Minulle tehtiin rintojen piennnysleikkaus julkisella sektorilla tasan seitsemän viikkoa sitten. Molemmista rinnoista poistettiin noin kilo.
Toipuminen ei ole mennyt ihan putkeen ja ajattelin olisiko jollain vastaavia kokemuksia?
Elikkä. Ensimmäiset kaksi viikkoa leikkauksen jälkeen sujuivat suht ongelmitta. Ongelmat alkoivat oikeastaan siitä kun lääkäri teipinpoiston yhteydessä leikkasi ruvet oikean rinnan nännin ympäriltä kuivumisvaaran vuoksi. Nännin ympäristön haavojen päälle alkoi muodostumaan katetta jota kaivetaan pois polilla useita kertoja viikossa (on äärettömän ikävä ja kivulias toimenpide). Nyt tilanne on sen että nännistä puuttuu noin yksi kolmasosa ja tilalla on syvä "kanjoni". Lisäksi vasemman rinnan haavasta tikit petti kolmannella viikolla jonka seurauksena haavaan tuli n.2cm pinnallinen pitkä ja leveä haava (ommeltiin umpeen viime viikolla). Nyt oikeassa rinnassa (jossa on siis tämä ongelmanänni) on haavassa syvä onkalo sekä rinnan sivulla reikä joista alkoi viime viikolla vuotaan desikaupalla kuolutta rasvasolukkoa. Nyt kyseinen rinta on paketissa ja olen käynyt n. viikon ajan päivittäin polilla haavahoidossa (en saa itse alkaa näpertämään sitä). Lääkäri puhui jo toisesta leikkauksesta jos huomenna rinta ei ole parempi.
Eli onko kenellekään käynyt samallainen tuuri parantumisen kanssa? Auttaako leikkaus vai alkaako koko prosessi alusta?
Olen 22-vuotias ja normaalipainoinen. Olen syönyt nyt leikkauksen jälkeen terveellisemmin ja huolehtinut vitamiineista yms ja noudattanut hoito-ohjeita tunnollisesti, enkä ole "riehunut" rintojen kanssa. Olen hyvin turhautunut että kaikesta siitä huolimatta olen tässä tilanteessa.
rintojen piennysleikkau - toipuminen
oonaoona
0
945
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3188190Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1016433Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1743693- 752646
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee402520- 452383
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222226- 1152114
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962024- 481603