Vastatkaapa tähän

error flynn

Kuka uskaltaa määritellä iän Milloin Kaikkivaltias Jumala pystyy vasta toimimaan ihmissydämessä?

14

266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamattutunti

Ps 139:14-15
      "Minä kiitän sinua siitä, että olen ihmeellisesti tehty.Ihmeelliset ovat sinun tekosi, sen minun
      sieluni kyllä tietää.
      Minun luuni eivät olleet sinulta salatut, kun minut salassa valmistettiin,
      kun minut taiten tehtiin maan syvyyksissä.
      Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani.
      Minun päiväni olivat määrätyt, ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi,
      ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut."

Jer 1:5
      "Jo ennenkuin minä valmistin sinut äitisi kohdussa, minä sinut tunsin.
      Ja ennenkuin sinä äidistä synnyit, MINÄ SINUT PYHITIN."

• error flynn

Tällä palstalla on väkeä, jolta on pakko kysyä typeriä!

• Herrassa Jeesuksessa

mutta milloin kutsunsa ja valintansa tulee ihmiselle on jo aivan toinen tilanne. Se riippuu pitkälti siitä, minkälaisessa ympäristössä asuu ja pääseekö Jumala toimimaan ihmisten keskuudessa eli onko ihmisiä, jotka ovat pyhiä ja joilla on Pyhän Hengen kaste ja Jeesuksen opettamat merkit seuraavat ja elävän veden virta vaikuttaa Jumalan elävää sanaa ja Pyhän Hengen armolahjat vaikuttavat ja Hengen hedelmä voi kasvaa. Valitettavasti tämä aika on paha, sillä vaikka on ulkonaista jumalanpalvelusta, niin voimavaikutukset puuttuvat taivaallisesta lähteestä, sillä kaikki etsivät omaansa näissä maallisissa ja hyödyttömissä Jumalan valtakunnan suhteen. Tietysti Herra Jeesus voi paljonkin vaikuttaa monienkin sydämmissä ja suokin rikkauttaan anoville ja etsiville ja tahtoaan tekeville, mutta tahtooko ihmiset ottaa ristinsä ja seurata Mestariaan onkin jo eri asia. Jeesus opetti kutsusta ja kieltäytyjistä näin:

"Eräs mies laittoi suuret illalliset ja kutsui monta. Ja illallisajan tullessa hän lähetti palvelijansa sanomaan kutsutuille: 'Tulkaa, sillä kaikki on jo valmiina'. Mutta he rupesivat kaikki järjestään estelemään. Ensimmäinen sanoi hänelle: 'Minä ostin pellon, ja minun täytyy lähteä sitä katsomaan; pyydän sinua, pidä minut estettynä'. Toinen sanoi: 'Minä ostin viisi paria härkiä ja menen niitä koettelemaan; pyydän sinua, pidä minut estettynä'. Vielä toinen sanoi: 'Minä otin vaimon, ja sentähden en voi tulla'. Ja palvelija tuli takaisin ja ilmoitti herralleen tämän. Silloin isäntä vihastui ja sanoi palvelijalleen: 'Mene kiiruusti kaupungin kaduille ja kujille ja tuo köyhät ja raajarikot, sokeat ja rammat tänne sisälle'. Ja palvelija sanoi: 'Herra, on tehty, minkä käskit, ja vielä on tilaa'. Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi; sillä minä sanon teille, ettei yksikään niistä miehistä, jotka olivat kutsutut, ole maistava minun illallisiani'." (Luukas 14:16-24)

• error flynn

Kysymykselläni tarkoitin niitä järkiviisaita keskustelijoita, jotka edellyttävät ihmiseltä aikuisen tasolle kehittynyttä ymmärrystä, että nämä pystyisivät Jumalan lapsiksi uudestisyntymään. Heille kun se uudestisyntyminen on ihmisen oma suoritus. Ihminen itse omalla tahdollaan ja ymmärryksellään ja tottelevaisuudellaan uudestisynnyttäytyy! ;-) Pienten lasten uskon nämä järkiviisaat katsovat mahdottomuudeksi. Meille Raamattuun uskoville taas usko on Jumalan lahja ja uskomme Jumalan niin eteväksi, että Hän kykenee rakastamaan ja koskettamaan vastasyntynyttä vauvaakin (syntymätöntäkin), kykeneväthän lapsen syntiset vanhemmatkin häntä rakastamaan ja hoitamaan, miksei Jumala siihen pystyisi ennen ymmärtävään ikään pääsyä?

• Raamattutunti
        error flynn kirjoitti:

Kysymykselläni tarkoitin niitä järkiviisaita keskustelijoita, jotka edellyttävät ihmiseltä aikuisen tasolle kehittynyttä ymmärrystä, että nämä pystyisivät Jumalan lapsiksi uudestisyntymään. Heille kun se uudestisyntyminen on ihmisen oma suoritus. Ihminen itse omalla tahdollaan ja ymmärryksellään ja tottelevaisuudellaan uudestisynnyttäytyy! ;-) Pienten lasten uskon nämä järkiviisaat katsovat mahdottomuudeksi. Meille Raamattuun uskoville taas usko on Jumalan lahja ja uskomme Jumalan niin eteväksi, että Hän kykenee rakastamaan ja koskettamaan vastasyntynyttä vauvaakin (syntymätöntäkin), kykeneväthän lapsen syntiset vanhemmatkin häntä rakastamaan ja hoitamaan, miksei Jumala siihen pystyisi ennen ymmärtävään ikään pääsyä?

Teidän oppinne mukaan Jumala ei ole kykenevä pelastamaan pientä, viatonta vauvaa, vaan tarvitsee
        aikuisten ratkaisuja ja tekoja.
        Vanhemmat, kummit ja pappi yrittävät yhdessä auttaa Jumalaa pelastamaan kadotukseen
        tuomittua vauvaa. Nämä järkiviisaat eivät luota Jeesuksen sanoihin:
        Lastenkaltaisten on taivasten valtakunta", vaan he ovat kehittäneet julman opin:

"Edelleen seurakuntamme opettavat, että Aadamin lankeemuksen jälkeen kaikki ihmiset, jotka lisääntyvät luonnollisella tavalla, syntyvät synnissä, so. ilman jumalanpelkoa, ilman luottamusta Jumalaan sekä pahan himon hallitsemina, ja että tämä alkusairaus ja perisynti on todella synti, joka tuomitsee ja tuo jo nyt mukanaan iankaikkisen kuoleman niille, jotka eivät kasteen ja Pyhän Hengen voimasta synny uudestaan. "

• error flynn
        Raamattutunti kirjoitti:

Teidän oppinne mukaan Jumala ei ole kykenevä pelastamaan pientä, viatonta vauvaa, vaan tarvitsee
        aikuisten ratkaisuja ja tekoja.
        Vanhemmat, kummit ja pappi yrittävät yhdessä auttaa Jumalaa pelastamaan kadotukseen
        tuomittua vauvaa. Nämä järkiviisaat eivät luota Jeesuksen sanoihin:
        Lastenkaltaisten on taivasten valtakunta", vaan he ovat kehittäneet julman opin:

"Edelleen seurakuntamme opettavat, että Aadamin lankeemuksen jälkeen kaikki ihmiset, jotka lisääntyvät luonnollisella tavalla, syntyvät synnissä, so. ilman jumalanpelkoa, ilman luottamusta Jumalaan sekä pahan himon hallitsemina, ja että tämä alkusairaus ja perisynti on todella synti, joka tuomitsee ja tuo jo nyt mukanaan iankaikkisen kuoleman niille, jotka eivät kasteen ja Pyhän Hengen voimasta synny uudestaan. "

Jumala tarvitsee todella välikappaleekseen ihmisiä. Raamattua ei meillä olisi, elleivät ensimmäiset kristityt olisi sitä muistiin kirjoittaneet. Seurakuntia ei olisi, elleivät apostolit olisi mitään kenellekään julistaneet. Vauva täytyy tuoda Jeesuksen luo kasteessa. Ei meillä ole lupaa järkeillä, että voimme jättää sikseen lähetyskäskyn ja luottaa, että kyllä kaikki taivaaseen menevät.

• Raamattutunti
        error flynn kirjoitti:

Jumala tarvitsee todella välikappaleekseen ihmisiä. Raamattua ei meillä olisi, elleivät ensimmäiset kristityt olisi sitä muistiin kirjoittaneet. Seurakuntia ei olisi, elleivät apostolit olisi mitään kenellekään julistaneet. Vauva täytyy tuoda Jeesuksen luo kasteessa. Ei meillä ole lupaa järkeillä, että voimme jättää sikseen lähetyskäskyn ja luottaa, että kyllä kaikki taivaaseen menevät.

"t. Vauva täytyy tuoda Jeesuksen luo kasteessa. "

Ai senkö tähden, että te riistätte hänet ensin Jeesuksen sylistä???

Eivät kaikki mene taivaaseen, vaan ainoastaan lapset ja uudestisyntyneet!
        Jumala EI TARVITSE ihmistä, mutta ihminen tarvitsee Jumalan!

• Virkistävää
        error flynn kirjoitti:

olla Trolli? Niin päättömiä kirjoittelee, että taitaa olla vielä rintamaidon tarpeessa. Hus hus meneppä katsomaan Tuomas Veturia, set tulee kakkoselta!

• mathetes
        error flynn kirjoitti:

Kirjoitit:
        >>Kysymykselläni tarkoitin niitä järkiviisaita keskustelijoita, jotka edellyttävät ihmiseltä aikuisen tasolle kehittynyttä ymmärrystä, että nämä pystyisivät Jumalan lapsiksi uudestisyntymään. Heille kun se uudestisyntyminen on ihmisen oma suoritus.

• mathetes
        error flynn kirjoitti:

Kirjoitit:
        >>Vauva täytyy tuoda Jeesuksen luo kasteessa.>Ei meillä ole lupaa järkeillä, että voimme jättää sikseen lähetyskäskyn ja luottaa, että kyllä kaikki taivaaseen menevät.

• aamen aamen!
        error flynn kirjoitti:

aamen!

• mathetes
        mathetes kirjoitti:

Kirjoitit:
        >>Kysymykselläni tarkoitin niitä järkiviisaita keskustelijoita, jotka edellyttävät ihmiseltä aikuisen tasolle kehittynyttä ymmärrystä, että nämä pystyisivät Jumalan lapsiksi uudestisyntymään. Heille kun se uudestisyntyminen on ihmisen oma suoritus.

Pieni korjaus itselleni!

On tullut näemmä jo viimevuoden puolella pieni jaemerkintä virhe!
        Olin kirjoittanut pari jaetta viitteeksi ja toinen on hieman virheellisesti merkattu!
        Nuo jakeet olivat: (Matt 19:13-15 / Matt 10:13-16)

Mutta tuo viimeinen jae piti siis olla - (Mark 10:13-16)!
        Olinpa vahingossa merkinnyt kumpaisenkin Matteuksen jakeisiin!

Sattuuhan näitä virheitä näemmä! :)

Terv, mathetes

• toinen Hega
        error flynn kirjoitti:

>>Kuka uskaltaa määritellä iän Milloin Kaikkivaltias Jumala pystyy vasta toimimaan ihmissydämessä? >>

Kastettava itse

• Jeesus Nasaretista

sikisi Pyhästä Hengestä ja siitä sikiämisestähän se siten voi alkaa.

Ihmisinä yleensä alkaa siinä iässä, missä Jumala häntä vetää yhteyteensä Jumalan elävien sanojen kautta todistuksessa Pojastaan Jeesuksesta ja Jumalan valtakunnasta ja kaikesta mikä on annettu Raamatussa.

Monet kutsutaan ja harvat valitaan. Tuo kutsu tulee Sanansa kautta, jos on työmiehiä ja elävä Jumalan Sana voi kuulua ihmisten keskuudessa. Ilman julistamista ei kukaan voi tulla uskoon, sillä usko tulee kuulemisesta tai lukemisesta ja Jumalan Henki annetaan anoville ja tahtoville ja vastaanottaville, kun Sana uskossa sulautuu ihmissydämeen.

Vauvakaste on ihmisten uskonnollinen rituaali vailla mitään Raamatullista perustetta ja siihen myös voidaan liittää jumalaton oppi pelastuksesta tai uudestisyntymästä, mutta on valheen isän vaikuttama kun palvelijansa tekeyvät vanhurskauden palvelijaksi eksytettyinä kuten ylipapit konsanaan Jeesuksen vaeltaessa Israelissa noin kaksi vuosituhatta sitten, kun vastustivat Jumalan tahtoa kasteasioissa Johannes Kastajan ja Jeesuksen opetuslasten sitä tehdessä parannukseksi ja vanhurskauden täyttymiseksi ja Jumalan tahdon kirkastumiseksi. Ihmisten valta uskonnollisissa asioissa on pelottava sillä rahan halu on kaiken pahan alku ja juuri ja samoin omien oppirakenteiden valheellinen puolustaminen etsiessään omaansa eikä sitä joka tulee yksin Isältä Jumalalta ja Herralta Jeesukselta Kristukselta totuudessa ja armossa, amen.

Ylistys ja kiitos Isälle Jeesuksen nimessä, että Jumala armossaa antoi meille Raamatun ja Pyhän Hengen opetuksen ja voiman ja puolustuksen, amen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      81
      1973
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      100
      1695
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1286
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      666
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe