Hyvä sähkökitara alle 400 hintaan

Junkie

Olen rämpytellyt liki vuoden ajan tuota Behhringeriä, joka tuli viime jouluna lahjaksi. Nyt on tullut säästettyä vähän parempaa keppiä varten, ja kohtapuoliin suuret setelit on talletettu neljään sataan asti.
Behkussa ei muutoin ole mitään vikaa, hyvin soi jos säätää ääripäihin saakka. Soundi on vain liian yksipuolinen eikä mokoma sovi oikein vahvariinkaan.

Vahvistimena minulla on Peaveyn Vypyr 15, joten mitään huipputikkuja ei ehkä kannata hankkia ja ihan kun katsotaan, ettei soittokokemusta ole vuoden verran enempää. Soitan vähän kaikenkaltaista laita-laita menolla, mutta enimmiltään glamtyylinen musiikki on mukavinta soittaa. Olen katsellut jo jonkun aikaa Gibsonin Melody Makeria, josta olen myös lukenut niin hyviä kuin huonoja kommentteja. Olisiko tuo kannattava hanke, vai kannattaisiko joku toinen peli?

15

574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mika2

      .... melodymaker on ihan jees, mutta silleen vähän omaperäinen, että käy nyt ihmeessä vähän käpistelemässä sitä ensin. Siitä tulee vähän sellainen "lautakitara" fiilis kun se tukki on oikeasti aika hento ja kevyt.

      Jos sulla on neljähunttia taskussa ja meininki ostaa sähkökitara, niin suosittelen lämpimästi, että menet muusikoiden netin torille katsomaan niitä. Tarjontaa on ihan älyttömästi laidasta laitaan ja sinulla on hyvät mahdollisuudet saada laadukkaampi peli kuin kaupasta ostettuna. Esimerkiksi mexikon fendereitä pyörii torilla neljän sadan hintaan.

    • Kohta on joulu

      Uusi Epiphone SG tai LP humbuckermikeillä, tai vähän käytetty Fender Strato tai Tele singleillä (no milläs muuten! ;). Esp:ltäkin löytyy hyviä halpiksia. Muitakin merkkejä sekä niiden malleja on melkoinen määrä, joten kannattaa käydä liikkeesä katsomassa ja kokeilemassa, ja saat oman makusi mukaisen soittimen. Onnea etsintään.

    • Kitaristi34890802934

      Jos haluat soundiin taipuvaisuutta ja niin varteenotettava vaihtoehto on HSS mikitys eli 1 x humpppari tallamikki ja 2 x singlecoil kaula ja keskimikki ja jossa on vielä saa humpparin puolitettua singleksi.

      http://www.thomann.de/fi/yamaha_pacifica_212v_qm_tbs.htm

      Noi Yamahat on ihan hyviä sähkiksiä ja tuon hinta pyörii siellä n. 300-345 välillä riippuen mistä ostaa.

      Tuo ehdottamani Yamaha on kaikin puolin hyvä vehje ja halvaksi kitaraksi yllättävän hyvä sustaini mitä ei kaikista tuota kalliimmistakaan välttämättä aina löydä.

      Tuota Yamahan kitaraaa ei edes kannata jatkossa heittää myyntiin vaan kun rahaa saa kerrytettyä niin vaihtaa siihen hieman eri mikityksen kuten Dimarzio Cruizer Bridge (kaula ja keski) ja Dimarzio AT humppari), itellä nämä mikit löytyy yhdestä signaturesta ja noi mikit toimii myös tuossa Yamahan sähkiksessä, josta pasteen sulle linkin yhteen demoon (kitara on kylläkin yamahan 8 sarjan mitä ei enää oikein mistään saa vaan nykysin on tuota 212 saatavilla. http://www.youtube.com/watch?v=eyvG-J8hiLc

      Eli Yamaha on jeesh ja jatkossa siittä saa vieläkin parempa paremmilla mikeillä kuten noi dimarziot.

      Ite jos nyt hankkisin jonkun 300-400 kitaran niin se olis tuo ja testaillu olen tuota eikä moittimista ole ollut noissa ja kovin monikaan sähkis ei oikeasti toimi esim. noilla dimarzion mikeillä joita tuossa mainitsin mutta tuo Yamaha toimii loistavasti.

      Eli alkuun tuollainen ehdotus ;-)

      • SamaKitaristi809098

        Vaikka sanoin tuota halvaksi niin kitaran laatu on kaikkea muuta kuin halpa ja piti sanoman että ton hinta on edullinen :-)


      • edelleensamakitarist

        Noista mikeistä tuossa demossa että ihan kaikki mikit ei ole tuossa dimarziota mutta yhdellä kaverilla on yamahan pasificassa nuo mainitsemani dimarziota, joten tiedän käytännössä mistä puhun.

        Ikinä ei pitäis vastailla näihin keskellä yötä kun pää ei meinaa pysyä mukana, pahoittelen sekoiluani.


      • Junkie
        edelleensamakitarist kirjoitti:

        Noista mikeistä tuossa demossa että ihan kaikki mikit ei ole tuossa dimarziota mutta yhdellä kaverilla on yamahan pasificassa nuo mainitsemani dimarziota, joten tiedän käytännössä mistä puhun.

        Ikinä ei pitäis vastailla näihin keskellä yötä kun pää ei meinaa pysyä mukana, pahoittelen sekoiluani.

        Kiitos vastauksista! Näistä oli paljon apua :)
        Käyn siis kurkistelemassa Thomannin sivuilta pikku ääninäytteitä ja muusoiden sivuilta käytettyjä pelejä. Tarkoitus on kyllä ostaa ihan liikkeestä soittopeli, niin pääsee testaamaankin :3

        Kiitän vielä kerran, tuli mukavasti asiallista vastausta.


      • sdf34

        Kantsii huomata että 212:n kanssa käytännössä täysin identtinen 112V irtoaa myös 244e hintaan:

        http://www.thomann.de/fi/yamaha_pacifica_112v_ovs.htm

        Ainut ero noissa on ulkonäössä. 212:ssa on lapa eri värinen ja loimuvaahteraa päällä rungossa. Se on sitten makuasia tykkääkö maksaa satasen tuosta ulkonäköerosta.


      • Yamaha forever fan
        sdf34 kirjoitti:

        Kantsii huomata että 212:n kanssa käytännössä täysin identtinen 112V irtoaa myös 244e hintaan:

        http://www.thomann.de/fi/yamaha_pacifica_112v_ovs.htm

        Ainut ero noissa on ulkonäössä. 212:ssa on lapa eri värinen ja loimuvaahteraa päällä rungossa. Se on sitten makuasia tykkääkö maksaa satasen tuosta ulkonäköerosta.

        Sanot, että ainut ero on ulkonäöllinen, tämä on se näkyvä ero kyllä.

        Mutta sitten kysymys sinulle, oletko soittanut ja testannut molempia ja tutustunut Yamahan tuotelinjan noiden kitaroiden valmistukseen? Jos et ole niin lue alla:

        - Noissa on hieman eri lakkaus
        - Ja tuo "quilted Maple Top," mikä on 212:ssa vaan ei 112 ei ole pelkkä ulkonäöllinen seikka vaan myös vaikuttaa soundiin ja niin tekee myös osaltaan lakkaus.

        Sinänsä voisi kuvitella, että lakkaus ei vaikuta soundiin mutta kyllä se vaikuttaa ja samaten tuo kitaroiden kannen kuviointi ja sen tekotavat. Kitaran soundiin vaikuttaa aika moni pienikin asia ja varsinkin sitten niistä muodostuva kokonaisuus, joten noiden soundissa on siis eroa.

        Tämä voi kuullostaa hiusten halkomiselta ja tavallaan myös on sitä, mutta ihan noin yksinkertaista nuo erot eivät sentään ole niin kuin sanot.

        212:ssa on parempi sustaini kuin 112

        Monet kuvittelee, että vaikka hintaero on suht pieni ettei siis ole laadussa eroa, no nyrkkisääntönä sanon, ettei se ole näin vaan kalliimpi on juurikin tietyistä syistä parempi ja maksaa enempi (tämä siis nyrkkisääntö ja pätee näihin kahteen kitaraan).


      • mika2
        Yamaha forever fan kirjoitti:

        Sanot, että ainut ero on ulkonäöllinen, tämä on se näkyvä ero kyllä.

        Mutta sitten kysymys sinulle, oletko soittanut ja testannut molempia ja tutustunut Yamahan tuotelinjan noiden kitaroiden valmistukseen? Jos et ole niin lue alla:

        - Noissa on hieman eri lakkaus
        - Ja tuo "quilted Maple Top," mikä on 212:ssa vaan ei 112 ei ole pelkkä ulkonäöllinen seikka vaan myös vaikuttaa soundiin ja niin tekee myös osaltaan lakkaus.

        Sinänsä voisi kuvitella, että lakkaus ei vaikuta soundiin mutta kyllä se vaikuttaa ja samaten tuo kitaroiden kannen kuviointi ja sen tekotavat. Kitaran soundiin vaikuttaa aika moni pienikin asia ja varsinkin sitten niistä muodostuva kokonaisuus, joten noiden soundissa on siis eroa.

        Tämä voi kuullostaa hiusten halkomiselta ja tavallaan myös on sitä, mutta ihan noin yksinkertaista nuo erot eivät sentään ole niin kuin sanot.

        212:ssa on parempi sustaini kuin 112

        Monet kuvittelee, että vaikka hintaero on suht pieni ettei siis ole laadussa eroa, no nyrkkisääntönä sanon, ettei se ole näin vaan kalliimpi on juurikin tietyistä syistä parempi ja maksaa enempi (tämä siis nyrkkisääntö ja pätee näihin kahteen kitaraan).

        ..... kuuluu jotenkin asiaan aina vedota laatuun ja saundiin eikä siinä mitään, ne ovatkin tärkeitä asioita. Itse olen sitä mieltä ettei sitä ulkonäköä pidä väheksyä millään muotoa. Ulkonäössä ja tyylikkyydessä kuljetaan aina vähän sameissa vesissä eikä liika "blin bling" ole aina tyylikästä. Mutta tavallisesti koristelut maksavat lisää ja pyrkivät viestimään tuotteen laadusta. Toinen juttu on se, että kitara on tehty soitettavaksi. Se on siis kaveri jota hypistelet päivittäin ja saatat viettää tuntikausia sen kanssa aikaa joten kyllä se täytyy joka suhteessa olla sellainen jota viittii katella ja josta tykkää (siinäkin suhteessa tietty neutraalius voi olla ihan paikallaan. Itse en voisi kuvitellakaan, että viitsisin jolla halvatun hevikirveellä reenata päivästä toiseen ja jollekin toiselle se on just se juttu.

        Akustisessa kitarassa lakkaus voi vaikuttaa sointiin oleellisestikin, mutta kyllä aikamoinen kultakorva saat olla, että sähkökitarasta sen lakan saundin poimit tai edes mistä puusta se on tehty. Enemmän noilla nitrolakoilla haetaan sitä, että skitta relikoituu nätisti ajan saatossa.

        Niin tai tietenkin ulkonäyksellisyys vaikuttaa kitaran saundiin sillälailla, että se vaikuttaa sen soittajan fiiliksen kautta. Siis, että semmoinen nätisti relikoitunut nitrolakka saa sut soittamaan just silleen mageesti ja se kuuluu sitä kautta siinä saundissa. Muuten ollaan kyllä vahvasti astrologian puolella.


      • sdf34
        Yamaha forever fan kirjoitti:

        Sanot, että ainut ero on ulkonäöllinen, tämä on se näkyvä ero kyllä.

        Mutta sitten kysymys sinulle, oletko soittanut ja testannut molempia ja tutustunut Yamahan tuotelinjan noiden kitaroiden valmistukseen? Jos et ole niin lue alla:

        - Noissa on hieman eri lakkaus
        - Ja tuo "quilted Maple Top," mikä on 212:ssa vaan ei 112 ei ole pelkkä ulkonäöllinen seikka vaan myös vaikuttaa soundiin ja niin tekee myös osaltaan lakkaus.

        Sinänsä voisi kuvitella, että lakkaus ei vaikuta soundiin mutta kyllä se vaikuttaa ja samaten tuo kitaroiden kannen kuviointi ja sen tekotavat. Kitaran soundiin vaikuttaa aika moni pienikin asia ja varsinkin sitten niistä muodostuva kokonaisuus, joten noiden soundissa on siis eroa.

        Tämä voi kuullostaa hiusten halkomiselta ja tavallaan myös on sitä, mutta ihan noin yksinkertaista nuo erot eivät sentään ole niin kuin sanot.

        212:ssa on parempi sustaini kuin 112

        Monet kuvittelee, että vaikka hintaero on suht pieni ettei siis ole laadussa eroa, no nyrkkisääntönä sanon, ettei se ole näin vaan kalliimpi on juurikin tietyistä syistä parempi ja maksaa enempi (tämä siis nyrkkisääntö ja pätee näihin kahteen kitaraan).

        Olen kokeillut molempia. Niin kuin sanoin ero on ulkonäössä. En itse kuule lakkojen eroa soundissa ja uskallan väittää ettette tekään. Mielestäni oli hyvä vaan sanoa kysyjälle myös tästä toisesta mallista että voi itse päättää mistä maksaa. Myönnän toki että ulkonäkö on erittäin olellinen asia kitarassa ja se taas on makuasia kummasta mallista tykkää siinä suhteessa enemmän.


    • wahwahhh

      Minullakin on Peavey Vypyr 15, ja kitarana Ibanez Gio GRGR121Ex, mihin olen ollut tyytyväinen viimeiset kolme kuukautta. Kitara maksoi 375e uutena.

    • am91666

      Itse ainakin suosittelisin tota epiphonen Exploreria muistaakseni maksoi thomennissa jotai 350 euron paikkeilla. kannattaa vilkaista myös käytettyjä Gibsoneita ja strato-tai telecastereita jotka maksavat kunnosta riippuen suunnilleen saman verran.

    • JJ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe