Onko syytä epäillä ihosyöpää?

Kuviaq-.,

Onko syytä epäillä ihosyöpää:

Tällainen laikku on ilmaantunut 1-2 viikon aikana haaroväliini ja kutiaa melkoisesti. Ei vaikuta mielestäni perinteiseltä hiertymältä, koska en ole edes sillä tavalla kävellyt / lenkkeillyt taikka tuntenut, että hiertymä olisi syntynyt vaatteista tms. Otin mahdollisimman monta kuvaa, jotta mahdollisen ihosyövän kokenut vois tunnistaa eikä mahdolliset virheet kuvassa aiheuttais vääristymää.

http://i7.aijaa.com/b/00629/7030844.jpg
http://i10.aijaa.com/b/00481/7030853.jpg
http://i4.aijaa.com/b/00043/7030860.jpg
http://i5.aijaa.com/b/00630/7030862.jpg
http://i10.aijaa.com/b/00956/7030867.jpg

Ja kuten näkyy, pientä märkivää haavaumaa on myös varsinaisen laikun yläpuolella.

Js tässä takapuolessa oleva nyppy ja samantapaista kutiavaa "rohtumaa" kuin edellä olevissa kuvissa. Tämä rohtuma ja nyppy ovat tulleet jo paljon aiemmin kuin yllä kuvissa oleva punainen laikku:

http://i5.aijaa.com/b/00383/7030876.jpg

5

2573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sumppi pk-seutu

      Hei! Minulta leikattiin melanooma toukokuussa, mutta se oli luomessa, jota en edes mennyt leikkuuttamaan. Ihosyöpälajeja on useita, eikä esim. melanoomaan ole yhtä ainoaa "mallia". Melanoomaa on 10-20 % ihosyövistä, mutta se on niistä vaarallisin, koska lähettää herkästi etäispesäkkeitä.

      Tyvisolusyöpä, joka ei ole juurikaan vaarallinen, voisi olla tuon näköinen, mitä sinulla on. Se voi myös edetä aika nopeasti. Sitä ilmenee paljon, eli on käsittääkseni yleisin ihosyöpä.
      Minulla ei melanooma kasvain kutissut, mutta kun kävin jälkitarkastuksessa, sanottiin, että jos ihossa jonkun alueen pinta muuttuu ja alkaa kutiamaan, on syytä hakeutua lääkäriin.

      Suosittelen, että mene ihotautilääkärille. Sitä aikaa odottaessa kokeile apteekista ostettavaa pihkavoidetta. Se on luontaistuote, vanhan kansan perinnevoide tulehtuneeseen ihoon. Se on toiminut, mitä tulehtuneeseen ihoon on perheessäni käytetty.

    • laikkunen

      Olet varmaan mennyt jo ihotautilääkärille. Tuo voisi olla ärtynyt lanttiekseema, ne ilmaantuvat ihan yhtäkkiä ja kutisevat kovasti. Nimensä mukaan ovat yleensä tarkkarajaisen pyöreitä tai soikeita. Hoidoksi riittää perusvoide, mutta joskus tarvitaan apuna myös kortisonivoidetta. Käy kuitenkin ihotautilääkärillä, sieltä saat varmempaa tietoa.

      • Mut oireet jatkuu

        Joo kävin jo ihotautilääkärissä ja itse asiassa ehdin postata jo uuden viestin asiasta, mutta pistän tähän uudestaan, koska oireet jatkuvat joskin vähän muuttuneina:

        >> Kuuluuko lymfoomaan ennen paukaman muodostumista ihottumaa taikka haavaumia? Huomasin että nivusiin oli ilmaantunut kutiavaa, verestävää ihottumaa ja pieniä nyppyjä. Kävin ihotautilääkärillä eikä tohtori viitsinyt kuin silmämäärisesti noin sekunnin ajan tarkastella asiaa, vissiin kivesten läheisyys häiritsi tätä miestä koskemasta paukamiani. Diagnoosi oli niveltaivesilsa ja määräsi minulle jotakin hiivasienivoidetta ja antipioottikuurin.

        Ihottuma kyllä parani ja kutina hävisi. Sen sijaan jäljelle jäi kova, ihon alla liikkuva lievästi punertava, peukalon pään kokoinen paukama. Mietin, että onko nivusissa imusolmukkeita ja voiko tuollainen paukama tulla yllättäen ja aiheuttaa esim. ihottumaa ollen lymfooma taikka jokin muu syöpä vai jokin tulehdusreaktio. Aluksi luulin että kyseessä voisi olla ihosyöpä tai poriaasis, mutta tuskin, kun iho-oireet muilta osin poistuivat>>

        - Harmittaa tuollaiset lääkärit, jotka eivät tee muuta kuin silmämääräisiä tutkimuksia.


      • Mut oireet jatkuu
        Mut oireet jatkuu kirjoitti:

        Joo kävin jo ihotautilääkärissä ja itse asiassa ehdin postata jo uuden viestin asiasta, mutta pistän tähän uudestaan, koska oireet jatkuvat joskin vähän muuttuneina:

        >> Kuuluuko lymfoomaan ennen paukaman muodostumista ihottumaa taikka haavaumia? Huomasin että nivusiin oli ilmaantunut kutiavaa, verestävää ihottumaa ja pieniä nyppyjä. Kävin ihotautilääkärillä eikä tohtori viitsinyt kuin silmämäärisesti noin sekunnin ajan tarkastella asiaa, vissiin kivesten läheisyys häiritsi tätä miestä koskemasta paukamiani. Diagnoosi oli niveltaivesilsa ja määräsi minulle jotakin hiivasienivoidetta ja antipioottikuurin.

        Ihottuma kyllä parani ja kutina hävisi. Sen sijaan jäljelle jäi kova, ihon alla liikkuva lievästi punertava, peukalon pään kokoinen paukama. Mietin, että onko nivusissa imusolmukkeita ja voiko tuollainen paukama tulla yllättäen ja aiheuttaa esim. ihottumaa ollen lymfooma taikka jokin muu syöpä vai jokin tulehdusreaktio. Aluksi luulin että kyseessä voisi olla ihosyöpä tai poriaasis, mutta tuskin, kun iho-oireet muilta osin poistuivat>>

        - Harmittaa tuollaiset lääkärit, jotka eivät tee muuta kuin silmämääräisiä tutkimuksia.

        Itse asiassa tässä kuvassa näkyy jo vähän muodostuvaa pahkuraa, joskin tässä se on vielä pieni: http://i4.aijaa.com/b/00043/7030860.jpg

        Tämän kuvan ottaohetkellä ihottumaa oli vielä, mutta nyt iho on jokseenkin normalisoitunut..


    • psotoni

      näyttää ihan ns makuuhaavalta

      hikoillut, ohentunut ja iho hiukan venynyt. vaihda tiukat pöksyt boksereihin jne tuulettele

      kannattaahan sitä varmuudeksi käydä ihotautilääkärillä tottakai

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      124
      1207
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1048
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      884
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      818
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      744
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      685
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      667
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      594
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      579
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      545
    Aihe