Syväkankaan Siwan takaportailla nuokkuvat nuoret jakavat keskenään erilaisia "koe"-eriä huumeita, joita joku saa ilmaiseksi joltain paikalliselta. Katsoitte vanhemmat millaisessa porukassa lapsenne oleilevat ennemin kun kotona. Sain tämän järkyttävän tiedon pojaltani, jonka eräs kaveri paljasti ns. vahingossa.
Varokaa lastenne vanhemmat !!
34
4176
Vastaukset
- asxd
Kasvatuksesta se vika löytyy jos kakarat ajautuu sellasii piireihin
- Huh huijaa
Kasvatuksella tuskin on tämän kanssa mitään tekemistä, ellei äiskä satu olemaan huumediileri (näitäkin Kemistä tosin löytyy).
Vois melkein sanoa, että tälläisissä jutuissa on 30 % uhoa ja 70 % kavereiden vaikutusta. Joku kertoo, että kokeili mutta "sääpä et uskalla" ja sitte pitää näyttää oma rohkeus.
Onneksi, kasvatuksesta huolimatta, olen saanut oman muksun aikuiseksi saateltua. Siitä en tosin voi ottaa kunniaa, vaan muksu sattuu itse olemaan meleko järkevä ipana. - walluxx
Huh huijaa kirjoitti:
Kasvatuksella tuskin on tämän kanssa mitään tekemistä, ellei äiskä satu olemaan huumediileri (näitäkin Kemistä tosin löytyy).
Vois melkein sanoa, että tälläisissä jutuissa on 30 % uhoa ja 70 % kavereiden vaikutusta. Joku kertoo, että kokeili mutta "sääpä et uskalla" ja sitte pitää näyttää oma rohkeus.
Onneksi, kasvatuksesta huolimatta, olen saanut oman muksun aikuiseksi saateltua. Siitä en tosin voi ottaa kunniaa, vaan muksu sattuu itse olemaan meleko järkevä ipana.kasvatuksella on kaikki tämän kans tekemistä.
- voivoi25
Huh huijaa kirjoitti:
Onneksi, kasvatuksesta huolimatta, olen saanut oman muksun aikuiseksi saateltua. Siitä en tosin voi ottaa kunniaa, vaan muksu sattuu itse olemaan meleko järkevä ipana.Tässä taas oiva esimerkki. Kotiäidin autuaasta tietämättömyydestä. Tuskin edes tiedät mitä penskas kylillä tekee.
- ho hoijakkaa
Huh huijaa kirjoitti:
Onneksi, kasvatuksesta huolimatta, olen saanut oman muksun aikuiseksi saateltua. Siitä en tosin voi ottaa kunniaa, vaan muksu sattuu itse olemaan meleko järkevä ipana.Kyllä siinä kasvatuksessa nyt saatana joku on pieleen mennyt jos kavereista 70% on jo hörhöilyn alkumetreillä.
Vähän kattoa missä porukassa se jälkikasvu liikkuu perkele.
- kemi ftw
vai että iha hUUmeita saa siwan takana, itse kun siellä pentuna notku niin tupakkia siellä kiskottiin.
- Kemin Costner
Kylläpä on rajuksi mennyt meininki Kemissä..Onko tämä tieto nyt niinkuin fakta tietoa? JA mikäli on niin kyseiset vanhemmat voisivat luonnollisesti toimia oikein ja viedä asian poliisin tutkittavaksi.
- paska puhetta
Ei herranjumala kaikkea tekin uskotte, ei Kemissä ole edes semmoisia huumeiden välittäjiä jotka voisivat jakaa sitä ilmaiseksi edes pienissä määrissä. Pienellekkin erälle varmasti löytyy ostaja.
- tintintintti
kemi on täynnä huumeita... narkkeja tuhansia ei mikään ihme... tälläinen tieto ei ihmetytä tippaakaan....
- tuhansittain(ko) :D
no se on sitten hyvä ettei niitä tuhansia narkkeja näy vaan pysyvät visusti sisällä verhoin pimennetyissä kämpissään aiheuttamassa tuskallisen hidasta kuolemaa itselleen.. meinaan jos niitä on tuhansia esim 2000 niin silloinhan täällä melkein joka kymmenes olisi narkkari.. mutta olettaen sanan tuhansittain ei taida jäädä siihen kahteen tuhanteen? Oletko kenties ihan Torniosta kun kirjoittelet??
- aina kemi!
tuhansittain(ko) :D kirjoitti:
no se on sitten hyvä ettei niitä tuhansia narkkeja näy vaan pysyvät visusti sisällä verhoin pimennetyissä kämpissään aiheuttamassa tuskallisen hidasta kuolemaa itselleen.. meinaan jos niitä on tuhansia esim 2000 niin silloinhan täällä melkein joka kymmenes olisi narkkari.. mutta olettaen sanan tuhansittain ei taida jäädä siihen kahteen tuhanteen? Oletko kenties ihan Torniosta kun kirjoittelet??
miksi pitäis olla torniosta? tissiposki
- tätä väitettä
En usko.
- Kokemus puhuu
Ei voida sanoa että kasvatuksella on merkitystä tai kasvatuksella ei ole merkitystä.
On varmasti perheitä, missä lapset katsovat mallia aikuisista, jotka käyttävät itse jotain päihteitä. Eli näissä tapauksissa kasvatuksella on merkitystä.
Mutta on myös niinkin, ettei kasvatuksella ole merkitystä. Koska on perheitä joissa osa lapsista käyttää ja osa ei käytä.
Eli loppujen lopuksi kyse on siitä mitä lapsi/nuori itse tahtoo ja mitä ei. Kavereiden painostuksella voi olla iso merkitys, mutta kuitenkin jokainen ite tekee päätöksensä. - no ei helev...
tiedättekö mitä,siellä ei mitään huumeita jaella tai myydä vaan siellä kiskotaan röökiä ja kaupataan nuuskaa että putsatkaapa mummot lasinne ja katsokaa tarkemmin
- Kemiläinen..
Kemiläiset on vetäneet röyhöä jo Antikaisen baarin aikoihin, hippipuoli maiharit päällä. Vaaleat käkkärätukat.
- huhuja vain
kuulkaapas hyvät ihmiset! sen verran tuosta kasvatuksesta ettei koko syytä voi langettaa vanhempien niskoille! tarkkailetteko te kokoajan missä ja kenen kanssa lapsenne ovat millä hetkellä missäkin, se vaatisi seuraamista 24/7! kyllähän ne nuoret menee ja kokeilee jos on mennäkseen sitä on mielestäni turha yrittää vältellä ja syytellä vain vanhempia! toki JOISSAKIN tapauksissa myös vanhemmissakin voi olla vikaa! ja toisesksi, itse kun olen vielä nuori ja tiedän näistä asioista omasta kokemuksesta palion vaikka en ole itse mihinkään huumeisiin koskaan koskenutkaan! niin kemissä ei kannata uskoa mitään mitä kuulet jollet tätä omin silmin näe! sen verran tiedän että siwan takana ei todellakaan mitään huumeita pyöritellä! se tehdään kyllä hyvinkin piilossa eikä missään julkisilla paikoilla! joten kaikkea EI kannata ottaa kuuleviin korviinkaan!
- järellä
Tulihan tuota itekki notkuttua kyseisen siwan takana ja kiskottua röökiä. Se on ainaki fakta, ettei siellä huumeita kiskota. Ei niitä nyt kelle tahansa myyä(eikä varsinkaan anneta ilmaseks), kysyntää riittää varmasti muutenkin ettei tarvi penikoille kaupitella, niinku joku aikasemmin sano. Itellä ainaki on jääny vaan hyvät muistot niistä ajoista ku ite sielä pyörin. Nää vanhemmat on nyt varmaan ostanu jo pleikkarit ja vehkeet ettei lapsi ennää liikkuis ulkona. Parempihan se on, että on oikeesti kavereita. Pitäkää vaan lapset kadulta pois nii saahaan lissää ahistuneita kouluampujia. On ne vanhemmatki ikäluokat tehny samanlailla tyhmyyksiä ja vielä enemmänki ja yhteiskunta on vielä pystyssä.
- Hyvää tätä päivää
Jos sinä olet itse siellä Siwan taustanurkilla 10-30 v. sitten pyörinyt, niin avaa nyt jo silmäsi: aika ei ole pysähtynyt siihen, ja maailma on jo aivan eri, vaikka Syväkangas onkin edelleen nimeltään Syväkangas!
Herranjestas, mitä pahveja sitä vanhempina onkin... Ei ihme, jos lapset tekevät vaikka mitä, jos vanhemmilla on se asenne, että "ei meidän lapsi, kun ei kerta silloin minunkaan aikoinani samoilla kulmlla", tai "ei meidän lapsi, kun minä sentään olen kasvattanutkin hänet niin hyvin"!
Ja kyllä: huumeiden myyntiä voidaan edistää myös niin, että tarjotaan joillekin kokeilunhaluisille lapsille/nuorille ilmaisia kokeilueriä. Esim. Kannabiksen kotikasvatus on jo niin yleistä ja halpaa, että ilmaisnäytteiden jakamisessa sinänsä ei menetä kukaan rahallisesti paljoa, jos mitään. Muitakin huumeita saa hyvin helpolla ja halvalla jo nykyään. Kun uhrit sitten ovat koukussa, kauppa käykin jo kuin häkää ja hyvällä hinnalla, kovalla voitolla... Ja sitten näiden uusien uhrien yllytyshulluimmat kaverit alkavat hyvässä lykyssä siinä samassa imussa myös käyttäjiksi. Jne. Kyllä siinä bisnesmiehellä muutaman ilmaisen "sätkätupakin" jakaminen kannattaa jo hyvinkin!
Ei tuo sen kummallisempaa ole, eikä kaukana todellisuudesta! Arvatkaa, moniko lapsista/nuorista kieltää oman tai kavereiden/tuttujen kokeilut tai edes uskaltaa pihahtaakaan? Ja jos sitten jokukaan vahingossa lipsauttaa jotain sinne päinkään, niin silloin on jo todellakin syytä ottaa lipsautukset tosissaan ja seurata todella tarkkaan omien sekä naapurin lasten tekemisiä!!! - äitinä 17v
kun rakas poikasi alkaa pukeutua huppariin ja maastokuvioisiin housuihin, hän on jo liittynyt johonkin jengiin. Silloin ollaan jo huumepiireissä, puolet "kavereista" samaa sakkia. Eikä mene kauaa kun koulu prakaa jne. tie on nopea ja vie syvälle.
- solervo
HAHAHA ei voi olla tosi joo jos käyttää maastohousuja ja hupparia ni on narkki? justiinsa joo kukkahattutädit vois mennä kastelee niitä kukkia ja miettiä vähän että voiko jo pelkkä pukeentuminen oikeasti kertoa että käyttääkö ihminen aineita? tuskin.. nim. siwantakana 10v sitten :)
- crockett ja tubbs
Varmaan mahtava bisnes, huumekauppa. Tulee varmaan miljuunia niinku pahiksille miami vicessa. Ei jää kiinni, ei.
- Osku
Minä tulen sinne Siwan taakse huomenna klo 20 tarkistamaan, että myydäänkö siellä huumeita tai onko siellä edes maistiaisia eli koe-eriä. Jos aika ei sovi, ilmoitakaa parempi aika.
- Tornion maastokuvio
Siis itsehän olen kuullut kemistä vain sitä että siellä kaikki on jonkinlaisia häviäjiä?
- äitinä 17v
huppariin ja mustavalkeisiin maastohousuihin pukeutuvat nuoret lapset vetää jö röökiä, redbullia ja viis veisaa koulusta. samanlaiset hakeutuu toistensa seuraan ja siitä saadaan lisää voimaa ilkivaltaan ja tuhotöihin. mikään normaali ei viehätä.haistatellaan kaikille. semmoisille ei aukene kuin ovet vankilaan ennemmin tai myöhemmin.
- Taneli
Ajatteleppa tarkemmin, voidaanko tuota yleistää? Osa nuorista, onneksi pieni vähemmistö, vetää röökiä ja juo alkoholia. He ovat näkyvä osa. Aivan sama on lasten vanhemmissa. Vanhemmat juo ja tupakoi. Kotona riidellään ja tapellaan. Mahdollinen työttömyys luo vielä synkemmän kuvan elämästä. Siinäpä on kotona otollinen ympäristö ottaa mallia elämäntyylille. Suurin osa nuorista kuitenkin elää normaalia elämää, johon ei kuulu alkoholi eikä tupakka ja koulua käydään tunnollisesti. En kuitenkaan väitä, että juominen aina johtuisi vanhemmista.
- äitinä 17v
Taneli kirjoitti:
Ajatteleppa tarkemmin, voidaanko tuota yleistää? Osa nuorista, onneksi pieni vähemmistö, vetää röökiä ja juo alkoholia. He ovat näkyvä osa. Aivan sama on lasten vanhemmissa. Vanhemmat juo ja tupakoi. Kotona riidellään ja tapellaan. Mahdollinen työttömyys luo vielä synkemmän kuvan elämästä. Siinäpä on kotona otollinen ympäristö ottaa mallia elämäntyylille. Suurin osa nuorista kuitenkin elää normaalia elämää, johon ei kuulu alkoholi eikä tupakka ja koulua käydään tunnollisesti. En kuitenkaan väitä, että juominen aina johtuisi vanhemmista.
pieni vähemmistö se onkin joka jo pukeutumisellaan kertoo että voi pahoin lapsen mittakaavassa. missä on täysin poikkeavasti pukeutuvat nuoret pojat joilla kiitettävä keskiarvo? eipä näy.
- Äiti 31 vuotta
äitinä 17v kirjoitti:
pieni vähemmistö se onkin joka jo pukeutumisellaan kertoo että voi pahoin lapsen mittakaavassa. missä on täysin poikkeavasti pukeutuvat nuoret pojat joilla kiitettävä keskiarvo? eipä näy.
Minä pukeuduin 1970-luvulla tosi poikkeavasti ja keskiarvo oli reilusti yli kahdeksan ja lukion todistuksessa sitten yli 9. Omat poikani ovat pukeutuneet maastokuviollisiin vaatteisiin aina sen jälkeen kun täyttivät 12-vuotta. Tilasivat netin kautta halpoja armeijan ylijäämäkamppeita kun muihin ei ollut varaa. Hupparikin saattoi heillä joskus olla päällä. Kumpikin on hieman omanlaisensa ja saivat erittäin hyvät todistukset koulusta. Käyvät nyt kaikki kolme lastani ansiotyössä ja maksavat veroa.
Vaatteiden ja ulkonäön perusteella leimaaminen on ala-arvoista yleistämistä, varsinkin lasten ja nuorten kohdalla.
- kh
kyseisen siwan pihan siivoojana/roskien kerääjänä voin sanoo et siel takapihan nurkassa on useastikkin nuorisoa röökillä mutta kyllä siel on ollut tyhjiä tabletti liuskojakin...merkistä en oo selvää saanut koskaan mutta voin sanoo että buranaa se ei oo...
- Pizza Fun
Syviksen Siwasta voi ostaa Atrian pitsan, pieni maksaa noin euron. Kyllä sillä päivän pärjää.
- posarista luettua
kyllä kyseisiin vaatteiden käyttäjiin kohdistuu aivan oikein pientä ennakkoluuloa, tavalla taikka toisella viimesin kemiläinen uutisissakin oli samoissa kamppeissa, mutta joillekkin vaan sattuu ja tapahtuu mene ja tiedä sattumaako kaikki?
- tapu1
on siellä vähän hommat vaihtunu kymmenessä vuodessa ennen niiltä kulmilta sai hyvää pontikkaa mutta kyllä siitäki piti maksaa. kuulostaa oudolta että joku ilman mitään douppia jakas.
- kete.p
vai niin
- pää sekaisin ?!
soittakaa poliisit, jos näette huumeita tai huumekauppiaita.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17513388
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1585483Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454910Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493699Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska402833Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1282032Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1191783Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3711693Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1371515