadultaan aina huonompaa kuin paikalla tehty.
Kaupunkilaisia on kohdeltava tasapuolisesti. Ei Kallaata voi suosia ja panna muiden koulujen maksamaan Kallaan kuluja.
Kallaa on varmaan kallis koulu. Vetoisuuden takia lämmityskulut ovat sitä mitä ovat. Viikonlopun jälkeen tilat ovat kolkot, kun lämmitys on ollut alhaalla.
TASAPUOLISUUDEN vaatimusta huutavat kaupunkilaiset. Katso vaikka tältä sivulta:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9424843#comment-46514624
TASAPUOLISUUTTA! OIKEDENMUKAISUUTTA! LASTEN TERVEYS, ilmanvaihto, ETUSIJALLE!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9424843#comment-46514624Koneellinen tuuletus ja oma tuuletus päälle, vai?
Onko Kallaassa konellinen tuuletus? Ainakin siellä aina humisee. Pitääkö sitten vielä tuulettaa käsin, siis ikkunoiden kautta? Jos näin on, niin on kyllä jotain hämärää. - Ei anneta älyn jätät
Kaksinkertainenko? kirjoitti:
Koneellinen tuuletus ja oma tuuletus päälle, vai?
Onko Kallaassa konellinen tuuletus? Ainakin siellä aina humisee. Pitääkö sitten vielä tuulettaa käsin, siis ikkunoiden kautta? Jos näin on, niin on kyllä jotain hämärää.Olen sitä mieltä, että Kallaa on lopetettava.
Kaupungin TOISEKSI PARAS koulu meinaa jäädä vajaakäyttöön - siis Isokylän koulu. Olisi hullua antaa Kallaan jatkaa tiloissa joihin liittyy homeisuuden olettamusta ja vetoisuutta ja kylmyyttä kumminkin. Miten kalliiksi tulee lämmitys, jos jatkuvasti tuuletetaan SISÄILMAHAITTOJEN vuoksi?
Kallaa on varman KAUPUNGIN HUONOIN KOULU. Miksi siis pitää lapsia siellä? Lapset on siirrettävä kaupungin TOISEKSI PARHAIMPAAN kouluun. Jos vanhemmat eivät tätä tajua tai ovat yllytyksestä säilyttää koulu sokeita, muiden on otettava vastuu.
Olisi HULLUA jättää HYVÄ KOULU, siis Isokylän koulu; vajaakäyttöön!
Ei anneta älyn jätättää, eihän? - kallis koulu
Ei anneta älyn jätät kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että Kallaa on lopetettava.
Kaupungin TOISEKSI PARAS koulu meinaa jäädä vajaakäyttöön - siis Isokylän koulu. Olisi hullua antaa Kallaan jatkaa tiloissa joihin liittyy homeisuuden olettamusta ja vetoisuutta ja kylmyyttä kumminkin. Miten kalliiksi tulee lämmitys, jos jatkuvasti tuuletetaan SISÄILMAHAITTOJEN vuoksi?
Kallaa on varman KAUPUNGIN HUONOIN KOULU. Miksi siis pitää lapsia siellä? Lapset on siirrettävä kaupungin TOISEKSI PARHAIMPAAN kouluun. Jos vanhemmat eivät tätä tajua tai ovat yllytyksestä säilyttää koulu sokeita, muiden on otettava vastuu.
Olisi HULLUA jättää HYVÄ KOULU, siis Isokylän koulu; vajaakäyttöön!
Ei anneta älyn jätättää, eihän?Hometta eli ei niin tosiasia on että jatkuessaan Kallaan koulu tulee Kemijärven kouluverkolle erittäin kalliiksi johtuen sekä suorista kustannuksista että valtion osuuksien haihtumisesta taivaan tuuliin.
- Ei joo--oo---ooo:ta!
kallis koulu kirjoitti:
Hometta eli ei niin tosiasia on että jatkuessaan Kallaan koulu tulee Kemijärven kouluverkolle erittäin kalliiksi johtuen sekä suorista kustannuksista että valtion osuuksien haihtumisesta taivaan tuuliin.
Nivalaa pidetään tuuliviirinä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9444666#comment-46630701
On harmi, ettei isäntä ole isäntä talossa - toivoisin Nivalan todella ryhdistäytyvän ja pysyvän päätöksensä takana lopettaa Kallaan koulu. NIVALA, ÄLÄ PETÄ soppelalaisia ja tohmolaisia. Pidä kaupunkilaisia samanarvoisina.
Soppelalaiset menivät Isokylälle odottamaan yhtenäiskoulua, jota nyt syntyneen selkkauksen vuoksi ei tule. KAARINA SOPPELA, pistä Nivala kuriin. Puhu hänelle järkeä.
Sivulla
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9444666#comment-46630701
huudetaan tasapuolisuutta kaupunkilaisten käsittelyyn.
Nyt pitää laittaa kouluverkko kuntoon.
AJATELKAA MIKÄ PROSESSI ON TAAS EDESSÄ, jos Kallaan annetaan jatkaa. TAAS KAIKKI KUULEMISTILAISUUDET JA MUUT EDESSÄ! Säästäkää ihmisiä ja antakaa tehdyn pätöksen olla ja antakaa Kallaan koulun lakkautua! - apos toli
Ei joo--oo---ooo:ta! kirjoitti:
Nivalaa pidetään tuuliviirinä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9444666#comment-46630701
On harmi, ettei isäntä ole isäntä talossa - toivoisin Nivalan todella ryhdistäytyvän ja pysyvän päätöksensä takana lopettaa Kallaan koulu. NIVALA, ÄLÄ PETÄ soppelalaisia ja tohmolaisia. Pidä kaupunkilaisia samanarvoisina.
Soppelalaiset menivät Isokylälle odottamaan yhtenäiskoulua, jota nyt syntyneen selkkauksen vuoksi ei tule. KAARINA SOPPELA, pistä Nivala kuriin. Puhu hänelle järkeä.
Sivulla
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9444666#comment-46630701
huudetaan tasapuolisuutta kaupunkilaisten käsittelyyn.
Nyt pitää laittaa kouluverkko kuntoon.
AJATELKAA MIKÄ PROSESSI ON TAAS EDESSÄ, jos Kallaan annetaan jatkaa. TAAS KAIKKI KUULEMISTILAISUUDET JA MUUT EDESSÄ! Säästäkää ihmisiä ja antakaa tehdyn pätöksen olla ja antakaa Kallaan koulun lakkautua!Yksikään oppilaan vanhempi ei ole vaatinut kallaan koulun lakkauttamista, ehkä joku tohmolainen.
- Näin on näreet!
apos toli kirjoitti:
Yksikään oppilaan vanhempi ei ole vaatinut kallaan koulun lakkauttamista, ehkä joku tohmolainen.
Otapa selvää - Kallaan koulun lakkautusta haluavia löytyy oppilaiden vanhemmista!
- Hyviä syitä kaikki!!
Näin on näreet! kirjoitti:
Otapa selvää - Kallaan koulun lakkautusta haluavia löytyy oppilaiden vanhemmista!
Tälle sivulle
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9455742
joku on koonnut hyviä syitä lakkauttaa koulu - todella hyviä syitä!
Klikkaa siis sivulle
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9455742
tai kopioi osoite osoiteriville, lue ja totea sama asia.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9455742
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201301
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221163Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä481133- 1381013
- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592