Peugeot 807 vikakoodit airbag valo + antipollution fault

vikakoodit kiusaa

vm. 2003 2.0 bensa. Mulla autoon syttyi antipollution fault vikakoodi muistaakseni p 1060 tai 1660. Lisäksi auto alkoi pätkimään.
Merkkiliike laittoi uuden moottorinohjausyksikön. Sen jälkeen ajoin n. 400 km, syttyi uudelleen merkkivalo ja alkoi pätkimään. Merkkiliikkeeseen, kuittasivat vikakoodin , joka tuli kaasuläppäkotelolta.
Nyt ajoin taas 400 km, syttyi ensin airbag merkkivalo sitten moottorin vikavalo. Taas alkoi pätkimään. Ei ota kierroksia.
Onko moottorinohjausyksikkö nyt sitten vaihdettu turhaan, voinko vaatia rahat takaisin? Missähän vika oikeasti on? Merkkiliikkeessä sanoivat, että seuraava liikku on vaihtaa kaasuläppäkotelo..

12

3433

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä puhdistus

sprayta siihen kaasutinläppään niin se vika saattaa sillä lähteä edullisemmin ja uusinta käsittely muutaman päivän jälkeen. Ei ole kovin vaikeaa. Seuraavaksi ostat sellaisen vikakoodimittarin joka ilmoittaa myös sen viankin selvällä Suomenkielellä eikä pelkillä koodeilla, maksaa alle satasen eli 3-4 huollossa käyntiä koodin nollaamiseksi . Itse olen huomannut että pösöhuollon liikeideana on tehdä pari arvauskorjausta ennen vian korvaamista ja sinunkin kertomuksesi tukee päätelmiäni. Omasta pösöstäni vaihdatin mapin, aktiivihiilisuodattimen kolmet lambda-anturit sitten kun alkoivat ehdottelemaan moottorinohjainyksikön vaihtoa niin aloin tutkimaan asiata ja löysin lambda-anturin liittimestä vian. Korjauksen jälkeen loppuivat antipollution fault ilmoitukset.

• vikakoodit kiusaa

millaista puhdistus-spraytä sinne vois suihkauttaa, käviskö vaikka crc tms?

• Ehdottomasti ei

• helliikkiikkk

• sitä olisi
        helliikkiikkk kirjoitti:

en ehtinyt alkaa tilailemaan tuota ainetta, vein auton peugeot huoltoon, aika näyttää, mitä sieltä seruaavaksi löytyy..

löytynyt autotarvikeliikkeestä. Ainakin minä ostin fixussesta.

• ppössööö
        sitä olisi kirjoitti:

löytynyt autotarvikeliikkeestä. Ainakin minä ostin fixussesta.

kaasuläppäkotelossa on kuulemma joku lämmitysvastus, ja se on palanut. maksaa n. 50 euroa, ei kovin kallis, vaihdatan sen.

• 7

Samanlaatuinen vika 307- Talvella. Ei ota kierroksia vaikka kuinka kaasua painoi. Kaasuläpän asentoanturi sekoili. Homma tokini sillä kun otettiin akunkenkä irti ja takaisin. Asentoanturi teki silloin jonkinlaisen resetin.

• 9

Kun käyt huollossa pyydä samalla puhdistamaan huohotinletku. Vetää taluuvarmasti jäähän ja öljyt pihalle. kun pakkasta on 15 astetta.

• Täällä pohjoisen
        9 kirjoitti:

Kun käyt huollossa pyydä samalla puhdistamaan huohotinletku. Vetää taluuvarmasti jäähän ja öljyt pihalle. kun pakkasta on 15 astetta.

kovissa pakkasissa olen pösöllä ajanut jo seitsemäntoista vuotta melkein joka päivä ja kertaakaan ei ole tehnyt tuota vaikka pakkastakin on ollut parhaanmillaan reilut 30 astetta.

• 18
        Täällä pohjoisen kirjoitti:

kovissa pakkasissa olen pösöllä ajanut jo seitsemäntoista vuotta melkein joka päivä ja kertaakaan ei ole tehnyt tuota vaikka pakkastakin on ollut parhaanmillaan reilut 30 astetta.

http://www.hs.fi/autot/vikasarja/?merkki=Peugeot
        Kuten 307 kohdalla seuraava lakoninen rivi kertoo:
        Moottorin kampikammion huohotusjärjestelmä saattaa jäätyä.

Ilmiö esiiintyi myös aikaisemmassa 1.6-litraisessa Peugeotisani. 307-ostaessani myyjä vakuutteli, että ilmiö on korjattu lämpövastusten avulla.

Myös muut listan virheet oli tuttuja.

• Hannu Hanhi
        18 kirjoitti:

http://www.hs.fi/autot/vikasarja/?merkki=Peugeot
        Kuten 307 kohdalla seuraava lakoninen rivi kertoo:
        Moottorin kampikammion huohotusjärjestelmä saattaa jäätyä.

Ilmiö esiiintyi myös aikaisemmassa 1.6-litraisessa Peugeotisani. 307-ostaessani myyjä vakuutteli, että ilmiö on korjattu lämpövastusten avulla.

Myös muut listan virheet oli tuttuja.

Jos on jonnekin hesarin vikasarjaan kirjoitettu että sellaisia vikoja on esiintynyt niin se ei tarkoita että kaikissa siinä automallissa on sellainen vika. Lue ohje miten sitä luetaan http://www.hs.fi/vikasarja/ohje/

• Resetointi

Onko Antipollution Fault vikailmoitus tullut vielä uudestaan? Vai riittikö se, että otti akunkengän irti kerran?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      73
      3121
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2854
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2405
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2246
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2063
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1577
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1420
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1408
    Aihe