Octavian webastokokemuksia kaivataan

Monta kysymystä

Autona Octavia 1.6 MPI-koneella vm. -07, Elegance varustelulla ja tehdasasennettu webasto, kokemuksia webaston käytöstä? Olen ollut kyseisen auton omistaja viime keväästä asti ja pohjoisessa asustelen, joten pakkasia riittää. Webasto mallia 4.2 Kw eli pienempi malli Telestartin kaukosäädöllä, nyt puolen tunnin lämmityksellä ulkolämpötilan ollessa -10 on auton sisälämpötila n. 1-3 astetta plussalla, pitäisikö edes lämpimämmäksi tuossa ajassa sisätiloja saada?

Autossa climatronic joten mitään lämpötilansäätimiä ei pysty sisältä säätämään auttamaan webaston käytössä, olenko oikeassa? Korkeintaa jättämään illalla puhalluksen ikkunaan napin pohjaan, edesauttamaan tuulilasin sulamista ensimmäisenä? Laitoin kesällä akuksi Optima Redtopin kokoa 50, kokemuksia kyseisestä akusta webastokäytössä? Ilmeisesti tämä MPI konemalli huomattavasti lämpimämpi talvella kuin FSI koneet? Ainakin kahdenkympin pakkasilla on hyvin lämmintä vielä riittänyt sisätiloihin saakka.

23

4194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä Valinta++++++

Minulla Skoda Octavia 1.4TSI vuosimalli 2010,varustettu tehdasasennetulla Webasto TT-V 5.0 Kw,kaukosäätö on myös ja Webasto on yhdistetty auton ajotietokoneeseen,ilmastointi valintani oli juuri tuon ongelmasi johdosta Climatic puoliautomaatti saan säädettyä kaikki säädöt juuri niinkuin haluan, kuuntelin tuttujen kokemukset tarkasti ennen järjestelmän valintaa mikä on osoittautunut viisaudeksi.

Tuosta lämmitystehosta myös paljastui heti se mitä minulle kerrottiinkin,4.2Kw lämmitin on alimitoitettu Suomen ilmastoon koska noinkin vähällä pakkasella et saa lämpöä puolessatunnissa kuin 1-3 plussan puolelle,no onhan sekin parempi kuin pakkasen puolella ja käynnistettyäsi moottorisi alkaa painaa lämmintä jäähdytysnestettä heti lisää lämmittimesi kennoon joten autosi pitäisi lämmitä melko nopeasti.

Kuulehan,minä olen päässyt kerran tämän syksyn aikana kokeilemaan lämmitintäni -8asteen pakkasessa ja luulin säätäneeni lämmitys ajaksi 30 min. mutta säätö olikin vain 20 minuuttia ja auton sisätilassa noin 10 astetta.
      Ehdin saada kevättalvella myös jonkinverran kokemusta lämmitystehosta ja olen enemmän kuin tyytyväinen,
      kun olin kerran tällä palstalla kirjoittamassa kevätpuolella kehuja Webastosta olin hämmentynyt kun monet jopa soittivat suutaan minulle,kuka piti valehtelijana tai provoilijana,jätin silloin ne helppoheikit lässyttämään joutaviaan ja nautin perheeni kera lämpimästä Skoda Octavia 1.4TSI autostani.

Ikävää jos sinulla ei peli toimi kuten sen haluaisit,voithan kysyä merkkihuollosta neuvoa tai Webastoa asentavista liikkeistä,mutta pahaa pelkään että vika on se Climatronic automaatti ilmastointi.

Nyt jos vastauksiin ilmestyy kirjoituksia esim siitä ettei ole mitään merkitystä onko Climatic vai Climatronic ilmastointi, voin vakuuttaa että kyllä on,kaikki ongelmat ilmanvirtauksen säätöjen puutteista johtuvat juuri tuosta niin mainiosta automaatti ilmastoinnista, mistä et saa puhallusta sekä jalkatilaa että tuulilasiin yhtä mainiosti kuin minä.

Minulla on myös merkkiliikkeessä asennettu ennen autoni luovutusta tilaamani Calix akun varauksen ylläpito laturi,ei ole ollut niitä itkijöitten ongelmia akun tyhjentyessä liian lyhyen ajomatkan johdosta kun auton oma laturi ei pysty tuottamaan tarpeeksi virtaa Webaston säännöllistä usein toistuvaa käyttöä tarvitsevalle.

Olen pahoillani ettei minun kokemuksistani ole sinulle juurikaan apua?
      Jos joku muu kuka harkitsee kyseisten lämmitys järjestelmien ostamista autoonsa saa tästä apua valintaansa niin juttu on tehtävänsä tehnyt.

• dff1

Älä selitä, kyllä se tuuli lasi aukeaa aika hienosti kun jättää juurikin sen tuulilasin puhalluksen siihen max asentoon.... Se ilma kyllä leviää kokoautoon.. Sulla oli rahaa vaan puolautomaattiin ja 1.4:D Itse ajelen 1.8tsi dsg elegancella.. et älä rupee leijuu:D Ja on se täysautomaatti-ilmastointi täälläkin ja 5kw lämppäri ja on puhdas auto vaikka olisi-15 astetta... Se mitä auton sisällä on on aivan sama, koska kun käynnistät auton saat sen heti lämpimäksi.

• Mene hoitoon

dff1. ihan vakavasti ottaen mene lääkäriin ja kerro oireesi. Olen tuon 1.4TSI.Octavian omistaja ei 1.4:D niinkuin kirjoitit ei sellaista moottoria edes ole.
        Rahatilannettanikin otat oikeudeksesi arvostella mitä siitä tiedät pentu.
        Tyhmä ainakin osoitat olevasi siitä ei pääse yli ali eikä ympäri.
        Hyvää lääkärireissua muista esilämmittää autosi ennen lääkäriin lähtöä.
        Hyvää joulun odotusta nyt kuitenkin sinulle.

• Hajoileva octavia

Auto skoda octavia combi elegance 2.0 tdi 2009 ensirekisteröity loppuvuodesta, joten auto 3,5 vuotta vanha. Olen toinen omistaja, joten ekan omistajan aikana ajo on ollut todennäköisesti kaupunkiajopainotteista, koska mulla pääosin matka-ajoa yli 50km siivu. Auto on huollettu aina merkkiliikkeessä. Talvipakkasilla auto alkoi käynnistyksen jälkeen tupruttamaan todella vahvasti dieseliltä käryävää savua konetilan alta ja paikansin savuttamisen tulevan webaston (jota en edes tiennyt olevan olemassa) pakoputkesta. Se lisälämmitin siis käynnistyy kun heittää myllyn tulille kylmällä kelillä. No oli sitten webaston palopesä karstoittunut umpeen tuossa kolmessa vuodessa ja 650 euroa upposi korjaukseen (eli palopesän uusimiseen).
      Ilmeisesti yhyt ajoaika kylmillä keleillä jolloin webasto ei ehdi kunnolla lämmetä ja palaa puhtaasti, karstoittaa sitä palopesää ja näin voi käydä. Minun ajotyylilläni ja ajomatkoilla en usko olevan suurempaa tekemistä karstoittumisen kanssa ;)

Mutta pakko sanoa, että kuulostaa melko epäluotettavalta osalta tuo tehdasasenteinen webasto! Soitin vielä merkkiliikkeeseen ja kyselin tuleevatko he vastaan ja vastaus oli odotettu; ei tule.

Toinen isompi korjaus mikä autoon on tullut, oli ilmastointikompressorin hajoaminen heti sen jälkeen kun olin auton ostanut, mutta onneksi se meni liikkeen piikkiin.

• Webberr

Mulla on Ocu 1.4TSI eleganse ja Webasto. Eka hajosi kun kesällä en kertaakaan käyttänyt sitä. Meni onneksi takuuseen. Myyjä antoi ohjeet Webaston käyttöön. Ennenkin sammutat auton laita lämmitys manuaaliasentoon ja puhallus asentoon kolme tuulilasille. Lämmityssäädin täysille niin ainakin mulla lämpiää hyvin. Auto-asennossa ei sitten kyllä kovin hyvin lämpiä. Toivottavasti tästä on apua.

• Miksi käyntiin?

Nyt kun Webasto asiantuntijoita on enemmänkin paikalla pitää kysyä, mitkä tekijät tekee sen, kun pakkasella joutuu käynnistämään auton vain muutamiksi minuuteiksi (siirto tai muu syy) käynnistyy Webasto, eikä sille voi mitään. Tällaista olen jonkun kuullut valittavan, sanoivat vain että, jotkut automaatit eivät vain pääse yksimielisyyteen mitä pitäisi tehdä.

• Skodillac

2005 2.0FSi A Elegance ja Skodillac-liikkeessä jälkiasennettu Eberspächer 4kW vm2005 TP5 "kakella" km:t nyt n 181tkm. Suositus olisi ollut 5kW ja jälkiviisaana olisi kannattanut laittaa. (;
      Sisätilan lämmitys ja tuuletuspuhallukset loppuivat Eberin kanssa aikoinaan. Sulakkeet oli ehjät ja vain "naksuminen" kuului kojelaudan alta. Vein Wihurin Eberi huoltoon Vantaalla, jossa releen vaihto (työ 1/2h ja 110e rele).
      Eberissä ei ole aiemmin 10v ollut mitään propsia. Lämmitystä olen pitänyt päällä vähintään ½h ja ajoa vähintään saman verran perään. Liikkeelle lähdön jälkeen on ollut päällä n 10-15min pakkasesta riippuen. C-Tek 3600 laturi pellin alla ti-asennuksena v2007 lähtien, joka pääsääntöisesti aina parkissa ollessa seinässä. Eka akku n60Ah meni 1½v:ssa, jonka jälkeen hankin em laturin. Seuraava 70Ah akku kesti 5v ja nykyinen 62Ah on ollut kiinni 5v.

10v aikana Climatronic automaatti-ilmastoinnin propsit: takuuaikana (2006) uusittiin kaikki, pl kompura. 2014 uusittiin sitten koko ilmastointi. Tallinnan Forss.ee huoltamolla vaihdettiin, jossa olen jo noin 5 v käyttänyt muutenkin huollossa. Ilmastointi huolto oli noin puolet mitä pk-seudulta kyselin.
      Siinäpä omat kokemukset polttoainelämmittimestä ja Climatronic ilmastoinnista.

• Autoinsinööri

Tehtaalla asennettu on kalliimpi kuin Vemixin Suomessa jälkiasentama lämmitin eikä niitä VW:n mukaan oikeastaan edes saa. Octavian alkuperäinen lämmitin on teholtaan 250W. Ajastimena toimii vieterikello.

Octavian tehdas webasto ei muuten suostu käynnistymään yli 24 asteen pakkasessa. Käynnistymistä yli 15 asteen pakkasessa laite päästää hillittömät savut ja yli 24 pakkasella ulos tulee dieseliäkin...

• ingnore_previous

Kyykmanni tuli taas kirjoittaman pazkaa muuten melko asialliseen viestiketjuun.

• koha_kysyn
        ingnore_previous kirjoitti:

Kyykmanni tuli taas kirjoittaman pazkaa muuten melko asialliseen viestiketjuun.

Jos aloittajan mielikuvitus-Octavian moottori on MPI niin aloittaja on myös Kyykman.

• tsipakkasetjatkuuVW
        koha_kysyn kirjoitti:

Jos aloittajan mielikuvitus-Octavian moottori on MPI niin aloittaja on myös Kyykman.

Lienee vai VW bensakäyttöisiin tarvii webastoa?
        muut merki kuumia talvella..

• Mitä__ihmettä
        koha_kysyn kirjoitti:

Vuosimallin 2007 Octaviassa on ihan oikeesti mahdollista olla MPI-moottori. Ei siihen mitään mielikuvitusta tarvita.

• KohaVastaan
        koha_kysyn kirjoitti:

Osssssii hiljaa Touraninsa kanssa.

Octavia 1.6 MPI-koneella, on aivan normaali Skoda-malli ajalta ennen 1.2 TSI-moottoria.

• 7740

Aloitus vuodelta 2010. Tuohon aikaan tällä palstalla oli mahdollista keskustella asiallisesti.
      Nykyään palsta on yhden ressukan elämäntehtävä, pahimmillaan kymmeniä aloituksia vuorokaudessa, itse itselleen vastaten.

• TSI2012

Näin. Jotain kertoo se, että 13.4.2013 jatkokysymykseen ei enää vastattu. Silloin palsta alkoi olla jo "yhden ressukan elämäntehtävä, pahimmillaan kymmeniä aloituksia vuorokaudessa, itse itselleen vastaten".

• Ei-saanut-rahallakaan

Minulla Skoda Octavia 2011 tsi 1.8. En saanut webastoa tähän ollenkaan, kuulemma ei sovi riittävän iso akku, joten eivät suostuneet veholla asentamaan webastoa. Kuulemma jos joku paja löytyy jotka laittavat, niin siitä vaan. Siten kuulemma onnistuu, jos laitetaan lisälaturi konetilaan pientä vakioakkua ylläpitämään.

Tehdasasennettuna näihin ei saa ollenkaan, maahantuoja ja myyntiorganisaatio asentaa jos erityisesti vaatii, mutta pitää kirjallisesti suostua siihen että akkuvirran riittämättömyysongelmat ottaa asiakas omalle vastuulleen.

• pelkkää_potaskaa

Nyt kyykmanni painu vittuun sössötyksinesi.

• Autoinsinöööri
        pelkkää_potaskaa kirjoitti:

Nyt kyykmanni painu vittuun sössötyksinesi.

Octaviaan ei saa webastoa niin että se lämmittäisi jäähdytysnestettä vaan se on pelkästään sisätilan lämmitin

• skädäm-kabow
        Autoinsinöööri kirjoitti:

Octaviaan ei saa webastoa niin että se lämmittäisi jäähdytysnestettä vaan se on pelkästään sisätilan lämmitin

Nyt on mr. Kykkänän puhti täysin lopussa. Ronkkii vuonna 2010 aloitettua ketjua ja veivaa tuota Webasto-asiaa, josta on trollannut jo monta kertaa aikaisemminkin.

Trolli on väsähtänyt? Pitäisikö hakeutua hoitoon? Masennuslääkkeille tarvetta? Vertaistukea sivupersoonien avustuksella?

• faktanpuuteharmittaa
        skädäm-kabow kirjoitti:

Nyt on mr. Kykkänän puhti täysin lopussa. Ronkkii vuonna 2010 aloitettua ketjua ja veivaa tuota Webasto-asiaa, josta on trollannut jo monta kertaa aikaisemminkin.

Trolli on väsähtänyt? Pitäisikö hakeutua hoitoon? Masennuslääkkeille tarvetta? Vertaistukea sivupersoonien avustuksella?

Eikö löydy faktoja?

• Jalluksi

Kyselisin samaa mitä aiempikin, että miten tuota tehdaswebastoa saa säädettyä niin että ei lähtisi aina päälle kun käynnistän auton? Auto octavia -07 1.6 mpi.
      Ei tunnu löytyvän valikkoa josta säätää.

• Kylmät__kädet__

Ja ajaessa wepasto huutaa koko ajan, kun lämpöä vaan ei riitä.

• Anonyymi

itse ostin 1.4 tsi octavian viikkositte. Hyvin on lämmintä riittänyt...hyvä ajoltaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      55
      4082
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      18
      2681
    3. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      140
      2593
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      15
      2033
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      15
      1483
    6. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1357
    7. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      106
      1354
    8. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      157
      1078
    9. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      1037
    10. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      21
      1008
    Aihe